Kumpi nii sanotusti helpompaa työ alana? Entä työllisyys?
metalli vai sähköala
2
736
Vastaukset
- Au pair hitsaaja
Metallialallakin on NIIN monenlaista hommaa! Esim koneistajatkin voi olla aivan eri hommissa. Yksi koneistaja voi työskennellä jollain jättimäisellä koneella ja tehdä tonnien painoisia kappaleita ja toinen voi tehdä pikkuisilla sorveilla jotain muoviosia. Hitsaaja voi hitsata veden alla tai telakalla laivoja tai peräkärryjä jossain pikkupajassa. Toisessa työssä voi joutua nostelmaan raskaita taakkoja. Työpaikat ainakin Oulun seudulla taitaa olla nyt olemattomissa? Metallialakin voi olla helppoa, mutta töihin pääsyyn vaaditaan usein kokemusta ja ohjelmointitaitoa...
Sähköalasta en tiedä. Joutuu siinäkin olemaan hankalissa asennoissa toisinaan ja esim pitämään käsiä ylhäällä kun kattoon laitellaan juttuja. Sähkömies voi olla rakennustyömailla asentajana tai tehtaassa tms. erilaisissa paikoissa töissä.
Varmasti jokaista alaa joku vihaa ja joku rakastaa. - kumpaakin kokeillut
ei kumpikaan ole helppoa, sähköpuolella pitää tosin laskea paljon, itse olen sähköalan pt:n suorittanut ja jos olet ns. laiska teoriassa niin ei ehkä kannata sinne hakeutua. Sitten taas, metalliakin olen opiskellut, eikä sekään niin helppoa ole, vaikkei niin teoreettista kuin sähköalalla. Kummassakin hommassa on varjopuolensa, sähkäreitten pitää kuitenkin olla ns. koko ajan hereillä tai voi menettää henkensä, pajalla kyllä pääsee myös hengestään (jos haluaa) mutta itse olen tutkimuksissa laukannut syöpäepäilyn vuoksi ja sain astman, puolentoista vuoden kuluessa. Kysy lisää, jos heräsi kysymyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100