Miten meitä onkaan petetty

Kuka onkaan vetänyt meitä ja vielä hölmömpiä EU;n päättäjiä nenästä ilmastoasiassa, muka energiasäästölamppujen autuaaksitekevällä vaikutuksella?

Nyt paljastuneen saksalaistutkimuksen myötä ne ovat melkeinpä järjestään huonompia ja saastuttavampia kuin hehkulamput. Niiden kestävyys, saastuttavuus elohopealla ja muulla ongelmajätteellään, yllättävän heikko valoteho ja vielä kalleuskin ovat pettymys varmaan jo suurimmalle osalle kuluttajista. Siinä saksalaistestissä oli kalleinkin energiansäästölamppu paljastunut suuremmaksi energiankuluttajaksi kuin vastaava hehkulamppu ja vieläpä siinä oli heikompi valotehokin.

Niin paljon on jo kertynyt kokemuksia varmaan meille suomalaisillekin kuluttajille niiden huonoista ominaisuuksista, että älkäämme uskoko kaikkea mitä kauppa ja teollisuus meille yrittää soopaa syöttää. Meille on paljon hehkutettu, että niitä käyttämällä me pelastaisimme maailman, heh, heh... Keskeneräinen tuote onkin paljastunut aikamoiseksi flopiksi, mutta ainahan meitä kuluttajia on ollut helppo pettää, kun siitä vaan tarpeeksi julkisuudessa rummutetaan. Tuskin EU;n suuret ja muka viisaat päättäjät uskaltavat pyörtää päätöstään hehkulamppukiellostaan, vaikka kuinka osoitettaisiinkin heidän olleen väärässä. Näinhän he taas joutuisivat eräällä tavalla tunnustamaan oman asiantuntemattomuutensa tässäkin asiassa.

Katsotaanpa miten tässä käykään, onneksi vielä on hehkulamppuja myytävänä, niistä sentään tulee myös sivutuotteena lämpöä tänne Suomenkin pakkasiin.

11

308

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei saatana

Miksi olet noin lapsellinen pelle?

• Minäpä olenkin juuri lapsellinen ja osaanpa pelleilläkin, mutta tuolla asenteella sinä jäät lapsettomaksi. Tuon tasoisella kommentoinnilla nimim. 'ei saatana' tule todellakaan koskaan oikeaksi isäksi, ja aikuiseksi kasvamisestakaan ei ole takeita.

Eli opi ajattelemaan ja hanki oikea elämä ;-)

• apukoulu

Tyypillinen hohelin skitso apukouluvastaus.
        Avustaja ei näytä olevan paikalla.

• 7410

• kmbz
        7410 kirjoitti:

No, hohheli, esitä sitten faktaa, että jutun kirjoittajat ovat väärässä.
        Ja vastaukseksi ei kelpaa se tyypillinen "pelle, hörhö, tieteenkieltäjä" -jokellus.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010510882168_uu.shtml

Tule sinäkin harhaan johdettu vihernatsi voittajien puolelle. 93% iltalehden lukijoista jo tappiamyöten täynnä YK kommunismia jäljellä on enää tosuskovaiset. Me voitimme, te hävisitte, AGW on ohi, get a life.

• Steurastaja

Pitää alkaa roudaan naapurista "pimeitä" hehkulamppuja trokaukseen!
      Paljonkohan niistä sais profittia.
      Entä mikä niitten tuontikiintiö henkilöä kohti.
      Ja sit, paljonko tulee rangaistusta laittomien lamppujen salakuljetuksesta?
      Entä halussapidosta?

Pss, onks tietoo ???

• valo pää

Ei muuta kuin suuri lamppusota käytiin ja ensimmäiseksi tavoitteeksi Suomessa on otettava se että surkeimmat "energiansäästölamput" poistetaan markkinoilta ja väärää tietoa antavat lampunvalmistajat on laitettava edesvastuuseen toimistaan.

• m ,v,m

virallisellla tasolla kuinka Neuvotoliittolainen tekniikka on ylivertaista ja kuinka hyvä auto Lada on. No kansa tiesi silloinkin paremmin kuin poliitikot jotka kyllä itse ajoivat länsiautoilla.

• kbmbvfml

puuttuu jotenkin pakoittamalla markkinoihin, viallisia tuotteita virtaa markkioille tämä on nähty ennenkin.
      Itse en periaatteesta tule ostamaan yhtään energialappua. Tuon hehkulamppuni venäjältä ennemmin.

Puuttuminen ihmisten elämään ideologisila perusteilla on kommunismia.

• 60W

ne ovat, nämä energiansäästölamput. Hehkulamppu lämmittää myös huonetilaa, joten oikeasti mitään säästöä ei tule. Joihinkin ulkovalaisimiin vois harkita.

• Satu Hassuhopo
        60W kirjoitti:

ne ovat, nämä energiansäästölamput. Hehkulamppu lämmittää myös huonetilaa, joten oikeasti mitään säästöä ei tule. Joihinkin ulkovalaisimiin vois harkita.

ja aiemmat pienloisteputket, niille soveltuvissa käyttötarkoituksissa. On pakko myöntää että nämä hehkulampun kantoihin liitettävät "säästölamput" ovat surullinen tapaus. Hinta on kymmenkertainen vanhaan hehkulankaan nähden, valaistus on niin onneton ettei siinä näe löukea, kestoikä murto-osa luvatusta. Mikäli todella pitää paikkansa että elohopea-asia on totta, todellinen ongelma ei tule olemaan lampun mahdollinen särkyminen kotosalla vaan toimimattomien lamppujen hävittäminen. Tosiasiassa hajoneita lamppuja ei moni tule ongelmajätekeruuseen kiikuttamaan, ne dumpataan sekajätteisiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      63
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      753
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      750
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      636
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      460
    13. 39
      455
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      429
    16. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      422
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe