Pilates harrastus kotona?

Saarulik

Heijsan kaikille alan harrastajille!
Olen käynnyt muutamilla Pilates ja jooga tunneille ja nytten tekisi hirveästi mieli kokeilla lajia kotona tämän lisäksi. Onko teillä kokemuksia erilaisiste välineistä? Olen hiukan miettinyt tälläistä pakettia jossa olisi pilates rengas, matto ja kuminauhat ja pallo. http://www.m-ergo.fi/tuotteet.php?tuotteet=82
Onko nämä minkälaisia? Mukana tulisi mainoksen mukaan dvd, eli ihan ei umpimähkään tarvisi arvuutella mutta onhan siellä tunneilla toki jo opittu.
Kiitos.

Saara

5

2388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ananaspensas

      Heips Saara,

      Jonkin verran lajia tuntevana ja sen kanssa työtä tehneenä (en kuitenkaan ohjaajana) suosittelisin "useampia" tunteja alle kuin vain "muutamia". Taitavan ohjaajan avustuksella opit kyllä nopeasti omasta kehostasi ja sen myötä voit hyvinkin harjoitella myös itseksesi. MUTTA mun mielipide on, että sinun tulee ensin OPPIA oma kehosi, jotta kuulet ja tunnet sen riittävän hyvin. Edelliseen liittyen asettaisin tiettyjä vaatimuksia siis myös ohjaajallesi. Niitä on minimissään se, että ohjaajan koulutus pilatekseen on ollut riittävän pitkä (min 1 vuosi), jotta HÄN tuntee menetelmän riittävän hyvin voidakseen auttaa SINUA oppimaan oman kehosi. Näitä juttuja et voi saavuttaa dvd:n tai välineiden avulla. Mukavaa mieltä ja iloa treeniin - tulokset puhuvat puolestaan... :-)

      • pilates-hurahtanut

        Kommentoin ananaspensaalle. Onko sinusta tosiaan niin, että mukamas joku toinen ihminen tuntee kehosi paremmin kuin sinä itse, ja vasta HÄN pystyy opettamaan sinulle kehosi tuntemista??! Olen jyrkästi eri mieltä. Kukaan toinen ei voi tietää eikä tuntea minua paremmin, miten kehoni toimii, jokin liike vaikuttaa ja tuntuu omassa kehossani. Nauraisin pellolle jonkun ohjaajan, jos hän tulisi selittämään minulle kuinka hän tuntee minun kehoni. :D

        Ohjaustunnit ovat ihan ok, en ole niitä vastaankaan, jos joku väkisin haluaa semmoisille. Mutta olen itse vuosikausia hyötynyt ihan itse oppimalla, juuri oman kehon tarkkailulla ja kuuntelulla itselle sopivan ohjelman lukuista vaihtoehdoista. Mitään kummoisia palloja ja muita ei pilateksessa välttämättä tarvita, oma keho toimii painona ja "pallona", jos niin haluaa. Dvd:ssä ja kirjoissa selostetaan aivan samat asiat kuin joku ohjaaja selvittäisi paikan päällä ne jutut. Ihmiset ovat vain niin perin laiskoja, että liikuntaan ja muuhun pitää hankkia joku joka valvoo, komentelee ja kyttää liikkumistasi ja ennen kaikkea, rahastaa sinulla häikäilemättömästi.

        Ohjaustunnit ovat mielestäni pelkkää bisnestä, jokainen kynnelle kykenevä antaa kaikenmaailman pilateksen otsikon alle tungettuja metodeja, muotia kun on ja sillä voi rahastaa, osasi homman tai ei. Sitten naurattaa, että keksitään kaikenlaisia välineitä, joita pitää ostaa ollakseen "oikeaoppinen". Mitään välineitä ei edes tarvi, mitä kotoa ei normaalistikaan löydä. Suomalaiset tarvii kaikenmaailman gurun jolle maksaa ja jolta saada sielun autuus, vaikka itse selvää ottamalla jokainen voisi alkaa omaksi gurukseen.

        Tulokset tosiaan puhuvat puolestaan ainakin omalta osaltani. Vuosikausien selkäkivut, päänsäryt ja iskiasvaivat ovat tyystin hävinneet ja muoto on muuttunut. Ihan ilman ohjaajaa, itse itseäni liikuttamalla.


    • Kotijoogari

      Moi, sattumalta löysin itse kotijumpat.fi sivuston ja sieltä pilatesta ja joogastretsingiä. Näin kokemattomana en tiedä paljoakaan, mutta tuntui tosi mukavilta ja hyviltä kotona tehtäviltä jumpilta eikä tarttinut olla juuri välineitäkään.

      • karkkikepponen

        Pilates ja kotijumppa on kaksi hyvinkin kaukana toisistaan olevaa asiaa - molemmat toki hyviä riippuen siitä, mitä hakee ja haluaa :-) Tärkeintä on, että liikkuu siten, mikä tuntuu itsestä hyvältä... :-)


    • topilates

      Löysin akateemisesta kirjakaupasta just kirjan "Pilatesharjoituksia" Alycea Ungaro.
      Mukaan tulee dvd ja tarvitsee ostaa vielä 1 kg painot. Hinta 23.90

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe