Suunto sykemittari

ketuttaa!

Jos joku suunnittelee sykemittarin ostoa ja kaupassa käteen sattuu suunto, niin suosittelen miettimään kahdesti. Itse ostin lähes 2 vuotta sitten suunnon t3 mallin. Viime keväänä sitten mittarista irtosi takakansi ja se laski kosteuden sisäänsä ja sain tilalle uuden t3c mallin. Uusi malli alkoi temppuilemaan noin kuukauden käytön jälkeen. Eli aluksi kello pysähtyi, eikä mistään nappulasta tapahtunut enää mitään, ennen patterin irroitusta. Lopuksi se meni siihen että kello "tilttasi" noin viikon välein. Näyttöön tuli erilaisia merkkejä, valot paloi ja napit oli jumissa. NO eilen tuli taas uusi t3c-mitari noin 2,5 viikon odotuksen jälkeen. Saa nähdä kuinka kauan tämä toimii. Seuraava mittari on joka tapauksessa polar!!! Mittari myös kadottaa sykesignaalin helposti verrattuna polarin mittareihin. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Vai onko minulle vain sattunut maanantai kappaleet!!

22

8909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t4xyz

      Mulla on t4 malli ja toiminut moitteetta.
      Hyvä peli. Ikinä ei kadota sykkeitä ja gps-podkin toimii, tosin se syö patterita kuin mikäkin. (en käsitä miksi siinä ei voi olla akkua?)

      Mulla oli aikaisempi joku halpis Polar ja se laukesi ennen vuoden ikää. Joten mulla siis päivastaiset tunnelmat. Olen kuullut kyllä, että suunnon pro vyö saattaa helpommin hukata/väärinlukea sykkeitä kun on ehkä löysempi paketti.

      • kappaleet

        Tuo suunto hävittää sykkeen jo pyörällä ajaessa, kun kello ja sykevyö ei ole saman suuntaisesti, niin kelloon tulee vain se HR-teksti. Ei se ole kuin pieniä aikoja, mutta tuntuu aina siinä kohtaa että kuinka luotettava tämä laite on. Polarin halpamalli mitä käytettään työkykytestissämme, näyttää sykkeen jopa selkäpuolelta, jossa mittari pitää olla seuraamisen helpottamisesksi.


    • jhlj

      mulla on toiminut moitteetta

    • Harras taja

      Suunto t3c lähti tänään huoltoon. Useimmiten ei sykesignaalia lainkaan. Lukee vain pelkkä HR. Hetken päästä taas lukee ja sitten taas ei. Normaalivauhtisella lenkillä (syke oikeasti n 130), laite saattaa näyttää
      alle 70 sykelukuja. Laite on jo melkein kolme vuotta vanha, joten takuu ei ole enää voimassa. En ole mikään himoliikkuja joten käyttökertoja ei ihan hirveästi ole. Huollosta sanoivat että kartoittavat kustannukset ja ottavat yhteyttä. Saa nähdä jos tulee kalliiksi niin tasan tarkkaan oli viimeinen Suunto.

    • minävainsinävain
    • suunto rulettaa

      takuuaika loppui. Sinä aikana meni 5 kpl t3 ja t3c malleja ja 3 kpl sykevöitä. Viimeisin paketti tuli noin 3 viikkoa sitten huollosta. Oli jälleen uusittu koko paketti. Jouduin viemään sen jo seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen, koska sykettä ei löytyny. Huollosta tuli sitten uusi sykevyö. No nyt noin 3 viikon käytön jälkeen kello on jo pysähtynyt kertaalleen!!!! Laadukasta, TODELLA laadukasta!!!!

      • t1c

        Täällä samanlaisia ongelmia Suunto t1c -sykemittarin kanssa.
        Kolmas laite menossa vuoden sisällä - kaikki takuuseen. Taas ilmoittaa että kohta loppuu paristo, n. 2 kk käytön jälkeen.

        Todella rasittavaa.


    • searching HR...

      Eka kpl pelitti puoli vuotta, sitten sykkeet mitä sattui jos löytyi ylipäätään. Sain uuden tilalle ja tämäpä kestikin sitten jo vuoden... kunnes nyt samat ongelmat kuin ekankin kanssa. Kyllä käy pirun huono tuuri, kun aina saa maanantaikappaleen ;-) Laatua koko rahan edestä!

    • Kuollutta aikaa

      Joo, etsin nyt Suunnon korjauspaikkaa minäkin. Tuon tuosta kello näyttää minulle negatiivista aikaa. Olen liki 5-kymppinen ja saan ylimääräisiä sydämentykytyksiä t3-kelloni kanssa. Mittaa kai mulle aikaa jo haudasta. On paristot vaihdettu, ei ole tietääkseni mennyt kosteuttakaan sisälle. Läksin puolimaratonille ja minuutin kuluttua oli kello simahtanut, ei liikkunuty mitään näytöllä. Nytkin näyttää negatiivista aikaa ja en ymmärrä laitteen softasta oikeesti enää yhtään mitään. Minnekähän osaisin kellon rämän viedä. Miehellä on Polar ja aina toimii...

    • säkiz

      Mulla pari vuotta vanha T3c. Normaali lenkkien jälkeen rupes epäilyttämään sen kertomat kulutetut kalorit. Vaihdoin paristoa vuorotellen vyöhön ja itse laitteeseen. Lopulta vaihdoin kumpaankin yhtäaikaa. Tänään kävin 11 km kävelylenkillä, syke agv 82, peak 87 ja kaloreita kului 42.
      Googletin sykevyöllä ja eksyin tänne. Näyttäs muillakin olevan samanlaisia ongelmia. Tää T3c ei kuitenkaan ollut mikään halpa.
      Täytys yrittää löytää jostain tietoa Polarista, josko se olisi parempi vaihtoehto..

      • Lossil

        Minäkin ostin nyt syksyllä t3d:n ja syke heittelehtii aika paljon. Pohjanoteeraus taisi tulla, kun kävellessä syke oli mittarin mukaan matalimmillaan 55 ja korkeimmillaan 153...


    • miksi ostin?

      juu, että aikas hyvä merkki sitten. mulla on tää t4d ollu nyt 3kk ja se on tiltannu 2kertaa. tosta sykemittarin paikkaansapitävyydestä en osaa sanoa, mutta se että et voi luottaa edes kelloosi (kun ei koskaan tiedä onko se jo pysähtynyt!) on ihan perseestä.

    • uuttatietoa

      Suunnon huoltopiste on valimotie 7,vantaa siellä odottaessa kello korjataan ja saa kahviakin vielä samalla hörppiä...

      • uuttatietoa

        niin ja ittellä on ollut suunto t6 useita vuosia ilman minkäänlaista ongelmaa


      • RaakaArzka

        Mulla on ollut 3 vuotta T3:nen ja toiminut moitteetta. Paristo vaihdettu Valimotiellä kerran. Tosi törkee hinta ,melkein 30 egee viiden mintsan jobista, tosin tiiviys tarkastetaan. En siellä aio enää vaihdattaa paristoa. Jos jotain moitin niin pariston kesto aika surkea peruskelloihin verraten. Sykevyö ja GPS toimineet moitteetta.


    • Suunnolle

      Ostin just suunnon quest mallin ja voin sanoa et paskempaa mittaria saa hakea hinta luokassaan!!!!
      Perkule !
      Jos mainostaa, että sykemittarissa on kaikki mitä kuntoilija tarvitsee, niin pahasti menee metsään valimotien mainonta.

      Surullista mutta totta, että polarin 15-vuotta vanhat mallit hakkaa suunnon tekniikan vielä tänäkin päivänä toimivalla yksinkertaisuudellaan !!!

    • KuntoKeijo

      Itse ostin myös tuon Suunto Quest sykemittarin ja en ollut kovin tyytyväinen ostokseeni. Ominaisuudet jäivät hieman suppeiksi sitten kuitenkin. Päivitin mittarin tuossa kesällä sitten tuohon Suunto Ambit HR sykemittariin ja annoin Questin pojalle. Voin kyllä suostitella Ambittia, on nimittäin hemmetin monipuolinen vehje!

      http://www.keskisenkello.fi/suunto-suunto-sykemittarit-c-128_386.html

      • Sauvakävelijä2

        Ja höpö höpö! Jos lidlillä pärjää niin samantien voi käyttää jousikelloa. Ajaa saman asian.


    • perusjantteri1

      Vähän turhaan kyllä Questiä haukutaan vähäisistä toiminnoista, sehän riippuu ihan että mitä käyttäjä mittarilta vaatii. Itselläni ollut Quest hyvän aikaa käytössä ja monipuolisia nuo toiminnot kyllä on, en katsonut tarvitsevani mm gps-toimintoa. Tällaiselle aktiivikuntoilijalle Quest on osoittautunut todella hyväksi ensimmäiseksi sykemittariksi.

    • Anonyymi

      Minä sain eilen käteeni suunto 7 kellon. Vuorokauden käytön perustella voin sanoa että surkeampaa urheilukaveria saa etsiä. Käsi kun hieman kostui hiestä lakkasi sykkeen mittaus kuin seinään. Lisäksi omastamielestäni hieman hankala käyttää kun on niin paljon erilaisia ohjelmia. Lisäksi kaikkeen toimintaan pitää ladata oma sovellus... Ja itselläni akku ei ainakaan kestänyt edes 12 tuntia. En suosittele kenellekkään

    • Anonyymi

      Aiheeseen liittyen, meillä on kuntopyörä ja tangossa on syketunnistimet. Kun pitää käsiä tunnistimilla, syke alkaa näyttää ensin 72 mutta sitten alkaanousta ja lopulta on ihan järjettömissä lukemissa ~200 bpm. Kun poljen kohtuullisella kuormituksella 1/2 h. ja heti perään mittaan verenpaineen on se jotakin 130/70 ja pulssi 66- 68. Mihin perustenee noiden tankosensorien "toiminta"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1066
    Aihe