Mies, 40 , eronnut, kaksi lasta, työpaikka jossa ei viihdy, keskituloinen, ei alkoholi ongelmia, harrastuksia, ystäviä ja kavereita, ystävätär.
Haluaisin myydä kaiken omaisuuteni, antaa rahaa lapsille ja lähteä pois, pois tästä maasta, jonnekkin kauas.
Olen huomannut etten tähän ikään ole elänyt päivääkään. Hanki työ, osta auto, osta talo, osta parempi auto ja isompi talo, hanki enemmän rahaa, säästä, käytä perhettä matkoilla, kiristä vyötä, tee remontti, jatka työpäivää, hymyile kaikille paskoille mulkuille, näytä että kaikki on hyvin, naura, syö ravintoloissa, kiristä kravattia, urheile, laihduta, juo äläkä päihdy, osallistu paska politiikkaan, katso kuinka kaikki ahnehtivat kaiken itselleen ja liity heihin.
Vain lasten takia olen pysynyt täällä vielä, he voivat lähteä opiskelemaan muualle mutta minun pitää pysyä täällä siirtämässä rahaa heidän tileilleen?
Löytyykö elämä jos lopetan kaiken, otan repun selkään ja lähden maailmalle? Voinko jossain polttaa passin ja jäädä asumaan telttaan rannan tuntumaan? Missä voisin työskennellä vaikka eläinten parissa, ilman palkkaa, katto pään päälle yöksi ja ehkä joskus ruokaa. Ilman sitoumuksia että voin lähteä pois millon haluan, ilmoittamatta minne menen ja miksi?
Tiedän etten elä enää pitkään, olen sairas ja haluan kadota tällä reissulla maailmalle.
Mutta olisinko elänyt hetken ennen lähtöä?
Missä elämä?
21
762
Vastaukset
- Putkivalo
Olen pahoillani sun sairaudesta, todella, tuskin on helppoa sulla juuri nyt :/
Tuohon elämiseen... olet pahasti harhaan johdettu. Elämä on tässä ja nyt, riippumatta puitteista. Se on sun lapsissa, luonnossa, sinussa. Jos et löydä sisältäsi kyvyn nähdä kaikkea kaunista mitä elämä on sulle antanut etkä pysty nauttimaan siitä, voit matkustaa minne vaan löytämättä sen.
Ymmärrän sen, että kaipaat jonkun ravistuksen, tuntisit että olet olemassa. Kun on kaikkea ja paljon, siihen tottuu ja turtuu. Silti, ei se elämä ole kiinni saavutetuissa eduissa tai hankitussa omaisuudessa. Ei tosin köyhyys ja kurjuuskaan! - Muraatti
Jollet ole koskaan maailmalla ollut, reppu selässä.
O kynnys liian korkee.
Ei sinusta ole heittäytymään seikkailuun joka antaa maailman viedä.
Ei ole sinulla yhteyksiä joilla pääset mukaan eläintensuojeluun.
Unelmat on unelmia, mutta niilläkin pitää joku pohja olla.Pitää mennä maailmalle ja luoda ne yhteydet, ennenkuin voi niiden varaan heittäytyä.
Elänyt et tosiaan ole, mutta miten sen osaisit aloittaa nytkään.
Ei ole maata jossa passin poltat, sekin vaatii visan toisensa perään. - nuuh
tää on aika luksus paikka. Meidän geenit on tähän paikkaan tarkotettu. Täällä saa parasta pullaa ja suklaata ja kahvia eikä tarvitse paahtua tukalasti auringossa. Täällä on vettä ja puhdasta ja tilaa. Et sillee aika helppoo fyysisesti, vaikka työmaat on vaativia. Muualla ne on vielä raadollisempia. Siks täällä on paremmin kuin muualla, vaikka ihmiset on täälläkin henkisesti kehittymättömiä omaan napaan tuijottajia, kuten mäkin. Jos täällä tuntee itsensä välillä robotiksi niin arvaa mitä se on muualla.
- nuuh
ja pitää silmät auki. Silloin tajuaa, että voi ehkä auttaa köyhiä. Täällä voi vielä nautiskella, mutta maassa, jossa on paljon köyhiä ei voi edes kahvilassa istua ilman häpeää. Pakko luopua omastaan, jotta voi istuskella mukavasti. Siinä mielessä se on terveellistä, mutta kun sen tajuaa niin voi pitää sen asenteen, että jakaa hyvinvoinnistaan.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
ja pitää silmät auki. Silloin tajuaa, että voi ehkä auttaa köyhiä. Täällä voi vielä nautiskella, mutta maassa, jossa on paljon köyhiä ei voi edes kahvilassa istua ilman häpeää. Pakko luopua omastaan, jotta voi istuskella mukavasti. Siinä mielessä se on terveellistä, mutta kun sen tajuaa niin voi pitää sen asenteen, että jakaa hyvinvoinnistaan.
jossa osa porukasta kerjää ja toinen osa on henkisesti kuollut muille ihmisille eikä koskaan saada parannusta tilanteeseen.
- Fletcher Lynd
Ymmärän hyvin kirjoittajan tuntemukset. Ei nykyisessä elämässä, johon sisältyy päivätyö ja joitain muita velvotteita, ole sijaa enää oikealle elämälle. Suorittaminen ja selviytyminen vaatii kaiken sen henkisen kapasiteetin, jolla ihminen voisi kurottautua kohti toista sielua vailla roolien valmiiksi käsikirjoitettua catwalkia.
Oikea elämä vaatii kohtaamista ilman virkapukuka, haavoittuvana. Se on vaikeaa, epätrendikästä ja vaatii uhrauksia elintasossa. Eikä se silti takaa, että löydät toisia ihmisiä, joita kiinnostaa oikea elämä.
Rooleista luopuminen vapauttaa sinut kohtaamaan toisen ihmisen aidosti. Sen voi tehdä myös luopumatta nykyisestä, luopuu vain samaistumisesta ympäröivään statukseen. Raivaa itselleen henkistä tilaa olla sitä, mitä oikeasti on välittämättä siitä, millaisen kuvan antaa. Elää rehelliseti hyvänä ihmisenä itsekkäästi. Ihmisten kesken vallitsee tasa-arvo, kukaan ei ole sinua tärkeämpi. Etkä sinä ole muita tärkeämpi.
Sinä olet heräämässä. Voit muuttaa kaiken, monella tapaa. Sairaus on usein merkki siitä, ettet ole muistanut elänyt omaa elämääsi. Katsele ympärillesi avarasti, löydätkö mitään, mikä voisi olla lähempänä sinun elämääsi, millaiset ihmiset viehättävät sinua? Onko mitään porukkaa, harrastusryhmää tai vastaavaa, joka antaa sinulle vastauksia. Mitkä kysymykset sinua askarruttaa? Lukeminen voi inspiroida ja johdattaa yllättävän vahvasti. Hyvää morkkista ei kannata hukata, sieltä voi löytyä selvä suunta, minne haluaa mennä.
Sori, että latelen näin "opettavaisa" neuvoja, itse olen sellainen reppana, että tarvitsen rautalangasta vahvan mallin, mitä pitäisi ehkä tehdä, niin sitä helposti sitten tuputtaa muillekkin samaa piikkilankaa. - liukuluku
Hanki työ, osta auto, osta talo, osta parempi auto ja isompi talo, hanki enemmän rahaa, säästä, käytä perhettä matkoilla, kiristä vyötä, tee remontti, jatka työpäivää, hymyile kaikille paskoille mulkuille, näytä että kaikki on hyvin, naura, syö ravintoloissa, kiristä kravattia, urheile, laihduta, juo äläkä päihdy, osallistu paska politiikkaan, katso kuinka kaikki ahnehtivat kaiken itselleen ja liity heihin.
hah hah... tuossa on sanomaa enemmän kuin miljoonassa muussa ja tosi pahvi joka ei tuota saa luettua käsittääksensä. - tinttinttint
..........ehkäpä minäkin "pakkaan reppuni" 10 vuodenpäästä........kun nuorimmainen lentää pesästä!
- A...
Hanki elämä! Itse penniä venytän ja hauskaa on...myyn kaiken tavarani, että pääsen aloittamaan alusta muualla. Nyt on tiukkaa, mutta en stressaa, koska minulla on tunne, että kaikki selviää. Kivaa päästä vanhasta rojusta ja kaikesta eroon vaatteita myöten. Haastavaa, mihin vähällä pystyn. Ymmärrän, olet väsynyt SUORITTAMISEEN. Ihminen kaipaa myös virkistystä sielullisesti...sielullensa. Sulla pitäisi päästä uusille kuvioille ja pois siitä, mikä aiheuttaa duorittamisen tunnetta. Lomalle.
- nuuh
mua stressas kaikki kauheesti, mutta nyt kun en enää pidä niin kovaa kiinni kaikesta niin aika hyvin tässä jaksaa, paljon paremmin kuin jos aloittaisin jossain kaiken alusta ja järjestäisin itseni jonnekin uusiin kuvioihin, varsinkin kun mulla on stressioireet herkässä, ja jos jotain muutosta tapahtuu niin se on Jumalan tahto. Toisaalta ei elämästäkään kai ole loppuen lopuksi tarkoitus pitää niin kovaa kiinni. En mä kovin kauaa heiluis stressaavammissa olosuhteissa. Katellaan nyt vielä ja katotaan vähän noiden vanhustenkin perään et ne ei jää yksin.
- nuuh
et jos mulla on tässä maailmassa vielä joku ihminen, jolle mä merkitsen jotain niin sen mä haluaisin tietää ja oon siitä yrittäny selvää saada ja sanoohan sen järkikin, että mun on kai paras jo antaa olla...
- nuuh
nuuh kirjoitti:
et jos mulla on tässä maailmassa vielä joku ihminen, jolle mä merkitsen jotain niin sen mä haluaisin tietää ja oon siitä yrittäny selvää saada ja sanoohan sen järkikin, että mun on kai paras jo antaa olla...
että kyllästyminen meni pidemmälle, ei tää maailma mulle suuria arvoituksia tarjoa. Mutta mä vaan koen nyt näin ja ehkä joskus taas muutun. Mua kiinnostaa lukea henkisyyttä ja mystiikkaa...mut sitten alkaa kaikki taas väsyttää. Mä oon samanlainen kuin toi lumisade. Hiljaa ja tasanen ja tää elämä menee vaan rataansa. Fyysisesti aika hyvä olla sitäpaitsi. Ollakseni joku askeetti mulla pitäis olla enemmän energiaa.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
että kyllästyminen meni pidemmälle, ei tää maailma mulle suuria arvoituksia tarjoa. Mutta mä vaan koen nyt näin ja ehkä joskus taas muutun. Mua kiinnostaa lukea henkisyyttä ja mystiikkaa...mut sitten alkaa kaikki taas väsyttää. Mä oon samanlainen kuin toi lumisade. Hiljaa ja tasanen ja tää elämä menee vaan rataansa. Fyysisesti aika hyvä olla sitäpaitsi. Ollakseni joku askeetti mulla pitäis olla enemmän energiaa.
mitä mun pitäis elämässä ilmentää, olla vaikka pylväspyhimys, vai puhelintolppa, robotti...kaikki roolithan on täältä. Eihän se nyt kai pahitteeks oo, jos toimii tän maailman paremman voinnin puolesta, vaikka jumala kyllä taitaa antaa vitsaa silti.
- Sellofield
Paska on vain paskaa.
- simonelly
Aivan kuin suoraan mun elämästä. Pelottavaa ja samalla helpottavaa kuulla etten ole yksin tuntemusteni kanssa. Jo varsin pitkään näitä asioita miettineenä ainut huolenaihe on että sekoaako mun pää ennen ratkaisua joka tyydyttää.
- WELL WELL
Eikun reppu selkään ja menoks,jo huomenna.Jos uskallusta vaan riittää.Jos et tee nyt mitään niin kyl se ottaa pahkaan sit lopussa.TÄÄLTÄ TULLAAN ELÄMÄ.
haaveilee varmaan monikin vaan harvalla siihen riittää rohkeus tai sitten ei ole mahdollisuutta esim. alaikäisten lasten takia. Aina on kuitenkin heitä, jotka sen oikeasti tekevät kuten esim. elokuvaohjaaja Taavi Kassila.
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Elokuvaohjaaja Taavi Kassila muuttaa Äiti Amman luo Intiaan/1135241419248
Suinpäin nyt silti kannattaa maailmalle lähteä etenkin jos olet sairas. Kotimaassakin on mahdollisuus vaihtoehtoiseen elämäntyyliin esim. tekemällä vapaaehtoistyötä. Puhuttaessa unelimien saavuttamisesta ja oman tien löytämisestä suosittelisin lukemaan Paulo Coelhon kirjan Alkemisti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkemisti_(kirja)- nuuh
munkin fiilisten takana. Hänellähän on etäoppilaita. Sinne kuumuuteen ei kannata sairaiden lähteä. Ammakin sen tietää eikä edes päästä sinne vaikka haluis. Kassilakin sai ensin odottaa 16 vuotta ja hoitaa isän tehtävää. En mäkään vois enkä ees haluais sinne lähteä, mutta eilen mulle tuli sellanen idis, kun kysyin, että kuka on mun guru, että se on joku nalle usa.sta.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
munkin fiilisten takana. Hänellähän on etäoppilaita. Sinne kuumuuteen ei kannata sairaiden lähteä. Ammakin sen tietää eikä edes päästä sinne vaikka haluis. Kassilakin sai ensin odottaa 16 vuotta ja hoitaa isän tehtävää. En mäkään vois enkä ees haluais sinne lähteä, mutta eilen mulle tuli sellanen idis, kun kysyin, että kuka on mun guru, että se on joku nalle usa.sta.
http://areena.yle.fi/video/669198
se on hyvä, että tollasia paikkoja on olemassa. Mutta ei tarvitse lähteä minnekään koska henki on kikkialla. Sitä mieltä mä oon. Ja apteekki Suomessa ja ihmissuhteet. - nuuh
nuuh kirjoitti:
http://areena.yle.fi/video/669198
se on hyvä, että tollasia paikkoja on olemassa. Mutta ei tarvitse lähteä minnekään koska henki on kikkialla. Sitä mieltä mä oon. Ja apteekki Suomessa ja ihmissuhteet.upeissa lumisissa maisemissa ja kuuntelin radiosta Tshaikovskia. Ehkä sellasta maallista meditaatiota. Joutsenlammessa on hienoja kohtia.
- vaaeltaja
Paramahansa Yoganandan Joogin omaelämäkerta on myös hyvä kirja. Sairastuminen usein pysähdyttää ja avaa silmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915248
- 534086
- 252209
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271997Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991