Kiva lukea vastauksia viestiini. Meitä on moneksi, puolesta ja vastaan. Se on tervettä.
Maalikkona kysynkin onko huippu-urheilu sairasta? Urheilusta tietävät vastakkaa.
Huippu-urheilu on "sairasta" ????
6
500
Vastaukset
- Tie Domi
En ole urheilija, mutta mielestäni olet oikeassa.
- kokemusta on
Urheilu on aika rankkaa.. oli sitten kyseessä juniori- tai seniori-taso.
Itse hiihdin aktiivisesti vielä muutama vuosi sitten ennen loukkaantumista, joka pisti sukset naulaan lopullisesti. Paineet olivat kovat. Joka puolelta tuli toiveita ja pakko oli aina yrittää. Treenit oli kovia ja viikonloput rankkoja. Aina olin menossa kisoihin.
Ja tuo kilpailuinto on semmoinen asia, että kilpaladun kutsua ei voi vastustaa. On pakko päästä lähtövaatteen alle. Siinä mielessä se on aika sairasta. Vaikka en nyt juurikaan huippu-urheilusta puhu.
Hiihtojen katsominen tuntuu pahalta, kun muistelee niitä omia "kulta-aikoja", mutta sellasta se elämä on.
Joo... enpä tidä, saitko mitään tolkkua... Mutta vaikeeta se urheilu on.
ja vielä sen verran... junioriurehilijoiden vanhemmille: Älkää tappako lastenne intoa urheiluun. Antakaa elämässä olla muutaki ku urheilu...- Seppo
Oma poikani on urheilu lajinsa nuorten Suomen ja pohjoismaitten mestari, joten tiedän jotakin mitä se vaatii.
Kansainvälinen tasokin on mitattu (MM 18) ja se huippu on todella kaukana. - Urheilija
Huippu urheilu on todella rankkaa! Joissain urheilussa sairasta mutta hiihto ei kuulu niihin! Kun ammattilaiselta loppuu ura ei raahaa enää tule eikä oo helppoa! Isometsä saa sympatiani ja ennenkaikkea kunnioitukseni!
- nykymeno
Liikunta on hyväksi kaikille, mutta nyky-urheilua (kilpailua) en ymmärrä. Katsoin vasta katkelmia 50-60- lukujen hiihtokilpailuista, ja niissä oli sentään vielä sitä jotakin - leikillistä kilpailumieltä, kuntoilua ja hauskanpitoa! Nykyisin tärkeintä on voittaminen ja se tehdään keinoja kaihtamatta. Pelkkää dopingia koko touhu.
- Anonyymi
Sairaat eivät huippu-urheile. Huippu-urheilijat eivät ole sairaita, mutta tuntuu, että huipulla urheillessa täytyy olla hulluuden rajamailla. Kovapäistä porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662204Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921482Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621285Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701271- 1151149
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11862