kumpi parempi työnantaja? perusteluja? kummassa paremmat palkat/työsuhdeasiat/edut..
outokumpu vs stora enso
32
1160
Vastaukset
- LOKKI 2
VITTUAKO SE SULLE KUULUU
- weqefd
Riippuu miehestä =)
Ei mutta ihan oikeasti sinne ei taida nyt olla oikein paikkoja auki, jos et sitä kummun pomon paikkaa havittele.
Loputkin ulkoistetaan tai potkitaan putkeen niin että viuhuu
- 19+11=8
Outokummulla selvästi paremmat ja työtäkin voi tehdä selvästi verkkaisemmin kuin SE:lla.
Kaikenkaikkiaan jos yleensä jommassa kummassa on työpaikkoja auki niin ehdottomasti vain Outokummulle töihin.- KEMINPOIKA
Käy lukemassa Tornio palstaa niin huomaat kuinka eripuraista porukkaa siellä on niin ehdottomasti Stora-Enso.
- qoegterovaaramamapa
KEMINPOIKA kirjoitti:
Käy lukemassa Tornio palstaa niin huomaat kuinka eripuraista porukkaa siellä on niin ehdottomasti Stora-Enso.
tinka jatkunee "kassa"jonossa molemilla menee vitun huonosti ja se on fakta.ihan sama mitä pörssi kertoo nyt,tosi asia on että tavara ei mene kaupaksi ja tulee lomautuksia,irtisanomisia jne...oktolla haukutaan ainaki selän takana kaikkia,palkka siellä on kohtuu surkea..jääny alas jos vertaa muihin,mutta saan sillä velka volvoni maksettua kun onneksi vaimo tienaa toiset mokomat :)
- pessimisti pertti
qoegterovaaramamapa kirjoitti:
tinka jatkunee "kassa"jonossa molemilla menee vitun huonosti ja se on fakta.ihan sama mitä pörssi kertoo nyt,tosi asia on että tavara ei mene kaupaksi ja tulee lomautuksia,irtisanomisia jne...oktolla haukutaan ainaki selän takana kaikkia,palkka siellä on kohtuu surkea..jääny alas jos vertaa muihin,mutta saan sillä velka volvoni maksettua kun onneksi vaimo tienaa toiset mokomat :)
ihan sama kumpi on parempi.molemmat suletaan 10 vuoen sisällä. ei ää ko ruma tehdasrakennus ja toisaalle helevetin suuri monttu.molempia hoitaa securitas.käy kattoon kerran viikossa ,että portit on kiinni,eikä pennut pääse slueelle leikkimään.
- jo vain
pessimisti pertti kirjoitti:
ihan sama kumpi on parempi.molemmat suletaan 10 vuoen sisällä. ei ää ko ruma tehdasrakennus ja toisaalle helevetin suuri monttu.molempia hoitaa securitas.käy kattoon kerran viikossa ,että portit on kiinni,eikä pennut pääse slueelle leikkimään.
kumpaan tahansa jos on mahdollisuus
- kadehdittu
jo vain kirjoitti:
kumpaan tahansa jos on mahdollisuus
itse olen toraensolla,molemmat paikkakunnan kermapaikkoja.tälläkin palstalla loiset kadehtii.ammatinvalintakysymys.tienataan n.48-58ke vuodessa,elä kerro kelleen,hyshys
- perus duunari
kadehdittu kirjoitti:
itse olen toraensolla,molemmat paikkakunnan kermapaikkoja.tälläkin palstalla loiset kadehtii.ammatinvalintakysymys.tienataan n.48-58ke vuodessa,elä kerro kelleen,hyshys
kerma aika kaukana noilla 48-58 tuloilla ja paljonko pitää raapia ylitöitä? outokummulla ei ainakaan saa 50 ellei revi vitusti ylitöitä.ensosta en tiiä,mutta varmaan paremmin saa kuitenki.
tuskin kukaan normaali ihminen kadehtii noita tuloja,koska ne on ihan normi surkeet,,,ettet nyt vaan luulis vähän liikoja omasta palkasta ?
tai oikeastaan voi kadehtiakkin,mutta ne kadehtii sun taloa,volvoa,mökkiä,kelkkaa,moottoripyörää jne,,,mutta kadehtiminen varmaan muuttuu nauruksi kun kuulee että olet "OP"-osamaksu asiakas noilla tuloilla :))...suorastaan porukka repeää :DDD - mesemiehekäs
perus duunari kirjoitti:
kerma aika kaukana noilla 48-58 tuloilla ja paljonko pitää raapia ylitöitä? outokummulla ei ainakaan saa 50 ellei revi vitusti ylitöitä.ensosta en tiiä,mutta varmaan paremmin saa kuitenki.
tuskin kukaan normaali ihminen kadehtii noita tuloja,koska ne on ihan normi surkeet,,,ettet nyt vaan luulis vähän liikoja omasta palkasta ?
tai oikeastaan voi kadehtiakkin,mutta ne kadehtii sun taloa,volvoa,mökkiä,kelkkaa,moottoripyörää jne,,,mutta kadehtiminen varmaan muuttuu nauruksi kun kuulee että olet "OP"-osamaksu asiakas noilla tuloilla :))...suorastaan porukka repeää :DDDpaperimies maksaa paperirahalla,metallimies metallirahalla.kemissä metsäteollisuus maksaa vuorossa lisineen ylityöhaluttomille 47-55 ke brutto.eikä näitä kannata kadehtia,vittumaista vuorotyötä.veroja yli 30 prossaa velattomilta veikoilta.paikkakunnan eliittiä kouluttamattomista ehdottomasti.näitä paikkoja ei vaan ole rajattomasti.nopeat syövät hitaat,jne.eikä kannata kadehtia,mielekkäämpiä hommia on melkeen kaikki.puuduttavaa lorvimista päivästä toiseen.palkka on miutakin pitänyt talossa yli 30v.eipä täällä ole vaihtoehtoja mihin vaihtasin,vaikka ei olekaan työssä revitty itseä huonoon kuntoon.kummussa on mielestäni tulevaisuuta alueella enemmän kuin metsäpuolella.sinne vaan jos pääsette nuoret.mikä kumma se volvo on.en ostas ikinä pappa statusta runsailla käteis varoillani,mese se olla pitää.onkohan volvo semmonen auto jota ei myydä kun velaksi,kaikki tuntuu sitä autona kadehtivan,hä.
- tosiiiiiiiiiiiiiiiii
mesemiehekäs kirjoitti:
paperimies maksaa paperirahalla,metallimies metallirahalla.kemissä metsäteollisuus maksaa vuorossa lisineen ylityöhaluttomille 47-55 ke brutto.eikä näitä kannata kadehtia,vittumaista vuorotyötä.veroja yli 30 prossaa velattomilta veikoilta.paikkakunnan eliittiä kouluttamattomista ehdottomasti.näitä paikkoja ei vaan ole rajattomasti.nopeat syövät hitaat,jne.eikä kannata kadehtia,mielekkäämpiä hommia on melkeen kaikki.puuduttavaa lorvimista päivästä toiseen.palkka on miutakin pitänyt talossa yli 30v.eipä täällä ole vaihtoehtoja mihin vaihtasin,vaikka ei olekaan työssä revitty itseä huonoon kuntoon.kummussa on mielestäni tulevaisuuta alueella enemmän kuin metsäpuolella.sinne vaan jos pääsette nuoret.mikä kumma se volvo on.en ostas ikinä pappa statusta runsailla käteis varoillani,mese se olla pitää.onkohan volvo semmonen auto jota ei myydä kun velaksi,kaikki tuntuu sitä autona kadehtivan,hä.
kukaan norm työntekijä ei tienaa kummassakaan paikassa ilman ylitöitä mitään 47-55 eikä ylitöiden kanssakaan.ihan paska puhetta totuus max 42.......
- sheema
tosiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
kukaan norm työntekijä ei tienaa kummassakaan paikassa ilman ylitöitä mitään 47-55 eikä ylitöiden kanssakaan.ihan paska puhetta totuus max 42.......
45ke tuli 2009 7 viikoa olin pakkolomilla storasta.kuulun keskipalkkaisiin vuorossa.mikä siinä on vaikee uskoa.meillä tienaa parempipalkkaset remonttimiehet päivätöissä ylitöillä enempi.kato juorukalenterista jonkun tuttusi tulot joka on töissä.
- paperiliitto.....
tosiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Itelä oli ylitöitä 60t ja ansio 42 ja vähän päälle ja olen päivä vuorossa paperiliiton alaisissa hommissa.olen aivan normi töissä.että 55 on aika vähän, jos painaa ylityöt tappiin.
- rth r hyu 6y7i
paperiliitto..... kirjoitti:
Itelä oli ylitöitä 60t ja ansio 42 ja vähän päälle ja olen päivä vuorossa paperiliiton alaisissa hommissa.olen aivan normi töissä.että 55 on aika vähän, jos painaa ylityöt tappiin.
eli paskasti te tienaatte! sillä siisti!!
- paperia tehty 12v
rth r hyu 6y7i kirjoitti:
eli paskasti te tienaatte! sillä siisti!!
Olen itse veiskassa ja viimevuoden tulot lomautuksineen oli 44000. Ei ylitöitä kuin pakolliset 4h "koulutusta" joista saatu normipalkka.
Veli Kummussa... Tuntipalkka sama, työaika myös 3-vuoroja työtunnit samat... Eroa vuosiansioissa normaalisti 1000-1500e. Tänävuonna kun lomautukset eivät häntä koskeneet, enemmän!
Tällevuodelle muutatin verokortin 50000e ansioille, vero-% 32, enkä aio ylitöitä tehä, eikä siihen enää olisi suuria mahdollisuuksiakaan. Kiitos paperiliiton kun antoi TA mahdollisuuden ajattaa koneita alimiehityksellä!
sen voin kertoa, että taitaa olla turhaa kytätä kumpaankaan paikkaan töihin seuraavien 2 vuoden aikana. Molemista on heitetty niin paljon ammattilaisia pihalle ja molemmat ovat kouluttaneet viimevuosina miehiä töihinsä ja ne ovat etylyöntiasemassa kun paikkoja vapautuu. Valitettavasti ammattiliitot ovat myös ottaneet laiskuuden erityissuojeluunsa molemmissa tehtaissa joten vaihtuvuus senkin osalta on nollassa. 10-15% tällähetkellä työssäkäyvistä joutaisi vaihtaa työhaluisiin ja -kykyisiin. Kylmä fakta! ja yleensä se sama porukka vouhottaa kylillä helppoa työtän ja kovaa palkkaansa. Tietenkin työ on helppoa ja kevyttä kun sen toisilla teettää ja vetää väsyttäessä pienet unet! Tehtaissa kun tuo työn määrä on vuorojen kesken vakio, on vain eroja kuka, kuinka moni ja miten ne tehdään. - ludvig borga
paperia tehty 12v kirjoitti:
Olen itse veiskassa ja viimevuoden tulot lomautuksineen oli 44000. Ei ylitöitä kuin pakolliset 4h "koulutusta" joista saatu normipalkka.
Veli Kummussa... Tuntipalkka sama, työaika myös 3-vuoroja työtunnit samat... Eroa vuosiansioissa normaalisti 1000-1500e. Tänävuonna kun lomautukset eivät häntä koskeneet, enemmän!
Tällevuodelle muutatin verokortin 50000e ansioille, vero-% 32, enkä aio ylitöitä tehä, eikä siihen enää olisi suuria mahdollisuuksiakaan. Kiitos paperiliiton kun antoi TA mahdollisuuden ajattaa koneita alimiehityksellä!
sen voin kertoa, että taitaa olla turhaa kytätä kumpaankaan paikkaan töihin seuraavien 2 vuoden aikana. Molemista on heitetty niin paljon ammattilaisia pihalle ja molemmat ovat kouluttaneet viimevuosina miehiä töihinsä ja ne ovat etylyöntiasemassa kun paikkoja vapautuu. Valitettavasti ammattiliitot ovat myös ottaneet laiskuuden erityissuojeluunsa molemmissa tehtaissa joten vaihtuvuus senkin osalta on nollassa. 10-15% tällähetkellä työssäkäyvistä joutaisi vaihtaa työhaluisiin ja -kykyisiin. Kylmä fakta! ja yleensä se sama porukka vouhottaa kylillä helppoa työtän ja kovaa palkkaansa. Tietenkin työ on helppoa ja kevyttä kun sen toisilla teettää ja vetää väsyttäessä pienet unet! Tehtaissa kun tuo työn määrä on vuorojen kesken vakio, on vain eroja kuka, kuinka moni ja miten ne tehdään.eli paska palkka edelleen! jopa makaamisesta.
- ei loinen
ludvig borga kirjoitti:
eli paska palkka edelleen! jopa makaamisesta.
sanoo kaveri,joka ei ole koskaan tehnyt töitä,tämänkin miehen toimeentulotuki maksetaan muiden selkänahasta.inha loinen ,yäks.
- jo vain
sen voin kertoa, että taitaa olla turhaa kytätä kumpaankaan paikkaan töihin seuraavien 2 vuoden aikana. Molemista on heitetty niin paljon ammattilaisia pihalle ja molemmat ovat kouluttaneet viimevuosina miehiä töihinsä ja ne ovat etylyöntiasemassa kun paikkoja vapautuu. Valitettavasti ammattiliitot ovat myös ottaneet laiskuuden erityissuojeluunsa molemmissa tehtaissa joten vaihtuvuus senkin osalta on nollassa. 10-15% tällähetkellä työssäkäyvistä joutaisi vaihtaa työhaluisiin ja -kykyisiin. Kylmä fakta! ja yleensä se sama porukka vouhottaa kylillä helppoa työtän ja kovaa palkkaansa. Tietenkin työ on helppoa ja kevyttä kun sen toisilla teettää ja vetää väsyttäessä pienet unet! Tehtaissa kun tuo työn määrä on vuorojen kesken vakio, on vain eroja kuka, kuinka moni ja miten ne tehdään.edellinen viesti on aivan totta.perseennuolijat saavat ylitöillään muutaman tonnin enemmän
- eg btybwtrtrwtyb
jo vain kirjoitti:
edellinen viesti on aivan totta.perseennuolijat saavat ylitöillään muutaman tonnin enemmän
töissä tai ei,niin paska on palkka jos jää alle 60 000...vittu mitä osamaksu elämää hahahahahahahahahahaha
- ...
eg btybwtrtrwtyb kirjoitti:
töissä tai ei,niin paska on palkka jos jää alle 60 000...vittu mitä osamaksu elämää hahahahahahahahahahaha
Outokumpu kuitenkin ottaa tällä hetkellä töihin. Eilen alkoi uusi oppisopimuskoulutus, yli 20 oppilasta.
- KEMINPOIKA
sen voin kertoa, että taitaa olla turhaa kytätä kumpaankaan paikkaan töihin seuraavien 2 vuoden aikana. Molemista on heitetty niin paljon ammattilaisia pihalle ja molemmat ovat kouluttaneet viimevuosina miehiä töihinsä ja ne ovat etylyöntiasemassa kun paikkoja vapautuu. Valitettavasti ammattiliitot ovat myös ottaneet laiskuuden erityissuojeluunsa molemmissa tehtaissa joten vaihtuvuus senkin osalta on nollassa. 10-15% tällähetkellä työssäkäyvistä joutaisi vaihtaa työhaluisiin ja -kykyisiin. Kylmä fakta! ja yleensä se sama porukka vouhottaa kylillä helppoa työtän ja kovaa palkkaansa. Tietenkin työ on helppoa ja kevyttä kun sen toisilla teettää ja vetää väsyttäessä pienet unet! Tehtaissa kun tuo työn määrä on vuorojen kesken vakio, on vain eroja kuka, kuinka moni ja miten ne tehdään.Ja minä kun luulin että teitä työnsankareita on vain outokummussa mutta näköjään myös ensossa.Mikä helvetti pistää haukkumaan toisia laiskaksi.Olkoon mitä vaan mutta ei sitä täällä huudella eikä itketä herroille.Miehistykää nyt jo idiootit.
- OOOOOOOOOO1
sen voin kertoa, että taitaa olla turhaa kytätä kumpaankaan paikkaan töihin seuraavien 2 vuoden aikana. Molemista on heitetty niin paljon ammattilaisia pihalle ja molemmat ovat kouluttaneet viimevuosina miehiä töihinsä ja ne ovat etylyöntiasemassa kun paikkoja vapautuu. Valitettavasti ammattiliitot ovat myös ottaneet laiskuuden erityissuojeluunsa molemmissa tehtaissa joten vaihtuvuus senkin osalta on nollassa. 10-15% tällähetkellä työssäkäyvistä joutaisi vaihtaa työhaluisiin ja -kykyisiin. Kylmä fakta! ja yleensä se sama porukka vouhottaa kylillä helppoa työtän ja kovaa palkkaansa. Tietenkin työ on helppoa ja kevyttä kun sen toisilla teettää ja vetää väsyttäessä pienet unet! Tehtaissa kun tuo työn määrä on vuorojen kesken vakio, on vain eroja kuka, kuinka moni ja miten ne tehdään.PITÄÄPÄ ALKAA KYSELEEN KELLÄ ON VELI KUMMULLA NIIN SAADAAN SELVILLE KUKA SE TÄÄLLÄ TYÖKAVEREITAAN HAUKKUU KOKO KANSALLE.TOIVOTTAVASTI TYÖKAVERIS TUNNISTAA SUT JA MUISTUTTAA SUA SELÄNTAKANA PUHUMISESTA.
- teräs paperi
OOOOOOOOOO1 kirjoitti:
PITÄÄPÄ ALKAA KYSELEEN KELLÄ ON VELI KUMMULLA NIIN SAADAAN SELVILLE KUKA SE TÄÄLLÄ TYÖKAVEREITAAN HAUKKUU KOKO KANSALLE.TOIVOTTAVASTI TYÖKAVERIS TUNNISTAA SUT JA MUISTUTTAA SUA SELÄNTAKANA PUHUMISESTA.
älä helevetissä!!! tuli hätä...tienasin 49 tuusenia,ilman velkaa,ja se on paskasti.paperilla maksan kuitenki.
- Ludwig Dorka
ei loinen kirjoitti:
sanoo kaveri,joka ei ole koskaan tehnyt töitä,tämänkin miehen toimeentulotuki maksetaan muiden selkänahasta.inha loinen ,yäks.
Hahhaa, no ei niistä sun sairauspäivärahoistakaan kovin paljoa verokertymää tuu.
- työtön työmies
... kirjoitti:
Outokumpu kuitenkin ottaa tällä hetkellä töihin. Eilen alkoi uusi oppisopimuskoulutus, yli 20 oppilasta.
Aivanko totta?. Prosessimiehiä vai kunnossapito henkilöstöä?.
- fsdafds
teräs paperi kirjoitti:
älä helevetissä!!! tuli hätä...tienasin 49 tuusenia,ilman velkaa,ja se on paskasti.paperilla maksan kuitenki.
Ei siellä monikaan enää tienaa sitä mitä tienasi ennen. AInakin osa joutuu olemaan koko ajan pakkolomilla, porukkaa on potkittu solkenaan ulos ja lisää lähtee. Veikkaisin, että ennen kesää. Ulkoistetaan, lopetetaan työpisteitä jne. Tulette näkemään.
- masinistisimo
fsdafds kirjoitti:
Ei siellä monikaan enää tienaa sitä mitä tienasi ennen. AInakin osa joutuu olemaan koko ajan pakkolomilla, porukkaa on potkittu solkenaan ulos ja lisää lähtee. Veikkaisin, että ennen kesää. Ulkoistetaan, lopetetaan työpisteitä jne. Tulette näkemään.
metsäteollisuudessa ei ainakaan lisäänny työpaikat,tiedä sitten kummulla.uskon,että jollakin siirtymällä itsekin joudun työttömäksi.50 vuotta tätä paperia on valmistette kemissäkin.nyt siirretään tuotantoa parempiin maihin,missä voittoa tulee eri tahtiin.onhan tätä palkkaa nautittukin yli 30v.mikään ei ole ikuista,siksi toivonkin voimala-ym teollisuutta tänne.tuo se seutukunnalle vipinää pitkäksi aikaa.
- 9+15
OOOOOOOOOO1 kirjoitti:
PITÄÄPÄ ALKAA KYSELEEN KELLÄ ON VELI KUMMULLA NIIN SAADAAN SELVILLE KUKA SE TÄÄLLÄ TYÖKAVEREITAAN HAUKKUU KOKO KANSALLE.TOIVOTTAVASTI TYÖKAVERIS TUNNISTAA SUT JA MUISTUTTAA SUA SELÄNTAKANA PUHUMISESTA.
Täällä meidän osastolla ainakin kolmella on veli siellä töissä. Siis niitä mitä heti suoraltakädeltä voin luetella. Katohan, että et sorru itse samaan ja levitä vääriä juoruja. Edes Hepolahdessa ei siitä pidetä, saatikka muualla
- KEMINPOIKA
9+15 kirjoitti:
Täällä meidän osastolla ainakin kolmella on veli siellä töissä. Siis niitä mitä heti suoraltakädeltä voin luetella. Katohan, että et sorru itse samaan ja levitä vääriä juoruja. Edes Hepolahdessa ei siitä pidetä, saatikka muualla
Oli väärää tietoa tai ei mutta täällä sitä ei tarvi setviä.miehistykää ny saatana.
- omapa on valintasi
Älä hyvä mies hae kumpaankaan! Paskoja paikkoja;hae oikeisiin töihin.Ennen menisin sukkatehtaalle tornioon kuin kumpaankaan noista.ok:lla ja enso:lla on tänä päivänä pelkkiä "juoruämmiä"ja pers.nuolioita.
- sukkatyttö
joo,ja vielä hillopalkoilla saa seurustella.kudotaan me vaan sukkia netissä tän edellisen neidin kans.
- semmone 12,80
sukkatyttö kirjoitti:
joo,ja vielä hillopalkoilla saa seurustella.kudotaan me vaan sukkia netissä tän edellisen neidin kans.
oon mä käyny sielläki.. on pojilla kovat palkat,,haloooooooo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836622- 1511841
- 1131608
- 511330
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481059Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41991Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41849