Nykytaide pitää tuhota

Ristinritari

Nykyiset "taitelijat" ovat ateismin ja vasemmistolaisuudeen riivaamia saatanan kätyreitä. Teoksissa rääkätään eläimiä ja harrastetaan homoseksuaalisuutta sekä pelleillään ulosteiden kanssa. Nykytaitelijat ovat todiste siitä että elämme rappeutneita aikoja.

Lapset jupottelevat ja myyvät itseään jotta saisivat ostettua muotivaatteita. Muotivaatteiden suunnittelijat ovat samaa sakkia kuin nykytaitelijatkin.

Nykytaide edustaa kaikkea sitä mikä on nykyään pielessä!

Kiasma on pahuuden huoratalo.

54

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ediatykyN

      Vai voisiko olla niin, että nykytaide paljastaa sen tekopyhyyden ja kaksinaismoralismin, mihin hyvinvoitivaltion kasvattamat lampaat sortuvat tämän tästä. Päivitellessään "maailman pahuutta", silti tekemättä asialle mitään..

      • Ristinritari

        on sitä että väittää taidetta hyväksi vaikka sitä joudutaan tukemaan verorahoilla. Ilmeisesti se ei siis kovin monia kiinnosta! muutenhan se olisi tuottavaa.

        "mihin hyvinvoitivaltion kasvattamat lampaat sortuvat tämän tästä. "

        Lampaita ovat ne jotka vaikenevat vaikka tietävät verorahoja tuhlattavan sontaan.

        "Päivitellessään "maailman pahuutta", silti tekemättä asialle mitään.. "

        Mitäs nykytaitelijat muka ovat tehneet? Suomen tunnetuin tappoi kissan (eläinuhri saatanalle) ja sen jälkeen mastusboi raadon päälle osoittaen vihtahousulle lojaalisuutensa. Toinen taas teki vaginastaan ison mallin ja näytteli sitä keskellä kaupunkia... jotkut saatanan riivaamat ja ylpytensä kadottaneet vielä ryömivät kyseisen teoksen sisälle.


    • rtkk

      Picasso, Matisse olivat katolilaisia!?

      • viva la

        Eläköön rappiotaide!! Jokaisella aikakaudella on taiteen mörkönsä ja edelläkävijänsä ja hyvä niin. Oman aikansa nykytaide synnyttää uutta ja vie pölyttynyttä taidekenttää eteenpäin!!


      • Ristinritari
        viva la kirjoitti:

        Eläköön rappiotaide!! Jokaisella aikakaudella on taiteen mörkönsä ja edelläkävijänsä ja hyvä niin. Oman aikansa nykytaide synnyttää uutta ja vie pölyttynyttä taidekenttää eteenpäin!!

        "Jokaisella aikakaudella on taiteen mörkönsä ja edelläkävijänsä ja hyvä niin. "

        Nykytaide on sontaa ja se että valtio joutuu pitämään kyseistä roskaa hengissä todistaa sen.


      • Ristinritari kirjoitti:

        "Jokaisella aikakaudella on taiteen mörkönsä ja edelläkävijänsä ja hyvä niin. "

        Nykytaide on sontaa ja se että valtio joutuu pitämään kyseistä roskaa hengissä todistaa sen.

        keksitkin, missä mennään. Sinun kaavallasi maanviljelys, koululaitos, sosiaaliturva (mukaan lukien kymmenet tuhannet narkkarit, pultsarit ja muut sosiaalipummit), oikeuslaitos jne jne on sontaa ja se että valtio joutuu pitämään kyseistä roskaa hengissä todistaa sen.


      • Ristinritari
        ilpittore kirjoitti:

        keksitkin, missä mennään. Sinun kaavallasi maanviljelys, koululaitos, sosiaaliturva (mukaan lukien kymmenet tuhannet narkkarit, pultsarit ja muut sosiaalipummit), oikeuslaitos jne jne on sontaa ja se että valtio joutuu pitämään kyseistä roskaa hengissä todistaa sen.

        Välttelet. 99% kansasa ei huomaisi jos nykytaide katoaisi kotimaastamme.

        Maanviljelijät eivät uhraa eläimiä saatanalle ja julkisesti homostele saatika käytä huumeita. Nykytaiteilijat harrastavat tuota kaikkea ja sitä ei voi hyväksyä.

        Siinä olet oikeassa että nykytaiteilijat ovat verrattavissa juoppoihin ja narkkareihin.


      • Ristinritari kirjoitti:

        Välttelet. 99% kansasa ei huomaisi jos nykytaide katoaisi kotimaastamme.

        Maanviljelijät eivät uhraa eläimiä saatanalle ja julkisesti homostele saatika käytä huumeita. Nykytaiteilijat harrastavat tuota kaikkea ja sitä ei voi hyväksyä.

        Siinä olet oikeassa että nykytaiteilijat ovat verrattavissa juoppoihin ja narkkareihin.

        kun tuollaisia kirjoitat? Siitä sinun kansastasi 99% vähät välittää yleensä mistään muusta kuin leivästä ja sirkushuveista. Sille on aivan yhdentekevää tehdäänkö jotakin taidetta ja jos, niin millaista. Mene nyt ja osta isompi pipo kun tuo nyt käyttämäsi näyttää pahasti kiristävän otsaluita.


      • lukenut

        eli ei ole moni yltänyt yli 90 vuoden! Jotain terveellistäkö on nuissakin taidesuunnissa!?


      • Ristinritari
        ilpittore kirjoitti:

        kun tuollaisia kirjoitat? Siitä sinun kansastasi 99% vähät välittää yleensä mistään muusta kuin leivästä ja sirkushuveista. Sille on aivan yhdentekevää tehdäänkö jotakin taidetta ja jos, niin millaista. Mene nyt ja osta isompi pipo kun tuo nyt käyttämäsi näyttää pahasti kiristävän otsaluita.

        "Mene nyt ja osta isompi pipo kun tuo nyt käyttämäsi näyttää pahasti kiristävän otsaluita. "

        Sanoo homojen palvoja.


    • ja kuuluu perustuslailla turvatun ilmaisuvapauden piiriin, ja toivottavasti niin pysyykin maailman tappiin saakka. Jos taide ei miellytä niin silloin kannattaa jättää se väliin tai hypätä yli.

      • Ristinritari

        Se on minun asiani jos veroillani moistaa sontaa tuetaan.

        "Jos taide ei miellytä niin silloin kannattaa jättää se väliin tai hypätä yli. "

        Mitä jos "taiteilijat" alkaisivat elää teoksista saamillaan rahoilla loisimisen sijasta? Nykytaide on hengissä vain koska valtiot tukevat sitä.


      • Ristinritari kirjoitti:

        Se on minun asiani jos veroillani moistaa sontaa tuetaan.

        "Jos taide ei miellytä niin silloin kannattaa jättää se väliin tai hypätä yli. "

        Mitä jos "taiteilijat" alkaisivat elää teoksista saamillaan rahoilla loisimisen sijasta? Nykytaide on hengissä vain koska valtiot tukevat sitä.

        ruma poika (vai tyttökö?), ei setäkään mikään ruusunnuppu ole.

        Eikä kannata potkia kiviseinää, siitä saa vain kipeät jalat ja se on ihan oma vika.


      • Ristinritari
        ilpittore kirjoitti:

        ruma poika (vai tyttökö?), ei setäkään mikään ruusunnuppu ole.

        Eikä kannata potkia kiviseinää, siitä saa vain kipeät jalat ja se on ihan oma vika.

        Taidat itse olla yksi näistä hyypiöistä?

        "ruma poika (vai tyttökö?), ei setäkään mikään ruusunnuppu ole. "

        Älä venkuloi.

        "Eikä kannata potkia kiviseinää, siitä saa vain kipeät jalat ja se on ihan oma vika. "

        Vanhat ajat tulevat takaisn ennemmin tai myöhemmin. Saatanan tulee hylkäämään teidät kun olette täyttäneet säälittävän tehtävänne moraalin tuhoajina!



        Kadu vielä kun pystyt ja hyväksi Jumala. Saatana tulee sinut pettämään! muista varoitukseni.


      • Ristinritari kirjoitti:

        Taidat itse olla yksi näistä hyypiöistä?

        "ruma poika (vai tyttökö?), ei setäkään mikään ruusunnuppu ole. "

        Älä venkuloi.

        "Eikä kannata potkia kiviseinää, siitä saa vain kipeät jalat ja se on ihan oma vika. "

        Vanhat ajat tulevat takaisn ennemmin tai myöhemmin. Saatanan tulee hylkäämään teidät kun olette täyttäneet säälittävän tehtävänne moraalin tuhoajina!



        Kadu vielä kun pystyt ja hyväksi Jumala. Saatana tulee sinut pettämään! muista varoitukseni.

        jumalistasi ja saatanoistasi en tiedä, saat pitää ne ihan itselläsi. Taiteesta taas sinä et näytä tietävän tuon taivaallista (sic!), joten eiköhän jätetä kumpikin toiselle se, johon itse ei ylety, ja ollaan onnellisia omassame.


    • BARE

      Osuit aika hyvin asian ytimeen! :D

      • *apurahakikkailija*

        ...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy.

        Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja.
        Nämä asiat nyt vain on sinunkin nieltävä valtavasta kateellisuudestasi
        huolimatta.
        Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa.

        No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti.


      • -----
        *apurahakikkailija* kirjoitti:

        ...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy.

        Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja.
        Nämä asiat nyt vain on sinunkin nieltävä valtavasta kateellisuudestasi
        huolimatta.
        Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa.

        No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti.

        ....


      • ksjfkljaskl
        *apurahakikkailija* kirjoitti:

        ...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy.

        Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja.
        Nämä asiat nyt vain on sinunkin nieltävä valtavasta kateellisuudestasi
        huolimatta.
        Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa.

        No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti.

        ihmeen ylimielistä puhetta.
        Meilläpäin ollaan suvaitsevaisia eikä kukaan tallo kenenkään varpaille.

        Mitä apurahoihin tulee, niin totuus on se että tulee olla päätoiminen taiteilija ennenkuin mistään 'rahoista' voi haaveilla. Eikä ne avustukset mitään päätä huimaavia ole, vastaa päivärahaa jolla saa leivän pöytään.

        Mitä tienesteihin muuten tulee, niin kourallisella tämän päivän kuvataiteilijoista menee taloudellisesti todella hyvin.


      • Pravda sisäpiiristä
        *apurahakikkailija* kirjoitti:

        ...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy.

        Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja.
        Nämä asiat nyt vain on sinunkin nieltävä valtavasta kateellisuudestasi
        huolimatta.
        Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa.

        No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti.

        "Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi?"

        Voisitko kertoa meille kaikille mikä on virallinen taiteilijan status, miten se hankitaan ja missä se annetaan?

        "Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja."

        Kerrot siis että veronmaksajien rahoilla teoksiasi ostetaan valtion, kaupunkien ja kuntien ylisuurten virastojen kelmeän harmaille seinille pölyttymään ja museoiden kellareihin homehtumaan. Koska kerrot saavasi myös apurahoja, niin täytyy sanoa että rahastat yhteiskuntaa melkoisesti. Kaiken tämän teet kaltaistesi mitään osaamattomien kanssa sisäpiirissä kaveriporukan kanssa keskenään, sillä perusteettomalla vallalla jonka olette ukottaneet huijaamalla ja mollaamalla ei vain muita taiteilijoita, vaan koko yhteiskuntaa. Ylpeänä myös rinta rottingílla kehut saavutuksiasi.

        "Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa."

        Kerrot kuinka hauskaa teillä on veronmaksajien kustannuksella ja pyydät liittymään joukkoon tummaan. Tiesitkö että maamme velkaantuu ennennäkemätöntä tahtia ja noin kolmen vuoden päästä julkinen taloutemme kaatuu, kun maamme velkataakka kasvaa suuremmaksi kuin takaisinmaksukyky. Silloin emme saa lainaa mistään ja entisetkin velat painavat jopa lastenlapsiemme elämää. Silloin te sinun kaltaisesi apurahataiteilijat voitte sitten perustaa oikein sisäpiirin "mustalaisleirin" ja kiertää kylältä kylälle varkaisssa. Koska apurahanne on lopetettu ja tähänastinen valtion pohjaton kassa ammottaakin tyhjillään, eikä teoksiaanne enää osta kukaan verorahoilla.

        Muutos alkaa teille kuitenkin jo hieman aiemmin, jo nyt on nähtävissä suunta jossa sellaista taidetta jolla olisi kaupallisia menestymismahdollisuuksia ulkomaillakin aletaan rahoittaa julkisilla varoilla. Apurahat niin Tervolle kirjailijana, kuin Stenvallille kuvataiteilija, näyttävät tulevaisuuden suunnan. Vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole ja tilanne on itse todellisen taiteen kannalta onneksi maailmanlaajuinen.


      • BARE
        *apurahakikkailija* kirjoitti:

        ...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy.

        Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja.
        Nämä asiat nyt vain on sinunkin nieltävä valtavasta kateellisuudestasi
        huolimatta.
        Koeta nyt vain sinäkin hankkia se virallinen taiteilijan status niin sinäkin
        voit mahdollisesti pyrkiä tähän meidän "valittujen" joukkoon.
        Meillä on yhdessä tosi hauskaa sen lisäksi että pidämme yhtä ja neuvomme
        toisiamme mm. apurahahakemuksien laadinnassa.

        No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti.

        "...kuin ilvekset! Olette kuin veistetyt samasta puusta.
        Jäikö sinullakin virallinen taiteilijan status haaveeksi? Oliko tässäkin
        tapauksessa toiset taiteilijat syyllisiä?
        Älä välitä, voithan sinä aina itse kutsua itseäsi vaikkapa taiteilijaksi.
        Ei kukaan tarkista taustojasi niin kauan kun et myy."

        Mitä ihmettä selität?

        -En halua "virallista" taiteilijan statusta. Mulle kelpaa se että jos jonakin päivänä osaisin piirtää ja maalata.
        -Enhän mä oo ikinä kutsunut itseäni täälä taiteilijaksi? Mun mielestä muutenkin koko status taiteilija on aika turha. Mä haluan olla maalari! :D


        "Sinäkään et valitettavasti voi sille mitään että nykytaide voi hyvin
        ja porskuttaa eteenpäin. Kaiken lisäksi me nykytaiteilijat pärjäämme
        aineellisesti ihan hyvin. Jotkut jopa loistavasti, nääs kun me myymme
        hyvin sen lisäksi saamme myös apurahoja.
        Sellainenhan on hyvin mahdollista täällä suomessa ja *Pappa*
        betalar. *= veronmaksaja."

        En tajua sun pointtias.


        "No voithan aina haaveilla vaikkapa siitä että kerran sinäkin mahdollisesti
        osaisit tehdä jopa klassista taidetta, joten harjoittele edelleenkin ahkerasti. "

        Siitä mä haaveilenkin. Ja harjoittelen joskus ahkerasti, ja joskus en niin ahkerasti.


    • ertkk

      Jumala on Rakkaus! Natsit ovat hyljänneet Jumalankin. Natsit eivät pysty oikeasti rakastumaankaan, tavoittelevat vain toisten miesten rakkaita. Hitlerkin nappasi Tanskalaisen taiteilijan morsiammen.

      • natsien aateveljet ja sukulaissielut, hyväksyneet modernia taidetta. Mutta eihän se mikään ihme ole, johtavat modernistit kuten vanhat mestaritkin, ovat suurimpia nimiä myöten usein homoseksuaaleja. Heillä lahjakkuuspotentiaali on moninkertainen verrattuna heteroihin oilpa kyse kuvataiteesta, kirjallisuudesta tai musiikista. Ja taidan tietää syynkin.


      • Sieghail!

        Yritä nyt saada jotenkin se elämäsi järjestykseen! Jos ahdistaa noin paljon niin pamit kuulemma auttaa.
        Natsit kyllä ymmärsivät taidetta olletiki kun ne olivat havaittu arvokkaiksi. Siinä heidän pöllimässä taiteessa kyllä oli myös modernia taidetta mukana hyvinkin paljon. Mistähän olet tuollaista tietoo löytänyt?
        Koetahan edelleen kahlata tuota oikeeta tietoo että ei tarvi julistaa väärin.


      • ilpittore kirjoitti:

        natsien aateveljet ja sukulaissielut, hyväksyneet modernia taidetta. Mutta eihän se mikään ihme ole, johtavat modernistit kuten vanhat mestaritkin, ovat suurimpia nimiä myöten usein homoseksuaaleja. Heillä lahjakkuuspotentiaali on moninkertainen verrattuna heteroihin oilpa kyse kuvataiteesta, kirjallisuudesta tai musiikista. Ja taidan tietää syynkin.

        Jos taiteilijaelämänkerroista olen jotain oppinut, niin patoutunut seksuaalisuus on varsin usein se kantava voima, jolla taidetta tehdään. Ja ennen vanhaan kun homous oli kriminalisoitu, niin taide oli ainoa sosiaalisesti hyväksyttävä keino purkaa itseään. Samoin homoseksuaalit ovat kaiketi usein aika herkkiä persoonia, joten heistä löytyy usein taiteeseen tarvittava yhdistelmä herkkyyttä ja (ylimääräräistä?) intohimoa luomiseen.


      • Sieghail! kirjoitti:

        Yritä nyt saada jotenkin se elämäsi järjestykseen! Jos ahdistaa noin paljon niin pamit kuulemma auttaa.
        Natsit kyllä ymmärsivät taidetta olletiki kun ne olivat havaittu arvokkaiksi. Siinä heidän pöllimässä taiteessa kyllä oli myös modernia taidetta mukana hyvinkin paljon. Mistähän olet tuollaista tietoo löytänyt?
        Koetahan edelleen kahlata tuota oikeeta tietoo että ei tarvi julistaa väärin.

        modernin taiteen pannaan, mutta heidän joukossaan oli toki yksilöinä monia, jotka pitivät modernista taiteesta ja rosvosivat sitä haltuuns. Mutta virallisena puolueen linjana oli pannaan julistaminen ja sen ulkoisena osoituksena suuri näyttely nimeltä Entartete Kunst, jossa modernia taidetta julkisesti esitettiin pilkaten esimerkkeinä ei-hyväksytysä taiteesta. Museot ja julkiset tilat puhdistettiin moderneista teoksista, mutta onneksi niitä ei sntään poltettu julkisesti rovioilla kuten kirjallisuutta. Aivan saman tekivät kommunistiset aateveljet Venäjällä.

        Lähes kaikki johtvat modernistit lähtivät Saksasta ja sinne jääneet menivät tekemisineen maan alle jos yleensä säilyivät hengissä.


      • BARE
        artemix kirjoitti:

        Jos taiteilijaelämänkerroista olen jotain oppinut, niin patoutunut seksuaalisuus on varsin usein se kantava voima, jolla taidetta tehdään. Ja ennen vanhaan kun homous oli kriminalisoitu, niin taide oli ainoa sosiaalisesti hyväksyttävä keino purkaa itseään. Samoin homoseksuaalit ovat kaiketi usein aika herkkiä persoonia, joten heistä löytyy usein taiteeseen tarvittava yhdistelmä herkkyyttä ja (ylimääräräistä?) intohimoa luomiseen.

        Ette kai ihan oikeasti pohdi tota homo juttua? Koska se lienee homojen omaa progandaa, jonka tarkotuksena on hakea omalle jutulleen hyväksyntää. Tietysti historiallisten henkilöiden kustannuksella.


      • BARE

        Toivottavasti tää natsi juttu oli joku huono heitto. On tosiaan totta että natsit ei pitäneet modernista taiteesta. Mutta se fakta ei tee klassisesta taiteesta natsistista tai millään tapaa huonoa.


      • BARE kirjoitti:

        Ette kai ihan oikeasti pohdi tota homo juttua? Koska se lienee homojen omaa progandaa, jonka tarkotuksena on hakea omalle jutulleen hyväksyntää. Tietysti historiallisten henkilöiden kustannuksella.

        kukaan mitään pohdi, riittää kun tunnusta tosiasiat. Kaikissa taiteen lajeissa, musiikissa niin säveltäjissä kuin esittäjissä, kirjallisuudessa, kuvataiteissa, teatterissa, elokuvassa homoseksuaalien osuus on tuntuvasti suurempi kuin heidän osuutensa koko väestöstä. Revi siitä sitten.


      • BARE kirjoitti:

        Ette kai ihan oikeasti pohdi tota homo juttua? Koska se lienee homojen omaa progandaa, jonka tarkotuksena on hakea omalle jutulleen hyväksyntää. Tietysti historiallisten henkilöiden kustannuksella.

        Ei se mitään propagandaa ole, vaan historiallista totuutta. Tosin monista vanhoista taiteilijoista on tässä suhteen vain arvauksia, koska homous on ennen ollut kriminalisoitua ja siksi sitä ei ole julkisesti myönnetty. Näin äkkiseltään tulee kuuluisuusksia mieleen Suomesta mm. Magnus Enckell, Reidar Särstöniemi, Kalervo Palsa, Touko Laaksonen (Tom of Finland) ja Tove Jansson. Tosin asiassa voi olla sekin piirre, että julkisuuden henkilöiden suksuaalinen suuntautuminen on helpommin tiedossa kuin vaikkapa seinänaapurin.

        Toinen mielenkiintoinen piirre on se, että hyvin monet taiteilijat ovat sairastaneet jotain mielenterveyssairautta, ja ainakin itse uskon, että se (poikkeava mielenlaatu) on ollut iso syy lähteä taiteilijan uralle. Moni heistä on myös murtunut taakkaansa alla ja joko alkoholisoituneet tai tappaneet itsensä. Alkoholiin kuolleiden taiteilijoiden lista on pitkä.


      • BARE
        ilpittore kirjoitti:

        kukaan mitään pohdi, riittää kun tunnusta tosiasiat. Kaikissa taiteen lajeissa, musiikissa niin säveltäjissä kuin esittäjissä, kirjallisuudessa, kuvataiteissa, teatterissa, elokuvassa homoseksuaalien osuus on tuntuvasti suurempi kuin heidän osuutensa koko väestöstä. Revi siitä sitten.

        Varmaan niitä homoja löytyy taiteen tekijöistä ja varmaan kaiken muunkin tekijöistä. Mutta totesit juuri että: "eihän se mikään ihme ole, johtavat modernistit kuten vanhat mestaritkin, ovat suurimpia nimiä myöten usein homoseksuaaleja."

        Kuullostaa vaan aika paksulta että lähes kaikki esim. vanhoista mestareista olis ollut homoja. Useilla noillahan oli vaimot ja naisrakastajia. Voin uskoa että Michelangelo ja Da Vinci saattoi olla jossain määrin homoja tai ehkäpä bi-seksuaaleja, mutta että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian, menee jo vähän liian pitkälle :D


      • BARE kirjoitti:

        Varmaan niitä homoja löytyy taiteen tekijöistä ja varmaan kaiken muunkin tekijöistä. Mutta totesit juuri että: "eihän se mikään ihme ole, johtavat modernistit kuten vanhat mestaritkin, ovat suurimpia nimiä myöten usein homoseksuaaleja."

        Kuullostaa vaan aika paksulta että lähes kaikki esim. vanhoista mestareista olis ollut homoja. Useilla noillahan oli vaimot ja naisrakastajia. Voin uskoa että Michelangelo ja Da Vinci saattoi olla jossain määrin homoja tai ehkäpä bi-seksuaaleja, mutta että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian, menee jo vähän liian pitkälle :D

        tarpeetonta lukea teksteistäni selaista, mitä siellä ei ole. Täysin omaa keksintöäsi ovat "...kaikki esim. vanhoista mestareista olis ollut homoja" sekä "homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian". Siinä okin pääpiiteissään kaikki, minkä kirjoitit ja senkin kirjoitukseni vääristelynä. Ei hyvä.


      • BARE kirjoitti:

        Varmaan niitä homoja löytyy taiteen tekijöistä ja varmaan kaiken muunkin tekijöistä. Mutta totesit juuri että: "eihän se mikään ihme ole, johtavat modernistit kuten vanhat mestaritkin, ovat suurimpia nimiä myöten usein homoseksuaaleja."

        Kuullostaa vaan aika paksulta että lähes kaikki esim. vanhoista mestareista olis ollut homoja. Useilla noillahan oli vaimot ja naisrakastajia. Voin uskoa että Michelangelo ja Da Vinci saattoi olla jossain määrin homoja tai ehkäpä bi-seksuaaleja, mutta että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian, menee jo vähän liian pitkälle :D

        "Voin uskoa että Michelangelo ja Da Vinci saattoi olla jossain määrin homoja tai ehkäpä bi-seksuaaleja"

        Eihän heidän suuntautumisestaan ole mitään epäilyksiä! Kumpikin olivat homoseksuaaleja. Tosin 1800-luvulla asiaa koitettiin peitellä ja muunnella koska se ei sopinut ajan häveliääseen ilmapiiriin ja esim. keksittiin että Michelangelolla olisi ollut rakkaussuhde ystävänsä Vittoria Colonnan kanssa, vaikka tosiassa heidän ystävyytensä oli puhtaasti platonista.

        "mutta että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian, menee jo vähän liian pitkälle :D"

        No niin menee. Kyllä maailmassa on ollut aika monta naistenmiestaiteilijaa, esim Rafael ja Rubens.


      • ilpittore kirjoitti:

        modernin taiteen pannaan, mutta heidän joukossaan oli toki yksilöinä monia, jotka pitivät modernista taiteesta ja rosvosivat sitä haltuuns. Mutta virallisena puolueen linjana oli pannaan julistaminen ja sen ulkoisena osoituksena suuri näyttely nimeltä Entartete Kunst, jossa modernia taidetta julkisesti esitettiin pilkaten esimerkkeinä ei-hyväksytysä taiteesta. Museot ja julkiset tilat puhdistettiin moderneista teoksista, mutta onneksi niitä ei sntään poltettu julkisesti rovioilla kuten kirjallisuutta. Aivan saman tekivät kommunistiset aateveljet Venäjällä.

        Lähes kaikki johtvat modernistit lähtivät Saksasta ja sinne jääneet menivät tekemisineen maan alle jos yleensä säilyivät hengissä.

        "Museot ja julkiset tilat puhdistettiin moderneista teoksista, mutta onneksi niitä ei sntään poltettu julkisesti rovioilla kuten kirjallisuutta"

        Itseasiassa kyllä sitä poltettiin: ne työt, mitkä eivät menneet kaupaksi tai mitä ei saatu vaihdettua ulkomaisten museoiden kanssa, poltettiin. Tosin näin kävi vain harvoin ja ne poltetut taulut olivat täysin arvottomia. Saksan museoista poistetut vaihdettiin yleensä ulkomaisten museoiden kanssa, niin että yhdestä ei-niin-kovin-ihmeellisestä vanhan mestarin teoksesta saksalaiset antoivat vaihdossa monta kymmentä rappiotaiteilijoiden huipputeosta, niin että ulkomaiset museot jäivät voitolle. Osa poistetusta taiteesta kaupattiin polkuhinnoin. Näin haluttiin osoittaa rappiotaiteen arvottomuutta.


      • /HuuHaa\
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Museot ja julkiset tilat puhdistettiin moderneista teoksista, mutta onneksi niitä ei sntään poltettu julkisesti rovioilla kuten kirjallisuutta"

        Itseasiassa kyllä sitä poltettiin: ne työt, mitkä eivät menneet kaupaksi tai mitä ei saatu vaihdettua ulkomaisten museoiden kanssa, poltettiin. Tosin näin kävi vain harvoin ja ne poltetut taulut olivat täysin arvottomia. Saksan museoista poistetut vaihdettiin yleensä ulkomaisten museoiden kanssa, niin että yhdestä ei-niin-kovin-ihmeellisestä vanhan mestarin teoksesta saksalaiset antoivat vaihdossa monta kymmentä rappiotaiteilijoiden huipputeosta, niin että ulkomaiset museot jäivät voitolle. Osa poistetusta taiteesta kaupattiin polkuhinnoin. Näin haluttiin osoittaa rappiotaiteen arvottomuutta.

        ...kuulut niihin natsi/nahkatukkiin?


      • Michelarkangelo kirjoitti:

        "Voin uskoa että Michelangelo ja Da Vinci saattoi olla jossain määrin homoja tai ehkäpä bi-seksuaaleja"

        Eihän heidän suuntautumisestaan ole mitään epäilyksiä! Kumpikin olivat homoseksuaaleja. Tosin 1800-luvulla asiaa koitettiin peitellä ja muunnella koska se ei sopinut ajan häveliääseen ilmapiiriin ja esim. keksittiin että Michelangelolla olisi ollut rakkaussuhde ystävänsä Vittoria Colonnan kanssa, vaikka tosiassa heidän ystävyytensä oli puhtaasti platonista.

        "mutta että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian, menee jo vähän liian pitkälle :D"

        No niin menee. Kyllä maailmassa on ollut aika monta naistenmiestaiteilijaa, esim Rafael ja Rubens.

        että tartut tuohon BAREn toteamukseen "että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian", jollaista kukaan ei edes tässä ole esittänyt. BAREhan ei useimmiten ymmärrä lukemaansa, vaan vääntää sen miksi milloinkin saadakseen aiheen vänkäämiseen.

        Mutta itse asiassa pysyen niin on todella kummaa, miten suuri osuus niin homoseksuaaleilla kuin juutalaisillakin on ollut ja on yhä kaikessa taiteessa. Heillä on yhteisenä tekijänä, ainakin länsimaisen kulttuurin piirissä, selvä alistetun ja syrjityn vähemmistöryhmän asema, mistä saattaisi vetää monenkinlaisia johtopäätöksiä. Sitä en tiedä, saako niin tukea tutkimuksista.


      • BARE
        ilpittore kirjoitti:

        että tartut tuohon BAREn toteamukseen "että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian", jollaista kukaan ei edes tässä ole esittänyt. BAREhan ei useimmiten ymmärrä lukemaansa, vaan vääntää sen miksi milloinkin saadakseen aiheen vänkäämiseen.

        Mutta itse asiassa pysyen niin on todella kummaa, miten suuri osuus niin homoseksuaaleilla kuin juutalaisillakin on ollut ja on yhä kaikessa taiteessa. Heillä on yhteisenä tekijänä, ainakin länsimaisen kulttuurin piirissä, selvä alistetun ja syrjityn vähemmistöryhmän asema, mistä saattaisi vetää monenkinlaisia johtopäätöksiä. Sitä en tiedä, saako niin tukea tutkimuksista.

        Ymmärrän lukemani. Mutta pystyn myös lukemaan rivien välistä.

        Teille tämä taiteilijoiden homous on todennäköisesti paljon mielenkiintoisempi asia kuin se että millaisia töitä nämä taiteilijat tekivät. Samalla tapaa kuin teille on paljon kiinostavampaa kaikki muutkin taiteeseen liittymättömät kuviot, ja sitten ne työt ja niiden taso unohdetaan kokonaan. Ei ihmekkään että ei esittävä kuvataide pysyy niin hyvin pinnalle, kun sillä on tälläinen kannattaja joukko.


      • veldes
        BARE kirjoitti:

        Ymmärrän lukemani. Mutta pystyn myös lukemaan rivien välistä.

        Teille tämä taiteilijoiden homous on todennäköisesti paljon mielenkiintoisempi asia kuin se että millaisia töitä nämä taiteilijat tekivät. Samalla tapaa kuin teille on paljon kiinostavampaa kaikki muutkin taiteeseen liittymättömät kuviot, ja sitten ne työt ja niiden taso unohdetaan kokonaan. Ei ihmekkään että ei esittävä kuvataide pysyy niin hyvin pinnalle, kun sillä on tälläinen kannattaja joukko.

        Kuule tämän porukan mielipiteillä on aika pieni painoarvo maamme taidekenttään. Kyllä sen ratkaisee taidetta kuluttavan ja siitä nauttivan kansan mielipide. Ja kuka sinulle on niin sanonut että ei esittävä kuvataide on hyvin pinnalla. Ei varmasti ole, ainakaan suomessa jos olisikin alkaisin heti uudelleen vääntämään noita konstruktiivisia värisommitelmia. Tällä hetkellä maalaan 100% esittävää.
        Sinä vertaat aina kaikkien muiden kuvia noihin linkkitaiteilijoihisi jotka ovat kieltämättä hyviä. Sallisit kuitenkin meidän muiden valita oma tapamme maalata, vaikka olemmekin heikompitasoisia kuin sinun idollisi.
        Kyllä maailmaan taidetta mahtuu ja myös huonollakin taiteella on oikeus olla olemassa. Samoin kuin ihmisiä on varustettu eri järjenkyvyillä ja silti heilläkin on ihmisarvo. Esim jotkut ihmiset voivat ulkomuodoltaan näyttää hyvinkin rujoilta jos verrataan tämän päivän kauneusihanteisiin silti heidän seurastaan voi nauttia hienojen sisäisten ominaisuuksien vuoksi. Samoin se on taiteessa ei kaikki mikä on viimisen päälle tarkkaan tehty ole kaikkien mielestä sitä parasta. Joskus joku pieni rujo vähän taitamattomastikin tehty maalaus voi antaa sellaisia kiksejä jotka jää mieleen ja muistaa pitkään.


      • /HuuHaa\ kirjoitti:

        ...kuulut niihin natsi/nahkatukkiin?

        En kuulu uusnatseihin, mutta myönnän kyllä sen, että mielestäni natsit hoitivat taidepolitiikan melko hyvin.


      • ilpittore kirjoitti:

        että tartut tuohon BAREn toteamukseen "että homous olisi ollut joku kantava voima kautta taiteenhistorian", jollaista kukaan ei edes tässä ole esittänyt. BAREhan ei useimmiten ymmärrä lukemaansa, vaan vääntää sen miksi milloinkin saadakseen aiheen vänkäämiseen.

        Mutta itse asiassa pysyen niin on todella kummaa, miten suuri osuus niin homoseksuaaleilla kuin juutalaisillakin on ollut ja on yhä kaikessa taiteessa. Heillä on yhteisenä tekijänä, ainakin länsimaisen kulttuurin piirissä, selvä alistetun ja syrjityn vähemmistöryhmän asema, mistä saattaisi vetää monenkinlaisia johtopäätöksiä. Sitä en tiedä, saako niin tukea tutkimuksista.

        "Mutta itse asiassa pysyen niin on todella kummaa, miten suuri osuus niin homoseksuaaleilla kuin juutalaisillakin on ollut ja on yhä kaikessa taiteessa."

        Silläkin uhalla että minut (taas) leimataan natsiksi, huomautan, että maalaustaiteen alalla yksikään vähänkään tunnettu vanha mestari ei ollut juutalainen. Mutta sitä ei käy kieltäminen, että heillä on merkittävä asema muilla taiteenaloilla.


      • BARE kirjoitti:

        Ymmärrän lukemani. Mutta pystyn myös lukemaan rivien välistä.

        Teille tämä taiteilijoiden homous on todennäköisesti paljon mielenkiintoisempi asia kuin se että millaisia töitä nämä taiteilijat tekivät. Samalla tapaa kuin teille on paljon kiinostavampaa kaikki muutkin taiteeseen liittymättömät kuviot, ja sitten ne työt ja niiden taso unohdetaan kokonaan. Ei ihmekkään että ei esittävä kuvataide pysyy niin hyvin pinnalle, kun sillä on tälläinen kannattaja joukko.

        niin erilaisia. On mm. sellaisia, joiden näkökulma on kapea, ahdasmielinen ja monella tavalla rajoittunut ja sellaisia, joilla on avara ja vapaamielinen näkökulma, kiinnostus nähdä ja ymmärtää uutta ja outoa sekä kyky assisioiden yhdistää asioita. Ensinmainitut, sellaiset kuin sinä, eivät voikaan ymmärtää jälkimäisiä, sellaisia kuin monet meistä muista. Kyse on pääasiassa syntymälahjana saaduista henkisistä ominaisuuksista. Maailma ei valitettavasti ole tasapuolinen eikä oikeudenmukainen, on vain tyydyttävä osaansa.


      • Michelarkangelo kirjoitti:

        "Mutta itse asiassa pysyen niin on todella kummaa, miten suuri osuus niin homoseksuaaleilla kuin juutalaisillakin on ollut ja on yhä kaikessa taiteessa."

        Silläkin uhalla että minut (taas) leimataan natsiksi, huomautan, että maalaustaiteen alalla yksikään vähänkään tunnettu vanha mestari ei ollut juutalainen. Mutta sitä ei käy kieltäminen, että heillä on merkittävä asema muilla taiteenaloilla.

        tähän "Silläkin uhalla että minut (taas) leimataan natsiksi, huomautan, että maalaustaiteen alalla yksikään vähänkään tunnettu vanha mestari ei ollut juutalainen."

        Ehkä näin, mutta modernismin alettua tilanne muuttui radikaalisti ja varsinkin koko 1900-luku vilisee heitä.


      • veldes
        ilpittore kirjoitti:

        niin erilaisia. On mm. sellaisia, joiden näkökulma on kapea, ahdasmielinen ja monella tavalla rajoittunut ja sellaisia, joilla on avara ja vapaamielinen näkökulma, kiinnostus nähdä ja ymmärtää uutta ja outoa sekä kyky assisioiden yhdistää asioita. Ensinmainitut, sellaiset kuin sinä, eivät voikaan ymmärtää jälkimäisiä, sellaisia kuin monet meistä muista. Kyse on pääasiassa syntymälahjana saaduista henkisistä ominaisuuksista. Maailma ei valitettavasti ole tasapuolinen eikä oikeudenmukainen, on vain tyydyttävä osaansa.

        "Kyse on pääasiassa syntymälahjana saaduista henkisistä ominaisuuksista. Maailma ei valitettavasti ole tasapuolinen eikä oikeudenmukainen, on vain tyydyttävä osaansa. "

        Lahjaa pidetään yleensä saajalleen hyvänä miellyttävänä asiana. Nykyiset syntymälahjat eivät sitä välttämäti ole esim. jos googletat sanalla "narsistinen persoonallisuushäiriö" huomaat kuinka ikäviä syntymälahjoja voimme jälkipolvillemme antaa . Tämä oli vain eräs syntymälahja, pahempiakin ikäväkseni löytyy.

        Olen aina luottanut siihen kun asiat järkevästi ja oikein perusteellaan, niin hullukin uskoo. Näitä syntymälahjoja on niin vakavia että ei mikään järkevä juttu mene perille. Pitää kuitenkin muistaa ettei kukaan ole näitä tämäntyypisiä perinnöllisyystekijöitä itselleen toivonut.


      • BARE kirjoitti:

        Ymmärrän lukemani. Mutta pystyn myös lukemaan rivien välistä.

        Teille tämä taiteilijoiden homous on todennäköisesti paljon mielenkiintoisempi asia kuin se että millaisia töitä nämä taiteilijat tekivät. Samalla tapaa kuin teille on paljon kiinostavampaa kaikki muutkin taiteeseen liittymättömät kuviot, ja sitten ne työt ja niiden taso unohdetaan kokonaan. Ei ihmekkään että ei esittävä kuvataide pysyy niin hyvin pinnalle, kun sillä on tälläinen kannattaja joukko.

        Aika lapsi tunnut olevan mielipiteinesi. Kun oma ihannesuuntasi ei saa tarvittavaa kannatusta, niin alat oitis kiukuttelemaan ja käyttäydyt kun viisisuotias, jota ei kuunella. Vika on tietysti muualla, meissä, jotka ymmärrämme muunkinlaista taidetta kun vain valokuvan kopiointia.

        Aloitin tovi sitten keskustelun yhden tällaisen "homotaiteilijan" taiteesta, siitä sisällöstä, mutta sinulta ei sinne (itse aiheeseen) herunut yhtään mielipidettä. No, miten olisi voinutkaan, koska näkemyksesi taiteesta on niin mustavalkoinen, ettei siinä ole oikeastaan mitään keskusteltavaa, pelkkää linkkirivistöllä pönkitettyä monologia.

        Koittaisit jo sinäkin ymmärtää, ettei ole olemassa mitään oikeaa taidetta, vaan vain sekalainen joukko erilaisia tyylisuuntia, joista yksi miellyttää yhtä ja toinen toista. Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. Totuus löytyy jostain siitä välistä, mutta vain minun totuuteni. Jonkun muun totuus löytyy ehkä jostain muualta.


      • veldes
        artemix kirjoitti:

        Aika lapsi tunnut olevan mielipiteinesi. Kun oma ihannesuuntasi ei saa tarvittavaa kannatusta, niin alat oitis kiukuttelemaan ja käyttäydyt kun viisisuotias, jota ei kuunella. Vika on tietysti muualla, meissä, jotka ymmärrämme muunkinlaista taidetta kun vain valokuvan kopiointia.

        Aloitin tovi sitten keskustelun yhden tällaisen "homotaiteilijan" taiteesta, siitä sisällöstä, mutta sinulta ei sinne (itse aiheeseen) herunut yhtään mielipidettä. No, miten olisi voinutkaan, koska näkemyksesi taiteesta on niin mustavalkoinen, ettei siinä ole oikeastaan mitään keskusteltavaa, pelkkää linkkirivistöllä pönkitettyä monologia.

        Koittaisit jo sinäkin ymmärtää, ettei ole olemassa mitään oikeaa taidetta, vaan vain sekalainen joukko erilaisia tyylisuuntia, joista yksi miellyttää yhtä ja toinen toista. Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. Totuus löytyy jostain siitä välistä, mutta vain minun totuuteni. Jonkun muun totuus löytyy ehkä jostain muualta.

        ""ettei ole olemassa mitään oikeaa taidetta, vaan vain sekalainen joukko erilaisia tyylisuuntia, joista yksi miellyttää yhtä ja toinen toista. Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. Totuus löytyy jostain siitä välistä, mutta vain minun totuuteni. Jonkun muun totuus löytyy ehkä jostain muualta. ""

        Hyvä periaate joka kannattaisi huomioida keskusteluissa.


      • BARE
        artemix kirjoitti:

        Aika lapsi tunnut olevan mielipiteinesi. Kun oma ihannesuuntasi ei saa tarvittavaa kannatusta, niin alat oitis kiukuttelemaan ja käyttäydyt kun viisisuotias, jota ei kuunella. Vika on tietysti muualla, meissä, jotka ymmärrämme muunkinlaista taidetta kun vain valokuvan kopiointia.

        Aloitin tovi sitten keskustelun yhden tällaisen "homotaiteilijan" taiteesta, siitä sisällöstä, mutta sinulta ei sinne (itse aiheeseen) herunut yhtään mielipidettä. No, miten olisi voinutkaan, koska näkemyksesi taiteesta on niin mustavalkoinen, ettei siinä ole oikeastaan mitään keskusteltavaa, pelkkää linkkirivistöllä pönkitettyä monologia.

        Koittaisit jo sinäkin ymmärtää, ettei ole olemassa mitään oikeaa taidetta, vaan vain sekalainen joukko erilaisia tyylisuuntia, joista yksi miellyttää yhtä ja toinen toista. Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. Totuus löytyy jostain siitä välistä, mutta vain minun totuuteni. Jonkun muun totuus löytyy ehkä jostain muualta.

        """jotka ymmärrämme muunkinlaista taidetta kun vain valokuvan kopiointia. """

        Mistäköhän repäsit ton valokuvan kopioinnin?

        ""Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. """

        En mäkään pidä fotorealismista tai täysin abstraktista.


        Se että kaikki kokee taiteen erilailla, ei mun mielestä merkitse sitä että taiteessa ei saisi enää olla hyvää eikä huonoa. Se on myöskin totuus että suorin tapa "kommunikoida" katsojan kanssa on maalata esittävää kuvataidetta. Miksei tässä maassa (tai ei juuri muissakaan maissa) voi edes opiskella kunnolla koko hommaa. Miksi helvetissä kuvataiteesta on tullut joku epämääräinen seuraleikki erinäisille kulttuurihännystelijöille ja psykopaateille.


      • BARE kirjoitti:

        """jotka ymmärrämme muunkinlaista taidetta kun vain valokuvan kopiointia. """

        Mistäköhän repäsit ton valokuvan kopioinnin?

        ""Omasta mielestäni fotorealismi on kovin tylsää siinä missä täysin abstrakti on yhtä sekavaa. """

        En mäkään pidä fotorealismista tai täysin abstraktista.


        Se että kaikki kokee taiteen erilailla, ei mun mielestä merkitse sitä että taiteessa ei saisi enää olla hyvää eikä huonoa. Se on myöskin totuus että suorin tapa "kommunikoida" katsojan kanssa on maalata esittävää kuvataidetta. Miksei tässä maassa (tai ei juuri muissakaan maissa) voi edes opiskella kunnolla koko hommaa. Miksi helvetissä kuvataiteesta on tullut joku epämääräinen seuraleikki erinäisille kulttuurihännystelijöille ja psykopaateille.

        "Se että kaikki kokee taiteen erilailla, ei mun mielestä merkitse sitä että taiteessa ei saisi enää olla hyvää eikä huonoa."

        Ei toki, mutta pitää erottaa ettei ole olemassa absoluuttista hyvä tai huonoa taidetta, vaan vain subjektiivista, eli sinun näkökulmastasi hyvää tai huonoa taidetta. Se, ettet pidä jostain taidesuunnasta, ei tee siitä huonoa jonkun toisen silmissä, ekä huonoa ylipätään.


        "Se on myöskin totuus että suorin tapa "kommunikoida" katsojan kanssa on maalata esittävää kuvataidetta."

        Se on ehkä sinun totuutesi, eli sinulle paras tapa kommunikoida, mutta ei kaikille. Jotkut toiset viehättyvät paljon enemmän symboleista, väreistä tai muodoista. Hyvä esimerkki loistavasta, ei esittävästä taiteesta on Hugo Simbergin piru- ja halla-akvarellit. Toinen, hieman erilainen tunnelman mestari on aiemmin mainitsemani Reidar Särestöniemi. Esittävän taiteen rajoitus on juuri sen esittävyyden vaatimus, eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta - tai koitapa maalata halla tai sisäinen tuska esittävästi?


        "Miksi helvetissä kuvataiteesta on tullut joku epämääräinen seuraleikki erinäisille kulttuurihännystelijöille ja psykopaateille."

        Siksi, että julkisuudesta on tullut "seuraleikki erinäisille (kulttuuri)hännystelijöille ja psykopaateille." Ja taide jos jokin on julkisuudesta elävä kulttuurin muoto.


      • artemix kirjoitti:

        "Se että kaikki kokee taiteen erilailla, ei mun mielestä merkitse sitä että taiteessa ei saisi enää olla hyvää eikä huonoa."

        Ei toki, mutta pitää erottaa ettei ole olemassa absoluuttista hyvä tai huonoa taidetta, vaan vain subjektiivista, eli sinun näkökulmastasi hyvää tai huonoa taidetta. Se, ettet pidä jostain taidesuunnasta, ei tee siitä huonoa jonkun toisen silmissä, ekä huonoa ylipätään.


        "Se on myöskin totuus että suorin tapa "kommunikoida" katsojan kanssa on maalata esittävää kuvataidetta."

        Se on ehkä sinun totuutesi, eli sinulle paras tapa kommunikoida, mutta ei kaikille. Jotkut toiset viehättyvät paljon enemmän symboleista, väreistä tai muodoista. Hyvä esimerkki loistavasta, ei esittävästä taiteesta on Hugo Simbergin piru- ja halla-akvarellit. Toinen, hieman erilainen tunnelman mestari on aiemmin mainitsemani Reidar Särestöniemi. Esittävän taiteen rajoitus on juuri sen esittävyyden vaatimus, eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta - tai koitapa maalata halla tai sisäinen tuska esittävästi?


        "Miksi helvetissä kuvataiteesta on tullut joku epämääräinen seuraleikki erinäisille kulttuurihännystelijöille ja psykopaateille."

        Siksi, että julkisuudesta on tullut "seuraleikki erinäisille (kulttuuri)hännystelijöille ja psykopaateille." Ja taide jos jokin on julkisuudesta elävä kulttuurin muoto.

        erinomaisesta kommentista! Harvoin näkee vain muutamaan riviin tiivistettynä niin paljon asiaa ja siten, että sen taustalta, ei rivien välistä, voi ymmärtää paljon enemmän. Erityisesti viimisen virkkeen pitäisi avata barenkin silmät näkemään missä elämme.


      • BARE
        artemix kirjoitti:

        "Se että kaikki kokee taiteen erilailla, ei mun mielestä merkitse sitä että taiteessa ei saisi enää olla hyvää eikä huonoa."

        Ei toki, mutta pitää erottaa ettei ole olemassa absoluuttista hyvä tai huonoa taidetta, vaan vain subjektiivista, eli sinun näkökulmastasi hyvää tai huonoa taidetta. Se, ettet pidä jostain taidesuunnasta, ei tee siitä huonoa jonkun toisen silmissä, ekä huonoa ylipätään.


        "Se on myöskin totuus että suorin tapa "kommunikoida" katsojan kanssa on maalata esittävää kuvataidetta."

        Se on ehkä sinun totuutesi, eli sinulle paras tapa kommunikoida, mutta ei kaikille. Jotkut toiset viehättyvät paljon enemmän symboleista, väreistä tai muodoista. Hyvä esimerkki loistavasta, ei esittävästä taiteesta on Hugo Simbergin piru- ja halla-akvarellit. Toinen, hieman erilainen tunnelman mestari on aiemmin mainitsemani Reidar Särestöniemi. Esittävän taiteen rajoitus on juuri sen esittävyyden vaatimus, eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta - tai koitapa maalata halla tai sisäinen tuska esittävästi?


        "Miksi helvetissä kuvataiteesta on tullut joku epämääräinen seuraleikki erinäisille kulttuurihännystelijöille ja psykopaateille."

        Siksi, että julkisuudesta on tullut "seuraleikki erinäisille (kulttuuri)hännystelijöille ja psykopaateille." Ja taide jos jokin on julkisuudesta elävä kulttuurin muoto.

        "eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta"

        Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään.

        Voit kuvata tilanteita tai tunteita erilaisten esittävien asioiden avulla, mutta ei esittävä visuaalinen asia ei voi olla mun mielestä mikään abstrakti ajatus tai tunne.


      • BARE kirjoitti:

        "eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta"

        Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään.

        Voit kuvata tilanteita tai tunteita erilaisten esittävien asioiden avulla, mutta ei esittävä visuaalinen asia ei voi olla mun mielestä mikään abstrakti ajatus tai tunne.

        "Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään.
        Voit kuvata tilanteita tai tunteita erilaisten esittävien asioiden avulla, mutta ei esittävä visuaalinen asia ei voi olla mun mielestä mikään abstrakti ajatus tai tunne."

        niin se kertoo, että sinulta puuttuu kokonaan ei-esittävän kuvanlukukyky tai se on hyvin puutteellinen. Se on puute, joka voi hyvinkin väistyä vuosien mittaan ja toivottavasti poistuukin, jolloin maailmasi rikastuu arvaamattoman paljon.


      • BARE
        ilpittore kirjoitti:

        "Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään.
        Voit kuvata tilanteita tai tunteita erilaisten esittävien asioiden avulla, mutta ei esittävä visuaalinen asia ei voi olla mun mielestä mikään abstrakti ajatus tai tunne."

        niin se kertoo, että sinulta puuttuu kokonaan ei-esittävän kuvanlukukyky tai se on hyvin puutteellinen. Se on puute, joka voi hyvinkin väistyä vuosien mittaan ja toivottavasti poistuukin, jolloin maailmasi rikastuu arvaamattoman paljon.

        Jep eli se että uskoo tohon ihme pseudotaiteeseen, onkin kuvanlukukyky.

        "Se on puute, joka voi hyvinkin väistyä vuosien mittaan ja toivottavasti poistuukin, jolloin maailmasi rikastuu arvaamattoman paljon."

        Se että kaikkea mahdollista roskaa arvostetaan ja tuodaan julkisuuteen onkin vaan rikkautta.... JES!


      • BARE kirjoitti:

        "eli sillä on vaikea kuvata asioita, joilla ei ole fyysistä olemusta"

        Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään.

        Voit kuvata tilanteita tai tunteita erilaisten esittävien asioiden avulla, mutta ei esittävä visuaalinen asia ei voi olla mun mielestä mikään abstrakti ajatus tai tunne.

        "Miten voi muakama kuvata asioita joilla ei ole fyysistä olemusta? Mun mielestä ei mitenkään."

        Ei niitä pystykään kuvamaan samalla "silmällä" kuin kuvataan valokuvamaisesti vaikkapa ihmisvartaloa. Kyse on symboliikasta - jokin väri, kuvio tai hahmo toimii symbolina ja herättää katsojassa jonkinlaisia tunteita tai ajatuksia. Jos vaikkapa maalaat johonkin tietyn tyyppisen ristin, niin ajatukset kulkevat heti kristinuskon suuntaan tai jos maalaat pääkallon, viittaa se kuolemaan. Hieman samaa symboliikkaa on väreissä, punainen on kiihkeyden, rakkauden ja sodan väri, kun taas sininen rauhoittaa, niin kuin tyyni meri. Ja symboleissa ei ole olennaista - tai oikeastaan edes mahdollista - niiden tarkka kuvaaminen, vaan nimenomaan niiden symboliarvo, ajatuksia ohjaava voima.

        Analogiana kirjallisuuteen sanoisin, että realistinen taide on tietokirjallisuutta, abstrakti runoa ja siinä välissä on proosa. Kirjasta ei tee huonoa se, etteivät sen tapahtumat pidä paikkaansa, paitsi tietokirjasta.


    • in vino veritas

      heijastaa aina omaa aikaansa.
      On kuitenkin totta myös se, että ääri-ilmiöt jäävät lopulta marginaaleihin. Hetken ne ravisuttavat, ja siinäpä se. Se mikä on todellista ja aitoa, jää elämään. Niin myös hyvä taide.

      Joten ei kannata huolestua.

    • Taideopiskelija

      Minä olen taideopiskelija, joka opiskelee nykytaidetta. Itseasiassa niin uutta suuntausta, että joudun opiskelemaan ulkomailla, koska Suomen vanhoilliset taidepiirit selvästikkään ymmärrä minun taidettani. He tuijottavat postmoderneja ideaalejaan, vaikka eivät tajua, että koko liike on lässähtänyt ylensyöneeksi ja kesyksi sisäkissaksi. Minä olen klassinen realisti. Minun taiteen lajini on syntynyt tämän vuosikymmenen viimeisinä vuosina. Klassiseen taitoon perustuva realismi on tämän päivän cutting edge of Avanant garde. Suomalaiset koulutetut vanhoilliset taiteen tuntijat ja kriitikot pelkäävät koko lajia. On vaikeaa sokeltaa ympipyöreää sivistyssanatekstiä abstraktista käsitetaiteesta, mutta taiteen laji, josta jokaikinen tavallinen ja työnsä puolesta. Suurin osa kohtaamistani modernistimuumioista ei tosiaan osannut piirtää, vaan juoda sitä punaviiniä ja sokeltaa sivistyssanasoppaa itsensä erikoiseksi tuntevalle "taide-eliitille", joka todellisuudessa on pihalla kuin lumiukko, mutta oman erikoisen lahjansa menettämisen pelossa nyökyttelevät päätään muiden ymmärtämättömien mukana.
      Nykytaiteessa ole tällä hetkellä mitään vikaa. Ihmiset tuijottavat jo ohi menneen postmoderismin perään.
      Uudessa taiteessakin on omat ongelmansa. Esimerkiksi olen suurimmasta osasta asioista täysin samaa mieltä Baren kanssa. Toisaalta hän on täysin kyvytön näkemään realismin. Vaikka meidän kummankin suurimmat sankarimme elivät 1800-luvulla, emme ole 1800 luvulla eläviä maalareita vaikka kuinka kiukuttelisimmi. Vaikka pukeutuu keskiaikaisiin vaatteisiin, ei matkusta keskiajalle. Tämä uusi tyyli ei ole aikakone, vaan postmodernismin jälkeinen, tämän maailman jan tyyli. Vaikka kuinka fanaattisesti hyökkäät näitä tuulimyllyjä vastaan et saa niitä kaatumaan. Ne kuolevat ajan myötä. Esittävä taide on taidetta massoille, ei harvoille ja valituille, joten alkukankeudesta päästyään, sillä ei ole mitään ongelmaa syrjäyttää postmodernismi.

      Vaikka olenkin vähän viinaan menevä, iso paha vasemmistolainen, eikä minulla ole mitään homoseksuaaleja, eikä huoria vastaan, pidän silti skandaalia metsästävää shokki postmodernistista pseudotaidetta kuvottavana. Kiasmassa ei ole mitään vikaa, teokset sen seinillä kuitenkin joutaisivat jo muualle kuin NYKYtaiteen museoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7798
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4363
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3163
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      243
      3068
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2706
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2665
    8. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2433
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2006
    10. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe