pahoinvointi lohesta.

Unski

Pidän kovasti kylmä-ja lämmin savulohesta.
Nyt olen kuitenkin huomannut että tulen niistä huonovointiseksi. Kokeilin taas viikonloppuna näitä tuoteita,keitettyjen perunoiden kanssa, sama juttu.
Mistähän voi olla kysymys, tiedätkö?
Minussako vika vai kalassa?

10

5897

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elosan

      Vai että kuvottaa sinuakin. Minulla on refluksitauti ja mahakatarri, ja varsinkin savustettu rasvainen kala tekee huonon olon, mutta syön siitä huolimatta. Ei vain saisi syödä liikaa kerralla.

    • koskaan

      Olet saanut liian suuren annoksen elohopeaa.
      Ei ole terveellistä syödä kalaa nykypäivänä.

      • huuhaan löytäjä

        Tuo oli pelkkää huuhaata. Normaaleilla kalansyöntimäärillä - varsinkin jos syödään viljeltyä lohta tai kirjolohta - ei saa lähellekään liikaa elohopeaa.


    • Sakke

      Voisiko olla puhkeamassa oleva allergia? Allergisuus joko kalaan tai savustuksen sivutuotteisiin.

      Maistapa toisella tavalla valmistettua lohta/kirjolohta. Seuraako siitä jotain?

      • Kalamies

        Minulta lähti vatsakatarrin myötä myös kyky syödä kalaa ilman pahoja närästysoireita. Vaikka siitä on jo useampi vuosi, varsinkin lohi aiheuttaa vielä oireita.

        Tuskin mitään elohopeamyrkytystä tulee, sain joskus tosin allergiaoireita norjalaisista kirjolohista, joille annettiin aikoinaan hurjia määriä antibiootteja.


      • turska
        Kalamies kirjoitti:

        Minulta lähti vatsakatarrin myötä myös kyky syödä kalaa ilman pahoja närästysoireita. Vaikka siitä on jo useampi vuosi, varsinkin lohi aiheuttaa vielä oireita.

        Tuskin mitään elohopeamyrkytystä tulee, sain joskus tosin allergiaoireita norjalaisista kirjolohista, joille annettiin aikoinaan hurjia määriä antibiootteja.

        Voiks kalasta saada vatsakatarrin? Tulee nääs syötyä aika paljo.


    • Stogen

      Hyvä Unski

      Tuo ongelmasi on aika yleinen, ja todennäköisesti perustuu yksinkertaisesti kalan savustukseen. Greippi neutraloi jotenkin vatsan sisältöä, jos tuollaista esiintyy. Painotan vielä siis greippi, ei kaikki sitrukset, esim. sitruuna ei futaa.

      Eli tee Louisianalainen salaatti oheen:

      1 kpl greippi, pilkotaan kuorettomaksi (siis myös lohkot irrotetaan siten, että vain hedelmäliha tulee salaattiin)
      1 kpl appelsiini, kuten greippi
      1 kpl avokado, pilkotaan, ja appelsiinin ja greipin tähteistä puristetaan mehu näiden päälle (mitään ei siis mene hukkaan)
      1 kpl salaattia, ehkäpä myös kesäkurpitsaa ja kurkkua (voit sokerisuolata vähän kurkkuja)

      Tommoista, ton pitäisi jeesata. Ja jos haluat vain kokeilla sitä greipin vaikutusta, syö ruuan päälle jälkkärinä greippi sokerin kanssa.

    • Myrkyt

      Jos lohesi ovat Perämereltä, Selkämereltä tai muualta Itämereltä pyydettyjä, on niissä hillittömät määrät ympäristömyrkkyjä, kaikkia ei ole vielä edes määritetty. Tanskassahan koko lohen pyynti Itämerestä kiellettiin juuri, Suomessa lohen käyttöön haettiin poikkeuslupa kalastajien kovan painostuksen takia.

      Jos lohta haluat, varmista että se on Norjan laadukasta kassilohta tai Tenon luonnonkantaa.

    • Ahven-ukko

      Olen huomannu saman. Minulle tulee ihan armoton ripuli, kun työnnän ahventa lättyyni.

    • Anonyymi

      Mä oon huomannut tän kaikissa rasvaisissa kaloissa, lohesta tulee ällötys mut ei esim järvikaloista kuten hauki, ahven, seiti ja ne sopii. Luulen syynä olevan vaan kalan rasva joka pistää ällöttää :c

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe