Huippu-urheilu on "sairasta" ????

Seppo

Kiva lukea vastauksia viestiini. Meitä on moneksi, puolesta ja vastaan. Se on tervettä.
Maalikkona kysynkin onko huippu-urheilu sairasta? Urheilusta tietävät vastakkaa.

6

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tie Domi

En ole urheilija, mutta mielestäni olet oikeassa.

• kokemusta on

Urheilu on aika rankkaa.. oli sitten kyseessä juniori- tai seniori-taso.

Itse hiihdin aktiivisesti vielä muutama vuosi sitten ennen loukkaantumista, joka pisti sukset naulaan lopullisesti. Paineet olivat kovat. Joka puolelta tuli toiveita ja pakko oli aina yrittää. Treenit oli kovia ja viikonloput rankkoja. Aina olin menossa kisoihin.

Ja tuo kilpailuinto on semmoinen asia, että kilpaladun kutsua ei voi vastustaa. On pakko päästä lähtövaatteen alle. Siinä mielessä se on aika sairasta. Vaikka en nyt juurikaan huippu-urheilusta puhu.

Hiihtojen katsominen tuntuu pahalta, kun muistelee niitä omia "kulta-aikoja", mutta sellasta se elämä on.

Joo... enpä tidä, saitko mitään tolkkua... Mutta vaikeeta se urheilu on.

ja vielä sen verran... junioriurehilijoiden vanhemmille: Älkää tappako lastenne intoa urheiluun. Antakaa elämässä olla muutaki ku urheilu...

• Seppo

Oma poikani on urheilu lajinsa nuorten Suomen ja pohjoismaitten mestari, joten tiedän jotakin mitä se vaatii.
        Kansainvälinen tasokin on mitattu (MM 18) ja se huippu on todella kaukana.

• Urheilija

Huippu urheilu on todella rankkaa! Joissain urheilussa sairasta mutta hiihto ei kuulu niihin! Kun ammattilaiselta loppuu ura ei raahaa enää tule eikä oo helppoa! Isometsä saa sympatiani ja ennenkaikkea kunnioitukseni!

• nykymeno

Liikunta on hyväksi kaikille, mutta nyky-urheilua (kilpailua) en ymmärrä. Katsoin vasta katkelmia 50-60- lukujen hiihtokilpailuista, ja niissä oli sentään vielä sitä jotakin - leikillistä kilpailumieltä, kuntoilua ja hauskanpitoa! Nykyisin tärkeintä on voittaminen ja se tehdään keinoja kaihtamatta. Pelkkää dopingia koko touhu.

• Anonyymi

Sairaat eivät huippu-urheile. Huippu-urheilijat eivät ole sairaita, mutta tuntuu, että huipulla urheillessa täytyy olla hulluuden rajamailla. Kovapäistä porukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3627
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      129
      1468
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1351
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1068
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      191
      1057
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      977
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      951
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      930
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      895
    Aihe