Miksi mies pettää?

32

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jazuli

      luki kaikessa selkeydessään...mitäpä tuohon muuta lisäilemään..=o)

      samoja syitä olen itekki ajatellu syyksi..ja päätyny tommosiin selityksiin..

      • Jazuli

        et jokainenki kuuma pakkaus muuttuu arkiseski ajan kuluessa...et niiko oon sanonnu komeat miehetki on vaan miehiä ihan niiku ne hotimmat naisetki vaan naisia..eli ei se pinta loppuviimeksi ole se juttu..sen ku ihmiset jo lopulta uskois..=o))

        jollei yhessä ole hyvä olla ja toinen ole kiinnostava ja vetoova...tyrmäävä..samalla taajuudella ei pelkällä ulkonälllä ketään pidetä..se on oikeesti fakta..sillä voidaan iskeä ja tyrmätä, mutta ei pitää ketään..


      • Saddu ;-)

        ...nuo bilsan-oppitunnit esiin...?!?
        Miespuoli ja naispuoli lienevät hieman erillaisia,kö ?!?
        Nainen kantaa jälkikasvuaan n.9kk ... ja miespuolen tulisi kiltisti odotella josko siitä jotain toimivaa oman elonsa turvaavaa pentua pukkaisi...ja onko se varmasti hänen,kö ... DUH !?!
        9kk ilman pillua...noway !?!
        Kyllä muslimit ja mormoonit tietää,että monemmassa eukossa pano parempi,kö ?!?
        Ja toki mieluummin mykässä ku kuurossa,kö ?!?
        lol
        ;-)


    • scale

      ja mä ymmärsin, että yleisiä syitä ovat, narsistinen luonne, tai paska suhde.

      • että hyvässä suhteessa oleva mies voi pettää pelkästä jännityksen puutteesta.

        Joten naiset..päästäkää miehet hyppimään laskuvarjolla, niin ei tuu ikäviä yllätyksiä.


      • Jazuli
        relaxed_eyes kirjoitti:

        että hyvässä suhteessa oleva mies voi pettää pelkästä jännityksen puutteesta.

        Joten naiset..päästäkää miehet hyppimään laskuvarjolla, niin ei tuu ikäviä yllätyksiä.

        kaikille riitä ees alkuunkaa..jopa laskuvarjo hyppely voi käydä tylsäksi parin kerran jälkeen..=o)

        tyypille joka keräilee koko aika uusia ja taas uusia jännityksen kokemuksia..sitten on viellä nää naiskeräilijät..


      • relaxed_eyes
        Jazuli kirjoitti:

        kaikille riitä ees alkuunkaa..jopa laskuvarjo hyppely voi käydä tylsäksi parin kerran jälkeen..=o)

        tyypille joka keräilee koko aika uusia ja taas uusia jännityksen kokemuksia..sitten on viellä nää naiskeräilijät..

        laskovarjohyppy oli nyt vaan esimerkki. Emmä nyt tähän jaksa alkaa luetella kaikkia mahdollisia toimintoja mistä mies saa adrelaniilihumalan päälle, jokaisen pitäis ne tietää.


      • Jazuli
        relaxed_eyes kirjoitti:

        laskovarjohyppy oli nyt vaan esimerkki. Emmä nyt tähän jaksa alkaa luetella kaikkia mahdollisia toimintoja mistä mies saa adrelaniilihumalan päälle, jokaisen pitäis ne tietää.

        koska et pystys luetteleen mitään semmosta mihin ei voi kyllästyä, kun on sitä sorttia et kyllästyy äkkiä..=o)


      • .
        Jazuli kirjoitti:

        kaikille riitä ees alkuunkaa..jopa laskuvarjo hyppely voi käydä tylsäksi parin kerran jälkeen..=o)

        tyypille joka keräilee koko aika uusia ja taas uusia jännityksen kokemuksia..sitten on viellä nää naiskeräilijät..

        Eräät ei kyllästy ML palstaan


      • scale
        relaxed_eyes kirjoitti:

        että hyvässä suhteessa oleva mies voi pettää pelkästä jännityksen puutteesta.

        Joten naiset..päästäkää miehet hyppimään laskuvarjolla, niin ei tuu ikäviä yllätyksiä.

        kun sillä oli ja on paska suhde. Siinä ei varmaan olisi auttanut edes laskuvarjohyppy.


      • Jazuli
        . kirjoitti:

        Eräät ei kyllästy ML palstaan

        ei..aatella jos mäki olen tääl viel seuraavat 5 vuotta..=o)


    • Santeri 35

      Pettäminen on todennäköistä, jos suhteen aikana tulee ilmi, että nainen onkin alkanut suhteeseen ilman rakkautta.

      Lähtökohtia tämmöiseen: - Varakas mies
      - Miehen näkyvä julkisuus
      - Mies korkeessa johtavassa asemassa
      - Epätoivoinen nainen

      Jos näistä on joku kohta ollut naiselle syy koukuttaa mies, niin tapauksessa että nainen olis esittänyt rakastunutta ja se tulee miehelle myöhemmin ilmi, niin luulen että mies pettää helposti.

      • Jazuli

        kostosta..??..must tuo on kostamista.."olet menny mun kanssani vääristä syistä yhteen mä kostan sen näin"..ajatuksella..=o)

        mutta juu rakkauden puute on usein syynä pettämiseen molemmilla sukupuolilla..uskosin niin..

        ja se ettei toinen osaa huomioida suhteessa kummpaniaan..taikka viitsi/välitä..

        *kukkakin kuolee kastelematta* jopa se kaunein..


      • Santeri 35
        Jazuli kirjoitti:

        kostosta..??..must tuo on kostamista.."olet menny mun kanssani vääristä syistä yhteen mä kostan sen näin"..ajatuksella..=o)

        mutta juu rakkauden puute on usein syynä pettämiseen molemmilla sukupuolilla..uskosin niin..

        ja se ettei toinen osaa huomioida suhteessa kummpaniaan..taikka viitsi/välitä..

        *kukkakin kuolee kastelematta* jopa se kaunein..

        Ei varmaan tarvi olla mies kostomielellä. Sehän voi olla täysin välinpitämätön koko suhteeseen tilanteen johdosta. On vaan alkanut elää omaa elämäänsä kun on todennut tilanteen.


      • Jazuli
        Santeri 35 kirjoitti:

        Ei varmaan tarvi olla mies kostomielellä. Sehän voi olla täysin välinpitämätön koko suhteeseen tilanteen johdosta. On vaan alkanut elää omaa elämäänsä kun on todennut tilanteen.

        miten se sopii mun tyylin, kun en koskaan ole kostannu rakkaudettomia suhteitani muille..?? en ees niille joiden kanssa olen eläny suhteessa..=o/

        puhut outoja..

        omaa elämää aletaan elää ilman sitten sitä kumppania, jonka kanssa on vaikeeta eikä lähetä kahden suhteen välillä risteilemään..


    • kirpela

      No siks kun suhde ei toimi ja kaveri on omalta osaltaan henkisesti lopettanu.

    • dayum

      taas noita toimittajien(kin) älynväläyksiä. "Miksi mies pettää superupeaa, superkuumaa, supernättikroppaista naistaan" ynnä muut pahvisuudet perusteluissa ja/tai kysymysten muotoiluissa ja/tai vastausten hakemisessa... Ihan kiva joo muutoin, mutta kuinkahan monelle miehelle oikeasti riittää se naisen ulkonäkö yms. kun nekin jutut tulee kovin pian tutuiksi? En usko sellaista miestä olevankaan. Tai ehkä nämä (näissä mielikuvitussuhteissa mielikuvitususkollisesti ikuisesti elävät mielikuvitus-) miehet ovat sitten tunne-elämältään vielä minuakin köyhempiä ja jaksavat innostua kerta kerran jälkeen niistä "pienistä asioista" ja saavat just siitä sen mielenrauhan sisimpäänsä eivätkä ole mitään muuta vailla, osaavat olla onnellisia elämän tarjoamista pienistä iloista - kerta kerran jälkeen.

      • dayum

        ei tuohonkaan "miksi joku pettää" kysymykseen vastauksen hakeminen ole mitään ihmeen rakettitiedettä vaikka joskus siltä tuntuukin. Syy on aina hyvin yksinkertainen, kuten yleensäkin "syyt" ihmisen käytöksen takana, vaikka selittelemällä niistä kauniimpia joskus saakin.


    • Miksi mies pettää ? Ehkä aikoinaan sitä itsekkin ihmettelin mut toisaalta en enää.

      Yksi hyvä ystäväni tos aikoinaan tokaisi kun menin naimisiin jotta et sitten helpompaa konstia keksinyt seksin lopettamiseen? Tämä taitaa olla eriskummallinen fakta monessakin parisuhteessa. Parisuhde kun on kruunattu niin johan seksi alkaa käymään ohkoseksi ja miehen malttia aletaan mitata, jotkut sortuvat helpommin kuin toiset ja osa ei ollenkaan.

      Tosiasia on se et nainen pärjää ilman seksiä pitkiäkin jaksoja mut mies ei, mies tarvii sitä säännöllisen epäsäännöllisesti.

    • trust me

      että tyhmä mies pettää ja sellainen öhöm, vellihousu. Katsos, ensin otetaan vaimoke tai akka koska se on sellainen ihan mukava ja pannaan sitä sitten eletään tyytyväisenä sen kanssa...saahan siitä ensin seksiä, sitten tietynlaista statusta ja hyvän ihmisen tunnetta itselle - sitten kun tympääntyminen on alkanut ja vieras liha alkaa houkuttaa tajutaan että en tule koskaan saamaan parempaakaan naista joten sama se tässä köhnöttää oman kullan vieressä sohvalla ja piereskellä. Sitten molemmat tahoillaan elää sitä arkea ja esittää mutta tietysti "rakastaa" , etenkin kun se parisuhteessa elämisen arvo on opittu jo kotoa eikä osais oikein muuallekaan. Sitten tulee SE tilaisuus ja talvi on ollut pitkä ja kuiva kerrankos sitä pääsee baariin ilman akkaa ja näkeepähän muutkin että ei mulla nyt niin lyhyet jalat ole.

      Kaikenlainen itsensätuntemistyö on miehillä usein kesken koska he kehittyvät vielä pitkään parinkympin jälkeen henkisesti tai sitten he eivät välitä vaan keskittyvät enempi kavereihin ja tekemiseen äkkiäkös yksi persepano unohtuu!!!! :D

      • lo!

        Mee kouluun


    • Mieshän pettää ihan itekseen? Kysymyksenhän kuuluisi kuulua: miksi irtosuhteet ovat nykyään niin suosittuja?

      • trust me

        koska aikuiset tapaavat matkivat kaikkea mitä telkkarissa näytetään ja mistä teinit vain haaveilevat. kaikki on sinun syytä ei koskaan minun ja elämä on yhtä helvettiä kunnes se loppuu eiks vain. se niistä arvoista!


    • In_no_sence

      Musta se on vain niin, että tilaisuus tekee varkaan. Jos ajatellaan ns. tavismiehiä, jotka joutuvat aktiivisesti etsimään kumppania, niin toki on niitä, jotka ovat liian pelkureita lähteäkseen huonosta suhteesta ja siksi pettävät ja tietysti myös niitä pelkästään itseään ajattelevia narsisteja, mutta näiden miesten joukosta löytyy (toivottavasti) myös uskollisia ihan yksinkertaisesti vain siksi, että pettäminen olisi vaivalloista, pettämiskumppanit eivät olisi kovin laadukkaita ja kiinnijäämisen riski on suuri. Mutta nimetkää edes yksi mies, jolla naisia pyörii jaloissa itseään tarjoamassa ja joka on uskollinen! Eipä taida löytyä... Kaikki kuuluisat miehet pettää, kaikki ammattiurheilijat pettää, kaikki tunnetut poliitikot pettää. Luulenpa, että jos Tauno Tavis olisi työmatkalla ja hänen unelmiensa nainen kysyisi, että lähdetkö jatkoille, niin ei sellaista Tauno Tavista olekaan, että sanoisi ei.

      Siksi musta onkin kiintoisa ilmiö, että tutkimukset naisten ja miesten pettämisestä tehdään kyselytutkimuksena, koska 99 prosentilla naisista on tilaisuuksia pettää, miehillä taas ei. Realistiset tulokset saataisiin vain, jos kysely rajattaisiin yksinomaan yksilöihin, jotka vetävät puoleensa tilaisuuksia ja kumppaneita pettämiseen. Naisten osuus ei muuttuisi, mutta miesten kasvaisi ihan varmasti.

      • dayum

        Tuon höpötyksesi taustalla olevassa ajatelmassa on vähän (huom. ihan vähän) jotain järkeä, mutta kovinpa väänsit karrikoidun esimerkin. Mikä ei edes yllättänyt. Muutoinkin, ajatella ettei syynä miehen uskollisuudella voi olla vaikka sellainen syy kuin ettei halua. Naiset toki ovat mielestäsi juuri tästä syystä uskollisia. Ovathan?

        "että tutkimukset naisten ja miesten pettämisestä tehdään kyselytutkimuksena, koska 99 prosentilla naisista on tilaisuuksia pettää, miehillä taas ei. Realistiset tulokset saataisiin vain, jos kysely rajattaisiin yksinomaan yksilöihin, jotka vetävät puoleensa tilaisuuksia ja kumppaneita pettämiseen. Naisten osuus ei muuttuisi, mutta miesten kasvaisi ihan varmasti."

        Ei, kun nimenomaan realistiset tulokset saataisiin siten, että valittaisiin sattumanvaraisesti vaikkapa 1000 kaikenikäistä naista ja 1000 kaikenikäistä miestä (ehkä nipotettaisiin ja käytettäisiin valheenpaljastintakin) ja noiden haastateltujen vastauksista tehtäisiin tilastot.


      • In_no_sence
        dayum kirjoitti:

        Tuon höpötyksesi taustalla olevassa ajatelmassa on vähän (huom. ihan vähän) jotain järkeä, mutta kovinpa väänsit karrikoidun esimerkin. Mikä ei edes yllättänyt. Muutoinkin, ajatella ettei syynä miehen uskollisuudella voi olla vaikka sellainen syy kuin ettei halua. Naiset toki ovat mielestäsi juuri tästä syystä uskollisia. Ovathan?

        "että tutkimukset naisten ja miesten pettämisestä tehdään kyselytutkimuksena, koska 99 prosentilla naisista on tilaisuuksia pettää, miehillä taas ei. Realistiset tulokset saataisiin vain, jos kysely rajattaisiin yksinomaan yksilöihin, jotka vetävät puoleensa tilaisuuksia ja kumppaneita pettämiseen. Naisten osuus ei muuttuisi, mutta miesten kasvaisi ihan varmasti."

        Ei, kun nimenomaan realistiset tulokset saataisiin siten, että valittaisiin sattumanvaraisesti vaikkapa 1000 kaikenikäistä naista ja 1000 kaikenikäistä miestä (ehkä nipotettaisiin ja käytettäisiin valheenpaljastintakin) ja noiden haastateltujen vastauksista tehtäisiin tilastot.

        "Muutoinkin, ajatella ettei syynä miehen uskollisuudella voi olla vaikka sellainen syy kuin ettei halua. Naiset toki ovat mielestäsi juuri tästä syystä uskollisia." Naiset ovat uskollisia niin kauan kuin heillä on tunneside mieheen ja moni senkin jälkeen, koska kokee pettämisen moraalisesti vääräksi. Miehet aina väittää, että seksi on vain seksiä, joten heillä ei vastaavaa ilmiötä tapahdu.

        "Ei, kun nimenomaan realistiset tulokset saataisiin siten, että valittaisiin sattumanvaraisesti vaikkapa 1000 kaikenikäistä naista ja 1000 kaikenikäistä miestä (ehkä nipotettaisiin ja käytettäisiin valheenpaljastintakin) ja noiden haastateltujen vastauksista tehtäisiin tilastot."
        Sä et nyt oikein ymmärtänyt asian ydintä... Ei ole kovin vaikeaa olla uskollinen, jos ainoat tilaisuudet on viiden vuoden välein ja silloinkin naisen kanssa, joka muistuttaa vuohen ja rekkakuskin risteytystä. Siksi se, että jos ihminen, joka ei edes voisi pettää, sanoo olevansa uskollinen, ei oikeasti merkitse yhtään mitään, koska hän ei ole uskollinen omasta valinnastaan, vaan olosuhteiden pakosta. Jos taas uskollisena pysyy sellainen ihminen, jolla tilaisuuksia olisi, hän nimenomaan on uskollinen luonteeltaan, ei olosuhteiden pakosta. Siksi tuo sinun kuvailemasi tutkimus antaisi ihan yhtä epärealistiset tulokset kuin tähänastisetkin.


      • dayum
        In_no_sence kirjoitti:

        "Muutoinkin, ajatella ettei syynä miehen uskollisuudella voi olla vaikka sellainen syy kuin ettei halua. Naiset toki ovat mielestäsi juuri tästä syystä uskollisia." Naiset ovat uskollisia niin kauan kuin heillä on tunneside mieheen ja moni senkin jälkeen, koska kokee pettämisen moraalisesti vääräksi. Miehet aina väittää, että seksi on vain seksiä, joten heillä ei vastaavaa ilmiötä tapahdu.

        "Ei, kun nimenomaan realistiset tulokset saataisiin siten, että valittaisiin sattumanvaraisesti vaikkapa 1000 kaikenikäistä naista ja 1000 kaikenikäistä miestä (ehkä nipotettaisiin ja käytettäisiin valheenpaljastintakin) ja noiden haastateltujen vastauksista tehtäisiin tilastot."
        Sä et nyt oikein ymmärtänyt asian ydintä... Ei ole kovin vaikeaa olla uskollinen, jos ainoat tilaisuudet on viiden vuoden välein ja silloinkin naisen kanssa, joka muistuttaa vuohen ja rekkakuskin risteytystä. Siksi se, että jos ihminen, joka ei edes voisi pettää, sanoo olevansa uskollinen, ei oikeasti merkitse yhtään mitään, koska hän ei ole uskollinen omasta valinnastaan, vaan olosuhteiden pakosta. Jos taas uskollisena pysyy sellainen ihminen, jolla tilaisuuksia olisi, hän nimenomaan on uskollinen luonteeltaan, ei olosuhteiden pakosta. Siksi tuo sinun kuvailemasi tutkimus antaisi ihan yhtä epärealistiset tulokset kuin tähänastisetkin.

        ole hyvä:

        "Naiset ovat uskollisia niin kauan kuin heillä on tunneside mieheen ja moni senkin jälkeen, koska kokee pettämisen moraalisesti vääräksi. Miehet aina väittää, että seksi on vain seksiä, joten heillä ei vastaavaa ilmiötä tapahdu."

        Vitut. Tietysti riippuen tunnesiteen voimakkuudestakin ja muusta, mutta höpöhöpö. Naiset on samalla tavalla mulkunnälkäisiä ja liha on heikko kuin vastaavanlaisilla miehilläkin.

        Ja ei, kyllä ymmärsin juuri sen tarkoittamasi asian ytimen vaikka sitä niin liioitellusti (99%) koitit perustellakin. Varatuille naisille varmasti keskimäärin tulee enemmän miehiä tarjoamaan mulkkuaan kuin päinvastoin, mutta mitenkäs se muuttaa asiaa miksikään. Kiusauksistahan tuossa on kyse, ja periaatteessa sama onko niitä 1 kerta 5 vuoteen vaiko 12 kertaa yhden vuoden aikana jos se liha on kerran heikko. Eli mielen heikkoudestahan tuossa on kyse. Eli sinun tilastollasi mitattaisiin enemmänkin niiden vastakkaisen sukupuolen (lähinnä siis kaipaat näitä miehiä) selvässä suosiossa olevien lihan heikkoutta. Jos joku haluaa vierasta, niin kyllä keskivertoihminen sen saa järjestettyä. Älä edes muuta kuvittele.

        Sitä paitsi, kuten tapanasi on aina liioitella, niin sinun ajatelmasihan oli perseellään jo alunperinkin, koska eihän se lapsellisesti mainitsemasi "99% naisista on (jotenkin erityisen merkittävästi) tilaisuuksia pettää" pidä lähellekään paikkaansa.

        Se julkkismiesesimerkkikin, vaikka siinä omalla tavallaan perää onkin, niin luettelepa ne julkisuuteen pyrkineet miehet, jotka ovat tulleet julkisuuteen paljastuksillaan ilotteluista julkkisnaisten kanssa? Luuletko ettei sellaisia ole koska heitä ei oikein näy julkisuudessa? Entä vastaavat naiset, ne jotka tulevat julkisuuteen levitettyään jalkansa jollekin julkkismiehellä?


    • lkbewx

      mies puolestaan voi lisätä toistenkin naisten itseluottamusta ja omanarvontuntoa. Naisen itsetuntoa hivelee kaikkein eniten se, että hän saa vokoteltua varatun miehen edes yöksi. Kyse on siis naisten yleisen hyvinvoinnin lisäämisestä, ei pettämisestä. Kollektiivisesti naiseuden nimissä jopa sen "oman" naisen tulisi olla asiasta pelkästään iloinen ja osata arvostaa miehensä panosta.

    • ö

      Empiiriseen tutkimukseeni perustuen ;P Toisilla ihmisillä on "häiriö".Rakastuvat siihen rakastumisen tunteeseen,eivätkä muuten.Ja aina lopulta se arkipäivä koittaa suhteessa,eikä tunteet ole niinkuin alkuaikojen hurmiossa.Nimim: Sitä absoluuttista täydellisyyden ilmentymää etsien elämäni jatkuu.Love is like a drug...

    • niin miehelle, kuin naisellekin. On vaikea ottaa todesta artikkelia, mikä puhuu psykologisten termien liittymisestä vain miehiin.
      "Jotain puuttuu" on kuitenkin neuvo, millä voidaan ajaa kumpi tahansa osapuoli tuhoon. Normaali käytäntö lieneekin, että läheisriippuvaiselle petetylle naiselle todetaan "jotain puuttuu", jolloin hän koittaa korjata asiat, keksimällä, mitä se on hänen omassa toiminnassaan, vaikka puute olisikin puolison päässä.

    • .

      Miksi sukupuoleen katsomatta ihmiset pettävät?

      Esimerkiksi tänäänkin pettää kaksi naimisissa olevaa ihmistä puolisoitaan. Toinen on veljeni ja toinen on exmieheni sisko. Nämä kaksi pettävät keskenään puolisoitaan.

    • trust me

      se on niinkin että pummikin on aina pummi vaikka voissa paistais ja myös pettäjä=pettäjä. Tarkoitan sanoa että joillekin ihmissuhteet ovat jo alkujaan kevyempiä kuin toisille.
      Jotkut kiinnittävät huomionsa ensin toisen vikoihin, ovat silti toisen kanssa tiettyjen muiden syiden vuoksi ja antavat sitten luvan itselleen pettää. Eivät mene itseensä koskaan koska elämä on niin rankkaa jo muutenkin ja kun tälle tielle on lähdetty niin...viedään se nyt helvettiin asti näin samalla kaavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe