Ylimielisyys

...

Milloin ja missä tilanteessa olet ollut ylimielinen toista ihmistä kohtaan?

95

2819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jazuli

joskus tulee oltua..mutta hapekkaas ilimassa, niin hyvin harvoin..en muista koska..ja silloki se ihminen oli puolisoni..=o))

• ...

Täällä on liiankin helppo olla ylimielinen.

Tarkoitin kuitenkin ihan oikeata elämää jossa ollaan tekemisissä naamatusten. Aika moni varmaan joskus kohtelee puolisoaan ylimielisesti. Se on sitä paikkansa hakemista väärällä tavalla... kai?

• Jazuli
        ... kirjoitti:

Täällä on liiankin helppo olla ylimielinen.

Tarkoitin kuitenkin ihan oikeata elämää jossa ollaan tekemisissä naamatusten. Aika moni varmaan joskus kohtelee puolisoaan ylimielisesti. Se on sitä paikkansa hakemista väärällä tavalla... kai?

vastasin etten muista koska olisin ollu jollekkin muulle ihmiselle hapekkaas ilimas (irl) ylimielinen..mä en yleensä ole ylimielinen ellei joku ole sitä ensiksi mulle....tuppaan hyväksymään ihmiset semmosina, kun ne on..ja harvemmin tuon julki sitäkään, jos en jostakin tyypistä vaikkapa pidä..siis pyrin käyttäytymään asiallisesti kaikkia kohtaan..=o)

joskus se vaa on äärettömän vaikeeta..jos toinen ihminen rupee itse tuosta vaa ylimieliseksi..niin vaikka hyvin pystynki suuni pitään..joskus pamautan takasinki yhtä ylimielisesti..siis rajansa kaikella..

mä olen puolisolleni ylimielinen, jos olen kamalan väsynyt ja ärtynyt..en muulloin..eikä mun tartte hakea enää paikkaani..meillä on kummallakin rinnakkaispaikat..=o7

mulla on tosi päättäväinen luonne ja selkeesti oma tahto kaikessa..ja väsyneenä se korostuu ja ilmenee joskus ylimielisyytenä...kun en jaksa sillä hetkellä ottaa vastaan mitään "ylimääräistä"...söhläämistä..normisti en koe tartvetta töksäytellä enkä ylimielistellä..

• ...
        Jazuli kirjoitti:

vastasin etten muista koska olisin ollu jollekkin muulle ihmiselle hapekkaas ilimas (irl) ylimielinen..mä en yleensä ole ylimielinen ellei joku ole sitä ensiksi mulle....tuppaan hyväksymään ihmiset semmosina, kun ne on..ja harvemmin tuon julki sitäkään, jos en jostakin tyypistä vaikkapa pidä..siis pyrin käyttäytymään asiallisesti kaikkia kohtaan..=o)

joskus se vaa on äärettömän vaikeeta..jos toinen ihminen rupee itse tuosta vaa ylimieliseksi..niin vaikka hyvin pystynki suuni pitään..joskus pamautan takasinki yhtä ylimielisesti..siis rajansa kaikella..

mä olen puolisolleni ylimielinen, jos olen kamalan väsynyt ja ärtynyt..en muulloin..eikä mun tartte hakea enää paikkaani..meillä on kummallakin rinnakkaispaikat..=o7

mulla on tosi päättäväinen luonne ja selkeesti oma tahto kaikessa..ja väsyneenä se korostuu ja ilmenee joskus ylimielisyytenä...kun en jaksa sillä hetkellä ottaa vastaan mitään "ylimääräistä"...söhläämistä..normisti en koe tartvetta töksäytellä enkä ylimielistellä..

Nyt tuli sellainen olo että meillä on erilaiset käsitykset ylimielisyydestä. Ylimielisyyttä ei mun mielestä ole se että ei jaksa olla ystävällinen, vaan se on sitä että pitää itseään toista parempana ja ilmaisee sen jollain tavalla.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

Nyt tuli sellainen olo että meillä on erilaiset käsitykset ylimielisyydestä. Ylimielisyyttä ei mun mielestä ole se että ei jaksa olla ystävällinen, vaan se on sitä että pitää itseään toista parempana ja ilmaisee sen jollain tavalla.

samoin mäkin sen näen..ylimielinen käytös on sitä, kun ei ikävässä seurassa kykene peittämään omaa käsitystään parempana..vaan töksäyttelee paremmuuttaan ylimielisesti..nimenomaa käsitettiin must samalla tavalla..=o)

..katsos vaikka ylimielisyys kävis mielessä..sitä ei tarvitse törppöytenä esiin tuoda...vaan sillonki voi käyttäytyä asiallisesti...vrt puliukkoja moni karsastaa ja pitää itteään retkumpana..mutta sillekkin voi silti käyttäytyä hyvin..avata oven kauppaan mennessä jne..

must ylimielisyys nimenomaan näkyy käytöksessä...

• Jazuli
        Jazuli kirjoitti:

samoin mäkin sen näen..ylimielinen käytös on sitä, kun ei ikävässä seurassa kykene peittämään omaa käsitystään parempana..vaan töksäyttelee paremmuuttaan ylimielisesti..nimenomaa käsitettiin must samalla tavalla..=o)

..katsos vaikka ylimielisyys kävis mielessä..sitä ei tarvitse törppöytenä esiin tuoda...vaan sillonki voi käyttäytyä asiallisesti...vrt puliukkoja moni karsastaa ja pitää itteään retkumpana..mutta sillekkin voi silti käyttäytyä hyvin..avata oven kauppaan mennessä jne..

kykene käyttäytymään asiallisesti vaikkapa ihmistä kohtaan jota pitää mielessään ehkäpä heikompi lahjaisena..tms...

..esimerkiksi mun mies joskus ei ihan älyä kaikkea..(sori rakas)..ei ainakaan niin sukkelaan kun vaikka ite olen jonku asian älynny...ja mulla on pinna kireellä..väsyny..ja hän viellä pällistelee ja ihmettelee sitä..no mä siinä kohassa koen turhautuneisuutta kun ei toinen käsitä päivänselvää asiaa ja toimi..ja ärähdän ylimieleisesti ehkäpä justiinsa...et oletko sä tyhmä..sehän on näi ja näi..

käsnäätkö kun yleensä vaikka mä näen et hän ei älyä..mä sanon sen nätisti..et saanko mä kokeilla..taikka kerron rauhassa miten se juttu on..enkä esiinny häntä tyhmäksi tehden..eli ylimielisenä..=o)

• ...
        Jazuli kirjoitti:

...käytöksessä. Olen samaa mieltä.

Ylimielisyyttä itsessään on vaan niin perhanan vaikea huomata ja tunnustaa.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

...käytöksessä. Olen samaa mieltä.

Ylimielisyyttä itsessään on vaan niin perhanan vaikea huomata ja tunnustaa.

ei oikeastaan mun mielestä..mä ainakin koen tunnistavani ylimielisyyteni aina, kun sitä olen...silloin mä vähättelen toista ja katson häntä itseäni tyhmempänä..=o)

mutta se etten mä sitä kovin helposti kuitenkaan julki tuo...ja hyvin harvoin edes oikeasti ajattelen et joku on mua tyhmempi tms..vaan et hän vaan kokee/näkee/ajattelee asian eri tavalla kun mä...siis hyväksyn sen silleen..

..tulee ihan sanottua joskus et anteeksi..mä olin sulle nyt tyly..tms..miehellekkin sanon monesti heti perään oltuani taukki ja ylimielinen...että anteeksi..olen väsynny..kivulias..tms mitä olenkaan niin ihan rehellisesti..jotta hän tietää..et mistä se tyhmä mölähdys tuli..ja hän ymmärtää sen...

=o)

ja senkin et oikeasti olen pahoillani..kun joskus lipsahtaa semmosia ylilyöntejä..ja töksähdyksiä..mutta en mä silti häntäkään oikeasti tyhmänä pidä..vaikka niin sanosinkin hetken tuohduksissa ollessani....ehkäpä kaikki ei vaan osaa kaikkea..enhän mäkään ymmärrä puoliakaan kaikesta mistä vaikkapa hän tietää tavattomasti...mutta hän ei vaan töksähtele kuten mä...hän ei ole ylimielinen..=o)

siis sorrun ylimielisyyteen hänen kanssa aika ajoin..ja myönnän sen kyllä

• Jazuli
        Jazuli kirjoitti:

ei oikeastaan mun mielestä..mä ainakin koen tunnistavani ylimielisyyteni aina, kun sitä olen...silloin mä vähättelen toista ja katson häntä itseäni tyhmempänä..=o)

mutta se etten mä sitä kovin helposti kuitenkaan julki tuo...ja hyvin harvoin edes oikeasti ajattelen et joku on mua tyhmempi tms..vaan et hän vaan kokee/näkee/ajattelee asian eri tavalla kun mä...siis hyväksyn sen silleen..

..tulee ihan sanottua joskus et anteeksi..mä olin sulle nyt tyly..tms..miehellekkin sanon monesti heti perään oltuani taukki ja ylimielinen...että anteeksi..olen väsynny..kivulias..tms mitä olenkaan niin ihan rehellisesti..jotta hän tietää..et mistä se tyhmä mölähdys tuli..ja hän ymmärtää sen...

=o)

ja senkin et oikeasti olen pahoillani..kun joskus lipsahtaa semmosia ylilyöntejä..ja töksähdyksiä..mutta en mä silti häntäkään oikeasti tyhmänä pidä..vaikka niin sanosinkin hetken tuohduksissa ollessani....ehkäpä kaikki ei vaan osaa kaikkea..enhän mäkään ymmärrä puoliakaan kaikesta mistä vaikkapa hän tietää tavattomasti...mutta hän ei vaan töksähtele kuten mä...hän ei ole ylimielinen..=o)

ylimielinen, mä koen myös sen perään olleeni itse jopa toista tyhmempi hetkellisesti..=o)

musta kun ylimielisyys ja ylimielinen käytös on melko tyhmää..xo)

• ...
        Jazuli kirjoitti:

=o)

Ehkä sinun olisi parempi sanoa joskus nuo sanat miehellesi. Tuo koko kirjoitus.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

Ehkä sinun olisi parempi sanoa joskus nuo sanat miehellesi. Tuo koko kirjoitus.

hän kyllä tuntee mut ihan juur semmosena kun olen..kokolailla tämmönen ko täälläkin siis..=o)))

mä en kovin jaksa esittää mitään muuta kun olen..missään enkä kellekkään..=o7

oo huoleti hän tietää kaiken tuon ja enempiki..mitä tuossa kirjoitin..me ollaa avoimia toisillemme...

• ...
        Jazuli kirjoitti:

hän kyllä tuntee mut ihan juur semmosena kun olen..kokolailla tämmönen ko täälläkin siis..=o)))

mä en kovin jaksa esittää mitään muuta kun olen..missään enkä kellekkään..=o7

oo huoleti hän tietää kaiken tuon ja enempiki..mitä tuossa kirjoitin..me ollaa avoimia toisillemme...

Omia suhteita muistellessa on hyvä kuulla että joillain on asiat hyvin.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

Omia suhteita muistellessa on hyvä kuulla että joillain on asiat hyvin.

siinä mielessä hyvä sitten, että tuli puheeksi..=o)

hmm..mä pyrin olemaan kaikissa ihmissuhteissani aito itteni..ja ilmaisemaan rehellisesti ajatukseni..myöskin silloin kun olen huomannut olleeni pässi ja väärässä..=o)

sillain oon kokennu elämän hivenen helpommaksi elää..kun ei teeskentele..ihmisiä me ollaan ja erehdyksiä jokanen tehhään..koitetaan niistä oppia.. =o}

• persona-non-grata

tunnen ylimielisyyttä ihmisiä kohdatessani tuolla kartsalla ja työyhteisössäkin. Ainoa hyvä puoli asiassa on se, ettei ne tiedä sitä :). Sanoillani ja teoillani/ilmeilläni/eleilläni en koskaan osoita ylimielisyyttäni ... ainoastaan ajatuksillani. Kai siitä väärästä ajattelustakin pitäisi eroon päästä ... pistetääs uudenvuodenlupaus -listalle toi :).

• ...

Mistä tiedät ettei ne sitä huomaa? Ei siihen tarvita kovin paljon jotta ylimielisyys välittyy. Ihan pienet eleet, katseet ja äänensävy.

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Mistä tiedät ettei ne sitä huomaa? Ei siihen tarvita kovin paljon jotta ylimielisyys välittyy. Ihan pienet eleet, katseet ja äänensävy.

sivistykseksikin, ettei anna välittyä omaa tunnettaan toiseen. Ehkä myös omalla rentoudellaan ja levollisuudellaan ja toisen kuuntelemiseen keskittymisellä, kykenee jossain määrin myös "bluffaamaan" ... nämäkin on myös opeteltavissa olevia juttuja, ettei omat ajatukset pääse siirtymään negatiivisina tunteina toiseen. Ainakin suurimmaksi osakseen ...

• ...
        persona-non-grata kirjoitti:

sivistykseksikin, ettei anna välittyä omaa tunnettaan toiseen. Ehkä myös omalla rentoudellaan ja levollisuudellaan ja toisen kuuntelemiseen keskittymisellä, kykenee jossain määrin myös "bluffaamaan" ... nämäkin on myös opeteltavissa olevia juttuja, ettei omat ajatukset pääse siirtymään negatiivisina tunteina toiseen. Ainakin suurimmaksi osakseen ...

Täytyy olla aika kone, jos kykenee estämään tunteidensa välittymisen ihan täysin.

Teeskentelyn kyllä huomaa.

• ... kirjoitti:

Täytyy olla aika kone, jos kykenee estämään tunteidensa välittymisen ihan täysin.

se ilmenee.

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

en ole väittänytkään, että täysin kykenisi. Ei sitä tarvitse myöskään välttämättä teeskennellä, ettei toinen/toiset huomaisi omia ylimielisyyden tunteita häntä/heitä kohtaan ... sen eteen ei tarvitse ponnistella, mitä kokee ehkäpä välähdyksenomaisesti toisinaan, jottei toinen huomaisi sitä, mitä itsessään kokee juuri sillä hetkellä.

• Livahtaa ihmisten ilmoille naivismina tai liiallisena alentumisena. Tällöin ei näytetä sitä mitä koetaan mutta asian kompensointi vastakkaiseen suuntaan livahtaakin ohi naamion.

• persona-non-grata
        Kukkomies kirjoitti:

Livahtaa ihmisten ilmoille naivismina tai liiallisena alentumisena. Tällöin ei näytetä sitä mitä koetaan mutta asian kompensointi vastakkaiseen suuntaan livahtaakin ohi naamion.

menee se varmasti noin. Jos välähdyksenomaisena hetkittäin, niin en usko naamioiden ohitse vilahtamiseen :).

• persona-non-grata kirjoitti:

menee se varmasti noin. Jos välähdyksenomaisena hetkittäin, niin en usko naamioiden ohitse vilahtamiseen :).

Hetkittäiset ylimielisyyden tuulahdukset edes pitäisi poistaa?

Oman ylimielisyytensä rajoittaminen ja hallitseminen sekä hetken kulttua palauttava ja tiedostava (ja tiedostamaan laittava) assertio on tarpeen varmasti. Mutta mielestäni mikäli ylimielisyyshetket neutraloidaan kanssakäymisestä se poistaa yhden itsepeilaamisen mahdollisuus toiselta; itsepeilaaminen on kehityksen yksi kulmakivi.

Jatkuva defensiivinen ja assertiivinen kommunikaatio on oikeastaan aika ihmistä ja ihmisyyttä vähättelevää.

Ts. ihminen tarvii myös "Toi on niin mulkvisti" kokemuksia kehittyäkseen.

• ja monesti. esimerkkinä vaikka no riitatilanteet ja jokainen käsittää miten käsittää.

• laskin väärin

Kyllä sitä kaikki tekee tiedostamatta ainakin. Onko se ylimielisyyttä? Esim. kilpailuun tuo tulee aina mukaan, vaikkei se olekaan lähtökohta.

Se on kyllä melkoisen ärsyttävää jos sitä tietoisesti harrastastetaan. Tämä on vähän sellainen kaksipiippuinen asia, jossakin kohtaa se joku mielletään ylimielisenä, vaikkei olekaan. Sivistymätön on aina ylimielinen jossakin suhteessa? Eikai se ihan niinkään voi olla?

• ...

Eikös se mene yleensä niin että sivistynyt on ylimielinen sivistymätöntä kohtaan? Miten sivistys sitten määritelläänkään? Eli ylimielinen kokee itsensä paremmaksi ja osoittaa sen jollain tavalla huonommalle.

Kai se on ihan luonnollista... juu.

• laskin väärin
        ... kirjoitti:

Eikös se mene yleensä niin että sivistynyt on ylimielinen sivistymätöntä kohtaan? Miten sivistys sitten määritelläänkään? Eli ylimielinen kokee itsensä paremmaksi ja osoittaa sen jollain tavalla huonommalle.

Kai se on ihan luonnollista... juu.

Nii-in, en minä oikein tiedä.

Joku saattaa keskusteltaessa vaikka esittää vahvasti omaa mielipidettä, minkä pelkästään ne kuulijat kokevat ylimieliseksi. Kumpi osapuoli on ylimielinen tuossa kohtaa? Jos on aito, ei ole ylimielinen, vaikka muut sen niin kokevatkin? Onko sivistyneempi sitten aina ylimielinen? Eikai se niinkään voi olla :-)

Tosiaan, tämä on vähän taas näitä asioita miten sen haluaa käsittää...

• ...
        laskin väärin kirjoitti:

Joku saattaa keskusteltaessa vaikka esittää vahvasti omaa mielipidettä, minkä pelkästään ne kuulijat kokevat ylimieliseksi. Kumpi osapuoli on ylimielinen tuossa kohtaa? Jos on aito, ei ole ylimielinen, vaikka muut sen niin kokevatkin? Onko sivistyneempi sitten aina ylimielinen? Eikai se niinkään voi olla :-)

Eihän sitä voi tietää miten toinen ottaa kohtaamisen. Sitä voi kuvitella vaikka mitä surkeudessaan ja tehdä johtopäätöksiä pienistä eleistä ja ilmeistä.

Kuitenkin ylimielisyyttä on olemassa ihan liikaa, sellaista hyvin näkyvää.

Tästäkin asiasta voisi vääntää kättä vaikka kuinka pitkään, mutta oletko itse kokenut olleesi ylimielinen ja missä tilanteessa?

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

aikas hyvän pintin nostit tossa esiin...mitä en aatellukkaan tuossa ennen kun sä sen kirjotit..

"Jos on aito, ei ole ylimielinen, vaikka muut sen niin kokevatkin? Onko sivistyneempi sitten aina ylimielinen?"

nii..mielenkiintoista..hmm..tätä täytyy pureskella..koska toisaalta mä ajattelen samoin..että jos ihminen on aito..mikä on suositeltavaa...niin onko hän siltikään välttis ylimielinen...

mietin omaakin tyyliäni ilmaista toisinaan aikas ponnekkaasti mielipiteeni..ja taatusti jotkut kokee mun tyylini ylimielisenä..vaikka en itse sitä tarkoittaisikaan silleen ettenkö pitäisi muiden ajatusta mukamas minään..se vaan kun on itselle "selvää" tulee helposti ilmaistua ponnekkaasti ja voimakkaasti..=o)

niinpäs äkkiä tulee myöskin varmaan tulkittua väärin...etenkin täällä missä ei nähdä ihmisen ilmeitä eikä eleitä eikä kuulla puheääntä..=o)

• laskin väärin
        ... kirjoitti:

Eihän sitä voi tietää miten toinen ottaa kohtaamisen. Sitä voi kuvitella vaikka mitä surkeudessaan ja tehdä johtopäätöksiä pienistä eleistä ja ilmeistä.

Kuitenkin ylimielisyyttä on olemassa ihan liikaa, sellaista hyvin näkyvää.

Tästäkin asiasta voisi vääntää kättä vaikka kuinka pitkään, mutta oletko itse kokenut olleesi ylimielinen ja missä tilanteessa?

Oma mielipide on enemmänkin se, että jos tiedostat sen oman ylimielisyytesi ja leveilet sillä, se vasta on ylimielistä ja ällöttää ainakin itseäni. On kuitenkin olemassa tapauksia, että tietty sama sanoma toisen suusta voi kuulostaa ylimielisestä, toisen suusta ihan normaalilta. Onko tuossa järkeä?

Olen varmaan ylimielinen sellaisissa tilanteissa, missä joku "tumpelo" ei käsitä itsestään selvää asiaa ja se pistää vähän hymyilyttämään. Tässä vaan rupesin ajattelemaan, että onko se ylimielistä? Eikö se tilanteen jatkuminen tee siitä ylimielistä tai ei? Onko pelkkä ajatus jo ylimielinen?

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

Oma mielipide on enemmänkin se, että jos tiedostat sen oman ylimielisyytesi ja leveilet sillä, se vasta on ylimielistä ja ällöttää ainakin itseäni. On kuitenkin olemassa tapauksia, että tietty sama sanoma toisen suusta voi kuulostaa ylimielisestä, toisen suusta ihan normaalilta. Onko tuossa järkeä?

Olen varmaan ylimielinen sellaisissa tilanteissa, missä joku "tumpelo" ei käsitä itsestään selvää asiaa ja se pistää vähän hymyilyttämään. Tässä vaan rupesin ajattelemaan, että onko se ylimielistä? Eikö se tilanteen jatkuminen tee siitä ylimielistä tai ei? Onko pelkkä ajatus jo ylimielinen?

et tungen taaskin tähän lärpättämään...sulla on vaan niin mehukkaita ajatuksia, että ne provosoi puhumaan..elikkäs..mites sitte kun joku "tumpelo"...ählää jonku asian parissa ja sille huomauttaa siitä..niin onks se susta ylimielistä vaiko kohteliasta..???

mä ite meinaan et tapa miten sen ilmoittaa on vaikutin..eli asian jos sanoo pehmeemmin..niin siitä ei tuu ylimielinen tunne..mutta kun sen töräyttää "pässi et vaan osaa"..niin eiks oo aika ylimielistä..emmä tota hymyä nyt kokis mitenkään ylimielisenä..ellet wirnuile silleen justiinsa..et "wittu mikä tonttu ei vaan osaa"...tiiäkkö ilmeen..???..=o)
        täälläki joku joskus kirjottelee asinatuntevasti metsään..mutta ei siitä kehtaa mennä huomauttelemaan..koska se olis toisen nolaamista..

mäkin teen sitä aika usein..ja huomaan jälestäpäi möhlineeni..

• laskin väärin
        Jazuli kirjoitti:

et tungen taaskin tähän lärpättämään...sulla on vaan niin mehukkaita ajatuksia, että ne provosoi puhumaan..elikkäs..mites sitte kun joku "tumpelo"...ählää jonku asian parissa ja sille huomauttaa siitä..niin onks se susta ylimielistä vaiko kohteliasta..???

mä ite meinaan et tapa miten sen ilmoittaa on vaikutin..eli asian jos sanoo pehmeemmin..niin siitä ei tuu ylimielinen tunne..mutta kun sen töräyttää "pässi et vaan osaa"..niin eiks oo aika ylimielistä..emmä tota hymyä nyt kokis mitenkään ylimielisenä..ellet wirnuile silleen justiinsa..et "wittu mikä tonttu ei vaan osaa"...tiiäkkö ilmeen..???..=o)
        täälläki joku joskus kirjottelee asinatuntevasti metsään..mutta ei siitä kehtaa mennä huomauttelemaan..koska se olis toisen nolaamista..

mäkin teen sitä aika usein..ja huomaan jälestäpäi möhlineeni..

"pässi et vaan osaa"

nii, tätä minä just vähän tarkoitinkin ja koitin vihjailla, ei tule sanottua tuolla tavalla. Ellei ole joku tuttu kyseessä, mille on hauska v**tuilla ;-)

Sitä vaan tarkoitin, että onko se muiden mielestä ylimielistä, jos menee vaikka hermo kun moneen kertaan joutuu samaa asia jauhamaan ja sitten tulee sanottua vähän pahemmin. Se tulee ns. aidosti ulos, eikä ole olenperin mitään tarkoituksellista. Onko tuo ylimielistä?

Se on minulle tosiaan sitä pahemmanlaatuista ylimielisyyttä, kun joku tarkoituksella alkaa kehuskelemaan ja perustelemaan omia aatteita ja tekemisiään.

• ...
        laskin väärin kirjoitti:

"pässi et vaan osaa"

nii, tätä minä just vähän tarkoitinkin ja koitin vihjailla, ei tule sanottua tuolla tavalla. Ellei ole joku tuttu kyseessä, mille on hauska v**tuilla ;-)

Sitä vaan tarkoitin, että onko se muiden mielestä ylimielistä, jos menee vaikka hermo kun moneen kertaan joutuu samaa asia jauhamaan ja sitten tulee sanottua vähän pahemmin. Se tulee ns. aidosti ulos, eikä ole olenperin mitään tarkoituksellista. Onko tuo ylimielistä?

Se on minulle tosiaan sitä pahemmanlaatuista ylimielisyyttä, kun joku tarkoituksella alkaa kehuskelemaan ja perustelemaan omia aatteita ja tekemisiään.

Jos hermot menee ja paukauttaa että olet pässi! Se ei ole ylimielisyyttä vaan rehellisyyttä.

Ylimielisyys on itsensä asettamista toisen ihmisen yläpuolelle arvossa ja sen esiintuomista halveksunnalla vähempiarvoisia kohtaan.

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

"pässi et vaan osaa"

tutille noin voi sanoa ihan kurillaanki..=o)

siis tsoukkina ihan....se kyllä ymmärtää mikäli on samalla aallopituudella..vaikka ois joskus vähän tosissaanki.. ;oP

nii..emmä tiiä onko se sitte ylimielisyyttä, eikö se ole kummiskin rehellistä tympääntymistä enneminki...???..niiko itekki tuolla sanoin nii rajansa kaikella..eikä kaikkea kukaan siedä..tekemättä mitään ärstymykselleen..taikka ärtymyksestä..=o)

nii päteminen on ylimielisyyttä...kun oikeen tosissaan on rinta kaarevana ja paukuttele henssuleitaan..kun MINÄ tiedän kun MINÄ osaan..ja te muut ootta PÄSSEJÄ..=o)

siis kun lyttää muiden mielipiteet ja näkemykset se on sitä ylimielisyyttä ikävimmillään..yym..siis minusta(kin)..

• Jazuli
        Jazuli kirjoitti:

tutille noin voi sanoa ihan kurillaanki..=o)

siis tsoukkina ihan....se kyllä ymmärtää mikäli on samalla aallopituudella..vaikka ois joskus vähän tosissaanki.. ;oP

nii..emmä tiiä onko se sitte ylimielisyyttä, eikö se ole kummiskin rehellistä tympääntymistä enneminki...???..niiko itekki tuolla sanoin nii rajansa kaikella..eikä kaikkea kukaan siedä..tekemättä mitään ärstymykselleen..taikka ärtymyksestä..=o)

nii päteminen on ylimielisyyttä...kun oikeen tosissaan on rinta kaarevana ja paukuttele henssuleitaan..kun MINÄ tiedän kun MINÄ osaan..ja te muut ootta PÄSSEJÄ..=o)

siis kun lyttää muiden mielipiteet ja näkemykset se on sitä ylimielisyyttä ikävimmillään..yym..siis minusta(kin)..

mut tuttuja tarkotin..=o)

• laskin väärin
        ... kirjoitti:

Jos hermot menee ja paukauttaa että olet pässi! Se ei ole ylimielisyyttä vaan rehellisyyttä.

Ylimielisyys on itsensä asettamista toisen ihmisen yläpuolelle arvossa ja sen esiintuomista halveksunnalla vähempiarvoisia kohtaan.

Joo, noinhan se on. Mutta sitten on tilanne, kun on mahdollisuus pelkästään sanoa ylimielisesti... ajattelematta sen kummemmin ketään yksilönä.

• ...
        laskin väärin kirjoitti:

Joo, noinhan se on. Mutta sitten on tilanne, kun on mahdollisuus pelkästään sanoa ylimielisesti... ajattelematta sen kummemmin ketään yksilönä.

vittuilee omassa ylimielisyydessään. Eikä sano suoraan mitä ajattelee. Ottaa vaan kohteeksi kaikki ne jotka kokee itseään heikommaksi.

• laskin väärin
        ... kirjoitti:

vittuilee omassa ylimielisyydessään. Eikä sano suoraan mitä ajattelee. Ottaa vaan kohteeksi kaikki ne jotka kokee itseään heikommaksi.

Tuo pitää kyllä paikkaansa, tuo tiedon (mielipiteen) pihtaaminen. Sitä koitin tuolla aitoudella tuoda esille.

• mielessäni joissain asioissa ylimielinen, mutta siihenkin on osaltaan vaikuttanut kohderyhmän kateellisuus minua kohtaan. Sanotaan siis, että kateus aiheuttaa kateuden kohteessa ylimielisen asenteen kateellista kohtaan.

• myös tuo. sitte joskus ku on ihan tietämättään ylimielinen. :]

• ...

...ylimielisyys voi olla myös puolustusta omaan itseen kohdistunutta hyökkäystä vastaan?

• LaRito kirjoitti:

myös tuo. sitte joskus ku on ihan tietämättään ylimielinen. :]

on varmaan tietämättään.

• ... kirjoitti:

...ylimielisyys voi olla myös puolustusta omaan itseen kohdistunutta hyökkäystä vastaan?

on tietynlaista. Tuskin olisin ylimielinen jotain ihmisiä kohtaan, elleivät he käyttäytyisi, luoden sellaisen muurin välillemme. Hänen puoleltaan se muuri on kateus, minun puoleltani ylimielisyys.

• amos a
        LaRito kirjoitti:

myös tuo. sitte joskus ku on ihan tietämättään ylimielinen. :]

Ylimielisyys voi johtua tiedostamattomasta alemmuudentuntoisuudesta. Ylimielinen kokee, että häntä itseään on joskus pilkattu asiasta, jolle hän ei voinut mitään.
        Jotkut letkeät maailman maija ja mattityypit eivät tarvitte tuntea olevansa totakin tyyppiä tossa ylempi tai parempi.

• alimielinen. Muuten ei tuu keskustelusta lasta eikä paskaa.

• laskin väärin

:-)

Eipä noiden tekoon keskustelua tarvitakaan...

• laskin väärin kirjoitti:

:-)

Eipä noiden tekoon keskustelua tarvitakaan...

keskustelutaito auttaa kummasti siihen lapsentekoon pääsemiseen naaraan kanssa. Eri asia sit, et haluaako tehdä sitä lasta...

• mielestäni

ylimielistä.

• laskin väärin
        mielestäni kirjoitti:

ylimielistä.

Niin olisi, jos sitä oikeasti tarkoittaisin.

• mielestäni kirjoitti:

ylimielistä.

Nyt sait vastauksen aloituksen kysymykseen.

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

keskustelutaito auttaa kummasti siihen lapsentekoon pääsemiseen naaraan kanssa. Eri asia sit, et haluaako tehdä sitä lasta...

Juu, en väitä vastaan.

Oli vaan pakko heittää, kun sopi tähän aiheeseen niin hyvin...

Juu, en väitä vastaan.

Oli vaan pakko heittää, kun sopi tähän aiheeseen niin hyvin...

Valehtelisin, jos väittäisin
        en tuntisi mä ylimielisyyttää
        ettei siihen syytä olis ollenkaan

Joka kerta olen palstalla
        on aina joku silloin äänessä
        että tuntematta olla silloin voi
        sitä ylimielisyyttä...

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

sitä ylimielisyyttä...

se ylimielistä, kun käskin sun popsimaan pääs...??..=o)

nih sa se...

*mongerrusta*

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

sitä ylimielisyyttä...

Aivan, siksi jo tuolla aiemmin kysyin, onko vasta ajatuksen asteella oleva ylimielisyys ylimielisyyttä?

Aivan, siksi jo tuolla aiemmin kysyin, onko vasta ajatuksen asteella oleva ylimielisyys ylimielisyyttä?

Miks ei olis?

• Jazuli kirjoitti:

se ylimielistä, kun käskin sun popsimaan pääs...??..=o)

nih sa se...

*mongerrusta*

alhaisuuteen. Tiedä sitä, et olisko se ollut sitä ylimielisyyttä.

Mistä sä muuten olet saanut päähän sen, että voit puhua koko hameväen puolesta? Tai noh.. Voithan sä toki puhua, mutta oletko yhtään varma, et tiedät mistä puhut?

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

Miks ei olis?

Hmm. mites sitä nyt selittäisi...

Miten sitä voi olla ylimielinen, jos sen lisäksi ymmärtää sen koko tilanteen? Tai voi olla esim. tilanne että kaksi ihmistä ovat ylimielisiä toisiaan kohtaan samassa asiassa, jossa kumpikin uskoo olevansa "oikeassa". Molemmat vaan hymyilee :-)

Kun sitä "oikeaa" asiaa ei monestikaan ole, niin kanattaako itseään ottaa niin tosissaan?

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

alhaisuuteen. Tiedä sitä, et olisko se ollut sitä ylimielisyyttä.

Mistä sä muuten olet saanut päähän sen, että voit puhua koko hameväen puolesta? Tai noh.. Voithan sä toki puhua, mutta oletko yhtään varma, et tiedät mistä puhut?

luulitko sitte jotain muuta...??..sitte jos luulit nii oot tulkinnu mua kaiken aikaa päi peetä..=o)

tottakai mä tiedän mistä mä puhun, kun ittestäni puhun ja/tai omista ajatuksistani..ne on mun mielipiteitä ja näkemyksiä ...siinä ko sulla sun..iha yhtä rajallista se sullakin on..kun muillakin..=o)

kaikki perustuu omiin näkemyksiin..yym

hyhm..se oli mitä oli mutta nähtävästi sä et sitte popsinnu päätäs...koska sä siinä oot taaskin..=o(

hehe..

Hmm. mites sitä nyt selittäisi...

Miten sitä voi olla ylimielinen, jos sen lisäksi ymmärtää sen koko tilanteen? Tai voi olla esim. tilanne että kaksi ihmistä ovat ylimielisiä toisiaan kohtaan samassa asiassa, jossa kumpikin uskoo olevansa "oikeassa". Molemmat vaan hymyilee :-)

Kun sitä "oikeaa" asiaa ei monestikaan ole, niin kanattaako itseään ottaa niin tosissaan?

Mun mielestä ylimielisyyteen riittää se, että itse tietää olevan ylimielinen.

• ...

Nyt koen ylimielisyyttä sinua kohtaan.

• Jazuli kirjoitti:

luulitko sitte jotain muuta...??..sitte jos luulit nii oot tulkinnu mua kaiken aikaa päi peetä..=o)

tottakai mä tiedän mistä mä puhun, kun ittestäni puhun ja/tai omista ajatuksistani..ne on mun mielipiteitä ja näkemyksiä ...siinä ko sulla sun..iha yhtä rajallista se sullakin on..kun muillakin..=o)

kaikki perustuu omiin näkemyksiin..yym

hyhm..se oli mitä oli mutta nähtävästi sä et sitte popsinnu päätäs...koska sä siinä oot taaskin..=o(

hehe..

Sinä väitit minun ja Oopustin puhuvan paskaa. Eikö niin? Sit aloit vääntää sitä omaa totuutta asiasta, mikä koski sinua, mutta et muistanut sitä erikseen mainita. Eikö niin? Silloin minä kysyin, että kuin monen naisen kanssa olet ollut silleen. Eikö mennytkin jotenkin niin? Noh. Sit käy ilmi, että sinulla ei ole lainkaan kokemusta naisten kanssa sillain olosta ja sinä et todellakaan tiedä, mistä puhut. Tai väitätkö tietäväsi? Ok. Silloin, jos tietäisit, et olisi väittänyt meidän puhuvan paskaa, koska me ei olla ainoita miehiä maailmassa, joka on sellaiseen käytökseen naisilla törmännyt.

Ps. Oopustin aloituksessa puhuttiin naisista yleisellä tasolla, ei sinusta.

• ... kirjoitti:

Nyt koen ylimielisyyttä sinua kohtaan.

Mä en nakkaa paskan vertaa.

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

Mun mielestä ylimielisyyteen riittää se, että itse tietää olevan ylimielinen.

Niin, tuostahan se lähtee.

Jokainen varmasti on päässään silloin tällöin ylimielinen, sitä ei varmasti kukaan pysty kieltämään. Mutta ei sen takia kannata itseään piiskata, parempi olisi katsoa peiliin ja naureskella välillä.

Niin, tuostahan se lähtee.

Jokainen varmasti on päässään silloin tällöin ylimielinen, sitä ei varmasti kukaan pysty kieltämään. Mutta ei sen takia kannata itseään piiskata, parempi olisi katsoa peiliin ja naureskella välillä.

olla olematta ylimielinen. Eikä se minusta niin pahaa ole. Ei minun hiljainen ylimielisyys ole kenellekään haitaksi.

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

olla olematta ylimielinen. Eikä se minusta niin pahaa ole. Ei minun hiljainen ylimielisyys ole kenellekään haitaksi.

Juu ei ole muille haitaksi, mutta oman itsensä kannalta ei kannata ottaa itseään aina niin tosissaan. Olen huomannut, että se auttaa...

Juu ei ole muille haitaksi, mutta oman itsensä kannalta ei kannata ottaa itseään aina niin tosissaan. Olen huomannut, että se auttaa...

Arvaa, jos ottaisin itseni kovin tosissani, niin olisinko enää hengissä?

Shit happens. So what? That's life...

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

Sinä väitit minun ja Oopustin puhuvan paskaa. Eikö niin? Sit aloit vääntää sitä omaa totuutta asiasta, mikä koski sinua, mutta et muistanut sitä erikseen mainita. Eikö niin? Silloin minä kysyin, että kuin monen naisen kanssa olet ollut silleen. Eikö mennytkin jotenkin niin? Noh. Sit käy ilmi, että sinulla ei ole lainkaan kokemusta naisten kanssa sillain olosta ja sinä et todellakaan tiedä, mistä puhut. Tai väitätkö tietäväsi? Ok. Silloin, jos tietäisit, et olisi väittänyt meidän puhuvan paskaa, koska me ei olla ainoita miehiä maailmassa, joka on sellaiseen käytökseen naisilla törmännyt.

Ps. Oopustin aloituksessa puhuttiin naisista yleisellä tasolla, ei sinusta.

kun te yleistitte ..ihan kun kaikki naiset olis semmosia..=o)

ette tekään maininnu et te puhutte vaan niistä naisista joiden kanssa olette styylanneet..btw..=o)

et olkaas pojat itekki tarkempia eikö niin..?? ei piä sitte kirjotella niikun KAIKKI naiset olis semmosia ees valtaosa...laittakaa sitten et osa naisista..tms..mikä viittaa siihin ettei nyt puhuta kaikista..ja niin ollen yleistetä..=o)

enkä mä ole mikään poikkeus noissa asioissa joista puhuin..

jos yleistätte olette ilmanmuuta pihalla kun lumiukot..*spot*

• ...
        Genio.Mente kirjoitti:

Mä en nakkaa paskan vertaa.

Oletko ylimielinen, etkä pidä minua niin tärkeänä ihmisenä että voisit keskustella kanssani?

• Jazuli kirjoitti:

kun te yleistitte ..ihan kun kaikki naiset olis semmosia..=o)

ette tekään maininnu et te puhutte vaan niistä naisista joiden kanssa olette styylanneet..btw..=o)

et olkaas pojat itekki tarkempia eikö niin..?? ei piä sitte kirjotella niikun KAIKKI naiset olis semmosia ees valtaosa...laittakaa sitten et osa naisista..tms..mikä viittaa siihin ettei nyt puhuta kaikista..ja niin ollen yleistetä..=o)

enkä mä ole mikään poikkeus noissa asioissa joista puhuin..

jos yleistätte olette ilmanmuuta pihalla kun lumiukot..*spot*

Kuin hyvin sä tunnet omat sukupuolen edustajat? Sun jutuista päätellen et tunne niitä kovinkaan hyvin tai sitten tosiaan oletat, että sinä edustat suurinta osaa naisista.

• ... kirjoitti:

Oletko ylimielinen, etkä pidä minua niin tärkeänä ihmisenä että voisit keskustella kanssani?

olla mitään mieltä kolmen pisteen mielipiteestä?

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

Kuin hyvin sä tunnet omat sukupuolen edustajat? Sun jutuista päätellen et tunne niitä kovinkaan hyvin tai sitten tosiaan oletat, että sinä edustat suurinta osaa naisista.

vaan sä oletat mun olettavan..kun et vissiinkään käsitä mitä mä sulle sanon..???.=o)

..ite oot kana..älä rupee mua kanattelemaan.. >:o)

sun jutuista päätellen sulla on ollu karmeita akkoja..koska sun naiskuva on kyyninen..=o)

...onko se noin..??..enkä mä kuvittele..naiset puhuu keskenään ja ymmärtää toisiaan kans suht hyvin..ei se ole miesten etuoikeus ymmärtää oman sukupuolensa puheita ja ajatuksia..yymm..

enkä mä edelleenkään puhu kaikkien puolesta..mutta usko tai elä...en ole uniikki niissäkään asioissa joita puolustan..=o)

• Jazuli kirjoitti:

vaan sä oletat mun olettavan..kun et vissiinkään käsitä mitä mä sulle sanon..???.=o)

..ite oot kana..älä rupee mua kanattelemaan.. >:o)

sun jutuista päätellen sulla on ollu karmeita akkoja..koska sun naiskuva on kyyninen..=o)

...onko se noin..??..enkä mä kuvittele..naiset puhuu keskenään ja ymmärtää toisiaan kans suht hyvin..ei se ole miesten etuoikeus ymmärtää oman sukupuolensa puheita ja ajatuksia..yymm..

enkä mä edelleenkään puhu kaikkien puolesta..mutta usko tai elä...en ole uniikki niissäkään asioissa joita puolustan..=o)

voi päätellä, että se kaikki on ollut minun vika.

• Genio.Mente kirjoitti:

en ole koskaan lukenut mitään perusteltua. Kaikki on koska Sinä Ajattelet Niin. Mut sun ajattelu on taas vähän niin ja näin. Sit vielä se logiikkasikin...

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

aika usein taas mulle on tullu tunne, että sä et kumminkaan pidä omana vikanas...=o)

...taikka et sulla on ristiriitainen asenne..mun vika..mutta vitunko väliä..no ei noin voi muuta, kun epäonnistua..=o(

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

en ole koskaan lukenut mitään perusteltua. Kaikki on koska Sinä Ajattelet Niin. Mut sun ajattelu on taas vähän niin ja näin. Sit vielä se logiikkasikin...

...mitäs sillä on väliä..mitä mun logiikka on..kunhan ensin löydät oman logiikkas ja pääset siitä perille..=o)

...se kun on ja ei aina niin selkeetä...

• Jazuli kirjoitti:

aika usein taas mulle on tullu tunne, että sä et kumminkaan pidä omana vikanas...=o)

...taikka et sulla on ristiriitainen asenne..mun vika..mutta vitunko väliä..no ei noin voi muuta, kun epäonnistua..=o(

mokani. En pelkää niitä tunnustaa ja vastuutani ottaa. En ole koskaan pelännyt. Toisin on ollut naisilla.

• Jazuli kirjoitti:

...mitäs sillä on väliä..mitä mun logiikka on..kunhan ensin löydät oman logiikkas ja pääset siitä perille..=o)

...se kun on ja ei aina niin selkeetä...

Puhu kukolle kanalassa. Ehkä se jaksaa.

Sinä väännät minun kanssa, koska et halua kokea itseään tyhmemmäksi kuin minä. Mutta...

"Jos kana on aamulla kanatarhassa kanana heränyt, se ei illalla kotkana lennä"

• ...
        Genio.Mente kirjoitti:

olla mitään mieltä kolmen pisteen mielipiteestä?

Kumpi on tärkeämpää sinulle: mielipiteen esittäjä vai mielipide?

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

Puhu kukolle kanalassa. Ehkä se jaksaa.

Sinä väännät minun kanssa, koska et halua kokea itseään tyhmemmäksi kuin minä. Mutta...

"Jos kana on aamulla kanatarhassa kanana heränyt, se ei illalla kotkana lennä"

mee..vaan mä puhun sulle, koska mä yritän käsittää mitä sä yrität selittää..ei mitenkään liity gentsu kummankaan tyhmyyteen...=o)

iha eri asia...kun sä aina tahdot pitää mua tyhmänä..enhän mäkään sua tyhmänä pidä vaan erikoisena...koska mä en aina näe sun korkealentoisia ajatuksia samoin..siks mä sulle kirjotan jos mä kirjotan..jos mä sua tyhmänä pitäisin, niin miks mä haaskaisin suhun yhtään kirjainta saati aikaani...???

=o7

jos genio on aamulla heränny väärällä jalalla se menee myös nukkumaan väärällä jalalla..näin on havainnu..

• laskin väärin
        Genio.Mente kirjoitti:

Arvaa, jos ottaisin itseni kovin tosissani, niin olisinko enää hengissä?

Shit happens. So what? That's life...

Juu, niinhän se on. Jotenkin on vaan alkanu naurattamaan enempi vaikka kuinka persiilleen menis joku asia.

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

mokani. En pelkää niitä tunnustaa ja vastuutani ottaa. En ole koskaan pelännyt. Toisin on ollut naisilla.

hyvä lähtee, että tietää ja tunnustaa mokansa...ei elämää tarttekkaan pelätä..=o)

...no miks niillä naisilla on ollu toisin sun mielestä..???

• ... kirjoitti:

Kumpi on tärkeämpää sinulle: mielipiteen esittäjä vai mielipide?

vaihtelee. Jos tuntematon esittää minulle mielipiteen minusta tuntematta minua, en nakkaa paskan vertaa. Jos taas tuttu esittää minulle mielipiteensä, se on yleensä tiedossa jo ennen sen mielipiteen esittämistä. Mut mielipide on tärkeää mielipiteenä silloin, kun sitä ei kohdisteta varsinaisesti kenenkään. Silloin kun tuntematon osaa kertoa mielipiteensä hyvin yleisellä tasolla tai itse käsitteestä, hän voi saada mut keskustelemaan aiheesta ilman yli- ja alimielisyyttä.

Mut sit jos taas siirrytään astetta ylemmäs, niin Ajatus nousee aina ajattelijan yläpuolelle.

• Jazuli kirjoitti:

mee..vaan mä puhun sulle, koska mä yritän käsittää mitä sä yrität selittää..ei mitenkään liity gentsu kummankaan tyhmyyteen...=o)

iha eri asia...kun sä aina tahdot pitää mua tyhmänä..enhän mäkään sua tyhmänä pidä vaan erikoisena...koska mä en aina näe sun korkealentoisia ajatuksia samoin..siks mä sulle kirjotan jos mä kirjotan..jos mä sua tyhmänä pitäisin, niin miks mä haaskaisin suhun yhtään kirjainta saati aikaani...???

=o7

jos genio on aamulla heränny väärällä jalalla se menee myös nukkumaan väärällä jalalla..näin on havainnu..

sä haluat minusta? Häh?

• Jazuli kirjoitti:

hyvä lähtee, että tietää ja tunnustaa mokansa...ei elämää tarttekkaan pelätä..=o)

...no miks niillä naisilla on ollu toisin sun mielestä..???

niiltä.

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

sä haluat minusta? Häh?

ainoostaan käsittää mikä on sun elämän filosofiasi..koska se on häilyvää..=o)

enkä ole päässy siitä oikeen perille..eiks tää ole keskustelupalsta..et sikäli mitä mun susta sitten pitäs haluta...????

=o)

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

niiltä.

en tunne niitä..=o)

kysyn sulta koska sulla on niistä mielipide..jota mulle nyt äskön markkinoit..=o)

• Jazuli kirjoitti:

ainoostaan käsittää mikä on sun elämän filosofiasi..koska se on häilyvää..=o)

enkä ole päässy siitä oikeen perille..eiks tää ole keskustelupalsta..et sikäli mitä mun susta sitten pitäs haluta...????

=o)

omas. Vittuako sä mun filosofialla teet?

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

omas. Vittuako sä mun filosofialla teet?

oma..mitäkö vittua teen..en mitään muuta kun yritän sitä ymmärtää..=o))

siis sun elämänfilosofiaas..se on niin erikoinen aikasemmin törmäämiini verraten..=o)

mut I rest my case..sä selkeesti hermostut..eikä se palvele meitä kumpakaan..tsau..=o)

• ...
        Genio.Mente kirjoitti:

vaihtelee. Jos tuntematon esittää minulle mielipiteen minusta tuntematta minua, en nakkaa paskan vertaa. Jos taas tuttu esittää minulle mielipiteensä, se on yleensä tiedossa jo ennen sen mielipiteen esittämistä. Mut mielipide on tärkeää mielipiteenä silloin, kun sitä ei kohdisteta varsinaisesti kenenkään. Silloin kun tuntematon osaa kertoa mielipiteensä hyvin yleisellä tasolla tai itse käsitteestä, hän voi saada mut keskustelemaan aiheesta ilman yli- ja alimielisyyttä.

Mut sit jos taas siirrytään astetta ylemmäs, niin Ajatus nousee aina ajattelijan yläpuolelle.

Kysyin aloituksessani milloin ja missä tilanteessa olet ollut ylimielinen toista kohtaan?

Onhan se vaikeaa hyväksyä itsessään ikäviä puolia.

• ... kirjoitti:

Kysyin aloituksessani milloin ja missä tilanteessa olet ollut ylimielinen toista kohtaan?

Onhan se vaikeaa hyväksyä itsessään ikäviä puolia.

varmaan vastauksen. Jos jäi epäselväksi, vastaan uudestaan. Lähes aina.

• ...
        Genio.Mente kirjoitti:

varmaan vastauksen. Jos jäi epäselväksi, vastaan uudestaan. Lähes aina.

Oletko kokenut muilta liian paljon ikäviä asioita? Vai onko elämäsi ollut liian helppoa?

Jos todellakin koet tarpeelliseksi muiden alentamisen. Lähes aina.

• ... kirjoitti:

Oletko kokenut muilta liian paljon ikäviä asioita? Vai onko elämäsi ollut liian helppoa?

Jos todellakin koet tarpeelliseksi muiden alentamisen. Lähes aina.

muiden alentamista? Ei ainakaan minun mielestä.

Mutjoo. Elämässä on vaikeita aisoita ihan riittävästi ilman niitä helppojen asioisden vaikeuttamista. Silloin kun ihmiset tekee helpot asiat vaikeaksi, on vaikea olla tuntematta ylimielisyyttä.

• joka on elämänsä aikana kokenu niin paljon paskaa pääosin omaa typeryyttään, ettei ole varaa tuntea ylimielisyyttä ketään kohtaan.

Tänäänkin olen ainakin kaks kertaa tuntenu itteni typerän mitättömäksi.

• tilanteissa, kun joku on ollut epäreilu tai ilkeä minua kohtaan, ja sitten hoidan jonkun homman kotiin/tiedän jotain paremmin tms. Toisaalta, koska ei tule mieleen yhtään sellaista tilannetta, voi olla että yleensä muut tunteet/tuntemukset ovat enempi pinnassa silloinkin.

Minusta ylimielisyys liittyy jollain lailla itsellä teini-ikään tai kasvu-aikaan. Tosin yksi tapaus ylimielisyydestä muistuu mieleen aikuisiällä: Luokkakokouksessa tapasin (miespuolisen ) pitkäaikaisen koulukiusaajaan, joka mielisteli ja oli lipevä yhtäkkiä minua kohtaan. Silloin yksi tunne oli mm. hämmennyksen lisäksi ylimielisyys. Tuli olo: joskohan nyt olet kymmenisen vuotta myöhässä..

Ai niin. Joku on joskus pitänyt minua ylimielisenä tietynlaisen vähäpuheisuuden ja ilmeettömyyden takia.. Siksi, kun en ole kovin lörpötteleväinen, kuin ainoastaan tutussa seurassa.

• vänksy

tuollaista ainakaan lainkaan. Musta mä en oo koskaan ketään kohtaan ylimielinen. Mun joku läheisistäni ehkä ois parempi vastaamaan tähän kysymykseen. Toiset ehkä näkee jotkut asiat paremmin, mitä itse voi nähdä.

• dayum

milloin missäkin tilanteessa, siis jos ajatellaan aivan pieniä häivähdyksiäkin. Minua ärsyttää nuo tuntemukset, nuo pienimmätkin häivähdykset. Monesti ne on vielä sellaisia, joissa ei toisaalta pitäisi olla aihetta niille häivähdyksillekään, ja monesti jopa tunnistan itsessänikin niitä samoja piirteitä, mikä toisen käytöksessä sen häivähdyksen on aiheuttanut. Inhottavaa.

Sellaista todellista ylimielisyyttä kuten itse ylimielisyyden ymmärrän, taidan mielestäni kokea tosi harvoin... ainakin näin muistelen. Ehkä jossain sellaisessa riitatilanteessa (tai jos toinen on toiminut väärin vaikka/lähinnä minua kohtaan), missä koen olevani oikeassa, sellainen vähän kirjaimellisempi ylimielisyyden tunne nousee esiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe