Taas meni fillarista kumi, lienekö ollut jo niin vanha että alkoi hapertumaan ja meni rapa läpi. Kesällä on sitten noita lasinpalasia tiellä.
Saako tästä maasta mistään umpikumirenkaita, tai solukumirenkaita? Eikö niiden kestävyys ole kuitenkin eri luokkaa kuin näillä kaasutäytteisillä?
Tuttu pyörähuollon setä örisi ja mainitsi jotain helvetin jäätymisestä ja lentvistä sioista, ennen kuin hän laittaa näitä umpikumeja pyöriin kun asiaa ikään kuin ohimennen kysäisin. Lentävistä sorkkaeläimistä päätellen hän ei laittaisi näitä umpikumisia juttuja pyörääni kovin mielellään.
Mistä näitä tälläisiä saa, (esim. tavarataloketju) ja onko poljettavuudessa mitään eroa kaasutäytteiseen veljeensä verrattuna? Olen kuullut että olisi hieman raskaampi, mutta puhkeamattomuus tekee siitä käyttäjäystävällisemmän. 26" ja 28" olis koko.
Umpikumisille kondomeille olisi kanssa ehkä käyttöä, tavalliset kun tuppaavat silloin tällöin puhkeamaan ilmatäytteisesten polkupyöränrenkaiden tapaan.
Umpikumirenkaita - mistä???
26
5503
Vastaukset
- kokemusta on
örisi varmaankin kokemuksen tuomalla äänellä,vaimonikin pyysi muutama vuosi sitten umpikumit pyöräänsä,laitoin ajoi yhden kesän ja käski heittää pois.ei todellakaan kuulu pyörään,eikä kestä sen kauempaa kuin hyvät tavalliset renkaat.älä jätä pyörää auringolle ja pakkaselle alttiiksi enempi kuin on pakolista.
- Schwalbe,
mitä haluat, mutta parhaat ulkorenkaat ovat schwalben Marathon Plus renkaat. Maksavat tosin n. 40e kipale, mutta ovat hintansa väärtejä.
- Marathon
Kolmatta tappajasepelikautta alla Schwalben Marathon Plussat ilman ainoatakaan rengasrikkoa.
Kyllä noita muuten saa halvemmallakin kuin 40€ kpl. Esimerkiksi Bike-Components.de Saksassa myy noita n.20€ kpl, ja toimituskuluineen parille tulee hintaa about 50€.
http://bike-components.de - alkup. Maantiepyöräi
Marathon kirjoitti:
Kolmatta tappajasepelikautta alla Schwalben Marathon Plussat ilman ainoatakaan rengasrikkoa.
Kyllä noita muuten saa halvemmallakin kuin 40€ kpl. Esimerkiksi Bike-Components.de Saksassa myy noita n.20€ kpl, ja toimituskuluineen parille tulee hintaa about 50€.
http://bike-components.deMinulla kesti viime talven A10 ihan hyvin. Sisälle olin laittanut erikseen kevlarnauhan.
Umpikumisista intin fillarinrenkaista on kokemusta muutamalta pyörämarssilta 90-luvun alusta. En suosittele moisia vehkeitä kenellekkään. Olivat joku kokeiluerä. - Schwalbe,
Marathon kirjoitti:
Kolmatta tappajasepelikautta alla Schwalben Marathon Plussat ilman ainoatakaan rengasrikkoa.
Kyllä noita muuten saa halvemmallakin kuin 40€ kpl. Esimerkiksi Bike-Components.de Saksassa myy noita n.20€ kpl, ja toimituskuluineen parille tulee hintaa about 50€.
http://bike-components.demeidän ylläpitää kotimaisia pyöräliikkeitä ja maksaa vähän extraa.
- miten_on
alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Minulla kesti viime talven A10 ihan hyvin. Sisälle olin laittanut erikseen kevlarnauhan.
Umpikumisista intin fillarinrenkaista on kokemusta muutamalta pyörämarssilta 90-luvun alusta. En suosittele moisia vehkeitä kenellekkään. Olivat joku kokeiluerä.Kerro nyt ihmeessä vähän tarkemmin että millaisia huonoja kokemuksia niistä umpikumirenkaista oli.
- Alkup_maantiepyöräi
miten_on kirjoitti:
Kerro nyt ihmeessä vähän tarkemmin että millaisia huonoja kokemuksia niistä umpikumirenkaista oli.
Rengas toimi siedettävästi kuivalla asfaltilla. Intin fillari on teräsrunkoinen, joten runko absorboi kovuuden tyydyttävästi, mutta märällä rengas oli kuin imukuppi. Aivan käsittämättömän raskas ajaa. Täysin toivoton se oli hiekkatiellä.
- sitäodotellessa
Tuntuu että polkupyörän kehitys on pysähtynyt jonnekin vuosikymmenien taakse. Tuskin kukaan autoilija hyväksyisi sellaista renkaan puhkeamisväliä, kuin polkupyörässä keskimäärin on. Tai haluaisiko joku autoonsa yhtä hyvän vaihteiston kun pyörässä on? Milloin pinnat katkeilee, milloin vaijerit.
Onneksi muissa tuotteissa sentään kehitys kehittyy ja parempia tuotteita tulee jatkuvasti markkinoilla. Olisikin markkinarako tehdä kestävä ja toimiva polkupyörä.- Vatu-passi
Mitäs muuta yli 7 vuotta vanhaa meinasit nostaa jostain tuolta tunkiolta pintaan?
Umpikumipyöristä (tai mistään muustakaan) et tiedä varmasti muutenkaan mitään, mutta takuulla olet melkoinen umpiluupää. - Pomppukeppi
"Tuntuu että polkupyörän kehitys on pysähtynyt jonnekin vuosikymmenien taakse. Tuskin kukaan autoilija hyväksyisi sellaista renkaan puhkeamisväliä, kuin polkupyörässä keskimäärin on. Tai haluaisiko joku autoonsa yhtä hyvän vaihteiston kun pyörässä on? Milloin pinnat katkeilee, milloin vaijerit."
Et ilmeisesti ole kauheasti seurannut pyörien kehitystä? Renkaissa iso osa tosiharrastajista on siirtynyt sisärenkaattomiin kumeihin joissa on sisällä pienet reiät paikkavaa "litkua". Rengasrikot vähentyvät noilla noin kymmenesosaan entisestä.
Vaihteissa taas uusinta kehitystä ovat sähkövaihteet joissa vaijerit on korvattu johdoilla tai Sramin uusimmassa mallissa jopa langattomalla yhteydellä. - jebujee
Pomppukeppi kirjoitti:
"Tuntuu että polkupyörän kehitys on pysähtynyt jonnekin vuosikymmenien taakse. Tuskin kukaan autoilija hyväksyisi sellaista renkaan puhkeamisväliä, kuin polkupyörässä keskimäärin on. Tai haluaisiko joku autoonsa yhtä hyvän vaihteiston kun pyörässä on? Milloin pinnat katkeilee, milloin vaijerit."
Et ilmeisesti ole kauheasti seurannut pyörien kehitystä? Renkaissa iso osa tosiharrastajista on siirtynyt sisärenkaattomiin kumeihin joissa on sisällä pienet reiät paikkavaa "litkua". Rengasrikot vähentyvät noilla noin kymmenesosaan entisestä.
Vaihteissa taas uusinta kehitystä ovat sähkövaihteet joissa vaijerit on korvattu johdoilla tai Sramin uusimmassa mallissa jopa langattomalla yhteydellä.Vertaa vaikka polkupyörän kehitystä tietokoneen kehitykseen. Jos laitat vierekkäin 60-luvun tietokoneen ja tietokoneen vuodelta 2017, niin laitteen koko, suorituskyky ja hinta on kehittynyt joksenkin positiiviseen suuntaan. Kun taas laitat vierekkäin vastaavan ikäiset polkupyörät, niin tuskin tunnistat kumpi on kummalta vuodelta.
Ostin muutama kuukausi sitten noin 650 maksavan pyörän. Siinä oli vanhaan pyörääni erona innovaatio eli etupyörän levyjarru. Se onkin laahannut uudesta lähtien, mutta olen oppinut hyväksymään laitteiden toimimattomuuden polkupyörien kohdalla. Hyvää pyörässä on 7 vaihdetta, jotka sijaitsevat jossakin näkymättömissä, ne toimii. Ulkoratashässäkkävaihteistoihin en enää sorru. Ne ei vain toimi. - jebujee
Nyt kyseisestä pyörästä on mennyt pinna poikki ja korjaamo reissu edessä. Ajan toki paljon erittäin huonokuntoisilla sorateillä ja ymmärrän ettei maamme kaltaisella kehitysmaalla ole varaa pitää teistä parempaa huolta, mutta olisi kiva jos uusi pyörä kestäisi edes vuoden.
Toivottavasti pyöriin tulee joskus tulevaisuudessa pinnoja jotka kestää. Pyörien kehityksen huomioon ottaen sellaista tuskin kyetään kehittämään seuraavaan sataan vuoteen. - Pomppukeppi
jebujee kirjoitti:
Vertaa vaikka polkupyörän kehitystä tietokoneen kehitykseen. Jos laitat vierekkäin 60-luvun tietokoneen ja tietokoneen vuodelta 2017, niin laitteen koko, suorituskyky ja hinta on kehittynyt joksenkin positiiviseen suuntaan. Kun taas laitat vierekkäin vastaavan ikäiset polkupyörät, niin tuskin tunnistat kumpi on kummalta vuodelta.
Ostin muutama kuukausi sitten noin 650 maksavan pyörän. Siinä oli vanhaan pyörääni erona innovaatio eli etupyörän levyjarru. Se onkin laahannut uudesta lähtien, mutta olen oppinut hyväksymään laitteiden toimimattomuuden polkupyörien kohdalla. Hyvää pyörässä on 7 vaihdetta, jotka sijaitsevat jossakin näkymättömissä, ne toimii. Ulkoratashässäkkävaihteistoihin en enää sorru. Ne ei vain toimi."Vertaa vaikka polkupyörän kehitystä tietokoneen kehitykseen. Jos laitat vierekkäin 60-luvun tietokoneen ja tietokoneen vuodelta 2017, niin laitteen koko, suorituskyky ja hinta on kehittynyt joksenkin positiiviseen suuntaan. Kun taas laitat vierekkäin vastaavan ikäiset polkupyörät, niin tuskin tunnistat kumpi on kummalta vuodelta.
Ostin muutama kuukausi sitten noin 650 maksavan pyörän."
Siinähän se vika onkin että nyt ostit halvan pyörän. 60-luvulla polkupyörä oli vielä kallis hankinta ja hyvä pyörä maksoi palkkatasoon verrattuna paljon, Nykyään sitten ostetaan suurelta osin hyvin halpoja pyöriä joiden hinta on suhteessa palkkoihin paljon alhaisempi kuin vielä 60-luvulla joten ne ovat halpaa vanhaa perustekniikkaa.
Jos nyt ostat kalliin pyörän, se eroaa todella paljon 60-luvun pyörästä. Saat todella kevyen hiilikuiturungon, hydrauliset levyjarrut, 11-lehtisen takapakan, sisäkumittomat renkaat jne. Painoa on noin puolet vastaavasta 60-luvun pyörästä. - Pomppukeppi
jebujee kirjoitti:
Vertaa vaikka polkupyörän kehitystä tietokoneen kehitykseen. Jos laitat vierekkäin 60-luvun tietokoneen ja tietokoneen vuodelta 2017, niin laitteen koko, suorituskyky ja hinta on kehittynyt joksenkin positiiviseen suuntaan. Kun taas laitat vierekkäin vastaavan ikäiset polkupyörät, niin tuskin tunnistat kumpi on kummalta vuodelta.
Ostin muutama kuukausi sitten noin 650 maksavan pyörän. Siinä oli vanhaan pyörääni erona innovaatio eli etupyörän levyjarru. Se onkin laahannut uudesta lähtien, mutta olen oppinut hyväksymään laitteiden toimimattomuuden polkupyörien kohdalla. Hyvää pyörässä on 7 vaihdetta, jotka sijaitsevat jossakin näkymättömissä, ne toimii. Ulkoratashässäkkävaihteistoihin en enää sorru. Ne ei vain toimi."Vertaa vaikka polkupyörän kehitystä tietokoneen kehitykseen. Jos laitat vierekkäin 60-luvun tietokoneen ja tietokoneen vuodelta 2017, niin laitteen koko, suorituskyky ja hinta on kehittynyt joksenkin positiiviseen suuntaan. Kun taas laitat vierekkäin vastaavan ikäiset polkupyörät, niin tuskin tunnistat kumpi on kummalta vuodelta.
Ostin muutama kuukausi sitten noin 650 maksavan pyörän."
Siinähän se vika onkin että nyt ostit halvan pyörän. 60-luvulla polkupyörä oli vielä kallis hankinta ja hyvä pyörä maksoi palkkatasoon verrattuna paljon, Nykyään sitten ostetaan suurelta osin hyvin halpoja pyöriä joiden hinta on suhteessa palkkoihin paljon alhaisempi kuin vielä 60-luvulla joten ne ovat halpaa vanhaa perustekniikkaa.
Jos nyt ostat kalliin pyörän, se eroaa todella paljon 60-luvun pyörästä. Saat todella kevyen hiilikuiturungon, hydrauliset levyjarrut, 11-lehtisen takapakan, sisäkumittomat renkaat jne. Painoa on noin puolet vastaavasta 60-luvun pyörästä.
- VittuPäähän
Tosta umpikumisesta kondomista on sanottava, että milläs meinaat sen kullinvarren päälle rullata? Ainakin 1980-luvulla radiosta kuulin mainoksen umpikumirenkaista, että kyllä niitä on ainakin joskus ollut.
Yks mikä on perseestä, niin tuubikumit. Semmoset mulla oli 1990-luvulla Tunturi Professional-maantiefillarissa. Ne oli jatkuvasti puhki, koska niitä ei pystynyt paikkaamaan. Jos yhtään säkää oli, niin maksimissaan 300 kilsaa semmosella tuubikumilla pääsi. Sitten se meni puhki. Kyllä ne semmosia makkarankuorirenkaita oli, että saa helvetti jäätyä ja siat lentää, ennen kuin niihin palaan. Enkä mä palais niihin silloinkaan.- VoiHevonPerse
Se mihin sun pitäis palata on isäs kivespusseihin tai pilkkeeksi silmäkulmaan.
- VittuPäähän
VoiHevonPerse kirjoitti:
Se mihin sun pitäis palata on isäs kivespusseihin tai pilkkeeksi silmäkulmaan.
Palailepa ihan ite isäs kivespusseihin ja pilkkeeksi silmäkulmaan.
- KukkuvaKäki
VittuPäähän kirjoitti:
Palailepa ihan ite isäs kivespusseihin ja pilkkeeksi silmäkulmaan.
Eiku sä! Lukko.
- gtyjf
Uusi yrittäjä umpikumirenkaissa on www.tannus.com . Nuo ovat ilmeisesti oleellisesti parempia kuin aiemmat yritykset.
- Voitko.vähän.selittää
Mikä tuosta Tannuksesta tekee yrityksenä paremman?
- Taunus1979
Voitko.vähän.selittää kirjoitti:
Mikä tuosta Tannuksesta tekee yrityksenä paremman?
Veikkaisin kyseessä olevan kuitenkin Taunus, tuo Fordin ylellisyysmalli.
- gtyjf
Vähän huonosti muotoilin; siis renkaat lienevät parempia kuin aiemmat muiden tekeleet. Firmasta en tiedä mitään.
Hae "Tannus tyres review" ja arvioi itse. Itse ostin Tannus renkaat englannista, toimivat hyvin mutta asennus ei mene ihan heittämällä. Video aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=o9Lq8ddeuuA&list=PLsDJucv3JYFWDpnuWS3fOVHbnr17iZ2Lx&index=6
- Jebulisimo
Hieno homma että umpirenkaita on tulossa markkinoille. Ostan heti kun tulee Suomessa myyntiin. Sen verran ottaa päähän jatkuva renkaiden paikkaus.
Pyörä odottelee nytkin renkaan paikkausta ja olen siirtynyt hoitamaan kuntoani juoksemalla. Toisin kuin polkupyöräni lenkkitossuni ovat aina toimintakunnossa. - anttu445
vastaus ongelmiisi on swalbe marathon plussa tai mantiepyörään durano plussa ja ei puhkea hevillä eikä lasien päälle ajolla
- Samoin
Jep, nuo marathon pussat on älyttömän hyvät renkaat. Pitää olla päässä vikaa jos ostaa umpirenkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904342
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?502787Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132491Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082268Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281957- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2121644Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791426