Treeniohjelma 1(kuntouimareille ja kilpauimareille )

vinkkejää_

Tässä tulee vähän treenivinkkejä lähinnä ihan kuntouimareille..KIlpauimarit nyt nämä tietävät...Kirjottelen näitä aina kun ehdin.Itse olen harrastanut uintia monta vuotta ja olen mielestäni ihan hyvä uimari.Alkulämmittelyksi voi ottaa siis ihan mikäli kiinnostaa niin pyörälenkki uimahallille,lisäksi voi mennä kävellen tai juosten.Siinä saa hyvän alkulämmön ennen uintia. Yleensä ihan alkulämmittelyn jälkeen kannattaa ottaa niin sanottu alkuverra.Alkuverraa kannattaa uida n.200-600 metriin.Määrä saattaa tuntua aika pieneltä,mutta kyllä se riittää,kun ottaa vain montaa lajia mukaan.Alkuverran jälkeen voi ottaa joko puhdasta uintia tai erilaisia tekniikkaharjoitteita,esim:käännösharjoituksia tai potkuharjoituksia.

Nämä vinkkiuintiohjelmat jatkuvat pian.... antakaa kommentteja... Tässä on vähän perusasiastoa...ja lisäksi tähän voi kirjoittaa uintikysymyksiä.....

7

4925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiittosta vaa

Ihan hyvä toi uintitreeniohjelma idea,itekkin käyn 2-3 kertaa viikossa ihan vain kuntouinnilla,mutta tost vois saad ideaaki.Oon tähän asti uinu vaan rintaa,mutta jos tulis vinkkejä lisää niin olis hyvä.Vaikka täs ekas jutus onki vaa alkuveryttelyperiaatteet ja uinninaloitus pääasiana,mikä on just hyvä ettei tul niit suonenvetoi nii paljoo.Hyvä juttu kuitenki! lisää odotellessa....

• apuva::

Aloitin itsekkin kuntoilemaan uinnin parissa pari kuukautta sitten ja hyvä,että tulee vinkkejä.Olen nyt kulkenut vaan autolla uimaan,mutta ajatuksissa on jos menisin pyörällä.Varmaan auttaisikin ja siitä saisi jalat paremmin lämpymiksi.

• uintia myös

Joo ehdottomasti käteviä nää vinkit...Muistaa vaa ettei heti alussa aloita liian kovaa uimaan niin jaksaa paremmi uida.Olen kerralla vedelly sellast kevyttä 1,5-2 kilsaa.Tuntuu riittävän ainaki mulle....

• Juippe:_

Kiitti vinkeistä,vaikka noi pitäis ollakki kaikilla muutenki mielessä ennen uinnin alotusta.Mutta noita potkuharjotuksia vois koittaaki.Alkuverrana oon vetäny yleensä 300-400 metriä ja sit oon uinu eri lajeja.

• jeeeeeeeees

Reeneis kannattaa aina sit ottaa " kovat treenit " joskus että ottaa sen normaalin reenin ja lisää siihen sitä " täysillä " uintia aina väleihin vaikkapa 100m tai 200m ja sen jälkee 100m rennot palautukset.

• vinkkipoju22

Finstat eli(50m uinnit) ovat hyviä harjottelussa.Alkuverrailun jälkeen niitä kannattaa ottaa useampiakin.Vaikka 5x50m tai 10x50 ja vetää niin lujaa kun pääsee.Sitten pitäää välissä vaikka 30s tai minuutin tauon.Sillä kehittyy myös nopeutta ja kestävyyttäkin hieman.Pidemmät matkat ovat tietysti aina ykkösvaihtoehto jos haluaa kehittää kestävyyttä.Aina kuitenkin kannattaa aloittaaa lyhyeemmistä matkoista.

• mmmmmmm

uinti tekee kyllä hyvää olkapäille ja kaikille muillekkin lihaksille.Kehittyy molemmat puolet tasapuollisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      220
      3682
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      16
      3657
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      94
      2639
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      18
      2236
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2209
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      54
      1769
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      16
      1647
    9. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      86
      1255
    Aihe