Näin minäkin koen Jumalan pyhittämän päivän:

Sirkka-Iita

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

Mitään lisäämättä, tai mitään pois ottamatta. Haluan pitää pyhänä sen päivän, minkä Jumala lepopäiväksi pyhitti ja siunasi. Eikä siinä ole mitään juutalaisuutta, saati sitten adventismia, vaan se on täysin Laamatullinen. Lue tuo Petrin linkki, niin ehkä ymmärrät että miksi on muitakin sapatin pyhittäjiä kuin adventisteja.

83

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monista, monista muistakin Raamatun mukaisista, hyvistä opetuksista. Hyvin olet Petri perehtynyt Raamatun mukaisesti ja historiaa tutkien asioihin.

Tämä linkki tulisi Antin ja jokaisen Jumalan pyhittämän lepopäivän vastustajien lukea huolella.

Minulle on moni Raamatun totuus avautunut Petrin avulla. Uskalla RUKOILLEN tutkia asioita, sillä niin tulee uskovan ihmisen tehdä. Jumala kyllä valaisee asiat nöyrästi tutkivalle. Kyllä meidän tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä.

• 1456

Ei kukaan tasapainoinen ihminen voisi käyttäytyä tavallasi? Mistä/miksi/"koira" - olet näköjään suurissa vaikeuksissa ja tarvitset pikaista apua.

• advrx
        1456 kirjoitti:

Ei kukaan tasapainoinen ihminen voisi käyttäytyä tavallasi? Mistä/miksi/"koira" - olet näköjään suurissa vaikeuksissa ja tarvitset pikaista apua.

Milloin tuota sinun pomotustyyliäsi on ryhdytty nimittämään keskusteluksi?
        Eihän sinulla repsikalla ole koskaan mitään oikeaa sanottavaa kenellekään.

• -

Minullapa on tilaisuus ihan piipahtaa PPn juttusillakin, eikä se asia noin ole kuin luulet.
      Turhaa ihmiskunnioitusta tuommone.

• 516

Asia ei olekaan ihan niin noin? Kunhan vain kirjoitteli ajankulukseen?

MITÄ OIKEIN HÖPISET?

Eikö teillä ole mitään muuta sanottavaa kuin puhua läpiä päähänne?
        Aloittaja sanoi että hänen sapatti käsityksensä on sama kuin alla olevassa linkissä. Ja sinä sanot että kirjoitus alla olevassa linkissa ei ole kirjoitus alla olevassa linkissa ?? että olet keskustellut sen kirjoittajan kanssa?? Oletko aivan seonnut sen antiadventisi kanssa.

Vaikuttaa kuin itse Antti olisi asialla, niin sekava on kirjoituksesi, vai onko teitä useampia samanlaisia sekoilijoita?

Lue linkki Sirkka sanoi että siinä oleva sapattikäsitys on myös hänen käsityksensä. Tajuatko? Ei sillä ole mitään merkitystä jos olet käynyt juttusilla vaíkka tasavallan presitentin kanssa, nyt keskustellaan alla olevasta linkista ja sen sisällöstä. NO? Menikö perille?

• A.L-V
        516 kirjoitti:

Asia ei olekaan ihan niin noin? Kunhan vain kirjoitteli ajankulukseen?

MITÄ OIKEIN HÖPISET?

Eikö teillä ole mitään muuta sanottavaa kuin puhua läpiä päähänne?
        Aloittaja sanoi että hänen sapatti käsityksensä on sama kuin alla olevassa linkissä. Ja sinä sanot että kirjoitus alla olevassa linkissa ei ole kirjoitus alla olevassa linkissa ?? että olet keskustellut sen kirjoittajan kanssa?? Oletko aivan seonnut sen antiadventisi kanssa.

Vaikuttaa kuin itse Antti olisi asialla, niin sekava on kirjoituksesi, vai onko teitä useampia samanlaisia sekoilijoita?

Lue linkki Sirkka sanoi että siinä oleva sapattikäsitys on myös hänen käsityksensä. Tajuatko? Ei sillä ole mitään merkitystä jos olet käynyt juttusilla vaíkka tasavallan presitentin kanssa, nyt keskustellaan alla olevasta linkista ja sen sisällöstä. NO? Menikö perille?

Linkin henkilö ei missään tapauksessa ole adventistien kanssa yhteisellä linjalla, päinvastoin.
        Hän ei suurin surminkaan kehoittaisi ketään ottamaan adventismin opista esimerkkiä edes lepopäivän viettoon. Näin sinnäi vääristelet asioita hulvattomasti.
        Te olette asioitten sekoittajina oikeita sirkuspellejä.
        Kuka teistä adventisteista viettää oikein Raamatullisesti sapattiaan. Kerro yksikin henkilö.

• saku sapatti
        A.L-V kirjoitti:

Linkin henkilö ei missään tapauksessa ole adventistien kanssa yhteisellä linjalla, päinvastoin.
        Hän ei suurin surminkaan kehoittaisi ketään ottamaan adventismin opista esimerkkiä edes lepopäivän viettoon. Näin sinnäi vääristelet asioita hulvattomasti.
        Te olette asioitten sekoittajina oikeita sirkuspellejä.
        Kuka teistä adventisteista viettää oikein Raamatullisesti sapattiaan. Kerro yksikin henkilö.

Paavolan sivulta:

Eli vielä kerran korostan, että sapatin tarkoitus on lakata työnteosta. Itse en vietä ihmisten keksimiä lepopäivä perinnäissääntöjä lepopäivänäni, vaan lepään työstä, koska Raamattu niin minulle opettaa. Adventistit opettavat myös sapatista epäraamatullisesti tehden sunnuntai lepopäivästä pedon merkin, joka tarkoittaa sitä, että heille sapatti on pelastuskysymys. Sapatin pitäminen ei ole pelastuskysymys, sillä uskovan ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen Golgatan sovitustyön varaan, joka vastaanotetaan Jumalan armosta parannuksen teon ja uskoontulon myötä. Sapatin asettaminen pelastuskysymykseksi on toista evankeliumia, joka korottaa tekoja, ei Jumalan armoa.

Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Roomassa Rooman valtakunnan alueelle syntynyt katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. Toivon että koettelet tämän koko kirjoituksen Jumalan sanan valossa, sillä aihe on tärkeä, koska kysymyksessä asia, jossa ihminen kumoaa Jumalan sanan käskyn, käskyn joka kuului siihen lakiin (10 Käskyä), jota Herra Jeesus ei kumonnut. Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan.

• saku sapatti kirjoitti:

Paavolan sivulta:

Eli vielä kerran korostan, että sapatin tarkoitus on lakata työnteosta. Itse en vietä ihmisten keksimiä lepopäivä perinnäissääntöjä lepopäivänäni, vaan lepään työstä, koska Raamattu niin minulle opettaa. Adventistit opettavat myös sapatista epäraamatullisesti tehden sunnuntai lepopäivästä pedon merkin, joka tarkoittaa sitä, että heille sapatti on pelastuskysymys. Sapatin pitäminen ei ole pelastuskysymys, sillä uskovan ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen Golgatan sovitustyön varaan, joka vastaanotetaan Jumalan armosta parannuksen teon ja uskoontulon myötä. Sapatin asettaminen pelastuskysymykseksi on toista evankeliumia, joka korottaa tekoja, ei Jumalan armoa.

Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Roomassa Rooman valtakunnan alueelle syntynyt katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. Toivon että koettelet tämän koko kirjoituksen Jumalan sanan valossa, sillä aihe on tärkeä, koska kysymyksessä asia, jossa ihminen kumoaa Jumalan sanan käskyn, käskyn joka kuului siihen lakiin (10 Käskyä), jota Herra Jeesus ei kumonnut. Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan.

>>>Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan.

• sunnuntai on
        Sirkka-Iita kirjoitti:

>>>Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan.

pedonmerkki ja sapatti Jumalan merkki.
        Lutherikin tiesi, että paavi on antikristus, eli peto ja sunnuntai on heidän valtansa merkki. Katoliset itse myöntävät sunnuntain olevan kirkon vallan merkki, näin ollen sunnuntai on vastaavasti pedonmerkki.

• kieroilit
        saku sapatti kirjoitti:

Paavolan sivulta:

Ja kirjoitus jatkuu >>>> Eli vielä kerran korostan, että sapatin tarkoitus on lakata työnteosta. Itse en vietä ihmisten keksimiä lepopäivä perinnäissääntöjä lepopäivänäni, vaan lepään työstä, koska Raamattu niin minulle opettaa. Adventistit opettavat myös sapatista epäraamatullisesti tehden sunnuntai lepopäivästä pedon merkin, joka tarkoittaa sitä, että heille sapatti on pelastuskysymys. Sapatin pitäminen ei ole pelastuskysymys, sillä uskovan ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen Golgatan sovitustyön varaan, joka vastaanotetaan Jumalan armosta parannuksen teon ja uskoontulon myötä. Sapatin asettaminen pelastuskysymykseksi on toista evankeliumia, joka korottaa tekoja, ei Jumalan armoa.

PP irtisanoutuu adventismin käsityksestä sapattiasiassa. Sen halusitkin kai jättää huomiotta?

• voi ett'
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Miksi käytät lainalla oloa eri merkityksessään kuin se on Raamatussa?
        Pakanat eivät voi olla lainalaisia, sillä Mooseksen laki oli Israelin kansan kollektiivinen laki.
        Jeesus ja apostolit tietenkin, ollen juutalaisia, kuuluivat lainalaisuuteen.
        Mutta pakanat eivät edes voi olla Raamatullisessa lainalaisuudessa.
        On merkillistä, että naiset tulevat sotkemaan selityksillään selviä asioita. Heiltä puuttuu kokonaan opillisten järjestelmien ja tekniikan taju.

• eepu*
        kieroilit kirjoitti:

Ja kirjoitus jatkuu >>>> Eli vielä kerran korostan, että sapatin tarkoitus on lakata työnteosta. Itse en vietä ihmisten keksimiä lepopäivä perinnäissääntöjä lepopäivänäni, vaan lepään työstä, koska Raamattu niin minulle opettaa. Adventistit opettavat myös sapatista epäraamatullisesti tehden sunnuntai lepopäivästä pedon merkin, joka tarkoittaa sitä, että heille sapatti on pelastuskysymys. Sapatin pitäminen ei ole pelastuskysymys, sillä uskovan ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen Golgatan sovitustyön varaan, joka vastaanotetaan Jumalan armosta parannuksen teon ja uskoontulon myötä. Sapatin asettaminen pelastuskysymykseksi on toista evankeliumia, joka korottaa tekoja, ei Jumalan armoa.

PP irtisanoutuu adventismin käsityksestä sapattiasiassa. Sen halusitkin kai jättää huomiotta?

"Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin."

Kyllä Jumalaan ja Kristukseen uskominen ja totteleminen on pelastuskysymys!

Miksi Antti ja sinä te yhä niskuroitte?
        Etkö halua ymmärtää, että Sapatti on Herran siunaama ja asettama, Hänen Käskynsä, ihmiselle levoksi/merkiksi/yhteydeksi Hänen ja meidän välillä, "muista siis pyhittää lepopäivä":
        ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
        "... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!

SAPATTI alkaa nyt normaaliaikaan [päivämäärärajalta, 180° pituuspiiriltä] perjantaina auringon laskiessa klo 18.00, pe. illasta - la. iltaan!
        Jumala /Kristus ei ole poistattanut Sapattia paikaltaan, sen on tehnyt katolinen kirkko!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8409225/39939512

Kysymys kuuluu; Mikä MIELI sinulla on, tahdotko pelastua, tahdotko sinä UUDESTISYNTYÄ Ylhäältä?
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=0c19e808a2f3cf91393fa44dae1e386b
        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
        *
        Jk.: Matt.28:19 VÄÄRENNÖS ei muutu oikeaksi, pankaa se jo pois!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8451264
        *
        Liity Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• nöyryyttä hiljasuutt
        eepu* kirjoitti:

"Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin."

Kyllä Jumalaan ja Kristukseen uskominen ja totteleminen on pelastuskysymys!

Miksi Antti ja sinä te yhä niskuroitte?
        Etkö halua ymmärtää, että Sapatti on Herran siunaama ja asettama, Hänen Käskynsä, ihmiselle levoksi/merkiksi/yhteydeksi Hänen ja meidän välillä, "muista siis pyhittää lepopäivä":
        ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
        "... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!

SAPATTI alkaa nyt normaaliaikaan [päivämäärärajalta, 180° pituuspiiriltä] perjantaina auringon laskiessa klo 18.00, pe. illasta - la. iltaan!
        Jumala /Kristus ei ole poistattanut Sapattia paikaltaan, sen on tehnyt katolinen kirkko!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8409225/39939512

Kysymys kuuluu; Mikä MIELI sinulla on, tahdotko pelastua, tahdotko sinä UUDESTISYNTYÄ Ylhäältä?
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=0c19e808a2f3cf91393fa44dae1e386b
        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
        *
        Jk.: Matt.28:19 VÄÄRENNÖS ei muutu oikeaksi, pankaa se jo pois!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8451264
        *
        Liity Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Jumalan totteleminen tekee mahdottomuudeksi ottaa adventistilta mitään opetusta vastaan.
        He ovat näet harhan opettajia.
        Miksi olet aina väärässä?
        eikö se harmita sinua?

• eepu*
        nöyryyttä hiljasuutt kirjoitti:

Jumalan totteleminen tekee mahdottomuudeksi ottaa adventistilta mitään opetusta vastaan.
        He ovat näet harhan opettajia.
        Miksi olet aina väärässä?
        eikö se harmita sinua?

.... ja missähän asiassa olen väärässä, kerro toki?

• pakanoita syövät
        voi ett' kirjoitti:

Pakanat eivät voi olla lainalaisia, sillä Mooseksen laki oli Israelin kansan kollektiivinen laki.
        On merkillistä, että naiset tulevat sotkemaan selityksillään selviä asioita. Heiltä puuttuu kokonaan opillisten järjestelmien ja tekniikan taju.

syövät sian ja kärmeenlihat, niinkuin televisiossa näytettiin kärmeensyöntiä. Nythän pakanoilla alkaa olla sian syönti kiihkeimmillään.
        Pyhäkin heillä on kunhan nyt vaan joku viikonpäivä, mieluummin kuitenkin joku muu kuin Jumalan pyhittämä sapatti.

• kummaa jähinäänne
        pakanoita syövät kirjoitti:

syövät sian ja kärmeenlihat, niinkuin televisiossa näytettiin kärmeensyöntiä. Nythän pakanoilla alkaa olla sian syönti kiihkeimmillään.
        Pyhäkin heillä on kunhan nyt vaan joku viikonpäivä, mieluummin kuitenkin joku muu kuin Jumalan pyhittämä sapatti.

Mikset näytä esimerkkiä? miksi teet itse vastoin sapattisäädösten? Joka on väärä vähässä on väärä paljossakin.

• unohdi
        eepu* kirjoitti:

.... ja missähän asiassa olen väärässä, kerro toki?

Olisi varmaan lyhyempi listata ne asiat joissa olet oikeassa?
        Niitä ei nyt tule vaan yhtäkään mieleeni!
        Adventistina mittaat itseäsi omalla isselläss

• eepu*
        unohdi kirjoitti:

Olisi varmaan lyhyempi listata ne asiat joissa olet oikeassa?
        Niitä ei nyt tule vaan yhtäkään mieleeni!
        Adventistina mittaat itseäsi omalla isselläss

... et siis löytänyt yhtäkään, no sellaista erehdystä sattuu teiltä tuon tuostakin!

• onesim
        eepu* kirjoitti:

... et siis löytänyt yhtäkään, no sellaista erehdystä sattuu teiltä tuon tuostakin!

Jos otamme 144000 pyhyyttä harrastanutta ihmistä kokoon, emme tapaa heidän joukostaan yhtäkään adventismiin suuntautunutta.
        Sen pitäisi vihjaista sinulle se tärkein.

• eepu*
        onesim kirjoitti:

Jos otamme 144000 pyhyyttä harrastanutta ihmistä kokoon, emme tapaa heidän joukostaan yhtäkään adventismiin suuntautunutta.
        Sen pitäisi vihjaista sinulle se tärkein.

Eipä niin, sillä sinähän kirjoitit, että; "harrastanutta", sehän on yhtä kuin luopunutta, joten emme sellaiseen porukkaan halua kuuluakaan!

ILMAN PYHITYSTÄ Ei kukaan ole näkevä Herraa! Kristus AVASI (ks.Apt.2:38; Room.8.Luku) meille Pyhityksen Oven, Hän antoi meille Voiman, Pyhän Hengen Voiman, jonka avulla JOKAINEN KYKENEE Jumalan mieleiseen PYHITYKSEEN! HALLELUJA! Aamen!
        ”Sillä ei Jumala ole KUTSUNUT meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!

Mikä mieli sinulla on?
        Sillä, tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!

ANNA PELASTAA ja KASTAA ITSESI Vapahtajan Nimeen joka on JAHSHUA MESSIAS (ei kolmeen arvoasemaan), katso lisäksi: *Joh.3:16; Mark.16:16; Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
        Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
        -- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN MIELI/HENKI.” ”Sellaista vastaan ei ole LAKI.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)

--- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas vauvavalelu ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet – tahdotko pelastua? Sillä vain se ”Joka erheensä tunnustaa ja hylkää sen saa Armon”! – Mieti siis, kumpi siis on sinulle/teille tärkeämpää puolustaa harhaoppianne vai iankaikkinen pelastus Kristuksessa/Jumalassa?
        *
        KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• 6+6+6+6=18
        voi ett' kirjoitti:

hän kun ei voi hyväksyä omaa naiseuttaankaan!

• Iitan ja monen adventistin kirjoittelusta välittyy itsensä pullistelu ja omien tekojen esille nostaminen (omavanhurskaus), jota kristinuskossa ei katsota hyvällä. Viestisi sisältö on aika usein >>minä>> >> teen sitä ja tätä>> >>ja kuinka loistan Jumalan edessä muitten edessä>> tätä tyyliä. Et sokeudessasi huomaa tätä ollenkaan?
      Mutta tällaista adventismin tapainen legalistinen liikee opetuksineen tuottaa. Se on sen hedelmää.

Otan esille paikan Raamatusta:
      >>1. "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
      2. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
      3. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
      4. että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
      5. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
      6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. >> Matt.6

Oikea suhde itseemme ja tekoihimme Jumalan edessä tulee kun näemme totuuden itsestämme. Olemme yksin armosta pelastuneita, emme omien tekojemme kautta, siksi saa lopettaa kaikenlaiset tekojen hihhuloinnit lain (vaatimusten) perusteella.

Uskosta seuraa hyviä tekoja , jos tullakseen.. EI tarvitse joka päivä elvistellä omaa egoaan toisten edessä.
      Tulee iloita enemmän Kristuksen ansioista hyväksemme kuin omien. Miksei tämä mene perille??

Olemme ansiottomia ja syntisiä armosta pelastettuja. Ristin sanoma sulkee pois kaikki omat yritykset Jumalan edessä. Olkaamme nöyriä näitten asioitten suhteen!
      Gal. kirjettä kannattaa lukea yhä uudelleen.

• 11+14

kukapa voisikkaan sanoa muiden puolesta yhtään mitään. Ei ole mitään adventistien eri uskoa, eikä pietistien uskoa, on vain henkilökohtainen usko ja henkilökohtaiset mielipiteet uskosta. Jos Sirkka-Iita sanoo uskovansa sapatti asian kuten Petri Paavola, niin hän on varmaankin tutustunut Petrin linkkiin ja todennut että Petri on samoilla linjoilla sapatin suhteen ilman adventismia.

• Olen yhtä jyrkkä kuin Utulila, mitä tulee lihallisuuden tuntomerkkeihin, mm. sapatin pitämisensä korostamiseen. Jos ne joilla on vaikkapa parantamsien armolahja, alkaisivat julistamaan, että parantaminen
        on itsetarkoitus, niin pieleen menisi. Terveys on ihmistä varten ja siksi on terveeksitekemisen armolahjat
        ja lääkärit. Ei ihminen ole lääkäriä varten, vaikka siltä näyttäisi, vaan lääkärit ihmistä varten.
        Ei ihminen ole sapattiakaan varten vaan että siksi että jotkut niin halutessaan voisivat siitä hyötyä.

Jotkut ripustavat pelastuksensa juutalaisten ja roomalaisten kalenteriin. Niissähän lauantai on viikon
        viikonviimeinen päivä. Ja sapatti viimeinen. Toisin kuin meillä eurooppalaisen kalenterin käyttääjillä. Sirkka-Iita osoittautuu ihan ykköspullistelijaksi, mitä
        tulee roomalaisella kalenterilla pullistelemiseen! Juutalaisella kalentrillahan voi ylpeillä vain juutalaiset.
        (Faktaa: "Roomalaisessa ja juutalaisessa kalentereissa sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sunnuntai

Kun sunnuntai siis on viikon alussa ja sapatti viikon lopussa ja välissä monta päivää, on aivan hullua
        leikkiä ajatuksella, että sapatti ja sunnuntai jotenkin tölvisivät toisiaan kuin mannerlaatat.

Sapatti on ihmistä varten, myös Sirkka-Iitaa varten. Sapatilla pullistelijat päättelevät saavansa kylkiäisiksi
        eli päälliskauppaa Jeesuksen Krsituksen ja siksi kirjoittavat niin kauniisti Hänestä. Mutta niin on että
        Kristus on Jumalan ainoa lahja meille ja kukin voi tehdä sitten sapattiasialla miten hänelle parhaiten sopii.

Sapattibodauksella tydyytetään lihallisia himoja, ei mitään hengellisiä tavoitteita!

Kol. 2:23
        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
        mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

• 11+14 kirjoitti:

kukapa voisikkaan sanoa muiden puolesta yhtään mitään. Ei ole mitään adventistien eri uskoa, eikä pietistien uskoa, on vain henkilökohtainen usko ja henkilökohtaiset mielipiteet uskosta. Jos Sirkka-Iita sanoo uskovansa sapatti asian kuten Petri Paavola, niin hän on varmaankin tutustunut Petrin linkkiin ja todennut että Petri on samoilla linjoilla sapatin suhteen ilman adventismia.

Petri Paavola ei ole sapattivouhottaja vaan raamatunopettaja!
        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Linkkini

Esimerkiksi uusi laki eli ns. rakkauden kaksoiskäsky - http://koti.phnet.fi/petripaavola/

Petri Paavola ja lopunajat: http://koti.phnet.fi/petripaavola/lopunajat.html
        - Raamattu ja lopunajan katastrofit
        - Profetiat toteutuvat
        - Opetusta tempauksesta
        - Jeesus on luvattu Messias (juutalaisten evankelioimiseen tarkoitettu sivu)
        - Maapallo ja ilmastonmuutos

Siunatkaa Israelia - http://koti.phnet.fi/petripaavola/SiunatkaaIsraelia
        OPETUKSIA ERI AIHHEISTA: http://koti.phnet.fi/petripaavola/Opetukset

• Mikäli näitä erilaisten sapatinpyhittälahkojen oppi-isiä ja oppiäitejä ei olisi siinnyt, ei mitään kristillisiä sapatinpyhittäjälahkoja olisi olemassakaan. Milleriläisen erehdyksen perustalle syntyneellä adventtikirkollakaan tuskin olisi mitään lauantisapattia ellei tämä rouva White olisi aikanaa trmännyt tuohon Seitsemännen päivän Baptistinaiseen (jonka nimeä en tässä muista) ja saanut häneltä vaikutteet sapattikäsitykseensä.

• kuokkavieras

Älähän höpäjä!! Paljon on ihmisiä maailmassa, jotka ovat löytäneet sapattitotuuden Raamatusta ilman, että koskaan ovat kuulleetkaan babtisteista tai Ellen G. Whitesta. Kyllä sapatti on Raamatussa ja pysyy, vain viisaat sen sieltä löytävät. Tyhmät sitä eivät näe, vaikka se heille sieltä nenän eteen laitetaan.

• Joo,joo

munat niin se olisikin setä."

• kuokkavieras kirjoitti:

Älähän höpäjä!! Paljon on ihmisiä maailmassa, jotka ovat löytäneet sapattitotuuden Raamatusta ilman, että koskaan ovat kuulleetkaan babtisteista tai Ellen G. Whitesta. Kyllä sapatti on Raamatussa ja pysyy, vain viisaat sen sieltä löytävät. Tyhmät sitä eivät näe, vaikka se heille sieltä nenän eteen laitetaan.

Sikäli oet oikeassa, että Vanhasta Testamentista löytyy (nimenomaan juutalaisille ja heidän keskuudessaan asuville muukalaisille tarkoitettu) sapatti ja sapattimääräykset. Sen sijaan sieltä ei löydy mtään kristittyjä koskevia sapattimääräyksiä koska kristittyjä ei VT:n kirjoitusten syntyaikohin ollut olemassakaan.

- Muuten olen sitä mieltä, että myös uskonnollisen uskon uskomusten olisi syytä perustua mahdollisimman paljon tosiasioille eikä "ämmien loruihin ja juutalaisiin taruihin", kuten Apostoli Paavalikin kauniisti sanoo.

• niin ...
        kuokkavieras kirjoitti:

Onhan noita paljon, jotka ovat löytäneet islaminkin totuuden, eikä sekään heitä hyödytä.
        Ei kukaan tyule kristityksi sapattia viettäen. Eivät tulleet fariseuksetkaan! Sinun perusteluiltasi on pohja pois. Toisaalta väitätte, että sapattia olisi vietetty Paratiisista lähtien, mutta autuaasti unohdatte, ettei sapatinvietto ole ketään pelastanut Paratiisista lähtien. Mikä on pointtisi?

• kuokkavieras
        Epiktetos kirjoitti:

Sikäli oet oikeassa, että Vanhasta Testamentista löytyy (nimenomaan juutalaisille ja heidän keskuudessaan asuville muukalaisille tarkoitettu) sapatti ja sapattimääräykset. Sen sijaan sieltä ei löydy mtään kristittyjä koskevia sapattimääräyksiä koska kristittyjä ei VT:n kirjoitusten syntyaikohin ollut olemassakaan.

- Muuten olen sitä mieltä, että myös uskonnollisen uskon uskomusten olisi syytä perustua mahdollisimman paljon tosiasioille eikä "ämmien loruihin ja juutalaisiin taruihin", kuten Apostoli Paavalikin kauniisti sanoo.

Kyllä sapatti löytyy läpi Raamatun, niinkuin muutkin käskyt. Raamattua tutkimalla se löytyy jos pitää silmät auki. Mutta eihän sokea näe.

• kuokkavieras kirjoitti:

Kyllä sapatti löytyy läpi Raamatun, niinkuin muutkin käskyt. Raamattua tutkimalla se löytyy jos pitää silmät auki. Mutta eihän sokea näe.

Sokeakin voi jotain jopa näkemättäkin ymmärtää jos niikseen on. Toisaalta taas voi olla näkeviä, jotka eivät ymmärrä mitä näkevät.

• Joo,joo kirjoitti:

munat niin se olisikin setä."

Näyttäähän noita tätejä olevan... sedäksi pyrkijöitä.

• ja sapatti

ja sapatti Jumalan merkki. Tämä on varmaa tietoa.

• Sapatti on ihmsitä varten eikä ihminen sapattia varten.
      Joten sapatilla ei ole mitään tekemistä pyhityksen kanssa.
      Jumala on se joka pyhittää, Jeesuksessa Kristuksessa. (Ei sapatissa)

• Nadasja-emilia

Jumalan Sana kehoittaa meitä, että: "Muista pyhittää lepopäivä:"

Se minkä Jumala on pyhittänyt pysyy AINA pyhänä, siitä huolimatta, vaikka me ihmiset emme sitä muistaisikaan.

• advrx
        Nadasja-emilia kirjoitti:

Se minkä Jumala on pyhittänyt pysyy AINA pyhänä, siitä huolimatta, vaikka me ihmiset emme sitä muistaisikaan.

Ethän sinä pyhitä sapattia!
        Mikset noudata Raamatun säädöstä sapatinvietossasi?
        Mistä siis moitit muita?
        Eihän kukaan voi tehdä mitään oman pelastuksensa eteen, sillä pelastushan ei tule ansioista, eikä sitä menetä ansioiden puutteen vuoksi.
        Oppisi on ristiriitaa pullollaan.

• advrx kirjoitti:

Ethän sinä pyhitä sapattia!
        Mikset noudata Raamatun säädöstä sapatinvietossasi?
        Mistä siis moitit muita?
        Eihän kukaan voi tehdä mitään oman pelastuksensa eteen, sillä pelastushan ei tule ansioista, eikä sitä menetä ansioiden puutteen vuoksi.
        Oppisi on ristiriitaa pullollaan.

Minusta ei ole mitään pyhittämään, sillä vain Jumala yksin voi pyhittää jotakin. Minun tulee vain pitää pyhänä se minkä Jumala on pyhittänyt. En silti ole yhtään arvokkaampi Jumalan edessä kuin sellainen ihminen joka ei tätä asiaa näin ymmärrä, sillä ei meitä ole pelastettu tekojen kautta, vaan Jumalan armosta Kristuksen kautta. Niin, minun oppini on vajavaista, kuten jokaisen ihmisen. Ainoastaan Jumalan armo voi minut pelastaa, ei se, että pidän pyhänä Jumalan pyhittämän päivän, eikä mitkään omat hyvät teot voi pelastaa.

En ole tietoisesti moittinut ketään mistään.

• Nadasja-emilia kirjoitti:

Autiolla saarella yksin viimeistään huomaat ettei kalenteri mitään merkitse. Ja Jeesus yksin pyhittää.
        Kun annamme JÄSENEMMÄ Hänen käyttöönsä, pyhitymme ihan ruumista myöden.
        Mutta sapatin korottaminen on lihallisen mielen tyydyttämistä. Kun Sirkka-Iita tai sama nadasja-emiliana tai adventistit väittävät kalenterilaunataita
        ainoaksi oikeaksi pyhäpäiväksi - eli ei sunnuntaita saa mukamas hyväksyä lepopäiväksi lainkaan, kun on se
        mukamas pedonmerkki
        - hän tulee pyllistäneeksi ei-adventisteille aj jotain paljastuu raamatullisesti ...

Jes. 47:3
        Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.

PYHITYS

Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        Room. 6:19
        Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
        Kol. 3:5
        Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

• Hävettävää
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Minusta ei ole mitään pyhittämään, sillä vain Jumala yksin voi pyhittää jotakin. Minun tulee vain pitää pyhänä se minkä Jumala on pyhittänyt. En silti ole yhtään arvokkaampi Jumalan edessä kuin sellainen ihminen joka ei tätä asiaa näin ymmärrä, sillä ei meitä ole pelastettu tekojen kautta, vaan Jumalan armosta Kristuksen kautta. Niin, minun oppini on vajavaista, kuten jokaisen ihmisen. Ainoastaan Jumalan armo voi minut pelastaa, ei se, että pidän pyhänä Jumalan pyhittämän päivän, eikä mitkään omat hyvät teot voi pelastaa.

" Minun tulee vain pitää pyhänä se minkä Jumala on pyhittänyt. "
        Mutta Juamla on luonut ja pyhittänyt myös kalenterisunnuntain, ylösnousemuspäivän. Sitä älä sinä sano
        saastaiseksi, pedonmerkiksi!

" Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
        Kyllä näin on!
        Sununtai on ihmiskäsky, joka on ujutettu Jumalan käskyihin.
        Se on tehnyt halkeaman siihen turvamuuriin,
        jonka Jumalan käskyt yhdistettynä Jeesuksen uskoon, meille tarjoaa! "

Turhaan mielistelet adventisteja sillä he kuitenkin lopulta repivät sinut alastomaksi ...

Hes. 23:29
        Ja he kohtelevat sinua vihamielisesti, ottavat kaiken vaivannäkösi ja jättävät sinut alastomaksi ja paljaaksi; ja sinun haureellinen häpysi ja iljettävyytesi ja haureutesi paljastuu

• helinä k.
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Jos ei muuta hyvää, niin PALJASTUIT KAHDEN NIKIN IHMISEKSI!
        Toisessa et ole adventisti ja toisessa olet julkisesti!
        Pääsit näin Una-Fortunan kanssa uskottavuudessa yhtä löyhälle listalle.

Hyvää jatkoa sinulle valitsemallesi kaksiuraiselle polulles.

• Citius alttius fort'
        helinä k. kirjoitti:

Kyllä niin vetävät eri suuntiin välistä että väli suurenee ja rako paljastuu tahtomattakin

Sirkka-Iita erään kerran vaihtaessaan nikkiä, mainitsi että vaihtelu virkistää.
        Nutta nyt hän samassa ketjussa ajaa kummallakin oriilla, joten ei tässä enää mitään rakotulkkia tarvita.
        Ja Sirkka-Iita putoaa kummankin oriin selästä. Mutta Jeesus voi sieltäkin pelastaa ....

Ps. 40:2
        (40:3) Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.

Siitä oppineena on syytä pyhittää jalkansa ja jatkaa apostolinkyydillä ....

Ps. 51:12
        (51:14) Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.

Ef. 6:15
        ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Citius,_altius,_fortius

• Jumalalle pyhitetty
        AnttiVKantola kirjoitti:

Autiolla saarella yksin viimeistään huomaat ettei kalenteri mitään merkitse. Ja Jeesus yksin pyhittää.
        Mutta sapatin korottaminen on lihallisen mielen tyydyttämistä. Kun Sirkka-Iita tai sama nadasja-emiliana tai adventistit väittävät kalenterilaunataita
        ainoaksi oikeaksi pyhäpäiväksi - eli ei sunnuntaita saa mukamas hyväksyä lepopäiväksi lainkaan, kun on se
        mukamas pedonmerkki
        - hän tulee pyllistäneeksi ei-adventisteille aj jotain paljastuu raamatullisesti ...

PYHITYS

Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
        Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

mistä tuollaine häijyys ja ilkeämielisyys kumpuaa?

• helinä k. kirjoitti:

Ei se ole mitenkään kiellettyä, niimpä minullakin voi olla vaikka joka foorumilla eri nikki, tai kaksikin yhtä foorumia kohden. Kyllä tiedän monia joilla on useita nikkeja. Oletko siitäkin kateelinen? Itse saatat kirjoittella kymmenillä eri nimimerkeillä ja ilmankin, kirjaantumattomana, niin sekö mielestäsi tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen?

• La-su
        Jumalalle pyhitetty kirjoitti:

Vaikka pedonmrkkimania syntyi jo 1844, se tuli muotiin vasta tänä vuonna.
        Adventisteilla on 8 nettisivua pedonmerkin puolesta ....

http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm

Varmaankin ellensapatisteilla on haaveena että saisivat juutalaiset mukaan kampanjaan sunnuntaita
        vastaan, mutta niin juutalaisuus kuin roomalaisuuskin on aina ollut yhtä mieltä siitä, että sapatti on
        lauantaina ja sunnuntai heti sapatin jälkeen.

"Roomalaisessa ja juutalaisessa kalentereissa sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä."

• Ei saa kahta nikkiä!
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ei se ole mitenkään kiellettyä, niimpä minullakin voi olla vaikka joka foorumilla eri nikki, tai kaksikin yhtä foorumia kohden. Kyllä tiedän monia joilla on useita nikkeja. Oletko siitäkin kateelinen? Itse saatat kirjoittella kymmenillä eri nimimerkeillä ja ilmankin, kirjaantumattomana, niin sekö mielestäsi tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen?

Tottakai niitä saa olla vaikka kuinka monta, ei kukaan sitä sanokaan.
        Tosin joutuu valehtelemaan eli laittamaan jonkun ystävän henkilötiedot rekisteröityessä.

Mutta se paha asia, kahdella aasilla ratsastelu,
        on omalta kannaltasi huono juttu. Siis että ruumis luterilaisessa ja hengitys (sielu, adv. mukaan)
        adventtiseurakunnassa. Se on samaa kuin että toinen aasi, jolal ratsastat, on luterilaisuus ja sunnuntai,
        mutta toinen jonkä selässä toinen peffapuoliskosi istuu, on adventtiseurakunta ja sapatti sinetteineen.
        Siinä ei rahkeet kestä.

• säälin sinua
        La-su kirjoitti:

Vaikka pedonmrkkimania syntyi jo 1844, se tuli muotiin vasta tänä vuonna.
        Adventisteilla on 8 nettisivua pedonmerkin puolesta ....

http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm

Varmaankin ellensapatisteilla on haaveena että saisivat juutalaiset mukaan kampanjaan sunnuntaita
        vastaan, mutta niin juutalaisuus kuin roomalaisuuskin on aina ollut yhtä mieltä siitä, että sapatti on
        lauantaina ja sunnuntai heti sapatin jälkeen.

"Roomalaisessa ja juutalaisessa kalentereissa sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä."

ilkeämielisyydestä. Sillä oikeat uskossa olevat adventistit eivät ole röyhkeitä, kuten sinä olet. Sinun röyhkeytesi ja ruokkottomuutesi on aivan käsittämätöntä. Et voi olla uskossa oleva ihminen ollenkaan, vaan joku pahoin häiriintynyt huonolla itsetunnolla varustettu reppana, joka täällä saa kixejä olemalla hävytön uskovaisille lähimäisilleen. Mutta muista: "Röyhkeys ei ole rohkeutta, vaan raukkamaisuutta."

• 18
        Hävettävää kirjoitti:

" Minun tulee vain pitää pyhänä se minkä Jumala on pyhittänyt. "
        Mutta Juamla on luonut ja pyhittänyt myös kalenterisunnuntain, ylösnousemuspäivän. Sitä älä sinä sano
        saastaiseksi, pedonmerkiksi!

Kyllä näin on!

Turhaan mielistelet adventisteja sillä he kuitenkin lopulta repivät sinut alastomaksi ...

Hes. 23:29
        Ja he kohtelevat sinua vihamielisesti, ottavat kaiken vaivannäkösi ja jättävät sinut alastomaksi ja paljaaksi; ja sinun haureellinen häpysi ja iljettävyytesi ja haureutesi paljastuu

Nyt sitten Raamatunjaetta esiin, missä Jumala on pyhittänyt ja siunannut sunnuntain!!!

• 24
        Ei saa kahta nikkiä! kirjoitti:

Tosin joutuu valehtelemaan eli laittamaan jonkun ystävän henkilötiedot rekisteröityessä.

on omalta kannaltasi huono juttu. Siis että ruumis luterilaisessa ja hengitys (sielu, adv. mukaan)
        adventtiseurakunnassa. Se on samaa kuin että toinen aasi, jolal ratsastat, on luterilaisuus ja sunnuntai,
        mutta toinen jonkä selässä toinen peffapuoliskosi istuu, on adventtiseurakunta ja sapatti sinetteineen.
        Siinä ei rahkeet kestä.

Taas Antti (kymmenien nikkien mies) teki saman kirjoitusvirheen.

• Timoteus...2

Siinä ei rahkeet kestä.

Miksi siis väität seuraavaa:

##Tosin joutuu valehtelemaan eli laittamaan jonkun ystävän henkilötiedot rekisteröityessä. ###

Mistä tuonkin repäisit? Ei tuollainen tulisi edes mieleenkään.

Kyllä minäkin olen ihan rehellisesti jokaikisessä nikissäni omilla henkilötiedoillani.

• Nihh...

Siinä ei rahkeet kestä.

kuin koneella "löhöämiseen" ja toisista ihmisistä vikojen etsimiseen.
        Koska ehdit töissä käydä, vai oletko täysipäiväinen yhteiskunnan elätti?

• rehellisyys maan per
        Timoteus...2 kirjoitti:

Miksi siis väität seuraavaa:

##Tosin joutuu valehtelemaan eli laittamaan jonkun ystävän henkilötiedot rekisteröityessä. ###

Mistä tuonkin repäisit? Ei tuollainen tulisi edes mieleenkään.

Kyllä minäkin olen ihan rehellisesti jokaikisessä nikissäni omilla henkilötiedoillani.

Antti tietää omasta kokemuksestaan. Hänhän on IDENEB-tädiksi rekisteröidessään käyttänyt jonkun ystävättärensä henkilötietoja. "Rehti"? kun on.

• Innamreh

Siinä ei rahkeet kestä.

sillä hän on eri henkilö kuin hermanni ja uuna fortuuna.

• Ope.

mistä häijyys ja ilkeämielisyys kumpuaa?

Jumalasta? Ei, ei, ei.. vaan

• IDENEB
        18 kirjoitti:

Nyt sitten Raamatunjaetta esiin, missä Jumala on pyhittänyt ja siunannut sunnuntain!!!

Eihän siihen mitän raamatunkohtia tarvita, kun sanotaan että sapatti on lauantaina ja sunnuntaina vasta
        on ylösnousemuspäivä. Mutta siihen täytyisi tiedän löytää Sirkka-Iitan kanssa selvääkin selvempi
        raamatunkohta, että miten ja mille paikalle se sunnuntai olisi ujutettu kymmenen käskyn laintauluihin.
        Olette liemessä jso ette löydä raamatunpaikkaa.

Kyllä näin on!

• uteljas
        säälin sinua kirjoitti:

ilkeämielisyydestä. Sillä oikeat uskossa olevat adventistit eivät ole röyhkeitä, kuten sinä olet. Sinun röyhkeytesi ja ruokkottomuutesi on aivan käsittämätöntä. Et voi olla uskossa oleva ihminen ollenkaan, vaan joku pahoin häiriintynyt huonolla itsetunnolla varustettu reppana, joka täällä saa kixejä olemalla hävytön uskovaisille lähimäisilleen. Mutta muista: "Röyhkeys ei ole rohkeutta, vaan raukkamaisuutta."

Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
        Kyllä näin on!
        Kyllä näin on. Sunnuntai on...

( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4725426/25085940 )

Jos ylösnousemuspäivän viettäminen olisi pedonmerkki ja siitä joutuisi kadotukseen, niin olisi se kumma.

• Toim.huom.
        Innamreh kirjoitti:

sillä hän on eri henkilö kuin hermanni ja uuna fortuuna.

Mistä tiedät että minulla olisi vain kaksi?
        Sirkka-Iita 8.11.2009 21:51
        Ei se ole mitenkään kiellettyä, niimpä minullakin voi olla vaikka joka foorumilla eri nikki, tai kaksikin yhtä foorumia kohden.
        Kyllä tiedän monia joilla on useita nikkeja. Oletko siitäkin kateelinen? Itse saatat kirjoittella kymmenillä eri nimimerkeillä ja ilmankin, kirjaantumattomana, niin sekö mielestäsi tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen?"

Suomi24 palstalla voi kukin rekisteröidä vain yhden nimimerkin. Ei tietenkään voi mitään sille, jos jotkut antavat
        kaveriensa kirjoitella heidän nimimerkillään. Mutta se ei ole mielekästä. On parempi että jokainen selvästi tuo
        julki omat mielipiteensä omalla nimimerkillään.

• Huomioitsija*

Joidenkin harvojen viestit kumpuavat Raamatusta eli raamatunkohdat on perustana. Se on liikaa
        joidenkin hermsotolle ja he sitten siirtyvätkin vain sättimään kirjoittajaa. Sitä tarkoittaa sana "hävytön".
        Tässä alla hyvä esimerkki raamatullisesta perustelusta ....pyhitys on vastakohta hävyttömyydelle - -

mukamas pedonmerkki

PYHITYS

• Volvo_Markkanen
        säälin sinua kirjoitti:

Uskossa olevat adventistit tuntee siitä, että he kiireenvilkkaa kiiruhtavat eroon adventtikirkosta!
        Muista aina, että adventismissa ei ole kristinuskoa!

• taksamittari
        Toim.huom. kirjoitti:

Ei se ole mitenkään kiellettyä, niimpä minullakin voi olla vaikka joka foorumilla eri nikki, tai kaksikin yhtä foorumia kohden.
        Kyllä tiedän monia joilla on useita nikkeja. Oletko siitäkin kateelinen? Itse saatat kirjoittella kymmenillä eri nimimerkeillä ja ilmankin, kirjaantumattomana, niin sekö mielestäsi tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen?"

Suomi24 palstalla voi kukin rekisteröidä vain yhden nimimerkin. Ei tietenkään voi mitään sille, jos jotkut antavat
        kaveriensa kirjoitella heidän nimimerkillään. Mutta se ei ole mielekästä. On parempi että jokainen selvästi tuo

yhdellä Ihmisellä voi olla yhtämonta kirjattua nimimerkkiä kuin hänellä on eri sähköpostiosoitteita.
        Kirjautumiseen vaaditaan sähköpostiosoitteen ilmoittaminen jolla estettäisiin muka monta nimimerkkiä, mutta sen voi kiertää ilmoittaen jokaiseen nimimerkkiinsä eri s-postios.
        Voin tarkistaa kirjatut nimimerkit IP-osoitteesta josko ne tulevat samasta tietokoneliittymästä.

• anti:)
        Ope. kirjoitti:

mistä häijyys ja ilkeämielisyys kumpuaa?

Jumalasta? Ei, ei, ei.. vaan

2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

Ei anti-advari vaan hyvä anti taivahista

Jaak. 1:17
        Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Pelastus tarkoittaa häijyistä ihmisistä pelastumista

• Tämä on TOTTA!
        Toim.huom. kirjoitti:

Minullakin on useampi nikki ja aivan samoilla henkilötiedoilla ja sähköpostiosoitteella!

• kristinuskoa
        Volvo_Markkanen kirjoitti:

Uskossa olevat adventistit tuntee siitä, että he kiireenvilkkaa kiiruhtavat eroon adventtikirkosta!
        Muista aina, että adventismissa ei ole kristinuskoa!

kristinuskoa, jopa enemmän kuin esim.sinun pietismisi, joka on vain peloittelua iankaikkisella elmällä helvetin piinassa. Valhetta siitä, että iankaikkinen elämä olisi jokaiselle itsestään selvyys ilman Jeesustakin. Kuolut ei tunne mitään, koska siitä puuttuu elämä. Vain Jeesus voi antaa takaisin elämän.

• Toim.huom.
        Tämä on TOTTA! kirjoitti:

Minullakin on useampi nikki ja aivan samoilla henkilötiedoilla ja sähköpostiosoitteella!

Suomi24 ei anna samalle henkilölle useampaa nimimerkkiä. Tekniikkakin varmistaa sen asian.
        Mutta ei tietenkään voida paljonkaan tehdä moraalittomuuden kohdatessa eli jos joku käyttää vilppiä asiassa.
        Siihen on valitettavasti mahdollisuuksia, joita ei tässä nyt aleta esittelemään ja on myös keinoja tarkistaa asiat.

• Toim.huom. kirjoitti:

Suomi24 ei anna samalle henkilölle useampaa nimimerkkiä. Tekniikkakin varmistaa sen asian.
        Mutta ei tietenkään voida paljonkaan tehdä moraalittomuuden kohdatessa eli jos joku käyttää vilppiä asiassa.
        Siihen on valitettavasti mahdollisuuksia, joita ei tässä nyt aleta esittelemään ja on myös keinoja tarkistaa asiat.

Ei tulisi edes mieleeni tehdä tuollaista, sillä sehän olisi rikos. Ihan rehellisesti olen kirjoittautunut ja vielä samalla sähköpostiosoitteellakin. Haeppa esiin sellainen pykälä, joka kieltää rekisteröimästä useita nikkejä samalle henkilölle? Sensijaan kysympä nyt sinulta, että mikä "toimittaja" sinä olet, kun kirjoittelet nimimerkillä "Toimittajan huomautus?" Epäilen että olet uskova 1, tai Kantola itse? Pitääkös paikkansa?

• Toim.huom. kirjoitti:

Kaikki täsmäsi, sähköpostiosoitetta myöten.

Sensijaan sinä loukkaat minua aiheettomasti väittämällä minun toimintaani rikolliseksi.

• "maku"
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ei tulisi edes mieleeni tehdä tuollaista, sillä sehän olisi rikos. Ihan rehellisesti olen kirjoittautunut ja vielä samalla sähköpostiosoitteellakin. Haeppa esiin sellainen pykälä, joka kieltää rekisteröimästä useita nikkejä samalle henkilölle? Sensijaan kysympä nyt sinulta, että mikä "toimittaja" sinä olet, kun kirjoittelet nimimerkillä "Toimittajan huomautus?" Epäilen että olet uskova 1, tai Kantola itse? Pitääkös paikkansa?

Sitä samaa olen ajatellut, että se "Toimittajan huomautus" voisi olla avk tai uskis itse?

En usko että toimittajilla on oikeutta puuttua keskustelun kulkuun asettumalla kenenenkään puolellelle, vaan toimitajan on oltava puolueeton.

• Härski voi
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Kaikki täsmäsi, sähköpostiosoitetta myöten.

Sensijaan sinä loukkaat minua aiheettomasti väittämällä minun toimintaani rikolliseksi.

Sillä ei VOI olla kahta tai useampaa nikkiä samalla henkilöllä. Voit kokeilla sitä moraalitonta temppua.
        Joutuu juonitteleaan jos tahtoo useana eri henkilönä esiintyä.

• 9
        Härski voi kirjoitti:

Sillä ei VOI olla kahta tai useampaa nikkiä samalla henkilöllä. Voit kokeilla sitä moraalitonta temppua.

Niinkuin sinäkin olet juonitellut esiintyessäsi välillä IDENEB-tätinä.

• akallinen
        Härski voi kirjoitti:

Olet vain omiin rasvoihisi härskiintynyt ja vihainen niille jotka ovat uskossa. Sillä itse toimit vain syyttäjän kätyrinä ja valehtelet joka käänteessä. Jos olisit toimittaja et valehteleisi, mutta kun se olikin vain valheellinen päähänpistosi toisten alistamiseksi. Ota sinäkin oma akka niin helpottaa noiden härskiintyneiden rasvojesi kanssa, ettet tarvitse toisen vaimoa piinata. Tämän neuvon annan sinulle.

Akallinen, muttei akkamainen!

• ok?? ...?
        kristinuskoa kirjoitti:

kristinuskoa, jopa enemmän kuin esim.sinun pietismisi, joka on vain peloittelua iankaikkisella elmällä helvetin piinassa. Valhetta siitä, että iankaikkinen elämä olisi jokaiselle itsestään selvyys ilman Jeesustakin. Kuolut ei tunne mitään, koska siitä puuttuu elämä. Vain Jeesus voi antaa takaisin elämän.

Raamattu kehoittaa koettelemaan kaiken ennenkuin sen voi hyväksyä.OK?
        Ja kun adventismia ALOITTAA koetella, se jysähtää kiville!
        Mitäpä pitää päätellä? == Adventismi ei kestä koetusta!OK?

Ellu Kehoittaa myös koetlemaan hätnä! Höh? Kuka Ellua menisi koettelemaan? Poissse!

Kun kaikki sovelias on adventismissa koeteltu, voi tehdä loppupäätemän, että adventismi ei koetusta kestä, ja sentietäen adventistitkin väistävät altistamasta oppiaan kiirastuleen joka voi sen polttaa.

• Jumala yksin pyhittää, niin sapatin kuin perheen.

1. Kor. 7:14
      Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

• tiu-1

Ai, tunnet siis olevasi pyhitetty vaimosi kautta ------ jota sinulla ei edes ole. A a a, älä yritäkkään livistää taivaaseen toisen siivellä. Kyllä sinun on tehtävä parannus aivan omakohtaisesti. Teoistasi sinut tuomitaan.

• tiu-1 kirjoitti:

Ai, tunnet siis olevasi pyhitetty vaimosi kautta ------ jota sinulla ei edes ole. A a a, älä yritäkkään livistää taivaaseen toisen siivellä. Kyllä sinun on tehtävä parannus aivan omakohtaisesti. Teoistasi sinut tuomitaan.

"Ai, tunnet siis olevasi pyhitetty vaimosi kautta "

On minulla vaimo raamatullisestikin ajateltuna ja sikäli kui nsinut tunnen, on sinullakin ...

1. Kor. 6:16
        Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan?
        Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

Sittemmin olen yhtynyt Herraan ...Oletk osinä?
        1. Kor. 6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.

EN väitä olevani varma i että olisin pyhitetty vaimoni kautta, mutta en kiistele pilkkaa asiaan liiittyviä
        sanankohtia kuten sinä teet.

1. Kor. 7:16
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Aivan turhaanko taas koetan puhkaista suuren taistelun, lauantain ja sunnuntain välille keinotekoisesti
        kyhätyn, iisebelinberliininmuurin ...
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8623659/41032001

• Tunnen Antin
        tiu-1 kirjoitti:

Mitä kummaa? Kuka kehtaa väittää etteikö Antilla olisi perhettä ja lapsetkin kristittyjä?
        Mitä järkeä on syytellä Anttia tai ylipäänsä ketään ihan tuulesta temmatuilla asioilla.
        Ei muka perhettä. Ja Herrahan päivät pyhittää ja vanhemmat ja lapset.
        Herra tahtoo koko perhekunnat omikseen.

Kyllä se on Jumala joka pyhittää, ei meidän uskomme itsessään pyhitä edes sapattia eikä pyhäpäivää ....

Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

Ap. t. 11:14
        hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

Ap. t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

• *ö* "nääs ny!"
        Tunnen Antin kirjoitti:

Mitä kummaa? Kuka kehtaa väittää etteikö Antilla olisi perhettä ja lapsetkin kristittyjä?
        Mitä järkeä on syytellä Anttia tai ylipäänsä ketään ihan tuulesta temmatuilla asioilla.
        Ei muka perhettä. Ja Herrahan päivät pyhittää ja vanhemmat ja lapset.
        Herra tahtoo koko perhekunnat omikseen.

Kyllä se on Jumala joka pyhittää, ei meidän uskomme itsessään pyhitä edes sapattia eikä pyhäpäivää ....

Ap. t. 11:14
        hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

Ap. t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

ja aloit puhua kolmannessa persoonassa. Ei auta, sillä voin aina tarkistaa, että oletko Antti vai joku muu.

• Kunpa tarkistasit
        *ö* "nääs ny!" kirjoitti:

ja aloit puhua kolmannessa persoonassa. Ei auta, sillä voin aina tarkistaa, että oletko Antti vai joku muu.

Että onko Iita tosiaankin hyökännyt tollalailla helluntailaisia vastaan heidän palstallaan ....

### Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
        Kyllä näin on!
        Se on tehnyt halkeaman ...
        ###
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4725426/25085940

Ja tämmöttis sittemmin myös tällä advarien palstalla. Tiedäthän, tuo luterilainen Iita ....

"Kyllä! Näin ajattelen edelleenkin:
        Sirkka-Iita 9.11.2009 22:18
        Kyllä näin on!
        Sununtai on ihmiskäsky, joka on ujutettu Jumalan käskyihin."

Eihän tuosta aiheesta ulos päästä ennenkuin asiat on selvitetty totuudenmukaisiksi ja sapatti sekä
        pyhäpäivä saatettu rauhanomaiseen rinnakkainoloon.

• Lapin mies

jos Raamattua luet ja omaatuntoasi seuraat, sillä sitä juuri Jumala haluaa. Muistaen että ei kukaan ole täydellinen, ainoastaan Jumala.

Siunaus Sirkka-Iitalle
      Lapin mies

• " Lue tuo Petrin linkki, niin ehkä ymmärrät että miksi on muitakin sapatin pyhittäjiä kuin adventisteja. "

Ihan hyvä linkki ja kunnioitettava on asenteesi sapattiin, mutta tohtisin täydentää mukaan Petrin uskonkäsitysken. Sillä sanot, että "muitakin kuin
      adventisteja". Petri on jyrkästi toista mieltä, ei muusta mutta adventismista. Kuten minäkään en muusta.

[][][] Eli vielä kerran korostan, että sapatin tarkoitus on lakata työnteosta.
      Itse en vietä ihmisten keksimiä lepopäivä perinnäissääntöjä lepopäivänäni, vaan lepään työstä, koska Raamattu niin minulle opettaa.
      Adventistit opettavat myös sapatista epäraamatullisesti
      tehden sunnuntai lepopäivästä pedon merkin,
      joka tarkoittaa sitä, että heille sapatti on pelastuskysymys.
      Sapatin pitäminen ei ole pelastuskysymys, sillä uskovan ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen Golgatan sovitustyön varaan, joka vastaanotetaan Jumalan armosta parannuksen teon ja uskoontulon myötä. Sapatin asettaminen pelastuskysymykseksi on toista evankeliumia, joka korottaa tekoja, ei Jumalan armoa.
      --
      En myöskään syyllistä niitä, jotka eivät vietä Raamatullista sapattia [][][]

Siunaten :)

• 65+

jotka ovat parjanneet Herran sapattia ja niitä jotka sitä arvostavat.
      Raamattu kuitenkin kehoittaa meitä toimimaan oman ymmärryksemme mukaan tässäkin asiassa. Lukemalla Raamattua saamme ymmärrystä siitä mikä on Jumalan tahto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      149
      1787
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1641
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1232
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1161
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1113
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1001
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      839
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50