Hirvi peijaiset

maanomistaja

Luusuan peijaisissa ei itse saa käristystä ottaa, vaan pernoita saa. Miksi siinä kauhan varressa pitää olla jakaja? Syöjähän itse tietää minkä verran haluaa ottaa, ei siinä tarvi jonkun määrätä annosta. Vai onko se kortilla? Onko muualla sama käytäntö?

26

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin

      jos annettaisiin itse ottaa käristystä niin sitä syötaäsiin silmillä elikkä sitä menisi paljon roskiin. tämä on käytäntö muillakin seuroilla. t hirvimies

      • annettu

        Ei todellakaan ole tapana, ainakaan täällä länsirajalla. Meillä on periaatteena, että mikä on tarjottu, se on annettu ja ottaja voi tehdä ottamalleen mitä tahtoo. Toisaalta ottajaa sitoo periaate, että minkä itse lautaselleen ottaa, sen myös itse syö. Ja hyvin on yleensä mennyt.


    • kuutako

      tyytyväinen,että yleensä saat ruokaa,sitä ei ole kaikilla.

      • heh hee

        Niin mutta mulla on maata, missä tallustella!


    • atshii käristykseen

      Voi olla liian tiukasti tulkittu hygienia säännöstö, jossa jonkinlaisia ohjeita yleisötilaisuuksien ruoan jakeluun.
      En ole ollut itse paikalla mutta varmaan sitä olisi saanut santsata.
      Hyvää hyvyyttään ne taisivat pitää hygienia asiat kunnossa varsinkin näin sikaflunssan aikaan. ei pitäis valittaa kun toiset talkoilla yritää tehä hyvän juhlan niistä peijaisista

      • Maattomille

        ABC-huoltamoilla on seisovat pöydät,eikä siellä ole annostelijaa.Kyllä aikaihminen tietää minkä verran syö.Tautisena aikana parempi,mitä vähempi on käsittelijöitä(ruoan).Peijaiset on tarkoitettu korvaukseksi maan vuokraajille.Yhteismetsä perii RAHANA metsästysoikeuden maillaan.


      • oma valinta
        Maattomille kirjoitti:

        ABC-huoltamoilla on seisovat pöydät,eikä siellä ole annostelijaa.Kyllä aikaihminen tietää minkä verran syö.Tautisena aikana parempi,mitä vähempi on käsittelijöitä(ruoan).Peijaiset on tarkoitettu korvaukseksi maan vuokraajille.Yhteismetsä perii RAHANA metsästysoikeuden maillaan.

        missä vain olen ruokaillut, on itsepavelu, saa ottaa salaatit, mitä niistä haluaa myös pääruuan. Kirjoituksen aloittajahan sai ottaa perunoita?


      • hirvi vai ei
        oma valinta kirjoitti:

        missä vain olen ruokaillut, on itsepavelu, saa ottaa salaatit, mitä niistä haluaa myös pääruuan. Kirjoituksen aloittajahan sai ottaa perunoita?

        olen käynyt ei ole tarvinnut itse ottaa mitään, kuhan on vastaanottanut emännältä lautasen.


      • Maattomille
        hirvi vai ei kirjoitti:

        olen käynyt ei ole tarvinnut itse ottaa mitään, kuhan on vastaanottanut emännältä lautasen.

        Oliko siinä lautasella mitään,jonka sait emännältä?Perunoita saa kotonakin.Käristyksellehän peijaisiin mennään.Ei tarvita kastikkeen jakajaa,eikä "kastin" jakoa!


      • Vatsa tuli täyteen
        Maattomille kirjoitti:

        Oliko siinä lautasella mitään,jonka sait emännältä?Perunoita saa kotonakin.Käristyksellehän peijaisiin mennään.Ei tarvita kastikkeen jakajaa,eikä "kastin" jakoa!

        Kyllähän siellä Luusuan peijaisissa santsata sai. Parempi että ei tule turhaa jäteruokaa ko emännät annostelee ja sitten jotka haluaa lisää niin santsaa. Tämä käytäntö monissa peijaisissa ja toimii.


      • sivusta seurannut
        Vatsa tuli täyteen kirjoitti:

        Kyllähän siellä Luusuan peijaisissa santsata sai. Parempi että ei tule turhaa jäteruokaa ko emännät annostelee ja sitten jotka haluaa lisää niin santsaa. Tämä käytäntö monissa peijaisissa ja toimii.

        n.2vuotta sitten, oli tyytymätön maanomistaja, kävi lisää hakemassa sai mielestään pikkulinnun annoksen, tuumas siinä, ettei taida maata olla tarpeeksi, kun on vain yli 200ha.


      • paskanjauhajia
        sivusta seurannut kirjoitti:

        n.2vuotta sitten, oli tyytymätön maanomistaja, kävi lisää hakemassa sai mielestään pikkulinnun annoksen, tuumas siinä, ettei taida maata olla tarpeeksi, kun on vain yli 200ha.

        jos ei ole suuta sanoa,pitäköön turpansa kiinni,näitä helevetin riekkujia on joka seurassa.


    • Anonyymi

      Semloistahan se on ! Ei sitten välitetä tuon taivaallista Vanhuksista vaan antavat Hyvä osaisille mukaan keittoa !

      Kysyin Paikkakuntasi hirvenliha keiton kehittäjältä jos saisin Edes Yhden annoksen Heidin. Vanhalle isälleni sanoivat että Ei jos vaan tuli rikkaampi kattilan kanssa jo sai saatana !

    • Anonyymi

      Kattilaniemen pojilla on reilu systeemi. Paikka muuttuu idylliseksi juuri peijaispäivänä. Paikka on vakiintunut Hillatien kouluun.

      Oikein itse saa valita. Kohtuus pitää muistaa kuitenkin.

      On huutokauppaa ja valmista käristystä lopussa myyntiin asti.

      Ihan kaikki toimi nyt. Toimme tärkeän vieraan mukaan. Hän oli ihastuksissa fiilinkiin, joka kumpusi kyläläisistä ja heidän vieraistaan.

    • Anonyymi

      Jos joku söisi kaikki käristykset ei muille jäisi

    • Anonyymi

      liika ammuttu hirvihän se oli josta käristys tehtii 5 ammuttii iliman luppaa 4 myytiin kauppiaallle ja rahat jaettiin porukan keskenn .. niitten jokka tiesi tästä hommasta .. vituttaako syö käritystä saatana toliakkeet.

      • Anonyymi

        Miksi kirvaat? Oletko joku kiroilija? Hienosti ei kiroile, vain alemmissa luokissa kiroillaan.


    • Anonyymi

      Meillä taas kävi pari veljestä kuokkimassa peijjaisissa vaikka eivät halunnu maitaan vuokrata,heille tehtiin selväksi ettei keittoa sitten syödä! No toinen veljeksistä otti suolapurkin 1/2 kiloa ja kaatoi sen kaikki soppakattilaan ja tuumas että"että syö muuten työkään" Veljet poistui niistä peijjaisista aika vauhdilla🏃‍♂️🏃‍♂️

      • Anonyymi

        Kaunis kuvaelma Kemijärven kulttuurista ja kansan elämän rikkaudesta <3 Voi v....!!!


    • Anonyymi

      Huh huh, jo on mennyt merkilliseksi tämä maailmanmeno. Surkeaa tämä nykyaika. Ennen vanhaan kaikki oli niin paljon parempaa kun munakin seisoi pirteänä.

    • Anonyymi

      Tohmossa oli ihan syötävää käristystä, ainoastaan maanomistajien vähyys yllätti.....? Onko tohmossa vallan ottanut maattomat ja junantuomat?

    • Anonyymi

      Onko Tohmon teillä puomeja, saattaa vaikuttaa?

      • Anonyymi

        puomit taitaa kismittää enemmän näitä maattomia ja junantuomia..... maata hankkimalla voi saada avaimenkin... Ei muuta kuin lisää puomeja.


    • Anonyymi

      MITÄ ON PERNOITA , JOKU VAJAKKI HOMMII

      • Anonyymi

        liika ammuttu hirvihän se oli josta käristys tehtii 5 ammuttii iliman luppaa 4 myytiin kauppiaallle ja rahat jaettiin porukan keskenn .. niitten jokka tiesi tästä hommasta .. vituttaako syö käritystä saatana toliakkeet.

        SALA KIELTÄ SALAKAATAJA AMPUNUT ITELLE HIRVEN.


    • Anonyymi

      Joskus käyny peijaisissa syömässä semmosia, joilla ei oo maata

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe