Kemian foorumi

jarkkunt

Foorumi joka varmasti jakaa mielipiteitä, mutta ei varsinaisesti myöskään liity mihinkään laittomaan.

Suhtautuisin itse varauksella, mikäli moderointi pettää keskusteluissa. Se, että jokaisen muistissa on Suomessa tapahtunut onnettomuus, ei kuitenkaan pitäis estää kemiasta keskustelemista.

www.kotikemia.tk

Jokainen joka on ns. asioista "perillä" oleva pitäisi asian olevan itsestään selvää, että kaikki tämänkin tyyppinen tieto on internetissä ja kirjastossa jos vain haluaa etsiä joten ei pitäisi sekoittaa kahta eri asiaa.

12

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rectumpetteri

      Onko tämä joku uusi kemian foorumi? Oletko kuullut Finnsci foorumista? Uskoisin että on vaikea saada kävijöitä kun on niin kova kilpaileva kemian foorumi.

      • kemisti4395

        Finnsci SCINET on ollut toiminnassa jo päälle puolivuotta. Forumin jäsenyysvaatimukset tiukentuvat koko ajan ja olen kuullut huhuja että pian sisään päästetään enää erillisellä hakemuksella ja suosituksilla. Forum löytyy osoitteesta finnsci.org/forum.


      • 3353535111
        kemisti4395 kirjoitti:

        Finnsci SCINET on ollut toiminnassa jo päälle puolivuotta. Forumin jäsenyysvaatimukset tiukentuvat koko ajan ja olen kuullut huhuja että pian sisään päästetään enää erillisellä hakemuksella ja suosituksilla. Forum löytyy osoitteesta finnsci.org/forum.

        Jooo o


      • Järki mukaan!!
        kemisti4395 kirjoitti:

        Finnsci SCINET on ollut toiminnassa jo päälle puolivuotta. Forumin jäsenyysvaatimukset tiukentuvat koko ajan ja olen kuullut huhuja että pian sisään päästetään enää erillisellä hakemuksella ja suosituksilla. Forum löytyy osoitteesta finnsci.org/forum.

        Toissapäivänä luin sieltä juttua, ja totesin että kyseiset henkilöt eivät tiedä mistään mitään. Naurettavaa kemian taidoilla elvistelyä ja esittämistä. Kävisivät edes koulussa jotain oppimassa ennekuin rupeavat väärää tietoa levittämään. Aloittelevan kemian harrastajan kannaattaa perehtyä kemian historiaan ennekuin rupeaa lukemaan foorumeilta sisäsiittoista äheltämistä.


      • ...
        Järki mukaan!! kirjoitti:

        Toissapäivänä luin sieltä juttua, ja totesin että kyseiset henkilöt eivät tiedä mistään mitään. Naurettavaa kemian taidoilla elvistelyä ja esittämistä. Kävisivät edes koulussa jotain oppimassa ennekuin rupeavat väärää tietoa levittämään. Aloittelevan kemian harrastajan kannaattaa perehtyä kemian historiaan ennekuin rupeaa lukemaan foorumeilta sisäsiittoista äheltämistä.

        Kehoituksesta kävin vilkaisemassa ja paikkahan on aivan hulvaton! Erityisen kiitollinen olin aina niin hauskasta ja toisaalta minut traumatisoineesta kusen/paskankeittomenetelmistä "nitraattien" valmistukseen. Ja vielä kuvilla! Kaverit valmistaa muutenkin vaikka mitä, hyvällä uskolla ja tahdolla ainakin:) Ei se tosin haittaa, sillä molemmat riittävät mahdottoman saavuttamiseen.


      • SCINETin jäsen
        ... kirjoitti:

        Kehoituksesta kävin vilkaisemassa ja paikkahan on aivan hulvaton! Erityisen kiitollinen olin aina niin hauskasta ja toisaalta minut traumatisoineesta kusen/paskankeittomenetelmistä "nitraattien" valmistukseen. Ja vielä kuvilla! Kaverit valmistaa muutenkin vaikka mitä, hyvällä uskolla ja tahdolla ainakin:) Ei se tosin haittaa, sillä molemmat riittävät mahdottoman saavuttamiseen.

        Kyllä siellä scinetissä osaavaa porukkaa on. Ehkä foorumi ei ole suunnattu niille, jotka tietävät kaikesta kaiken, ja saavat kaikki kemikaalit suoraan 99.97% puhtaana, vaan ideana on, että demonstroidaan, että ei tarvitse olla yliopistolla koeputki kädessä, vaan sen voi ottaa käteen ihan kotonaankin. "Paskankeitto"
        on juuri sitä historiaa. Ennenvanhaan näet niin salpietari valmistettiin, ja miksei siis niin voisi nykyäänkin tehdä. Toinen foorumin idea on olla tiedonlähteenä asioista, joista yleensä halutaan vaieta. Hyvähän se on sanoa tavalliselle kaduntallaajalle että "XYZ on todella voimakas räjähde, ja se tappaa sinut" (katso http://fi.wikipedia.org/wiki/Divetymonoksidihuijaus ), mutta sitten se tallaaja voikin googlettaa asian, ja huomata, että asiahan on täyttä paskapuhetta. Ja sinne rekisteröidään, niinkuin tavalliselle foorumille. S-posti, nick ja salasana. Siinä kaikki.


      • namiska
        ... kirjoitti:

        Kehoituksesta kävin vilkaisemassa ja paikkahan on aivan hulvaton! Erityisen kiitollinen olin aina niin hauskasta ja toisaalta minut traumatisoineesta kusen/paskankeittomenetelmistä "nitraattien" valmistukseen. Ja vielä kuvilla! Kaverit valmistaa muutenkin vaikka mitä, hyvällä uskolla ja tahdolla ainakin:) Ei se tosin haittaa, sillä molemmat riittävät mahdottoman saavuttamiseen.

        Aina on SCINET:istä hirveä avautuminen kuinka kukaan ei oikeasti osaa mitään, kaikki pätee olemettomilla tiedoilla tms.
        Toki sitä voi tyytyä huutamaan vierestä, mutta osaakin saa ottaa.
        Jos sisältö vaikuttaa esimerkiksi vaaralliselta niin olisi jo ihan suotavaa että sen tuo esille perusteiden ja parannusehdotusten kanssa.
        Ei siis "Tuo on vaarallista toimintaa, älä tee mitään", vaan tuodaan ongelmakohdat esille ja pyritään tarjoamaan parempia vaihtoehtoja.

        Paskan/Kusen keitto on toki klassikko alalla.


      • KaikentietäväPäteäjä
        SCINETin jäsen kirjoitti:

        Kyllä siellä scinetissä osaavaa porukkaa on. Ehkä foorumi ei ole suunnattu niille, jotka tietävät kaikesta kaiken, ja saavat kaikki kemikaalit suoraan 99.97% puhtaana, vaan ideana on, että demonstroidaan, että ei tarvitse olla yliopistolla koeputki kädessä, vaan sen voi ottaa käteen ihan kotonaankin. "Paskankeitto"
        on juuri sitä historiaa. Ennenvanhaan näet niin salpietari valmistettiin, ja miksei siis niin voisi nykyäänkin tehdä. Toinen foorumin idea on olla tiedonlähteenä asioista, joista yleensä halutaan vaieta. Hyvähän se on sanoa tavalliselle kaduntallaajalle että "XYZ on todella voimakas räjähde, ja se tappaa sinut" (katso http://fi.wikipedia.org/wiki/Divetymonoksidihuijaus ), mutta sitten se tallaaja voikin googlettaa asian, ja huomata, että asiahan on täyttä paskapuhetta. Ja sinne rekisteröidään, niinkuin tavalliselle foorumille. S-posti, nick ja salasana. Siinä kaikki.

        Joo o. Ei taidettu salpietaria ihan kusta ja paskaa keittämällä valmistaa. Sitähän nimittäin louhittii/kaivettiin maasta, johon eläimet oli kussut ja paskantanut, ja lopulta salpietari puhdistettiin.


    • Epätoivoooo

      Osaako joku ratkaista??

      "Epäorgaanisiin suprajohteisiin kuuluvan ns. 1,2,3 - yhdisteen kaava voidaan
      kirjoittaamuotoonYBa2Cu3O7-x, jossa x on välillä 0

    • Epätoivoooo

      *siis x on välillä 0-1. Laske x:n arvo, kun aineen todettiin sisältävän 41,43massaprosenttia bariumia."

    • alpo1976

      onko ketään yliopisto_tasoista orgaanisen kemian osaavaa henkilö tavoitettavissa olisi muutama kysymys... otathan yhteyttä [email protected]

    • Anonyymi

      Uusi kemian foorumi avattu ositteeseen kemiaforum.eu
      Pääsy vaatimuksia ei ole, riittää kiinnostus kemiaa kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe