Mistä te muut sitten haaveilette? jostain tietystä työpaikasta? kuuluisaksi tulemisesta? rikkauksista ja maallisista saavutuksista? Naimisiin menosta?
Miksi mun haaveet on joidenkin mielestä huonompia kuin muiden haaveet, koska mun haaveet ei liity työhön, eikä mihinkään rahalliseen vaurastumiseen? Miksi rakkaudesta (tai jopa jostain tietystä ihmisestä, tai tietynkaltaisesta ihmisestä) haaveileminen on muka jotenkin huonompi haaveilun aihe, kuin muut!?
Kuka sen määrää, mistä saa haaveilla ja mistä ei?!!
Elämänne suurimmat haaveet
94
1164
Vastaukset
- kirpela
haaveita suurimmalla osalla loppuviimein on, se on yleensä kiinni käytetystä määrittelystä.
Toivon tietysti voivani harrastaa hiukan aikamatkailua pilkkoen elämäni paloihin, ja napsivani matkaan ne ihanat kokemukset, rauhaa ja rakkautta. Yhden vanhan duunini ja muutaman ihmisen. Kokoaisin palapelin, joissa olisi lapseni, sydämeni vienyt ihminen, ja kaikkea kaunista ja hyvää :D
Tohon olikin lienee sitten zipattu kaikki hyväksytty ja hyväksymätön.- kirpela
oon onnistunut kirjoittamaan jtkn vieläkin paikkansa pitävää. Aikas hyvin.
- Zakuskat
Haaveile. Haave on kaikki mitä näet, koet tai tunnet.
- Zakuskat
dazu kirjoitti:
mitä et näe, etkä tunne, mutta mikä on todellisuuden syvin olemus. :)
Että haave on jumala ja jumala siten haave todellisuudesta joka on suussasi.
Mä lasken mieluummin kolmeen. En edes siihen taida wiitsimä, time is honey. Zakuskat kirjoitti:
Että haave on jumala ja jumala siten haave todellisuudesta joka on suussasi.
Mä lasken mieluummin kolmeen. En edes siihen taida wiitsimä, time is honey.näet, todellisuus, vai havainto todellisuudesta?
Mulla on yks pieni haave, mikä odottaa toteutumista. Pieni, yksinkertainen, arkinen ja realistinen. Sen jälkeen elämä hymyilee taas...
- vänksy
haaveilet panosta.
Voi teitä miehiä...:) - kirpela
se toinen arkinen ja realistinen jo, vai vasta ens ma?
kirpela kirjoitti:
se toinen arkinen ja realistinen jo, vai vasta ens ma?
Teille kummallekin vastaus. Siihen haaveeseen ei liity toista ihmistä itseni lisäksi...
Nyt pitäisi varmaan käydä tuulettumassa...
http://www.youtube.com/watch?v=CRvZMG85qaI&feature=related- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
Teille kummallekin vastaus. Siihen haaveeseen ei liity toista ihmistä itseni lisäksi...
Nyt pitäisi varmaan käydä tuulettumassa...
http://www.youtube.com/watch?v=CRvZMG85qaI&feature=relatedkysyny kun että joko se duuni alko.
*ihmeissään* kirpela kirjoitti:
kysyny kun että joko se duuni alko.
*ihmeissään*En ole koskaan haaveillut duunista. Mut ei sekään ole vielä alkanut. Byrokratia näköjään vie tässäkin vielä hetken aikaa. Ensi viikolla ehkä...
- persona-non-grata
Haaveilen,
aina vain haaveilen.
Haluan lämpöä,
läheisyyttä,
suudelmia.
Haluan sinut vierelleni,
jotta voin rutistaa sinua.
Onko se liikaa vaadittu?!
Haluan vain elämääni rakkautta.
Tai pikemminkin sitä, että saisin itse rakastaa.
Ihmisillä saa ja pitääkin olla haaveita ... haaveet muuttuvat todellisuudeksi vain silloin, jos niiden eteen on myös valmis toimimaan. Pelkän haavemaailman varassa elävältä ihmiseltä se todellisuus jää näkemättä ja kokematta, ellet elä niitä haaveitasi todeksi :). - maniamania
jääkarhun oikeassa asuinympäristössään ja sit vielä haluisin päästä pyytämään katkarapuja jäämerelle. Tänä nimenomaisena iltana haaveilen pääsystä saunaan ja luultavasti se haave toteutuu.
toteutukseen ja jätän haaveilun vähemmälle.
- vänksy
edes joku haave on, tai on ollut... joku hiukan suurempi? 'vai ootko ihan kaikki saanut toteutettua jo?
vänksy kirjoitti:
edes joku haave on, tai on ollut... joku hiukan suurempi? 'vai ootko ihan kaikki saanut toteutettua jo?
mul yks mikä jää vielä lähivuosille. Haluan kiivetä Kilimanjarolle. Eli suunnitelma. Mä ajattelen tuon haaveen jonain sellaisena jota ei kenties voi toteuttaa. En haaveile asioista joita en voi saada. Oon liian realisti sellaiseen.
rikkaudet, maalliset saavutukset ja luja ystävyys kova sana mutta en jaksa olla niinkään haaveilevaa sorttia mutta en sitä oo myöskään kieltäny muilta ihmisiltä vaikkei samanlainen ookkaan.
- scale
Nyt kun sitä kysyt, niin oikeestaan en tiedä.
Rahasta? en helvetissä mulla on se mitä tartten ja se riittää.
Toisesta duunista? Se varmaan osuu kaiken lähimmäksi. Mä oon nimittäin jotenkin kummallisesti ajautunut duuniin, josta en isommin pidä. Mä en ole koskaan ihmeemmin pyrkinyt mihinkään, mutta kummasti noi organisaatiomuutokset heittelee ihmistä talon sisällä hommasta toiseen. Heh tulee vähän Forrestimainen olo.
Varmaan se on sit toinen duuni ja se tekemisen riemu, mitä olen joskus kokenut. Sehän onkin jo tullut useaan otteeseen todettua. Elämääni ohjaa tiedostamaton haave päästä imemään naisen tissiä. =D
Eivät sinun haaveesi niinkään ketään ärsytä vaan passiivinen tapasi odottaa, että kaikki tapahtuisi itsestään tai mikä vielä pahempaa, muiden avulla ja muiden kautta. Että tulisi mies, joka tekisi sinut onnelliseksi. Se vaikuttaa perin omituiselta ihmisestä, joka on tottunut, että itse täytyisi yrittää asioille jotain tehdä eikä ne haaveet siltikään tahdo toteutua.
- vänksy
miksi koen useimpien ihmisten kanssa olevani kuin täysin eri planeetalta. Mä ajattelen eri ajatusratoja pitkin kuin he, ja jos he eivät ole halukkaita näkemään asioita mun kannaltani, en minäkään koe silloin tarvetta nähdä asioita heidän kannaltaan. Väistämättä syntyy yhteentörmäyksiä, jos kumpikaan osapuoli ei ole valmis eikä halukas joustamaan, eikä laajentamaan näkökulmiaan. Jokaisessa asiassa kun edelleen on vähintään kaksi eri puolta, eikä kukaan voi sitä päättää, kumpi niistä on se oikea.
vänksy kirjoitti:
miksi koen useimpien ihmisten kanssa olevani kuin täysin eri planeetalta. Mä ajattelen eri ajatusratoja pitkin kuin he, ja jos he eivät ole halukkaita näkemään asioita mun kannaltani, en minäkään koe silloin tarvetta nähdä asioita heidän kannaltaan. Väistämättä syntyy yhteentörmäyksiä, jos kumpikaan osapuoli ei ole valmis eikä halukas joustamaan, eikä laajentamaan näkökulmiaan. Jokaisessa asiassa kun edelleen on vähintään kaksi eri puolta, eikä kukaan voi sitä päättää, kumpi niistä on se oikea.
Olen minä huomannut tuon jo kauan sitten. No, on se hyvä, että jokaisella on oikeus omiin ajatuksiinsa ja tapaansa elää tai jättää elämänsä elämättä.
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Olen minä huomannut tuon jo kauan sitten. No, on se hyvä, että jokaisella on oikeus omiin ajatuksiinsa ja tapaansa elää tai jättää elämänsä elämättä.
jättänyt elämättä. Tästä aiheesta oon sun kanssas ennenkin puhunut.:)
vänksy kirjoitti:
jättänyt elämättä. Tästä aiheesta oon sun kanssas ennenkin puhunut.:)
Jokainen tyylillään. Enemmän minä ihmettelen niitä kavereita, jotka eivät tiedä, mitä isona tekisivät. Koulut ei kiinnosta ja töitä ei viitsitä hakea, kun päivät voi pelaillakin. Ystävät ovat yliarvostettuja ja naiset huoria kun antavat muille, mutta eivät tule antamaan vanhempiensa murkkiin erakoituneelle. Kyllähän se mielen apeaksi vetää. ;-)
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Jokainen tyylillään. Enemmän minä ihmettelen niitä kavereita, jotka eivät tiedä, mitä isona tekisivät. Koulut ei kiinnosta ja töitä ei viitsitä hakea, kun päivät voi pelaillakin. Ystävät ovat yliarvostettuja ja naiset huoria kun antavat muille, mutta eivät tule antamaan vanhempiensa murkkiin erakoituneelle. Kyllähän se mielen apeaksi vetää. ;-)
säkin mua nyt jo mieheksi?
Nyt ratikka, se ois sulle palsta-tauon paikka! :D - KoppavaHoro
ja sitten kaikki aina sanoo, että "se tulee kun sitä vähiten odottaa" tai "lopeta etsiminen niin löydät".
Joskus passiivisuus on hyväksi. On hyvä ettei pakota asioita. Niillä on tapana järjestyä. Toki työtä pitää tehdä, mutta ei pakottamalla. Kaikelle on aikansa ja paikkansa... Onnellisuuden avain on kärsivällisyys.
Ton enempää tosia korulauseita en just nyt muista. :) - vänksy
KoppavaHoro kirjoitti:
ja sitten kaikki aina sanoo, että "se tulee kun sitä vähiten odottaa" tai "lopeta etsiminen niin löydät".
Joskus passiivisuus on hyväksi. On hyvä ettei pakota asioita. Niillä on tapana järjestyä. Toki työtä pitää tehdä, mutta ei pakottamalla. Kaikelle on aikansa ja paikkansa... Onnellisuuden avain on kärsivällisyys.
Ton enempää tosia korulauseita en just nyt muista. :)muistaa enempää. Noissa oli jo tarpeeksi saamaan mut vakuuttuneeksi, etten ole tekemässä nyt mitään väärin.:)
Hetkeksi hairahduin jo sitä epäröimään, kunnes tulin takaisin järkiini.
Mä olen sun kanssas kyllä erittäin samaa mieltä. vänksy kirjoitti:
säkin mua nyt jo mieheksi?
Nyt ratikka, se ois sulle palsta-tauon paikka! :DNyt sinä ymmärsit väärin kirjoittamani. Olethan sinä sentään ehtinyt jo yhtä sun toista. ;-)
- humanoidi.
vainko oot mun.
Pitkään on ollu haave päästä käymään avaruudessa tai lähinnä että "vihreät" oliot noutaisivat ja ajeluttaisivat kierroksen aurinkokunnassa.- vänksy
No joo.. mä nyt oon sentään konkreettisesti saanut sitä haaveeni kohdetta jo, että mun haaveeni ei nyt ole sentään noin epärealistinen.:D
- humanoidi.
vänksy kirjoitti:
No joo.. mä nyt oon sentään konkreettisesti saanut sitä haaveeni kohdetta jo, että mun haaveeni ei nyt ole sentään noin epärealistinen.:D
Jos tulisi tilanne, että tarjottaisiin kyyti aurinkokuntaa kiertämään ja takaisin tuotaisiin ehkä, olisitko valmis kaiken jättämään ja tutkimaan tuntematonta?
- vänksy
humanoidi. kirjoitti:
Jos tulisi tilanne, että tarjottaisiin kyyti aurinkokuntaa kiertämään ja takaisin tuotaisiin ehkä, olisitko valmis kaiken jättämään ja tutkimaan tuntematonta?
takia olisin valmis tekemään paljonkin uhrauksia, esim. luopumaan vaikka kodistani ja työpaikastani jne ja sen takia olisin valmis ottamaan riskejä.. Rakkaus menee musta kaiken edelle.
- Oopust
Tietystä työpaikasta? Ei, mulla on se jo, itse tehty.
Kuuluisaksi tulemisesta? Ei kiinnosta narkata jossain muurien sisällä, kun ei enää uskalla tulla paparazzien ilmoille.
Rikkauksista ja maallisista saavutuksista? KYLLÄ, ja sen takia väännän niska limassa (ja nautin siitä), eli oikeastaan ne eivät ole haaveita vaan tavoitteita.
Naimisiin menosta? ...ei kyllä enää neljättä kertaa...
Mikä vika sun haaveissa on? Eikö jokaisella ihmisellä ole haaveita? Jos sanoo, ettei ole, valehtelee. Kaikkien haaveet vaan ei sisällä mitään kuulentoja, tavallinen tasainen ja turvallinen elämä on varmaan suurimman osan haave.
Onko siis joku special ihminen sun haave? Jos on, mene ja ota se. Jos se ei ole vielä tunnettu, mene ja etsi se käsiisi ja ota se. Huomaatko, helppoa kuin juoda lasi kaljaa... - KoppavaHoro
Häistä, avioliitosta ja lapsista haaveilu on sallittua, onnellisesta parisuhteesta haaveksiminen taas taivaanrannan maalarien hommaa.
Rikastumisen haluaminen on jees, mutta onnellisuuden halajaminen köyhänä ei käy laatuun.
Terveyden pitää olla prioriteettilistalla ykkönen eikä sen menettäneenä saa olla onnellinen muista asioista.
Mun pitkäaikainen unelmani toteutunee syyskuussa ja sen jälkeen mulla on enää pari pikku asiaa (kuten esim. elää onnellisena ja kiitollisena elämäni loppuun asti) hoidettavana.- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Utelias minäni heräsi.
vaan ei se mun elämäni suuriin tavoitteisiin tai haaveisiini kuulu. Yritys on kohtalainen... ;)
Varmaan helpottaisi, jos ei olisi ura tälleesti lievästi nousujohteinen. Mulle opiskelu on aina ollut oikeastaan harrastus, ekan opiskeluvuoden jälkeen tajusin myös, ettei se koskaan tarjoa minulle ammattia, joten miksi kiirehtiä. - KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Utelias minäni heräsi.
että syyskuun toteutunut unelma ei ole valmistuminen vaan matka Macchu Pichuun (kokonaisuuten kuuluu vaellusmatka Galapagossaarille, Quitoon, Limaan, Titicaca-järvelle ja Inca Trail). Sen rinnalla joku maisterinpaperi on ihan pähkinöitä.
- monte34
ja nyt juuri autosta
Mut emmä kerro nyt niitä. Kerron sitten kun haaveeni toteutuvat, jos toteutuvat. Olen kuitenkin sen verran taiakauskoinen, että paras tapa murskata omat haaveensa on kertoa niistä jollekulle. Ja onpa noin joskus tapahtunutkin.
- KoppavaHoro
että TUNNISTAN ne vasta sitten, kun ne toteutuvat...
- pakkomielle ei ole h
joltain asiantuntijalta, viittaako "haaveilusi" enemmänkin pakkomielteeseen jostain tietystä ihmisestä, joka tulee ja räjäyttää ongelmasi pois.
- vänksy
ainakin yhden ongelman hän toisi tullessaan entisten lisäksi luonteensa takia sit kaikki muut parisuhteen "ongelmat" siihen päälle alkujännityksestä lähtien. En mä sellasia niin kaipaa. Enkä mä siksi niinkään parisuhteesta hänen kanssaan haaveilekaan, vaan rakkaudesta. Ehkä se sitten saisi ajan mittaan ne muutkin pelot tuntumaan pienemmiltä.
- pakkomielle ei ole h
vänksy kirjoitti:
ainakin yhden ongelman hän toisi tullessaan entisten lisäksi luonteensa takia sit kaikki muut parisuhteen "ongelmat" siihen päälle alkujännityksestä lähtien. En mä sellasia niin kaipaa. Enkä mä siksi niinkään parisuhteesta hänen kanssaan haaveilekaan, vaan rakkaudesta. Ehkä se sitten saisi ajan mittaan ne muutkin pelot tuntumaan pienemmiltä.
jännitys- eikä pelkotilasi. Kerro niistä asiantuntijalle.
- vänksy
pakkomielle ei ole h kirjoitti:
jännitys- eikä pelkotilasi. Kerro niistä asiantuntijalle.
minua kiireellisimmille ja tärkeämmille potilaille. Heille, joilla on jotain suurempia ongelmia. MInua tämä ei häiritse, koska en muutenkaan ole edes mikään parisuhdehminen, niinkuin en usko hänenkään olevan. Joillain katsos elämässä voi olla muut asiat tärkeysjärjestyksessä etusijalla, kuin parisuhteeseen pääseminen ja siinä pysyminen.
- Pakkomielle ei ole h
vänksy kirjoitti:
minua kiireellisimmille ja tärkeämmille potilaille. Heille, joilla on jotain suurempia ongelmia. MInua tämä ei häiritse, koska en muutenkaan ole edes mikään parisuhdehminen, niinkuin en usko hänenkään olevan. Joillain katsos elämässä voi olla muut asiat tärkeysjärjestyksessä etusijalla, kuin parisuhteeseen pääseminen ja siinä pysyminen.
ongelmillasi kanssaihmisiä, joilla ei ole alan koulutusta eikä kiinnostusta/halua niitä hoitaa...
- vänksy
Pakkomielle ei ole h kirjoitti:
ongelmillasi kanssaihmisiä, joilla ei ole alan koulutusta eikä kiinnostusta/halua niitä hoitaa...
oman jaksamisensa rajoissa. Enpä ainakaan ystäviäni enkä varsinkaan häntä rasita omilla mietteilläni täällä ollessani.
- Pakkomielle ei ole h
vänksy kirjoitti:
oman jaksamisensa rajoissa. Enpä ainakaan ystäviäni enkä varsinkaan häntä rasita omilla mietteilläni täällä ollessani.
psykiatrin töitä muiden, kuin psykiatrin niskoille.
- vänksy
psykiatrin töitä muiden, kuin psykiatrin niskoille.
Mulla ei oo mitään psykiatrille kuuluvia asioita hoidettavana. Lähinnä pyrin omat ongelmani hoitamaan yksin. Tässä kyseisessäkin asiassa suurin ongelma tuntuu olevan lukijoilla, ei mulla eikä hänellä kummallakaan.
- Pakkomielle ei ole h
vänksy kirjoitti:
Mulla ei oo mitään psykiatrille kuuluvia asioita hoidettavana. Lähinnä pyrin omat ongelmani hoitamaan yksin. Tässä kyseisessäkin asiassa suurin ongelma tuntuu olevan lukijoilla, ei mulla eikä hänellä kummallakaan.
en halua tietää jännityksistäsi ja peloistasi. Kirjoita päiväkirjaasi ja kiikuta se asiantuntijalle luettavaksi, jos haluat toipua.
- vänksy
en halua tietää jännityksistäsi ja peloistasi. Kirjoita päiväkirjaasi ja kiikuta se asiantuntijalle luettavaksi, jos haluat toipua.
toipua mistään.
1/10 osuutta loton täyspotista haaveilen.
Viimelauantailta tuli kaikkiaan 13 €- kundi.kundinen
jaa vaikka kasvaa isoksi :)
Mun täytyy nyt olla tylsä ja sanoa, että mulla ei ole sitä yhtä suurta haavetta vaan mulla on paljon pieniä asioita, joiden toivoisin toteutuvan.
Kyllä mä kuitenkin unelmoin omasta talosta ja muusta materiasta, siinä missä haaveilen rikkauksista ja loputtomasta rakkaudesta.. Unelmatyöpaikkaan pääsemisestä jne jne.. Elämä on vain nyt sellainen, että mun pitää keksiä jotain pienempää haavetta jotten mä ihan jämähdä paikoilleni.
Tämän hetkinen haave olisi juosta puolimaraton ens keväänä.. Huoh, ei muuta kuin reenaamaan :D- .
.
kun olis aikaa tehdä kaikkea sitä mitä haluais ja hoitaa ne kunnolla, niin se olis varmaan aika hienoa.
- laskin väärin
Minusta sitä ei voi sanoa haaveeksi, jos sen pystyy 100% varmuudella saavuttamaan, se on minusta jo tavoite siinä vaiheessa. Jos siitä haaveesta tekee pakkomielteen itselleen, niin se ei kylläkään ole terveellistä pitemmän päälle.
Minulla ei koskaan oikeastaan ollut sen kummempia haaveita. Yksi suurempi haave on, ajaa moottoripyörällä tavalla tai toisella kokopäiväisesti työkseni. Tähän mennessä on pitänyt tyytyä pelkästään huvikseen kurvailuun. Tämä tuskin toteutuu, mutta eipä sitä koskaan tiedä.- vänksy
Meinaan tuo moottoripyöräharrastus. Vaikka sepä se siinä kai miehiä niin kovin kiehtookin...
Musta haaveiden yhteydessä harvoin voi puhua pakkomielteestä.. haaveet on positiivisia asioita, pakkomielle taas on negatiivista haluamista. Haaveet ja unelmat pitävät hengissä ja toivon liekkiä yllä - pakkomielteet taas hiljaa sammuttavat sitä liekkiä. - laskin väärin
vänksy kirjoitti:
Meinaan tuo moottoripyöräharrastus. Vaikka sepä se siinä kai miehiä niin kovin kiehtookin...
Musta haaveiden yhteydessä harvoin voi puhua pakkomielteestä.. haaveet on positiivisia asioita, pakkomielle taas on negatiivista haluamista. Haaveet ja unelmat pitävät hengissä ja toivon liekkiä yllä - pakkomielteet taas hiljaa sammuttavat sitä liekkiä.Ei se vaarallista ole, pysyy vaan pystyssä.
Kylläkyllä, haave on hyvä juttu. Olen vaan huomannut, että joillakin menee se haaveilu vähän yli ja keskitytään siihen epäolennaiseen enemmän ja sitten unohtuu ne perusasiat ja läheiset ihmiset siinä ympärillä. Haaveesta kun voi saada sen pakkomielteenkin, valitettavasti. - vänksy
laskin väärin kirjoitti:
Ei se vaarallista ole, pysyy vaan pystyssä.
Kylläkyllä, haave on hyvä juttu. Olen vaan huomannut, että joillakin menee se haaveilu vähän yli ja keskitytään siihen epäolennaiseen enemmän ja sitten unohtuu ne perusasiat ja läheiset ihmiset siinä ympärillä. Haaveesta kun voi saada sen pakkomielteenkin, valitettavasti.paljonkin pakkomielteestä. Pakkomielteisen on pakko tehdä jotain saavuttaakseen tämän haaveensa ja pakkomielteinen tekee ja toimii vain tätä haavettansa varten.
Haaveilijalle taas tulee onnellinen mieli jo pelkästään siitä kun ajattelee jotain hyviä asioita tai kauniita muistoja. Ei sen tarvi tehdä mitään. Se pelkkä haaveilu jo voi luoda sitä uskoa tulevaan ja pitää koossa. - laskin väärin
vänksy kirjoitti:
paljonkin pakkomielteestä. Pakkomielteisen on pakko tehdä jotain saavuttaakseen tämän haaveensa ja pakkomielteinen tekee ja toimii vain tätä haavettansa varten.
Haaveilijalle taas tulee onnellinen mieli jo pelkästään siitä kun ajattelee jotain hyviä asioita tai kauniita muistoja. Ei sen tarvi tehdä mitään. Se pelkkä haaveilu jo voi luoda sitä uskoa tulevaan ja pitää koossa.En siis tarkoittanut, että haave olisi pakkomielle. Yritin vaan sanoa , että kaikesta voi tehdä pakkomielteen ja jos jostain haaveesta tulee se pakkomielle, se ei ole hyvä.
Me ollaan siis asiasta ihan samaa mieltä, haaveilu on hyödyksi. Se on vähän sama asia kuin toivo, niin kauan menee hyvin kun sitä riittää. - vänksy
laskin väärin kirjoitti:
En siis tarkoittanut, että haave olisi pakkomielle. Yritin vaan sanoa , että kaikesta voi tehdä pakkomielteen ja jos jostain haaveesta tulee se pakkomielle, se ei ole hyvä.
Me ollaan siis asiasta ihan samaa mieltä, haaveilu on hyödyksi. Se on vähän sama asia kuin toivo, niin kauan menee hyvin kun sitä riittää.noinhan se on.:)
toisen ajatuksia. Toivottavasti. Eikä haaveita voi verrata, sillä jokainen on eri elämän elänyt ja eri vaiheessa elämässään. Kukaan ei koskaan voi toista kuitenkaan _ymmärtää_.
Nyt meikäläinen haaveilee nukkumisesta >8I ... mut ei auta ku murjottaa :[- Lo
Uskotko jonkun miehen haaveilevan naisesta, joka pelkästään haaveilee ja vätystelee?
- vänksy
tuo piikki minuun nyt, valitettavasti.
- LOL-666
Velaton omakotitalo haja-asutusalueella ja oma kasvihuone siinä pihalla. Kaksi vain omassa käytössäni olevaa autoa eri käyttötarkoituksiin. Täysin terveet lapset aina ja itse myös aina terve, mutta tää kai utopiaa. Lihaksikas ja osaava mies silleen, ettei tartte tilata remppamiestä kotiin, jos lattia pitää uusia tms. Ja vakituinen työ tai virka olis kova sana.
- amaly
http://www.youtube.com/watch?v=6vd3UkFpdco
"Mistä te muut sitten haaveilette? jostain tietystä työpaikasta? kuuluisaksi tulemisesta? rikkauksista ja maallisista saavutuksista? Naimisiin menosta? "
-joskus haaveilin siitä ja toivoin pääseväni pois, joskus haaveilin ja toivoin miltä tuntuisi olla kiltti-kiva-kaunis-suosittu-eikä kukaan sanoisi mitään ilkeää eikä repisi hiuksista löisi ja potkisi. Olla normaali.
Lopulta lakkasin haaveilemasta ja aloin selviytymään, alkaen vaatimaan itselleni elintilaa. Mun haaveet eivät ole tavallaan haaveita vaan todellista totta -> tulevaisuuden suunnitelmia realistisella pohjalla, jotka jokaisen pienin askelin ja välillä suuremmin harppauksin saavutan. Kuvitelmat ovat asia erikseen joilla leikittelen joskus enempi ja joskus vähempi riippuen minkä tyyppistä tekstiä/tuotosta tahdon saada aikaiseksi
"Miksi mun haaveet on joidenkin mielestä huonompia kuin muiden haaveet, koska mun haaveet ei liity työhön, eikä mihinkään rahalliseen vaurastumiseen? Miksi rakkaudesta (tai jopa jostain tietystä ihmisestä, tai tietynkaltaisesta ihmisestä) haaveileminen on muka jotenkin huonompi haaveilun aihe, kuin muut!?"
-en tiedä miksi sun haaveet olisi huonompia, ehkä johonkin liippaa liian likeltä sun haaveilut tunnistaen sinussa itsensä jota ei kestä, nähden sen jonkun piirteen...
"Kuka sen määrää, mistä saa haaveilla ja mistä ei?!!"
-on turhauttavaa yrittää auttaa ihmistä joka sulkee itseltäänkin todellisuuden ja vain selviytyy, sellainen ihminen on kuin hevonen sivulaput päässä. Siinä mielessäni menee se raja. On myös vaikeaa työskennellä ihmisen kanssa jolla ei ole realistisia mielipiteitä asioista vaan mielipiteet kulkevat joissain pilvissä vailla todellisuutta. - haave:::!!!!
.
on nähdä vänksy-neiti kylvyssä
Hoi laari laari laa
.- ########???????
'
sitä sinne katsomaan? Mielikuvitusta ja mielitekoja on monenlaisia. Otapa siitä sitten selvää?
. - OKEI:::????
########??????? kirjoitti:
'
sitä sinne katsomaan? Mielikuvitusta ja mielitekoja on monenlaisia. Otapa siitä sitten selvää?
..
mennä lasista luuraamaan :)
. - ########???????
OKEI:::???? kirjoitti:
.
mennä lasista luuraamaan :)
..
lupaa Vänskyltä. Hän varmaan mielellään suostuisi siihen.
'
Haaveilla vois siitä kuinka irroittautua koko paskasta, nykiä pahimpia ääilitä turpiin ja nauraen ajaa auringonlaskuun.
Sit tota Jedi-voimat olis aika kova kans.
Tuuligeneraattorin haluaisin kans tehä.
Sit jonkun tosi underground ääriaktivsimiklubin organisoimeinen olis kans hirmu kiva (Tyler Durden anyone?)
Mulle kustomoidusta seksistä kelpaa kans haaveilla.
Sit joskus jos kuulis omilta lapsiltaan että lersat on oppineet multakin jotain hyvää elämäänsä olis aika hieno juttu kokea.- To4D
paha kysymys. Ensimmäinen ajatus oli, että en haaveile mistään, mutta korjaan vähän optimistisempaan suuntaan: haaveilen että vielä jonain päivänä kokisin jonkin asian haaveilemisen arvoiseksi.
- ylimaallista
tai pyritkö luomaan itsestäsi mielikuvaa pyhimyksenä? On epäuskottavaa, jos puhuu yhtenä päivänä yhtä, toisena toista. Kovasti olet omakotitalon perään haikaillut eikä edes kovin kauan sitten...
Nätti ja kiltti prinsessa & puoli valtakuntaa ja bonuksena maailmanrauha. Kiiitos.
"Kuka sen määrää, mistä saa haaveilla ja mistä ei?!!"
No ne "jotkut muut"? Määräähän Ne miten sun pitää pukeutua, asua, elää ja viettää aikasi täällä maan päälläkin. :/- pp
rupesi peikottamaan...
Ikuisena haaveena on perhe, lapset, rakkaus sekä onnellinen elämä, ei pelkkä haave vaan tavoite.
- ashs
Kenenkään haaveet eivät ole huonompia kuin toisen oli ne sitten mitä tahansa. Mahdollisesti suomalaisiin on jossakin historian vaiheessa - ehkäpä sotavelkoja maksaessa? - kehittynyt kovan työnteon ja omaisuuden ihannointi. Lisäksi ehkä vielä varhaisemmin suomalaisiin on kehittynyt tietty tunteettomuus, kylmyys ja sulkeutuneisuus. Jonnekin syvälle suomalaiseen alitajuntaan on haudattu ajatus että tunteilu ei kuulu varsinkaan miehille tai ei ainakaan porukassa. Tunteilu ja haaveilu nähdään melkeinpä heikkouksina ja niistä ei voi vakavasti puhua kuin ehkä äärimmäisen hyvän ystävän, sisaruksen, aviopuolison tai poika/tyttökaverin kanssa. Haaveita pidetään epärealistisina ja mahdollisesti lapsellisina kun omat haaveet on aikanaan jäänyt toteutumatta ei arvosteta muiden haaveita. Suomalaiset arvostavat realistisuutta... Ehkäpä kannattaa käyttää sanaa tavoite sanan haave sijasta.. jos sinulla on tavoite jonka saavuttamiseksi teet töitä sinua arvostetaan, mutta jos käytät sanaa haave tulee hieman mieleen joko jotakin minkä toivotaan tapahtuvan, mutta jonka eteen ei tehdä kunnolla töitä tai jonka toteuttamiseen ei ole suunnitelmaa tai sitten haaveilija/uneksija joka ei keskity käsillä olevaan työhön.
En väitä että asia olisi noin tai että tuossa tekstissä olisi mitään järkeä kun en ehdi kunnolla lukea tekstiä läpi ja ajatella asiaa uusiksi/selventää, mutta tuo on minun näkemykseni asiasta tai mitä nyt tuli mieleen ja kiireessä kirjoitettua. Voin hyvin olla täysin väärässä?..
Haaveeni vaativat valitettavasti useimmiten rahaa.. Toiset ovat "realistisempia" kuin toiset.. (Eivät ole minkäänlaisessa tärkeys järjestyksessä):
1. Iso uusi hieno talo (itse pääpiirteittäin suunnittelemani)
2.pieni mökki keskellä korpea järven rannalla kaukana kaikesta... mieluiten niin ettei aivan vieressä ole muita mökkejä.. hiekka pohjainen ranta ja soutuvene, hyvät kalavedet.
3. Purjelaivalla purjehtiminen/työskentely tai jopa sellaisen omistaminen.. Olen lapsesta saakka pitänyt laivoista ja unelmoinut merellä "elämisestä" valitettavasti en ottanut tuota vakavasti nuorempana. Enkä viitsi enää irrottautua oravanpyörästä.
4. Maailman kiertäminen... En tarkoita varsinaisesti ympäri matkaa vaan lähinnä nähtävyyksiä/maita/paikkoja joissa haluan käydä.. Jos rahaa olisi siitä tulisi todellisuudessa maailman ympärimatka ellei kahta...
5. Työ josta nautin ja jossa on palkka-laatu suhde kohdallaan.
6. Rakkaus... mieluiten johonkin edellämainituista lisättynä, mutta käy se ilmankin.
Itse muuten uskon että lähes kaikki haaveet saa jossain määrin toteutettua (kompromissejä voi joutua tekemään) jos vain tarpeeksi omistautuu asialle ja oikeasti tekee asian eteen töitä. - Stiletta
Mulla on outo ongelma. Mä en niin kuin enää haaveile. Elämä on tullut ihan tänne ja elää tässä.
- Stiletta
Mä taidan haaveilla haaveilusta.
(reps)
- Vittu mitä paskaa.
sama mitä haaveilee ei ne koskaan toteudu,siitä pidetään kohdallani tarkasti huoli.Minua rangaistaan asioista joihin en ole edes mitenkään syyllinen koska oikeat syylliset ovat niin täynnä itseään etteivät osaa myöntää omia mokiaan.
Minun on turha haaveilla mistään kaikki on mennytä ja elämä valunut käsistä.- kirpela
kun on elämää, on toivoa. Älä luovuta vaikka matto kiskotaan alta, joskus kiskojat kyllästyy ja voitat elämäsi takaisin. Ja kun sen takaisin saa, siitä tosiaan nauttii, pikkiriikkisistäkin onnen hetkistä.
*rohkaiseva hymy*
- monte34
miljoona ajatusta mitä kaikkee vois tehdä mopolle
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849