Eli tilanne on tämä; olen raskaana vk:lla 14 ja nyt mulla on tämän päivän ollut kurkkukipua ja lämpöilyä 37'c (lämpöilyä ollut tosin rauskauden ajan muutenkin, mutta ilman kurkku- tai muita kipuja). Jotenkin on sellainen olo, että jonkin sortin lentsu tässä on tulossa ja siihen olen varautumassa rauhallisin mielin.. Rokotetta sikainfluenssaa varten jaettaisiin huomenna neuvolassani, mutta olen päätökseni tehnyt olla ottamatta sitä, enkä päätöstä tule muuttamaan. Toki olen yhteydessä sekä työterveyteen, että neuvolaan jos ei tämä kurkkukipu ala tästä huomenna hellittämään.
Ystäväni kanssa kuitenkin mietittiin, että saisiko rokotusta edes ottaa jos tuntee itsensä sillä hetkellä sairaaksi? Eli on tosiaan esimerkiksi kurkku jo kipeänä ja lämpöä. Koitin Googlata vastausta, mutta en löytänyt, joten olisiko täällä asiasta tietoa.
Kurkkukipu - Rokotteen otto??
7
494
Vastaukset
- MTV-viewer
Kuumeista ei rokoteta, mutta muita lieviä oireita saa olla. Tieto löytyy esim. MTV3:n 45 minuuttia ohjelman kyselyosiosta netistä.
- eirokotustakiitos
ei ne kaikki kurkkukivut ja pikku flunssat ole sikainfluenssaa eivätkä influenssaksi edes muutu. Tuosta rokottamisesta on tehty tavallaan pakkotoimenpide kaikille kansalaisille. Olisi kiva tietää millaisia oireita rookotuksen ottaneet ovat saaneet ja tulevat tuosta rokotuksesta saamaan. Jokainen päättää itse mitä antaa itseensä piikillä ruiskuttaa,.Rokotteessa on kuitenkin elävää virusta. Se kertoo ettei ole oikeanlaatuista touhua.
http://www.youtube.com/watch?v=CDR-UJYms6w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=t--EWTnfpn0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=0AdTY7VpI18&feature=fvw- alkuperäinen kysyjä
Kiitos vastauksista, niin ajattelinkin ettei sairaita rokoteta oli piikki mikä tahansa.. Mutta kun en itse onnistunut löytämään tästä tietoa netistä ja halutti asia varmistaa..
Rokotusta en ota, koska en sitä tunne tarvitsevani.. Päätös oli hyvin helppo.. Normaalia kausi-influenssaa ei kävisi edes mielessä pelätä, joten tämä hurja tautikin huolettaa juuri sen verran, että tulen olemaan vähän tarkempi jos kovempia oireita ilmenee jo ihan jo raskaudenkin takia. Tunnen yhden raskaana olevan naisen, joka tämän sikainfluenssan on jo sairastanut ja hänellä kaikki ookoo. Ja tuttavapiirissä on pari muutakin jo taudin saanut ja vaikka elämäntavat ovat olleet hyvin erit kuin itselläni (ylipainoa, sydänlääkitystä, tupakointia jne) ei ole kummempia seurauksia tullut..
Edellisen kerran alkuviikosta neuvolassa käydessäni kahdesta suusta saarnasivat tädit sitä, miten piikki on hyvä ottaa ja henki lähtee jos en ota, olen vastuuton äiti jne.. Juuust.. Mikäli tästä keskenmeno tai henki lähtee niin olkoon niin. Ei elämää voi elää kaikkea panikoiden ja peläten edes raskaana.
Muuan vuosikymmen sitten ei oltaisi tällaista tautia osattu edes pelätä. Nykypäivän media ja maalaisjärjestä vieraantuneet ihmiset ovat nyt mielestäni tehneet kärpäsestä härkäsen..
Normaali kausi-influenssakin tappaa joka vuosi ison liudan ihmisiä, samoin lihavuus, turvavyöttä ajo ja alkoholi.. Lista on loputon.. - maikkkis
alkuperäinen kysyjä kirjoitti:
Kiitos vastauksista, niin ajattelinkin ettei sairaita rokoteta oli piikki mikä tahansa.. Mutta kun en itse onnistunut löytämään tästä tietoa netistä ja halutti asia varmistaa..
Rokotusta en ota, koska en sitä tunne tarvitsevani.. Päätös oli hyvin helppo.. Normaalia kausi-influenssaa ei kävisi edes mielessä pelätä, joten tämä hurja tautikin huolettaa juuri sen verran, että tulen olemaan vähän tarkempi jos kovempia oireita ilmenee jo ihan jo raskaudenkin takia. Tunnen yhden raskaana olevan naisen, joka tämän sikainfluenssan on jo sairastanut ja hänellä kaikki ookoo. Ja tuttavapiirissä on pari muutakin jo taudin saanut ja vaikka elämäntavat ovat olleet hyvin erit kuin itselläni (ylipainoa, sydänlääkitystä, tupakointia jne) ei ole kummempia seurauksia tullut..
Edellisen kerran alkuviikosta neuvolassa käydessäni kahdesta suusta saarnasivat tädit sitä, miten piikki on hyvä ottaa ja henki lähtee jos en ota, olen vastuuton äiti jne.. Juuust.. Mikäli tästä keskenmeno tai henki lähtee niin olkoon niin. Ei elämää voi elää kaikkea panikoiden ja peläten edes raskaana.
Muuan vuosikymmen sitten ei oltaisi tällaista tautia osattu edes pelätä. Nykypäivän media ja maalaisjärjestä vieraantuneet ihmiset ovat nyt mielestäni tehneet kärpäsestä härkäsen..
Normaali kausi-influenssakin tappaa joka vuosi ison liudan ihmisiä, samoin lihavuus, turvavyöttä ajo ja alkoholi.. Lista on loputon..rokotteen. Ei siitä ole haittaa. Höpöjä pelotella rokotteella. Ota huomioon, että suomalaiset on saaneet elävääkin rokotetta, esim. polio ja hyvin on selvitty. Tossa ei ole elävää virusta.
- Virustako
Mistä sadusta peräisin "Rokotteessa on kuitenkin elävää virusta. Se kertoo ettei ole oikeanlaatuista touhua."?
Mitä rokote sisältää? Pandemrix sisältää tapettua, pilkottua influenssavirusta, joka sisältää antigeenia influenssaviruskannasta nimeltä A/Kalifornia/7/2009 (H1N1) v:n kaltainen kanta (X-179A). Viruskanta on tuotettu kananmunissa. - ei tosiaankaan
Virustako kirjoitti:
Mistä sadusta peräisin "Rokotteessa on kuitenkin elävää virusta. Se kertoo ettei ole oikeanlaatuista touhua."?
Mitä rokote sisältää? Pandemrix sisältää tapettua, pilkottua influenssavirusta, joka sisältää antigeenia influenssaviruskannasta nimeltä A/Kalifornia/7/2009 (H1N1) v:n kaltainen kanta (X-179A). Viruskanta on tuotettu kananmunissa.ole elävää virusta (eli viruksen geenejä). Ainoastaan sen kuorirakenteita, jotka tehdään näin tutuksi elimistön immuunisysteemille.
Elävästä viruksesta kirjoittavat ovat vastuuttomia valehtelijoita.
- palstalta
et ainakaan saa oikeaa ohjetta siihen. Tai sitten tulee niitä "ohjeita" niin paljon, ettet tiedä, mikä niistä on oikea (suurin osa puuta heinää).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847