Hei kaikille
Olisiko kellään mitään hyviä vinkkejä vegaaniruokavaliota noudattavalle asiakkaalle
ns parempaan illalliseen ?
Olen saanut tilauksen, jossa teen illallisen sekasyöjille ja joukossa on yksi naispuolinen
vegaani. Mikähän olisi semmoinen vegaanin "parempi ruoka", maistuva ja juhlallinen,
onko kellään mitään vinkkiä tähän ?
Ilmeisesti soijaa / tofua, mutta aika vähän on kokemusta kummastakaan joten ottaisin
kiitollisena vastaan hyviä neuvoja tämän suhteen.
K.o henkilö on naispuolinen, n 50 v ja hän ei käytä liivatetta, kananmunaa tai maitotuoteitta.
Mietin tuossa kasvis-tofuwokkia, mutta mahtaakohan se olla liian arkinen ?
Miten tofuun saadaan makua ylipäätäänkin ?
Muu porukka syö hirvistoganoffia lisukkeineen, joten hänelle tarjottava vosi mielellään
olla samantyyppistä. Stroganoffille tulee lisukkeeski hasselbackan perunaa, kasviksia,
venäläisiä maustekurkkuja, mustaherukkahyytelöä (hillosokerilla tehty), maalaisleipää yms... nämähän kaiketikkin käy mutta pääruoka tuottaa peintä päänvaivaa.
Jälkiruoaksi kaavailin tyrnikiisseliä kuumalla vaniljakastikkella, tässäkään ei pitäisi olla mitään
ongelmaa kun liivatetta ei käytetä ja teen toisen vaniljakastikkeen soijamaitoon.
Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkit; siis hyvää ja juhlavaa on tarkoitus saada aikaiseksi.
gourmeeta veganille ?
5
725
Vastaukset
- sienistä
sekasienistä tulee oivallinen strofanoff - ja kerman tilalle tietysti soijakermaa, kaurakermaa, kookoskermaa tai mikä muu nyt sitten sopii.
Ihan erilaista ei kantsu alkaa tekeen - se on vähän lapsellisen näköstä, jos yhdelle tuodaan "joku Wokki" tms. "allergi-aannos" - herkkuruoka
Seitanista ("vehnälihasta") saa hyvän lihan korvikkeen stroganoffiin.Sitä saa helposti tehtyä itse gluteenijauhoista tai valmiina useimmista aasialaisista ruokakaupoista.
Ja hyvää on :)Juu, tästä olen kuulut. Tiedätkö ohjetta jos itse valmistaa sen ?
Meinaan kun täällä "korvessa" on vähempi noita etnisiä kauppoja niin että voisi
kokeilla tehdä itse.
Gluteiinittomia jauhoja kyllä löytyy, niistä olen joskus tehnyt keliaakikolle sämpylät.
Aika hankala työstää... mutta ei ihan mahdoton.
Tepolle kiitokset shamppanjaohjeesta; se on sitten tänään alkon reissu ja testaus :o)
Italialainen spumante on suht edullista ja se varmaan sopii myös ruoanlaittoon
(ja kokille loput)
Iloista kokaamista siis :o))- s
porkkanapää kirjoitti:
Juu, tästä olen kuulut. Tiedätkö ohjetta jos itse valmistaa sen ?
Meinaan kun täällä "korvessa" on vähempi noita etnisiä kauppoja niin että voisi
kokeilla tehdä itse.
Gluteiinittomia jauhoja kyllä löytyy, niistä olen joskus tehnyt keliaakikolle sämpylät.
Aika hankala työstää... mutta ei ihan mahdoton.
Tepolle kiitokset shamppanjaohjeesta; se on sitten tänään alkon reissu ja testaus :o)
Italialainen spumante on suht edullista ja se varmaan sopii myös ruoanlaittoon
(ja kokille loput)
Iloista kokaamista siis :o))Kannattaa tsekata hyvien kasvisruokareseptien varalta http://www.chocochili.net/
- Osma74
Sivulta www.arvokasvalinta.fi pitäisi saada ilmaiseksi ladattua esitteen Kokeile korvata - opas eläinkunnan tuotteiden korvaamiseen. Animalia. Jotain vinkkiä voi löytyä sieltäkin. Onnea kasviskokkailuun!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774