Rummut kerrostalossa

Tahtoo tietää

Eli pukki toi meidän talouteen rummut 7v pojalle ja asumme kerrostalossa. Nyt kiinnostaisikin
tietää,että kieltääkö joku järjestyssääntö tai laki rumpujensoiton kerrostalossa?
Meidän talossa hiljaisuus alkaa kello 22 ja päättyy kello 7 aamulla. Poika ei todellakaan soita
rumpuja kymmenen jälkeen vaan päivällä tai joskus ehkä alkuillasta. Ja nämä "soittopyrähdykset" ei kestä tuntia vaan 5-15min. Nyt vain jo on kuulunut seinään koputusta sun muuta joten aloin tässä miettimään,että onko olemassa joku kielto ettei kerrostaloissa saisi harrastaa soittamista? Meidän ilmoitustaululla olevissa järjestyssäännöissä ei ainakaan mainita mitään. Talo missä asumme ei ole rauhallisimmasta päästä.....biletystä ym. kuuluu kyllä keskellä yötäkin joskus,mutta koskaan en ole siihen puuttunut kun olen vain ajatellut,että nuorilla se kuuluu asiaan.
Kiitos avusta!

58

8432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpalipoika

      Mielestäni akustiset rummut eivät kuulu kerrostaloon. Kerrostalot ovat asumista varten, eikä siellä saa tehdä ihan mitä sattuu vaikka ei hiljaisuusaika olisikaan. 5-15 minuutin soittopyrähdykset ovat rumpujen soiton opiskelun kannalta yhtä tyhjän kanssa, joten sen funktioksi jää vain naapureiden kiusaaminen. Suosittelen asialisemman soittopaikan etsimistä (olisiko taloyhtiössä joku paikka kauempana sivilisaatiosta, nuorisotalo tms???) tai sähkörumpujen hankintaa.

      • Hermoja raastavaa

        Ite asun omakotitalos ja naapuri paukuttaa rumpujaan talossaan ja ei todellakaan 5-15 minuuttia vaan lähemmäs 5-15 tuntia päivässä ja se alkaa jo aikalailla raastamaan hermoja vaikka ei ole edes ihan suoraan oven takana. Elikkäs miettikää itsenne naapurin asemaan ja kuuntelemaan soittoa niin ehkä ymmärrät


    • Monkibomber_93

      Ei kai nyt kukaan jaksa sitä kuunnella kun rumpuja paukutetaan viereisessä asunnossa. Luulis jo ihan järjen sanovan ettei niitä voi siellä soittaa. Paljon kovempi ääni niistä lähtee kuin nuorten biletyksestä.

      • Tahtoo tietää

        Eli jos satut asumaan kerrostalossa niin lapsi ei saa alkaa harrastamaan rumpujen soittoa?:D No minä en kyllä suostu tuohonkaan.:) Jos musiikki soi lujalla kello neljä yöllä ja humalaiset ihmiset mölyää niin mieluummin minä kuuntelen keskellä kirkasta päivää rumpujen soittoa vaikka sen 30min kun keskellä yötä sitä biletystä,mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Pitää ottaa huomioon,että kaikilla ei ole mahdollisuutta omakotitalo asumiseen tai erillisten soittotilojen vuokraamiseen. Ja eihän se 5-15 minuuttia mihinkään riitä mutta nyt puhutaan pienestä lapsesta joka vasta opettelee soittamaan.


      • Soittaja456782
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Eli jos satut asumaan kerrostalossa niin lapsi ei saa alkaa harrastamaan rumpujen soittoa?:D No minä en kyllä suostu tuohonkaan.:) Jos musiikki soi lujalla kello neljä yöllä ja humalaiset ihmiset mölyää niin mieluummin minä kuuntelen keskellä kirkasta päivää rumpujen soittoa vaikka sen 30min kun keskellä yötä sitä biletystä,mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Pitää ottaa huomioon,että kaikilla ei ole mahdollisuutta omakotitalo asumiseen tai erillisten soittotilojen vuokraamiseen. Ja eihän se 5-15 minuuttia mihinkään riitä mutta nyt puhutaan pienestä lapsesta joka vasta opettelee soittamaan.

        Ainoat rummut millä kerrostalossa voi soittaa ns. "sallitusti" on sähkörummut.
        Ne ns. normaalit ei sähkörummut on liian kova ääniset ja eikä niillä soiteta häiritsemättä naapureita kerrostalossa.

        Jos naapureissa on möykkääviä ihmisiä niin pitääkö itse käyttäytyä samalla ääliömäisellä tavalla ja tehdä väärin muita kohtaan. Kyllä ne rummut oikeasti on tarkoitettu soitettavaksi muualla kuin kerrostalossa, poikkeus tästä on siis nuo sähkörummut.

        Pieni lapsi joka vasta opettelee soittamaan, niin pitää sitten paukutella niitä rumpuja sanotaan vaikka n. 30 - 60 min päivässä.

        Suosittelen kyllä sähkörumpuja, suht edullisillakin pääsee hyvin alkuun. Sähkörummuissa on myös kivasti erillaisia rumpusettejä ja soundeja ja oikeasti ovat naapuriystävällisiä.

        Ps. mä asun rivitalossa ja eikä täälläkään auta soittaa rumpuja ellei ne ole sähkörummut, kyllä itse ainakin pidän kiinni naapurisovusta ja käyttäydyn hyvän tavan mukaisesti ja jos joku käyttäytyy kuin ääliö niin en nyt ite rupa käyttäytymää ääliömäisesti.

        Ps. Jos nämä osa sun naapureista klo 4 aikaa yöllä möykkää niin valita asiasta, kyllä se häätö ennemmin tai myöhemmin niille tulee. Jos sitten menee ja tekee sitä samaa möykkäämistä itse niin siitä vaan mutta sitä saa mitä niittää.


      • Tahtoo tietää
        Soittaja456782 kirjoitti:

        Ainoat rummut millä kerrostalossa voi soittaa ns. "sallitusti" on sähkörummut.
        Ne ns. normaalit ei sähkörummut on liian kova ääniset ja eikä niillä soiteta häiritsemättä naapureita kerrostalossa.

        Jos naapureissa on möykkääviä ihmisiä niin pitääkö itse käyttäytyä samalla ääliömäisellä tavalla ja tehdä väärin muita kohtaan. Kyllä ne rummut oikeasti on tarkoitettu soitettavaksi muualla kuin kerrostalossa, poikkeus tästä on siis nuo sähkörummut.

        Pieni lapsi joka vasta opettelee soittamaan, niin pitää sitten paukutella niitä rumpuja sanotaan vaikka n. 30 - 60 min päivässä.

        Suosittelen kyllä sähkörumpuja, suht edullisillakin pääsee hyvin alkuun. Sähkörummuissa on myös kivasti erillaisia rumpusettejä ja soundeja ja oikeasti ovat naapuriystävällisiä.

        Ps. mä asun rivitalossa ja eikä täälläkään auta soittaa rumpuja ellei ne ole sähkörummut, kyllä itse ainakin pidän kiinni naapurisovusta ja käyttäydyn hyvän tavan mukaisesti ja jos joku käyttäytyy kuin ääliö niin en nyt ite rupa käyttäytymää ääliömäisesti.

        Ps. Jos nämä osa sun naapureista klo 4 aikaa yöllä möykkää niin valita asiasta, kyllä se häätö ennemmin tai myöhemmin niille tulee. Jos sitten menee ja tekee sitä samaa möykkäämistä itse niin siitä vaan mutta sitä saa mitä niittää.

        Mä yhä sitä mieltä,että jos rumpuja soitetaan keskellä päivää pienen hetken niin jos joku siitä häiriintyy niin häiriintyköön,mutta katsotaan miten käy.....jos alkaa valituksia rapisemaan niin sitten alkaa omakotitalon metsästys.:) Pukki toi mitä toi ja tässä tapauksessa hän toi tavalliset rummut,ei sähkörumpuja joten niiden kanssa elämme. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta!:)


      • Tahtoo tietää
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Mä yhä sitä mieltä,että jos rumpuja soitetaan keskellä päivää pienen hetken niin jos joku siitä häiriintyy niin häiriintyköön,mutta katsotaan miten käy.....jos alkaa valituksia rapisemaan niin sitten alkaa omakotitalon metsästys.:) Pukki toi mitä toi ja tässä tapauksessa hän toi tavalliset rummut,ei sähkörumpuja joten niiden kanssa elämme. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta!:)

        Niin ja järjestyssäännöissä ei manita mitään soittimien soittamisesta kerrostalossa......toki ymmärrän,että siihen saa käyttää ihan omaa järkeään totta kai mutta tavallaan elämisen ääniä nekin ovat ja varsinkin kun soitellaan inhimilliseen aikaan.


      • Hei haloo
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Eli jos satut asumaan kerrostalossa niin lapsi ei saa alkaa harrastamaan rumpujen soittoa?:D No minä en kyllä suostu tuohonkaan.:) Jos musiikki soi lujalla kello neljä yöllä ja humalaiset ihmiset mölyää niin mieluummin minä kuuntelen keskellä kirkasta päivää rumpujen soittoa vaikka sen 30min kun keskellä yötä sitä biletystä,mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Pitää ottaa huomioon,että kaikilla ei ole mahdollisuutta omakotitalo asumiseen tai erillisten soittotilojen vuokraamiseen. Ja eihän se 5-15 minuuttia mihinkään riitä mutta nyt puhutaan pienestä lapsesta joka vasta opettelee soittamaan.

        Kerrostaloissa asuu erilaisia ihmisiä ja osa saattaa haluta levätä, jopa nukkua, monestakin syystä, jopa päivällä. Miten olisi keilailun harjoittelu pitkässä eteisessä? Tai pistooliammunta? Tai jos harrastaa terästöitä ja haluaa niitata rautaportteja tai muotoilla takorautaa ? Tai viritellä ratamoottoripyörää?


      • isoviulisti
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Mä yhä sitä mieltä,että jos rumpuja soitetaan keskellä päivää pienen hetken niin jos joku siitä häiriintyy niin häiriintyköön,mutta katsotaan miten käy.....jos alkaa valituksia rapisemaan niin sitten alkaa omakotitalon metsästys.:) Pukki toi mitä toi ja tässä tapauksessa hän toi tavalliset rummut,ei sähkörumpuja joten niiden kanssa elämme. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta!:)

        Nyt on kyllä pukilla ollut pää umpiluuta! Jos pöntöt on vielä uuden veroisessa kunnossa, niin liike voi suostua vaihtamaan ne sähkörumpuihin joillain ehdoilla. Sähkörummuista lähtee vain pieni akustinen napsutus, mutta varsinainen rumpusoundi tulee kuulokkeisiin, jolloin soittaja kokee soittavansa oikeita rumpuja! Lisäksi useisiin malleihin saa liitettyä esim. mp3-soittimen, tai muun ulkoisen äänilähteen, jolloin voi paukutella oikean musiikin mukana, ja se on todella kivaa!!!


      • nih!
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Mä yhä sitä mieltä,että jos rumpuja soitetaan keskellä päivää pienen hetken niin jos joku siitä häiriintyy niin häiriintyköön,mutta katsotaan miten käy.....jos alkaa valituksia rapisemaan niin sitten alkaa omakotitalon metsästys.:) Pukki toi mitä toi ja tässä tapauksessa hän toi tavalliset rummut,ei sähkörumpuja joten niiden kanssa elämme. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta!:)

        ollaan tässä ketjussa sitä mieltä että EI akustisia rumpuja kerrostaloon, ainostaan sähkörummut on ok!


      • kikkailia2
        Hei haloo kirjoitti:

        Kerrostaloissa asuu erilaisia ihmisiä ja osa saattaa haluta levätä, jopa nukkua, monestakin syystä, jopa päivällä. Miten olisi keilailun harjoittelu pitkässä eteisessä? Tai pistooliammunta? Tai jos harrastaa terästöitä ja haluaa niitata rautaportteja tai muotoilla takorautaa ? Tai viritellä ratamoottoripyörää?

        totaalinen hajoominen :DD


      • hhojljlblvllbö
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Mä yhä sitä mieltä,että jos rumpuja soitetaan keskellä päivää pienen hetken niin jos joku siitä häiriintyy niin häiriintyköön,mutta katsotaan miten käy.....jos alkaa valituksia rapisemaan niin sitten alkaa omakotitalon metsästys.:) Pukki toi mitä toi ja tässä tapauksessa hän toi tavalliset rummut,ei sähkörumpuja joten niiden kanssa elämme. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta!:)

        Ensinnäkin: Harkitkaa ennen kun ostatte 7v. Lapselle oikeat rummut. Mistä tietää kauan innostus jatkuu ja muutenkin ei oikeita rumpuja voi tietenkään soittaa kerrostalossa!! Itsekin jouduin soittamaan 6 vuotta sähkörummuilla ennen kuin keksittiin Silent-kalvorummut, jotka ovat oikeat rummut, mutta hiljaisilla verkkokalvoilla

        Suosittelen


      • ....------
        hhojljlblvllbö kirjoitti:

        Ensinnäkin: Harkitkaa ennen kun ostatte 7v. Lapselle oikeat rummut. Mistä tietää kauan innostus jatkuu ja muutenkin ei oikeita rumpuja voi tietenkään soittaa kerrostalossa!! Itsekin jouduin soittamaan 6 vuotta sähkörummuilla ennen kuin keksittiin Silent-kalvorummut, jotka ovat oikeat rummut, mutta hiljaisilla verkkokalvoilla

        Suosittelen

        Taitaa se aloituksessa mainittu lapsi olla jo 11 -vuotias eli olet vähän myöhässä. Toisaalta eihän he ostaneet niitä rumpuja vaan joulupukki toi ja kyllä pukki tietää nämä jutut. Pukkikin on rumpali vai oliko se niin että rumpalit on pukkeja, en muista....


      • KalvotPaukkumaan
        Hei haloo kirjoitti:

        Kerrostaloissa asuu erilaisia ihmisiä ja osa saattaa haluta levätä, jopa nukkua, monestakin syystä, jopa päivällä. Miten olisi keilailun harjoittelu pitkässä eteisessä? Tai pistooliammunta? Tai jos harrastaa terästöitä ja haluaa niitata rautaportteja tai muotoilla takorautaa ? Tai viritellä ratamoottoripyörää?

        "Kerrostaloissa asuu erilaisia ihmisiä ja osa saattaa haluta levätä, jopa nukkua, monestakin syystä, jopa päivällä."

        Varmasti pitääkin nukkua päivällä, jos kakarat ryyppäävät ja möykkäävät yöt. Jos edellämainitut saavat mölytä yöllä, niin ei muuta kuin treenit pystyyn samaan ajankohtaan. Jos ei kusipäiset kakarat saa valituksia, niin ei pitäisi saada lapsenkaan, joka edes yrittää tehdä jotain kehittävää.


      • Häätö_hommattu
        KalvotPaukkumaan kirjoitti:

        "Kerrostaloissa asuu erilaisia ihmisiä ja osa saattaa haluta levätä, jopa nukkua, monestakin syystä, jopa päivällä."

        Varmasti pitääkin nukkua päivällä, jos kakarat ryyppäävät ja möykkäävät yöt. Jos edellämainitut saavat mölytä yöllä, niin ei muuta kuin treenit pystyyn samaan ajankohtaan. Jos ei kusipäiset kakarat saa valituksia, niin ei pitäisi saada lapsenkaan, joka edes yrittää tehdä jotain kehittävää.

        Jos häädön haluaa niin saahan sitä runnutella.


    • portftyikufhf

      Tiedän tapauksen jossa soittamaan opetteleva rumpalipoika sai luvan treenata kerrostalon väestönsuojassa jossa on paksut ovet eikä muutenkaan sieltä kellarikerroksen uumenista kantaudu ääni niin pahasti.

    • antimennävaan

      meillä taloyhtiössä soitetaan bassoa ja sähkökitaraa keskellä yötä (ilmeisesti kännissä soittavat). No meidän tyttö soittaa akustista pianoa tosin klo 10-20 välillä. Kyllä kerrostalossa saa vapaasti harrastaa.

      • asiannähnyt

        siis on luvallista soittaa vaikka kirkonkelloja kerrostaloasunnossaan? Enpä usko. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne. Ei se, että muut aiheuttavat häiriötä oikeuta muita käyttäytymään samalla tavoin. Häiriötä aiheuttavat ihmiset on saatava ulos talosta ja niin kyllä tulee tapahtumaankin jos tarpeeksi monet tekevät kirjallisen valituksen häiriöistä isännöitsijälle.


      • Tahtoo tietää
        asiannähnyt kirjoitti:

        siis on luvallista soittaa vaikka kirkonkelloja kerrostaloasunnossaan? Enpä usko. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne. Ei se, että muut aiheuttavat häiriötä oikeuta muita käyttäytymään samalla tavoin. Häiriötä aiheuttavat ihmiset on saatava ulos talosta ja niin kyllä tulee tapahtumaankin jos tarpeeksi monet tekevät kirjallisen valituksen häiriöistä isännöitsijälle.

        Ei vaan kyse on siitä,että perhe joka sattuu asumaan kerrostalossa niin on minun mielestäni oikeutettu soittamis harrastuksiin. Kaikki eivät voi asua omakotitalossa, kaikki eivät voi vuokrata erillisiä soittotiloja. Ymmärrän kyllä,että rummuista lähtee kova ääni,mutta jos soittamista harrastetaan klo 15-17 välillä esim. 30-60min niin kyllä minä sanoisin että se on ihan siedettävä juttu.Joutuuhan sitä muutakin melua kuuntelemaan ja kestämään.Siitä oli kyse,ei kukaan ole tuomassa kirkonkelloja mihinkään.:)


      • Tahtoo tietää
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Ei vaan kyse on siitä,että perhe joka sattuu asumaan kerrostalossa niin on minun mielestäni oikeutettu soittamis harrastuksiin. Kaikki eivät voi asua omakotitalossa, kaikki eivät voi vuokrata erillisiä soittotiloja. Ymmärrän kyllä,että rummuista lähtee kova ääni,mutta jos soittamista harrastetaan klo 15-17 välillä esim. 30-60min niin kyllä minä sanoisin että se on ihan siedettävä juttu.Joutuuhan sitä muutakin melua kuuntelemaan ja kestämään.Siitä oli kyse,ei kukaan ole tuomassa kirkonkelloja mihinkään.:)

        Ja nyt puhutaan kohtuudella soittamisesta.....eli muutamasta tunnista viikossa jos sitäkään.:)


      • isoviulisti

        Kerrostalossa EI saa VAPAASTI HARRASTAA. Nääs on tuo kotirauhan häirintä-pykälä. Ja kun Naapurit kyllästyy, ja alkaa toimimaan, niin sulla on kaksi vaihtoehtoa: vaikenet, tai rakennat TÄYSIN äänieristetyn huoneen soittamista varten.
        Se kolmas vaihtoehto on sitten se, että muuta omakotitaloon, tai hankit treenikämpän. Sori vaan!


    • ....

      Meillä on rummut olleet rivitaloasunnossa nyt 7 vuotta, josta ajasta aktiivista soittamista 5 vuotta.
      Lattia oli jo aikaisemmin tehty ns. uivaksi, eli ääni ei kulje sitä pitkin kovin kauas. Huoneen ovi on desibeliovi, seinät on vuorattu eristelevyllä, samoin katto.
      Ongelma on enää vesikiertoinen lämmityspatteri, joka ottaa kaikki äänet ja kuljettaa putkistoa pitkin talossa kaikkialle. Seuraavaksi teen pitkät paksut verhot, patterin eteen tuleva osa kaksin- tai kolminkertaisena, tai väliin samettikaistale, mikä tahansa paksu massiivinen kerros kelpaa. Rumpujen soiton tilalle on tullut sähkökitara, josta siitäkin saa aikaan meteliä. Kappaleet ovat kyllä tunnistettavia.

      • Tahtoo tietää

        Onko jonkin soittimen soittaminen kerrostalossa sellainen syy,että voidaan antaa häätö?Siis lain mukaan? Jos soittaminen ei tapahdu hiljaisuudenaikana ja jos puhutaan kohtuudella soittamisesta?


      • häirikkökö

        Jos jatkuu aamusta iltaan


    • oiruruueyru

      Vuokrasopimuksen purkaminen ja lakkaaminen
      61 §
      Vuokranantajan oikeus purkaa vuokrasopimus
      Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus:

      1) jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa;

      2) jos vuokraoikeus siirretään taikka huoneisto tai sen osa muutoin luovutetaan toisen käytettäväksi vastoin tämän lain säännöksiä;

      3) jos huoneistoa käytetään muuhun tarkoitukseen tai muulla tavalla kuin vuokrasopimusta tehtäessä on edellytetty;

      4) jos vuokralainen viettää tai sallii vietettävän huoneistossa häiritsevää elämää;

      5) jos vuokralainen hoitaa huoneistoa huonosti; tai

      6) jos vuokralainen huoneistossa rikkoo, mitä terveyden tai järjestyksen säilyttämiseksi on säädetty tai määrätty.
      Eli toisin sanoen laki ei erittele häiriön lajia onko se soittamisesta aiheutuvaa häiriötä vai humalaisten öykkäämisestä aiheutuvaa. Kohdassa 4 mainittu "häiritsevä elämä" kriteeri täyttyy jos tarpeeksi monet naapurit tekevät kirjallisen valituksen häiriöstä vaikka se häiriö olisi kissan mouruamista.

      • Tahtoo tietää

        Kiitos :)


    • näin on

      Kerrostaloissa asuvien kannattaa ehdottomasti hommata ainoastaan sähkörumpuja eikä akustisia rumpuja, noita sähkörumpuja kun soittaa kuulokkeiden kautta niin ei läheskään niin häiritsevää kuin akustisten rumpujen soitto.

      • kun ei saa soitta

        rumpuja kerrostalossa. joudun kulkemaan 30 km, jotta pääsen soittamaan treenikselle ja 50 km, jotta pääsen joskus nauhottelemaan. Tulee kalliiks roudaus. Kyllä sähkörumpujen nakuttelukin voi kuulua ikävästi lattian läpi. Vois alakerran naapuria ketuttaa jos 4h päivässä kuuluis nakutus. t:rumpali


      • xx xxx xx
        kun ei saa soitta kirjoitti:

        rumpuja kerrostalossa. joudun kulkemaan 30 km, jotta pääsen soittamaan treenikselle ja 50 km, jotta pääsen joskus nauhottelemaan. Tulee kalliiks roudaus. Kyllä sähkörumpujen nakuttelukin voi kuulua ikävästi lattian läpi. Vois alakerran naapuria ketuttaa jos 4h päivässä kuuluis nakutus. t:rumpali

        On muuten naapurista pitkälti kiinni myös sähkörumpujen soitto.
        Kummallista on se että pianon hakkaaminen on sallittua mutta moni muu asia ei.


      • se..
        xx xxx xx kirjoitti:

        On muuten naapurista pitkälti kiinni myös sähkörumpujen soitto.
        Kummallista on se että pianon hakkaaminen on sallittua mutta moni muu asia ei.

        niinkin että jos naapuri soittaa korvia ja sielua hivelevää pianokonserttoa niin se häiritsee paljon vähemmän kuin esim. tunnin kestävä rudimenttitreeni rummuilla...


      • Anonyymi
        kun ei saa soitta kirjoitti:

        rumpuja kerrostalossa. joudun kulkemaan 30 km, jotta pääsen soittamaan treenikselle ja 50 km, jotta pääsen joskus nauhottelemaan. Tulee kalliiks roudaus. Kyllä sähkörumpujen nakuttelukin voi kuulua ikävästi lattian läpi. Vois alakerran naapuria ketuttaa jos 4h päivässä kuuluis nakutus. t:rumpali

        Pitää valita semmonen soitin,mitä pystyy soittamaan jos asuu kerrostalossa.Tai asua esim. omakotitalossa, missä häiritsee vain omaa perhettään....Mitä siitä tulisi, jos jokainen kerrostaloasukas häiritsisi .Onneksi on JÄRJESTYSSÄÄNNÖT ja niiden noudattaminen....


    • uyuytuytuyt

      Jos on kyseessä lapsi, joka ei muutenkaan soita paljoa, niin esim. seuraavat keinot:
      bassorummun sisään ääntä vaimentavat tyynyt, riisikapulat ja mieluiten vispilät joilla soittaa, myös virvelirummun voi ns.dempata ääntä vaimentamalla, jotain pehmeää kalvon päälle. Sitten koko rumpusetin alle paksu , siis PAKSU kerros pehmeää mattoa. Ehkä pelteihinkin voi jotain vaimentavaa laittaa. Ja jos kerran soittaja soittaa keskellä päivää esim. alle tunnin, niin ei pitäisi olla paha, koska aikuiset kumminkin juhlii silloin tällöin keskellä yötä. Ja lapselle voi opettaa, että niitä ei tarvi hakata, vaan kun hiljaa hipsuttaa, niin ei takuulla häiritse näiden demppausten jälkeen.
      Opetan sijaisena musiikkia yläasteella ja lukiossa ja täytyy sanoa, että sähkörumpuja en suosittele sellaiselle, joka aikoo oikeesti opetella soittamaan. Kuulokkeilla ei saa lasta laittaa harjoittelemaan, siinä menee kuulo!! Vaikka ne kuulokkeet olisi kuinka hiljaa, niin silti. Tuolla koulumaailmassa on ihan tarpeeksi näitä mp3-kuulovaurioisia, jotka ei kuule enää paljon mitään!
      Sitten esim. tekniikkaa pystyy harjoittelemaan ns. harjoitusalustoilla, eli ihan oikeat kapulat käteen ja harjoitusalusta esim. tuolille tai syliin. En tiedä, onko materiaali tehty kumista vai mistä, mutta ei kuulu mihinkään. Eli tekniikkaharjoitukset harjoitusalustalla, vaikka koko illan ja yön paukuttaisi sillä ja sitten tunti tolla oikeella vaimennetulla rumpusetillä ei hakaten vaan hipsutellen, niin ei ongelmaa. Tsemppiä!

      • edellinen uyuyuytuyt

        Tosi hyvä linkki, kumpa tämä alkuperäinen kysyjä nyt vielä lukisi tämän niin tässähän se vastaus olisi. Kiitos omasta puolestani.


    • REMU

      Se on nyt vaan hankittava sähkörummut pojalle treenausta varten ja vietävä varsinaiset rummut konserttisaliin ja sitten kun hän on kehittynyt oikein hyväsksi ja rikkaaksi rumpaliksi roudarit jo kantaa hänen soittimensa ja kaikki naapurit ovat kateellisia koska rummuttanalla tienaa tosi hyvin jos soittaa
      oikeessa bändissä..sitten kannattaa kyllä siirtää verokortti suomesta halvemmanveron maahan..

      • xx xxx xx

        No ei ole tuokaan kyllä välttämättä kerrostaloon hyvä, pellit ainakin soi ja kovaa.
        Naapurini valitti jopa mesh kalvollisista rummuista jotka möin sitten pois (verkkokalvoiset), ääntä näistä ei kyllä lähde ollenkaan mutta jos korva kiinni seinässä kuuntelee niin silloin ilmeisesti voi kuulla äänet, ainakin basarin, naapurini itse kuitenkin mekastaa minkä kerkeää ja vielä yksin mutta ilmeisesti hän ei ymmärrä musiikin päälle kun ei osaa soittaa muuta kuin suutaan.
        Korostan että on niin naapureista kiinni tuo valitus ja soitto.


    • JazzDrummer

      Aikoinaan kun ostin akustisen Pearlin setin kerrostaloasuntoon, niin vuokrasin tilan yhtiön kellarista. Siellä sai betoniseinien sisällä hakata blastbeattejä ynnä muuta niin kauan kuin sielu siesi enkä koskaan kuullut kenenkään valittavan asiasta... toinen hyvä on minkä kaverini teki hiljattain, osti Isover comfort lämmöneristettä niin paljon ,että sai eristettyä huoneen. Siistiä jälkeä ei tullut mutta vaimensi kuulemma äänen...Mutta kelju puoli tuossa oli ,että tunnin kun olit siellä soitellut niin huone oli kuin sauna...

    • ei rumpuja kerrostal

      terveen järjen käyttö on sallittua jos hankkii rummut lapselle varsinkin jos asutaan kerrostalossa.

      jos on pakko hankkia rummut kerrostaloon ja soittopyrähdykset kestävät 5-15 minuuttia olisi muidenkin talon asukkaiden hyvä tietää mihinkä kellonaikaan rumpuja soitetaan. Niin ei tule yllätyksenä.

    • jo riittää

      yläkerran naapuri soittaa päivittäin rumpuja ja se on todella hermoille käyvää!!!ole pitkään jo harkinnut valituksen tekoa.taidamme olla ainoita ketä se häiritsee .koska vieressä vain joku mummeli .

      • nonne

        Alakerran asukas on muusikko ja soittaa päivät ja illat rumpuja täysillä kerrostalossaa. Käy hermoille. Onko mitään tehtävissä ja jos niin mitä ???


      • Anonyymi
        nonne kirjoitti:

        Alakerran asukas on muusikko ja soittaa päivät ja illat rumpuja täysillä kerrostalossaa. Käy hermoille. Onko mitään tehtävissä ja jos niin mitä ???

        Valitus isännöitsijälle. Kolmella valituksella tulee lähtö asunnosta!Asunnot on tarkoitettu asumiskäyttöön, ei ammatin harjoittamiseen.


    • pentobromital

      Ei rummut kuulu kerrostaloon!

      • Sähkikset.

        Sähkörummut kuuluu, valittavat naapurit taas kuuluu omakotitaloon.


      • juuti

        Asun kerrostalossa. Alapuolella asuu ammattirumpali ja sehän kuuluu päivät ja illat. Ja joskus yöllä. Mitä voi tehdä jos niin mitä?!


      • yläkerta

        Miksi taloyhtiöiden hallitukset ei vaan kiellä suoraan rumpujen soittoa kerrostalossa? Pitääkö hallituksille kaikki syöttää suoraan suuhun. Ja ovat olevinaan kun kuuluvat hallitukseen. Miksi, ensi vuonna uudet kujeet ja jäsenet. On raivostuttavaa kuunnella ärsyttävää rumputusta koko påivän. Tällä soittotavalla suorastaan saadaan rumpujen soittoa vihaavia.


      • alvari

        Alakerran asukas ei ymmärrä yläkerran asukkaita!!! Mitä seuraava siirto : häiritsevästä soittamisesta voi joutua vaihtamaan asuntoa.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan !!!Ja ne desibelit....Hankittava oma äänieristetty huone, missä harjoittaa kovaäänistä soittoa....


      • Anonyymi
        yläkerta kirjoitti:

        Miksi taloyhtiöiden hallitukset ei vaan kiellä suoraan rumpujen soittoa kerrostalossa? Pitääkö hallituksille kaikki syöttää suoraan suuhun. Ja ovat olevinaan kun kuuluvat hallitukseen. Miksi, ensi vuonna uudet kujeet ja jäsenet. On raivostuttavaa kuunnella ärsyttävää rumputusta koko påivän. Tällä soittotavalla suorastaan saadaan rumpujen soittoa vihaavia.

        Hallitus vaihdettava,mikäli ei hoida hommiaan....Asukkaiden kuuluu myös ottaa yhteyttä isännöitsijään....


    • alvarisetä

      Rumpujen soittajat kerrostalossa saavat koko talon ihmiset vihaamaan rumpujen soittoa. Oiskohan viisainta etsiä oikea paikka. Kaunis kiitos monien puolesta!!!

    • amazing

      https://youtu.be/X9zS-3OdODM

      Voisihan kerrostaloissa olla jonkinlainen kerhohuone jossa paukuttaa kannuja, tosin jos on omat kannut niin hankala ne aina on roudata johonkin kerhohuoneeseen. Nuorena kun aloittaa ja jos oikein kipinä iskee niin voi syntyä tällaisia tapauksia kuten Sina!

    • Anonyymi

      Monet tuntuvat luulevan että asia on mielipidekysymys. Lapsen soittoharrastus kuuluu elämisen ääniin joita kerrostalossa kuulee. Jos ei naapurin valittajan korvat kestä niin aina voi muuttaa pois.

      Mutta konkreettinen ehdotus naapurisovun säilyttämiseksi: väestönsuoja lienee paras paikka ”treenikämpäksi” akustiselle setille, jos 20 - 40 minsaa soittoa päiväsaikaan koetaan liian häiritseväksi asuinkerroksissa.

      • Anonyymi

        Ei kuulu musiikkiharrastus kerrostaloo, jos tuottaa häiritsevää meteliä. Häiritsevä meteli riippuu myös talosta, jos äänieristys on surkea, niin täytyy elää hiljempaa.

        Vuorotyöläisiä on yllättävän paljon bussikuskista sairaanhoitajaan ja poliisiin. Kuvittele itse, että naapurisi aloittaisi rumpusoolon keskellä yötä monta kertaa viikossa.


      • Anonyymi

        Paskanmarjat kuulu mihinkään elämisen ääniin. Se äänekkäiden harrastusten harrastaja on kyllä se joka saa ensimmäisenä muuttaa omakotitaloonsa möykkäämään. Nyt vielä korona aika ja ihmiset pakotettu työskentelemään ja palaveeraamaan kotona.


    • Anonyymi

      kerrostaloissa on vaikka helsinki soittajia , voi olla rummun soiton opettajia ja perkussionisti ammattimainen sillä hetkellä. laittakaa esim tilapäis suoja rumpujen alle kaksi mattoa k umipohjaa ja rumpujen yli esim. kangas huppu laudalla nostaa keskeltä kuin teltta ja sivuja vaikka oviin tai ikkunoihin . sekin on hyvä vaimennin seinälle ryijy tai kangas . ilman saanti on huomioitava , sopiva aukko ala laitaan. itsekin jonkin verran kokeilen kehärumpuja , halkaisija on suuri mutta kehän korkeus tai kaikuala on lattea joskus avoin kalvon jännitteen muuntelu. noitarumpu seita poron luita pomppii kalvon päällä, tien toisella puolella kangistuminen kohtalonsa saaville. tupla bassorumpujen kanssa onkin kovempi jyty, enemmän eristystä , koppi rimoista seinään pahvia pystyyn, rimojen väliin kangas ja pahvia €€,00 ei kallis, aikaa vaan menettyis soittohan se olis

    • Anonyymi

      "Pukki toi 7v pojalle rummut kerrostaloon"
      Tuo jo yksinään kertoo mistä on kyse. Ärsyttääkö naapurin suihkussakäynti, ehkä kolistelu? Mene ittees

    • Anonyymi

      Vain todella vajaaälyinen hommaa kersalle yhtään mitään kovaäänistä soitinta kerrostalo-olosuhteisiin, vois ihan vähän miettiä.

      • Anonyymi

        Eli pukki oli ääliö.


    • Anonyymi

      Jos joku nyt soittaa rumpuja 15 minuuttia sillon tällöin, ehkä vaan arkisin ja keskipäivällä, niin kyllä sen pitäs naapureiden kestää.

      Digirummut sopii paremmin tietenkin kerrostalo-olosuhteisiin, kun niitä voipi soitella kuulokkeilla.

      Kaikenlaisia mölyapinoita asuu muutenkin nykyään kerrostaloissa, jotka möykkää paljon enemmäin, kuin joku 15 minuuttia rumpuja soitteleva,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe