superfood

Puupää, pöö?

Onko kukaan testaillut, että saako vastustuskykyään parannettua syömällä noita "superruokia" esimerkiksi päivittäin? Tykkään kyllä paljon marjoista (pakastin täynnä) ja syönkin marjoja muutaman kerran viikossa, esim jogurtin ja myslin kanssa tai sitten sellaisenaan jäisena, nam. Miten saisin vielä muita superruokia ujutettua elämääni?

Minulla on perussairauteni ongelmia vastuskykyni kanssa, ja siksi minulle tartuvat kaikki flunssat yms huomattavasti helpommin. Eli otan mielelläni erinäisia ravitsemusvinkkejä vastaan!

56

5073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suteli

      .. uskon itse elävän ravinnon ruokavalioon, tosin en noudata sitä kirjaimellisesti, vaan sovellan sitä itselleni sopivaksi ja en noudata tiukasti. Tärkeintä mielestäni on se, että päivän aikana nauttisi mahdollisimman monenlaisia kasvikunnan tuotteita, raakana mieluusti, mutta juureksia tosin kypsyttelen ihan vain sen takia, että sulavat paremmin (=vähemmän ilmavaivoja:). Eli ryypiskelen joka päivä pienen shotin vihermehua (vehnänoraista, erilaisista merilevistä). Sen lisäksi paljon raakoja kasviksia (juureksia, marjoja, vehnänalkioita, erilaisia siemeniä, manteleita, pähkinöitä, ituja, hedelmiä..). Tiukkis en ole, ruisleipää ja kahviakin kuluu päivittäin. Eläinproteiinia tulee joskus syötyä, lohta ja riistaa, joskus luomumunia ja turkkilaista jogurttia - pellavansiemen - tai hamppuöljyn kera. En tiedä onko vastustuskyky tavallista parempi vai ei, mutta en ole tänä talvena sairastanut yhtään mitään; liekö sattumaa vai ei. Itse uskon ruoan vaikutukseen terveyteen, mutta kukin tekee niin kuin tykkää.

      • dfrgh

        Vastustuskyky paranee ajanmyötä. Lähinnä lihaa ja perunaa sekä ruisleipää syön enkä liiku, liekö sattumaa, kun taudit kiertää kaukaa.


    • Sutelii

      .. niin, siis pointtini oli se, että jos minunn pitäisi valita vain yksi 'superruoka', olisi se vehnä, ja nimenomaan vehnänorasmehu ja vehnänalkiot. Tsekkaapa kaupasta (ihan tavallisista marketeista löytyy) vehnänalkioiden ravintosisältö. Ja vehnänorasmehua löytyy pakasteena ja jauheena luontaistuotekaupoista. koitapa googlettaa.

    • realistinen!!

      Osta (tää ei ole mainos) Antti Heikkilä, voit myös googlettaa nimellä, kirjottaa myös hyvää infoo sikainfulenssa rokotteesta ja ravinnon vaikutuksesta vastustuskykyyn jne, mutta pääasiaan, kirja Ravinto ja terveys niminen, mpainottaa että mihingään vegaani, elävä ravinto, atkinssi, ei kannata friikkiintyä koska yksipuolinen ravinto, esim palkkä kasvis on aina jollain tavalla epäedullinen elimistölle, on tehty mm tutkimus sekaravinnon syöjistä ja kasvis syöjistä, kuolleisuus% tutkimuksen aikamääreeseen oli 54/85%sekaravinnon hyväksi!

      ps, heikkilä on kokenut lääkäri ja professori titteleiltään

      • Suteli

        .. juu olen samaa mieltä kuin sinä Antti Heikkilästä kirjoittava. Friikkiintyä ei kannata, eikä mitkään ismit ole itsessään kovin hyviä. Itse olen poiminut tuosta elävästä ravinnosta mielestäni itselleni parhaimmat palat ja käytän niitä normisekaravinnon ohella, toki suurin osa ruoastani on kasvisruokaa (raakaa). Mutta kukin poimikoon parhaat ja yhdistelköön niitä itselleen parhaimmalla mahdollisella tavalla. Antti Heikkiläl on muuten fiksu mies, olen samaa mieltä.


      • Älä usko kaikkea

        Antti Heikkilä on kyllä kokenut lääkäri, mutta ortopedi eli kirurgi siis. Ei mitään koulutusta ravitsemusalalta!
        Vielä kokeneempi tuntuu olevan bisneksen tekijänä, sen verran sutena markkinoi kirjojaan, joissa muuten suositellaan yksipuolista ruokavaliota: lihaa, voita, kasviksia.
        Suhtautuisin varoen.


      • myös provessori
        Älä usko kaikkea kirjoitti:

        Antti Heikkilä on kyllä kokenut lääkäri, mutta ortopedi eli kirurgi siis. Ei mitään koulutusta ravitsemusalalta!
        Vielä kokeneempi tuntuu olevan bisneksen tekijänä, sen verran sutena markkinoi kirjojaan, joissa muuten suositellaan yksipuolista ruokavaliota: lihaa, voita, kasviksia.
        Suhtautuisin varoen.

        eihän se ole kun lääkäri, mutta professuurin väitellyt ravinto opissa jne

        unohdit kommentoinnistasi sen professuurin kun vähättelit että vain lääkäri!


      • ite suosittelen
        Suteli kirjoitti:

        .. juu olen samaa mieltä kuin sinä Antti Heikkilästä kirjoittava. Friikkiintyä ei kannata, eikä mitkään ismit ole itsessään kovin hyviä. Itse olen poiminut tuosta elävästä ravinnosta mielestäni itselleni parhaimmat palat ja käytän niitä normisekaravinnon ohella, toki suurin osa ruoastani on kasvisruokaa (raakaa). Mutta kukin poimikoon parhaat ja yhdistelköön niitä itselleen parhaimmalla mahdollisella tavalla. Antti Heikkiläl on muuten fiksu mies, olen samaa mieltä.

        Esim itäblokissa ja usa ammatti urheilussa panostettu mielettömät äärät rahaa urheilijoiden mahdollisimman tehokkaaseen ravitno oppiin, eli urheilijan ravinnolla haetaan : palaudut tehokkaasti rasituksesta, elimistön solut uusiutuvat, vastustat sairauksia eli pysyt terveenä, kehon happo/emäs tasapaino, vitamiini hivenaine antioksidantto proteiini riittävyys tasapainoisessa tilassa, eli ravinnolla koitetaan saada ihmiskeho toimimaan täydellisesti, tutustu huippu urheilija ravinto oppiin, niihin on ainakin panostettu mailmassa eniten rahaa ravinto opin kohdallla ja tutkijat ovat olleet mailman johtavia, ne ravinto opit perustuu terveelliseen sekaravintoon, samaa on väitellyt mm Antti Heikkilä (professori)
        Heikkilän kirjassa lisäksi konkreettinen ns lukujärjestys mitä minäkin päivänä tulee syödä, sekaravinnon lisäksi paljon ns super foodeja, tuola aiemmin mainittiin että he8iikilä panottaa vain rasvoja ym, itse lukenyt kirjan ja siinä åaljon marjoja jne ym ja erittäin monipuolinen ravinto sisältö, lähes sama kun huippu urheilijan ravinto oppi!


      • 2+2
        myös provessori kirjoitti:

        eihän se ole kun lääkäri, mutta professuurin väitellyt ravinto opissa jne

        unohdit kommentoinnistasi sen professuurin kun vähättelit että vain lääkäri!

        kerrotaan milloin Antti Heikkilä on väitellyt prof. (??) ravinto-opissa, KIITOS! Luotettava linkki, kiitos.


        Heikkilä ei tietääkseni ole millään saralla mikään professori. Hän kertoo itse olevansa, orropedi, kirurgi ja traumatologian erikoislääkäri.

        ps. se on muuten ravinto-oppi.

        Eipä taida kuule Heikkilä olla professofi...eikä kaiketi provessorikaan:))) Laitathan sen linkin jossa kerrotaan tämä hänen psofessuurinsa.


      • Kurkumafani
        myös provessori kirjoitti:

        eihän se ole kun lääkäri, mutta professuurin väitellyt ravinto opissa jne

        unohdit kommentoinnistasi sen professuurin kun vähättelit että vain lääkäri!

        Pelotti sikainfluenssa ja kerkesin lukkeemaa Heikkilän ohjeistukset. Rupesin syömää valkosipulia ja kurkumaa ripottelin juustovoileivän päälle ja muihinki ruokii sitä pistin. Mies inhoaapi juustoa, eikä syö sitä suurin surminkaan. No mies sairastui possutautiin, mutta minä en. Onpa tuosta jo toennu ja kurkumaakin saa ripotella, muttei juuston kera. Kaikkihan sen tietää, että valkosipuli haisee, mutta onks sill sit jottai välii?


      • laiska ja terve kesk
        ite suosittelen kirjoitti:

        Esim itäblokissa ja usa ammatti urheilussa panostettu mielettömät äärät rahaa urheilijoiden mahdollisimman tehokkaaseen ravitno oppiin, eli urheilijan ravinnolla haetaan : palaudut tehokkaasti rasituksesta, elimistön solut uusiutuvat, vastustat sairauksia eli pysyt terveenä, kehon happo/emäs tasapaino, vitamiini hivenaine antioksidantto proteiini riittävyys tasapainoisessa tilassa, eli ravinnolla koitetaan saada ihmiskeho toimimaan täydellisesti, tutustu huippu urheilija ravinto oppiin, niihin on ainakin panostettu mailmassa eniten rahaa ravinto opin kohdallla ja tutkijat ovat olleet mailman johtavia, ne ravinto opit perustuu terveelliseen sekaravintoon, samaa on väitellyt mm Antti Heikkilä (professori)
        Heikkilän kirjassa lisäksi konkreettinen ns lukujärjestys mitä minäkin päivänä tulee syödä, sekaravinnon lisäksi paljon ns super foodeja, tuola aiemmin mainittiin että he8iikilä panottaa vain rasvoja ym, itse lukenyt kirjan ja siinä åaljon marjoja jne ym ja erittäin monipuolinen ravinto sisältö, lähes sama kun huippu urheilijan ravinto oppi!

        on huono... tästä on olemassa paljon tieteellistä faktaakin. Siksi ne ohittivat sikarokotusjonoissakin sairaat... Livenä nähnyt työpaikallani, että kolleega, joka aktiiviliikkuja ja syö sen mukaan, myös vetää treenejä "harrastuspohjalta", on jatkuvasti sairaana


      • ...
        2+2 kirjoitti:

        kerrotaan milloin Antti Heikkilä on väitellyt prof. (??) ravinto-opissa, KIITOS! Luotettava linkki, kiitos.


        Heikkilä ei tietääkseni ole millään saralla mikään professori. Hän kertoo itse olevansa, orropedi, kirurgi ja traumatologian erikoislääkäri.

        ps. se on muuten ravinto-oppi.

        Eipä taida kuule Heikkilä olla professofi...eikä kaiketi provessorikaan:))) Laitathan sen linkin jossa kerrotaan tämä hänen psofessuurinsa.

        Ps. se on muuten ortopedi, ei orropedi...


      • valtava tieto
        Kurkumafani kirjoitti:

        Pelotti sikainfluenssa ja kerkesin lukkeemaa Heikkilän ohjeistukset. Rupesin syömää valkosipulia ja kurkumaa ripottelin juustovoileivän päälle ja muihinki ruokii sitä pistin. Mies inhoaapi juustoa, eikä syö sitä suurin surminkaan. No mies sairastui possutautiin, mutta minä en. Onpa tuosta jo toennu ja kurkumaakin saa ripotella, muttei juuston kera. Kaikkihan sen tietää, että valkosipuli haisee, mutta onks sill sit jottai välii?

        Heikkilällä tosi hyvää ravinto tietoa terveyden ylläpitämiseen ja sairauksien hoitoon, sen oivaltaa vasta jos tietää ravinto opista jotain, esim tuo heikkilän ehdottama sipulimaito sika infulenssaan, myös vanhan kansan keino on täysin toimiva, johtuu sipulin orgaanisesta rikistä jonka elimistön hyöty arvo korkea, nostaa keuhkojen ja maksan antioksidatiivista statusta, jos ei pidä sipulista, voi ostaa apteekista reseptivapaata yskänlääkettä mucomyst, sisältää samaa kun sipuli, tieteellisemmällä nimellä acetylcysteine, siinä yksi esimerkki heikkilän tietotaidosta, sen kirjat hyviä kun hän perustelee mitä, miksi ja kuinka sekä oma linkki netissä mistä voi kysyäntarkempia tietooja, monet haukkuvat heikkilää bisnes mieheksi, mutta tekeepähän bisnestä kansan terveyttä kohentavalla tavalla, toisin kun jotkut ´ns "sauna belt,in) myyjät ostos kanavalla jne ym, hyvä heikkilä!


      • linkkiä, kiitos!
        valtava tieto kirjoitti:

        Heikkilällä tosi hyvää ravinto tietoa terveyden ylläpitämiseen ja sairauksien hoitoon, sen oivaltaa vasta jos tietää ravinto opista jotain, esim tuo heikkilän ehdottama sipulimaito sika infulenssaan, myös vanhan kansan keino on täysin toimiva, johtuu sipulin orgaanisesta rikistä jonka elimistön hyöty arvo korkea, nostaa keuhkojen ja maksan antioksidatiivista statusta, jos ei pidä sipulista, voi ostaa apteekista reseptivapaata yskänlääkettä mucomyst, sisältää samaa kun sipuli, tieteellisemmällä nimellä acetylcysteine, siinä yksi esimerkki heikkilän tietotaidosta, sen kirjat hyviä kun hän perustelee mitä, miksi ja kuinka sekä oma linkki netissä mistä voi kysyäntarkempia tietooja, monet haukkuvat heikkilää bisnes mieheksi, mutta tekeepähän bisnestä kansan terveyttä kohentavalla tavalla, toisin kun jotkut ´ns "sauna belt,in) myyjät ostos kanavalla jne ym, hyvä heikkilä!

        olisi joku ravinto-opin professori, sitä sinulla ei ole laittaa koska se EI pidä paikkaansa.

        Nimimerkin vaihtelu ei auta, kirjoituksesi tunnistaa.....


      • Osma74

        Mikään kasvissyöjä ei syö pelkkää "kasvista". Mukana on myös sieniä, papuja, herneitä, siemeniä, pähkinöitä ym. Selvää on, että pelkällä "kasviksella" ei pärjää. Kuitenkin jos laitetaan toinen ryhmä ihmisiä elämään pelkillä kasviskunnan tuotteilla ja toinen ryhmä pelkillä eläinkunnan tuotteilla, niin väitän eläindieettiläisten kuolevan nopeammin. Vähintäänkin heihin iskee keripukki.

        En vaivaudu avaamaan Heikkilän sivuja. Niitä katsomatta mietin, kuinka monipuolinen tutkimus toteaa kasvissyöjien kuolleisuuden olevan suurempi. Ja minkään ilmiön toteamiseen ei riitä yksi tutkimus, niitä tarvitaan useita samansuuntaisia tuloksia antavia. Kasvissyönti on ainakin Suomen oloissa varsin tuore innostus, joten syntymästään lähtien kasvissyöjiä on vähemmän ehtoopuolelle ennättäneinä. Siksi toiseksi on mietittävä kasvissyöjien lähtökohtia ja kuolleisuuden syitä: Onko kasvissyöjäksi ryhtyneellä taustalla esim. vaikea syömishäiriö. Jos on, niin vertailuryhmälläkin on oltava. Vai onko ihminen ryhtynyt kasvissyöjäksi vaikean sairauden johdosta? Jos on, niin tilanteen on oltava vastaava myös vertailuryhmällä. Vai onko kasvissyöjä erityinen riskinottaja, harrastaa vaarallisia urheilulajeja tai matkailee turvattomissa maissa? Jos on, on tilanteen oltava sama vertailuryhmässä.

        Vertailtaessa kasvissyöjien, lihansyöjien (ryhmää jota itseasiassa ei ole olemassa) ja sekasyöjien välistä kuolleisuutta on huomioitava sekin, onko ihmisten ruokavalio todellisuudessa se, mitä he väittävät. On varmasti olemassa HK:n sinistä salaa syöviä vegaaneja.

        Suostun lukemaan Heikkilän tutkimuksen, mikäli kaikki mainitsemani (ja myös muut potentiaaliset tulosia vääristävät tekijät) on huomioitu.


      • 25
        2+2 kirjoitti:

        kerrotaan milloin Antti Heikkilä on väitellyt prof. (??) ravinto-opissa, KIITOS! Luotettava linkki, kiitos.


        Heikkilä ei tietääkseni ole millään saralla mikään professori. Hän kertoo itse olevansa, orropedi, kirurgi ja traumatologian erikoislääkäri.

        ps. se on muuten ravinto-oppi.

        Eipä taida kuule Heikkilä olla professofi...eikä kaiketi provessorikaan:))) Laitathan sen linkin jossa kerrotaan tämä hänen psofessuurinsa.

        Se on muuten ortopedi...


      • kaksi puolta!!
        laiska ja terve kesk kirjoitti:

        on huono... tästä on olemassa paljon tieteellistä faktaakin. Siksi ne ohittivat sikarokotusjonoissakin sairaat... Livenä nähnyt työpaikallani, että kolleega, joka aktiiviliikkuja ja syö sen mukaan, myös vetää treenejä "harrastuspohjalta", on jatkuvasti sairaana

        Senpä tähden ravinnon pitää olla huippuluokkaa koska urheillessa kuluttaa kaikkea hiven aineista lähtien kymmen kertaiset määrät, jos et vain olisi nyt jostain syystä kirjoitustani tai huippu urheilua vastaan, voisit ajatlla kuinka paljon enemmän sairaita huippu urheilijat olisi nyky moska ruualla, ainakin urheilemattomat nuoret on lihavia ja rapakuntosia!


      • big pöljäke
        Osma74 kirjoitti:

        Mikään kasvissyöjä ei syö pelkkää "kasvista". Mukana on myös sieniä, papuja, herneitä, siemeniä, pähkinöitä ym. Selvää on, että pelkällä "kasviksella" ei pärjää. Kuitenkin jos laitetaan toinen ryhmä ihmisiä elämään pelkillä kasviskunnan tuotteilla ja toinen ryhmä pelkillä eläinkunnan tuotteilla, niin väitän eläindieettiläisten kuolevan nopeammin. Vähintäänkin heihin iskee keripukki.

        En vaivaudu avaamaan Heikkilän sivuja. Niitä katsomatta mietin, kuinka monipuolinen tutkimus toteaa kasvissyöjien kuolleisuuden olevan suurempi. Ja minkään ilmiön toteamiseen ei riitä yksi tutkimus, niitä tarvitaan useita samansuuntaisia tuloksia antavia. Kasvissyönti on ainakin Suomen oloissa varsin tuore innostus, joten syntymästään lähtien kasvissyöjiä on vähemmän ehtoopuolelle ennättäneinä. Siksi toiseksi on mietittävä kasvissyöjien lähtökohtia ja kuolleisuuden syitä: Onko kasvissyöjäksi ryhtyneellä taustalla esim. vaikea syömishäiriö. Jos on, niin vertailuryhmälläkin on oltava. Vai onko ihminen ryhtynyt kasvissyöjäksi vaikean sairauden johdosta? Jos on, niin tilanteen on oltava vastaava myös vertailuryhmällä. Vai onko kasvissyöjä erityinen riskinottaja, harrastaa vaarallisia urheilulajeja tai matkailee turvattomissa maissa? Jos on, on tilanteen oltava sama vertailuryhmässä.

        Vertailtaessa kasvissyöjien, lihansyöjien (ryhmää jota itseasiassa ei ole olemassa) ja sekasyöjien välistä kuolleisuutta on huomioitava sekin, onko ihmisten ruokavalio todellisuudessa se, mitä he väittävät. On varmasti olemassa HK:n sinistä salaa syöviä vegaaneja.

        Suostun lukemaan Heikkilän tutkimuksen, mikäli kaikki mainitsemani (ja myös muut potentiaaliset tulosia vääristävät tekijät) on huomioitu.

        Jostain syystä ihmisen vatsahapot, esim pepsiini on nimen omaan lihan sulattamiseen tarkotetu vatsahappo, hampaat on luotu lihan ja sekaravinnon syöntiin jne ym, ihmisellä on vain yksi vatsalaukku kuten sialla joka muistuttaa ihmistä läheisimmin sekaravinnon syöjänä, no, sitten luonnolla on tullut monta virhettä ihmisen suunnittelussa, kasvissyöjillä pötsi, satakerta jne ym, mutta, itse olen samaa mieltä heikkilän kanssa että luonto ei tee niin vakavia virheitä, pelkkä ksavis ravinto on sekaravinnon syöjälle aina jossain vaiheessa epäedullista.
        Esim proteiinien genomi on rakennus aineena ihmiskeholle täydellisin naudan lihassa!
        Mitä luettelit pähkinöistä ja pavuista että kasvis syöjät syövät niitä lisäksi, totta pirussa kasvissyöjät niitä syö kun ne ovat kasviksia, vai teollisestikko luulit että sienet, pavut, pähkinät valmistetaan, minun kansakoulu tiedon mukan ne kasvavat ihan maastakäsin eli kasviksia!


      • määävaaa
        big pöljäke kirjoitti:

        Jostain syystä ihmisen vatsahapot, esim pepsiini on nimen omaan lihan sulattamiseen tarkotetu vatsahappo, hampaat on luotu lihan ja sekaravinnon syöntiin jne ym, ihmisellä on vain yksi vatsalaukku kuten sialla joka muistuttaa ihmistä läheisimmin sekaravinnon syöjänä, no, sitten luonnolla on tullut monta virhettä ihmisen suunnittelussa, kasvissyöjillä pötsi, satakerta jne ym, mutta, itse olen samaa mieltä heikkilän kanssa että luonto ei tee niin vakavia virheitä, pelkkä ksavis ravinto on sekaravinnon syöjälle aina jossain vaiheessa epäedullista.
        Esim proteiinien genomi on rakennus aineena ihmiskeholle täydellisin naudan lihassa!
        Mitä luettelit pähkinöistä ja pavuista että kasvis syöjät syövät niitä lisäksi, totta pirussa kasvissyöjät niitä syö kun ne ovat kasviksia, vai teollisestikko luulit että sienet, pavut, pähkinät valmistetaan, minun kansakoulu tiedon mukan ne kasvavat ihan maastakäsin eli kasviksia!

        kyllä kai noi bodarit ja keihäänheittäjät ym purilaisia ja sipsejä vetäs jos niillä sais paremmat tulokset ja pysys terveempänä, onha ne paremman makusiaki, mut kai niillä urheilijoilla joku peruste on terveelliselle ruualle, tai kumpi ny si on terveellisempää, täälä mont5aa mieltä, kai se nykyihminen luulottelee että moska on terveellisempää ni eijjoo nii huono omatunto lihomisesta ja sairauksista, pestään niinku omatuntoo valehtelemalla ittelle ja muille!


      • omherb
        big pöljäke kirjoitti:

        Jostain syystä ihmisen vatsahapot, esim pepsiini on nimen omaan lihan sulattamiseen tarkotetu vatsahappo, hampaat on luotu lihan ja sekaravinnon syöntiin jne ym, ihmisellä on vain yksi vatsalaukku kuten sialla joka muistuttaa ihmistä läheisimmin sekaravinnon syöjänä, no, sitten luonnolla on tullut monta virhettä ihmisen suunnittelussa, kasvissyöjillä pötsi, satakerta jne ym, mutta, itse olen samaa mieltä heikkilän kanssa että luonto ei tee niin vakavia virheitä, pelkkä ksavis ravinto on sekaravinnon syöjälle aina jossain vaiheessa epäedullista.
        Esim proteiinien genomi on rakennus aineena ihmiskeholle täydellisin naudan lihassa!
        Mitä luettelit pähkinöistä ja pavuista että kasvis syöjät syövät niitä lisäksi, totta pirussa kasvissyöjät niitä syö kun ne ovat kasviksia, vai teollisestikko luulit että sienet, pavut, pähkinät valmistetaan, minun kansakoulu tiedon mukan ne kasvavat ihan maastakäsin eli kasviksia!

        hampunsiementen proteiini on kuulemma parasta ihmiskeholle nimenomaan optimaalisen rasva- ja aminohappokoostumuksensa ansiosta.


    • kynsilaukka11

      Valkosipulia kun syöt päivittäin niin ei flunssa tartu. Käsien peseminen on tärkeä juttu myös.

    • tosi on

      Luomuruoka on turvallista ja terveyttä edistävää ja eettisesti hyväksytyllä tavalla tuotettua ravintoa.
      Itse syön kaiken luomuna minkä voin ja en ole ollut sairaana viimeiseen viiteen vuoteen, kun siirryin luomuun.
      Keho voi hyvin ja mieli voi hyvin. Suosittelen kaikille. Luomukauppoja on joka kaupungissa.

      • alkoholiputsaa

        mä vedän kaksi kertaa kuussa kunnon puhdistavat krapulakännit, ei o kymmeneen vuoteen tarvinnu sairastaa. Ja labratulokset kuin teinillä.

        Kattokaa nyt spugejakin, ja viinaankin ne kuolee vasta dokattuaan päivittäin kolme vuosikymmentä.


      • Terveyttä ruumiille!
        alkoholiputsaa kirjoitti:

        mä vedän kaksi kertaa kuussa kunnon puhdistavat krapulakännit, ei o kymmeneen vuoteen tarvinnu sairastaa. Ja labratulokset kuin teinillä.

        Kattokaa nyt spugejakin, ja viinaankin ne kuolee vasta dokattuaan päivittäin kolme vuosikymmentä.

        Porkkana, joka viikko ahven(D-vitamiinia.korvaa auringon), joka päivä pari palaa suklaata, joka päivä lohta tai vaikka kirjolohta, joka päivä punainen vihannes, joka päivä vesimelooni, joka päivä rasvatonta maitoa litra, joka päivä kotimaisia marjoja, vadelmia, mustikoita, mansikoitakin, joka päivä yksi banaanio, chili-mausteet ja ulkoilua paljon ilman tupakkaan ja viinaa.
        Pitkää ikää ja terveyttä!


      • sappileikkaus 1982
        Terveyttä ruumiille! kirjoitti:

        Porkkana, joka viikko ahven(D-vitamiinia.korvaa auringon), joka päivä pari palaa suklaata, joka päivä lohta tai vaikka kirjolohta, joka päivä punainen vihannes, joka päivä vesimelooni, joka päivä rasvatonta maitoa litra, joka päivä kotimaisia marjoja, vadelmia, mustikoita, mansikoitakin, joka päivä yksi banaanio, chili-mausteet ja ulkoilua paljon ilman tupakkaan ja viinaa.
        Pitkää ikää ja terveyttä!

        Mie poltan tupakkaa ja porkkana on miulle pahinta myrkkyä. Se kun tutkitusti lisää mahd.sairastua syöpään. Suklaasta tulee parin palan jälkeen samanlainen kiputila, kuin mansikoista. Tiedätkö itse, mitä kova kipu on? Se voi alkaa röyhtäilynä. Se voi tuntua jommankumman keuhkon kärjessä. Se voi tuntua kitalaessa tai kurkussa tai hampaissa. Se kipu voi alkaa mistä
        tahansa suun ja navan yläpuolelta. Ja se kipu on kova. Se on pahempi, kuin synnytyskivut. Olen kivulloisesti synnyttänyt 5 lasta, mutta kun refluksitaudin aiheuttamat läpi yläkropan ; palleasta selänpuolelle, sydäninfarktia muistuttava kipu iskee ja kuolemanpelko valtaa mielen, niin eipä tule mieleen marjat, hedelmät tai mitään muutakaan. Sappirakko poistettiin, kun olin 25 vuotias ja painoin 42 kg.Aatelkaas,että 42 kg painava 25v. 2 lasta synnyttänyt joutuu sappileikkaukseen! Niin vain oli; sappirakko täynnä keltaisia pieniä kiviä. Kipuilu jatkui aina vaan. Jälkitarkastuksessa leikannut kirurgi kehui itseään ja kertoi, että kuvittelen kivut. Eihän minulla kertakaikkiaan voinut olla leikkauksen jälkeen yhtään mitään. Kummallisesti sain edelleen kipukohtauksia ja tänäkin päivänä, 30v myöhemmin ja kaikkina leikkauksen jälkeisinä vuosina olen saanut tosi kovia kohtauksia. Olen nyt 55v. Painan 58 kg. Olen 5:n lapsen äiti ja isoäiti. En nyt muista Helsingin Diakonissalaitoksen kirurgia vuodelta 1982. Mutta muistan aina sen, miten hän suhtautui niihin"köyhiin", jotka Vantaan kaupunki lähetti hänen potilaisiksiin. Kysyipä tämä tohtori minultakin, mitä kuvittelen hänen tehneen hyväkseni ja kun sanoin, että keuhkoihin sattuu, hän sanoi, ettei keuhkot tunne mitään.


    • Nutrixaaja

      Kokeile goji marjoja (huippu antioksidantti sisälteinen) supermarja ja vähennä turhia hiilareita ruokavaliostasi niin hyvää tulee. Tämä on vain yksi tippi, mutta kaikkea kannattaa kokeilla vain vähän kerrallaan ja lataa nutrix täältä ja opiskele lisää http://www.nutrix.fi/.
      Itselläni ei yleensä flunssaa pukkaa ja koetan noudattaa keskitietä näissä eri ravitsemusopeissa, kyllä se oma kroppa kertoo jos se voi hyvin.

      Voimia valitsemallesi tielle.

      • Goji rules

        Mulla kummasti hemoglobiini nousi kun aloin syömään Goji-marjoja. Ikinä ei hemo ole ollut yli 135, nyt kuukauden käytön jälkeen se on 142. Niitä ei tarvitse syödä kuin 10 kpl päivässä.


    • wcqwc

      Älä kuuntele noita luomun tai elävänravinnon juttuja joissa käyttäjä on siirtynyt johonkin ja sitten ei ole ollut viiteen vuoteen sairaana.

      Itse olens yönyt viimeiset kahdeksan vuotta ihan pelkkää kaupasta saatavaa huttupaskaa jossa ei ole minkäänlaisia ravintoarvoja tai vitamiineja ja en ole ollut kertaakaan sairaana.

      Tärkeintä ei ole se tyyli millä jotakin valmistetaan tai tuotetaan. Tärkeintä vastustuskyvyn ylläpitämisessä on se että saat riittävän määrän kehon vaatimia rakennusaineita kuten vitamiineja, kivennäisiä, proteiineja, rasvoja ja niin edelleen. Ei ole mitään hyötyä siitä mikä valmistustapa säilyttäisi vitamiinit parhaiten, koska jos syöt monipuolisesti niin saat kuitenkin sen tarvittavan määrän ja loppu menee sitten täysin hukkaan, kuten esimerkiksi c-vitamiini tulee pissan mukana ulos. Jotkut vitamiinit taas suurina määrinä aiheuttavat pahoja oireita kuten ihon hilseilemisen ja hampaiden tippumisen.

      Vastustuskykyä ei saa lisää siihen asti että olisit täysin vastustuskykyinen, eli sinuun tulee tästäkin edespäin tarttumaan ne pöpöt joita kohtaat. Sen sijaan terveellinen ja monipuolinen ruokavalio (ei siis ylensyönti jotakin fetissiruokaa kuten eläväravinto tms) ja sen lisäksi liikunta joka vahvistaa sydäntä ja muitakin lihaksia, keuhkoja ja niveliä ja parantaa ruuansulatusta ja aineenvaihduntaa auttavat kestämään niitä pöpöjä.

      Viruksia vastaan et voi taistella millään ruualla. Ainoa keino viruksen pysäyttämiseksi on biopuku ja hengitysnaamari jossa on biosuojatin. Sama koskee myös bakteereja. Tämä on valitettava tosiasia joita nuo ruokafetisistit eivät suostu hyväksymään vaikka missään ei ole koskaan todettu sitä että tietty ruokavalio kuten elävänravinnon syönti estäisi sairauksien puhkeamista.

      Se mikä elävässä ravinnossa tai luomuruuassa on hyvää, on se että saat niistä vitamiineja ja muita tarvitsemiasi aineita helposti ja siten että kehosi voi käyttää ne hyödyksi. Mutta kuten eläväravintointoilijakin sanoi, jos syöt ne raakana niin sinun ruuansulatuksesi ei pysy perässä. Ihminen ei ole mikään lehmä, vaan sekaravinnon syöjä mikä tarkoittaa sitä että jotkut kasvikset vaativat sen että ne esivalmistetaan ruuansulatuksen käyttöön.

      Vielä noista vitamiineista. Lisätyt vitamiinit eivät auta kuin kriisitapauksissa, eli sellaisessa tapauksessa että kärsit niiden aliravitsemuksesta, eli siitä että et saa niitä ruokavaliosi kautta. Kuitenkin on tutkimuksin todettu että vitamiinilisät ilman sitä ruokaa mistä sitä saa alunperinkin, ei imeydy elimistöön niinkuin sen pitäisi. Toisinsanoen suurin osa siitä menee täysin hukkaan ja tulee ulosteen mukana ulos. Siksi jos haluat saada vitamiineja niin syö mieluummin sitä ruokaa mistä sitä saa ja unohda ravintolisät tai vitaminoidut valmistuotteet koska niiden vitamiinimäärä ei jostain vielä tuntemattomasta syystä tahdo imeytyä elimistön käyttöön.

      • monipuolisesti.

        lihaa,kalaa,vihanneksia ja hedelmiä. Huolehdi siitä että saat riittävästi omega kuutosta ja kolmosta,syö myös monivitamiini tabletteja(apteekista). Lisä vitamiinien syönnistä on hyötyä,koska elimistö kuluttaa erilailla vitamiineja ja ruuan valmistuksessa saattaa osa vitamiineista tuhoutua ja samoin kaikilla ei välttämättä imeydy ruuasta saatavat vitamiinit riittävän hyvin. Näin olen tehnyt jo vuosikausia,hiukset ovat tuuheat ja kiiltävät eikä ole ollut väsymystä,tai sairauksia ja olo on aina virkeä ja hymy on herkässä. Ehdottomasti jätä roskaruoka pois,sipsit,hampurilaiset,pitsat,limpparit ym. Valmista itse ruokasi,silloin tiedät mitä syöt,etkä syö kourakaupalla e-kirjaimia,niin kuin valmisruuissa.


      • mh

        Tuo on siis sun mielipiteesi mutta monet ovat toista mieltä. Ravinnolla on tärkeä merkitys elimistön hyvinvoinnin kannalta. Koko terveys alkaa hyvästä ravinnosta. Se, että sinä syöt huttupaskaa, niinkuin kerroit, voi johtaa siihen, että verisuonesi ovat kohta tukossa tai saat syövän siitä hirveästä päivittäisestä lisäainelastista johtuen.


      • mh
        mh kirjoitti:

        Tuo on siis sun mielipiteesi mutta monet ovat toista mieltä. Ravinnolla on tärkeä merkitys elimistön hyvinvoinnin kannalta. Koko terveys alkaa hyvästä ravinnosta. Se, että sinä syöt huttupaskaa, niinkuin kerroit, voi johtaa siihen, että verisuonesi ovat kohta tukossa tai saat syövän siitä hirveästä päivittäisestä lisäainelastista johtuen.

        tarkoitin tuon yllä olevan kirjoitukseni nimimerkille wcqwc


      • usko tai älä

        Ravinnolla voi suoraan vaikuttaa immuunivasteen toimivuuteen, esim, aliravitut keskitysleireillä, sotilaat jne sairastuivat lavantauteihin, keltatauti jne mitkä ei leviä hyvin ravituissa ihmisissä, mitä terveellisempi ravinto, sitä terveempi olet ja mitä ravinnon suoralla vaikutuksella esim, aikoinaan ravinnossa esiintynyt home benicillium, vaikuttaa suoraan bakteereita tuhoavasti, samoin tekee esim sipuli, siinä on rikkiä hyvin imeytyvässä muodossa josta puhuttiin mm sikainfulenssaan tehoavana aineena, tieteellisempi nimi acetylcysteine, vaikuttaa suoraan keuhkojen ja maksan antioksidatiiviseen statukseen, puhdistaa keuhkoja ja maksaa jne, en jaksa enempää kirjoittaa mutta usko tai älä, kun syöt terveellisesti olet terveempi, pari kymppiset testosteronia luonnostaan tihkuvat nuoruuden itsevarmuudessa olevat sällit voi kehua pärjäävänsä moska ruualla, mutta katsotaan kun he ovat 50 vuotiaita verenpaine tautisia ylipainoisia diabeetikkoja, he varmaan muuttavat mielipiteensä kun terveyden huoltojärjestelmä jo romahtanut eikä heitä kyetä enää hoitamaan!


      • cqwqwc
        usko tai älä kirjoitti:

        Ravinnolla voi suoraan vaikuttaa immuunivasteen toimivuuteen, esim, aliravitut keskitysleireillä, sotilaat jne sairastuivat lavantauteihin, keltatauti jne mitkä ei leviä hyvin ravituissa ihmisissä, mitä terveellisempi ravinto, sitä terveempi olet ja mitä ravinnon suoralla vaikutuksella esim, aikoinaan ravinnossa esiintynyt home benicillium, vaikuttaa suoraan bakteereita tuhoavasti, samoin tekee esim sipuli, siinä on rikkiä hyvin imeytyvässä muodossa josta puhuttiin mm sikainfulenssaan tehoavana aineena, tieteellisempi nimi acetylcysteine, vaikuttaa suoraan keuhkojen ja maksan antioksidatiiviseen statukseen, puhdistaa keuhkoja ja maksaa jne, en jaksa enempää kirjoittaa mutta usko tai älä, kun syöt terveellisesti olet terveempi, pari kymppiset testosteronia luonnostaan tihkuvat nuoruuden itsevarmuudessa olevat sällit voi kehua pärjäävänsä moska ruualla, mutta katsotaan kun he ovat 50 vuotiaita verenpaine tautisia ylipainoisia diabeetikkoja, he varmaan muuttavat mielipiteensä kun terveyden huoltojärjestelmä jo romahtanut eikä heitä kyetä enää hoitamaan!

        Lue viestini uudelleen ja tarkemmin.


      • TIETÄVÄMPI

        NUTRIXISSAKIN SANOTAAN, ETTÄ KASVIKSET PANNAAN BLENDERILLÄ SOSEEKSI. PIRTELÖKSI NÄÄS!!! LUE ENNEN KUIN BRASSAILET NÄKEMYKSILLÄSI!!!


    • The_Evil_Of_Silence

      Ehkä Actimel-nimiset jugurttijuomat voisivat auttaa. Ne vahvistavat vastustuskykyä pitkään aikaan, jos niitä juo päivittäin. Yksi juoma päivässä se pitäisi riittää. Sopii myös lapsillekin!

      • Sun_shinez

        Halvemmalla noita superfoodeja saa tilattua Jenkeistä ja nyt myös dollarin kurssi on tosi edullinen. IHerbistä oon monet kerrat tilannut halpoja vitamiineja ja myös noita superfoodeja ja aina on loistavasti tullut paketit kotiovelle asti. Eli www.iherb.com. Jos joku ensikertalainen sieltä tilaa, niin tällä koodilla 5$ hinnasta pois: IKA825


      • läheltä
        Sun_shinez kirjoitti:

        Halvemmalla noita superfoodeja saa tilattua Jenkeistä ja nyt myös dollarin kurssi on tosi edullinen. IHerbistä oon monet kerrat tilannut halpoja vitamiineja ja myös noita superfoodeja ja aina on loistavasti tullut paketit kotiovelle asti. Eli www.iherb.com. Jos joku ensikertalainen sieltä tilaa, niin tällä koodilla 5$ hinnasta pois: IKA825

        superfoodit ovat suomen metsissä, mustikka ym nimellä, nokkosen lehti, kuusen kerkät jne ei tarvii jenkeistä tilailla ja on tutkittu että sen maan osan ravinnolla on tehokkain vaikutus missä populaatio on ollut jo tuhansia vuosia, eli kunkin populaation elimistö tottunut imeyttämään oman alueen ravinnon tehoikkaasti, esim suomesa, omenat, puolukka, mustikka, jne ym!


    • järG

      söis vaa kaikkia rasvaruokia nii hyvää jälkeä' tulis.

    • ki e

      Painoa on vähän liikaa, ollut oikeastaan aina ( /-10kg) Periaatteessa syön kaikkea, mutta pyrin valmistamaan ruokani itse, ilman ruokakermoja, margariinia, puolivalmisteita (lukuunottamatta pakastevihanneksia) Ruuanlaitossa käytössä voi (ja oikea kermakin, muttei toki arkisapuskoissa)
      Kiitollinen olen vanhemmilleni, jotka olivat jalat maassa ja flunssat ja rokot sairastettiin kotona kiirehtimättä heti lääkäriin. Muistan lapsuudestani yhden ainoan lääkärikäynnin (jolloin epäiltiin jo aivokalvon tulehdusta viikkojen kuumeilun vuoksi, mutta osoittautui vain sitkeäksi räkätaudiksi) Ei siis tullut pentuna penisiliiniä eikä antibiootteja. Räkätaudit podettiin lepäämällä, juomalla jne.
      Nyt olen 48vuotias, kuten jo mainitsin, vähän ylipainoinen, tupakoin, käytän alkoa... tähän ikään mennessä en ole ainuttakaan antibioottikuuria syönyt. Koviakin flunssia nuorempana kyllä poteneena, nekin ovat jääneet pois? En muista, koska olisin ollut flunssassa, varmastikin kymmenisen vuotta on aikaa... Vastustuskyky siis kasvaa myös sairastamalla ne taudit.
      Enkä nyt puhu siitä, että astmaatikko tai muita vakavia perussairauksia poteva ottaisi asian leikin kannalta, mutta me perusterveet voimme kyllä sairastaakin ilman lääkkeitä. Edistystä lääkärikunnassa on tapahtunut, ettei antibioottikuuria käsittääkseni nykyisin enää lyödä kouraan tutkimatta, että pääsisi vaan siitä potilaasta helposti eroon...mutta näinkin tehtiin aikoinaan.

      • ki e

        ja oikeestaan... olisin mieluusti potenut sikaflunssankin hetipian kolleegani jälkeen syksyllä (kun oli töissä hiljaista) muttei iskenyt. En aio ottaa rokotusta, ainoa toive on, että iskisi töitten suhteen sopivaan aikaan... toiveajattelua tietenkin, mutta sairastan, jos on tullakseen...


      • kiitos!"

        professuurilinkkiä odottelen!


      • bychloe
        kiitos!" kirjoitti:

        professuurilinkkiä odottelen!

        Superruokia ovat mun mielestä ihan tavalliset ruoat, joissa vaan sattuu olemaan paljon antioksidantteja tai erityisen korkea hyvän rasvan pitoisuus. Ei tarvitse siis etsiä jotain ihme ituja ja muita kalliita "superruokia", joitta pysyy terveenä. Lähikaupasta saa kaiken tarvittavan (:

        Mun superruokaa ovat mustikat ja muut marjat, tumma suklaa/kaakao, avokado, lohi, pinaatti, vähärasvainen maustamaton jogurtti, oisterit (tai muut sinkkipitoiset ruoat), kiivi jne...

        Kannattaa käydä:
        http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/noora-sydan-eko-reilu-ja-luomu/superfood-tarkoittaa-erityisen-terveellisia-ruoka-ain
        http://www.thelipstickdiaries.com/2009/08/top-10-beauty-foods/


      • kiusattukin
        bychloe kirjoitti:

        Superruokia ovat mun mielestä ihan tavalliset ruoat, joissa vaan sattuu olemaan paljon antioksidantteja tai erityisen korkea hyvän rasvan pitoisuus. Ei tarvitse siis etsiä jotain ihme ituja ja muita kalliita "superruokia", joitta pysyy terveenä. Lähikaupasta saa kaiken tarvittavan (:

        Mun superruokaa ovat mustikat ja muut marjat, tumma suklaa/kaakao, avokado, lohi, pinaatti, vähärasvainen maustamaton jogurtti, oisterit (tai muut sinkkipitoiset ruoat), kiivi jne...

        Kannattaa käydä:
        http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/noora-sydan-eko-reilu-ja-luomu/superfood-tarkoittaa-erityisen-terveellisia-ruoka-ain
        http://www.thelipstickdiaries.com/2009/08/top-10-beauty-foods/

        www.terveysmehu.fi

        antioksidantteja varmuudella !


      • realisti!!!
        bychloe kirjoitti:

        Superruokia ovat mun mielestä ihan tavalliset ruoat, joissa vaan sattuu olemaan paljon antioksidantteja tai erityisen korkea hyvän rasvan pitoisuus. Ei tarvitse siis etsiä jotain ihme ituja ja muita kalliita "superruokia", joitta pysyy terveenä. Lähikaupasta saa kaiken tarvittavan (:

        Mun superruokaa ovat mustikat ja muut marjat, tumma suklaa/kaakao, avokado, lohi, pinaatti, vähärasvainen maustamaton jogurtti, oisterit (tai muut sinkkipitoiset ruoat), kiivi jne...

        Kannattaa käydä:
        http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/noora-sydan-eko-reilu-ja-luomu/superfood-tarkoittaa-erityisen-terveellisia-ruoka-ain
        http://www.thelipstickdiaries.com/2009/08/top-10-beauty-foods/

        tuota heikkiläkin painottaa ravinnosta!
        Mutta jotkut tahot haukkuvat heikkilää bisnes mieheksi kun myy kirjoja, paasilinna, remes,raseptikirjan tekijät, ym jne roskakirjojen kirjoittajat vain ovat myös sitten bisneksen tekijöitä, heikklä nyt hankkii lisä ansioita vain eettisesti hyvällä tavalla kansan terveyttä ajatellen, eikä tuo ravinto ja terveys kirja ollut hintaluokaltaan lähes tulkoonkaan sitä luokkaa kuten esim atkinsin kirja!


      • tavis ruokailija
        realisti!!! kirjoitti:

        tuota heikkiläkin painottaa ravinnosta!
        Mutta jotkut tahot haukkuvat heikkilää bisnes mieheksi kun myy kirjoja, paasilinna, remes,raseptikirjan tekijät, ym jne roskakirjojen kirjoittajat vain ovat myös sitten bisneksen tekijöitä, heikklä nyt hankkii lisä ansioita vain eettisesti hyvällä tavalla kansan terveyttä ajatellen, eikä tuo ravinto ja terveys kirja ollut hintaluokaltaan lähes tulkoonkaan sitä luokkaa kuten esim atkinsin kirja!

        Mä lopetin leivän syönnin Heikkilän oppejen mukaan. Olin aiemmin syönyt paljon ruisleipää pävittäin. Tulos: vatsa lakkasi toimimasta ja verensokeri alkoi heilahdella. Syön ihan tavallista ruokaa ehkä enemmän kala ja kasvis kuin lihapainotteista. Muutaman hedelmän päivitäin ja kasviksia. Syön myös pähkinöitä, siemeniä ja marjajauheita. Joskus soijaa ja päivittäin öljyjä. Ihan hyvin on näillä pärjäilty. En kuulu niihin ihmisiin jotka miettivät koko ajan syömisiään. Voihan olla että eri ihmisille sopii erilainen ruokavalio. Hyvät linkit laitoit nimimerkki bycloe.


      • LL....
        realisti!!! kirjoitti:

        tuota heikkiläkin painottaa ravinnosta!
        Mutta jotkut tahot haukkuvat heikkilää bisnes mieheksi kun myy kirjoja, paasilinna, remes,raseptikirjan tekijät, ym jne roskakirjojen kirjoittajat vain ovat myös sitten bisneksen tekijöitä, heikklä nyt hankkii lisä ansioita vain eettisesti hyvällä tavalla kansan terveyttä ajatellen, eikä tuo ravinto ja terveys kirja ollut hintaluokaltaan lähes tulkoonkaan sitä luokkaa kuten esim atkinsin kirja!

        kerrotaan tästä Heikkilän ravinto-oppiprofessuurista, kiitos! Kun asiasta maininnut kuitenkin koko ajan kirjoittaa joka pv. ketjuum..


      • muokkaa sanoja!
        tavis ruokailija kirjoitti:

        Mä lopetin leivän syönnin Heikkilän oppejen mukaan. Olin aiemmin syönyt paljon ruisleipää pävittäin. Tulos: vatsa lakkasi toimimasta ja verensokeri alkoi heilahdella. Syön ihan tavallista ruokaa ehkä enemmän kala ja kasvis kuin lihapainotteista. Muutaman hedelmän päivitäin ja kasviksia. Syön myös pähkinöitä, siemeniä ja marjajauheita. Joskus soijaa ja päivittäin öljyjä. Ihan hyvin on näillä pärjäilty. En kuulu niihin ihmisiin jotka miettivät koko ajan syömisiään. Voihan olla että eri ihmisille sopii erilainen ruokavalio. Hyvät linkit laitoit nimimerkki bycloe.

        Ite luin heillilän ravinto ohjeista että vaalea leipä on huon0a, ei kuituja jne, mutta ainakin mun kirjassa (tarkastin) painotetaan syömään ruislepää ja kauraa, valkoset, esim makarooni, valkonen leipä, valkonen riisi kielletään, saat asian kuulostamaan huonolta jos muutat vaalean leipä kiellon ruisleivänkin kielloksi!!
        Vähän samaan tyyliin mediakon saa hyvät asiat kuulostamaan huonoilta ja päin vaston!


      • VHH-puollustajia
        muokkaa sanoja! kirjoitti:

        Ite luin heillilän ravinto ohjeista että vaalea leipä on huon0a, ei kuituja jne, mutta ainakin mun kirjassa (tarkastin) painotetaan syömään ruislepää ja kauraa, valkoset, esim makarooni, valkonen leipä, valkonen riisi kielletään, saat asian kuulostamaan huonolta jos muutat vaalean leipä kiellon ruisleivänkin kielloksi!!
        Vähän samaan tyyliin mediakon saa hyvät asiat kuulostamaan huonoilta ja päin vaston!

        Juu mutta kyllä alunperin olen saanut tämän tiedon kaiken viljan vaarallisuudesta juuri näiden VHH- vouhkaajilta. Eli ilmeisesti siinäkin leirissä on ihmisiä moneen lähtöön. Tuo sun kirjoittamasi kuulostaa vielä ihan järkevältä. Mutta kyllä olen nähnyt myös kirjoituksia jossa mollitaan ruisleipääkin.


    • Jaakkoanttila2
    • A&O

      Goji-marjat ovat omien kokemusteni mukaan hyvä keino parantaa vastustuskykyä. Toinen erinomainen ja myös hyvin dokumentoitu ravintolisä on Aloe vera -juoma. Se parantaa vastustuskykyä, kun sitä käyttää säännöllisesti. Lisäksi se tasapainottaa vatsan toimintaa, parantaa vitamiinien imeytymistä elimistöön ja toimii antioksidanttina, muun muassa. Mitään haitta- tai sivuvaikutuksia Aloe veralla ei ole.

      Kannattaa kuitenkin olla tarkkana juomaa valitessaan, sillä markkinoilla on myös huonoja tuotteita. Valitse luomulaatuinen ja sertifioitu tuote. Silloin tuote ei sisällä parabeenejä (kyseenalaisia säilöntäaineita) eikä keinotekoisia makuaineita tai aloiinia, jolla on ikävä laksatiivinen vaikutus. Jos tuote on geelimäinen, paksuus on voitu saada aikaan ksantaani-nimisellä lisäaineella. Sitäkin kannattaa karttaa.

      Itse käytän Avivirin Aloe vera -juomia, jotka täyttävät nämä vaatimukset ja ovat lisäksi hinnaltaan kohtuullisia.

    • vitaminman

      www.iherb.com

      Löytyy kaikki lisäravinteet ja myös SUPERFOODIT!

      Edullisesti ja pienillä postikuluilla 3.28e jos tilaat alle 1.3kg paketin.
      HUOM! Jos tilauksen loppusumma ei ylitä 50e niin ei mene tullimaksuja.

      Voi maksaa myös Visa Electronilla
      Uudet tilaajat laittakaa kuponki koodi kohtaan PEK241 niin saa 5 Dollarin alennuksen loppusummasta.

      Itse oon tilannu lukuisia kertoja ja hyvin on tullu perille, postilaatikkoon.

      • liljilla

        Minä pysyn terveenä kun laitan aamupirtelööni mustaherukkaa. Lisäksi soija/Kaura/hamppumaitoa tms. Jogurttiakin voi laittaa. Sit banaania, pakastehedelmiä ja marjoja lisää. Superfoodeista tykkään eniten laittaa macaa, laitan myös tyrnija karpalorouhetta. Sori virheet täällä ei näe kirjoittaa. Nämä kaikki siis aamupirtelöön.

        Lisäksi gojit vaikuttaa hyvälle. Tyrni, karpalo, ja mustaherukkamehuista pidän myös(sokerittomista).

        Itse olen raaistuva vegaani. Minä koen että hampaani ja paksusuoleni eivät ole lihansyöjälle tyypilliset. Mielestäni ihminen sopeutuu moniin eri ruokavalioihin. Tiedän monta jotka ovat vaihtaneet Heikkilän dietin kasvisversioon sillä lihan syönnistä on tullut sekä eettisesti että fyysisesti etova olo. Itsekään en usko että lujalla lihanvetelyllä olisi positiiviset seuraukset. Ikinä ennen ihmiset eivät ole mässäilleet lihalla kuten näinä aikoina. Omasta 20 vuoden kokemuksesta voin suositella kasvisruokaa ja vielä huipummalta tuntuu raakaruoka johon olen vasta tutustumassa. Itse otan mallia syömiseeni enämpi gorillasta ja simpanssista kuin Heikkilästä. Ja näkeehän sen jo naamasta jos laitetaan vierekkäin rawfoodisti ja pellinkidiettiä noudattava, niin kumpi näyttää terveemmälle ja kumpi harmaalle ja huonoihoiselle. Olen päässyt tätä vertailua tekemäänkin.

        Kannattaa ottaa yhteyttä sisimpäänsä, kysyä ohjeita omalta sisäiseltä parantajaltaan. Se kertoo mitä kehosi kaipaa syödäkseen.


    • ranxerox75

      Superruoka ei tee juuri mitään hyvää ihmiselle joka jo muuten syö terveellisesti. Jos tupakoit, juot ja syöt hampurilaisia joka päivä, superruoka on hyvä lisä. Mutta jos syöt kasviksia, marjoja, hedelmiä ja tasapainoisesti(omalle kropalle suhteutettuna) hiilareita, protskuja ja rasvaa - niin superruoka muuttuu vain kalliiksi ulosteeksi kropassa.

      Suomi on täynnä superruokaa(koko termi on muuten naurettava hypetys); marjoja, sieniä, tuoreita kasviksia jne. Jos otetaan vielä hiilijalanjälki tähän mukaan, niin superruoan tilaus ulkomailta on lähinnä psykologinen asia ihmisen mielessä. Se on markkinoitu hyvin, käytetty vain positiivisia tilaustutkimuksia ja "hyvää ajankohtaa" hyväksi. Hyvä ajankohta on juuri nyt kun ihmisille on saanu painotettua ruoan vaikutus kropan ja aivojen hyvinvointiin - tässä on hyvä rako markkinoida vaikka mitä ja pistää nettiin rahalla maksetun tohtorin kuva ja superlatiiviset lauseet.

      Itse syön vadelmia, mustikoita mansikoita ja tuoreita kasviksia päivittäin ja uskon ja tiedän että ne vastaavat täysin näitä "gojimarjoja" ja muita ulkomaiden hypetyksiä. Usein nämä kuivatut ulkomaiset marjat yms ovat varsin kalliitakin, kymmeniä euroja kilo. Mitä maksaa suomalainen mansikka per kilo? Tuntuuko vähä siltä että joku kusee sinua silmään..

      Olen vitamiinien, antioksidanttien ja aminohappojen puolestapuhuja. Näitä voi käyttää tarpeeseen lisäravinteina - kunhan pysyy kohtuudessa. On joku uudehko tutkimus missä todettiin että vitamiinien äärimmäiset annokset terveelle ihmiselle ovat enemmän negatiivisia kuin positiivisia vaikutuksiltaan. Eli ihminen maksaa siitä että tekee halla kropalleen.

      Itse käytän 3-4 aminohappoa, useita vitamiineja, mineraaleja ja ns. extracteja jotka ovat antioksidanttiominaisuuksiltaan vahvoja. Kyse on silti vuosien tietojen perusteella tehdystä tasapainoisesta lisäravinteiden käytöstä. Mitään en käytä liikaa, esim. c-vitamiinia vain noin keskim. 500-1000mg päivässä koska ylimääräinen ei edusta mitään hyötyä.

      Vitamiinien hivenaineiden luonnollinen saanti on paras keino ihmiselle. Siis ravinnosta saatavat ainesosat. Itse käytänkin vitamiineja yms vain sen takia että 1) niiden ravintolisäarvot eivät ole äärimmäisä vaan kohtuullisia 2) en korvaa niillä normaalin ravinnon puutoksia 3) urheilen ja liikun ja siksi on todennäköistä että ravinnosta saatavat vitamiinit/hivenaineet/aminohapot eivät riitä tasapainoon omalla ruokavaliollani joka on muutenkin erikoinen(yksi ateria päivässä iltaisin, sitä ennen kontrolloitua paastoa).

      Väitän että päivittäinen kontrolloitu paasto on ihmiselle hyväksi mutta se on sen verran monimutkainen selittää että jos joku siitä on kiinnostunut niin etsikään itse netistä: soturidieetti. Yksinketaiesti lyhennettynä kyse on tasapainosta jossa kropan annetaan puhdistautua myrkyistä päivittäin ja pidetään hormoni ja ravinnetasapainoa yllä pienillä välipaloilla ns superruokaa eli tuoreita kasviksia, hedelmiä. Iltaisin syödään lähes rajoittamatomasti mutta välttäen sokereita ja jalostettuja hiilihydraatteja. Ihminen joka syö jatkuvasti eli normaali moderni ihminen, ei paastoa kuin ehkä korkeintaan yöuniensa aikana eikä siten pääse eroon ravinnosta tulevasta myrkkytaakasta(varsinkin jos syö eineksiä tai muuten jalostettuja tuoteita) lainkaan. Ihminen todennäköisesti vanhenee ennenaikaisesti koska ei anna kropan puhdistautua paastolla. Satunnaiset paastot eivät auta vaan päivittäinen paasto saa aikaan energiatasojen nousun huippuunsa, hormonien tasapainon ja fokusoidun ajattelun sekä parantuneen seksuaalisen energian. Suosittelen, mutta en tuputa. Minulle superruoka on typerä sana joka on tarkoitettu ihmisille jotka etsivät oikotietä onneen: syövät kuten ennekin mutta lisäävän päälle vielä näitä marjoja ja jauheita. Jos aikaa jotain muuttaa, pitää muuttaa syy eikä seuraus. Supermarjat ovat kuin sauvakävelyn sauvat, niillä ei tee mitään jos ei kävele mutta tehoastavat hieman jos itse syy->kävelyä harrastetaan.

    • Krypto456

      Oon käyttänyt yli 4 vuotta enkä aio lopettaa koskaan. Tuntuu kun oon tasapainossa enkä ole koskaan jaksanut näin hyvin. Sanoi siitä kuka mitä tahansa mulla on pelkästään positiivisiä kokemuksia. Ite vedän vihermehuna ja vastustuskyky on huipussaan. Oon huono syömään salaatteja joten siitä saan kaiken tarvittavan ja lisäksi päivä annos tulee maksamaan alle euron. Mistä saat ituja, oraita, vihanneksia ja hedelmiä puolen kilon verran egellä?

    • Superfood

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe