Mikä maalaus olisit?

qeera367

Minä olisin Hugo Simbergin Haavoittunut enkeli.

102

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Crocuta

• mestareita
        Crocuta kirjoitti:

Jos nyt suomimaaluksia mietin. Niin omat suosikkini ois Halosen Vainolaista vastaan - http://farm3.static.flickr.com/2366/2457733844_393b5f893b_o.jpg

ja sitte Gallen-Kallelan sammon puollustus
        http://www.ateneum.fi/kalevalataidettakouluille/images/louhi/gallen-kallela-1-iso.jpg

ja sitten Edelfelt. Parempia valon kuvia saa hakea.

http://umami.fi/wp-content/uploads/edelfelt-ruumissaatto-575x324.jpg

• fweq

• rusalkaa
        fweq kirjoitti:

kellään ei ollut pelastusliivejä. Nahkaliivit eivät pelasta ketään.

Niin tää joka ehdotti ruumissaattoa. Haluaako hän olla joku saattajista vai ehkä kuvittelee itsensä siihe arkkuun?

• rusalkaa

Helppo arvata keneksi crocuta itsensä tossa maalauksessa kuvittelee. Vitun partasuti, eti itelles muija ja pidä se sama, äläkä juokse nuorten tyttöjen peräs!!

• valon kuvia
        rusalkaa kirjoitti:

Niin tää joka ehdotti ruumissaattoa. Haluaako hän olla joku saattajista vai ehkä kuvittelee itsensä siihe arkkuun?

ajatellut taulua henkilökohtaisella tasolla, ihan vain kauniina kuvana ajasta ja ihmisistä, luonnostakin.

Katso taivasta, veden pintaa. Kasvot eivät tuossa koossa erotu, mutta kaikki on valokuvamaista ja satun sellaisesta tykkäämään. That's it, so simple.

Pelkäätkö kuolemaa taiteen aiheena?

• rusalkaa
        valon kuvia kirjoitti:

ajatellut taulua henkilökohtaisella tasolla, ihan vain kauniina kuvana ajasta ja ihmisistä, luonnostakin.

Katso taivasta, veden pintaa. Kasvot eivät tuossa koossa erotu, mutta kaikki on valokuvamaista ja satun sellaisesta tykkäämään. That's it, so simple.

Pelkäätkö kuolemaa taiteen aiheena?

Tuo on kaunis kuva.

Ajattelin vaan jatkeena noihin ensimmäisiin kuviin, että juu-u ei tekis mieli olla kukaan tuon kuvan riipaisevassa asetelmassa, vaikka olis kuinka kaunis hellesää ja tyyni järvenpinta.

• Jazuli

varmaanki joku monalisa tyyppinen pyöreähkö naisen maalaus..=o))

taikka siis semmoi missä joku pullukka istuu jossakin lakanalla..

• Jazuli

• Jazuli

• ...

• ?

• ...

• Jazuli

• ...
        Jazuli kirjoitti:

mistä tuo tuli mieleen..??..=o}

ehkä siitä kun olet joskus puhunut hiuksistasi. Tunnut olevan myös nautiskeluun taipuvainen nainen ja lämmin. Niinkuin tuo nainen Degasin maalauksessa.

En osaa selittää paremmin, tuli vaan tuo mieleen.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

ehkä siitä kun olet joskus puhunut hiuksistasi. Tunnut olevan myös nautiskeluun taipuvainen nainen ja lämmin. Niinkuin tuo nainen Degasin maalauksessa.

En osaa selittää paremmin, tuli vaan tuo mieleen.

ei mulla enää ole puolee selkää hiukset..juur juur olkapäille taikka hipsusen yli..=o)

hmm...kiitos sanoistasi..ne ilahduttaa..=o)

• utelias.
        Jazuli kirjoitti:

ei mulla enää ole puolee selkää hiukset..juur juur olkapäille taikka hipsusen yli..=o)

hmm...kiitos sanoistasi..ne ilahduttaa..=o)

nykyään myös brunette, etkä punatukkainen?

• Jazuli
        utelias. kirjoitti:

nykyään myös brunette, etkä punatukkainen?

nykysin ihan mustat hiukset...=o))

aidostihan mä olen vaaleaverikkö...eli blondi..

• rusalkaa

Jus tää!!

• laskin väärin
      • Jazuli

gorilla uimassa banaanien kanssa.. =o]

miinus karvat..

;o)

• laskin väärin
        Jazuli kirjoitti:

gorilla uimassa banaanien kanssa.. =o]

miinus karvat..

;o)

Harmi kun banaaneja ei löydy kaupoista kokonaisina terttuina (joskus olen nähnyt). Se olisi hauskaa repäistä joskus kainaloon kaupassa :-)

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

Harmi kun banaaneja ei löydy kaupoista kokonaisina terttuina (joskus olen nähnyt). Se olisi hauskaa repäistä joskus kainaloon kaupassa :-)

kohille niin sitte repäset..senki banaanin suurkuluttaja.. ;o)))

• uk-ko
      • rusalkaa

...

• Zakuskat
      • Zakuskat

Medusa

• Zakuskat
        Zakuskat kirjoitti:

Medusa

Stheno

• rusalkaa
        Zakuskat kirjoitti:

Medusa

http://www.mlahanas.de/Greeks/Mythology/RM/MedusaCaravaggio1.jpg

• kirpela

oisin joku vaikeasti tulkittava...niinku vaikka Monalisa.

• maniamania

kangas. Kangas kulkisi mukanani ja ajan kanssa siihen tarttuisi kalansuomuja, nuotion lämpöä, nokea, karhun jälkiä, kiepistä pärähtäviä riekkoja ja suon tuoksua. Ja kai parin miehen jäljetkin, jotka katoavat horisonttiin. Vanhana sit veisin tauluni vanhainkodin huoneen seinälle ja siinä se ois -oma taivallus-.

• ...

on kaunis. Monesti se menee pilalle kun siihen jotain yrittää töhertää.

• maniamania
        ... kirjoitti:

on kaunis. Monesti se menee pilalle kun siihen jotain yrittää töhertää.

haluan tehdä taulunikin itse. Jos ei kankaalle mitään töherry, niin se on hyvä semmoisenaankin.

• ...
        maniamania kirjoitti:

haluan tehdä taulunikin itse. Jos ei kankaalle mitään töherry, niin se on hyvä semmoisenaankin.

...tarkoitukseni ei ollut mitenkään loukata.

Itse olen pilannut monta kaunista pohjaa.

• maniamania
        ... kirjoitti:

...tarkoitukseni ei ollut mitenkään loukata.

Itse olen pilannut monta kaunista pohjaa.

ajatellu loukkaantumista :) Maalaus ei synny väkisin.

• ...
        maniamania kirjoitti:

ajatellu loukkaantumista :) Maalaus ei synny väkisin.

Joskus pitää väkisinkin tehdä jotta pääsee siihen tilaan jossa hyvä maalaus syntyy.

• maniamania
        ... kirjoitti:

Joskus pitää väkisinkin tehdä jotta pääsee siihen tilaan jossa hyvä maalaus syntyy.

Mielessä olevan kuvan luominen on joskus raivokas tila.. Kartan sanaa: väkisin ;)
        Nyt heittelemään löylyä!

• käsitelty, esim. Gessolla.

• ...
        runontaja kirjoitti:

käsitelty, esim. Gessolla.

Täytyyhän kangas jollain tavalla pohjustaa ennen maalaamista.

Liimaamalla ainakin.

Gesso on yleispätevä pohjustusaine, mutta sen jälkeen on melkein vapaat kädet tehdä mitä haluaa.

• tietenkin arvoituksellinen Mona Lisan hymy...

• monte34

ylimaalaus tai trikkimaalaus

• ...

Mitä tarkoittaa trikkimaalaus?

• monte34

• ...

Mikä hänen nimensä on?

Tuli vain kuva esiin.

• Ygg
        ... kirjoitti:

Mikä hänen nimensä on?

Tuli vain kuva esiin.

ei välttämättä mene nappiin. Tekijä, joskin jo edesmennyt, on nimeltään Zdislaw Beksinski Puolan suunnasta.

• AIka vinkeä valokuva. Siinä on hetki haettu oikeaa kohtaa valoille ja varjoille ja kameralle ja mimmille että saadaan tollanen kaksoistulkinta :)

• Kukkomies kirjoitti:

AIka vinkeä valokuva. Siinä on hetki haettu oikeaa kohtaa valoille ja varjoille ja kameralle ja mimmille että saadaan tollanen kaksoistulkinta :)

Mitä tarkoitat kaksoistulkinnalla? :)

Tuo mimmi on muuten Lee Miller. Itsekin valokuvaaja. Osaa olla myös kuvattavana:)

• maniamania
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Tuo mimmi on muuten Lee Miller. Itsekin valokuvaaja. Osaa olla myös kuvattavana:)

lopulta syntyy maalaukset? Sanat ja kuvat, yhtäkaikki..
        Ei ole keksitty vielä kameraa joka lukee fiilikset. Sen kuvaajan..

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Siitä mimmistä tulee alaston vartalo, siis jalat mukaanluettuna tuossa valaistuksessa. Leuasta tissit, hartianseudusta lantio, kädestä/rintakehästä reisi, otsasta kaula ja hiukset nyt on hiukset.

Taiteilijan teos, ei ne tyydy "vain kuvaamaan" vaan ne hakee aina ulottuvuutta. Juuri siksi se kuvana saakin sitä "wow"-pisteitä koska ihmiset näkee siinä kaksi asiaa mutta saattaa pystyä näkeen vain yhden tietoisesti.

• maniamania kirjoitti:

lopulta syntyy maalaukset? Sanat ja kuvat, yhtäkaikki..
        Ei ole keksitty vielä kameraa joka lukee fiilikset. Sen kuvaajan..

Asettelee kameransa, kohteensa ja valonsa tai hetkensä kuten maalari asettaa siveltimensä tai värinsä kankaalle. Kameran kirous ja voima on dokumentointi, maailmaa ei voi pakottaa liikaa, vaan taiteilija joutuu hakemaan kameralleen vain parhaan vaihtoehdon. Taito neuvotella rajojen kanssa on kuvaajan taiteen ilmaisumuoto.

Maalari-luova taiteilija siirtää sisäistä näkemystään ulospäin.

Valokuvaaja-taiteilija joutuu luomaan jo luodun ehdoilla.

Molemmissa on suuret haasteensa ja taitonsa. Maalarilla se miten saada itsensä auki sielusta siveltimen kärkeen, kuvaajalla se miten neuvotella maailma ja oma asema siinä kuvauskelpoiseksi.

• Kukkomies kirjoitti:

Siitä mimmistä tulee alaston vartalo, siis jalat mukaanluettuna tuossa valaistuksessa. Leuasta tissit, hartianseudusta lantio, kädestä/rintakehästä reisi, otsasta kaula ja hiukset nyt on hiukset.

Taiteilijan teos, ei ne tyydy "vain kuvaamaan" vaan ne hakee aina ulottuvuutta. Juuri siksi se kuvana saakin sitä "wow"-pisteitä koska ihmiset näkee siinä kaksi asiaa mutta saattaa pystyä näkeen vain yhden tietoisesti.

on noi kaksi. Mutta on siinä myös muitakin, minusta. Halusin kuulla mitä tarkoitit:) Kaulan asento on myös monimerkityksellinen.

• uk-ko
        Kukkomies kirjoitti:

Asettelee kameransa, kohteensa ja valonsa tai hetkensä kuten maalari asettaa siveltimensä tai värinsä kankaalle. Kameran kirous ja voima on dokumentointi, maailmaa ei voi pakottaa liikaa, vaan taiteilija joutuu hakemaan kameralleen vain parhaan vaihtoehdon. Taito neuvotella rajojen kanssa on kuvaajan taiteen ilmaisumuoto.

Molemmissa on suuret haasteensa ja taitonsa. Maalarilla se miten saada itsensä auki sielusta siveltimen kärkeen, kuvaajalla se miten neuvotella maailma ja oma asema siinä kuvauskelpoiseksi.

oli mun mielestä todella hyvin sanottu.

on noi kaksi. Mutta on siinä myös muitakin, minusta. Halusin kuulla mitä tarkoitit:) Kaulan asento on myös monimerkityksellinen.

... tai ainakin merkillinen :)

• Kukkomies kirjoitti:

että malli on kuvaaja, tekee yhteistyöstä mielenkiintoisen. Kuvattava tietää, miten kuvaaja näkee, ainakin osittain. Kameran voima on tuo dokumentointi, niin valokuva- kuin elokuvakameran. Minusta se ei ole kirous.
        Kuva on aina lahja.

• maniamania
        Kukkomies kirjoitti:

Siveltimen kärki ennenkaikkea?

Mut olet oikeassa. Haastetta riittää.

että malli on kuvaaja, tekee yhteistyöstä mielenkiintoisen. Kuvattava tietää, miten kuvaaja näkee, ainakin osittain. Kameran voima on tuo dokumentointi, niin valokuva- kuin elokuvakameran. Minusta se ei ole kirous.
        Kuva on aina lahja.

Luulisin että sillä toisella kuvaajalla ei pala hermot nysväämiseen... :)

Niin siis haluaisin kyllä tietää mitä sinä tarkoitit tuolla kaulan asennolla. Tietenkin.

• Kukkomies kirjoitti:

Luulisin että sillä toisella kuvaajalla ei pala hermot nysväämiseen... :)

Siis meinaat että kuvattava ottaa lungisti? Mutta jos se miettii koko ajan, että pitäis nähdä, miltä kuva näyttää. Onko se sittenkään helpompaa vai kuitenkin vaikeampaa?

• Kukkomies kirjoitti:

Niin siis haluaisin kyllä tietää mitä sinä tarkoitit tuolla kaulan asennolla. Tietenkin.

ei ole mitään oikeita tulkintoja varmaan. Mutta onhan kaula herkkä paikka. Tuollainen asento voi olla ihmisellä monesta syystä. Nautinto varmaan ensiksi tulee mieleen. Mutta myös uhrautuminen, antautuminen, luovuttaminen..Kasvojahan ei näy.

Siis meinaat että kuvattava ottaa lungisti? Mutta jos se miettii koko ajan, että pitäis nähdä, miltä kuva näyttää. Onko se sittenkään helpompaa vai kuitenkin vaikeampaa?

Kyllä se toinen kuvaaja tietää ihan täsmälleen että nyt se joka on kameran takana tietää mitä tekee ja varmasti noudattaa jokaista pyyntöä - eikä kelaa itse mitään turhia kunhan vaan ilmoittaa että jos tästä vielä joutuu venyttään niin joku paikka repee :)

Se kuvattava osaa olla parasta muovailuvahaa koska tietää että niin homma toimii.

ei ole mitään oikeita tulkintoja varmaan. Mutta onhan kaula herkkä paikka. Tuollainen asento voi olla ihmisellä monesta syystä. Nautinto varmaan ensiksi tulee mieleen. Mutta myös uhrautuminen, antautuminen, luovuttaminen..Kasvojahan ei näy.

Mä kelasin noiden lisäksi myös hirttämistä.

• Kukkomies kirjoitti:

Mä kelasin noiden lisäksi myös hirttämistä.

ja mä kuristamista:D Mutten viittinyt ruveta synkäksi..

ja mä kuristamista:D Mutten viittinyt ruveta synkäksi..

Vilkaiseppas kuvaasi ja sano ettei se ole synkkä... :)

• Kukkomies kirjoitti:

Kyllä se toinen kuvaaja tietää ihan täsmälleen että nyt se joka on kameran takana tietää mitä tekee ja varmasti noudattaa jokaista pyyntöä - eikä kelaa itse mitään turhia kunhan vaan ilmoittaa että jos tästä vielä joutuu venyttään niin joku paikka repee :)

Se kuvattava osaa olla parasta muovailuvahaa koska tietää että niin homma toimii.

näin. Eihän lopputulos muuten olisi mikä on. Mutta ihan ensimmäistä kertaa kun kuvaaja asettuu toisen malliksi.. Mä luulen, että se ei ole aina helppoa. Mä en usko, että kaikki kuvaajat kykenee olemaan hyviä malleja. Se on päästä kiinni.

• Kukkomies kirjoitti:

Vilkaiseppas kuvaasi ja sano ettei se ole synkkä... :)

synkkä. En mä muuten siitä tykkäis :D

• 0987er435
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

näin. Eihän lopputulos muuten olisi mikä on. Mutta ihan ensimmäistä kertaa kun kuvaaja asettuu toisen malliksi.. Mä luulen, että se ei ole aina helppoa. Mä en usko, että kaikki kuvaajat kykenee olemaan hyviä malleja. Se on päästä kiinni.

toimimaan toistensa malleina jo opiskeluaikana. Kaikille se ei ole ihan helppoa kuten ei muillekaan ihmisille mutta keskimääräinen kuvaaja on melko tottunut poseeraaman. Ammattia harjoittaessakin tarvitaan jatkuvasti ilmaisia malleja ja kuvaajan tutut ja kollegat saavat tuon tuostakin kyseenalaisen kunnian toimia kuvituskuvien objekteina.

synkkä. En mä muuten siitä tykkäis :D

Loistavaa xD

• 0987er435 kirjoitti:

toimimaan toistensa malleina jo opiskeluaikana. Kaikille se ei ole ihan helppoa kuten ei muillekaan ihmisille mutta keskimääräinen kuvaaja on melko tottunut poseeraaman. Ammattia harjoittaessakin tarvitaan jatkuvasti ilmaisia malleja ja kuvaajan tutut ja kollegat saavat tuon tuostakin kyseenalaisen kunnian toimia kuvituskuvien objekteina.

Tiedän:)

• Kukkomies kirjoitti:

Loistavaa xD

Meen katselemaan (toivottavasti) sopivan synkkiä unia ;) Tai ainakin monimerkityksellisiä..

• maniamania

Meen katselemaan (toivottavasti) sopivan synkkiä unia ;) Tai ainakin monimerkityksellisiä..

Mä voisin olla toiveikas unien suhteen kans.

Synkkäämisiin.

• Tarjatonttu

Tarja Haloska

• taulusta se akka.

• rusalkaa
        zombbari kirjoitti:

Tällasta nää joulunajat teettää. Näkisitpä jalkapohjat paremmin... siinä sitä vasta olisi ihmettelemistä ;]

Heh hee, oisko pikkasen itseironiaa mukana?

• rusalkaa kirjoitti:

Heh hee, oisko pikkasen itseironiaa mukana?

ennenaikaisesti vanhentunut. Ainakin henkisesti. Sisäinen omakuva? Ehkä. Mutta tunnen jotain sanatonta läheisyyttä tuon oudon naisen kanssa.

• rusalkaa

• rusalkaa

Hah, hyvä kuva sinusta

• rusalkaa
      • rusalkaa

• rusalkaa

http://www.topofart.com/images/artists/Peter_Paul_Rubens/paintings/rubens102.jpg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4308
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3002
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2342
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      44
      2238
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1812
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      148
      1374
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe