Ihmisten jouluvalomaniaan!!! Aivan kamalaa on minusta tämä nykyajan jouluvalotouhu. Ei siis minkäänlaista tolkkkua.
Pälli leviää!!!
111
1395
Vastaukset
- Pukeli 1
ja vielä, kun ihmisiä kehoitetaan säästämään energiaa meidän yhteiseksi hyödyksi.
Muutenkin tulee mieleen tivolin mainosvalot jotka jopa tympäisee ohikulkijoita.
No, valotaiteilija itse ei tietenkään ymmärrä luomustensa tyhjänpäiväisyyttä, kun sitä taiteellista lahjakkuutta on suotu vain hiekanjyvän verran- prosko
että taiteelliset lahjat piilee jossain ihan muuaalla,mutta tämä amerikanmalli on ihan kamalAAA! Yksikin talo on laittanut katon reunat,savupiipun, nurkat, ikkunanpielet ja kaikki mahdolliset puut ja pensaat pihalla. Ja tämä on kaiken huippu: KAIKKI erivärisiä vilkkuvia valoja!!!
En tykkää minä en. Ja kuitenkin tiien että jokkainen saa laittaa mökkinsä ja pihansa miten haluaa, mutta valittaa pittää =)
YÄK! Mä kyllä käytän sen "hiekanjyvän vertaisen taiteellisuuteni" siihen ulkovalaistukseen, minusta on niin kaunista nytkin kun tuolla takapihalla on valkoinen kuurainen itkukoivu ja siinä kirkkaat valkoiset valotuikut valuu oksiapitkin alas...todella kaunis...noo tälläsen tivolivalotaiteilijan mielestä vaan...ainoo paha tuossa on, kun meidän pihaan ei näe kukaan ohikulkija...
prosko kirjoitti:
että taiteelliset lahjat piilee jossain ihan muuaalla,mutta tämä amerikanmalli on ihan kamalAAA! Yksikin talo on laittanut katon reunat,savupiipun, nurkat, ikkunanpielet ja kaikki mahdolliset puut ja pensaat pihalla. Ja tämä on kaiken huippu: KAIKKI erivärisiä vilkkuvia valoja!!!
En tykkää minä en. Ja kuitenkin tiien että jokkainen saa laittaa mökkinsä ja pihansa miten haluaa, mutta valittaa pittää =)
YÄK!Ei kai se ole tarkoituskaan että esimerkiksi minun pihavalot, pitäisi viihdyttää jotain sivullista...riittää kun itse kukin tykkää omista valorakennelmistaan, jokainen niitä valoja laittaa itselleen...
- prosko
Sikra kirjoitti:
Ei kai se ole tarkoituskaan että esimerkiksi minun pihavalot, pitäisi viihdyttää jotain sivullista...riittää kun itse kukin tykkää omista valorakennelmistaan, jokainen niitä valoja laittaa itselleen...
tuokin.
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Mä kyllä käytän sen "hiekanjyvän vertaisen taiteellisuuteni" siihen ulkovalaistukseen, minusta on niin kaunista nytkin kun tuolla takapihalla on valkoinen kuurainen itkukoivu ja siinä kirkkaat valkoiset valotuikut valuu oksiapitkin alas...todella kaunis...noo tälläsen tivolivalotaiteilijan mielestä vaan...ainoo paha tuossa on, kun meidän pihaan ei näe kukaan ohikulkija...
jos kukaan ei pysähdy portillesi siunailemaan aikaansaannostasi.
Minulle tosiaan riittää myrskylyhty valoksi johon sisältyy muistoja lapsuudesta, kun pimeässä pienen joen varrella ravustin merroilla.
Nyt lyhty on hiekkapuhallettu ja käsitelty, että hohtaa kuin uusi. Juu ja vähän isompi kokoinen, kun nämä uudet lyhtyset. Pukeli 1 kirjoitti:
jos kukaan ei pysähdy portillesi siunailemaan aikaansaannostasi.
Minulle tosiaan riittää myrskylyhty valoksi johon sisältyy muistoja lapsuudesta, kun pimeässä pienen joen varrella ravustin merroilla.
Nyt lyhty on hiekkapuhallettu ja käsitelty, että hohtaa kuin uusi. Juu ja vähän isompi kokoinen, kun nämä uudet lyhtyset.No minä en erityisemmin lapsuuttani kaipaa, enemmänkin omien lasteni lapsuusaikoja ja jouluja...
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
No minä en erityisemmin lapsuuttani kaipaa, enemmänkin omien lasteni lapsuusaikoja ja jouluja...
kun muistan ne joulut, kun kaikki oltiin yhdessä ja vaikka itse olin väsymyksestä melkein kuollut.
Onneksi on valokuvat jäljellä. Pukeli 1 kirjoitti:
kun muistan ne joulut, kun kaikki oltiin yhdessä ja vaikka itse olin väsymyksestä melkein kuollut.
Onneksi on valokuvat jäljellä.Niitä omia lapsuuden joulujasiko tarkoitat...
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Niitä omia lapsuuden joulujasiko tarkoitat...
kun ne kaikki mummit ja ukit, sekä vanhapiika tätini vielä elivät ja jotka tulivat meille lapsiperheeseen joulua viettämään.
- staaar
Aika järkyttäviä esimerkkejä on riittämiin. Vaikka minkäväristä valosaastetta ripustetaan pitkin poikin pihamaata vailla vähäisintäkään kokonaisuuden suunnittelua. Se ei ole missään määrin KAUNISTA ja todellakin vielä aikana jolloin kaikkia kehotetaan säästämään energiaa..
Tunnelmaa voi luoda hillitysti ja kauniisti. ilman että kuormittaa ympäristöä sekä energiantuhlauksella että esteettisesti.- Pukeli 1
tuikutuksella halutaan viestittää kuka suuruus nyt tässäkin talossa asuu. Ettäs tiedättä ohikulkijat, tämä on yksi pykälä alaspäin keisarista, joka tätä pytinkiä hallitsee :))))))
vielä ymmärrän, mutta niitä värillisiä en. Siniset ja punaiset, vihreät ja mitä niitä lieneekään ovat minusta kamalia ja mulle tulee mieleeni sekatavarakauppa. Niitä on kamalaa katsella ja eivät minusta ainakaan sovi jouluun.
- prosko
ja joulun aikaan on kyllä nättiä kun ihmiset on tehny jäälyhtyjä ja niissä palaa ihan oikea kynttilä tai tuikku. Jos minä olisin tonttu, niin sellaseen taloon menisin missä jäälyhty valoa antaa =)
- staaar
Juuri se niistä tulee mieleen, sekatavarakauppa! Hyvin sotkuinen.
prosko kirjoitti:
ja joulun aikaan on kyllä nättiä kun ihmiset on tehny jäälyhtyjä ja niissä palaa ihan oikea kynttilä tai tuikku. Jos minä olisin tonttu, niin sellaseen taloon menisin missä jäälyhty valoa antaa =)
Oletko sitämieltä että jos on ulkovaloja pihassa niin siellä ei voi olla jäälyhtyjä tai muita ihania aitoja tulia,
meillä ainakin on...nytkin on kaksi ämpäriä jäätymässä jouluksi jäälyhdyiksi...- prosko
Sikra kirjoitti:
Oletko sitämieltä että jos on ulkovaloja pihassa niin siellä ei voi olla jäälyhtyjä tai muita ihania aitoja tulia,
meillä ainakin on...nytkin on kaksi ämpäriä jäätymässä jouluksi jäälyhdyiksi...enkä myöskään mielestäni niin kirjoittanut
Sikra kirjoitti:
meillä ainakin on...nytkin on kaksi ämpäriä jäätymässä jouluksi jäälyhdyiksi...Mun pitää varmaan käydä riipimässä ulkoa valot pois kun on niitä jäälyhtyjä tulossa ja niitä ei voi näköjään samassa pihassa olla.
Kuinkahan on jätkänkynttilöiden laita, saankohan niitäkään tuikata tuleen aattoiltana vai ahdistuuko joku?- 13+3
Sikra kirjoitti:
meillä ainakin on...nytkin on kaksi ämpäriä jäätymässä jouluksi jäälyhdyiksi...Älä nyt ota itseesi ja lue taas sellaista mitä ei ole kirjoitettu!
prosko kirjoitti:
enkä myöskään mielestäni niin kirjoittanut
MItä se haittaa millaisia valoja ihmisillä on omissa pihoissaan?
Kuka käskee kyylätä muiden pihoihin?
Virrankulutukseen vetoaminenkin on nykyisenä ledien aikana vähän tekaistu juttu.- Pukeli 1
siellä seimessäkään ollut muuta valoa, kun se Betlehemin tähti joka valaisi niin, että pienokainen nähtiin auttaa maailmaan ja muutenkin huoltaa.
prosko kirjoitti:
ja kaikki aito. Muakin hirvittää joitakin parvekkeita ja pihoja katsellessa, kun tuntuu kuin ihmiset kilpailisivat keskenään kuka enemmän saa noita valoja laitettuja. Niistä kaameista sinisistä tulee kylmä kun niitä katselee ja ne eivät kyllä kuulu mitenkään jouluun mielestäni. Punaiset sitten jo vetävätkin mauttomuuden puolelle niistä vihreistä puhumattakaan.
13+3 kirjoitti:
Älä nyt ota itseesi ja lue taas sellaista mitä ei ole kirjoitettu!
Sano sinä sitten miksi ei ihmiset saisi omissa pihoissaan pitää sellaisia valoja kuin haluavat?
Onko seuraavana vuorossa läksytystä väärän värisistä verhoista tai väärän merkkisestä autosta?- 8+17
Haukullinen kirjoitti:
MItä se haittaa millaisia valoja ihmisillä on omissa pihoissaan?
Kuka käskee kyylätä muiden pihoihin?
Virrankulutukseen vetoaminenkin on nykyisenä ledien aikana vähän tekaistu juttu.Mitä haittaa että kertoo mielipiteensä, sekä jouluvaloista että niihin kulutetusta energiasta? Mitä se on keneltäkään pois?
- Pukeli 1
Haukullinen kirjoitti:
Mun pitää varmaan käydä riipimässä ulkoa valot pois kun on niitä jäälyhtyjä tulossa ja niitä ei voi näköjään samassa pihassa olla.
Kuinkahan on jätkänkynttilöiden laita, saankohan niitäkään tuikata tuleen aattoiltana vai ahdistuuko joku?riipimässä ne turhanpäiväiset hökötykset pois sähkölaskua nostattamasta.
- staaar
Haukullinen kirjoitti:
Sano sinä sitten miksi ei ihmiset saisi omissa pihoissaan pitää sellaisia valoja kuin haluavat?
Onko seuraavana vuorossa läksytystä väärän värisistä verhoista tai väärän merkkisestä autosta?Voi hyvänenaika, mistä täällä mielestäsi SAA keskustella? MIKSI ei saa kertoa mielipidettään jouluvaloista ja keskustella niistä?
Läksytystä? Haloo, tää on mielipidepalsta! 8+17 kirjoitti:
Mitä haittaa että kertoo mielipiteensä, sekä jouluvaloista että niihin kulutetusta energiasta? Mitä se on keneltäkään pois?
Miksei sinun mielestäsi ihmisillä ole oikeutta itse päättää mitä pihoilleen laittavat?
13+3 kirjoitti:
Älä nyt ota itseesi ja lue taas sellaista mitä ei ole kirjoitettu!
En ole ottanut itseeni, turha aloittaa tota jatkuvaa hyökkäilyäsi...
Pukeli 1 kirjoitti:
siellä seimessäkään ollut muuta valoa, kun se Betlehemin tähti joka valaisi niin, että pienokainen nähtiin auttaa maailmaan ja muutenkin huoltaa.
Toisaalta joulu on myös valon juhlaa, mutta keinotekoinen liiallisuus ärsyttää ainakin minua.
Pukeli 1 kirjoitti:
riipimässä ne turhanpäiväiset hökötykset pois sähkölaskua nostattamasta.
Voi kuule Pukeli, ei mun ledivaloni rasita pätkääkään kukkaroa, kyllä mulla on varaa niitä polttaa.
Kurjaa jos sulla ei ole.- 9+8
Haukullinen kirjoitti:
Miksei sinun mielestäsi ihmisillä ole oikeutta itse päättää mitä pihoilleen laittavat?
Missä olen väittänyt ettei ole???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
prosko kirjoitti:
enkä myöskään mielestäni niin kirjoittanut
Sori jos ymmärsin tuon viestisi sitte väärin, ensin haukuit ihmisten jouluvalot ja sitte kirjoitat näin ;
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8700589/41540845staaar kirjoitti:
Voi hyvänenaika, mistä täällä mielestäsi SAA keskustella? MIKSI ei saa kertoa mielipidettään jouluvaloista ja keskustella niistä?
Läksytystä? Haloo, tää on mielipidepalsta!Mielipidettä?
Ei tuo kommenttisi mitenkään vaikuttanut pelkältä mielipiteeltä vaan julistit ettei ole "missään määrin kaunista", joku voisi vaahdota samaan tapaan sinun vaatteistasi tai hiuksistasi joihin olet itse ollut tytyväinen.
Mielipide ja tuomitseminen on kuule kaksi eri asiaa.
Sinä tuomitset ne joilla on sinun mielestäsi "väärä" ulkovalaistus.
Älä katso niihin pihoihin, anna ihmisten elää niinkuin haluavat.Suvaitsevaisuutta ja oikeus jokaiselle koristella pihansa niinkuin haluaa.Haukullinen kirjoitti:
Mun pitää varmaan käydä riipimässä ulkoa valot pois kun on niitä jäälyhtyjä tulossa ja niitä ei voi näköjään samassa pihassa olla.
Kuinkahan on jätkänkynttilöiden laita, saankohan niitäkään tuikata tuleen aattoiltana vai ahdistuuko joku?Kyllä nuo naapurikyylät ahdistuu, kaikesta mitä naapurissa tapahtuu...
- staaar
Haukullinen kirjoitti:
Mielipidettä?
Ei tuo kommenttisi mitenkään vaikuttanut pelkältä mielipiteeltä vaan julistit ettei ole "missään määrin kaunista", joku voisi vaahdota samaan tapaan sinun vaatteistasi tai hiuksistasi joihin olet itse ollut tytyväinen.
Älä katso niihin pihoihin, anna ihmisten elää niinkuin haluavat.Suvaitsevaisuutta ja oikeus jokaiselle koristella pihansa niinkuin haluaa.Kuule kun jokaisella on oikeus koristella pihansa niin kuin tykkää, ja jokaisella on oikeus kertoa keskustelupalstalla millaisista pihavaloista tykkää ja ei tykkää!
Että sori vaan!!! Pukeli 1 kirjoitti:
Nyt kyllä naurattaa....olikohan Marialla sähkölasku maksamatta... ;))))
- Pukeli 1
Haukullinen kirjoitti:
Mielipidettä?
Älä katso niihin pihoihin, anna ihmisten elää niinkuin haluavat.Suvaitsevaisuutta ja oikeus jokaiselle koristella pihansa niinkuin haluaa.nenään ? Kuule täällä vaihdettiin vain mielipiteitä eikä mitään helkkarin tuomitsemista näy missään :))))
Pukeli 1 kirjoitti:
nenään ? Kuule täällä vaihdettiin vain mielipiteitä eikä mitään helkkarin tuomitsemista näy missään :))))
Kyllä tuo oli enemminkin ihmisten haukkumista kuin mielipiteitä...
Pukeli 1 kirjoitti:
nenään ? Kuule täällä vaihdettiin vain mielipiteitä eikä mitään helkkarin tuomitsemista näy missään :))))
tuntui olevan?!! Jouluvalot kun ovat erittäin ajankohtainen aiheena . Noista valoista keskusteltiin yleisesti ketään loukkaamatta. Minusta tuntuu aika käsittämättömältä noin herkkä hipiä.
- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
tuntui olevan?!! Jouluvalot kun ovat erittäin ajankohtainen aiheena . Noista valoista keskusteltiin yleisesti ketään loukkaamatta. Minusta tuntuu aika käsittämättömältä noin herkkä hipiä.
se iso vaalee valotaiteilija sieltä etelä-pohjanmaalta on pomo ( englanniksi poss ), niin täytyy kait sitä tulevalle päivälle vähän pohjustaa.
Pukeli 1 kirjoitti:
se iso vaalee valotaiteilija sieltä etelä-pohjanmaalta on pomo ( englanniksi poss ), niin täytyy kait sitä tulevalle päivälle vähän pohjustaa.
No itse kyllä keskustelin ihan yleisesti kehenkään viittaamatta. Minusta ainakin jouluvaloja laittelee jokainen kykyjensä ja makunsa mukaisesti, mikäli ne miellyttävät. :-D
umalehtinen kirjoitti:
Ajankohtainen aihe juu...haukkua ihmiset jouluvalojen perusteella...eikö tuo nyt ole jokaisen ihan oma asia mitä *omalle pihalleen* tai parvekkeelleen laittaa, jos nuo valot joitain ärsyttää niin puhuu sitte valoista eikä ala ihmisiä haukkumaan, eikä tekemään heistä luonneanalyysiä.
Mutta kun on ihmisiä joita ärsyttää kaikki muiden asiat, mutta omat aaaahhh....- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
No itse kyllä keskustelin ihan yleisesti kehenkään viittaamatta. Minusta ainakin jouluvaloja laittelee jokainen kykyjensä ja makunsa mukaisesti, mikäli ne miellyttävät. :-D
jutusteltiin, mutta minä kyllä viittaan henkilöön ja osoitan jopa sormella, jos aihetta on :)))))))
- Myy-Pikkuinen
umalehtinen kirjoitti:
tekijällä pälli leviää valoista! Niin ja eihän se tosiaan kuulu kellekkään minkälaisia/värisiä kukin pihalleen laittta.
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Ajankohtainen aihe juu...haukkua ihmiset jouluvalojen perusteella...eikö tuo nyt ole jokaisen ihan oma asia mitä *omalle pihalleen* tai parvekkeelleen laittaa, jos nuo valot joitain ärsyttää niin puhuu sitte valoista eikä ala ihmisiä haukkumaan, eikä tekemään heistä luonneanalyysiä.
Mutta kun on ihmisiä joita ärsyttää kaikki muiden asiat, mutta omat aaaahhh....Jopas nyt jotakin, mutta tuo luonneanalyysi oli hyvä. Et arvaakkaan, että minulla on omassa sinisessä vihossani sinunkin kohdalla tehty erinäisiä muistiinpanoja ja merkintöjä. Yölukemisina mielenkiintoisia.
- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
pitäsi jonkun vähän nys on englanniks fuck...nii rauhoittuisit. Ja pomo on enkuks boss! ;))))
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
tekijällä pälli leviää valoista! Niin ja eihän se tosiaan kuulu kellekkään minkälaisia/värisiä kukin pihalleen laittta.
no, sitten minä häivynkin tästä ketjusta, että perävalot vilahtavat.
Sikra kirjoitti:
Mutta kun on ihmisiä joita ärsyttää kaikki muiden asiat, mutta omat aaaahhh....ketään haukuttu. Jouluvalot ovat nyt erittäin ajankohtainen aiheena ja puhuttavat varmasti useita ihmisiä.
Miten sellaisesta voi ottaa itseensä?? Makuja on monenlaisia. Mua henkilökohtaisesti ärsyttävät nuo siniset, punaiset ja vihreät jouluvalot. . . . .toiset taas niistä pitävät. Ei kai se haukkumista ole. Jonkun toisen mielestä mun jouluni sisällä on mauton. En sitä haukkumiseksi ota. Se on vain mun näkemykseni joulusta ja toisella taas omansa.- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
Jopas nyt jotakin, mutta tuo luonneanalyysi oli hyvä. Et arvaakkaan, että minulla on omassa sinisessä vihossani sinunkin kohdalla tehty erinäisiä muistiinpanoja ja merkintöjä. Yölukemisina mielenkiintoisia.
itekseen kallonkutistajaa, mahtaa sinulla olla pieni pää. =o
- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
no, sitten minä häivynkin tästä ketjusta, että perävalot vilahtavat.
kerrankin ollaan samaa mieltä jostain!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Pukeli 1 kirjoitti:
Jopas nyt jotakin, mutta tuo luonneanalyysi oli hyvä. Et arvaakkaan, että minulla on omassa sinisessä vihossani sinunkin kohdalla tehty erinäisiä muistiinpanoja ja merkintöjä. Yölukemisina mielenkiintoisia.
Miksen arvaisi...sinut kirjoitustesi perusteella tuntien voi kyllä odottaa ihan mitävaan.........arvaa mitä, mulla ei ole sitä sinistä vihkoa, mutta mulla on tarkka kuva sinustakin ihmisenä tuolla takaraivossa...en aina tykkää siitä kuvasta, voisit vähän korjata...tai no ei sen väliä jatka vaan valitsemallasi tiellä......
- Myy-Pikkuinen
staaar kirjoitti:
Kuule kun jokaisella on oikeus koristella pihansa niin kuin tykkää, ja jokaisella on oikeus kertoa keskustelupalstalla millaisista pihavaloista tykkää ja ei tykkää!
Että sori vaan!!!on oikeus tuoda julki oma näkemyksensä joistakin kommenteista!
Sori vaan itselles!! - Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Miksen arvaisi...sinut kirjoitustesi perusteella tuntien voi kyllä odottaa ihan mitävaan.........arvaa mitä, mulla ei ole sitä sinistä vihkoa, mutta mulla on tarkka kuva sinustakin ihmisenä tuolla takaraivossa...en aina tykkää siitä kuvasta, voisit vähän korjata...tai no ei sen väliä jatka vaan valitsemallasi tiellä......
Ihanaa mä kykenin häivyttään sen madon täältä. Vähänkö olen hyvä! =))))
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ihanaa mä kykenin häivyttään sen madon täältä. Vähänkö olen hyvä! =))))
Tais tulla pukelille kiire mattopyykille kun sä saavuit ketjuun...hyvä sä ;)))))))
- 123456789
Haukullinen kirjoitti:
Onko seuraavana vuorossa läksytystä väärän värisistä verhoista tai väärän merkkisestä autosta?Sikran kanssa karrikoitte ja vääntelette kirjoituksia,tosi himmeitä olette(((((
- 123456789
Haukullinen kirjoitti:
Mielipidettä?
Älä katso niihin pihoihin, anna ihmisten elää niinkuin haluavat.Suvaitsevaisuutta ja oikeus jokaiselle koristella pihansa niinkuin haluaa.uskon-asioissa!
- 123456789
staaar kirjoitti:
Juuri se niistä tulee mieleen, sekatavarakauppa! Hyvin sotkuinen.
"iloittelutalo":)
- Myy-Pikkuinen
123456789 kirjoitti:
Sikran kanssa karrikoitte ja vääntelette kirjoituksia,tosi himmeitä olette(((((
kysymys, sinähän teet sitä samaa nyt just kokoajan, eli karrikoit ja vääntelet. Sama koskee uskon asioita, jokaisella saa olla oma mielipiteensä siitä.
- 13131
Haukullinen kirjoitti:
Kuinkahan on jätkänkynttilöiden laita, saankohan niitäkään tuikata tuleen aattoiltana vai ahdistuuko joku?jossa tuo prosko väitti ettei voi olla sekä sähkövaloja ja aitoja???????!!!!
- Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Tais tulla pukelille kiire mattopyykille kun sä saavuit ketjuun...hyvä sä ;)))))))
sitten enää sefuu tarvita. ;)))))))))))))))))))
- 13131
Sikra kirjoitti:
Sori jos ymmärsin tuon viestisi sitte väärin, ensin haukuit ihmisten jouluvalot ja sitte kirjoitat näin ;
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8700589/41540845ettei molemmat valot pihalle sovi,kun siinä ei viitata siihen sanallakaan,saati arvostella kenekään valintoja.johtusko sun vääntämisen halusta vai haluatko haastaa riitaa vai etkö ymmärrä luettua vai mitä??!!Kerro ihmeessä,kun sitä tämmönen tavis ei tuosta kirjoituksesta löydä...Vai onko se vaan niin HELPPOO käännellä muiden kirjotuksia!!!!Jos sinulle jää jonkun kirjoituksesta jotain epäselvää,miksi et kysy tältä,vaan teet johtopäätöksen omasta päästä ja sit alat arvostella.Kumma tyyli sinulla...
- 13131
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
on oikeus tuoda julki oma näkemyksensä joistakin kommenteista!
Sori vaan itselles!!se kirjoitus missä sanotaan ettei voi laittaa sähkövaloja ja jäälyhtyjä samalle pihalle?
- Virtuaalikoneistaja
13131 kirjoitti:
se kirjoitus missä sanotaan ettei voi laittaa sähkövaloja ja jäälyhtyjä samalle pihalle?
niitä sinun mielestäsi laittaa?
Menisitkö sinä tonttuna sellaiseenkin taloon missä on sekä että, vai menisitkö tonttuna vain sellaiseen missä on aitoja tuikkuja tai aitoja öljyulkotulia, vai kenties vain sinne missä on ihan aito jätkänkynttilä?
Minä ainakin pääsen helpolla kun en pohdi lainkaan miksi, miten, minkälaiset ihmiset laittavat sitä tai tätä ikkunoihinsa ja pihoihinsa, pidän huolen vain omista tuikuistani ja valoistani, suosittelen kaikille, ei tule turhaan suurta stressiä muiden ihmisten valoista. - "pöllö"
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
kysymys, sinähän teet sitä samaa nyt just kokoajan, eli karrikoit ja vääntelet. Sama koskee uskon asioita, jokaisella saa olla oma mielipiteensä siitä.
mutta tarviiko olla niin ehdoton että jos oma mielipide ei käy kaikille niin ne eriävät on ihan "pöllöjä",siinä on osa-syy minkä takia tämä palsta on jakautunut "ns,eri leireihin".
- mit vit
13131 kirjoitti:
ettei molemmat valot pihalle sovi,kun siinä ei viitata siihen sanallakaan,saati arvostella kenekään valintoja.johtusko sun vääntämisen halusta vai haluatko haastaa riitaa vai etkö ymmärrä luettua vai mitä??!!Kerro ihmeessä,kun sitä tämmönen tavis ei tuosta kirjoituksesta löydä...Vai onko se vaan niin HELPPOO käännellä muiden kirjotuksia!!!!Jos sinulle jää jonkun kirjoituksesta jotain epäselvää,miksi et kysy tältä,vaan teet johtopäätöksen omasta päästä ja sit alat arvostella.Kumma tyyli sinulla...
Mit vit?Miten sä voit väittää ettei alotuksessa arvostella muien valintoja kun haukutaan kaik värivalot mitä ihmiset pihoilleen laittaa.
- 123456789
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
sitten enää sefuu tarvita. ;)))))))))))))))))))
päivystätte pukelin kanssa vuoronperää,eiköhän se riitä;)
- 4+4
"pöllö" kirjoitti:
mutta tarviiko olla niin ehdoton että jos oma mielipide ei käy kaikille niin ne eriävät on ihan "pöllöjä",siinä on osa-syy minkä takia tämä palsta on jakautunut "ns,eri leireihin".
Niin, sinähän et hyväksynyt värivaloja, haukuit ne jotka sellaisia laittavat tai puolustavat.
- vastausmultinicille
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
Menisitkö sinä tonttuna sellaiseenkin taloon missä on sekä että, vai menisitkö tonttuna vain sellaiseen missä on aitoja tuikkuja tai aitoja öljyulkotulia, vai kenties vain sinne missä on ihan aito jätkänkynttilä?
Minä ainakin pääsen helpolla kun en pohdi lainkaan miksi, miten, minkälaiset ihmiset laittavat sitä tai tätä ikkunoihinsa ja pihoihinsa, pidän huolen vain omista tuikuistani ja valoistani, suosittelen kaikille, ei tule turhaan suurta stressiä muiden ihmisten valoista.vuorostas;)))))))))))))))))))))))))))))!kyllä minä pohdin esim.sähkön kulutusta ja niin tulisi muidenkin.Huoli kulutuksesta kuuluu kaikille,eikä pidä olla noin minä,minä,minä!Jos et ole huomannut tuolla Köpiksessä on maailman laajuinen ilmastokokous ja siellä nimenomaan painotetaan KAIKKIEN osallistumista näihin talkoisiin,mutta tuollaiset ajattelijat kuin sinä ette ajattele kuin omaa napannee,onneksi kaikki eivät ole samallaisia.
Kyllä menen mielummin pihalle jossa on aito kynttilän valo,ja kyllä vilkkuvat värivalot ovat mauttomia ja rasittavat valtavasti luontoa ja näin ollen valintani on selvä. - "pöllö"
4+4 kirjoitti:
Niin, sinähän et hyväksynyt värivaloja, haukuit ne jotka sellaisia laittavat tai puolustavat.
jokainen laittakoot minkä värisiä valoja lystää,,itse en pidä värivaloista,oma mielipide.Eikä maku-asioista saisi kiistellä/riidellä;))
- 13131
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
NÄKYY!!
- Voitko perustella?
vastausmultinicille kirjoitti:
vuorostas;)))))))))))))))))))))))))))))!kyllä minä pohdin esim.sähkön kulutusta ja niin tulisi muidenkin.Huoli kulutuksesta kuuluu kaikille,eikä pidä olla noin minä,minä,minä!Jos et ole huomannut tuolla Köpiksessä on maailman laajuinen ilmastokokous ja siellä nimenomaan painotetaan KAIKKIEN osallistumista näihin talkoisiin,mutta tuollaiset ajattelijat kuin sinä ette ajattele kuin omaa napannee,onneksi kaikki eivät ole samallaisia.
Kyllä menen mielummin pihalle jossa on aito kynttilän valo,ja kyllä vilkkuvat värivalot ovat mauttomia ja rasittavat valtavasti luontoa ja näin ollen valintani on selvä.Millä perustelet väitteesi vilkkuvien ledivalojen suuremmasta kuormituksesta luontoa kohtaan kuin vilkkumattomien tavallisten valojen?
- 13131
Minä ainakin pääsen helpolla kun en pohdi lainkaan miksi, miten, minkälaiset ihmiset laittavat sitä tai tätä ikkunoihinsa ja pihoihinsa, pidän huolen vain omista tuikuistani ja valoistani, suosittelen kaikille, ei tule turhaan suurta stressiä muiden ihmisten valoista.että lainasin!
Aika järkyttäviä esimerkkejä on riittämiin. Vaikka minkäväristä valosaastetta ripustetaan pitkin poikin pihamaata vailla vähäisintäkään kokonaisuuden suunnittelua. Se ei ole missään määrin KAUNISTA ja todellakin vielä aikana jolloin kaikkia kehotetaan säästämään energiaa..
Tunnelmaa voi luoda hillitysti ja kauniisti. ilman että kuormittaa ympäristöä sekä energiantuhlauksella että esteettisesti 13131 kirjoitti:
että lainasin!
Tunnelmaa voi luoda hillitysti ja kauniisti. ilman että kuormittaa ympäristöä sekä energiantuhlauksella että esteettisestiTuo on ihan huuhaata, mä olen laskenut, kun mä en polta normaaleja perusulkovaloja 4klp 100w, vaan noita pieniä pledituikkunauhoja, niin säästän yli puolet kulutuksessa...nuo perusulkovalojen energialamput kuluttaa enemmän kuin nuo mauttomat, rumat vailla vähäisintäkään kokonaisuutta pitkin ja poikin pihamaata olevat pledivalosaasteeni...
- Virtuaalikoneistaja
vastausmultinicille kirjoitti:
vuorostas;)))))))))))))))))))))))))))))!kyllä minä pohdin esim.sähkön kulutusta ja niin tulisi muidenkin.Huoli kulutuksesta kuuluu kaikille,eikä pidä olla noin minä,minä,minä!Jos et ole huomannut tuolla Köpiksessä on maailman laajuinen ilmastokokous ja siellä nimenomaan painotetaan KAIKKIEN osallistumista näihin talkoisiin,mutta tuollaiset ajattelijat kuin sinä ette ajattele kuin omaa napannee,onneksi kaikki eivät ole samallaisia.
Kyllä menen mielummin pihalle jossa on aito kynttilän valo,ja kyllä vilkkuvat värivalot ovat mauttomia ja rasittavat valtavasti luontoa ja näin ollen valintani on selvä.vastasinko väärällä vuorolla?
Minäkin tottakai ajattelen sähkönkulutusta ja sen merkitystä ilmastoomme, mutta minä teen sitä omalta kohdaltani, kuten myös valintoja kulutuksen suhteen, minusta olisi hieman arveluttavaa jos minä täälläkin kiinnittäisin huomiota vain muiden kulutukseen ja käyttäytymiseen, uskoisin että se on se ainoa oikea tie.
Minulla ja sinulla kun ei ole mitään oikeuksia eikä valtuuksia puuttua niihin muiden tekemiin kulutuspäätöksiin. - !!!!!!!!!!!!
vastasinko väärällä vuorolla?
Minäkin tottakai ajattelen sähkönkulutusta ja sen merkitystä ilmastoomme, mutta minä teen sitä omalta kohdaltani, kuten myös valintoja kulutuksen suhteen, minusta olisi hieman arveluttavaa jos minä täälläkin kiinnittäisin huomiota vain muiden kulutukseen ja käyttäytymiseen, uskoisin että se on se ainoa oikea tie.
Minulla ja sinulla kun ei ole mitään oikeuksia eikä valtuuksia puuttua niihin muiden tekemiin kulutuspäätöksiin.selittää!!!Ja selittää ja selittää..........................................................!
- ++++++++++
vastasinko väärällä vuorolla?
Minulla ja sinulla kun ei ole mitään oikeuksia eikä valtuuksia puuttua niihin muiden tekemiin kulutuspäätöksiin.missä täällä oli kirjoitus jossa väitettiin ettei sähköisiä valoja voi laittaa aitojen kanssa samaan pihaan!!`????Ja missä puututtiin muiden valoihin,muuta kuin omalla MIELIPITEELLÄ??Entä missä puhuttiin kenenkään yksittäisen henkilön valoista tai valinnoista!!???Miksi haluat haastaa riitaa??
- ´
++++++++++ kirjoitti:
missä täällä oli kirjoitus jossa väitettiin ettei sähköisiä valoja voi laittaa aitojen kanssa samaan pihaan!!`????Ja missä puututtiin muiden valoihin,muuta kuin omalla MIELIPITEELLÄ??Entä missä puhuttiin kenenkään yksittäisen henkilön valoista tai valinnoista!!???Miksi haluat haastaa riitaa??
- Virtuaalikoneistaja
!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
selittää!!!Ja selittää ja selittää..........................................................!
vain yksinicki, ei muita ole ollut eikä tule, mutta mikäli saat elämääsi sisältöä arvailemalla ei se minua haittaa.
Haluatko että selitän miksi vain yksi nicki? - Virtuaalikoneistaja
++++++++++ kirjoitti:
missä täällä oli kirjoitus jossa väitettiin ettei sähköisiä valoja voi laittaa aitojen kanssa samaan pihaan!!`????Ja missä puututtiin muiden valoihin,muuta kuin omalla MIELIPITEELLÄ??Entä missä puhuttiin kenenkään yksittäisen henkilön valoista tai valinnoista!!???Miksi haluat haastaa riitaa??
minä voin sen tietää, en minä ole sellaista nähnyt, eikä se kuulu mitenkään siihen että minä vastasin väärällä vuorolla.
- "pöllö"
minä voin sen tietää, en minä ole sellaista nähnyt, eikä se kuulu mitenkään siihen että minä vastasin väärällä vuorolla.
vuoronumeroita ettei mene riidan puolelle;))))
- Virtuaalikoneistaja
"pöllö" kirjoitti:
vuoronumeroita ettei mene riidan puolelle;))))
jakaisi meille vuoronumerot, olisihan se hyvä etten ainakaan minä kirjoittelisi väärällä vuorolla.
- "pöllö"
jakaisi meille vuoronumerot, olisihan se hyvä etten ainakaan minä kirjoittelisi väärällä vuorolla.
ainakin puolueeton minun mielestä ja jonon ohi ei saa mennä;))
Olisikohan ketään vapaa-ehtoista siihen hommaan? - 000000000
Pukeli 1 kirjoitti:
liittyy JOULUVALOIHIN!!????Tai niiden väriin??!!Tai määrään???!!!
- pullukka oli kyl;)))
Pukeli 1 kirjoitti:
Heh näin sen terveyskeskuksesa täsä viime viikolla... iso vaalee just ;))) on meinaan aika hirviön näkönen.... joku laitto sähköpostia ja totta oli... toivottavasti nuo lääkkeet toimiii sen verta kovat sivuvaikutukset.... kortisoni toki turvottaa ja mielialalääkkeet mut tuo oli kui possu olis mönkiny ovesta sissää.... ois tehny mieli sanoa niistä sivuvaikutuxista vähä.... että jättäs suolan.... on meinaan porsas...
- !!!!!!!
vain yksinicki, ei muita ole ollut eikä tule, mutta mikäli saat elämääsi sisältöä arvailemalla ei se minua haittaa.
Haluatko että selitän miksi vain yksi nicki?haluaa selittää ja selittää ja selittää ja selittää........................................!!!
- Virtuaalikoneistaja
!!!!!!! kirjoitti:
haluaa selittää ja selittää ja selittää ja selittää........................................!!!
juuri sapuskaa ja rupean katselemaan elokuvaa.
Täällä on tänään olut kirpeä pakkasilma, mitenkäs pusikossa? - Virtuaalikoneistaja
"pöllö" kirjoitti:
ainakin puolueeton minun mielestä ja jonon ohi ei saa mennä;))
Olisikohan ketään vapaa-ehtoista siihen hommaan?ihan puolueeton, mutta olen kyllä jäävi jakamaan itselleni vuoroja, joten odotellaan vielä.
Tosin osaan minä kyllä kirjoitella ilman vuoronumeroakin, etuillakkin osaan ja ihan oikeasti, minä viisveisaisin niistä vuoroista, kirjoittelisin kuitenkin ihan niinkuin lystäisin. - pukeli 1
Etkö ollenkaan osaa lopettaa tuota Sikrustiinan häomen käymään työmaalla ja panen sieltä sulle sähkäriä. Älä klikkaa roskapostiin.
- leuassakin karvoja
pullukka oli kyl;))) kirjoitti:
Heh näin sen terveyskeskuksesa täsä viime viikolla... iso vaalee just ;))) on meinaan aika hirviön näkönen.... joku laitto sähköpostia ja totta oli... toivottavasti nuo lääkkeet toimiii sen verta kovat sivuvaikutukset.... kortisoni toki turvottaa ja mielialalääkkeet mut tuo oli kui possu olis mönkiny ovesta sissää.... ois tehny mieli sanoa niistä sivuvaikutuxista vähä.... että jättäs suolan.... on meinaan porsas...
porsas on sellainen pikku,pikku saparomussukka. Tää on isoksi kasvaneen porsaan näkönen. Miksi sitä nyt sellasta sanotaan? Sama iso vaalee tuli muakin vastaan, meitsi hyppäsi pusikkoon piiloon.....Fillarikin hajos multa siinä rytäkäs.
- pukeli 1
pukeli 1 kirjoitti:
Etkö ollenkaan osaa lopettaa tuota Sikrustiinan häomen käymään työmaalla ja panen sieltä sulle sähkäriä. Älä klikkaa roskapostiin.
Elikkäs LOPETA tuo Sikrustiinan härkkimine-paan huomen lisää ohjeit,jahkas nuo rekkajonot vähä lyhentysit, jot pystyn ja ehin aattelemmaa siukii.
- tahtoo nähä
pullukka oli kyl;))) kirjoitti:
kerro ihmees et miäki tiijän mennä sitä ihmet pällistellee.kilti kerro pliiiiiiiiisss jookosta
- issu56
sulle ei paremmin voisi sopiakaan kuin rivi pelkkiä nollia...mistä keksitään noin hyvin itseäsi kuvaavan nickin???
Nolla mikä nolla...puskissakin...ja myös samaa rataaa se sulla menee rekattunakin!!! - issu56
Pukeli 1 kirjoitti:
ennenkuin alat leikkimään fiksua.
Yhtään käännöstä ei löytynyt sanalle poss sanakirjassa englanti - suomi
Toki tuon itsekin tiesin, mutta siinäpä sulle nyt tulosta fiksuudelles...meniköhän yritykses taas alamäkeen...niinkuin yleensä AINA...heh-heh. issu56 kirjoitti:
sulle ei paremmin voisi sopiakaan kuin rivi pelkkiä nollia...mistä keksitään noin hyvin itseäsi kuvaavan nickin???
Nolla mikä nolla...puskissakin...ja myös samaa rataaa se sulla menee rekattunakin!!!Toi sama kävi mullakin mielessä...0000000000000
- 27+17
pukeli 1 kirjoitti:
Elikkäs LOPETA tuo Sikrustiinan härkkimine-paan huomen lisää ohjeit,jahkas nuo rekkajonot vähä lyhentysit, jot pystyn ja ehin aattelemmaa siukii.
Siälläkö on taas jonoloit syntynt, on siul si hommii taas kerraksee, oks siäl kova pakkain ?
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
kun kuva minkä minusta olet luonut ei miellytä. Olen aivan luullut muuta, mutta ei se mitään, minä puolestani tykkään sinusta senverran enemmän :))))))))))))
Pukeli 1 kirjoitti:
kun kuva minkä minusta olet luonut ei miellytä. Olen aivan luullut muuta, mutta ei se mitään, minä puolestani tykkään sinusta senverran enemmän :))))))))))))
Siinä oli lisää merkintöjä siniseen vihkoosi...
- prosko
tarkoitukseni ei tosiaankaan ollut sodan sytyttäminen jouluvaloista, kuten jos tarkemmin kirjoituksiani luette. Hyvää yötä ja kaunnita unia kaikille =)
- ''''''
Heh, aloituksessas ei ollut mitään vikaa, ei edes minusta jolla on pihalla "kamalia" jouluvaloja, valkoisia ja sinisiä. Ei mitään vilkkuvia kuitenkaan eikä muualla kuin verannalla ja pensasaidassa. Älä välitä noista, aihe on hyvä ja ajankohtainen.....
- 123456789
Kuten olet huomannut sota saadaan aikaiseksi aiheesta välittämättä:)
- Myy-Pikkuinen
Valot on ihania!
koira kun ...
Siis minä pidän valoista.Ja vielä enemmän juuri näin pimeän aikaan.Mikäs sen tunnelmallisempaa,ja piristystäkin tuovaa,kuin kauniisti laitetut valot pihoilla ym.
No tässä sitten tullaan siihen makuasiaan.Toisilla ne on mielestäni kauniisti,ja maulla laitettu,toisilla sitten taas ei...
Eli överiksiksi tuossakin voi mennä.
Itse en myöskään pidä noista kaikenkirjavista värivaloista.Niitä on tullut ihan riittävästi nuorena tullut diskoissa ja yökerhoissa katottua,ja yhdistänkin ne pikemmin kaikessa kirjavuudessaan pikemmin sinne ym. vähän erilaisiin "rientoihin".Mihin ne paremmin sopii...
Mutta makunsa kullakin.Jokainen viihtyy missä tuikuissa viihtyykin...
Sähkönkulutuksesta sen verran,että ne voi myös korvata esim.omakotitaloissa jotain valoja,mitä yleensä pidetään.Ja jos on energiapihi ja hintakin jossain tapauksissa,niin toki käyttää vain ledejä ;)- Manta.Elviira
erinäisille paikoille viritetyistä valoista voi olla todella montaa mieltä.
Aivan yhtä monta kuin on virittelijää ja valovirityksen ulkopuolista katsojaa.
Mie pidän "ylimääräisenä ulkovalona" kauneimanpana tulen liekkiä.
Mutta mun mielestä on kuitenkin mahdollisuus saada kaunis kokonaisuus myös sähköisillä valosarjoilla. - 123456789
Manta.Elviira kirjoitti:
erinäisille paikoille viritetyistä valoista voi olla todella montaa mieltä.
Aivan yhtä monta kuin on virittelijää ja valovirityksen ulkopuolista katsojaa.
Mie pidän "ylimääräisenä ulkovalona" kauneimanpana tulen liekkiä.
Mutta mun mielestä on kuitenkin mahdollisuus saada kaunis kokonaisuus myös sähköisillä valosarjoilla.kaunista muutenkin kun lumi kimaltelee ja jokaisella on omanlainen makunsa.:)
Mitä pidemmälle ketjua luin, sitä vakuuttuneempi oon, että sun alotus hukku johonkin...
Ja kyllä, ei minkäänlaista tolkkua jouluvaloissa! Meilläkin oli joskus vuosia sitten muksujen toiveesta heitin ikkunassaan monenkirjavat valot. Sukulaissähkäri kävi vielä kytkemässä ne *syttyy-sammuu* sydeemiin himmentimen kanssa. Arvaas vaan, oliko mulla olo kuin tavaratalon näyteikkunassa!!! Vaiks ne olikin vaan lastenhuoneessa, niin kyllä ne häiritsi mua ihan ympärivuorokautisesti!!! Ei siis mitään tolkkua!!! ;)
Ei se välttämäti aina oo ihan yksoikoista noi jouluvalotkaan. Kyllä mä kärsin niistä meitin valoista vähintään yhtä paljon ku naapuritkin. Naapurit vaan ei tienneet syytä niihin älyttömiin valoihin, en silti syytä niitä tiukkapiposuudesta. :) Ite pyrin aina jotain tosi hölmöä nähdessäni miettimään, että jos on kuitenkin annettu lasten valita... Eihän se aina niin oo, mut helpottaa omaa suhtautumistani asiaan! =D- prosko
ei ne asiat ole aina niin yksoikosia.
- V'ttuuks valitat?
Mitä se sulle tai jollekin toiselle kuuluu mitä valoi ihmiset laittaa?
Muuta niin kauas naapureist ettei heiän valot sua häiritse. - serop1
Mekin ostettiin uusi kynttelikkö, kun edelliset varastettiin. Ihan pakko oli... ;)
- Jere-lahti
Ihan perus kynttilät ovat parhaita jouluvaloja ja jos asuu omakotitalossa tai rivarissakin,
niin ulkoroihut pihalla ovat kauniita. Amerikkalais-tyylinen sähkötuikku per neliösentti
on ei ainakaan itseäni viehätä. - arkipiru
että kyllä tästäkin pienestä maasta vielä löytyy niitäkin paikkoja, joissa eivät jouluvalot varmasti häiritse, niin että sinne vaan, korpeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5171580- 641176
- 61862
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691