Kabul, Tampere

tyytymätön

Kävimme ystäväseurueen kanssa päivällisellä marraskuun 21. päivä Kabul-nimisessä afganistanilaisessa ravintolassa Tampereen Aleksanterinkadulla. Aluksi palvelu oli ystävällistä ja kaikki sujui kuten pitikin. Ruoka oli maukasta kunnes pinaatin joukosta löytyi yhden senttimetrin kokoinen lasinsirpale. Keskeytimme ruokailun välittömästi ja menimme tiskille reklamoimaan asiasta. Hölmistynyt tarjoilijatyttö meni heti keittiöön ja kävi tovin kiivasta keskustelua kokin kanssa. Palattuaan tyttö ei edes pahoitellut tilannetta vaan mutisi jotain tukusta tulleesta valmiista pinaatista ja meni tarkistamaan olisiko linjaston lamppu rikkoutunut ruuan joukkoon. Tyttö sanoi töykeästi ettei voi ymmärtää mistä lasi on ruokaan tullut eikä edelleenkään pahoitellut tapahtunutta. Ystävällisesti pyysimme korvausta yhdestä annoksesta. Tyttö kuitenkin kieltäytyi ehdotuksesta koska olimme jo hänen mukaansa syöneet lautasemme tyhjäksi. Hän kävi tarkistamassa pöydässämme olevat lautaset jotka olivat edelleen puolillaan ruokaa. Tyttö ei edelleenkään käsittänyt mistä siru oli ruokaan tullut eikä hän ollut valmis korvaamaan ateriaa. Kerroimme tarjoilijalle että yrityksen on reagoitava tapahtuneeseen jollain tavalla, jolloin tyttö tiuskaisi yhdelle seurueemme jäsenistä "sä et ole ton lakimies". Tästä tyrmistyneenä moitimme heitä huonosta asiakaspalvelusta ja lähdimme kävelemään kohti ulko-ovea. Tarjoilija huikkasi vielä peräämme että "hankkikaa hei elämä". Henkilökunnan asiakaspalvelussa ei ollut ammattimaisuuden häivääkään. Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen vierailu kyseisessä ravintolassa. Kommentteja?

2

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkihan on

      tässä maailmassa mahdollista - tarkoitan siis lasinpalasen joutumista ruokanne sekaan. Ei kukaan ammattimainen asiakaspalvelija siinä tilanteessa rupea arpomaan, mistä se on ruoan sekaan joutunut! Ilman muuta palautetaan rahat ja pahoitellaan. Ja itse jos olisin ollut tuossa tilanteessa, olisin antanut seurueellenne lahjakortin, joka oikeuttaa ilmaisiin aterioihin seuraavalla käyntikerrallanne. Kuinka kenelläkään uudella yrittäjällä on tänä päivänä varaa menettää yhtäkään asiakasta?

      En ole ravintola-alantoimija, mutta yksityisyrittäjä kuitenkin. Suurin osa asiakkaiden valituksista tuntuu aika pikkumailsilta, mutta kun suhtautuu niihin sillä tavoin, että ne ovat heille isoja asioita ja hyvittää heidän kärsimänsä vahingon hymyhuulin ja noudattaen kohtuullisuus-periaatetta, niin joistakin pahimmista rutisijoista on loppupeleissä tullut ihan parhaita ja mukavia asikkaita!

      Sitten on taas ryhmä ammattivalittajat, kuten entinen pomoni, jonka periaatteena oli saada kaikki ilmaiseksi, keittiöremonttia ja silmälaseja myöten. Varakas mies, joka uhkaili toisia yrittäjiä suhteillaan lehdistöön, lakimiehiin yms. Tällaisille ei pitäisi antaa senttiäkään hyvitystä! Ryhmän tunnistaa öykkäröinnistä, rahoillaan ja suhteillaan kehuskelusta ja uhittelusta - ja kun ei saa vaateitaan läpi edes huutamalla kovaa ja korkealta, jättää asian sikseen. Anteeksi, oli pakko avautua tämän verran esimerkkinä siitä, että ei kuitenkaan tarvitse aina olla sitä mieltä, että asiakas on oikeassa.

    • unituulonen

      että teille on sattunut tuollaista!! Käsittämätöntä epäpätevyyttä.

      Itse olen Kabulissa vieraillut, lähinnä lounailla, useastikin. Koskaan ei ole ollut moittimisen sanaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe