Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kolmekymppinen mies ja parikymppinen nainen

olalaa88

Olen jo pari kuukautta tapaillut kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies on lähes täydellinen ja meidän kemiat pelaa hyvin. Mutta elämäntilanteiden erilaisuus hieman askarruttaa. Itse olen vasta aloittanut korkeakouluopinnot, kun mies on jo työelämässä ja siinä perheenperustamisiässä. Miehellä on jonkin verran vauvakuumetta ilmassa. Itse en tunne samoin... ainakaan vielä. Haluan vauvoja, häät ja yhteisen talon vasta sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa suhde kestää ja kumpikin haluaa samoja asioita. Se mies vois olla tämä täydellinen kolmekymppinen.... mutten voi tietää sitä nyt ja heti, vaikka lupaavalta vaikuttaakin.

Kertokaa te muut kolmekymppiset miehet kokemuksianne parikymppisistä naista. Ovatko he teille mahdollisia vaimoja vaiko pelkkää hetken huvia? Pentuja, vaiko nuoria naisia?

7

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo Analyysi

      koska heillä saattaa tulla menohalu ja "maailman kokemisen ja näkemisen" kaipuu vielä. Joten 20:t ajattelevat että heidän elämä menee hukkaan jos liian aikaisin sitoutuu loppuelämäkseen niin en luottaisi pysyvään suhteeseen nuoren ihmisen kanssa. Ja toisinpäin, saattaa se menojalka alkaa vipata myös 30:näkin jos on juoksut jäänyt juoksematta. Tosin kaikki on ihan yksilöistä kiinni, ei voi yleistää.

      • Flipmodes

        Yleistys on aivan paikallaan koska YLEENSÄ se menee juuri noin, että 20 vuotiaalla tulee tuo menemisen vietti aivan liian vahvana. Mutta myös YLEENSÄ 30v mies on vielä täysin menemään kykenevä, joten miksei lähtisi mukaan rientoihin?

        Itselläni on kylläkin vain 6v nuorempi vaimo. Tapasimme kun hän oli vähän päälle parikymppinen eikä hänellä vielä ole tullut sellaista menovimmaa mikä liittomme rikkoisi. Eiköhän siinä kysytä juurikin sitä miestä. Jos mies on tosimies ja antaa naiselle kaiken, mitä tämä tarvitsee, niin ei naista kiinnosta lähteä maailmalle. On tärkeä että mies kasvattaa naista ja nainen kasvattaa miestä pois sellaisesta itsekkäästä ajattelusta aidon rakkauden ja kiintymyksen voimin jossa tilaa on myös omalle itselle.


      • ..................

        olen joskus ajatellut että naisen pitää olla vähintään 23-vuotias, mieluummin 24-25, ennen kuin on mitään toivoa pysyvästä sitoutumisesta, ja silloinkin naisen pitää olla joko luonteeltaan sellainen että mikään biletys ja sinkkuelämä eivät vain pahemmin kiinnosta, tai että niitä on jo kokeiltu riittävästi tuohon ikään mennessä. Olisi myös ihan hyvä, jos nainen olisi joskus elämässään edes vähän aikaa päässyt kokeilemaan yksin asumista, ettei tarvitse senkään perään sitten myöhemmin haikailla. Vaikkakin vanhempien sukupolvien naiset ovat yleisesti muuttaneet suoraan vanhempien luota yhteen miehen kanssa asumatta koskaan sitä ennen omillaan.


      • olalaa88
        .................. kirjoitti:

        olen joskus ajatellut että naisen pitää olla vähintään 23-vuotias, mieluummin 24-25, ennen kuin on mitään toivoa pysyvästä sitoutumisesta, ja silloinkin naisen pitää olla joko luonteeltaan sellainen että mikään biletys ja sinkkuelämä eivät vain pahemmin kiinnosta, tai että niitä on jo kokeiltu riittävästi tuohon ikään mennessä. Olisi myös ihan hyvä, jos nainen olisi joskus elämässään edes vähän aikaa päässyt kokeilemaan yksin asumista, ettei tarvitse senkään perään sitten myöhemmin haikailla. Vaikkakin vanhempien sukupolvien naiset ovat yleisesti muuttaneet suoraan vanhempien luota yhteen miehen kanssa asumatta koskaan sitä ennen omillaan.

        Itse olen asustellut omillani jo kolme vuotta ja täysin yksin (ei kämppiksiä, eikä avoliittoja). Muutin pois heti, täysi-ikäistyttyäni. Että kokemusta itsenäisyydestä ja asioiden hoitamisesta itse on jo jonkin verran karttunut.

        Itse olen miehen kaveripiiristä (joka koostuu kolmekymppisistä) huomannut, että he bilettävät vähintään yhtä paljon kuin me opiskeljiat. Osa heistä on sinkkuja, toiset pariskuntia.... pääosin kaikki lapsettomia. Joten en vois sanoa, että bilettäisin enemmän kuin mies. Mulla menee paljon aikaa harrastuksiin luentojen jälkeen, enkä läheskään joka viikko käy baarissa.

        Sinkkuna en ole kovin paljon ollut, mutta en koe jääväni paljosta paitsi, jos sitoutuisin nyt loppuelämäkseni. On ollut huonoja kokemuksia treffeistä ja yhdenyönjutuista. Hyvät kokemukset liittyy lähinnä eron jälkeiseen kavereiden kanssa lähenemiseen ja touhuamiseen... sekä vapauden tunteeseen vaikean suhteen jälkeen. Sekä sinkkuudessa, että hyvässä parisuhteessa on omat hyvät ja hyvät puolensa. Riippuu täysin parisuhteen tasosta, tekeekö mieli sinkkumarkkinoille vai ei. Enkä tarkoita, että heti olisin lähtemässä ovet paukkuen pois, kun en saa tahtoani läpi. Lähinnä haluan erota, jos mies saa mut tuntemaan itseni huonommaks kuin olen, ei välitä tai sitten on liian erilainen.


    • Jaahas.

      En rehellisesti sanottuna voi suositella.

      Teidän elämäntilanteenne todella on erilainen.

      Mies voi hyvinkin ajatella että siinäpä näpsäkkä vaimo, nuori jne. mutta ihan oikeasti, voi koittaa aika jolloin asiat ovat eri tavoin.

      Muistutat erästä naista jonka tunnen tai oikeastaan tiedän. Heidänkin tapailu alussa ja täytyy myöntää että puistattaa. Nainen vaikuttaa olevan kovin aikuisen oloinen mutta kyllä se mies siinä vie ja nainen vikisee.

      Voi tuntua vaikealta luopua "täydellisestä miehestä" mutta niitä tulee muitakin. Elä nuoruuttasi ja katsele eteenpäin. Jos olisit vanhempi itse ja ikäero olisi sama niin tilanne olisi toinen, nyt en voi missään nimessä suositella.

      Näitä on nähty turhan monta nimittäin jotka päättyvät molemmilta osapuolilta hieman ikävästi.

    • Anonyymi

      Se on typerä ajatus että täytyy olla jotain "kokemusta" monista kumppaneista ennen kuin voi löytää sen oikean. On tutkittu että ne joilla on eniten irtosuhteita, on myös huonoin avio-onni ja heille tulee eniten avioeroja. Ja jos haluaa, niin voi sitä sen perheen perustaa myös kaksikymppisenä ja sitten vähän myöhemmin lähteä kouluttautumaan ja työelämään.

      • Anonyymi

        En suosittele tota järjestystä, se on igan prkleen raskasta kun on perhe kivirekenä ja elätettävänä. Ja jos mieskin on kuin yksi lapsista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe