Viime talvena tuli vähän polvet kipeeks ku tuli juostuu epätasasella maalla varoen. Mietin jos hankkis täks talveks nastat, niin juoksu ois ehkä rennompaa ja asento oikeempi . Muutamia kysymyksiä:
- millä tavalla autto kun hankit nastat? oliko oikeesti hyötyä? Miltä tuntuu/tuintui?
- missä noi nastat vois hankkia?
- paljonko maksaa?
- kannattaako hankkia uusiin kenkiin, vai käykö yhtä hyvin vuos vanhoihin kenkiin?
- Helsingissä myös paljon lumettomia ja jäittömiä talvipäiviä, miltä nastat tuntuu tälläsellä kuivalla tiellä?
- sopiiko nastat hiekka- ja asfalttitielle, vai vaan toiseen paremmin?
- nastoja ei varmaan saa pois, eli kengillä ei tee mitään enää kesällä?
Kiittos jos jaksoit vastata!
Nastat lenkkareihin?
5
1405
Vastaukset
- lenkkarilla
Melkein kaikissa hyvin varustetuissa urheililiikkeissa myydään nastalenkkareita hintä noin 150 euroa. Ei kannata laittaa tavallisiin lenkkareihin, ei pysy kiinni pohjassa. Niissä on sama periaate kuin auton nastarenkaissa. On kyllä hyvä juosta talvella, ei lipsu.
- nastallinen
Satsaa kerralla nastalenkkareihin. Ne ovat kuitenkin käyttökelpoisia useampana talvena. Nastalenkkari on "kovempi" juosta verrattuna kesälenkkariin eli se ei juostessa jousta yhtä paljon. Nastat antavat kuitenkin riittävän pidon kelillä kuin kelillä, joten juoksu pysyy suhteellisen rentona. Alustalla ei ole väliä, kunhan se ei ole täysin paljas. Toisin sanoen sulalla tiellä kesälenkkarit talvellakin jalkaan. Jos pinnassa on ohut kova jää, niin nastoilla kannattaa juosta, mutta kenkiin totutteluun kannattaa varata kilometrejä, ettei tule jalkavaivoja.
Kovallakin lumipohjalla toimivat hyvin ja askelluksessa ei tunnu pienet tamppaantuneen lumen epätasaiset kohdat, kuten kesäkengällä juostessa tekee. Samoin ainakin itsellä oleva merkki on lämmin juoksukenkä, joten kovallakin pakkasella pärjää hyvin. Nastalenkkareiden valikoima on suhtellisen suppea, mutta varmasti sopivat löytyy. Hinta on noin 120-150€. Nastoitetuista kesäkengistä ei ole kokemusta.
- Kenkäjalka
10 talvea olen juossut kesälenkkareilla ilman ongelmia tahi kaatumisia.
- molemmat kokeillu
Niin kyllähän kesälenkkareillakin juoksee, mutta nastat talvella mielestäni paremmat. Makuasia tämäkin.
- atheros
Niin kyllähän keskustassa hiekoitetulla teillä lenkkeilee ilman nastoja mutta eri täällä landella jossa tiet tosi liukkaita. Nastalenkkareita kyllä suosittelen. Asics artic wr lähtee hinnalla 109 e kymmenellä nastalla ja nastat on irrotetavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285