Miten sitä sushia oikeen syödään?

IsoSälli 129/201

Ollaan tyttöystävän kanssa ihastuttu. Ja yritetty ottaa tavoista ja muodoista selvää.
Toisissa kirjoissa lukee että voi syödä sormin tai puikoilla. Toisissa lukee vain puikoilla.
Toisissa ravintoloissa katsotaan halveksuen jos syöt sormin.
Toisissa katsotaan yhtä halveksuen jos syöt puikoilla kömpelösti.
Mun nainen osaa, mutta mun nakkisormet ei yksinkertaisesti taivu, oon yrittänyt, anteeksi vaan mutta kun ei niin ei.
Vai pitääkö vaan vähät välittää muista.

50

5011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shushia syödään sekä sormin että puikoilla, joten et voi oikein skipata tuota puikkotaitoakaan tyystin - kyllä ne nakkisormetkin siihen pienellä harjoittelulla taipuvat.

      Katso vaikka seuraava video http://www.videojug.com/film/how-to-eat-sushi

      • Sus siunakkoon...

        jotta ensin ammutaan Susi hukkanen, nyljetään, laitetaan pataan, ruskistetaan, haudutetaan ja pilkotaan ja syödään pelkällä haarukalla. Lue huarukka.


      • zucca85
        Sus siunakkoon... kirjoitti:

        jotta ensin ammutaan Susi hukkanen, nyljetään, laitetaan pataan, ruskistetaan, haudutetaan ja pilkotaan ja syödään pelkällä haarukalla. Lue huarukka.

        niinhän sitä susia syödään.


      • suuuuuusi
        Sus siunakkoon... kirjoitti:

        jotta ensin ammutaan Susi hukkanen, nyljetään, laitetaan pataan, ruskistetaan, haudutetaan ja pilkotaan ja syödään pelkällä haarukalla. Lue huarukka.

        kyse oli sushista,ei susista.tiedät sie mitä sushi ees o?


      • Viisastelija
        suuuuuusi kirjoitti:

        kyse oli sushista,ei susista.tiedät sie mitä sushi ees o?

        Tiedätkö mistä erottaa yrittelijän ja todellisen tekijän?

        Siitä että yrittelijällä ei ole kykyä ymmärtää sarkasmia pätkän vertaa.

        Todellinen tekijä tietää senkin mitä muut eivät tiedä, eikä sen vuoksi viitsi varta vasten tuoda omaa erinomaisuuttaan esille opettamalla muita, koska siihen kuluisi ikä ja terveys ja osa ihmisistä ei kuitenkaan oppisi, koska heitä ei kiinnosta oppia koska se ei koske heidän elämää. Todellinen tekijä osaa itsekin hölmöillä, eikä häpeä sitä!

        Joten, sinä paljastuit pelkäksi helvetin yrittelijäksi josta pitäisi hakata Japanifetissi irti.

        Vituttaa tuollaiset wannabe-pellet jotka luulee olevansa jotakin, vaikka paljastavat vain oman idioottimaisuutensa yrittämällä opettaa ihmisiä syömään! Ruokaa syödään siten että saadaan maha täyteen ja mausta ehditään nauttimaan. On täysin yksi ja sama syödäänkö se sormin jos syödään yksin, puikoilla, jos osataan, tai haarukalla, jos ei osata. Haarukalla tai käsin syöminen ei ole epäkohteliasta, mutta toisen moittiminen siitä, vaikka vain nenän vartta pitkin katsomalla, on äärimmäisen epäkohteliasta koska se osoittaa sen että itse luulee olevansa jotakin vaikka todellisuudessa ei ole yhtään mitään.

        Jokainen todellinen tekijä osaa kunnioittaa toista, samoin kuin aloittelijat osaajia. Mutta yksi asia yhdistää sekä aloittelijoita että todellisia tekijöitä - kukaan heistä ei voi sietää wannabe-yrittelijöitä.


      • sarkasmin
        Viisastelija kirjoitti:

        Tiedätkö mistä erottaa yrittelijän ja todellisen tekijän?

        Siitä että yrittelijällä ei ole kykyä ymmärtää sarkasmia pätkän vertaa.

        Todellinen tekijä tietää senkin mitä muut eivät tiedä, eikä sen vuoksi viitsi varta vasten tuoda omaa erinomaisuuttaan esille opettamalla muita, koska siihen kuluisi ikä ja terveys ja osa ihmisistä ei kuitenkaan oppisi, koska heitä ei kiinnosta oppia koska se ei koske heidän elämää. Todellinen tekijä osaa itsekin hölmöillä, eikä häpeä sitä!

        Joten, sinä paljastuit pelkäksi helvetin yrittelijäksi josta pitäisi hakata Japanifetissi irti.

        Vituttaa tuollaiset wannabe-pellet jotka luulee olevansa jotakin, vaikka paljastavat vain oman idioottimaisuutensa yrittämällä opettaa ihmisiä syömään! Ruokaa syödään siten että saadaan maha täyteen ja mausta ehditään nauttimaan. On täysin yksi ja sama syödäänkö se sormin jos syödään yksin, puikoilla, jos osataan, tai haarukalla, jos ei osata. Haarukalla tai käsin syöminen ei ole epäkohteliasta, mutta toisen moittiminen siitä, vaikka vain nenän vartta pitkin katsomalla, on äärimmäisen epäkohteliasta koska se osoittaa sen että itse luulee olevansa jotakin vaikka todellisuudessa ei ole yhtään mitään.

        Jokainen todellinen tekijä osaa kunnioittaa toista, samoin kuin aloittelijat osaajia. Mutta yksi asia yhdistää sekä aloittelijoita että todellisia tekijöitä - kukaan heistä ei voi sietää wannabe-yrittelijöitä.

        viisastelijalla ei ole kykyä tehdä sarkasmia pätkän vertaa.
        Viisastelija luulee, että jos kirjoittelee susista typerän tekstin niin se on sarkasmia


      • sarkasmin kirjoitti:

        viisastelijalla ei ole kykyä tehdä sarkasmia pätkän vertaa.
        Viisastelija luulee, että jos kirjoittelee susista typerän tekstin niin se on sarkasmia

        Miksi susi-jutun kirjoittajan pitäisi luulla, että juttu oli sarkasmia? Aivan sama, riittää että se oli hauska! Ja sinä taas huumorintajuton nillittäjä.


      • Sus siunakkoon...
        Rouva_McCraw kirjoitti:

        Miksi susi-jutun kirjoittajan pitäisi luulla, että juttu oli sarkasmia? Aivan sama, riittää että se oli hauska! Ja sinä taas huumorintajuton nillittäjä.

        ymmärsin huumorin perimmäisen pointin. Ja sitä Susen syömistä ei saa aloittaa takapäästä.


      • Sus siunakkoon...
        Sus siunakkoon... kirjoitti:

        ymmärsin huumorin perimmäisen pointin. Ja sitä Susen syömistä ei saa aloittaa takapäästä.

        :)


      • Hämmentävää....
        Rouva_McCraw kirjoitti:

        Miksi susi-jutun kirjoittajan pitäisi luulla, että juttu oli sarkasmia? Aivan sama, riittää että se oli hauska! Ja sinä taas huumorintajuton nillittäjä.

        Eehhehhehe...
        Kyllä on täällä "huumori" heikoilla kantimilla. o_O Teidän mielestä Apu-lehden Nitrodisko-palsta taitaa olla ratkiriemukas.


    • sushiholisti

      Itsekin olen miettinyt sushin syömistä, puikoilla onnistuu. Mutta oikeoppinen tapa on, että riisipallon päällinen osuu kieleen ensimmäisen ja riisiä ei dipata soijaan, vaan nimenomaan se päällinen. Miten tämä oikein onnistuu, kun päällinen tuppaa tippumaan jos sushin kääntää ylösalaisin, eikä käteni edes käänny 180 astetta, että voisin ensin dipata soijaan ja sitten heittää vielä väärinpäin suuhun. Avustusta?

      • sushisushi!

        Tätä samaa olen ihmetellyt. Ja joskus kotona takeawayn kera kokeillut, mutta se ei vain luonnistu. Eikä kukaan minua ole osannut asiassa opastaa.

        No, syön sushini edelleen niin, että riisi tulee ekana kielen päälle, oli oikein tai väärin.


      • OTA KAUHALLA

        SE ON VAAN TAVALLISTA KALAA JA RIISIÄ ELI RUOKAA .SYÖ VAIKKA PÄÄLLÄS SEISTEN .


    • fenguan

      pureskelet hyvin ja nielet, ja toista tämä niin kauan kun lautanen on tyhjä.

    • susihukkanen2232

      Ammutaan susi.Nyljetään ja erotellaan lihat luista.Tehdään vaikka rosvopaisti siitä.

    • Noin se käy
    • isompi kuin sinä

      kethua tai hirvheä.

      • jösses

        Keksi jo uusi äläkä hoe täällä tuota vanhaa.


    • LEevi8181818

      Syö vaikka haarukalla ja näytä keskaria niille jotka nenänvartta pitkin katsoo.

      • Hymyssä suin.

        Minua kiinnostaisi ihan kamalasti maistaa sushia, kun ovat niin makoisan näköisiä... mutta, mutta, kun minulla on semmoinen mieli, että se on raakaa kalaa. En saisi menemään alas!!!!
        Sama se sille, vaikka varpailla söisi, hehehe....


      • zajuhaa
        Hymyssä suin. kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi ihan kamalasti maistaa sushia, kun ovat niin makoisan näköisiä... mutta, mutta, kun minulla on semmoinen mieli, että se on raakaa kalaa. En saisi menemään alas!!!!
        Sama se sille, vaikka varpailla söisi, hehehe....

        Me käytiin syömässä sushia tossa syksyllä, tilattiin kaikille 18:sta pikkurullaa, oli.mm.retiisi, avokado,kurkku, kananmuna,raaka tonnikala ja raaka merilohitäytteillä. Sain kuin sainkin 11rullaa alas, sit piti luovuttaa. Nuokin sai alas kun joi kannun viiniä ja vettä...ihan karseen makusia!!! se paikkaki hais ihan sillille...ne kurkkujutskat sai jotenkuten syötyä, mutta muut pyöri kauan suussa ennenku sai nielastua..
        Oli todella pelkokerroin mulle =) sisko katseli vieressä huvittuneena =D
        Se kai tökki eniten se levänmaku, liian kalaisa. En tiedä sit tulisko parempia jos ite yrittäis tehä, mut toiste en mene syömään tollasta, syön ennemmin pihvin =D


      • :-(
        zajuhaa kirjoitti:

        Me käytiin syömässä sushia tossa syksyllä, tilattiin kaikille 18:sta pikkurullaa, oli.mm.retiisi, avokado,kurkku, kananmuna,raaka tonnikala ja raaka merilohitäytteillä. Sain kuin sainkin 11rullaa alas, sit piti luovuttaa. Nuokin sai alas kun joi kannun viiniä ja vettä...ihan karseen makusia!!! se paikkaki hais ihan sillille...ne kurkkujutskat sai jotenkuten syötyä, mutta muut pyöri kauan suussa ennenku sai nielastua..
        Oli todella pelkokerroin mulle =) sisko katseli vieressä huvittuneena =D
        Se kai tökki eniten se levänmaku, liian kalaisa. En tiedä sit tulisko parempia jos ite yrittäis tehä, mut toiste en mene syömään tollasta, syön ennemmin pihvin =D

        Nyt meni kyllä viimeisetkin halut maistaa sushia, hehehe....
        Mutta ei taida paljon hävitä.


      • Hymyssä suin. kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi ihan kamalasti maistaa sushia, kun ovat niin makoisan näköisiä... mutta, mutta, kun minulla on semmoinen mieli, että se on raakaa kalaa. En saisi menemään alas!!!!
        Sama se sille, vaikka varpailla söisi, hehehe....

        Pidätkö graavilohesta? Itse rakastan sitä, sushia myös. Jos pidät siitä kannattaa myös kokeilla sushia.


      • sshu
        Hymyssä suin. kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi ihan kamalasti maistaa sushia, kun ovat niin makoisan näköisiä... mutta, mutta, kun minulla on semmoinen mieli, että se on raakaa kalaa. En saisi menemään alas!!!!
        Sama se sille, vaikka varpailla söisi, hehehe....

        Sushi on 'kasvisruokaa', siihen ei mitenkään automaattisesti kuulu raaka kala. Sashimi on raakakala ruoka.


      • lohta ja riisiä

        ei ole pakko palata takaisin puulusikka kauteen kun on metalliset
        haarukat jo olemassa jakaikille annettu , sillä paikassa saa kyllä haarukoitakin ku pyytää
        tai ota oma mukaan .


      • ruoka kun ruoka
        sshu kirjoitti:

        Sushi on 'kasvisruokaa', siihen ei mitenkään automaattisesti kuulu raaka kala. Sashimi on raakakala ruoka.

        suomalaiset syönyt aina kalaa raakana , ei mitään uutta .
        graavisuolattu kala on raakaa !


      • :((((((_
        zajuhaa kirjoitti:

        Me käytiin syömässä sushia tossa syksyllä, tilattiin kaikille 18:sta pikkurullaa, oli.mm.retiisi, avokado,kurkku, kananmuna,raaka tonnikala ja raaka merilohitäytteillä. Sain kuin sainkin 11rullaa alas, sit piti luovuttaa. Nuokin sai alas kun joi kannun viiniä ja vettä...ihan karseen makusia!!! se paikkaki hais ihan sillille...ne kurkkujutskat sai jotenkuten syötyä, mutta muut pyöri kauan suussa ennenku sai nielastua..
        Oli todella pelkokerroin mulle =) sisko katseli vieressä huvittuneena =D
        Se kai tökki eniten se levänmaku, liian kalaisa. En tiedä sit tulisko parempia jos ite yrittäis tehä, mut toiste en mene syömään tollasta, syön ennemmin pihvin =D

        söin kerran sitä merilevän makuista soijaan dipattua nahkaa, yhdessä oli vielä ruoto ja pyrstö ,hyi helvetti ,toki nälkäisenä syödään toki mitä vaan ja kaikki on silloin luxus ateriaa ,mutta jos mahdollisuus on valita niin en koske enään puikoilla enkä haarukalla.


      • safkaseireeni
        zajuhaa kirjoitti:

        Me käytiin syömässä sushia tossa syksyllä, tilattiin kaikille 18:sta pikkurullaa, oli.mm.retiisi, avokado,kurkku, kananmuna,raaka tonnikala ja raaka merilohitäytteillä. Sain kuin sainkin 11rullaa alas, sit piti luovuttaa. Nuokin sai alas kun joi kannun viiniä ja vettä...ihan karseen makusia!!! se paikkaki hais ihan sillille...ne kurkkujutskat sai jotenkuten syötyä, mutta muut pyöri kauan suussa ennenku sai nielastua..
        Oli todella pelkokerroin mulle =) sisko katseli vieressä huvittuneena =D
        Se kai tökki eniten se levänmaku, liian kalaisa. En tiedä sit tulisko parempia jos ite yrittäis tehä, mut toiste en mene syömään tollasta, syön ennemmin pihvin =D

        Itse olen ns. oppinut syömään sushia, ekat noin 8 kertaa lähinnä ihmettelin, miksi ko. ruokaa niin kehutaan. Kehno sushi on tosi kehnoa, laadukas suorastaan jumalainen ilmestys ja ylistys kaikelle, mikä kalassa ja japanilaisessa ruokakulttuurissa on maailman rikkainta ja esteettisintä.

        Aloittelijalle suosittelisin aloittamista nigiri- eli käsinmuovatusta sushista, esim. sellaisesta lievästä halsteroidusta lohiversiosta jossa on ehkä jopa hiven japanilaista majoneesia päällä. Siitä voi sitten edetä muihin kaloihin ja ennen pitkää esim. tamagoon ja äyriäisiin. Makirullista moni tykkää, moni ei. Sushin kauneus on siinä, että sushityyppejä on niin paljon erilaisia että runsaudenpula iskee vaikka kiertäisi kaikki noria sisältävät versiot kaukaa.

        Sushiskeptikot: teidän on nyt vaan luotettava meidän valon nähneiden sanaan - sushi on parhaimmillaan suorastaan addiktoivaa.


    • The_Evil_Of_Silence

      Miksi tänne keskustelupalstoihin laitetaan joitain tyhmiä kysymyksiä (niin että houkuttelee paljon lukijamääriä)??? Kyllä sushia voi syödä myös haarukalla ja käsin! Äsh! ;>_

    • SusiQatro

      Lisänä voi ottaa kulauksen raikasta lähdevettä Vantaanjoesta!

    • sushi <3

      Sushi- sivustoilla sanotaan että sushia voi syödä joko käsillä ta puikoilla. Haarukan ja veitsen käyttö on ehdottomasti kiellettyä!

    • jjpojpo

      Jos olette ihastuneita sushiin, niin syö vaikka lusikalla ja vähät välitä muista.

      • savusiika96

        ei pysty, liian kalaisa


    • marianneK

      Ei sitä syödä pidä, menee päivä pilalle.

      • susihukkanen2232

        Syökää sutta,syökää sutta,susi on susihyvää!!!!


    • menee käämit

      tulla tänne lesoilemaan tyttöystävälläsi! ihan hyvin olisit voinut vain kysyä, että miten sushia syödään, mutta tuollainen ylenpaattinen "mullapa onkin akka lällällää" asenne vituttaa, vai oletko kenties näitä "en ole mitään ilman sua" tyyppejä?

      • Gustus

        Ku oot noin katkera?
        Vei vielä kossun mennessään.
        Pösilö


    • peruna parempaa

      se on ihan vaan riisiä ja kraavia kirjolohta ei sen kummempaa
      ja merilevää !! tavallista vaan . kastat soijaan jos huvittaa ja tunget suuhusi,
      soijasta on tullut syöpää ei terveellistä . ne on vaan 2 puutikkua puusta tehty
      ettei niitä tarvi pelätä ,syö vaan ku se on ihan tavallista ruokaa .tylsää .
      halvemmalla pääset ku ostat kirjolohta kaupasta ja keität riisiä ja teet
      niitä riisimössöjä ja laitat kalaa päälle .
      EI TARVI PELÄTÄ IHMISIÄ TAI RUOKIA !! IHAN TAVALLISTA VAAN .JEESUSONHERRA.

    • Seitikki´

      Noin se kai käytännössä menee.

    • hoijakkaa..

      Senkin pellet. Sushin syöminen edistää tonnikala- ja samalla delfiinikantojen harvenemista.

      • kala-kukko

        Millonkas sitä on alettu delfiineistä valmistamaan.
        Meehän oikeelle palstallesi, sinne vegaanihuruin.
        Minkä tahansa kalan kalastus vähentää kantaa,
        millonkas alat pelastamaan muikkuja.


    • halou

      no ompa hankalaa miettii miten saa jotain suuhusa ..onneksi ei tartte miettii miten se pois tulee....???niiku muillaki..

    • ei raakaa kalaa

      kun vaan ei kolahda, niin ei kolahda, ja sitten ei olla tarpeeksi snobeja.

      • H. Moilanen

        Tanssii sushiensa kanssa!


    • klovnikala

      inhoon kalaa mutta rakastan kaikkee japanissa, erityisesti kulttuuria ja kieltä. kalaa satun inhoamaan, syötyäni hirveetä kalapiirasta (en edes siedä kalan hajua nykyään) mutta ajattelin anyway mennä joskus japaniin ja olis hölmöö olla syömättä sushia kun kerran on japanissa :) ei se voi niin hirveetä olla jos tosi monet pitää siitä. varmaan parempaa ku se kalapiiras XD

    • Penakko

      Seivästät vain ne suhsi palat siihen tikkuun ja vetelet siitä vähän kuin sasliki vartaasta, toimii

    • Rauhaa hei

      Sushia saa syödä miten haluaa, mutta parhainten saa maut esiin, jossei dippaa palasta kokonaan soijaan. Jos soijasta pitää, niin tottakai noinkin saa tehdä, mutta sitten ehkä jää kokematta jutun juju.
      Sormilla syöminen on helpompaa, varsinkin jos riisi ei ole ihan parhaiten onnistunutta (=puikoilla syöden hajoavaista.)

      Ei kenenkään ole pakko syödä sushia, ja siksi ihmettelen dissaajia ja sushista pitävien mollaamista. Mua henk koht ei kiinnosta kauheesti mitä toiset syö ja toiset ei.

    • anjovikset auki

      "Sitä sushia" oppii syömään oikealla tavalla, kun tarkkailee naisen reaktioita ja kuuntelee ohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe