Mitä on täysillä eläminen?

Kirsi,

Mitä tarkoitetaan, jos sanotaan elävänsä täysillä? Ihminen on esim. luvannut elävänsä uuden vuoden täysillä. Onko se kaupallisten markkinoiden lanseerama käsite, koska suurin osa tekemisestämme ja olemisestamme on kaupallisten markkinoiden sanelemaa. Tarkoitetaanko "täysillä eläminen" esim. matkustelua, rannalla makoilua, kylpylässä oleskelua, juhlimista yms. ? Jotkin tekemisemme ovat itsemme esille tuomista, halu tulla huomatuksi vastakkaisen sukupuolen taholta. Elän täysillä?

44

5025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultainen keskitie

Tekee sellaisia asioita, joista itse pitää ja joita arvostaa : )

Vrt. Ottaa hetkestä kaikki irti ..., ihmisarvoinen elämä = ei ole liian ahdistunut, tuskainen , masentunut elämään, voi tehdä itselle mielekkäitä asioita, ihmissuhteet suht. kunnossa, pitää itsestään, saa olla oma itsensä enimmäkseen ainakin.

• keskitietä?

Keskitietä ? entäs kultaista keskitietä?

Halusit ottaa hetkestä kiinni eli mulle kaikki heti ja se mikä on tässä ja nyt! Ihmisarovistako se on ajatella vain itseään ja kuin juoppo kun on pullo niin otan vain itse!

Itselle tehtävät asiat tosiaan peilaa sitä että on masentunut ym ahdistunut ja tämä on kaupallista harhaa jota "mielekkäillä aisoilla" korvataan. Ihmis suhteiden kunto on juuri useimmiten kiinni koska edellä suoritetut itsekkäät toimet ajaa suhteet kunnottomiksi!?

Itsestä pitäminen on kai juuri se ettei tarivitse noita tuotteistettuja pakkooireita suorittaa itselleen vaan hyväksyy ja tyytyy itseensä.

Saa olla oma itsensä heti kun lopettaa muiden syyttämisen sen estämisestä!

• nixi nurkka.
        keskitietä? kirjoitti:

Keskitietä ? entäs kultaista keskitietä?

Halusit ottaa hetkestä kiinni eli mulle kaikki heti ja se mikä on tässä ja nyt! Ihmisarovistako se on ajatella vain itseään ja kuin juoppo kun on pullo niin otan vain itse!

Itselle tehtävät asiat tosiaan peilaa sitä että on masentunut ym ahdistunut ja tämä on kaupallista harhaa jota "mielekkäillä aisoilla" korvataan. Ihmis suhteiden kunto on juuri useimmiten kiinni koska edellä suoritetut itsekkäät toimet ajaa suhteet kunnottomiksi!?

Itsestä pitäminen on kai juuri se ettei tarivitse noita tuotteistettuja pakkooireita suorittaa itselleen vaan hyväksyy ja tyytyy itseensä.

Saa olla oma itsensä heti kun lopettaa muiden syyttämisen sen estämisestä!

Nyt kannattaa elää jos meinaa elää?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8752016

• Arvailijanro2

Ehkä asioiden ja sanojen merkitys on kaikille omanlaisensa. Toisille toi voi olla jotain oman tyhjyyden tunteensa täyttämistä erilaisilla harrastuksilla ja tapahtumilla ja toiminnalla.

I

• Täydet päin seinää.

- Jos auto alla, ajetaan niin lujaa kuin pääsee.
        - Jos ryyppää pitää ryypätä täysipäiväisesti.
        - Jos nai pitää naida koko päivä joka päivä.
        - Jos...
        Kaikki asiat täysillä tai ei mitään ilman jossittelua

• arvailija kolme

Jollekin muulle jotain muuta.

Minä elän täysillä jo silloin, kun saan tuntea kaikki tunteet, mitä elämä tuo eteeni. Ilot ja surut. Elämiseen liittyvät tunteet tuovat sisällön omaan elämääni. Ei sen tarvitse olla elämysten hakua. Se voi olla ihan arjessakin. Tylsältä näyttävässä sellaisessa. Pelkkää onneahan ei kai kenenkään elämä ole. Toivon niin, koska tulisin pian kateelliseksi. ;)

Minä maallikkona ymmärrän uudenvuodenlupauksena täysillä elämistä lupaavan lupaavan elää kuin viimeistä päivää. Jos eläisi kuin päivä olisi viimeinen. Kuka sen sitten mitenkin toteuttaisi. Täysillä. Tekisi tänään sen, mistä on aina haaveillut. Ei siirtäisi huomiseen.

• givande

Rio Cola-jäätelö. Sana Voila, hevosen väritys, onnistunut siitos, auringon lasku kalliolla ilman hellettä, kauniit vihreät merkit keväisessä luonnossa, koiran käytöskoulu, ojaan veto. Riippuu varmaan vähän ammattiryhmästä. Koordinaatisto tai uusi matematiikan kaava, kaikkihan jo erottaa että nämä ovat eriasioita?

Vai yliminän kehittäminen ja sen auskultoiminen loppuun palamisen seurauksena, ajatuksella vain minä ja kaava, olen keksijä. Mutta missä on oma ajatus? Heurekassa...

• En ymmärtänyt...
        givande kirjoitti:

Rio Cola-jäätelö. Sana Voila, hevosen väritys, onnistunut siitos, auringon lasku kalliolla ilman hellettä, kauniit vihreät merkit keväisessä luonnossa, koiran käytöskoulu, ojaan veto. Riippuu varmaan vähän ammattiryhmästä. Koordinaatisto tai uusi matematiikan kaava, kaikkihan jo erottaa että nämä ovat eriasioita?

Vai yliminän kehittäminen ja sen auskultoiminen loppuun palamisen seurauksena, ajatuksella vain minä ja kaava, olen keksijä. Mutta missä on oma ajatus? Heurekassa...

Siis mitä IHMETTÄ!? :/

• jotta elää tunnin tai kaksi kauemmin kuin uimataidottomat kun kasvihuoneilmiö metaanikaasujen
      vauhdittaman aiheuttaa vedenpaisumuksen jossa suurin osa ihmisistä hukkuu

• hukku

niin et huku

• SINKSANKSUNK
        hukku kirjoitti:

niin et huku

Paitsi jos se törmää jäävuoreen niinkuin Titanic tai vaikkapa Vapauden Patsaan ukkelin hattuun ja pohjaan tulee reikä...

Olis niin hauskaa olla uppoavassa laivassa...

• vinkuu hengitys

visa vinkuu ilman seurauksia sekä elellä yli varojen joka suhteessa , täysillä eläminen pitaisi tarkoittaa olla oma itsensä mieli avoimena ja rohkeana sekä tuntea vastuun tekemisistään ja olla tuhomatta omaa ja muiden elmää

• Tallinnassa halpaa.

Paistinliha tarjouksessa...oliko se 6.95 vai 7.95 per kilo.
        Virossa 70 kiloa 50 eurolla eli 0.70 euroa kilo. Lihan nimi oli Tatjana.

• Nauttijatar

Täysillä eläminen tarkoittaa sitä, että kerää nautintokokemuksia kovalla kiireellä eikä ajattele tekojensa seurauksia..:)

• 21-vuotias mies

Mielestäni "täysillä eläminen" on käsite, jonka jokainen ihminen mieltää ja saakin mieltää aivan omalla tavallaan. Ei sille taida olla mitään tiettyä selitystä. Tietysti jokaisen olisi hyvä elää onnellisesti - elämästä nauttien - ja tehdä sitä, minkä katsoo parhaaksi! Kuka nauttii mistäkin asiasta...
      Silloin kun ihminen on ONNELLINEN, hän on mielestäni osannut "elää täysillä".
      Jokainen tietysti selittää tuon asian aivan omalla tavallaan, koska mieltymyksiä on niin hurjan monenlaisia, mutta ainakaan itse en osaa tulkita sitä tämän paremmin =)

• esdrtfyuhgkjiolpöå

"Elä täysillä" , sen sanomisella yllytetään, kannustetaan, huiputetaan, kehoitetaan, mainostetaan ja niin edelleen.

Se on slogan jota ei voi suoraan määritellä, jokainen ymmärtää sen eri tavalla. Se on vittuilua kun se sanoo ríkkaasta perhestä oleva lukiotyttö köyhästä perheestä olevalle luokkatoverilleen lähtiessään perheensä mukana shoippailemaan Pariisiin.

"Elä täysillä" on niin epäjohdonmukainen sanonta, että uskon mainosmiesten vääntäneen sen vaikka maailmanympärimatkojen vauhdittamiseksi.

Itse olen elänyt täysillä, mutta se ei ole koskaan ollut tietoinen valinta vaan veren kohina on ajanut
        eteenpäin elämään kolmekin vuorokautta putkeen nukkumatta tuntiakaan siinä "koskenlaskussa".

• Oodi-995

sujuvasti ja vaivattomasti.
      Olen äärettömän yltäkylläisyyden lähde.
      Olen hyvin kiitollinen monista saamistani siunauksista.
      Tiedän, että käymme kaikki läpi suuria muutoksia.
      Sen sijaan että kiellän ja vältän sitä, mitä tapahtuu,
      käytän tilaisuuden rakastaa itseäni ja hyväksyä itseni syvällisesti ja täysin.
      Luotan, että kaikki on hyvin ja niin, kuin on tarkoitus olla.

• INSTRUMENTTI

onnistumistasi ei mitata sillä,
        miten toiset suhtautuvat sinuun, miten ystävällisiä he ovat sinulle
        tai mitä asioita he sanovat sinulle.
        Sitä ei mitata omistamillasi aineellisilla tavaroilla tai tekemälläsi työllä.
        Sitä mitataan sillä, miten voitat kunkin tilanteen ja opit riippumatta siitä,
        miten vaikeaa uskot sen olevan. Onnistumistasi mitataan sillä,
        miten pystyt löytämään voimasi joka tilanteessa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8326501/flat

• Ahmed ahne

Oliskohan se jotain sellaista miten Matti Nykänen elää tai semmoista millä rötösherrat palkkaa saa?
      Tai ihan huu-haa feikki toimistotöitä tekevät ? Ellei jonkin tiskintakana olevat?
      Täysillä ei kaikki voi kumminkaan elää samalla lailla ainakaan velkarahalla. Tai silloin kun mikään ei riitä
      eikä mikään tunnu enään miltään. Keinotodellisuus sen kun lisääntyy sitä mukaa kun vieraannumme..
      ties mistä uusia virikkeitä kaikille.

• Ymmärränkö

Täysillä elämä, liian suuri sana monelle. vähempikin riittäis,norsupyssyllä pikkulintuja metsästämään.

• -mirkku-

Varsinkin nuoret ihmiset käsittävät tuon täysillä elämisen riehakkaaksi elämäntavaksi tyyliin "elä kuin viimeistä päivää", jolloin otetaan ilo irti kaikesta mahdollisesta ja etsiskellään nautintoa uusien kokemusten kautta.

Itselleni se tarkoittaa sitä, että uskaltaa toteuttaa unelmiaan ja toisaalta myös sitä, että uskaltaa elää omanlaistansa elämää. Eli ei elä näennäisesti täysillä, vaan tekee niitä asioita, joista oikeasti itse nauttii, vaikka ne ei ympäristön käsityksen mukaan niin hauskoja olisikaan. Mielestäni Viivin ja Wagnerin Wagner on hyvä esimerkki siitä, miten voi olla onnellinen vaikkei aina mennä tohotakaan :D Joskus olen kuullut, etten elä täysillä, jos en esmes ole lähtenyt räkälään perjantaina. Toisaalta, paikallisräkälä ei vastaa käsitystäni hauskanpidosta, mielestäni nimenomaa elän täysillä, kun en mene sinne räkälään teeskentelemään että on kivaa.

Täysillä eläminen on pahimmillaan suorittamista, jolloin ihminen harrastaa tiettyjä asioita siksi, että harrastaessaan niitä hän näyttää ulkoisesti elävän täysillä, vaikkei sitten itse olisi niin innostunut.

Jos itse lupaisin elää täysillä tämän vuoden, se kai tarkoittaisi sitä, että harrastaisin niitä asioita, joista eniten nautin ja toisaalta voisin yrittää toteuttaa sellaisia unelmia, jotka eivät tähän mennessä ole olleet mahdollisia.

• Rosavista

Täysillä eläminen on, hyväksymistä,myötätuntoa, oivaltamista,rakkautta, Emme ole täällä itseämme varten.

• täyttä elämää

Minun mielestäni se on elämää jossa elän rehellisesti ja aidosti jokaista elämäni päivää tunteilla ja järjellä. Ei voida ajatella mustavalkoisesti että se on joko juhlimista, matkustelua tai jotakin muuta. Siihen sisältyy kaikki elämän arki ja juhla. Elämää jossa katsotaan lopusta käsin ensin elämän rajallisuutta ja ymmärretään, että elämä on niin lyhyt ja miten voin elää sen niin kuin jokainen päiväni olisi viimeinen. Hyviä tekoja omalta osaltani voimieni puitteissa, niin että kukaan ei saa osakseen minulta tulevaa katkeruutta, ei vihaa tai kaunaa, vaan välittämistä ja rakastamista. Elämä on liian lyhyt vihaan ja tarpeeksi pitkä osoittaaksemme rakkautta läheisille aidosti toisista välittämällä, tehdään parhaamme omista puutteistamme huolimatta.

• Liime

Annan tänä vuonna itselleni mahdollisuuden elää täysillä ja täyttä elämää. Ei minua kukaan ole rajoittanut tai kieltänyt siitä aiemminkaan. Elämä on tarjonnut haasteita roppakaupalla ja olen aiemmin kokenut jonkun muun ihmisen rajoittavan itseäni. Kuitenkin viimekädessä olen itse vastuussa tunteistani ja kokemuksistani. Luon ne kaikki itse, joten minulla on valta myös valita ne.
        Tulppa, joka on rajoittanut minua on ollut alkoholi. Kohtuu ja kohtuuttomuuskäyttöä vuorotellen. Lasi viiniä oli lupaus olla tekemättä ja ajattelematta mitään "kehittävää". Se ensimmäinen avasi tien lukuisille muille ja sain vain olla ja öllöttää.
        Melkoinen rangaistus, jonka itse olin langettanut itselleni. Koin, etten ollut tarpeeksi hyvä ansaitakseni mielenrauhaa ja tasapainoa. Heti kun elämä tuntui sujuvan liian suopeasti, meno oli helppo pysäyttää "palkkioviinipullolla" Askel eteen ja kaksi taakse...
        Vuoden 2010 vietän tipattomana. Aika on nyt siihen kypsä. Ansaitsen parasta ja otan sen vastaan. Mitä ensi vuonna, jää nähtäväksi.
        Iloa ja valoa kaikille
        (En ole tullut uskoon :)

• eläkemuori

Elelen nyt täysillä oltuani eläkkeellä pari kuukautta-siis ryyppäänpä tuossa kahvit ja alan ettonneelle!Eli
      elän täysillä itselleni!

• Puoliteholla elävä

Jollekin täysillä eläminen voi olla piehtaroimista mahdollisimman monen kumppanin kanssa lakanoissa. Toiselle se on runsasta matkustelua. Joku muu elää täysillä tekemällä asioita hetken mielijohteesta. Jonkun mielestä vain perheen kanssa vietetty laatuaika on täysillä elämistä. Eli ei sitä voi yksiselitteisesti määritellä.

• mietintätäliiankauan

Tietenkin. Kumpi oli ensin muna vai kana? Muna. Kumpi oli ensin elämykset vai itsensä tunteminen? Elämykset. Elämysten kautta vasta opitaan tuntemaan itsemme, joten miten voisimme elää täysillä vain tyytymällä siihen että tällainen olen ja tästä pidän. Täysillä eläminen tarkoittaa sitä, että tarttuu tilaisuuksiin joita tulee esille, eikä vaan jumahda vanhoihin kaavoihin. Eikö?

• -mirkku-
        mietintätäliiankauan kirjoitti:

Tietenkin. Kumpi oli ensin muna vai kana? Muna. Kumpi oli ensin elämykset vai itsensä tunteminen? Elämykset. Elämysten kautta vasta opitaan tuntemaan itsemme, joten miten voisimme elää täysillä vain tyytymällä siihen että tällainen olen ja tästä pidän. Täysillä eläminen tarkoittaa sitä, että tarttuu tilaisuuksiin joita tulee esille, eikä vaan jumahda vanhoihin kaavoihin. Eikö?

Oman alati muuttuvan ja epävarman lapsuuteni jälkeen olen oikeastaan oppinut arvostamaan sitä, ettei kaikki koko ajan muutu ja että elämässä on jokin kiinnekohta. Meitä on niin moneen junaan. Mutta toisaalta, ei saa olla liian ennakkoluuloinenkaan, muuten saattaa jäädä moni hauska kokemus saamatta:)

Mutta mitä tulee sellaisiin tekemisiin/harrastuksiin, joista on kokemusta, niin on hyvä miettiä mitkä aivan oikeasti itseään kiinnostavat, olkoot se vaikka pitsinnypläys, joka kaverin mielestä on kuolettavan tylsää. Eli että seisoo rohkeasti sen takana, mistä itse pitää ja minkä arvelee tekevän itsensä onnelliseksi. Inhaa olisi kuolinvuoteellaan todeta, että on elänyt näennäisen täydellistä elämää, muttei ole itse siitä juuri saanut kicksejä.

"Kaikki heti tänne mulle nyt" on kolikon kääntöpuoli tuossa täysillä elämisessä. Se ei mielestäni onnellista elämää takaa.

"Elä täysillä" tarkoittaa itselleni myös sitä, että käyttää käytettävissä olevat mahdollisuudet onnelliseen elämään ja pyrkii kohti omia unelmia, paino sanalla omia.

• Benny12

Olen myös miettinyt mitä tuo tarkoittaa? Ja miten pystyy elää täysillä jos on duunissa?
      Pitääkö silloin elää täysillä viikonloput? Sit on puolkuolleena duunissa eikä jaksa hoitaa mitään.. täysillä..
      Taitaa olla jotain naisten juttuja..

• jenny+098765

Ehkä ois sitten kannattanut etsiä duuni, mistä saa enemmän kun sinne antaa. Itse saan toki rahaa, mutta muutakin. Ei tuota vaikeuksia kokea elävänsä täysillä ja olla töissä.
        Tietty muitakin juttuja on, mutta työ on osa elämääni, ja hyvä osa :)
        Ja ei, ei ne munkaan kaksi ekaa suurinta haavetta töistä toteutunut, mutta etsin niin kauan että löysin. Ja jos hukkaan, etsin uudelleen.

Taitaa tuo olla tuota miesten puhetta. Mutta ittepähän valitsette.

• Tunnen tyypin jolle täysillä eläminen tarkoittaa lepoa ja löhöilyä. Sitten on joitain sellaisia, joille täysillä eläminen on kaatokännit tai/ja raskaat työt mahdollisimman vähillä unilla.

Minulle täysillä eläminen on pitää hauskaa ja tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä. Vietän silloin yleensä enemmän aikaa kavereiden kanssa ja omissa harrastuksissani. Kaikki mitä teen, pitää tehdä kiireettömästi ja rauhassa.

• thibert.x

Minulle täysillä eläminen on tavoitteita ja päämääriä, ja niiden toteuttamista.

En ymmärrä ihmisiä, jotka vain "ovat"; haikailevat asioita; eivät tee sitä, mistä ovat haaveilleet; luopuvat asioista kerta toisensa jälkee Ymmärrän tällaisen käytöksen siten, että ihminen on passiivinen, mielikuvitukseton, ja tietyllä tapaa heikko. Ajattelen myös, että tällainen ihminen ei ymmärrä, mitä elämä on. Että se kuluu ja on loppu nopeammin kuin tajuaakaan.

Olen ymmärtänyt vasta myöhemmin, että on todellakin ihmisiä, jotka eivät oikeastaan odota elämältä yhtään mitään.

• ei tavotteita

tuohan oli juuri kuvaus minusta. mä oon 25v joten kai tässä vielä jotain kerkiää tehdä mutta se miksi minä en "elä täysillä" johtuu siitä että en edes oikeastaan ole koskaan tiennyt mitä elämältä haluaisin. jos mä haluaisin jotain asiaa niin pakkohan sitä on ajatella realistiseltakin kantilta että tuleeko se todennäköisesti tapahtumaan myös?

mutta kyllä, olen vasta nyt alkanut tajuamaan eka kertaa että elämä kuluu ja kohta oon jo 30. ihan äsken olin 17. ja mä oon vaan paikoillani.

• slowdy

Sanoisin, että täysillä eläminen tarkoittaa täyttä tuntemista siinä tilanteessa missä on ja mitä sillä hetkellä tekee. Tietenkin se on myös jonkin tekemistä. Siihen tekemiseen pitäisi siis liittyä myös mahdollisimman täysi tunteminen, että sitä voisi nimittää täysillä elämiseksi. Usein ihmiset haluavat tavallaan "typistää" jonkin asian käsittämään pelkkää tekemistä, toimintaa, koska se on kuitenkin tavallaan se helpompi tie. Asian syvempi ymmärtäminen ja kohtaaminen älyn ja tunteen tasolla on usein paljon vaikeampaa.
      Tarkoitan sillä "tekemiseen typistämisellä" esimerkiksi niitä uskovaisia, jotka suorittavat tiettyjä tiukkaan rajattuja ulkoisia rituaaleja, joidenkin tiettyjen asioiden tekemistä, jotka heidän mielestään sitten osoittavat heidän olevan todellisia uskovia. Tai vastaavasti niitä ihmisiä, joiden mielestä esimerkiksi ryyppääminen ja kaikkien mahdollisten vastaan tulevien kumppaneiden naiminen ovat osoitus täysillä elämisestä. Se ei ole silloin täysillä elämistä jos se toimii esimerkiksi jonkinlaisena pakona todellisuudesta ja omassa elämässä olevasta tyhjyyden tunteesta. Silloin se on oikeastaan täysipainoisen elämisen väistämistä, koska sillä hetkellä pitäisi myöntää sen hetkiseen elämiseen kuuluvan tyhjyyden tunteen olemassaolo, ja pyrkiä sen yli tiedostamalla se ja selvittämällä sen syyt.

MikkoA

• Uupunut_matkaaja

Minä olen esimerkki ihmisestä, joka ei elä elämäänsä täysillä. Teen vielä pienen hetken ajan työtä, joka ei tuota minulle paljoakaan mielihyvää. Olen niin puhki päivän jälkeen, että en jaksa muuta kuin maata sängyllä ja tuijottaa tyhmänä kattoa. Koska olen aivan puhki, minulla ei ole voimavaroja solmia uusia ihmissuhteita, harrastaa, käydä lenkillä, opiskella. Hyvä jos jaksan puhua vanhojen kavereiden kanssa välillä puhelimessa. Elämäni on muuttunut täysin ilottomaksi enkä jaksa tarttua mihkään ylimääräisiin virikkeisiin. Ylimääräinen tekeminen rasittaa tällä hetkellä enemmän, kuin antaisi energiaa.

Voisin siis ajatella, että täysillä elävä ihminen toimii päinvastoin kuin minä. Hän tekee asioita, mistä saa mielihyvää. Tarttuu hetkeen, kokee iloa. Jaksaa tehdä erilaisia juttuja liikaa siitä rasittumatta. Toteuttaa itseään, kokee ettei aika mene hukkaan. Keräilee mukavia muistoja. Eikä niihin tarvitse liittyä aina rahaa.
      Mukavia juttuja voi tehdä ilman sitäkin tai pienellä rahalla. Jos tuhlailu on ainoa tavoite ja mielihyvän lähde elämässä, niin kyllä ihmisellä on silloin jotain pielessä omassa sielussaan.

• slaj

Minulle täysillä eläminen on ollut vaikeaa. Olen antanut elämästäni monia vuosia muille, ja elänyt heidän elämäänsä. Lapsista en osannut päästää irti, mutta kun irrottautuivat sitten väkisin, niin ihmettelin vuosia oman elämäni tarkoituksettomuutta. Sitten sen oivalsin..nyt minulla on vihdoin oma elämä ja voin tehdä mitä mieleen tulee. Nautin elämästä, ja se on sitä täysillä elämistä.

Ei minun elämässä kovin paljon tapahdu, eikä tuttavapiirikään ole mikään iso. Tämä on kuitenkin minun elämäni, ja minä viihdyn siinä.. sanokoot muut mitä lystäävät:-)!

• iy8utyf

Eikös sen määrittele jokainen itse, mitä se itselle on? Eihän kaikilla ole edes samoja mahdollisuuksia, esim. rahallisesti tai fyysisen terveyden puolesta. Voithan sä ajatella että sun elämässäs kaupalliset markkinat sanelee mitä sä teet, mutta kyllä mä koen itse sanelevani mitä mä teen. Otan vastuun siitä.
      Täysillä eläminen voi hyvinkin tarkoittaa juhlimista ja rannalla makoilua, jos sen ihminen kokee täysillä elämiseksi... Ja suurimman osan varmaan täytyy etsiä se oma "täysillä".

Hyvä voisi olla, jos jokainen eläisi niin hyvin ja rohkeasti kun osaa. Eli siis oikeasti rohkeasti, uskaltaa rakastaa, laittaa tavoitteita ja taistella niistä, uskaltaa ottaa riskejäkin joskus, uskaltaa myöntää omatkin virheet ja korjata niitä, uskaltaa kasvaa ihmisenä ja katsoa peiliin, uskaltaa toteuttaa ainakin osan haaveistaa,-ja ylipäätään uskaltaa haaveilla! Niin, ja jos vastakkaista sukupuolta kaipaa, niin pitäähän sekin uskaltaa kohdata, samoin se miten sen sitten löytäisi Sen Rakkaan. Ja kyllä, tottakai, jos seksiä kaipaa, niin seksiähän on sitten saatava. Intohimoisesti voi elää uskaltaen harrastaa ja toteuttaa luovuuttaan, tai että uskaltaa olla osallistuva.

Tietenkään sen ei tarvitse tarkoittaa vastuuttomuutta: harvalle se kuitenkaan vapautta ja mitään saavutuksen tunnetta tuo, eli siis onnistumista. Jos seksiä haluaa, niin kannattaa kondomia käyttää, muuten halu ja himo voi muuttua hiviksi ja peloksi. Jos vaan touhottaa eikä koskaan huomaa tutkailla itseään, voi touhottaa itsensä burn outtiin. Jos kenet tahansa vastakkaisen huolii, saattaa kahmaista kasan sontaa,-ja ei se mitään, jos ei ehdi jo naimisiinkin sen kanssa... Jos haaveilee aina mahdottomista, vaan masentuu, ja jos ei muista, että tosiaan, ei kaikkien haaveitten tarvitse toteutua ja suurin osa toteutuvistakin vaatii työtä! Jos työtä pelkää, tuskin saavuttaa mitään kovin suurta.

Ja jos asioita ei tee omana itsenään ja mahdollisimman aitona, voikin olla hankalaa nauttia mistään, eikä varmaan koe elävänsäkän koskaan täysillä. Siksi kaikkien täyillä ei voi olla sama asia, se mitä toiselle on hieno ja hurmio, voi toiselle olla yöks ja turmio!

Ja sitä rataa. Tietty siinä mielessä, rannailla makoilu on aika vaatimatonta täysillä elämistä, tai joku bilettäminen, tavallaan.

Mutta kukas mä olen sitä kenenkään toisen puolesta sanomaan :)

• xxxxxx8

mielestäni sana voisi viitata tähän, ihan yksinkertaista eikö niin

• 46v

,,että on aina oma itsensä sellaisena kun on,, -oman tien kulkija, ei liity massaan,,itse en koskaan ole tehnyt mitään sen takia, että pitää tai täytyy tehdä,,- teen vain sen mitä itse haluan tehdä,,-toteuttaa ja kulkee kohti omia unelmiaan on ne mitä tahansa,arkipäiväisiä,, -ei tarvii tavoitella suurta eikä täydellisyyttä, pelkästään hyvää elämää, -menee ja tekee mitä milloin haluaa tai ei tee mitään,, -nauttii ja ioitsee kaikista pienistäkin asioista,,, -katselen elämää avoimin silmin ja uteliaana,, -avoin mieli kaikelle uudelle,,voi näyttää kaikki tunteet, kun elämä heittelee suuntaan tai toiseen,, ---elää täysillä on mulle sitä, että elää elämää ihan sillai kun itse haluaa,, elää kokonaisvaltaisesti,,mun elämä, on mun elämä ei kenenkään muun,, olla onnellinen,, elää nyt tässä hetkessä.

• Minervä

Oikeasti älä kysy noin päivän selviä essee-vastauksia. Sun pitää itse sitäpaitsi pian pohtia näitä päiväkirjaasi. Olethan jo ajatellut juridiselta kannalta kaulapanta kysymystäsi? Loukkaako se ehkä ihmisryhmää?

• doktorov

..maailmassa ihmiset elävät jos eivät edes tajuu mitä se oman elämänsä täysillä eläminen tarkoittaa? Huh huhh..ja näitä vastauksia. Selityksetkin saa alapeukutusta. Huh huh. Pelkkää pullamössöö jänishousuja kaik tyyni tai melkein.Tekee mistä tykkää..toteuttaa itseänsä vaikka se maksais maltaita jne. Haluu jotain ja toteuttaa sen. Yksinkertaista.

• elämisen ilo

Eletään jokainen päivä sillai kun tapahtuu ja tulee tekemisiä.Ja mikä tärkeintä,uskaltaa olla tekemättä mitään.Olla vaan.Koko persoonalla ,mikä ihminen on!Tiedäthän,tunnethan itsesi ja jos et tunne opiskele itseäsi.Mutta muista,et ole yksin,meitähän on joka lähtöön.Eli elä ja anna toistenkin elää.Ja tärkein vielä:Elämä jatkuu senkin jälkeen kun hengität viimeisen hengen vedon.Valinnan teet täällä eläessäsi,kummassa paikassa tulet elämään sitten täysillä.

• Indianajones-

[quote]
      Seikkailun suolainen maku

...On parempi katua sitä mitä tuli tehtyä, kun sitä mikä jäi tekemättä...
      [/quote]

Toisin sanoen, tee sitä mikä tekee sinut onnelliseksi ja elä elämäsi itseäsi varten. Jos sinun elämäsi on rannalla makoilemista, niin makoile rannalla :) - minun täysillä eläminen on meri ilma, ja purjehdus, ja sitä toteutetaan ja sitä mietitään ja sitä eletään ja siitä nautitaan täydellä sydämmellä. Täysillä. :)

• Minervä

elämälle... Mä en purjehdi, mä toivon sen sijaan. Kyynel purjehtii poskia pitkin, hymyhuulesta saat toivomasi ystävän, ripsestä höyhenen ja toivomuksen kevyen. Nämä on tosi naurettavia. höyhen purjehtii ilman halki, etsien ystävää. Fysikaalisesti se etsii kahden kauppaa tai Matulaa. "Hän" on rikos, höyhen siis,hänestä on tehty sellainen. Kivemmiltaan sä voit olla ilman höyhenen ja naulan liittoa pelkkä ilmainen? Ei kai näin nyt ole asiat? Aistit kovemmat, kiroillaan hetken verran, sanat rivoimmat, vieraalle kielelle käännettiin, Jumalaako etsittiin? Kultaisen onnen saimme, missä onpi naisasiamme?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      6050
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      115
      5613
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5277
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3325
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2829
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2611
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2330
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2140
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1960
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1841
    Aihe