Olen n. 163 cm pitkä ja painan 56-58 kiloa (15v).
Olen mielestäni lihava ja muutkin ovat sitä minulle
sanoneet. Häpeän itseäni!
Haluan laihtua kuukauden sisällä näkyvästi.
Miten onnistuu?
Olen kuullut, että runsas kofeiinin -ja veden juominen laiduttaa,
mutta onko ihan terveellistä juoda 2-5l päivässä kahvia tai
energia juomia? :S Olen kuullut, että energia juomat ainakin
heikentävät sydämmentoimintaa suurissa määrissä.
Aloitin dieetin pari viikkoa sitten ja koko ajan tekee mieli syödä!
Syön pävittäin n. 3-5näkkileipää (ei yleensä mitään päällä) ja juon
n. 8kuppia kahvia päivässä. Painoni on laskenut mutta vartalo ei
ole muuttunut sitten laisinkaan.
Kaverini on syönyt samalla lailla kuin minä jo 2kk
ja hän alkoi laihtua vasta kuukauden jälkeen näkyvästi, mutta jos alkaa
syömään vähänkään lihottavasti niin kilot ja läskit tulevat takaisin.
Käyn myös lenkeillä, mutta minua alkaa usein huimaamaan.
Varsinkin silloin kun en ole syönyt paljoakaan.
Haluaisin, jonkin "terveellisen" nopeasti laihduttavan ruokavalion,
mutta en tiedä mitä pistäisin kurkustani alas.
Mitä pitäisi tehdä? Haluan laihtua! (AUTTAKAA!)
Haluan laihtua nopeasti ja varmasti!
18
2957
Vastaukset
- aloittelija itsekin
Ensinnäkin, tuollainen laihduttaminen ei ole fiksua.
Laihdut, kun liikut enemmän. Toisin sanoen, kuluta enemmän, kuin syöt.
Itse olen tehnyt näin:
Päivittäinen päiväkalorimäärä on sen 400-800kcal. Hieman anorektista, mutta olen normaalipainoinen. Siirryin tähän kalorimäärään hitaasti: ensin 1200kcal, seuraavalla viikolla 1100kcal, sitten 1000kcal jne. Nyt olen tässä.
Ei tarvitse syödä vähemmän, jos haluaa laihtua, seuraat kaloreita, hiilareita ja rasvoja.
Terveellisyys ennen kaikkea. Suosittelen mm. pinaattikeittoa, kasviksia, hedelmiä, marjoja. Leipänä menee ruisleipä, tai sitten ihan näkkäri tai hapankorppu. Peruna turvottaa vatsaa. Kahvia kannattaa vähentää, niin että juot 5 kuppia päivässä. Kahvin juonnin lopettaminen auttaa laihduttamaan. Huomasin sen.
Liikunnassa aerobic-tyylinen liikunta on paras. Siinä on kaikki käytössä, erilaiset lihasliikkeet ja tanssiliikkeet. Uiminen, hiihtäminen.
Mutta en kyllä sanoisi sinua ylipainoiseksi, saati lihavaksi. Olet normaali! Ei sun tarvitse laihduttaa.
Terveellisiin elämäntapoihin kannattaa painostaa. Niistä on iloa. - .............
No jo on saatana taas sairasta touhua. Tässä taas loistava esimerkki siitä, miten lapset eivät saisi itsekseen laihduttaa - kun ei sitä tietoa ja ajattelukykyä vielä löydy, niin eihän siinä tehdä kuin hallaa itselleen.
"Aloitin dieetin pari viikkoa sitten ja koko ajan tekee mieli syödä!"
No ylläripylläri. Kolmella näkkileivällä ei oikein vielä pärjää.
"Painoni on laskenut mutta vartalo ei ole muuttunut sitten laisinkaan."
Lihaksiahan tuo tuollainen kitudieetti aika paljon vie mennessään.
"mutta jos alkaa syömään vähänkään lihottavasti niin kilot ja läskit tulevat takaisin."
Niin, eli olisiko merkki siitä, että syömättömyys ei ole oikea tapa laihtua.
"Käyn myös lenkeillä, mutta minua alkaa usein huimaamaan. Varsinkin silloin kun en ole syönyt paljoakaan."
Ja et tosiaan tajua, että se johtuu tuosta syömättömyydestäsi. Eihän autokaan kulje ilman polttoainetta, eli miten kuvittelet ihmisen jaksavan ilman ravintoa, eli ns. omaa polttoainettaan.
"Haluaisin, jonkin "terveellisen" nopeasti laihduttavan ruokavalion, mutta en tiedä mitä pistäisin kurkustani alas."
Otapa itseäsi niskasta kiinni ja puhu jollekin aikuiselle (vanhemmat, terveydenhoitaja tms), koska itselläsi ei näköjään ole tietoa, miten laihduttaa oikein ja se touhu alkaa näköjään karata jo hieman käsistä. Kaiken lisäksi et edes ole lihava.- rmbpkföldsv
matkia sun kaverias, se kuulostaa ihan älykääpiöltä. Ja miks sun pitäis laihtuu? Oot ihan normaalin kuuloinen. Tietty pari kiloo ei ois pahitteeksi, voisit vaikka vähentää ylensyömistä ja syödä vain oikeaa ruokaa, älä napsi jäätelöä ja kakkuja ja sellaista. Syö monta kertaa päivässä pieniä annoksia. niin sä laihdut pysyvästi, älä matki sun kaveriis, se on hölmö
- ??????
rmbpkföldsv kirjoitti:
matkia sun kaverias, se kuulostaa ihan älykääpiöltä. Ja miks sun pitäis laihtuu? Oot ihan normaalin kuuloinen. Tietty pari kiloo ei ois pahitteeksi, voisit vaikka vähentää ylensyömistä ja syödä vain oikeaa ruokaa, älä napsi jäätelöä ja kakkuja ja sellaista. Syö monta kertaa päivässä pieniä annoksia. niin sä laihdut pysyvästi, älä matki sun kaveriis, se on hölmö
No ei tarvitse noilla mitoilla mitään parin kilon pudotuksia. Toinen on jo muutenkin ihan epätietoinen siitä, että kannattaako laihduttaa ja miten sen tekisi, että turha niitä tuntemuksia ihan turhaan on ruokkia.
"voisit vaikka vähentää ylensyömistä"
Mitä ihmeen ylensyömistä? Tällä hetkellä aloittaja syö kertomansa mukaan 3-5 näkkäriä päivässä.
Siinä kyllä oikeassa, että oikeaa ruokaa pitää syödä ja muutenkin terveelliset elämäntavat ennen mitään turhanpäiväistä laihduttamista ilman oikeaa tarvetta. Herkutellakin kyllä saa välillä, mutta ei tosiaan jatkuvasti.
- 163cm 80kg
Kuulehan lapsonen,
juohan nyt vaan ihan normaalisti sitä kahvia, jos joisit 5 litraa kahvia päivässä niin kuolisit 100% varmasti.
Sinä et ole yhtään lihava.
Keskity nyt vaikka koulunkäyntiin samalla innolla kun vaakaan tai peiliin tuijottamiseen. - dghrhhhdh
Kuulehan lapsonen,
juohan nyt vaan ihan normaalisti sitä kahvia, jos joisit 5 litraa kahvia päivässä niin kuolisit 100% varmasti.
Sinä et ole yhtään lihava.
Keskity nyt vaikka koulunkäyntiin samalla innolla kun vaakaan tai peiliin tuijottamiseen.
^
Hah, noi sanoo joku 80kg painava. joo, toi on totta et jos syöt noi vähä elimistö menee säästärille ja et laihdu yhtää vaa junnaat samas painos ikuisuude. Se jälkee ku lopetat lihot takasi samoihi mittoihi. kokemusta on.
ite laihduin n. 51kg 45kg 1-2kk. ja pituuttaa 166. Ensi olin 4päivä lentoemäntädieetillä, sen jälkee söin 500-700kcal päiväs kunnes olin nois mitois. Paino on pysyny alle 45, vaik oonki syöny enemmä sen jälkee. (= ehk 1200? päiväs) tein siis näin:
lentoemäntädieetti, se jälkee n. kuukaus tällee: (toki vaihtelin noit vähä mut suunillee)
aamupala: mandariini n. 50kcal
päivällä: (jos nälkä) alpen light välipalapatukka tai omena 60kcal
iltapäivällä: leipä jonka pääl 1 kanammuna valkuaine, kurkkuu ja salaattii n. 100kcal
illalla: ruokaa vähän. esim. n. 1dl valmist riisii ja 100g kanaa tai muut alle 200kcal
iltapalaks: salaatti (kurkkuu, tomaattii, salaatilehtii ja pari rkl raejuustoo) n. 50kcal
Joskus viel esim. toinen leipä iltapäiväl tai rasvatont maitoo 2dl tai 1 rasvaton jugurtti.
Liikuin päivittäi melko paljo, mut kertaakaa ei alkanu huippaamaa. (kulutin 400-700kcal) Jaksoin tosi hyvi, välil oli vähä kylmä mut ei ollu yhtää nälkä. Niin, ja joku voi väittää tota anorektiseks mut toisaalt eihä tos oo mitää "väärin". ainakai omat veriarvot on loistavat nyt: hemoglobiini kunnossa, ei mitää puutteita ja kolesteroli 1.3.
näin laihduin siis pysyvästi ja koska olin jo alipainone, uskon et sul toimis viel paremmi.- viivihh
kui kaua olit lentoemäntädieetil ?
- tyttönen18v
moikka ite oon 18 v. itse aloitin laidutuksen kuukausi sitten. tuolloin mittani olivat 167 cm ja 62 kg. nyt painan n. 55,5 kg. Ja aluksi se ruuan himo oli hirveä mutta kyllä se vatsa parissa viikossa tottuu vähempään ruokaan ja ei tee sitten edes mieli syödä enempää. aloitin sillon kk sitten käymään joka päivä ainakin tunnin kävelylenkillä ja olen jättänyt kaiken rasvaisen pois. syön pelkästään hedelmiä ja juon teetä. päivän aikana ruuasta tulleet kalorit ovat alle 500 ja illalla lenkillä kulutan niistäkin puolet pois. näin laihtuu nopeasti, mutta tämä ei ole terveellistä! itellä ollu kauheeta väsymystä ja huimausta välillä ja koulu tuntuu masentavalta. light kokis on myös hyvä koska se vie nälän ja makeanhimon eikä lihota. itellä tavote ois painaa n. 50-51 kg :) tässä mun neuvot.. :D
- hyvällävaan
siis sähän olet normaalipainoinen, mutta se ei ole sama asia kuin laiha.. yli 19 painoindeksi ei ole enää laiha.. saatat sä näyttää läskiltä mutta silti olet normaali, ja jos se sua häiritsee niin tee asialle jotain. mieluummin aloitat liikunnan kuin lopetat syömisen! :s muutenkin suomessa 24 painoindeksi on normaali ja sillon täytyy olla tosi läski jos on nii iso painoindeksi.. esim etelä euroopassa naiset ovat paljon laihempia, suomen "normaalipainoiset" ovat oikeasti ylipainoisia muitten ihmisten silmissä. näin se vaan on.. suomalaiset on tukevia vaikka ei sitä ite tajuta.
- kaikki-kyykkää
Oikeasti, oletteko te ihmiset sekaisin, ylempänä oli yksi tai kaksi ihmistä jotka vaikutti tietävänsä jotain asiasta, ensinnäkin oot 15-vuotias! kasvava ihminen! syö normaalisti harrasta liikuntaa, älä käy juomassa joka vloppu jossai frendeillä, lopeta se näkkärin popsiminen ja syö normaalisti. Aloita kuntosalilla käyminen, kiinteytät kroppaa, se läski ehkä lähtee pudottamalla kaloreita, mutta samalla lähtee lihaksia, eli toisin sanoen sä kutistut mut läskiä jää suhteessa lihaksiin enemmän kun et syö proteiini pitoista ruokaa, etkä kuntoile muulla keinoin kuin käymällä lenkillä. Viell kerran oot 15-v, SYÖ RUOKAA, älä syö karkkia ja sipseja ja muuta rasvaista paskaa, niinku monet tekee ja kusettaa itteään ett syö normisti vaa jotain näkkäriä ja on melkein tajuttomana puolet ajasta kun aivotoiminta on nollilla ja sitte välillä vetäsee jonku pussin sipsii taikka karkkipussin kerralla.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että olen 23-vuotias miespuolinen henkilö, silloin kun seurustelin ei ollut huolenhäivää painosta, eikä jaksanu panostaa ruokailuihin, painoa oli 105kg pituus 173, eli paino indexi oli 31, toisaalta olen aina käyny salilla ja harrastanu liikuntaa niin toin painonpudotus mitä nytteki vedän ei oo vaikea ja sujunut hyvin. Miehen keskikulutus on noin 2000kcal, naisella noin 1500kcal, siitä voidaan päätellä jotain mitä lukemia laitan tänne niin voi vaikka tehhä samat. Mun dietti kestää 3kk, 2kk aikana painoa lähteny 105-95, eli 10kg, se on viell terveellisen laihdutuksen rajoissa, jos paino putoaa yli 1,5kg viikossa niin voi melko varmasti sanoa että jokin mättää, ja lähtee muutaki ku läskiä, eli lihastakin siinä, mikä on epäterveellistä koska samalla siinä surkastuu sisäelimet, ja se taas johtaa kaikenlaisiin ongelmiin varsinkin myöhemmässä iässä. Päivässä tulee syötyä noin 2100kcal, ja 400kcal palautus juoma treenipäivänä, käyn 6kertaa viikossa salilla, ja 6kertaa viikossa 30min aamulenkillä, eli kulutan iha reilusti enemmän kaloreita kuin mitä mun kroppa saa, sellaista diettiä suosittelen kaikille. Älkää vetäkö mitää helvetin mummo-diettejä "pari näkkäriä ja lasi vettä", toi on itsemurha-dietti... Syökää terveellisesti laskekaa kalorit, älkää olko liian länsimaalaisia, mikään ei tapahdu hetkessä, pitää olla kärsivällinen jos haluaa jotain pysyvämpää aikasiksi. Olisihan se niin hienoa jos sais itsensä näyttämään Pamela Andersonilta taikka Arnold Schwarzneggeriltä yhessä viikossa, mutta se on tyhmää ajatella että se on mahdollista lyhyessä ajassa, näkemättä vaivaa sen eteen.
Älkää olko hölmöjä, olkaa kärsivällisiä ja järkeviä. Ottakaa asioista selvää lukemalla muualtakin asioita kuin näiltä hölmöiltä foorumeilta, kun suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään hajua mistä ne puhuu ja on kova halu neuvoa vaikkei tiedä mistään mitään. Käyttäkää maalaisjärkeä!
Kapteeni kiittää ja kuittaa. - ex-norsu
kaikki-kyykkää kirjoitti:
Oikeasti, oletteko te ihmiset sekaisin, ylempänä oli yksi tai kaksi ihmistä jotka vaikutti tietävänsä jotain asiasta, ensinnäkin oot 15-vuotias! kasvava ihminen! syö normaalisti harrasta liikuntaa, älä käy juomassa joka vloppu jossai frendeillä, lopeta se näkkärin popsiminen ja syö normaalisti. Aloita kuntosalilla käyminen, kiinteytät kroppaa, se läski ehkä lähtee pudottamalla kaloreita, mutta samalla lähtee lihaksia, eli toisin sanoen sä kutistut mut läskiä jää suhteessa lihaksiin enemmän kun et syö proteiini pitoista ruokaa, etkä kuntoile muulla keinoin kuin käymällä lenkillä. Viell kerran oot 15-v, SYÖ RUOKAA, älä syö karkkia ja sipseja ja muuta rasvaista paskaa, niinku monet tekee ja kusettaa itteään ett syö normisti vaa jotain näkkäriä ja on melkein tajuttomana puolet ajasta kun aivotoiminta on nollilla ja sitte välillä vetäsee jonku pussin sipsii taikka karkkipussin kerralla.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että olen 23-vuotias miespuolinen henkilö, silloin kun seurustelin ei ollut huolenhäivää painosta, eikä jaksanu panostaa ruokailuihin, painoa oli 105kg pituus 173, eli paino indexi oli 31, toisaalta olen aina käyny salilla ja harrastanu liikuntaa niin toin painonpudotus mitä nytteki vedän ei oo vaikea ja sujunut hyvin. Miehen keskikulutus on noin 2000kcal, naisella noin 1500kcal, siitä voidaan päätellä jotain mitä lukemia laitan tänne niin voi vaikka tehhä samat. Mun dietti kestää 3kk, 2kk aikana painoa lähteny 105-95, eli 10kg, se on viell terveellisen laihdutuksen rajoissa, jos paino putoaa yli 1,5kg viikossa niin voi melko varmasti sanoa että jokin mättää, ja lähtee muutaki ku läskiä, eli lihastakin siinä, mikä on epäterveellistä koska samalla siinä surkastuu sisäelimet, ja se taas johtaa kaikenlaisiin ongelmiin varsinkin myöhemmässä iässä. Päivässä tulee syötyä noin 2100kcal, ja 400kcal palautus juoma treenipäivänä, käyn 6kertaa viikossa salilla, ja 6kertaa viikossa 30min aamulenkillä, eli kulutan iha reilusti enemmän kaloreita kuin mitä mun kroppa saa, sellaista diettiä suosittelen kaikille. Älkää vetäkö mitää helvetin mummo-diettejä "pari näkkäriä ja lasi vettä", toi on itsemurha-dietti... Syökää terveellisesti laskekaa kalorit, älkää olko liian länsimaalaisia, mikään ei tapahdu hetkessä, pitää olla kärsivällinen jos haluaa jotain pysyvämpää aikasiksi. Olisihan se niin hienoa jos sais itsensä näyttämään Pamela Andersonilta taikka Arnold Schwarzneggeriltä yhessä viikossa, mutta se on tyhmää ajatella että se on mahdollista lyhyessä ajassa, näkemättä vaivaa sen eteen.
Älkää olko hölmöjä, olkaa kärsivällisiä ja järkeviä. Ottakaa asioista selvää lukemalla muualtakin asioita kuin näiltä hölmöiltä foorumeilta, kun suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään hajua mistä ne puhuu ja on kova halu neuvoa vaikkei tiedä mistään mitään. Käyttäkää maalaisjärkeä!
Kapteeni kiittää ja kuittaa.a) ensin lähtee lihakset ja sitten rasvat.
b) syömällä liian vähän lankeaa nopeammin syöpöttelyyn
c) älä hölmöile, tee elämäntaparemontti.
d) vuosi on pitkä aika, kolmekymmentä paljon pidempi
ja sitten niitä selityksiä:
a)
elimistö saa helpommin energiaa lihaksista kuin rasvasta. En osaa sanoa suhdetta, mutta jokaista rasvagrammaa kohden kroppa haluaisi ottaa osansa lihaksestakin. Siksi rasittava yhtäjaksoinen liikkuminen, kuten lenkkeily suuntaa energianpolttoa rasvasoluihin. Punttisalilla saa hyvin lihasta, mutta silloin ei paino helposti laske. Kun katsoo ympärilleen, lihaksikkailla ihmisillä on monesti myös muuta massaa kropassaan, tiukkoja bodareita ei synny kuin kokopäivätyöllä.
b)
kun kärvistelee nälässä näkkärillä, kärsii kaalisoppalautasen äärellä, tai itkee pöntöllä atkinsin pihvejä ulos on vain askeleen päässä seuraavasta lankeamuksesta. Ihan kokemuksella. Yleinen ohje siitä että pienennä annoksia ja jätä herkut on paras keino jatkaa tavoitepainossa sen saavutettuasi. Melkein kaikki poppakonsteilla laihduttaneet pullahtavat takaisin mittoihinsa, kun eivät osaa syödä terveellisesti dieetin jälkeenkään.
c)
Tämäkin kokemuksen kautta. Olen kokeillut kaikenlaisia ruokavalioita, mutta nykyisin syön ihan kaikkea. Vältän tyhjiä hiilareita kuten vaaleaa leipää ja pullaa, mutta syön jos sattuu eteen. Ei ne satuta, jos perusasiat on kunnossa. Kuidut puuroista ja leivästä pitävät hyvin nälkää ja sisältävät vähän energiaa.
On sanottu että jos tarvitsee lähes päivittäin herkkuannoksen (suklaata/pullaa) ei laihduttamisesta tule mitään. Raa'asti pitää tajuta, että viikossa puolen kilon laihduttamiseen tarvitsee joka päivä saada 500 kcal vaje aikaiseksi. 1800 kcal kulutuksesta se on valtava määrä. Näännyttämällä sitä on vaikea saavuttaa, mutta jo puolen tunnin reipas lenkki kuluttaa sen.
Esim kalorilaskuri.fi :n käyttäminen ruokapäiväkirjan kanssa on hyvä alussa. Jostain pitää takoa takaraivoon se minkä oikeasti tarvitsee syödä, jottei tule energiaylityksiä. Alkuun on hyvin vaikeaa mutta tukeutumalla helpottaa ajan kuluessa.
d)
Laihduttuasi tavoitepainoosi pitää yleisten ohjeiden mukaan elää vuosi uusien tapojen kanssa, jotta ne piintyvät osaksi jokapäiväistä elämää. Mutta kärsimällä näin saavutat elämän, josta voit nauttia loppuelämäsi.
Kun se himo tulee, muista se, miltä haluat näyttää tulevaisuuden vuosikymmenet. Mitä kannattaa uhrata nyt saavuttaaksesi sen.
- auttakkaa minua
olen 12 v painan 62 kiloa olen pitkä 155 cm en silti oikein liiku ainakin päivässä 5 kilometriä joskus tulee sellaisia päiviä et en kävele ollenkaa pihalla syoön yleensä 2 päivästä normaali ruokaa siis autakkaa minua halaun laihtua
- nii-i
hei älkää viittikö.. mulla on kokemusta tuommosesta sairaanmoisesta laihuttamisesta. jätin tässä ruuan pois kokonaan join vain teetä ja söin ehkä yhen porkkanan päivässä. nonii kyllähän sillä laihtu, mutta siitä seuraski sitten kaikkea muuta ei niin kivaa. Mulla alko elimistö "syömään" itteään koska ei saanu mistään muusta ravintoa.Tuli sit semmonen sairaus joka ei parane ehkä ikinä... nii kannattaa miettiä ettet tee samoja virheitä ku mää ! laihtua voi terveellisestikki, syömällä terveellisesti ja liikkumalla enemmän ! ikävä kyllä mä tajusin tämän liian myöhään. Mutta nii... mieti. jos haluat laihtua nii ala käymään vaikka salilla, mutta älä missään nimessä lopeta syömistä kokonaan !
- ei kannata
Minusta sinun eikä sinun kaverisi tarvis viellä laihduttaa, koska olette niin nuoria ja on syyri riski, että sairastutte anoreksiaan. Se on hyvä, että olette innostuneet liikkumaan ja kontoilemaan, mutta toivottavasti kohtuuden rajoissa. Nyt sinusta voi tuntua tosi oudolta ja kummalta, ku sinua varoitetaan liian nuorena laihduttamisen aloittaisesta, mutta ajanmittaan tulet huomaamaan ja toivomaan, ettet olisi alkanut laihduttamaan, koska hyvin äkkiä on oravapyörä valmis. Se viellä haluan sanoa, että on ihan normaali, että tossa iässä tuntuu, ettei hyväksy omaa kehoa mutta toivon, että sekä sinä että sinun kaverisi saatte ton alkavan ongelman hoidettu... Tsemppiä.
- neiti18wee
Tiedätkö.. Sä ET ole lihava, vaan normaali. Sun bmi. on n. 21-22 ja oon sun kans tasan tarkkaan saman painoinen ja pitunen. Oon painanu tästä painosta 10kg enemmän ja 10kg vähemmän.. Sä oot just hyvän kokoinen, usko pois!
- APUa!
Hei kato oikeesti peiliin sä voit huomata että tuolla muualla tässä maailmassa on läskempiäki ku sääääää!
Sä et oo todellakaan lihava sanoo sinulle LIHAVA mujja. Okei oon ehkäpä nuorempi ku sä mut joo mull on kaveri joka painaa 29kg ja se on 15 koht!!!!! Sillä on anoreksia, se alko siitä et ku se oli 13v. ja paino 35kg se oli sika laihan näköne mut se ei tykänny siitä ja siitähä se synty.
Ite olen 14v. ja painan 87kg oon 173cm ja haluan muilta apua tähänkin!
MUT SANON VIELÄ SULLE MIETI ENNEN KU TEET YHTÄÄ MITÄÄ OOT SAATANAN LAIHA - jep jep
Olen kuullut, että runsas kofeiinin -ja veden juominen laiduttaa,
mutta onko ihan terveellistä juoda 2-5l päivässä kahvia tai
energia juomia? :S Olen kuullut, että energia juomat ainakin
heikentävät sydämmentoimintaa suurissa määrissä.
sanooko typykän aivot mitään sanassa ENERGIAjuoma? katoppa ihan piruuttas tölkin kylkeen. energia juoma on runsas energinen juoma. - tyttörovaniemeläinen
Minä join joskus vaan ed lightii ja enkä muuta päivässä. 18-vuotiaana. Kiloja karisi ja olin sairaan laiha. Myös kaman käytöllä oli osuutta asiaan. Muutama vuosi vierähti. Ja vaikka nyt syön n. 1000 kaloria päivässä, en oo lihonut takasin entisiin mittoihin. En suosittele tätä, mutta halusin kertoa ettei enrgiajuomat välttämättä lihota jos valitsee light-version. Makeutusaineet vaan saattaa saada himoitsemaan sokeria että siinä vaiheessa pitää olla itsekuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192562Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262364Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301833Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3301383- 601083
- 2591039
- 541017
- 146933
- 45908