Hei,
olen itse alkanut leipoa pullaa veteen, enkä lisää taikinaan lainkaan kananmunaa,muuten normaalit aineet (hiiva,suola,skokeri,rasva,kardemumma)-mielestäni näin saan mureampaa, kuohkeampaa pullaa. Kerro onko sinulla samanlaisia kokemuksia.
Jertta
pullataikina-veteen, ilman kananmunaa
5
1990
Vastaukset
- Titta
Minä olen tehnyt pullataikinan veteen ja ilman kananmunaa jo ainakin kymmenen vuotta, ja hyvin ovat pullat kauppansa tehneet.
- jauhopeukalo
Lauantai-iltana leivoin pullaa hyla-maitoon.
En käytä koskaan kananmunaa taikinaan vaan korvaan sen perunajauhoilla.Hyvää tulee.
Teen taikinasta korvapuusteja,joihin vasta laitan kardemumman väliin.Maku on silloin parempi.Loput rusinapulliksi ja kylläpä maittavat.- teresa
perunajauhosta?Minkä verran ja missä vaiheessa puolen litran taikinaan?Mitä se vaikuttaa taikinaan?
- Titta
Ei pullataikinaan mitään perunajauhoja laiteta. Eikä se myöskään tarvitse kananmunaa.
Aivan hyvää ja maukasta pullaa tulee ilman kananmunaa. Ei tarvitse myöskään Hyla tms. laktoositonta maitoa. Vesi riittää nesteeksi erittäin hyvin.
- Jo vain
Teen nykyään pullat veteen ja ilman kananmunia.
Kaarina Roinisen kirjasta ohjeella kevyempää pullaa tulee todella maukasta pullaa. Kolesterolini on niin korkea (yli 8), että on paikallaan pulla ilman kananmunaa. Ohjeessa laitetaan rasvaa ja sokeria puolet vähemmän kuin tavallisessa ohjeessa. Jätän vielä pullat voitelematta, paistan sellaisenaan ja ovat kuin voipullia. Muutkin perheestämme pitävät näistä pullista kovasti. Teen kyllä sitten toisille pikkupullia, joihin laitan voisilmän, vaniljasokerilla ja pähkinärouheella täytettynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315516- 363731
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833293- 112575
- 292162
- 122087
- 1631886
- 141378
- 1051362
- 1371164