Lihapullien OKSETTAVA haju.

Jök jök!

Mistä johtuu eineslihapullien suorastaan oksettava haju? Kun paketin avaa, iljettävä löyhkä leviää koko keittiöön ja jääkaappiakin inhottaa avata, kun siellä lihapullapaketti. Valmistaja kuin valmistaja, haju on kaikilla sama. Mitä ihmettä ne oikein tunkevat lihapulliinsa?

31

2842

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin...

      lihapullat saa, kun itse valmistaa isoäidin ohjeen mukaan.

      • nyt...

        ollut lihapullien tekemisestä, vaan eineslihapullien hajusta. Etkö osaa lukea?


      • tuota noin...
        nyt... kirjoitti:

        ollut lihapullien tekemisestä, vaan eineslihapullien hajusta. Etkö osaa lukea?

        kun itse valmistaa, ei tarvita mitään suojakaasua. Lihapullathan on pakattu suojakaasuun.


      • T(y)yppi
        tuota noin... kirjoitti:

        kun itse valmistaa, ei tarvita mitään suojakaasua. Lihapullathan on pakattu suojakaasuun.

        Typpi on hajuton kaasu.


    • 7+20

      ja haju on kuvottava, eikä niitä kaupan kökkeröitä voi edes kutsua lihapulliksi

      • pieru ja pyörykkä

        ettei samaan aikaan pääse pieru, sekin saattaa rapula-aamuna seurata tapahtumia, yhtä oksettava vaikka on oma.


      • Iiiibrahimmi
        pieru ja pyörykkä kirjoitti:

        ettei samaan aikaan pääse pieru, sekin saattaa rapula-aamuna seurata tapahtumia, yhtä oksettava vaikka on oma.

        avata lihapulla paketti jo kaupassa,nuuhkia aromia.jos haju on vielä sama kaupassa niin jätä ihmeessä herkkulihapullerot sinne.näin minä aina toimin kaupassa,haluan lihapullani aina ilman ylimääräisiä hajuloita.


      • olla.

        Suojakaasuna on hajuton typpi, ja sitä paitsi haju jää pakettiin, vaikka kaasu haihtuu heti.


      • varas85
        Iiiibrahimmi kirjoitti:

        avata lihapulla paketti jo kaupassa,nuuhkia aromia.jos haju on vielä sama kaupassa niin jätä ihmeessä herkkulihapullerot sinne.näin minä aina toimin kaupassa,haluan lihapullani aina ilman ylimääräisiä hajuloita.

        kun avaat kaupassa sen lihapullapaketin olet myös valmis maksamaan sen :)


    • lihapulla vm

      Tehkää itse lihapullat. Pakastakaa vaikka pariin-kolmeen pussiin, niin saatte hyvin palleroita aina kun haluatte eikä tarvi syödä noita. No kelatkaa nyt, paistijauhelihan kg-hinta on isompi kun valmispyöryköiden, no se voi jo jotain kertoa..

      • voi sen höperö

        ei ne lihapillut ole täyttä jauhelihaa, pillusakin on enempi lihaa, jauhoja ja muita aineksia kaupan lihapillut sisältää, laske siitä kilohinta ja kelaa rauhassa.


      • ollut...

        kyse lihapullien tekemisestä, vaan eineslihapullien hajusta. Etkö osaa lukea?


      • höperöpillu
        ollut... kirjoitti:

        kyse lihapullien tekemisestä, vaan eineslihapullien hajusta. Etkö osaa lukea?

        on oma luontainen haju, ei välttämättä niin paha kuin eineslihapullien. Mutta viimeisestä pesusta riippuen ehkä sama.


    • Ma(i)steri

      on säilyvyyden vuoksi suojakaasua, joka kieltämättä haisee pakettia avatessa pierulle. Sama haju on myös joissakin leikkeleissä. Sitä hajuahan sinä tarkoitit. Toinen mahdollisuus on monissa einesruoissa käytetty natriumglutamaatti, joka taas haisee hielle.

      • supeRnakki

        ^ hiki ei itsessään haise millekkään.
        Hikisen hajun saa aikaan ihon bakteerit ja kaikilla on omanlaisensa hienhaju.


      • Suojakaasu typpi

        on hajutonta. Lihapullien paskanhaju ei myöskään haihdu mihinkään, vaan jää päiväkausiksi jääkaappiin.


    • sadfgx

      mikä ei kelpaa ns. aitoon lihaan, eli teurasjätteet, kuten sorkat, suolet, aivot jne. kuin myös veri ja mahalaukun sekä peräsuolen sisältökin! Kiitos kehittyneen mausteteollisuuden, maun saa peitettyä ja haju peittyy suojakaasun katkuun.

      Kuten joku joskus on maininnutkin, sen jälkeen kun olet vieraillut liharuokavalmistamossa, et enää koskaan syö lihavalmiste-eineksiä.

      • 1+1=2

        Voisitko ystävällisesti antaa linkin väitteillesi, jos et itse osa niin pyydä äidiltäsi apua, minkä ikäinen olet?


      • ,.-,.-,.-
        1+1=2 kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti antaa linkin väitteillesi, jos et itse osa niin pyydä äidiltäsi apua, minkä ikäinen olet?

        Siis ihanko vain haistelua varten niitä lihapullia ostatte?

        Jos syödä aiotte lihapullia, niin tehkää toki itse, hajunkin voi silloin itse määrittää.


      • syömään niitä

        eineskakkaroita. Ei oikein edes uskalla kuvitellakaan mitä niihin tungetaan, mutta suolistosta ulos tullessaan haju on todella karmiva. Jotain supermätänemistä luultavasti tapahtuu. Ihme, että moista myrkkyä saa edes ihmisille syöttää. Luultavasti eläinsuojelusäädökset kieltävät ankarasti einestuotteiden syöttämisen sioille.


      • Suomen laki

        kieltää käyttämästä teurasjätettä, aivoja, suolia jne. ihmisravinnoksi, joten älä anarkistivegaani yritä kusettaa!


      • Tutkijago
        syömään niitä kirjoitti:

        eineskakkaroita. Ei oikein edes uskalla kuvitellakaan mitä niihin tungetaan, mutta suolistosta ulos tullessaan haju on todella karmiva. Jotain supermätänemistä luultavasti tapahtuu. Ihme, että moista myrkkyä saa edes ihmisille syöttää. Luultavasti eläinsuojelusäädökset kieltävät ankarasti einestuotteiden syöttämisen sioille.

        Mitä pahempi haju sitä parempi ravinto! Pierettämätön ruoka menee suoraan läskiksi vyötärölle.


      • Tutkijago
        Suomen laki kirjoitti:

        kieltää käyttämästä teurasjätettä, aivoja, suolia jne. ihmisravinnoksi, joten älä anarkistivegaani yritä kusettaa!

        Se on kyllä suorastaan maagista että kun laki kieltää niin ei ne aivot uppoa sinne lihamyllyyn ei sitten millään, sama homma suolien kanssa ne ovat kuin terästä jos niitä yrittää laittomasti jauhaa lihapullaksi.


    • keittopeitto

      Pakastelihapullissa ei ole pahaa hajua. Jos nyt välttämättä pitää ostaa niitä pullia valmiina, niin ottakaa kurssi kohti pakastealtaita.

    • jauheliha-oikea

      Nykyisten valmiiten paistettujen eineslihapullien ja jauhelihapihvien liha on erittäin huonoa sekä niissä on muuta kuin lihaa paljon ,eli sidekudoksia,rustoja jauhettuna ja ties mitä muuta.Niitä ei löydy yhdestäkään Grillistä,ravintolasta,tai oikeaa jauhelihapihvejä tekevistä liha-taloista.


      Kannattaisi kauppojen ottaa myyntiin niitä oikeita jauhelihapihvejä 100-200g joita kaikki Grillit ja ravintojat,ruokalat ostaa paistettavaksi hampurilaisten väliin.Se on täyttä oikeaa mureaa lihaa .

      Miksi ei löydy kaupoista niiitä ? Kuka valmistaja kerkeää ensiksi snellman ,atria,hk tai joku pienempi lihatalo, niile on todella isot markkinat. Esim samanlaiset jauhelihapullat menisivät kaupaksi.

    • Anonyymi

      Soijauute.

    • Anonyymi

      Oliko kyseessä kivikylän sonta paska kasat hyìiiii mikä haju

    • Anonyymi

      Käytetyt mausteet ja kokonaissuus niissä haisee.

      • Anonyymi

        Mausteet eli kasvikunnan tuotteet tuon hajun aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mausteet eli kasvikunnan tuotteet tuon hajun aiheuttaa.

        Sen takii omatekoset ei haise millekään.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, ne haisee hirveälle ja sille idiootille, että vain köyhät tekee itse lihapullia. Viisaampi ja vauraampi ostaa kaupasta tuotteita joitten veivaamiseen ei tartte itse vaivautua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe