Olen miettinyt otsikon mukaista asiaa jo jonkin aikaa ja siinä sivussa lueskellut näitä keskusteluja Lieksasta.
Mikä kumma on siinä että oman kunnan asioita monasti haukutaan ja naapurikunnan puolella kaikki pelaa kuin junan vessa.
Kysymykseeni haluaisinkin muiden kuin jo hyvin äänensä esille tuoneiden mielipiteitä.
Kiitos ja anteeksi.
Kannattaako muuttaa Lieksaan?
28
368
Vastaukset
- Okkei
Ei ne nyt niin ihmeellisen hyvin pelaa asiat muuallakaan. Lieksa nyt vaan sattuu olemaan muuttotappiopaikkakunta ja seurannaisvaikutukset sen mukaiset. Samojen ongelmien kanssa painitaan lukuisissa muissakin kaupungeissa ja kunnissa. Haasteitahan tällä kaupungilla riittä talousasioiden kanssa aika tavalla.
Yksilötasolla sanoisin kuitenkin, että ihan hyvä paikkahan Lieksa on asua, jos sattuu omaamaan työpaikan eikä ole harratuksissaan liian kranttu. Oikeastaan voisi sanoa, että jos vain harrastustarjonta tyydyttää ja sattuu pitämään rauhallisessa pikkukaupungissa asumisesta, niin silloinhan tämä on suorastaan erinomainen paikka.
Tyypillisiä pikkukaupungin epäkohtia täällä tietenkin on, kuten tyrkkyjen pikkupoliitikkojen sekä muiden hössöttäjien alituista itsensä erinomaisuuden tuputtamista. Toisaalta se on kuitenkin hauskaa huumoria, jos itse on tuollaisen yläpuolella.
Ei tämä tietenkään paras mahdollinen paikka ole, ei edes minun mielestäni. Parempia paikkoja löytyy roppakaupalla. Itse kuitenkin viihdyn lähellä juuriani tai ainakin samantapaisen ympäristön läheisyydessä.
Vastaus kysymykseesi: jos olet syntyisin täältä niin voisi kannattaakin ja jos et, niin muuta ihmeessä jonnekin muualle.- ynnäyksiviisi
Ihan uteliaisuuttani kysyn,mitä harrastuksia Lieksasta puuttuu ja mitä itse harrastat?
Ennenkaikkea puutteet siis...kiitos. - Okkei
ynnäyksiviisi kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kysyn,mitä harrastuksia Lieksasta puuttuu ja mitä itse harrastat?
Ennenkaikkea puutteet siis...kiitos.Harrastan liikuntaa monin eri tavoin. Ulkoilua tietenkin myös.
Liikunnallisten harrastusten osalta puutteita on jonkin verran. Täällä ei välttämättä kaikilla ole mahdollisuutta harrastaa esimerkiksi lento- tai jalkapalloa. Urheilussa lajivalikoima on väkisinkin huonompi kuin suuremmissa asutuskeskuksissa mm. itsepuolustuslajien ja mailapelienkin osalta. Liikuntahallin puuttuminen huonontaa harrastamista omalta osaltaan. Elokuvat eivät pyöri samaan malliin kuin suuremmissa kaupungeissa ja kulttuuritarjontakaan ei luonnollisesti voi olla ihan samalla tasolla sellaisiin verrattuna.
Itselleni ei harrastusrajoitteita juurikaan ole, mutta ajattelenkin nuorempaa väkeä. - jos ei paljon vaadi
Okkei kirjoitti:
Harrastan liikuntaa monin eri tavoin. Ulkoilua tietenkin myös.
Liikunnallisten harrastusten osalta puutteita on jonkin verran. Täällä ei välttämättä kaikilla ole mahdollisuutta harrastaa esimerkiksi lento- tai jalkapalloa. Urheilussa lajivalikoima on väkisinkin huonompi kuin suuremmissa asutuskeskuksissa mm. itsepuolustuslajien ja mailapelienkin osalta. Liikuntahallin puuttuminen huonontaa harrastamista omalta osaltaan. Elokuvat eivät pyöri samaan malliin kuin suuremmissa kaupungeissa ja kulttuuritarjontakaan ei luonnollisesti voi olla ihan samalla tasolla sellaisiin verrattuna.
Itselleni ei harrastusrajoitteita juurikaan ole, mutta ajattelenkin nuorempaa väkeä.No ehkä tuo elokuvatarjonta voisi olla parempi kuin kerran vuodessa uusi leffa.
Kunnollista teatteriahan täällä ei tietenkään ole.
Konsertteihin ei ole mahdollisuutta kuin viikon ajan vuodessa ja silloin sitä kyllä piisaa.
Laatukin on kuulemma hyvää. Ainakin jos on luottamista noiden järjestäjien puheisiin ja miksi ei olisi.
Muitakin mielipiteitä on.
Silloin voi sanoa, että Lieksa elää ja lehdet kirjoittavatkin Lieksasta paljon - ainakin nämä pienemmät.
Jos kulttuuria ei liene kovin niin ulkoliikuntaan mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Voi hiihtää ja jopa valita seuransa missä hiihtää. En tarkoita hiihtoseuraa vaan luokkajakoa.
Parempi (hiihto)väki käy Pärnällä ja sitten tavallinen kansa eli suurin osa hiihtää tuossa urheilupuiston tietämillä.
Ne urheilupuistossa hiihtävät eivät kyllä ole oikeita hiihtäjiä. Niillä on näet muutamilla hiihtoon soveltumattomat asutkin.
Ihan hävettää kun joillakin ei ole edes ihonmyötäisiä pukuja!
Minä en ole tuntevinani heitä vaan katson sivuun jos tulevat vastaan.
Uimahalli löytyy tietysti ja se onkin kovasti kaikkien suosiossa - kaikkien niiden seitsemän vakikävijän.
Minä en siellä käy kun siellä pitäisi olla munasillaan, enkä halua herättää kateutta.
Jäähalli - no ehkä siitä ei kannata paljon puhua. Säälittävää ja surullista.
Siinä hallin vieressä on muuten jäähallin poikasia. Sellaisia ruskeita parakin näköisiä koppeja. Kannattaa vilkaista jos käyt siellä päin. Minä olen odotellut, että milloinkahan ne poikaset kasvavat isoiksi. Saataisiin kaikille junnuille oma halli!
Eränkäynnistä ja kalastuksesta en osaa sanoa muuta kuin, että metsiä on ja vettäkin piisaa. Pielisen pintaa on liki 900 km2 ja rapakot päälle.
Talvellahan ne ovat senverta paksussa jäässä, ettei ihan kusemalla saa avantoa. Täällä myydään kyllä parissakin kaupassa kairoja ja tuuria.
Tuuria tarvitset jos kairaat kiveen.
Jos satut harrastamaan juoksemista niin siihen täällä on kyllä hienot mahdollisuudet. Täällä voi treenata vaikka ultrajuoksijaksi.
Sitten kun olen juossut ensimmäisen satasesi voit sanoa puolisollesi, että "nytpä pakkaamme kamppeemme autoon ja sinä lähdet ajamaan kohti Joensuuta - minä tulen juosten perästä".
Kun olette perillä niin ette vilkaisekaan Lieksan suuntaan vaan elätte onnellisina elämänne loppuun saakka - siellä missä olettekin.
Ai niin kuka minä olen? No minä olen tämän kylän ainoa oikea humoristi - sellainen hapannaama! - La1a
jos ei paljon vaadi kirjoitti:
No ehkä tuo elokuvatarjonta voisi olla parempi kuin kerran vuodessa uusi leffa.
Konsertteihin ei ole mahdollisuutta kuin viikon ajan vuodessa ja silloin sitä kyllä piisaa.
Laatukin on kuulemma hyvää. Ainakin jos on luottamista noiden järjestäjien puheisiin ja miksi ei olisi.
Silloin voi sanoa, että Lieksa elää ja lehdet kirjoittavatkin Lieksasta paljon - ainakin nämä pienemmät.
Jos kulttuuria ei liene kovin niin ulkoliikuntaan mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Voi hiihtää ja jopa valita seuransa missä hiihtää. En tarkoita hiihtoseuraa vaan luokkajakoa.
Parempi (hiihto)väki käy Pärnällä ja sitten tavallinen kansa eli suurin osa hiihtää tuossa urheilupuiston tietämillä.
Ne urheilupuistossa hiihtävät eivät kyllä ole oikeita hiihtäjiä. Niillä on näet muutamilla hiihtoon soveltumattomat asutkin.
Uimahalli löytyy tietysti ja se onkin kovasti kaikkien suosiossa - kaikkien niiden seitsemän vakikävijän.
Minä en siellä käy kun siellä pitäisi olla munasillaan, enkä halua herättää kateutta.
Siinä hallin vieressä on muuten jäähallin poikasia. Sellaisia ruskeita parakin näköisiä koppeja. Kannattaa vilkaista jos käyt siellä päin. Minä olen odotellut, että milloinkahan ne poikaset kasvavat isoiksi. Saataisiin kaikille junnuille oma halli!
Eränkäynnistä ja kalastuksesta en osaa sanoa muuta kuin, että metsiä on ja vettäkin piisaa. Pielisen pintaa on liki 900 km2 ja rapakot päälle.
Talvellahan ne ovat senverta paksussa jäässä, ettei ihan kusemalla saa avantoa. Täällä myydään kyllä parissakin kaupassa kairoja ja tuuria.
Jos satut harrastamaan juoksemista niin siihen täällä on kyllä hienot mahdollisuudet. Täällä voi treenata vaikka ultrajuoksijaksi.
Sitten kun olen juossut ensimmäisen satasesi voit sanoa puolisollesi, että "nytpä pakkaamme kamppeemme autoon ja sinä lähdet ajamaan kohti Joensuuta - minä tulen juosten perästä".
Kun olette perillä niin ette vilkaisekaan Lieksan suuntaan vaan elätte onnellisina elämänne loppuun saakka - siellä missä olettekin.
Ai niin kuka minä olen? No minä olen tämän kylän ainoa oikea humoristi - sellainen hapannaama!kylmää tekstiä omasta kunnasta. Kaikista kirjoituksista saa sen käsityksen että minne muualle vaan mutta ei Lieksaan, todella outoa kotiseuturakkautta tulvillaan.
Kovin paljon siellä on taloja myynnissä, syitä on varmaan moniakin, en kuitenkaan usko että kaikki olisivat lähdössä pois Lieksasta, vai olenko niin väärässä? - Olet...
La1a kirjoitti:
kylmää tekstiä omasta kunnasta. Kaikista kirjoituksista saa sen käsityksen että minne muualle vaan mutta ei Lieksaan, todella outoa kotiseuturakkautta tulvillaan.
Kovin paljon siellä on taloja myynnissä, syitä on varmaan moniakin, en kuitenkaan usko että kaikki olisivat lähdössä pois Lieksasta, vai olenko niin väärässä?Olet!
- ykkkei
jos olet syntyisint täältä niin voisi kannattaakin??????
ja sitten....muuta ihmeessä jonnekin muualle.
Joskus tuntuu?? jne.
Eikö ole parempi sanoa suoraan Lieksaan saa tulla vain Lieksassa syntyneet ja me emme tykkää muista paikkakunnista. - oli taas
ykkkei kirjoitti:
Joskus tuntuu?? jne.
Eikö ole parempi sanoa suoraan Lieksaan saa tulla vain Lieksassa syntyneet ja me emme tykkää muista paikkakunnista.ihan silkka provo.
Arvajaisinkohan pieleen jos sanon, että jäljet johtaa Pielisentielle. - La1a
oli taas kirjoitti:
ihan silkka provo.
Arvajaisinkohan pieleen jos sanon, että jäljet johtaa Pielisentielle.mieltä että, Lieksaan ei toivoteta tervetulleeksi jos ei ole syntyjään paikkakuntalainen? Jos näin todella
on niin kyllä sahaa sitä oksaa poikki millä istuu. Kun ei parempiakaan saatu Hih heh. eli ole täällä viihtynyt vaikka sanani sanon ja suoraan.
Olen tullut tänne pohjois -karjalaan koska ihastuin nauravaiseen ja antavaiseen ihmiseen hienommin sanottuna vieraanvaraiseen ja kun aina puhutaan sisäsiittoisuudesta niin nieman verta tuli siten uutta.Mutta kuitenkin meitä meikeläisiä täällä on muitakin ,kuitenkin paremmilla papereilla kuin minä ,jopa kansankynttilöinä.Mutta meillä kun on taipumus pistää hiemaan nokaa joka paikaan ja puskemaan jopa karjalan mäntyyn.
Oman panoksemme olemme kuitenkin tuoneet kukin eri tavalla.
Kuitenkin kulttuurin harrastajat näyttää maksavan ja käden taitojen omaksujat kansalaisopistossa suurimmat maksut eli 30 e jopa yli joten esim en voi osallistua kovin moniiin kuoroihin koska suolessa nälkä kurniisi kun vielä osallistun omillani edustaen jopa Lieksaa ja teollisuuta tossut jalassa maksaen kaiken itse ja siitä vielä uskotellaan ,että saisin jotain bonuksia mutta kun on hullu niin hullu ja niin on hyvä olla.- Okkei
ykkkei kirjoitti:
Joskus tuntuu?? jne.
Eikö ole parempi sanoa suoraan Lieksaan saa tulla vain Lieksassa syntyneet ja me emme tykkää muista paikkakunnista.Käsitit tarkoitukseni perusteellisen väärin ilmeisesti ymmärryksesi vähyydestä johtuen. Joskus minustakin todella tuntuu kun lukee tuollaisia typerysten kirjoituksia...???
Väännetään sitten rautalangasta että kaikkein paksukalloisimmillekin menee perille:
tarkoitin tietenkin, että varmaankin kannattaa muuttaa Lieksaan jos on syntyisin täältä, toisin sanoen omaa mennyttä historiaa, tuttuja paikkoja, ihmisiä ja rakkaita muistoja täällä. Nämä asiathan ovat monelle meille kovin tärkeitä.
Tänne ei mielestäni kannata muuttaa ellei noita mainittuja siteitä ole olemassa, koska Lieksa on aika tympeä ja pienenevä kylä, joka ei todellakaan voi kilpailla palveluillaan ja harrastusmahdollisuuksillaan muiden paikkakuntien kanssa. Tänne on minun puiolestani kuka tahansa tervetullut, paitsi tietenkin pakolaiskeskus. - Okkei
oli taas kirjoitti:
ihan silkka provo.
Arvajaisinkohan pieleen jos sanon, että jäljet johtaa Pielisentielle.Niin olikin, mutta saipahan jotain juttua aikaiseksi. Kukaan järkevä tuskin kyselee suoli24:sta muuttovinkkejä:-)
- Okkei
La1a kirjoitti:
mieltä että, Lieksaan ei toivoteta tervetulleeksi jos ei ole syntyjään paikkakuntalainen? Jos näin todella
on niin kyllä sahaa sitä oksaa poikki millä istuu.Lue sinäkin toope vähän paremmin tuo kirjoitukseni. Selvensin sen jo yhdelle toiselle luupäälle tuossa vieressä. Ei pitäisi kysellä ellei ymmärrys riitä lukemiseen ja omaa negatiivisen tavan lähestyä asioita. Kirjoitukseni oli laadittu ystävällisessä hengessä ja jos kysyjä olisi oikea muuttoaikeita hautova, niin myös hänen parastaan ajatellen.
- La1a
Okkei kirjoitti:
Käsitit tarkoitukseni perusteellisen väärin ilmeisesti ymmärryksesi vähyydestä johtuen. Joskus minustakin todella tuntuu kun lukee tuollaisia typerysten kirjoituksia...???
Väännetään sitten rautalangasta että kaikkein paksukalloisimmillekin menee perille:
tarkoitin tietenkin, että varmaankin kannattaa muuttaa Lieksaan jos on syntyisin täältä, toisin sanoen omaa mennyttä historiaa, tuttuja paikkoja, ihmisiä ja rakkaita muistoja täällä. Nämä asiathan ovat monelle meille kovin tärkeitä.
Tänne ei mielestäni kannata muuttaa ellei noita mainittuja siteitä ole olemassa, koska Lieksa on aika tympeä ja pienenevä kylä, joka ei todellakaan voi kilpailla palveluillaan ja harrastusmahdollisuuksillaan muiden paikkakuntien kanssa. Tänne on minun puiolestani kuka tahansa tervetullut, paitsi tietenkin pakolaiskeskus.yhtään ihmettele jos siellä on tuollaisia naapureina että halutaan muuttaa muualle.
Kiitos vastauksista. - Okkei
La1a kirjoitti:
yhtään ihmettele jos siellä on tuollaisia naapureina että halutaan muuttaa muualle.
Kiitos vastauksista.Eipä kestä kiittää. Hyvä että ymmärsit ja pysy vain poissa myös tältä palstalta. Alakaa naarattaa eh-heh-hoh-hoo!
- ise deeku
jos ei paljon vaadi kirjoitti:
No ehkä tuo elokuvatarjonta voisi olla parempi kuin kerran vuodessa uusi leffa.
Ai niin kuka minä olen? No minä olen tämän kylän ainoa oikea humoristi - sellainen hapannaama!Kaikkihan ei harrasta liikuntaa, kulttuuria tai eränkäyntiä mutta ei hätää, lieksassa on mahtavat mahdollisuudet harrastaa esimerkiksi kerrostalokyttäämistä!
Miten ihanasti aika kuluukaan naapureita kytätessä ja jos naapurit tuntuu liian hiljaisilta, voit ottaa salaiset aseesi käyttöön ja kylvää heidän välilleen epäsopua ja riitaa, levittelemällä perättömiä juoruja jokaisesta asukkaasta. Kerrassaan mainio harraste , suosittelen!
Jos kerrostalokyttäys alkaa tympäistä voi siirtyä silloin vaikka eri kauppaliikkeiden aulojen vakkarikyttääjäksi !
Aika kuluu kuin siivillä kyttäillessä mitä kukin ostaa ja ne ihmisten kaljaostokset kannattaakin merkitä muistivihkoon. Jo viikon kulttua voi tunnistaa 150 juoppoa kaljanostajaa kassajonoista.
Etenkin viinakaupan aula on yliveto sillä siinä voit kytätä alkon asiakkaita sekä kaupan kassakin on sopivasti hollilla kyttäämiseen!
Sitten jos jokupäivä sattuu olemaan sivut kipeänä etkä pääsekkään kyttäyshommiisi niin voit alkaa vaikka kolumnistiksi ja alat kirjoitella lehtien yleisönosastoille kaikenlaista paskaa tai omia luulojasi!
Kun olet harjoitellut aikasi lehtien yleisönosastokirjoitusten rustaamista, niin siitäpä voi jo kokeneempaa siirtyä internetin keskustelupalstoille, jossa voi kirjoitella vieläkin hullumpia, mitä nyt päähäsi juolahtaa.
Jos aikaa myöten alkaa edellä luetellut harrasteet tympistä niin aina voit ryhtyä juopottelemaan itse!
Juopottelun hyviäpuolia on se, että kaveri ja ystäväpiirisi kymmenkertaistuu äkkiä, elämä on tosi vauhdikasta ja mukavaa humalassa, jopa niin vauhdikasta että siinä menee perintörahat, autot, akat ja sen semmonen toisarvonen ! - ykkei
Okkei kirjoitti:
Käsitit tarkoitukseni perusteellisen väärin ilmeisesti ymmärryksesi vähyydestä johtuen. Joskus minustakin todella tuntuu kun lukee tuollaisia typerysten kirjoituksia...???
Tänne ei mielestäni kannata muuttaa ellei noita mainittuja siteitä ole olemassa, koska Lieksa on aika tympeä ja pienenevä kylä, joka ei todellakaan voi kilpailla palveluillaan ja harrastusmahdollisuuksillaan muiden paikkakuntien kanssa. Tänne on minun puiolestani kuka tahansa tervetullut, paitsi tietenkin pakolaiskeskus.lieksa saa sittenkin 30 hengen pakolaiskeskuksen,ajatella sinullekin tulee uusia ystäviä.
Anteeksi vaan kyllä "mie"ymmärsin mitä kirjoitit , vaikutat vain jotenkin nenäkkäältä kannanotoissa.
Elämää on kato muuallakin ja varmaan sen sinäkin tiedät.
Mutta kaikkea hyvää sinulle ja ennen kaikkea hyvää sopeutumista uuteen.(nän ennakkoon) - ykkei
ykkei kirjoitti:
lieksa saa sittenkin 30 hengen pakolaiskeskuksen,ajatella sinullekin tulee uusia ystäviä.
Anteeksi vaan kyllä "mie"ymmärsin mitä kirjoitit , vaikutat vain jotenkin nenäkkäältä kannanotoissa.
Elämää on kato muuallakin ja varmaan sen sinäkin tiedät.
Mutta kaikkea hyvää sinulle ja ennen kaikkea hyvää sopeutumista uuteen.(nän ennakkoon)vain uni.
Siinä pielisen rannalla on lieksan kaupungin laittama penkki ja kuinka kummassa siinä istuvat vierekkäin okkei ja somali ahmud.
Siinä kaverukset katsovat pielisen yli kohden taivaanrantaa.
Ja sitten tuo tahaton lieksalaisen alkuasukkaan puolustaja loihtee lausumaa;
"ol enne ahdas miun mieli,kuintahois vastaan taistelin mä tulevaisen kehityksein.
Ah mut vot jo avartu miun miel,kah tul pakolaanen,tul toonen ja sain kauan kaipaamain ystävän"
Täs myö pakinoitahan kasks vanhhaa miestä salolt lieksa.
Auringon viimme kehrä laskeutuu ylle pielisen,siin kaksi kaverusta tuolilla vain.
Silloin okkei loihtee lausumahan;"alakaa naaratta eh-heh-hoh-hoo. - pielisen peku
ykkei kirjoitti:
vain uni.
Siinä pielisen rannalla on lieksan kaupungin laittama penkki ja kuinka kummassa siinä istuvat vierekkäin okkei ja somali ahmud.
"ol enne ahdas miun mieli,kuintahois vastaan taistelin mä tulevaisen kehityksein.
Ah mut vot jo avartu miun miel,kah tul pakolaanen,tul toonen ja sain kauan kaipaamain ystävän"
Auringon viimme kehrä laskeutuu ylle pielisen,siin kaksi kaverusta tuolilla vain.
Silloin okkei loihtee lausumahan;"alakaa naaratta eh-heh-hoh-hoo.tuo un
ootoon paikkaan se immeinen jootuu kun valihtemmaan viettääkö koko loppuelämäsä
tiällä muanpiällä turpa solomussa vuan hyväksyykö sitä mittään uutta
myöhhiin elsan kanssa vanahalla iällä käätin tietokonekurs
vaakee ol oppii vuan tulhan tuo käätyy
niinpä se suattaa olla pakolaasten kanssa alussa vierastaa
vuan sitten oppii
täätyy sanoon tuon okkei sannoin jotta hih hih ja hih
kyllä se tämä elämä vuan joskus naarattaa
aianhhii kun ommo ihteesä rupiaa miettimmään - Okkei
ykkei kirjoitti:
vain uni.
Silloin okkei loihtee lausumahan;"alakaa naaratta eh-heh-hoh-hoo.Naarattaa lukkee tuommosija hölömöyksijä hehe-hehe ku puhhuuvat ahasmielisyyvestä. Taetaa olla nii jotta meekäläenen se viimesenä ahasmielinen on. Ee oo kettää rehellistä yksilötä vastaan ollunna mittää enkä oo semmosta sanonna. Tervetulloo vuan asukkaat ja opiskejijat ja työtä tekevät. Pakolaeskeskukselle sanon kiitos ee vuan sepä onnii jo ihan muuta ku ahasmielisyyttä se.
En muuten oo ollunna kaveria ehtimässä ku niitä on jo tarpees. Jos kuka kaveris tulloo nii tulukoon vuan ee se nii vaen onnistu. Vuan mahollista sekkii on nevö sei nevö. Elekee työ poijjaat ruvetko okkei-setälle poskeenna lotistammaan ku okkei se onnii vanaha kettu. Sitä kuule ruppee naarattammaan ihan mahottomasti. - ykkei
Okkei kirjoitti:
Naarattaa lukkee tuommosija hölömöyksijä hehe-hehe ku puhhuuvat ahasmielisyyvestä. Taetaa olla nii jotta meekäläenen se viimesenä ahasmielinen on. Ee oo kettää rehellistä yksilötä vastaan ollunna mittää enkä oo semmosta sanonna. Tervetulloo vuan asukkaat ja opiskejijat ja työtä tekevät. Pakolaeskeskukselle sanon kiitos ee vuan sepä onnii jo ihan muuta ku ahasmielisyyttä se.
En muuten oo ollunna kaveria ehtimässä ku niitä on jo tarpees. Jos kuka kaveris tulloo nii tulukoon vuan ee se nii vaen onnistu. Vuan mahollista sekkii on nevö sei nevö. Elekee työ poijjaat ruvetko okkei-setälle poskeenna lotistammaan ku okkei se onnii vanaha kettu. Sitä kuule ruppee naarattammaan ihan mahottomasti.etpä sie taijja uskoo mutta miulla se vuan on kuule mahottoman ystävällissii
kavereita muahanmuttaneissa.
Mutta oikkein hyvvee joulu ovotusta. - pielisen peku
Okkei kirjoitti:
Naarattaa lukkee tuommosija hölömöyksijä hehe-hehe ku puhhuuvat ahasmielisyyvestä. Taetaa olla nii jotta meekäläenen se viimesenä ahasmielinen on. Ee oo kettää rehellistä yksilötä vastaan ollunna mittää enkä oo semmosta sanonna. Tervetulloo vuan asukkaat ja opiskejijat ja työtä tekevät. Pakolaeskeskukselle sanon kiitos ee vuan sepä onnii jo ihan muuta ku ahasmielisyyttä se.
En muuten oo ollunna kaveria ehtimässä ku niitä on jo tarpees. Jos kuka kaveris tulloo nii tulukoon vuan ee se nii vaen onnistu. Vuan mahollista sekkii on nevö sei nevö. Elekee työ poijjaat ruvetko okkei-setälle poskeenna lotistammaan ku okkei se onnii vanaha kettu. Sitä kuule ruppee naarattammaan ihan mahottomasti.on se vuan kummoo miten se tuo ihmismiel tuppoovvaa unohtammaan asiita jos monenmoista
ihan vuan oisin kysynnä mitteekä sie tarkotit 18.11.2009 klo 7.19 kirjottamassasi naaratuksessa
taasit halavattu sannoo jotta kaakki paitti pakolaaskeskus jotennii noinikkaan
voiphan se olla jotta oon lukenna viärin
taasit muuten jottain mainita jotta jos ei ou syntynnä ei kannata
mukava nuor mieshän sie out vuan en ihan ymmärrä mitte sie sanot
halavattu täätöö sannoo tyhmä mie oun - Okkei
pielisen peku kirjoitti:
on se vuan kummoo miten se tuo ihmismiel tuppoovvaa unohtammaan asiita jos monenmoista
ihan vuan oisin kysynnä mitteekä sie tarkotit 18.11.2009 klo 7.19 kirjottamassasi naaratuksessa
taasit halavattu sannoo jotta kaakki paitti pakolaaskeskus jotennii noinikkaan
voiphan se olla jotta oon lukenna viärin
taasit muuten jottain mainita jotta jos ei ou syntynnä ei kannata
mukava nuor mieshän sie out vuan en ihan ymmärrä mitte sie sanot
halavattu täätöö sannoo tyhmä mie ounAevan oon sanonna jotta pakolaeskeskus ee oo tervetullu ja 19.11.2009 08:40 sanoen, niinku justiisa siinä naaratuksessa johon viimes vastasit eli tähän johon minä vastoon nyt justiisa, jotta pakolaeskeskus on ihan er juttu ee siinä oo kyse ahasmielisyyvestä ollenkaa vuan iha er asijasta.
Eekä toellaan kannata tulla tänne jos ee oo syntynnä tiällä tahi ee oo tuttuloeta paekkoja immeisijä tahi kato jottaen muutoen semmosta lähheesesti tärkeetä. Kato kun iliman nuita maijittuja voepi käävvä aeka pitkäks ja miel mustaks. Vuan suapi minun puolestan muuttoo kuka haluvaa pilikku paetti se pakolaeskeskus sitä ee kaevata kun ee oo kaapunnilla siihen oekeesti varroo.
Vaen kylläpä naarattaa nämä huastelut tuassiisa ku on niin muan perusteelllisen jöötiä porukkata tiällä hoh-hoh-hoo. - Okkei
ykkei kirjoitti:
etpä sie taijja uskoo mutta miulla se vuan on kuule mahottoman ystävällissii
kavereita muahanmuttaneissa.
Mutta oikkein hyvvee joulu ovotusta.Ee muuta joolua vuan sullekkii niin jotta pätkähti vuan. Mullei oo mamuloesissa yhtään kaverija enkä kyllä halluukkaan. Vuan empä erityisemmin eti niitä etes kenestäkkään. Kaverit on jo tähän ikkään tullu suatuva ja meleko vaekeeta on ennee semmosija kamuja suaha ku näehin nykysten kanssa on niin palijo maelija yhteesessä mittarissa.
- simo se savosta tai
Okkei kirjoitti:
Aevan oon sanonna jotta pakolaeskeskus ee oo tervetullu ja 19.11.2009 08:40 sanoen, niinku justiisa siinä naaratuksessa johon viimes vastasit eli tähän johon minä vastoon nyt justiisa, jotta pakolaeskeskus on ihan er juttu ee siinä oo kyse ahasmielisyyvestä ollenkaa vuan iha er asijasta.
Eekä toellaan kannata tulla tänne jos ee oo syntynnä tiällä tahi ee oo tuttuloeta paekkoja immeisijä tahi kato jottaen muutoen semmosta lähheesesti tärkeetä. Kato kun iliman nuita maijittuja voepi käävvä aeka pitkäks ja miel mustaks. Vuan suapi minun puolestan muuttoo kuka haluvaa pilikku paetti se pakolaeskeskus sitä ee kaevata kun ee oo kaapunnilla siihen oekeesti varroo.
Vaen kylläpä naarattaa nämä huastelut tuassiisa ku on niin muan perusteelllisen jöötiä porukkata tiällä hoh-hoh-hoo.suattahan se olla näinikkään jotta harva se taitaapi tahtoo muuttoo jos ainaskin on tuntematon paakka korppeen paitti jos ihe assuu enämpi korvessa
meinoon lieksoo
pit kartalta kahtoo kas kertoo missä lienöö
outko pannu merkille jotta pitkä se tämä pielinennii on
vaakka assuu varrella
tuntuu jotta ei kaikkii meinoon paikkoja tiijä ninkun lieksoo
kuullunna oun
sanovat tuolla kylällä jotta ne rupevvaat teitä pitkäaakastyöttömmii kooluttammaan
pakolaasille avustajaks
tiijä vaakka piäsisit aatonkulettajaks
meinoon jos kortti sulla on taskussa
tiijä en pitääkö paikkoo suatha tuota tutkii - Okkei
simo se savosta tai kirjoitti:
suattahan se olla näinikkään jotta harva se taitaapi tahtoo muuttoo jos ainaskin on tuntematon paakka korppeen paitti jos ihe assuu enämpi korvessa
meinoon lieksoo
vaakka assuu varrella
kuullunna oun
sanovat tuolla kylällä jotta ne rupevvaat teitä pitkäaakastyöttömmii kooluttammaan
pakolaasille avustajaks
tiijä en pitääkö paikkoo suatha tuota tutkiiKuhan tässä vielä vähän aekoo makselen itellen eläkettä ja jiän enneaekojjaan pitkäaekastyöttömäs nii ee millään kerkee nuihi humppiin mukkaan. Pittää kato kierrellä vähä mualimmoo ja pittee ne pitämättä jiäneet lomat poekkeen öpauttirallaa kaheltakymmeneltä vuojelta. Ee-ee ne karkelot kuule jiäppi okkei-poijalta poekkeen. Vuan mäne hiijessä sinä avustammaan nii pijän kato haaskoo ja mukavata minä poeka vähä muissa kuvijoessa.
- sentähän
simo se savosta tai kirjoitti:
suattahan se olla näinikkään jotta harva se taitaapi tahtoo muuttoo jos ainaskin on tuntematon paakka korppeen paitti jos ihe assuu enämpi korvessa
meinoon lieksoo
vaakka assuu varrella
kuullunna oun
pakolaasille avustajaks
tiijä en pitääkö paikkoo suatha tuota tutkiinytpä tajusin kuka on tuo Okkei.
Tunnetaan myös siitä, että kertoo samoja vitsejä kerta toisensa jälkeen ja vielä helvetin huonoja vitsejä. - Okkei
sentähän kirjoitti:
nytpä tajusin kuka on tuo Okkei.
Tunnetaan myös siitä, että kertoo samoja vitsejä kerta toisensa jälkeen ja vielä helvetin huonoja vitsejä.No viimennii tajusit. Ee ihmetytä yhtään että siinä mäen näen kaavvaan ku oon huomanna jotta sulla on meleko pitkät piuhat ja vähä huono lämmitys tahi semmonen epätasanen siellä yläkertas tupiloessa. Ka viitsiihän minä en oo huastanna yhtään ku tiällä suapi lukkee semmosija nii naarettavaia hömpötyksii jotta ee semmosija vitsijä oekee tolokun immeenen voe etes keksii. Vakaviaha ne miun jutut poekkeuksetta on ollunna ja toesin ku sinä luupiä väetet helevetin hyviä ovat kirjotuksen ollunna. Aenakkii jos vertoo sinun ja muihin hölömöin rustaeluihin.
Ee muuta ku hyvvee yötä vaen teelle kaekille. Toevottavasti herreette viisaampana tahi aenakkii pikkusen järkevämpänä ku tännään huomisuamuun. Siinähän teelle onnii jo tavotetta kerrassaan... alakaa naarottoo ku uattelloo HO-HE-Hö-HÖH-HÖÖÖ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6202364Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,281182- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101016- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229623