Treeniohjelma 1(kuntouimareille ja kilpauimareille )

vinkkejää_

Tässä tulee vähän treenivinkkejä lähinnä ihan kuntouimareille..KIlpauimarit nyt nämä tietävät...Kirjottelen näitä aina kun ehdin.Itse olen harrastanut uintia monta vuotta ja olen mielestäni ihan hyvä uimari.Alkulämmittelyksi voi ottaa siis ihan mikäli kiinnostaa niin pyörälenkki uimahallille,lisäksi voi mennä kävellen tai juosten.Siinä saa hyvän alkulämmön ennen uintia. Yleensä ihan alkulämmittelyn jälkeen kannattaa ottaa niin sanottu alkuverra.Alkuverraa kannattaa uida n.200-600 metriin.Määrä saattaa tuntua aika pieneltä,mutta kyllä se riittää,kun ottaa vain montaa lajia mukaan.Alkuverran jälkeen voi ottaa joko puhdasta uintia tai erilaisia tekniikkaharjoitteita,esim:käännösharjoituksia tai potkuharjoituksia.

Nämä vinkkiuintiohjelmat jatkuvat pian.... antakaa kommentteja... Tässä on vähän perusasiastoa...ja lisäksi tähän voi kirjoittaa uintikysymyksiä.....

7

4602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiittosta vaa

      Ihan hyvä toi uintitreeniohjelma idea,itekkin käyn 2-3 kertaa viikossa ihan vain kuntouinnilla,mutta tost vois saad ideaaki.Oon tähän asti uinu vaan rintaa,mutta jos tulis vinkkejä lisää niin olis hyvä.Vaikka täs ekas jutus onki vaa alkuveryttelyperiaatteet ja uinninaloitus pääasiana,mikä on just hyvä ettei tul niit suonenvetoi nii paljoo.Hyvä juttu kuitenki! lisää odotellessa....

    • apuva::

      Aloitin itsekkin kuntoilemaan uinnin parissa pari kuukautta sitten ja hyvä,että tulee vinkkejä.Olen nyt kulkenut vaan autolla uimaan,mutta ajatuksissa on jos menisin pyörällä.Varmaan auttaisikin ja siitä saisi jalat paremmin lämpymiksi.

    • uintia myös

      Joo ehdottomasti käteviä nää vinkit...Muistaa vaa ettei heti alussa aloita liian kovaa uimaan niin jaksaa paremmi uida.Olen kerralla vedelly sellast kevyttä 1,5-2 kilsaa.Tuntuu riittävän ainaki mulle....

    • Juippe:_

      Kiitti vinkeistä,vaikka noi pitäis ollakki kaikilla muutenki mielessä ennen uinnin alotusta.Mutta noita potkuharjotuksia vois koittaaki.Alkuverrana oon vetäny yleensä 300-400 metriä ja sit oon uinu eri lajeja.

      • jeeeeeeeees

        Reeneis kannattaa aina sit ottaa " kovat treenit " joskus että ottaa sen normaalin reenin ja lisää siihen sitä " täysillä " uintia aina väleihin vaikkapa 100m tai 200m ja sen jälkee 100m rennot palautukset.


    • vinkkipoju22

      Finstat eli(50m uinnit) ovat hyviä harjottelussa.Alkuverrailun jälkeen niitä kannattaa ottaa useampiakin.Vaikka 5x50m tai 10x50 ja vetää niin lujaa kun pääsee.Sitten pitäää välissä vaikka 30s tai minuutin tauon.Sillä kehittyy myös nopeutta ja kestävyyttäkin hieman.Pidemmät matkat ovat tietysti aina ykkösvaihtoehto jos haluaa kehittää kestävyyttä.Aina kuitenkin kannattaa aloittaaa lyhyeemmistä matkoista.

    • mmmmmmm

      uinti tekee kyllä hyvää olkapäille ja kaikille muillekkin lihaksille.Kehittyy molemmat puolet tasapuollisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe