kun kaikissa tuotteissa on se ravintoainetaulukko,
-enu
-proteiini
-hiilarit
-rasva
jne
nii jos energia määrä ois vaikka 200 kcal/100g nii sisältääkö se jo nuo proteiinien,hiilareitten ja rasvojenki
kalorimäärän.ku hiilareissa ja protskussaha on 4 kcal ja rasvas 9 kcal / jtn kohti.
eli "suomeks" KATTAAKO TUOTTEEN KALORIMÄÄRÄ RASVOJEN YMS MUITTENKIN KOKONAISKALORIT ?
kiitti jos jelppaatte ja ymmärsitte : DD
kaloreista ! helppii...
odfvdk
2
588
Vastaukset 2
- OmShantiShivaShakti
Jos tuotteessa on 10 g protua, 10 g hiilaria, 1 g kuitua, 10 g rasvaa. Tarkoittaa se että siinä on 40 40-4 90 = 166 kcal. Hiilareista vähennetään yleensä kuidun määrä (1g kuitua on myöskin 4 kcal), kun kuitu sujahtaa elimistön läpi ilman että siitä saa energiaa.
- serg
kiitti paljon !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2941199Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3051119Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 106899
- 83877
- 101869
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh12559