Mikä

kysyväjyrsijä

vaikutus ihmiselle on piikkimatolla, joka näyttää olevan kovaa huutoa ja erittäinkin suosittu joululahjana?

95

22483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkolikkapekkapokka

      ainakin aiheuttavat kipua, mutta sitten kipu pikkuhiljaa häviää ja paikkoja lämmittää ja puuduttaa. Eli siis mistä tuossa matossa on kysymys? En ole fakiiri, mutta ajattelin. Lääkärit tietävät asian, mutta kertokaa nyt kun kerran tiedätte.

      • palautetta....-

        Lääketiede palsta tarkoittaa tieteestä asiallista keskustelua. Älä tule toistamiseen tälle lääketiedepalstalle kirjoittelemaan, jos et kerran tiedä asioista. Kysyjä haluaa asiallista ja teoreettista vastausta.


      • terve kuin pukki

        Kaikkea sitä yritetään myydäkkin. En mene kyllä lankaan.


      • 25
        palautetta....- kirjoitti:

        Lääketiede palsta tarkoittaa tieteestä asiallista keskustelua. Älä tule toistamiseen tälle lääketiedepalstalle kirjoittelemaan, jos et kerran tiedä asioista. Kysyjä haluaa asiallista ja teoreettista vastausta.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1823.0.html


      • Gb
        terve kuin pukki kirjoitti:

        Kaikkea sitä yritetään myydäkkin. En mene kyllä lankaan.

        Älä vaan osta, älä osta ruokaakaan, väittävät, että sillä lähtee nälkä, ei pidä paikkaansa, huomenna viimeistään on uusi nälkä!


      • Intona piikkeihin
        terve kuin pukki kirjoitti:

        Kaikkea sitä yritetään myydäkkin. En mene kyllä lankaan.

        Valkoinen piikkimeri näyttää pelottavalta. Eikä ihme, sillä matossa sojottaa yli 6 000 muovipiikkiä pieniin ympyröihin aseteltuina. Ensimmäinen kerta alkaakin melkoisella pistelyllä. Muutaman minuutin päästä pistely kuitenkin muuttuu lämpimäksi tunteeksi, joka valtaa koko piikeillä makaavan alueen.

        - Kyllähän piikkimatto pistelee, varsinkin kun ihmistä aluksi jännittää ja hän makaa matolla jäykkänä pökkelönä, fysioterapeutti kertoo.

        Pistely helpottaa, kun vartalon saa rentoutumaaan ja piikit alkavat vaikuttaa elimistössä akupunktion tavoin. Akupunktion on todettu tietyissä lääketieteellisissa tutkimuksissa lievittävän mm. kipua. Maton 230 muovinappia, joissa jokaisessa on 27 piikkiä, pitävät huolen, että pisteitä selästä löytyy.

        - Selässä on erityisen paljon akupisteitä. Niiden kautta ääreisverenkierto tehostuu ja endorfiinia erityy vartaloon.

        Endorfiini eli hyvän olon hormoni rentouttaa ja saa olon tuntumaan miellyttävältä. Verenkierron tehostuminen tuo lämmöntunnetta.

        - Ihan jo se, että kiireinen nykyihminen asettuu aloilleen, eikä tee mitään 10-15 minuuttia, tekee hyvää elimistölle. Piikit sitten tehostavat tätä vaikutusta, fysioterapeutti kertoo.

        Shaktimaton nimellä mm. joogakaupoista ja -keskuksista löytyvä matto on kevyt kannettava. IS testasikin mattoa töissä ja kotona noin viikon ajan.

        Aluksi pistely tosiaan on melkoista ja aivot käskevät kroppaa nousemaan ylös piikkikidutuksesta. Ei kuitenkaan mene montaa minuuttia, kun pistely muuttuu mukavaksi lämmöntunteeksi.

        Sydämensyke alkaa tuntua koko kropassa, ja mieli alkaa kuin huomaamatta keskittyä pelkkään olemiseen. Kolmannella kokeilukerralla illalla kävi niin, että nukahdin matolle ja heräsin sen päältä keskellä yötä.

        - Matolla voi maata toki niin kauan kuin haluaa. Siitä ei ole haittaa. 10-15 minuuttia kuitenkin jo riittää tuomaan rentoutuneen olon, jos makaamiseen keskittyy, eikä touhua samalla muuta, fysioterapeutti sanoo.

        Selällään makaaminen tuntuu parin kerran jälkeen hyvältä ja rentouttaa. Samalla huomaan, kuinka harvoin itse asiassa vain makaan ja olen.

        Yleensä joko luen, juttelen perheeni kanssa tai katson televisiota. Pelkkä hiljainen makaaminen tuntuu aluksi oudolta, mutta rentoutuksen jälkeen oikein virkistävältä.

        Vatsallani en sen sijaan pysty vieläkään matolla olemaan. Piikit tuntuvat liikaa.

        - Herkkäihoiset voivat laittaa piikkien ja ihon väliin jonkun ohuen kankaan. Paras tulos kuitenkin tulee paljaalla iholla, fysioterapeutti neuvoo.

        Shaktimaton tehosta ei ole tieteellistä tutkimusta. Mutta kokemusperäisesti voi sanoa, että piikeillä makaaminen rentouttaa ja tuo jopa unen. Tapahtuisiko tämä, jos makaisin ilman mattoa hiljaa olemiseen keskittyen. Voi olla, mutta toisaalta mukava, selän valtaava lämmöntunne ainakin jäisi kokematta.

        Shaktimatto on tarkoitettu ihmisille, joilla on muun muassa stressin aiheuttamia jännitystiloja sekä univaikeuksia. Minua matto ainakin viikon aikana rentoutti, kunhan sille vain kerkesi arjen touhujen keskeltä makaamaan.


      • jolkunkolkun

        mulla on sellainen piikkimatto, jonka olen tilannut netin kautta, tosi hyvä.
        Siinä on kunnon piikit , se on ruotsalainen matto. Siinä kun makaa noin 20 min niin rentouttaa tosi hyvin .
        Suosittelen


      • hiii

        kuumakivihieronta tuntuu musta kyllä paremmalta kuin piikkimatto


    • ,,...,,,......-.-.-

      avantouinnilla, juoksulenkillä ja useimmilla muilla liikuntamuodoilla. Akupunktiolla on myöskin samanlaista vaikutusta kuin piikkimatolla makaamisella. Efedriinipitoisuus veressä kasvaa ja samoin aivoissa. Googlettakaa efedriini. Ei ihme jos on suosittu. Efedriini on kilpaurheilussa kiellettyjen listalla. Lääkkeitä tai aineita, joissa on efedriiniä ei sallita kilpaurheilussa.

      • Aivan, eli myös itseään sopivasti vahingoittamalla saa hyvänolon tunteet, kun elimistö vapauttaa noita kivunlievitysaineita.


      • teris
        kirjoitti:

        Aivan, eli myös itseään sopivasti vahingoittamalla saa hyvänolon tunteet, kun elimistö vapauttaa noita kivunlievitysaineita.

        Mä katoin ohjelman siitä kun porukat lävistää itsensä ison kalastuskoukun tapasella ja ripustautuvat sitten roikkumaan niistä.. oli ihan sairaan näköistä mutta ei sitten kuulemma loppujen lopuksi sattunut paljoa ja porukat jää siihenkin koukkuun. joten kait siinäkin aivot erittää aineita jotka tuottaa hyvää oloa.


      • ah

        Tarkoitko endorfiini pitoisuus kasvaa,tietääkseni efedriini piristää ei silloin ainakaan uni pitäisi tulla paljon paremmin.


      • mattomaakari

        Endorfiini ei efedriini.


      • maria---

        siis tarkoitatko kenties endorfiinia?


    • zyzgouwitshi

      Joo. On ihan täyttä potaskaa. Ainakin lompuukissa kutu käy, kun maksuhölöä jymäytetään. Kokeilein, enkä saanut kiksejä! Eikä olokaan parantunut. En sellasta kaatiskamaa ittelle ainakaan hommaile. 18 ekee näkyy olovan halpahallissa hintana. tuhat mattoo kaupaks ja 18 donaa taskuun... pisnis is pisnis..

      • efedriiniä sieltäkin

        Hyppää sitten avannossa...


      • Ajattelitko että yksi kerta riittää arvosteluun.Meitä on joka lähtöön!


    • hyvin

      itse ostin tässä syksyllä piikkimaton ja kun selkä oli tosi kivuliainen (jumissa) se todella helpotti. Rentouttaakin niin että meinasin nukahtaa aina. Ostin myös ystävälleni joka kärsii ajoittain selkävaivoista ja poikani kokeili minun mattoa ja osti oman sen jälkeen. Kaikki kokemukset ovat olleet tosi hyviä.

      • hyvin2

        Minulla myös tuo matto käytössä.Olen nukkunut paremmin senjälkeen kun aloin käyttämään joka ilta n. 20 min. tuntuu myös että esim. niskat ei ole niin jumissa kuin aiemmin : ) Aion jatkaa käyttöä edelleen.


    • aa

      Humpuukia tosi on.Kaikkea ne keksii kuppamiehet.

      • testattu on

        Oletko kokeillut? Suosittelen, paitsi jos et jaksa olla paikallas ja rentoutua.....
        Älä puhu, jos et tiedä mistä puhut....


      • se siitä

        ilmiö.itse kokeilin jo -90luvulla.Lämmittää ja rentouttaa ja kipukin jostain syystä helpotti.fysiöterapeutti suositteli jo -90luvulla.on sitä hullumpaakin ostettu.


      • MT

        Arvon kokeilijat ja muut, kyllä matto toimii ja vie kuin juhlasta juhlaan mutta ei varmasti kaikilla ja sitä on käytettävä viikkoja jopa kuukausia ja oltava intian reseptin mukainen "aito" jäljitelmä. Halpa on aina halapaa.
        Elämän Nautinto on täydellistä, jatkuvana mutta on osattava käyttää oikein ja sitä asennetta!!


    • En osta

      Pelkkä myyntikikka taas joulun alla,kyllä pöljää taas höynäytetään.Maatkaa rappusilla olevalla kenkämatolla:)

      • Äijänpuoli

        ennen kuin haukutte..
        Ite olin erittäin epäileväinen, mutta jäinpähän vaan koukkuun.. Lievittää niska/hartia/selkä-jumeja ja rentouttaa ihan hemmetisti.


      • fakiiri :)
        Äijänpuoli kirjoitti:

        ennen kuin haukutte..
        Ite olin erittäin epäileväinen, mutta jäinpähän vaan koukkuun.. Lievittää niska/hartia/selkä-jumeja ja rentouttaa ihan hemmetisti.

        Matto ollut käytössä 2 vkoa, 20 min matolla rentouttaa aivan käsittämättömällä tavalla, selkä/niska rentoutuu, kivut ovat lieventyneet niskassa jne.....suosittelen lämpimästi! Epäilin sitä hiukan itsekin....muovipiikit jne... :) mutta luontaisterapeuttina oli pakko kokeilla :) käyn vielä ostamassa toisen
        että saan jalkojenkin alle maton....


    • kuin sikakinkku

      Se on luulotautisten lelu !

      • Piikkeilijä

        edes kokeilla, ja ne huutelijat jotka eivät ole kokeilleet vielä piikkimattoa, älkääpäs tuomitko humpuukiksi! Pääasiahan on että ihmiset jostain, suht edullisesta, saavat helpotusta oloonsa! Parempi vaihtoehto piikkimatto on kuin pullo viinaa, vaikutukset eivät ole yhtä tuhoisia pitemmän päälle. Niin moni, joille olen suositellut mattoa, itse jo 3 kk käyttäneenä koko kropalle siis eri aikoina eri kohta ;-), voin sanoa että apua on! Selluliitti on kutistunut, uni parantunut, lihakset rentoutuneet. Ilman kemiallisia myrkkyjä. Kehon omat endorfiinit ja oxitosiinit saa tehdä duunit, ei tarvii pilleripurkilla käydä. Olen jopa kasvot painanut (molemmat posket ja otsan) ja ihmisten kommentit ovat olleet kivoja : Mitäs sulle on tapahtunut, ootko lotossa voittanu?...Olisinkin, mutta kun oon vaan piikitelly :-D. Eli, lihasrentoutus on parasta mitä itselle voi antaa, ei tarvii plastiikkakirurgia kiristelemään. Ja oon 43 vuotias nainen, ja en viitti kakkaa jauhaa, vaan kerron omasta kokemuksestani. Suosittelen joululahjaksi vilpittömästi.


      • kotijoogi.

        Kyllä ei todellakaan ole mikään luulotautisten lelu. Käyttänyt olen jo ennen kun tämä pahin piikkimattovimma sai alkunsa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Rentouttaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, niskat eivät enää ole olleet jumissa ja unenlaatu parantunut.
        Jos haluatte oikeasti hyvän ja toimivan maton, niin suosittelen sitä vihreää ruotsalaista piikkimattoa ja ehdottomasti sitä kovempaa mallia. Täytyy muistaa myös se, että piikkien täytyy sitten oikeasti tuntua joltain, eli hieman ärsyttävä pieni kipu pitää tuntea, jotta matto toimisi.
        Jos kipu taas tuntuu täysin sietämättömältä, ettei voisi edes kuvitella olevansa siinä minuuttia kauempaa, niin sitten vaan mahdollisimman ohutta kangasta väliin jne, ei kuitenkaan liikaa pehmusteita, muuten sitä voisi ihan hyvin maata tyynyjen päällä ja olettaa niiden tuovan jotain terveyttä edistäviä vaikutuksia.

        Maltti on valttia.


      • TheldranM36
        kotijoogi. kirjoitti:

        Kyllä ei todellakaan ole mikään luulotautisten lelu. Käyttänyt olen jo ennen kun tämä pahin piikkimattovimma sai alkunsa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Rentouttaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, niskat eivät enää ole olleet jumissa ja unenlaatu parantunut.
        Jos haluatte oikeasti hyvän ja toimivan maton, niin suosittelen sitä vihreää ruotsalaista piikkimattoa ja ehdottomasti sitä kovempaa mallia. Täytyy muistaa myös se, että piikkien täytyy sitten oikeasti tuntua joltain, eli hieman ärsyttävä pieni kipu pitää tuntea, jotta matto toimisi.
        Jos kipu taas tuntuu täysin sietämättömältä, ettei voisi edes kuvitella olevansa siinä minuuttia kauempaa, niin sitten vaan mahdollisimman ohutta kangasta väliin jne, ei kuitenkaan liikaa pehmusteita, muuten sitä voisi ihan hyvin maata tyynyjen päällä ja olettaa niiden tuovan jotain terveyttä edistäviä vaikutuksia.

        Maltti on valttia.

        mikä on tuon suosittelemasi maton merkki, tai mistä sitä saa ? Noita on ihan helvetisti eri hintaisia joka paikassa myynnissä ja arvatenkin laatu vaihtelee myös samaan malliin.


      • Se luulotautinen

        Itse olen pari kertaa nopeasti kokeillut ja ihan mukavalta tuntui.. Ei sillä ole mielestäni niin väliä vaikkei piikkimatolla olisikaan mitään lääketieteellisesti todistettua hyötyä vai onko kyseessä pelkkä plasebo-efekti kunhan se vain tuntuu käyttäjästä siltä että siitä on hyötyä.


    • SoulSista

      Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ja nukahdin sen päälle jo vartin jälkeen. Hyvin rentouttavaa siis! Minulla on huono ääreisverenkierto, mutta herättyäni oli hyvinkin lämmin olo varpaissa saakka.

      • rento kui rautakanki

        Ettekö osaa rentoutua muuten kuin matolla...menee sänkyyn ja rentoutuu se on ajatuksesta kiinni!


      • Turhuuden markkinat
        rento kui rautakanki kirjoitti:

        Ettekö osaa rentoutua muuten kuin matolla...menee sänkyyn ja rentoutuu se on ajatuksesta kiinni!

        Älkää menkö aina markkinointihuijaukseen mukaan!
        Tuollaisen maton voi tehdä itse.Jos välttämättä haluaa leikkiä fakiiria.
        Kumimatonpätkään liimataan vain jotakin teräviä palasia.
        Melkein sama kuin käännät saunan muoviritilän nurinpäin ja makaat sen päällä.
        Kaikkea ne markkinamiehet keksii ja kansaan menee kaikki kuin häkä.
        Mikäs on kääriessä voittoa kieli poskessa.
        Kohta ostellaan kai lentäviä mattojakin.


      • SoulSista

        Näistä teidän viesteistä on varmasti suurta hyötyä aloittajalle, mutta sen että kiistää maton fysiologiset vaikutukset, olisi ihan hyvä perustua johonkin. Edes omaan kokemukseen. Pelkkä "se on humpuukia"-henkinen viesti keskustelupalstalle tuskin vaikuttaa potentiaalista ostajaa suuntaan tai toiseen...


      • bojangg

        sukulaiset taitaa olla deeku porukkaa


      • Mattosetä
        Turhuuden markkinat kirjoitti:

        Älkää menkö aina markkinointihuijaukseen mukaan!
        Tuollaisen maton voi tehdä itse.Jos välttämättä haluaa leikkiä fakiiria.
        Kumimatonpätkään liimataan vain jotakin teräviä palasia.
        Melkein sama kuin käännät saunan muoviritilän nurinpäin ja makaat sen päällä.
        Kaikkea ne markkinamiehet keksii ja kansaan menee kaikki kuin häkä.
        Mikäs on kääriessä voittoa kieli poskessa.
        Kohta ostellaan kai lentäviä mattojakin.

        Täällä kirjoittelee taas näitä tee se itse miehiä tai naisia. Kyllä pitää olla taulapää, jos alkaa parinkympin mattoa itse tekemään. Esim kuramatto on kalliimpi niin tai kumimatonpätkä ja sitte ne 750 kaljapullonkorkkia... :) ainakin hiton kiva aloittaa tarveaineiden hankkiminen, menee pariviikkoa rattoisasti, mutta ei taida silloinkaan tulla halvemmaksi. Aivan sama kuin väiteltäis siitä, tarviiko ihminen sänkyä nukkumiseen( no ei tarvi ) tai autoa liikumiseen tai saunaa pysyäkseen puhtaana. Hyvä tuo vehje on ostakaa ihmeessä, jos kiinnostaa ja jos ei kiinnosta, niin voi vaikka ostaa vallilan verhot, mutta tarviiko verhokankaasta maksaa 50€ metri se onkin toinen juttu...


    • 13+13

      Eipä uskalla kokeillakkaan, kun jossakin varoitettiin että piikkimattoa ei saisi käyttää jos on sydämen rytmihäiriöitä.

    • Pian helpottaa

      Ostan itselleni joululahjaksi. Olen kuullut piikkimatosta paljon hyvää käyttäjijltä. Niiden mielipiteillä, jotka eivät ole kokeilleet, ei ole mitään arvoa.

    • Iminer

      piikkimatosta. Kytät käytti sitä mun autoon ja huonostihan siinä kävi...

      • Kotifakiiri

        ...ja kokemukset ovat erittäin myönteisiä.

        Ensimmäiset 5min tuntuu kieltämättä aika karsealle mutta sen jälkeen tulee totaalinen rentoutuminen.
        Yleensä torkahdan matolle joka kerta ja nyt käyttänyt 9x. Sopii käytettäväksi myös pohjelihaksille erityisesti reilun 10km juoksulenkin jälkeen.

        Motonetissa 14.95e, joten ei ole hinnalla pilattu. 5-henkisen perheen jokapäiväisessä käytössä ja todellakin kokeilemisen arvoinen. Meillä se jää kyllä ihan jokapäiväiseen käyttöön eikä päädy kaatopaikalle =)

        Tosin mielestäni 40e on matosta aivan liikaa mut toi summa oli sopiva kun itse skeptikkona sitä epäilin...


      • mokkulamummo

        : )


    • i LIKE it

      toimiii ja todellakin avaa paikat, sama pointti kun ennen käytettiin naulojen päällä seisomista, makoilua!! mä ainakin aijon hommaan sellasen on roppa kipee ja yöt nukun huonoste, veren kulku vilkastuu ja samalla kipu hellittää, ois vaan koko vartalo mattoja, tai si kaks peräkanaa :) tykkään, ja kerrankin järkevä joululahja idea kaikille jotka välittävät tai haluavat kohentaa oloaan :)

      • osaan rentoutua ilma

        Varmaan kaikki jotka haukkuvat humpuukiksi. Mun ukkoni ainakin on ollut tyytyväinen, rentouttaa selkää kun on reväyttänyt sen työssään. Suosittelen kokeilemaan ennen kuin haukutte, humpuukiksi :-)
        Testattu on ja hyväksi todettu.


    • juh.sav

      Olen kokeillut jouseita kertoja ja selän alla olon jälkeen pieni pääkipu sitten hyvä olo.Hyvä keino rentoutuia siinä missä avantouinti ym.Miksi ei voi tehdä jos haluaa????

      • Piikkityttö

        Pääkipu kuulunee asiaan, nautittava vettä riittävästi etu- ja jälkikäteen, niin helpottaa. Mulla kerrankin aikuisiällä tuntuu veri kiertävän selän joka nikamassa. Piikkimatolle kiitos!!
        Sydänvikaisten parempi kysyä lääkäriltä voiko käyttää, tai luontaistuotekaupastakin saa infoa.
        Itselleni paras mahdollinen, koska kärsin huonosta unenlaadusta, levottomuudesta ja huonosta verenkierrosta jännitystiloista. Tepsii kaikkiin!!


      • relaxia
        Piikkityttö kirjoitti:

        Pääkipu kuulunee asiaan, nautittava vettä riittävästi etu- ja jälkikäteen, niin helpottaa. Mulla kerrankin aikuisiällä tuntuu veri kiertävän selän joka nikamassa. Piikkimatolle kiitos!!
        Sydänvikaisten parempi kysyä lääkäriltä voiko käyttää, tai luontaistuotekaupastakin saa infoa.
        Itselleni paras mahdollinen, koska kärsin huonosta unenlaadusta, levottomuudesta ja huonosta verenkierrosta jännitystiloista. Tepsii kaikkiin!!

        Jos sydänvika tai käyttää veranohennuslääkkeitä, ei mun maton ohjeissa suositella piikkimaton käyttöä.
        Alussa ei ainakaan kannata käyttää kuin max. 10min. kerralla. Voi tulla pahoinvointia ja päänsärkyä, (nautittava nesteitä riittävästi!) mutta hyvä, että keho näyttää reagioivan, ja jälkeenpäin on rento olo!


    • kipulias

      eikä suotta. ostin itsekin kun kärsin selkäkivuista. rentouttaa lihaksia ja lämmittää mukavasti. illalla käytettynä auttaa saamaan unen päästä kiinni. itse käytän suoraan paljaalle iholle saadakseni parhaan tehon. suosittelen kaikille tarvitseville.

      • _Fakiiri

        siinä matolla huvikseen makoile, kyllä siinä pointti on.tuollainen akupunktio stimulointi vaikuttaa ilman muuta kehoon, tiedetty jo muinoin. Vaikka siitä jotkut rahaa tahkovatkin ei se poi sulje vaikutusta. Tehdä voi itse toki myös tuollaisen maton kun vähän mielikuvitusta käyttää (kynnysmatto eteisessä on ihan kokeilemisen arvoinen juttu)


    • eski-56

      itse olen kolme viikkoa joka päivä heittänyt paidan pois ja matolle makaamaan hetken tuntuu pientäkipua ja sitten vaipuu uneen, ainakin niska ja selkä jäykyyskatosi, yksi työkaveri seisoo matolla kun jaloissa huono verenkierto ei tarvitse enään sukkia kun jalat eivät palele eli tehoa on ja tomii, ei varmaan niillä ketkä eivät ole sitä kokeilleet.
      Eski 53v

      • opettajaneiti

        Olen käyttänyt piikkimattoa nyt noin 2kk ja on ihan ehdoton! Eli kun matkustan, niin matto lähtee mukaan. Vaivoinani on stressi / ylikierroksilla käyminen / niskajäykkyys / narskuttelu / palleajännitys, ja kaikkiin on piikkimatto tuonut ainakin jonkinlaista apua. Paras keksintö mitä mieleen tulee! (Olen 30-v nainen).


    • Täti

      Rentouttaa mukavasti ja tällainen vanhapiikatätönenkin tuntee olevansa olemassa ennen nukkumaanmenoa...

    • I.S. Iilop

      Ihmiselle vaikutuksena on yleensä äärimmäinen v-----s ja poliisikyyti asemalle. Auton renkaat eivät pidä kapistuksesta senkään vertaa, siis huonolla tuurilla koko rengassarja uusiksi ja loputkin killingit valtion kassaan.

    • salamat09

      Ostettiin uteliaisuudesta kyseinen matto ja pois ei annettaisi.Hinta oli alle 20 euroo ja varmaan ajaa saman asian,kuin kalliimmatkin versiot! Kannattaa kokeilla...

      • tääkin

        vuoden turhake....


    • kaiken kokeillut

      Aitoa fakiirin piikkimattoa kokeilin Intiassa jo vuosia sitten. Arvet ovat jo parantuneet, mutta tunne on yhä muistoissa tallella. Kokemus luokkaa extreme. Tämä muovinen viritys on lähinnä kauppamiesten oiva keksintö, tämän Joulun hitiksi näyttää nousevan. Joulun jälkeen viedään vähin äänin varastoon, hierovan istuimen, jalkakylpylaitteen ja täristävän hoikennuslaitteen kaveriksi.

      • tiira84

        ostin maton n.kk sitten ja käytän sitä joka ilta . Minun kohdallani hvyä sijoitus, en enää heräile öisin tunnin välein vaan vasta kun kello soittaa. Ilmeisesti vähentää stressiä mun kohdalla! suoosittelen!!!


    • testannut

      Minä olen käyttänyt piikkimattoa ja siihen kun käy makuulle joksikin aikaa, niin se rentoutaa mukavasti.
      Kannattaa pitää kuitenkin t-paita ja housut jalassa, koska paljaalla iholla ne eivät ole hyvän tuntoiset.

      • ....

        Aineen vaihdunta paranee ja paska lentää, i like it


    • igoli

      lyötiin uhrin kalloon nuijalla. Teho oli myös siinä tehokas. Mitenhän tää piikkimatto??

    • tosi on

      Osta rautakaupasta kasa nauloja ja naputtele ne 8mm:n panelin läpi.
      Pistä ne jolkkein huovalle ja siinä se.

    • Akupisteistä

      Maton ideana on stimuloida kehon akupisteitä, eli perusidea on sama kuin akupunktiossa. Matto vaan ei lävistä ihoa kuten neuloilla tehtävä akupunktio. Tämän luulisi käyvän ilmi ainakin laadukkaampien mattojen tuoteselosteista ja mainoksistakin, ja googlettamalla löytyy paljon tietoa akupisteistä ja niiden stimuloimisesta. Jaloille tehtävässä vyöhyketerapiassä hyödynnetään myös näitä akupisteitä.

    • pepsi

      Ostin piikkimaton reilu puoli vuotta sitten. Aivan mahtava rentouttaja. Suosittelen!!!!!

    • The_Evil_Of_Silence

      Pitäisikö minun joskus hankkia piikkimatto itselleen? Sehän tekisi hyvää terveydelle mm. verenkierto ja hyvät unet. Voisin kyllä nukkua sen päällä yön aikana.

      • humpuukia......

        luultavasti molemmat! Jälkimmäistä en ole kokeillut, mutta hermoratahierojalle menetin 400 ekeä hänen luvattuaan vaivojeni jäävän hoitopöydälle. Sinne jäi vain mun säästöt ja sairaan kroppani toin kotiin.

        Tää ukko on vielä melkonen maalaisjuntti (entinen metsuri). Ei minkäänlaista terveydenhuollon koulutusta handussa ja siellä kerää eurojaan?
        Että se juntti saa mut RAIvon valtaan! Toivosin et joku vähän leipois moista savvoo viäntävää mualaisjunttii! Asustelee tosin keskisessä suomessa nykyään.


    • aunekoo

      Epäilen kaikkea oletustiedettä sun muuta - kuulun myös Skeptikkoihin, mutta mattoa käytän. Itselleni olen aprikoinut sen ihan vaan mekaanisesti lisäävän verenkiertoa - ja hyvä tulee. Rentoudun sillä hienosti ja nukun hyvin. Turha siitä on kinata - ei maksa paljoa joten kokeilla voi. Itsellä on ohut matto, koska oletan superlonipohjan kulahtavan ajan kanssa vinoon.

      • www.

        Monesta paikkaa loppu. Tuolla näyttäisi olevan www.kakkosenrealisointi.fi


    • botuliina

      ilmestyy aina sillontällöin. piikkimuovia, joka rikkoo ihon ja herkän pintatunnon. aina pitää keksiä uusi , tuskin ensi jouluna edes mainitaan. hölmöläisten touhua..!! heittäytykää lattialle karkealle kynnysmatolle ihan ilmaiseksi.

    • Johan sihinä kävi

      Ainut mikä jäi hieman mietityttämään oli se, että vasen takarengas jäi ehjäksi. Tosin en ole varma voiko siitä syyttää piikkimattoa vaiko sen asettanutta virkapukuista poliisimiestä.
      Ehkä enemmänkin on paikallaan panostaa jatkossa piikkimaton asetteluun ja esillepanoon.

    • Tatuoitu timpuri

      Jos hammasta särkee ja lyö vasaralla peukaloon niin varmaan hammaskipu unohtuu. Ainakin hetkeksi.

      Uskoisin että kun pistelee piikeillä selekään niin ajatukset on siinä pistelyssä eikä esim. vi....tuta joutavat asiat.

      Eli uskon vahvasti maton vaikutukseen vaikken ole sitä kokeillu.

    • MeSelf

      .....

    • eräs monista

      Hinta haitari 14,95-49.90 samma på svenska

      • ..siilin kanssa sängyssä rentouttaa kuulemma myös. Eikä maksa mitään.


    • Akupunki -fani

      Omistan kyseisen piikkimaton (Akupunkimatto) ja olen tyytyväinen tuotteeseen! Siinä ei tarvi maata edes 2min kun jo tuntee mahtavaa poltetta. Piikit eivät sinäänsä tunnu teräviltä, mutta silti ovat vaikei sitä maatessa huomaakaan. Olen ollut kyseisellä matolla kerran jopa 5h ja oli mahtava herätä yöllä siihen poltteeseen! (nukuin siis yötä siinä). Pakkauksessa kuitenkin lukee, että ei suositella kerralla makaamista yli 2h, mutta silti siinä sanotaan ettei haittaa millään lailla jos on kauemminkin. Siinä saa jopa nukkua jos pystyy :D Ensimmäisinä kertoina matto tuntuu aika rajulta ja monesti ei siinä pysty makaamaan kymmentäkään sekunttia kauempaa, mutta parin käyttö kerran jälkeen matto on lastenleikkiä ja tuntuu entistä mahtavammalta! Matto on ollut minulla nimipäivästäni lähtien 30.11.09 ja lähes päivittäisessä käytössä! 10min päivässä riittää. Maton vaikutuksia ovat: Pääkivun parantaminen, Selkäkipujen laantuminen, pirteä mieli, Energinen olotila ja paljon muita mielettömiä vaikutuksia. Kuten paketissa sanotaankin, auttaa matto myös hyvin vahvasti nukahtamis oireisiin. Olen nukahtanut paljon nopeammin kun olen mattoa käyttänyt. Tarkoittaa siis, että mattoa ei tarvitse käyttää nukkuessa vaan se auttaa jos sitä on käyttänyt esimerkiksi edellispäivänä. Nyt olen vähentänyt matolla makaamista mutta silti nukahdan erityisen hyvin ja siekeästi. En ole käyttänyt sitä ainakaan reiluun 5päivään ja silti vaikutukset ovat huipussaan! Siis kerrassaan Mahtava tuote!! Nykyään näistä pyydetään 15-30€ joka ei ole tästä tuotteesta paljoa! Kannatan tämän maton ostoa 100% Annan arvosanaksi 10. Kannattakaa tätä tuotetta ja ostakaa sellainen! Ette kadu!

    • vpsavpsa

      No se piikkimatto ei todellakaan ole humpuukkia. Vaan se on tehokas matto.
      Kun sitä käyttää sen puolituntia maksimissaa 60min. Joka riittää minulle vallan mainiosti. Niin piikkimaton piikit on tehonneet. Kun minä herään matolta sängystä. Niin ei enää ole seuraavanakaan päivänä selkä enää jumissa. Ja mielikin on pirteä.

      Nyt kun en ole kerennyt käyttää piikkimatto kun on ollut kiirettä. Niin sen kyllä huomaa, että sitä piikkimattoa ei ole käytetty. Täytyy taas ruveta käyttämään. Niin jo taas piikit tehoaa jäykkään selkään.

      Suosittelen edottomasti piikkimaton hankkimista vaikka sitten joululahjaksi.
      Mutta ostakaa tämän mallinen piikkimatto. Tämä on parempi kuin muut.

      http://www.clasohlson.fi/Archive/Images/Products/Hi/348571A_X_2009-07-01_085547_406.jpg
      http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=116716250

      • mitään

        vaiktusta piikkimatosta. Olo ei ole sen rennompi,oli maton päällä tai ei. Ei toimi ainakaan minulla. Kait näin aikuisen miehen selkänahka on jo niin parkkiintunut,ettei siihen pienet piikit tepsi.


      • En osta

        Edelliset viestit on selvää piilomainontaa.Huomio ylläpito!
        Tuohon voisitte puuttua.
        Mainostajat täällä ylistävät tuotettaan muka asiakkaina.
        Typerää ja kieroa!


      • vpsavpsa
        En osta kirjoitti:

        Edelliset viestit on selvää piilomainontaa.Huomio ylläpito!
        Tuohon voisitte puuttua.
        Mainostajat täällä ylistävät tuotettaan muka asiakkaina.
        Typerää ja kieroa!

        On nimen omaa juuri sitä tehokasta mainontaa. Siitä hän tässä on juuri nyt kyse. Piilomainonnasta. Myyjät ja mainostajat ovat tyytyväisiä. Kun me kuluttajat kerromme koko kansalle miltä tuntuu olla piikkimatossa. Ja minkälainen piikkimatto on hyvä. Ja etkö muka ole huomannut, että piilomainontaa on joka puolella. Ei ainoastaan tässä piikkimatto foorumissa. Joka päivä me tavalliset tallaajat törmätään piilomainontaan. Jopa lempi tv ohjelmassakin. Sielläkin saattaa joku mainostaa ohi mennen. Se on tätä nyky päivää.


    • toisenlainen tapaus

      Ostin 19,90 maksavan piikkimaton, koska kärsin selkä- ja niskajännityksistä. Ensimmäisellä kerralla makasin maton päällä viitisen minuuttia, seuraavalla kertaa parin tunnin kuluttua kymmenen minuuttia ja yritin rentoutua parhaani mukaan. Polttelua ja kuumotusta sain koko rahan edestä. Illalla selkäni oli hoidetulta alueelta punainen ja turvoksissa, reikien jäljet näkyivät edelleen selvästi, vaikka testauksesta oli mennyt viitisen tuntia. Yö oli kamala, koska tuntui, kuin olisin selkäni pahasti auringossa polttanut. Sama jatkui seuraavana päivänä, jopa paidan pitäminen tuntui pahalta. Lopulta mieheni hieroi selkääni bepanthenia ja se auttoi vähitellen. Kaikkiaan testaamisesta toipumiseen meni kaksi päivää. Piikkimattoni on nyt lahjoitettu ystävälleni joka on löytänyt siitä helpotusta omiin vaivoihinsa. Joten en väitä mattoa humpuukiksi, vaan kehoitan olemaan pahasti pettymättä jos se ei itselle sovi. Hyvää ja rentouttavaa joulunaikaa...

    • Mansetti

      Minusta piikkimatto on hyvä.Sitä voi käyttää moneen eri tarkoitukseen.Esim laittaa paljaat varpaat piikkimaton päälle, kun istuu niin tuolille, niin laittaa piikkimaton istuimen päälle, piikkimaton laittaa laittaa lattialle ja menee itse sen päälle. Ja voi kokeille eri asentoja ja etsiä itselle sen parhaimman. Piikkiman tarkoitushan on rentouttaa rasittuneita lihaksia. Suosittelen joulalahjaksi piikkimattoa.

      • ei kasvoille

        että ei se ainakaan kasvojen iholle, joka on hyvin herkkä,
        niin voi olla hyväksi. se rikkoo kasvojen pintakerrosta jonka jälkeen
        infektiovaara. lisäksi se katkoo pintaverisuonia josta jää pysyvästi
        punaiset läikät kasvoihin.
        muistan kyllä 80-luvun kun kasvoja olisi pitänyt syväpuhdistaa
        aprikoosilapuilla joiden pinta oli kuin karhunkieli. hetken päästä
        todettiin että niillä olisi pitänyt hangata kantapäitä eikä kasvoja.

        matto saattaa olla hyvä selkäkivun ja niskanseudun hoitoon johon
        olen ajatellut fibromyalkiaa potevana kokeilla.


    • kjhgxdjfhkn

      Ostakaa tyhmät kaikki mitä teille myydään. Jee jee

    • KissaK

      Ja kätevä voi askarrella anopille piikkimaton ihan itse.

      Tykötarpeiksi riittää hyllylevy ja teräsnaulat.
      Mutta kannattaa muistaa sitten hakata naulat tarpeeksi harvaan.

      • Stickies

        aina yhden piikkimatolla kärvistelyn voittaa. Kuka muistaa enää näitä mattoja kun kevät tulee? Sängyn alle päätyvät.


      • ---
        Stickies kirjoitti:

        aina yhden piikkimatolla kärvistelyn voittaa. Kuka muistaa enää näitä mattoja kun kevät tulee? Sängyn alle päätyvät.

        . Kuka muistaa enää näitä mattoja kun kevät tulee? Sängyn alle päätyvät.

        Jos tuote toimii niin se muistetaan! Olen käyttänyt mattoa jo 1,5v lähes päivittäin. En lähde edes viikon matkalle pakkaamatta mattoa mukaan. Kaikenmaailman hieromakoneet ja tärisyttimet päätyy kaappeihin, koska ne ei oikeasti toimi, mutta tällä matolla on tehoa,


    • kokeillut

      Olen kokeillut kerran ystävän luona piikkimattoa. Minulla ei ollut mitään odotuksia, halusin vaan kokeilla mikä vaikutus sillä on, olen ammatiltani koulutettu hieroja, ja haluan aina kokeilla uudet tuotteet jotka tulevat markkinoille. Koin sen alussa hirvittävänä, pisteli niin etten voinnut olla siinä kun vaan muutama sekuntti kerrallaan, mutta en antanut periksi, ja sinnikkyys palkittiin. Kun pystyin rentoutumaan siinä, niin veri todella lähti kiertämään tukossa olevissa lihaksissa, ja jälkeenpäin oli pitkään rento lämmin olo. Minä ainakin selvästi huomasin että minun keholleni se oli hyväksi, lihakset lämpeni ja rentoutui. Aion itse ostaa. Huonompiinkin asioihin voisin rahani tuhltata. On kokeilemisen arvoinen, jokainen sitten itse päättää onko se hänen juttunsa. Minun se oli, vaikka ihoni on herkkä, ja jälkeenpäin minulla oli muutama päivä ihollani piikin jättämät jäljet, mutta jäljet olivat vaan niissä paikoissa jossa tiesin että lihakset olivat tukossa ja verenkierto huono. Haluan maton itselleni, ja kokeilla ja seurata että miten iho ja keho reagoi kun käyttää mattoa säännöllisesti, kun se yhden kerran jälkeen jo oli näin positiivinen reaktio kehossa. Hyvää Joulua piikkimattolaisille

    • luja sana mailmaa va

      Hyvin toppaa kyllä auton toi poliisien piikkimatto mä tien oon koittanu..

    • susa1270

      Hei!
      Tietomaassa olen uskaltautunut kokeilemaan naulasänkyä, joten uskaltauduin sen kokemuksen myötä kokeilemaan myös piikkimattoa.

      Parilla ensimmäisellä kerralla makasin sillä ohut teepaita päällä.

      Minulla on notkoselkä ja häntäluu murtunut teininä. Sain ensimmäisellä kerralla alaselän kipeäksi. Toisella kerralla rentouduin aivan totaalisest, niin että nukahdin vartiksi piikkimatolla olon jälkeen.

      Minulla matto saattuu sietämättömästi selkää aluissa muutaman minuutin, mutta kun sen vaiheen yli pääsee, niin sen jälkeen koko kehooni on tullut euforinen olo. Rentoudun matolla yleensä ihan totaalisesti. Siihen voisi jäädä nukkumaan pitkäksikin aikaa.
      Usein jollain alueella selässäni alkaa jännästi "muilimaan"Ikäänkuin piikit/veri ja lihakset kiertävät yyhdessä; tunnetta on tosi vaikea kuvailla. Mutta jo lähes 20-vuotta fysioterapeutilta niska-hartiaseudun fysioterapiaa saaneena lihakseni ovat rentoutuneet.

      Toistaiseksi selkä/niska/hartiakipu on helpottanut huomattavasti.

    • €€€

      Sen verran hän joutuu tästä tämän joulun villityksestä pulittamaan. Joulun jälkeen niitä saanee pilkkahintaan Huuto.net:stä.

      • Renkaat häviää yleensä alta. En suosittele kenellekään..... :)


    • Ei todellakaan ole huijausta! Jo viidentoista minuutin makoilun jälkeen lihakset rentoutuvat ja hyvä olo leviää kehoon.Suosittelen pahimmillekkin skeptikoille!

    • Haverisen Jokke

      niitä jo tavallisille ihmisillekin? Olishan se tietenkin kätevä tuossa postilaatikolla perjantai ehtoona saada mopo pojilta renkaat puhki. Loppuu se päristely.
      Ja vaikka mökin nurkalle virittää jos pidemmäks aikaa lähtee pois. Täytyykin suunnitella.

    • 50-kohta.

      koukkuun siihen jää,jotain puttuu jos ei piikkimatto ole alla,ja taas vatsallaan,kyl se rentouttaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4950
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      53
      3320
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2492
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2036
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1662
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1247
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1179
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1155
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      88
      1140
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1116
    Aihe