Kyseenalaistakaa!

----------

Miksi ette koskaan kyseenalaista mitään? Miksi otatte kaiken valmiina ulkopuoleltanne? Miksi ette ajattele itse? Miksi ette edes yritä käyttää sitä kuuluisaa miehen logiikkaanne? Miksi oma napa on kaikkein tärkein? Miksi ette yhtään pysty ajattelemaan, mitä tekonne ja valintanne aiheuttavat? Miksi ette mieti seurauksia?

26

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viIi

...

• kyseenalaistakaa!

Se on ihan helppoa. Vili-rakas, sinustakin voitaisiin saada ihan kunnon ihminen.

• viIi
        kyseenalaistakaa! kirjoitti:

Se on ihan helppoa. Vili-rakas, sinustakin voitaisiin saada ihan kunnon ihminen.

...

• kyseenalaistakaa
        viIi kirjoitti:

...

Ajatus, ajattelu. PINNISTELE! Se onnistuu!

• maniamania
        kyseenalaistakaa! kirjoitti:

Olen aina olettanu, että paremmassa kunnossa aivot pysyy, kun ei turhia ajattele..

• kyseenalaistako
        maniamania kirjoitti:

Olen aina olettanu, että paremmassa kunnossa aivot pysyy, kun ei turhia ajattele..

olettamusten paikkansa pitävyys on aina syytä silloin tällöin tsekata... :)

• maniamania
        kyseenalaistako kirjoitti:

olettamusten paikkansa pitävyys on aina syytä silloin tällöin tsekata... :)

mielessä, jos vaan pysyy. Nyt tsekkaamaan Pöyliöjärven kalatilanne :)

• Aloituksesi on yleistävä, eikä muutenkaan pidä paikaansa.

Lisäksi ilmoitan että miehillä on useimmiten jonkun muun napa mielessä, eikä niinkään oma.

• kyseenalaistakaa

Juurikin näin.

• kyseenalaistakaa kirjoitti:

Juurikin näin.

Kyseenalaistamiseni ei ollut läheskään riittävän kattavaa ja siksi arviosi on ihan väärä.

• kyseenalaistakaa
        buddy-love kirjoitti:

Kyseenalaistamiseni ei ollut läheskään riittävän kattavaa ja siksi arviosi on ihan väärä.

huomasin kyllä, ettei ollut, mutta oli siinä sentään jotain ja oikein innostuin: joku osaa kuin osaakin kyseenalaistaa! Toki perään kuulutin ehkä vähän laajempaa näkemystä kuin pelkästään omien provokatiivisten heittojeni kyseenalaistamista, mutta jostain on lähdettävä.

On lähdettävä itsestään. Kirjoitan mitä kirjoitan, koska minä en itse aseta elämääni suurennuslasin alle ja kysy itseltäni: "Miksi?"

• kyseenalaistakaa kirjoitti:

huomasin kyllä, ettei ollut, mutta oli siinä sentään jotain ja oikein innostuin: joku osaa kuin osaakin kyseenalaistaa! Toki perään kuulutin ehkä vähän laajempaa näkemystä kuin pelkästään omien provokatiivisten heittojeni kyseenalaistamista, mutta jostain on lähdettävä.

On lähdettävä itsestään. Kirjoitan mitä kirjoitan, koska minä en itse aseta elämääni suurennuslasin alle ja kysy itseltäni: "Miksi?"

Asioiden liika pohtiminen johtaa ongelmiin.
        Yhteiskunnassa ja elämässä pärjäävät parhaiten ne jotka eivät juuri asiota mieti.

Itseasiassa ajattelu on vaarallista.

Todisteena ajattelun yhteiskunnallisesta vaarallisuudesta on se miten yhteisö pyrkii kaikin keinoin nujertamaan keskiarvosta poikkeavan ajettelun. Jokainen uusi ajatus tai idea torjutaan ja vain jos sen takana on riittävän tehokas koneisto, on sillä edes jonkinlainen mahdollisuus läpäistä vastustajien rintama.

• keseenalaista
        buddy-love kirjoitti:

Asioiden liika pohtiminen johtaa ongelmiin.
        Yhteiskunnassa ja elämässä pärjäävät parhaiten ne jotka eivät juuri asiota mieti.

Itseasiassa ajattelu on vaarallista.

Todisteena ajattelun yhteiskunnallisesta vaarallisuudesta on se miten yhteisö pyrkii kaikin keinoin nujertamaan keskiarvosta poikkeavan ajettelun. Jokainen uusi ajatus tai idea torjutaan ja vain jos sen takana on riittävän tehokas koneisto, on sillä edes jonkinlainen mahdollisuus läpäistä vastustajien rintama.

ja juuri tämän haluankin kyseenalaistaa.

Olen lukenut Ismaelin. http://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(novel)
        Aihetta sivuten.

• keseenalaista kirjoitti:

ja juuri tämän haluankin kyseenalaistaa.

Olen lukenut Ismaelin. http://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(novel)
        Aihetta sivuten.

"Kun oppilas on valmis; opettaja ilmestyy".

- Mutta mistä tietää kumpi on oppilas ja kumpi opettaja.

• Emmi-Inkeri

Huomenta!

Sivut aukeavat hitaasti, ei viitsi paljon selailla. Taidan lähteä muualle.

Johtuneekohan lumisateesta, vai mistä? Tuulee ainakin kovasti.

• scale

Mähän kyseenalaistan aina. Ensinnä kyseenalaistan sen, että sä luulet olevasi jotenkin erilainen kuin me muut, jokka olemme sun mielestä typerää massaa. Psst... me muutkin osataan ajatella ja meidän muiden mielestäkin kaikki muut ovat tyhmää massaa.

• kyseenalaistathan

Sinäkin hankkisit elantosi mieluummin rautaa takoen kuuman ahjon ääressä, mutta istutkin konttorissa, nautit palavereista palaverien perään. Sellaista on elämä. Niin vain on tehtävä. Mikäs siinä sitten auttaa.

"Typerä massa" ei ollut ajatuksissani. Ehkä "kehityskelpoinen massa" tai "varsin ajattelematon massa" saattaisi olla lähellä. Ajatteleekohan ihmiset todella kaikkien muiden olevan tyhmä massaa?

• scale
        kyseenalaistathan kirjoitti:

Sinäkin hankkisit elantosi mieluummin rautaa takoen kuuman ahjon ääressä, mutta istutkin konttorissa, nautit palavereista palaverien perään. Sellaista on elämä. Niin vain on tehtävä. Mikäs siinä sitten auttaa.

"Typerä massa" ei ollut ajatuksissani. Ehkä "kehityskelpoinen massa" tai "varsin ajattelematon massa" saattaisi olla lähellä. Ajatteleekohan ihmiset todella kaikkien muiden olevan tyhmä massaa?

jokainen on omasta mielestään ainutlaatuinen asioita syvällisesti pohtiva yksilö verrattuna massaan. Kuka muka tunnustaa kuuluvansa tyhmään vaalikarjaan? Ei kukaan.

Työ on perseestä, mutta siitä maksettava rahallinen korvaus tasottaa tilannetta.

• Crocuta

Miehet taitavat olla kriittisessä ajattelussa askeleen verran naisia edellä itseasiassa.
      Tämmöe mututuntuma tällä kertaa.

• kyseenalaistus

En ole oikeastaan ajatellut asiaa sukupuolikysymyksenä. Ei riitä kokemukset ainakaan mihinkään yleistyksiin. Tunnetko sinä miehiä, jotka edustaisivat kriittistä ajattelua?

• Crocuta
        kyseenalaistus kirjoitti:

En ole oikeastaan ajatellut asiaa sukupuolikysymyksenä. Ei riitä kokemukset ainakaan mihinkään yleistyksiin. Tunnetko sinä miehiä, jotka edustaisivat kriittistä ajattelua?

Niin no minä näen kehoituksen miehen logiikan käyttöön sukupuolikysymyksenä. Vaan ehkäpä nyt käytän miehen logiikkaa. Ja antamani lausunnon perustan siihen, että naiset ovat uskovaisempia kuin miehet... Eli miehet selvästi erehtyvät ajattelemaan useammin.

• Vaikka minkä idean kekkaat, niin joku on sen jo keksiny ja toteuttanu.

• -.,'.-

Säkö vai kyseenlaistat? Kuvitteletko sitäpaitsi oikeasti kaikkien lukijoidesi olevan miehiä? Vinkki: kyseenalaistaminen alkaa esim. siitä, että lakkaat kuvittelemasta, että tämä olisi joku naisten keimailupalsta miehiä varten tai että kuvitelmasi olisi mukamas totuus siitä, että mikä lukeva yleisösi on.

Mä ainakin kyseenalaistan.

• kyseenalaisuudessa

'miehen logiikka' oli siellä ihan vaan sen takia, että pysyttäisiin kirjaimellisesti palstan aihepiirissä, eikä ainakaan sen takia tämäkin joudu poistoon.)

Ja ihan hienoa, että kyseenalaistat.

Itse kyseenalaistan kyseenalaistamiseni lukemattomia kertoja.

• antaa ekana iltana on miehelle loppuelämä sitten hiljaisempaa tämän naisen kanssa. Jos nainen ei anna, niin tulee suhteesta sitäkin riettaampi. Koska toivossa on hyvä elää.

Kumpi on turhempi, kullattu lumikola vai kromattu auton vanne.

• Isoveli

kyseenalaistaa se voi käydä henkesi päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe