Olipa mennä aamiaismakkara väärään putkeen kun luin Karjalaisesta tämän kaupunkikeskus... jne uusimman idean.
Voi jumalautasaatananperkele teidän kanssa!
Olin Pielisentien kunnostuksen kannattaja vielä tähän aamuun asti. Pienellä varauksella tosin, mutta nyt loppui ymmärrys ja tämä päätös ei sitten "viere ei murene".
Mitä siellä päissä oikein liikkuu? Iskikö kesken sikainfuenssakauden helikopteritauti? Mennään kovaa ja korkealle.
Helppoahan se on suunnitella ja ideoida kun kyseessä ei ole omat eurot.
Onko teillä hitusenkaan käsitystä siitä mitä tuo maksaisi?
Hankkeen hinta tulee olemaan järjetön.
Kas kun ette keksineet ehdottaa lisäksi kadun kattamista!
Jos haetaan käytön maksajiksi yrittäjiä niin epäilenpä, ettei kovin moni ole halukas maksamaan kuihtuvien markkinoiden kylässä siitä, että oven ohi kuljeksiva porukka saa kävellä sulalla asfaltilla tai kiveyksellä.
Siihen vielä ehdotettiin kiinteistöjen ulkosivujen ja kauppojen sisätilojen ilmeen parantamista.
Mistähän herrat kuvittelevat tälläkin kylällä murjaistavan ne eurot?
Suuri osa kauppiaista tekee kyllä mielellään tarvittavat korjaukset, mutta moni on muutenkin "hiinä ja hiinä" pärjäämisensä kanssa.
Ei siihen tarvita enää ylimääräisiä "budjetoijia".
Ymmärrän kyllä, ettei lieksalaisilla virkamiehillä ole ihan selkeää käsitystä yrittäjyydestä Lieksassa - saati sitten muualla, mutta sitä "hieman" kummastelen, että siellä on muutamia, ainakin entisiä yrittäjiä samassa kelkassa.
MUTTA - ja iso sellainen!
Ehkäpä tämän uutisoidun suunnitelman tarkoituskaan ei ollut se, että rakennettaisiin ihan oikeasti lämmitettävä katu.
Ehkäpä tarkoitus olikin se, että "no okei me luovutaan siitä lämmityshankkeesta, mutta ainakin se alunperin suunniteltu remontti pitää saada".
Lupahan irtoaisi kuin "Manulle illallinen", koska se hinta ei enää tunnukaan niin pahalta.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun kansaa vedätettäisiin tällä konstilla.
Lopettakaa hyvän
15
285
Vastaukset
Olen muualla lausunut asiasta jote katoppa.MK
- kassa paisuu
Kun ei verojakaan tarvinnut nostaa. Päättäjät ovat antaneet Pielisentien remontille pikkusormen, myös demarit. Nyt se on viemässä lämpäjärjestelmineen koko käden. Ei pidä ruikuttaa, kyllä on komiaa kun luontokaupungin pääväylä on avoin eikä tartte lumia siirrellä.
- Aito Vierus
Mistä sinulle tuli ajatus, että juuri sinun mielipiteesi minua jotenkin kiinnostaisi.
Salli mun nauraa!
Ei kiitos, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Älä vastaa tähän! Aito Vierus kirjoitti:
Mistä sinulle tuli ajatus, että juuri sinun mielipiteesi minua jotenkin kiinnostaisi.
Salli mun nauraa!
Ei kiitos, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Älä vastaa tähän!Vaikka sinua ei pätkääkään kiinosta niin vastaan kuitenkin.
Suomessa on perustuslaissa määritelty tasa arvo ja se merkitsee sitä ettei ketään syrjitä.
Meillä on myös määritelty valtakunnassa ja yleensä kansainvälisin sopimuksin jopa yhdenvertaisuudesta ja siitä mitkä ovat vammaisten oikeudet elää ja osallistua tässä yhteiskunnassa.
Esteettömyys on siksi tärkeä asia päästä liikkumaan ja sitä voidaan parantaa teknisin toimenpitein.Kokeileppa itse mennä pyörätuolilla ja sohjossa tai kun ei terveekkään pysy pystyssä jäätiköllä niin miten sitten rollaattorilla ja sauvoja käyttäen.
Olen tuolla toisaalla todennut mitä maksaa erikoissairaanhoito se on noin 700e vuorokaudessa joten jo toissa vuonna tuli ylipaikkamaksuja Lieksaan noin 150.000e sairaanhoitopiiriltä siis jota ei oltu varattu rahoitusta oletko juuri sellaisia maksuja valmis maksamaan siitä ettei ole ennakolta torjuttu asioita.
En tarkoita että koko pitäjä pitäisi olla tiet kesäkelissä mutta uusissa suunnitelmissa ja toteutuksissa aikanaan ne tulee huomioida, sen kuitenkin sanon että asia on myös tärkeä huomioida eli jalankulkijat ja heidän turvallisuus.MK
- rippimittarj
Varmaan jossain Alaskassakin innostuvat lämmittämään katuja-voi halavatun halavattu.
Pielisentie voitaisiin saattaa entiseen uskoonsa eli keskikoroke pois ja kaksikaistaiseksi.Oikea kaista olisi parkkipaikkoja.Tai sitten ei.Suuntaus lienee ,että keskikorokkeita lisätään ,mutta oikea kaista muutetaan parkkipaikoiksi tämmösissä kauppaloissa kuin Lieksakin on.
On hiukan harmi ,että kauppala nimitys poistettiin Suomesta .Jotenkin on hupaisaa että 20 miljoonan asukkaan Lontoota ja 13000 asukkaan Lieksaa tms sanotaan kumpiakin kaupungiksi.- Minä^
Eikös olis hianoo, jos siinä Pielisentien päällä olis vielä semmonen valokate, ei tulis lunta, ja ei tarviis aurata.
Mielestäni suunnitelmat ovat juuri sellaiset mitä kerroit sellaiset suunnitelmat olen nähnyt mutta kenties tulee joissakin risteyksissä ahtautta kääntymiseen jos suojatien kohdalla vetää vain yksi kaista suuntaansa koska pysäköinti taskut vievät kadusta osansa.
Mutta tuo jonkun kadunpätkän lähinnä jos rakennetaan uutta ja jokin kaupan piha-alue osittain voisi olla lämmitetty näin tuo pölisevä hiekka keväisin ei aiheuttaisi niitä ongelmia joista hyvin moni hengityssairauksia poteva kokee ja myöskin tuo hiukkaspäästöt on kansallinen ja kansainvälinen ongelma joten tuota autoilua voisi siten vähentää se aiheuttaa ympäristön saastumista enemmän kuin tuo kenties maalämpö ja jokivesi tuohon tarkoitukseen.Muualla olen jo perustellut asiaa mitä maksaa erikoissairaanhoito ja mitä inhimillisiä kärsimyksiä se tuo sellaiselle henkilölle joka ikansä vuoksi tuo parameminen ei tapahdu hetkessä esim lonkkamurtumat muistaakseni jo parivuotta sitten tuo kuntaosuus maksoin noin 675 e vrk-700e ja kun henkilöitä oli ylipaikoilla keskussairaalassa lasku siitä oli noin 150,000 e ylimääräistä joita varoja ei ollut varattu talousarvioon muiden laskujen lisäksi.MK- Kuotta
markkukorpinen kirjoitti:
Mielestäni suunnitelmat ovat juuri sellaiset mitä kerroit sellaiset suunnitelmat olen nähnyt mutta kenties tulee joissakin risteyksissä ahtautta kääntymiseen jos suojatien kohdalla vetää vain yksi kaista suuntaansa koska pysäköinti taskut vievät kadusta osansa.
Mutta tuo jonkun kadunpätkän lähinnä jos rakennetaan uutta ja jokin kaupan piha-alue osittain voisi olla lämmitetty näin tuo pölisevä hiekka keväisin ei aiheuttaisi niitä ongelmia joista hyvin moni hengityssairauksia poteva kokee ja myöskin tuo hiukkaspäästöt on kansallinen ja kansainvälinen ongelma joten tuota autoilua voisi siten vähentää se aiheuttaa ympäristön saastumista enemmän kuin tuo kenties maalämpö ja jokivesi tuohon tarkoitukseen.Muualla olen jo perustellut asiaa mitä maksaa erikoissairaanhoito ja mitä inhimillisiä kärsimyksiä se tuo sellaiselle henkilölle joka ikansä vuoksi tuo parameminen ei tapahdu hetkessä esim lonkkamurtumat muistaakseni jo parivuotta sitten tuo kuntaosuus maksoin noin 675 e vrk-700e ja kun henkilöitä oli ylipaikoilla keskussairaalassa lasku siitä oli noin 150,000 e ylimääräistä joita varoja ei ollut varattu talousarvioon muiden laskujen lisäksi.MKLieksa ei tarvitse lämmitettyjä katuja, eikä pielisentien remonttiakaan , sillä huutavia puutteita on usealla muulla sektorilla jotka pitäisi hoitaa ensin kuntoon ettei aina tarvisi saada muistutuksia huonosta vanhustenhoidosta ym ym ym
- joro vei
markkukorpinen kirjoitti:
Mutta tuo jonkun kadunpätkän lähinnä jos rakennetaan uutta ja jokin kaupan piha-alue osittain voisi olla lämmitetty näin tuo pölisevä hiekka keväisin ei aiheuttaisi niitä ongelmia joista hyvin moni hengityssairauksia poteva kokee ja myöskin tuo hiukkaspäästöt on kansallinen ja kansainvälinen ongelma joten tuota autoilua voisi siten vähentää se aiheuttaa ympäristön saastumista enemmän kuin tuo kenties maalämpö ja jokivesi tuohon tarkoitukseen.Muualla olen jo perustellut asiaa mitä maksaa erikoissairaanhoito ja mitä inhimillisiä kärsimyksiä se tuo sellaiselle henkilölle joka ikansä vuoksi tuo parameminen ei tapahdu hetkessä esim lonkkamurtumat muistaakseni jo parivuotta sitten tuo kuntaosuus maksoin noin 675 e vrk-700e ja kun henkilöitä oli ylipaikoilla keskussairaalassa lasku siitä oli noin 150,000 e ylimääräistä joita varoja ei ollut varattu talousarvioon muiden laskujen lisäksi.MKSiinä lieksalainen vanhusväestö oppi kävelemään ja ihmeparanemisia nähään, kun veroeurot upotetaan Pielisentiehen. Se on pakko oppia, kun kotipalvelussa ja sairaanhoidossa ei ole henkilökuntaa. Miksiköhän. Kun ei ole vara kunnalla palkkoja maksaa. Vaan tuohan onkin sitä keskustalaista kuppaus ja lautakasa-ajattelua.
- Kuotta
joro vei kirjoitti:
Siinä lieksalainen vanhusväestö oppi kävelemään ja ihmeparanemisia nähään, kun veroeurot upotetaan Pielisentiehen. Se on pakko oppia, kun kotipalvelussa ja sairaanhoidossa ei ole henkilökuntaa. Miksiköhän. Kun ei ole vara kunnalla palkkoja maksaa. Vaan tuohan onkin sitä keskustalaista kuppaus ja lautakasa-ajattelua.
Päästiin siis asian ytimeen nimimerkki 'joro vei'!
Jos lieksalla ei ole varaa palkata muutamia lähihoitajia vanhustenhuolton lisää, niin paras on silloin unohtaa hourailupuheet pielisientien remontista, lämmitettyine katuineen!
Vitseissä, Hölmölän porukkakin oli viisaapi, sillä ne sentään osasi katsoa sen onko säkki tyhjä vai täysi ennen kun sillä aletiin valoa kantamaan pirttiin sisään!
Lieksan rahakirsun jos nyt avaa, ei siellä ole kuin muutama hullu lantti ja ei sekään vielä mitään, mutta kun kirstun pohjassa on vielä rahojen mentävä reikäkin . - niin vei
joro vei kirjoitti:
Siinä lieksalainen vanhusväestö oppi kävelemään ja ihmeparanemisia nähään, kun veroeurot upotetaan Pielisentiehen. Se on pakko oppia, kun kotipalvelussa ja sairaanhoidossa ei ole henkilökuntaa. Miksiköhän. Kun ei ole vara kunnalla palkkoja maksaa. Vaan tuohan onkin sitä keskustalaista kuppaus ja lautakasa-ajattelua.
Siellä on varmaan jo ennakkoon urakat laskettu ja tulevat puoluetuet kepulaisille luvattu, kun noin topakkaan kepulainen puolustaa vuosisadan kohellusta. Liekkö tuo kehäkolmosen kepun kuppaus ja kansa kyykkyyn tullut tuon sikalunssan mukana tännekin.
niin vei kirjoitti:
Siellä on varmaan jo ennakkoon urakat laskettu ja tulevat puoluetuet kepulaisille luvattu, kun noin topakkaan kepulainen puolustaa vuosisadan kohellusta. Liekkö tuo kehäkolmosen kepun kuppaus ja kansa kyykkyyn tullut tuon sikalunssan mukana tännekin.
Kuulehan sinä viisastelija.
Olen yksinäinen ajattelija jos niin voinee arvella,en ole keneltäkään kysynyt puolueen piirissä mielipiteitä ne he saavat esittää itse ja myöskin tehdä päätöksiä niitä minä en ole ainakaan tämän vaalikauden aikana tekemässä jos ei kovin montaa lähde manan maille tai muuta pois Lieksasta.
Mitä tulee noihin puoluetukiin niin niitä tulee eduskunnassa joka puolueelle ja se siitä.
Mitään varsinaista suunnitelmaa ei ole lämmitettävästä kadunpätkästä mutta saahan sitä myös esittää ja kaiken lisäksi olen ymmärtänyt tuon esityksen ,ettei kaikki tule kuntalaisten maksettavaksi suoraan.Olen vielä todennut kun kerran aijotaan uusia niin tehtäköön ja huomioikoon sitten nämä seikat uudistuotannossa sen tiedän että kesko suunnittelee citymarkettia ja he jos kuka voivat asian omassa rakentamisessaan huomioida ja toivottavasti vammaisryhmät toiminnoissaan esim pysäköinnit ja muutasiat.
Olemme paljon jäljessä vammaispalveluissa ja tasa arvon noudattamisessa sen osoittaa jo keskuskoulun uudistus ja huono toteutus samoin kaikissa kaupungin virastoissa näitä asioita ei ole huomioitu vammaiset henkilöt ovat siksi olleet tyytyväisiä,että edes jotkut asiat ovat notkahtaneet ja joihinkin paikkoihin on tullut sähkötoimiset ovet esim terveyskeskus johon olen osaltani vaikuttanut.Myöskin yksityiset esim apteekki kiitos siitä kun vain jätettäisiin tilaa muiden toimesta että sisään pääsisi pyörätuoliluiskaa sen estäminen on asennevammaa.
Kansaa ja kansayhtiö aikanaan kuppasi myös rahaa ja ne rahat meni hevonp miten kävi pakkimaailmassa ja kuka oli se pankinjohtaja työväenlehtisetelit yms tuet ne asiat tunnen koska olen toiminut ammattiyhdistyksessä jopa Sak liiton valtuustossa toista kautta mitä se toveriporukka puuhasi.
Sen sanon tässä ja nyt minun taskuun ei ole valuuttaa kertynyt enkä ole mitään lahjusta vastaanottanut Hurttien kausikortin palautin aikanaan ja siitä häly ja vihat niskaan monella tapaa.
Kaikki urheilutoiminta on hyvä asia ja olen jopa ollut toimitsijana ja suorittanut siihen koulutuksen tuloksia lukien parikymmentä vuotta sekä kuuluttajana.
MInusta pysytään asiassa ja jätetään tuo nälviminen ja saman asian toisto vähemmälle vai onko siellä hatun alla mitään järkevää muuta kuin tyhjäntoimitusta.MK
- hurlumlei
sinä karkasit kun nuin mielenvikasia kirjottelet. ei hyvänen aika miten joku voi olla noin pimee ja vielä vapaalla jalalla huiskiva.
- manitpois
Kuuman kadun lisäksi hiihtoputki Höntön ja Jaakonvaaran kautta koukaten pärnälle. Lisäksi lämmitettävä laidun Miinalle ja kyytöille jotka on saatava Lieksaan.Siinä muutamia vetonauloja muuttoliikkeen pysäyttämiseksi ja kääntämiseksi Lieksaan päin.
- Kuotta
manitpois kirjoitti:
Kuuman kadun lisäksi hiihtoputki Höntön ja Jaakonvaaran kautta koukaten pärnälle. Lisäksi lämmitettävä laidun Miinalle ja kyytöille jotka on saatava Lieksaan.Siinä muutamia vetonauloja muuttoliikkeen pysäyttämiseksi ja kääntämiseksi Lieksaan päin.
No helekati..miinahan olis tällä omiensa joukossa, sillä hän ei luonteenlaadultaan ja muine inkeineen tulisi poikeamaan yhtään Lieksalaisista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131434Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 71708
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168681- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548- 102541
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505