Kuinka ilmaveivi?

yo-mies

Kuinka ilmaveivi tehdään? Kuinka harjoittelu kannattaa aloittaa? Minkälainen käyristys aluksi kannattaa olla? Onhan se tosiaan aika turha, mutta ois sillä kiva leikkiä joskus kun osais sen kunnolla. Auttakaa ihmeessä.

104

56957

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tolppa

      ei muuta ku kuppi lavankärkeen ja reeniä.
      niin itse aloitin...

      selaile täältä vanhoja kirjoituksia saattaa jotain vinkkiä löytyä

      http://www.ilmaveivi.cjb.net

      Ps: ei se veivi ihan niin turha ole. käyttää vaan maltilla oikeassa paikassa, eikä veivaile joka tilanteessa. Monta maalia tullut tehtyä

      • ss5

        Ite tein eka vanhaan mailaan todella ison kupin jolla ei pysty tekemään yhtään mitään muuta ku veivaileen, sillä sitte opettelen veivautukset ja koitan tehä pelimailalla, jossa kuppi 3cm:n rajoissa, saman perässä. Noi peruskieputukset sujuu jo pelimailallaki ihan hyvin. (paitsi pelitilanteessa)
        Sitte kun toi onnistuu paikallaan ni se pitäs osata tehä vielä vauhista, jossa riittää kans oppimista.


      • yo-mies
        ss5 kirjoitti:

        Ite tein eka vanhaan mailaan todella ison kupin jolla ei pysty tekemään yhtään mitään muuta ku veivaileen, sillä sitte opettelen veivautukset ja koitan tehä pelimailalla, jossa kuppi 3cm:n rajoissa, saman perässä. Noi peruskieputukset sujuu jo pelimailallaki ihan hyvin. (paitsi pelitilanteessa)
        Sitte kun toi onnistuu paikallaan ni se pitäs osata tehä vielä vauhista, jossa riittää kans oppimista.

        Kokeilin tänään top sportissa wiz 26:sta. On muuten melkosen hyvä maila. Pikkusen tekis mieli ostaa se ku ois rahaa. Siinähän on se sentin kuppi ja vähän peiliä peruksena. Vähän tuntu hyvältä. Kokeilin vähän veivata, mut ei kaupassa hirveesti kehannu. Pysy se ihan kohtuullisesti siinä. Paremmin kun omassa johon ei oikein kunnon kuppia saa tökerön käyristyksen takia.


      • jep
        yo-mies kirjoitti:

        Kokeilin tänään top sportissa wiz 26:sta. On muuten melkosen hyvä maila. Pikkusen tekis mieli ostaa se ku ois rahaa. Siinähän on se sentin kuppi ja vähän peiliä peruksena. Vähän tuntu hyvältä. Kokeilin vähän veivata, mut ei kaupassa hirveesti kehannu. Pysy se ihan kohtuullisesti siinä. Paremmin kun omassa johon ei oikein kunnon kuppia saa tökerön käyristyksen takia.

        tuo on aivan loistava maila. veivit ja muut onnistuu...tykkään. Kannattaa harkita tosissaan, jos vain rahatilanne antaa myöten


      • yo-mies
        jep kirjoitti:

        tuo on aivan loistava maila. veivit ja muut onnistuu...tykkään. Kannattaa harkita tosissaan, jos vain rahatilanne antaa myöten

        Se on paras maila mitä olen eläissäni kädessä pitänyt. Nyt alko säästäminen.


      • sir hopea
        yo-mies kirjoitti:

        Se on paras maila mitä olen eläissäni kädessä pitänyt. Nyt alko säästäminen.

        mun mielessä fatin punaseen klassikkoo saan parhaan kupin, ite kyllä pelaan vitsi26sel mut ei mulla siin oo kuppia. joskus oon johonkin wiz lapaan yrittänyt tehä ei oiein oo onnistunut.


      • H3sa
        yo-mies kirjoitti:

        Kokeilin tänään top sportissa wiz 26:sta. On muuten melkosen hyvä maila. Pikkusen tekis mieli ostaa se ku ois rahaa. Siinähän on se sentin kuppi ja vähän peiliä peruksena. Vähän tuntu hyvältä. Kokeilin vähän veivata, mut ei kaupassa hirveesti kehannu. Pysy se ihan kohtuullisesti siinä. Paremmin kun omassa johon ei oikein kunnon kuppia saa tökerön käyristyksen takia.

        en henkilökohtasesti tykkää wiz26:n lavasta.. on itellä juuri se maila.. mailan varsi on todella hyvä, kevyt, kestävä ja hyvä taipuma, mutta lapa... se on liian löysä omasta mielestäni. Rannarit kyllä onnistuu hyvin ja veiviki, mutta sillä on suhkoht vaikea laukasta lujaa, jos vertaa jäykkälapaseen.. sen oppii kyllä, mutta ei lähde lämyt ollenkaan samalla lailla kuin jäykkä lapasella.


      • sälibändyhullu

        Miten se veivi tehää?Ku mä en osaa tehä sitä


      • jussi
        H3sa kirjoitti:

        en henkilökohtasesti tykkää wiz26:n lavasta.. on itellä juuri se maila.. mailan varsi on todella hyvä, kevyt, kestävä ja hyvä taipuma, mutta lapa... se on liian löysä omasta mielestäni. Rannarit kyllä onnistuu hyvin ja veiviki, mutta sillä on suhkoht vaikea laukasta lujaa, jos vertaa jäykkälapaseen.. sen oppii kyllä, mutta ei lähde lämyt ollenkaan samalla lailla kuin jäykkä lapasella.

        wiz26:n lavasta... se murtuu/hajoaa tosi helposti


      • kananaa
        ss5 kirjoitti:

        Ite tein eka vanhaan mailaan todella ison kupin jolla ei pysty tekemään yhtään mitään muuta ku veivaileen, sillä sitte opettelen veivautukset ja koitan tehä pelimailalla, jossa kuppi 3cm:n rajoissa, saman perässä. Noi peruskieputukset sujuu jo pelimailallaki ihan hyvin. (paitsi pelitilanteessa)
        Sitte kun toi onnistuu paikallaan ni se pitäs osata tehä vielä vauhista, jossa riittää kans oppimista.

        mihin kohtaan se kuppi pitää tehä ja voitko antaa lisää tietoo mulle siitä?


      • kanaanaa
        yo-mies kirjoitti:

        Se on paras maila mitä olen eläissäni kädessä pitänyt. Nyt alko säästäminen.

        kuinka paljon se maila maksaa?


      • ufiz
        sir hopea kirjoitti:

        mun mielessä fatin punaseen klassikkoo saan parhaan kupin, ite kyllä pelaan vitsi26sel mut ei mulla siin oo kuppia. joskus oon johonkin wiz lapaan yrittänyt tehä ei oiein oo onnistunut.

        eli miten saan nostettua pallon maasta että pystyn veimaamaan. kertokaa miten itse nostatte pallon maasta


      • Attuzka
        yo-mies kirjoitti:

        Se on paras maila mitä olen eläissäni kädessä pitänyt. Nyt alko säästäminen.

        Nojoo, on mulki sellanen mutta on myös Unohocit ja Exelit hyviä..


      • Attuzka
        ufiz kirjoitti:

        eli miten saan nostettua pallon maasta että pystyn veimaamaan. kertokaa miten itse nostatte pallon maasta

        Nostaa maasta.. Siis minä aloitan veivaamisen vain vetämällä pallon maasta, mutta veivaaminen on melkein mahdotonta ilman kuppia.


      • veivi-intoilija

        kannattaaks mun lisät kuppii ku mul o joku 2cm syvä?


      • wazadevil
        sälibändyhullu kirjoitti:

        Miten se veivi tehää?Ku mä en osaa tehä sitä

        mitä pienempi kuppi sen parempi kannattas olla lihasta ja hyvä ranne liike nii sit voi s alkaa onnistuu


      • pallon
        ufiz kirjoitti:

        eli miten saan nostettua pallon maasta että pystyn veimaamaan. kertokaa miten itse nostatte pallon maasta

        Mailaan. vetämällä


      • kovin

        järkevä sivu ihan pers........tä.


      • 123
        ufiz kirjoitti:

        eli miten saan nostettua pallon maasta että pystyn veimaamaan. kertokaa miten itse nostatte pallon maasta

        normaalisti pidät mailaa ja sitten vaikea osuus:heität mailalla pallon vääntämällä ja sitten GOAL!!


      • 123
        Attuzka kirjoitti:

        Nostaa maasta.. Siis minä aloitan veivaamisen vain vetämällä pallon maasta, mutta veivaaminen on melkein mahdotonta ilman kuppia.

        mä osaan yli hyvin ilmaveivin jeee hahahaaa


      • veivari123
        yo-mies kirjoitti:

        Kokeilin tänään top sportissa wiz 26:sta. On muuten melkosen hyvä maila. Pikkusen tekis mieli ostaa se ku ois rahaa. Siinähän on se sentin kuppi ja vähän peiliä peruksena. Vähän tuntu hyvältä. Kokeilin vähän veivata, mut ei kaupassa hirveesti kehannu. Pysy se ihan kohtuullisesti siinä. Paremmin kun omassa johon ei oikein kunnon kuppia saa tökerön käyristyksen takia.

        mutta miten pallo pysyy lavassa?


      • veivari123

        miten tuoralla lavalla pystyy veivaan?


      • veivari123
        ufiz kirjoitti:

        eli miten saan nostettua pallon maasta että pystyn veimaamaan. kertokaa miten itse nostatte pallon maasta

        joo mut en osaa veivata suoralla lavalla!


      • En tajuu
        ss5 kirjoitti:

        Ite tein eka vanhaan mailaan todella ison kupin jolla ei pysty tekemään yhtään mitään muuta ku veivaileen, sillä sitte opettelen veivautukset ja koitan tehä pelimailalla, jossa kuppi 3cm:n rajoissa, saman perässä. Noi peruskieputukset sujuu jo pelimailallaki ihan hyvin. (paitsi pelitilanteessa)
        Sitte kun toi onnistuu paikallaan ni se pitäs osata tehä vielä vauhista, jossa riittää kans oppimista.

        Miten se kuppi tehään kun pitääks palloo painaa jotenkin erikoisesti siihen lapaan vai miten tehään se kuppi oikeina????????????????????????


    • Oskari

      Joo, oon itekkin kokeillut veivata mun mailan lavassa olevalla kupilla, en oo kyllä pystynyt veivaamaan. Syy on todennäköisesti se, et en vain osaa tehdä sillee, koska ei siinä mailan lavassa oleva kuppi oo ainakaan mikään huono, sillä kaverini on pystynyt veivaamaan sillä. Mutta en ite osaa veivata, kuten jo mainitsin, mikä alkaa jo hermostuttamaan. :-@ Joten kertoisitteko jotakin vinkkejä, kui oppisin veivaamaan, kiitos?

      • Godar

        ja lisää treeniä!


      • hjördis
        Godar kirjoitti:

        ja lisää treeniä!

        jo siihen wiziin rupee vääntää kuppii ni se pakkaa menemään turhan isoks ja sit sil ei voi tehä muuta ku veivejä. mun mielest fättärin noku punainen on jyvä tai zonen mailat on hyviä niis on se lavan kärki hyvä veivaukseen.


      • nro 5

        mä olin samas tilaantessa aluks mu sit tein pesäpallolla vanhaan mailaan kupin etta pallo oli siinä tukevasti ja sit vaan alooin pyöritelemään ja kuiva harjottelemaan ja sit etene vaan!!!!!!!


      • Veivarin alku
        hjördis kirjoitti:

        jo siihen wiziin rupee vääntää kuppii ni se pakkaa menemään turhan isoks ja sit sil ei voi tehä muuta ku veivejä. mun mielest fättärin noku punainen on jyvä tai zonen mailat on hyviä niis on se lavan kärki hyvä veivaukseen.

        En osaa ite vielä... mutta ihan kivalta se näyttää!


    • JaZ

      Juuh..Sellaista et kyl se veivaaminen on ihan ittestä kiini tosin myös kupista pitäisikö paljastaa niksini tässä:D noh..Tehkää kuppinne pesäpallolla niin alkaa veivit luistamaan huom!!ei liikaa 2,5 2,9 on ihan great..Pelitilanteissa voi käyttää maalin takaa parhain mahdollisuus heittää veivi..:)

      • Tonzz

        Itselläni kyllä on Wiz27 ja on kyllä upea maila! tein itse kuppini ja veivaaminen kyllä onnistuu! Maila on kyllä todella kevyt hyvät giripit ja muutenkin lähetää rannarit ja laukaukset hyvin! Kannttaa ostaa itselläni maila maksoi kyllä 55 euroa mutta saa kyllä vastinetta rahoillensa


    • ÄäÄäÄÄäÄWWWww

      Vattu harjotelkaa 2 h päivässä. Ei se vartti riitä.
      En mäkää osannu eka veivata ja olin epätaivone mut ku rupesin harjottelemaa 1 - 2h päivässä nii joha opin hetkessä. :PP

      • 14 vuotias joka haluaa veiv...

        Elikkäs 1-2h päivässä? Kuinka kauan? esim 1kk? kui paljon kuppia kannattaa olla? (Ostan pian holen veivimailaksi)


      • nipsu997

        mää harjottelen 6 h päiväs :) ko harrastan freestylee


      • fatpipe hole sb...
        14 vuotias joka haluaa veiv... kirjoitti:

        Elikkäs 1-2h päivässä? Kuinka kauan? esim 1kk? kui paljon kuppia kannattaa olla? (Ostan pian holen veivimailaksi)

        Joo mul on 2 mailaa, molemmis holen lapa...eli siis siihe o helppo tehä kuppi ku lämmität sitä, ja sit sen reiän siel reunoil on niit reikii, ni ruuvaril väännät niit tavallas sisää päi, ja sit pallol lopuks painat vähäse!!! ite opin kahes päiväs 2,4 kupil veivaamaa ku käytiin holee..SUOSITTELEN


    • Ninchku

      Itselläni on sama "ongelma". Pelaan salibandya ja kaikki perustaidot ja joitain pieniä kikkoja on hallussa, mutta nyt haluaisin oppia tämän veivaamisen taidon.
      Olen harjoitellut kotona, mutta jotenkin se ei vain onnistu. Ihmettelen että miten minä nostan sen pallon sitten maasta, olen yrittänyt tätä monta kertaa ja etsinyt myös vastauksia tähän kysymykseen, mutta mitään selkeää vastausta en ole saanut.

      • sveåmamman veivit

        Nyt tulee sitten tyhjentävä vastaus kaikkiin ongelmiin.

        1) tee kunnon kupin mailaan, jos ei tule ekalla hyvä niin sitten lämmitä uudestaan ja tunge se pallo kunnolla sinne lavan kärkeen ns. "kuppiin". Ei ole väliä vaikka tulisi joku 3,0 - 3,3 käyrä koska sillä on ihan hyvä aloittaa.

        2) Sitten vääntelet muuten lapaa esim. peiliä on hyvä laittaa, että pallo pysyy paremmin veiveissä.

        3) Sitten treenaat vaan ihan vitusti. Sanotaan että jos ihan tosissaan joka päivä treenaa esim. puoli tuntia ihan perus veiviä niin lupaan syödä pääni jossei viikon sisällä jo mene kunnolla.

        4) Sitte ku perusveivi hallussa niin kannattaa harjotella liikkessä, ja niin nopeesti veivaamaan kuin osaa ilman että pallo karkaa. Sitte voi kans jtn turhii "ruåtsalais temppui" opetella, mut ei kannata...........


      • holemies

        fatpipe hole on paras maila kannattaa ostaa se! itellä oli ennen Canadien, ja koitin sillä veivata... ei oikein onnistunut. mutta kun ostin Holen heti alko sujuu!!!!!


    • h3nCCa

      Juu tota mä en ainakaa rupeis mihinkään wiz kakskutosen lapaan kuppia tekemään koska sil on nii hyvä pelata. Ite tein jostain vanhasta exelin iha peruslavasta sellasen 2,7 mm kupin ja reenasin joka päivä joku puol tuntii nii eipä viikkoo kauempaa menny nii oli ihan perustaidot hallussa.. :D Njoo.

    • h3nCCa

      Ostakaa holen lapa tai koko maila. Pystyy jo tehdaskunnossa veivaamaan. Nosiis jos osaa. ::)

      • kurkusmaru

        paljo hinta mitää vikoja olen left hinta


      • ..............................
        kurkusmaru kirjoitti:

        paljo hinta mitää vikoja olen left hinta

        Se tarkoitti että ostaa KAUPASTA! koko maila maksaa about 60 e - 80 e

        Siinä on vaa vähä kakka varsi mutta sillä varrella ei ole oikeastaa pal paskan väliä ;)


      • veivailija

        Juuh, tosiaan hole 27 on just veivailuun suunniteltu.. Siinä ei kärsi ees pahasti syöttöominaisuudet, jos pitää kupin korkeintaan 2 sentissä.. rystyltä ei ehkä sen jälkeen lähde niin hyvin vedot enää..

        Itse aloitin varsinaisen veivailun tosiaan vakio holen right-lavalla, siitä sit pikkuhiljaa liikeradat kohdilleen ja pikkuhiljaa enemmän käyristin, homma tuntuu helpolta 2 cm, mulla meni veivin oppimiseen pari kuukautta vakio lavalla..

        Yhden ongelma olen huomannut, sen että veivit pitää ajoittaa pelissä heti eka erään, sen jälkeen onnistuminen ei oo niin helppoo.. :)


      • mr.veivi
        veivailija kirjoitti:

        Juuh, tosiaan hole 27 on just veivailuun suunniteltu.. Siinä ei kärsi ees pahasti syöttöominaisuudet, jos pitää kupin korkeintaan 2 sentissä.. rystyltä ei ehkä sen jälkeen lähde niin hyvin vedot enää..

        Itse aloitin varsinaisen veivailun tosiaan vakio holen right-lavalla, siitä sit pikkuhiljaa liikeradat kohdilleen ja pikkuhiljaa enemmän käyristin, homma tuntuu helpolta 2 cm, mulla meni veivin oppimiseen pari kuukautta vakio lavalla..

        Yhden ongelma olen huomannut, sen että veivit pitää ajoittaa pelissä heti eka erään, sen jälkeen onnistuminen ei oo niin helppoo.. :)

        jos jollain on right hole maila 90cm ni ostan. oon 96 poika mua on kysytty 95-94 porukkaan entä te missä pelaatte


    • aasi231

      ostin eilen tommosen lavan, makso 25e. varsi on exel scream v2.7. mitä tykkäätte tosta lavasta, onko kellään samanlaista? onko helppo veivata? miten kannattaa aloittaa harjoitteleminen? onko tuo edes sallittu peleissä?

      • mr veivi

        meneekö unihocin lavat fat pipee exelii blastii ja karhuu


      • Raipe pälkäneeltä

        Mullon evo 2 hook lapa. se on d-34 varteen kiinnitetty ja siinä on hyvä kuppi. kävin talentissakin sillä ja hyvin meni. Olen itse ottanut selvää mailastani ja se on kuulemma harvinainen maila. Siinä on oranssin värinen se lapa. Ei unihocin sivuillakaan tiedetä semmosesta mailasta enää! Ja niin, se sun mailas ei oo sallittu,koska siinä on kahdesta eri mailamerkistä yhdistelty. Mun mailaa on moni yrittäny ostaaa mut enhän mä tommosta aarretta myy! Mullon veivivideoita youtubes. ne o semmotteite harjottelu videoita,joissa olin vasta saanut sen mailan. esim. "Summer airhook in pälkäne.Zorro. XD Ihq!"et semmosta.


    • Nimetön

      sopiiko lightning lapa veivaukseen?

    • 123

      ensin lavalla puoliksi ylös ja vedät eteenpäin ja veivaat sen maaliin

      • fatpipe-orc

        Mielestäni paras maila on fatpipe orc, sillä ranteet lähtee selvästi mehukkaammin, lämärejä en juuri harjoittele. 2 wizin lapaa on murtunu, joten ne on aika heikkoja.

        Osaan ilmaveivata pallon maalintakaa(viistosti oikealta) maaliin, enkä ihmeemmin ole sitä harjoitellut. Maalintakaa tulee yleensä kuitenkin laitettua mielummin vanhanaikasella. Tärkeempi on että veto lähtee siniseltä yläpesään.


      • dirck^
        fatpipe-orc kirjoitti:

        Mielestäni paras maila on fatpipe orc, sillä ranteet lähtee selvästi mehukkaammin, lämärejä en juuri harjoittele. 2 wizin lapaa on murtunu, joten ne on aika heikkoja.

        Osaan ilmaveivata pallon maalintakaa(viistosti oikealta) maaliin, enkä ihmeemmin ole sitä harjoitellut. Maalintakaa tulee yleensä kuitenkin laitettua mielummin vanhanaikasella. Tärkeempi on että veto lähtee siniseltä yläpesään.

        niin tosta veivauksesta..oon pelannu noin 6v aktiivisesti 2divaris.veivaus sinäänsä "huono" harhautus,koska vastustajan ei paljookaan tarvii osua mailaan jolloin pallo tippuu..itsellä varsi Exel Master 2.7 round ja lapana on fatpipen vanha legenda punan lapa ;) ja siihen kyherretty kuppi (2.1cm) vieivi toimii maalintakana,ja "yllättävissä hyökkäys tilanteissa...veivauksen opettrlun alus menee hermot ku pallo karkailee,mut siiinä kohtaa ei saa luovuttaa yrittää ja yrittää silti hetken päästä et huomaakkaan kuinka helppoo se on,ja pystyt veivaileen sun selän takana kuin myös pääsi päällä =) semppiä opetteluun


      • .dbumA
        dirck^ kirjoitti:

        niin tosta veivauksesta..oon pelannu noin 6v aktiivisesti 2divaris.veivaus sinäänsä "huono" harhautus,koska vastustajan ei paljookaan tarvii osua mailaan jolloin pallo tippuu..itsellä varsi Exel Master 2.7 round ja lapana on fatpipen vanha legenda punan lapa ;) ja siihen kyherretty kuppi (2.1cm) vieivi toimii maalintakana,ja "yllättävissä hyökkäys tilanteissa...veivauksen opettrlun alus menee hermot ku pallo karkailee,mut siiinä kohtaa ei saa luovuttaa yrittää ja yrittää silti hetken päästä et huomaakkaan kuinka helppoo se on,ja pystyt veivaileen sun selän takana kuin myös pääsi päällä =) semppiä opetteluun

        Ei millään pahalla mutta eikös nää eri mailavalmistajien sekotukset (exel varsi, fätäri lapa) oo säännöis kielletty? Koska jos maila hajoo ja aiheuttaa jollekki jotai vahinkoo nii ei tiedetä kumpi valmistaja sen joutuu korvaaamaa. Ainaki mulle näi sanottii ja laitettii kerra jäähylle ku pelasin Edgen varrella ja Holen lavalla varustetulla mailalla.


    • Salibandy4TheWin
    • 4567

      Ei helvetti työntäkää perseeseenne se ilmaveivi ei siitä oikeesti mitäään hyötyä ole täällä vaan kaikki veivi hullut selittää että joo se on ihan vitun tärkee unohda koko juttu!!

      • elmeri zoikka

        Ilmaveivi on hyödyllinen, jos et osaa laukoa rystyltä. Kupilla heittämällä saa pallon aika kädetönkin kaveri lähtemään kivasti. Vanhanaikaiset onnistuvat ihan suorallakin lavalla kunhan vähän harjoittelee, ja lisäksi mailan lapakin pysyy täydessä pelikunnossa.

        Tuskin veivaamisen opettelusta on mitään haittaa mitä pallotekniikkaan tulee, mutta mikäli tavoitteena on saada siitä peleissäkin jotain hyötyä, pitää muistaa rajoittaa käyristys siihen 30 mm:iin. Jos tavoitteena on kehittää vain itseään pelaajana, pitäytyisin pelinomaisissa harjoitteissa. Kesäharjoitteluna jalkapallo kehittää pelisilmää ihan kivasti, jos taidot riittävät muuhunkin kuin pelleilyyn.


      • pööl
        elmeri zoikka kirjoitti:

        Ilmaveivi on hyödyllinen, jos et osaa laukoa rystyltä. Kupilla heittämällä saa pallon aika kädetönkin kaveri lähtemään kivasti. Vanhanaikaiset onnistuvat ihan suorallakin lavalla kunhan vähän harjoittelee, ja lisäksi mailan lapakin pysyy täydessä pelikunnossa.

        Tuskin veivaamisen opettelusta on mitään haittaa mitä pallotekniikkaan tulee, mutta mikäli tavoitteena on saada siitä peleissäkin jotain hyötyä, pitää muistaa rajoittaa käyristys siihen 30 mm:iin. Jos tavoitteena on kehittää vain itseään pelaajana, pitäytyisin pelinomaisissa harjoitteissa. Kesäharjoitteluna jalkapallo kehittää pelisilmää ihan kivasti, jos taidot riittävät muuhunkin kuin pelleilyyn.

        ton wiz 26:n hinta on?


      • kakkahousu90
        pööl kirjoitti:

        ton wiz 26:n hinta on?

        Ei niitä myydä enää tietääkseni.


    • veivari123

      miten pystyy veivaan suoralla lavalla
      ku pallo ei pysy lavassa vai pitääkö treenata? muuten mitä harjoitteleminen auttaa mut mää oon kyl harjotellu kovasti t aaron nurmi

      • xD

        Jos tulis vaiks mielee et ei suoral laval voi alottaa.. -.- Ite tein yhteen mailaan mitä en käytä nii reiän. Se reikä oli sellane et se pallo ei uponnu sinne mut sellane pieni ja vähä käyryyttä. Toine vinkki että osta mega tähkä lapa.. Tai sit käyristät sitä nii helvetisti että se pallo iha pysyy siinä. Kannattaa alottaa reiän kans..


    • Kassuveivi

      Ilmaveivi sujuu aika iisisti kun aloittaa ensiksi vaikka ihan perus veivejä ja kuppia aluks kannattaa tehdä johonkin huonoon ja vähän isompi että oppii sitten ne "liikeradat" :)

      • .,g

        Miten se kupin koko mitataan?


      • Mr.Larzo
        .,g kirjoitti:

        Miten se kupin koko mitataan?

        Laitat mailan maahan lusikkapuoli maata vasten ja sitten haet vaan jonkumitan ja laitat sen siitä missä kohtaa on eniten kuppia ja sitten katot vaan mitä se näyttää. Ite mittasin ainaki sillai mut onha siihe monia eri tyylejä


    • Fatpipe hole user

      Itse olen harjoitellut veivaamista noin 3 viikkoa,osaan kaikki perustemput ja airdropit. harjoittelen noin 1-2h päivään. katsotaan sitten vuoden päästä miten osataan!! :)

      • unihoc :DD

        parhaat normaalit mailat on unihocilla ei fatpipellä ostin ju unihoc SQL bow 26 4,5 se on tosi hyvä ja sillä kyllä temppuilukin onnistuu maksaa vain 140e on hyvä kannattaa kokeilla


      • Pakko olla kuppii
        unihoc :DD kirjoitti:

        parhaat normaalit mailat on unihocilla ei fatpipellä ostin ju unihoc SQL bow 26 4,5 se on tosi hyvä ja sillä kyllä temppuilukin onnistuu maksaa vain 140e on hyvä kannattaa kokeilla

        Niitä on monii esim. mega tähkä, evo3hook, janne tähkä, wiz 27, hole ym. MUTTA SUORALLA LAVALLA EI VOI VEIVATA


      • Mr.Larzo
        unihoc :DD kirjoitti:

        parhaat normaalit mailat on unihocilla ei fatpipellä ostin ju unihoc SQL bow 26 4,5 se on tosi hyvä ja sillä kyllä temppuilukin onnistuu maksaa vain 140e on hyvä kannattaa kokeilla

        Ei kannata heti mennä ostaan niin kallista mailaa VARSINKAAN VEIVIMAILAKS koska jos se menee pilalle niin mitäs sitten teet


      • Mr.Larzo
        Pakko olla kuppii kirjoitti:

        Niitä on monii esim. mega tähkä, evo3hook, janne tähkä, wiz 27, hole ym. MUTTA SUORALLA LAVALLA EI VOI VEIVATA

        Itelläni on Mega-Tähkä joka on oranssi (siinä on kuppi) ja sillä pystyn tekemään aika hyvin temppuja ja on sitten myös fatpipe bone joka on ihan suora ja osaan veivata sillä maalin takaa maaliin ja pystyn veivaan myös suoralla Mega-Tähkällä mihin ei ole tehty kuppia
        (laskin muuten ton laskun laskimella)


      • januli1

        Nii, mullaki on hole 27 Racing, mut siis ku teen sen kupin sopivaks kuumal vedel, sit pistän sen kylmää veteen ku oon tehny!!!! JA SIT SE ON HYVÄ SIT AAMULLA, TAI SEURAAVAN päivän se on taas suora! ei paska... :D mitä minä teen? Kertokaaaa pliizz


    • allualluz

      Aluksi kannattaa olla isompi käyrä ja sitten pienentää kun alkaa oppimaan=D Eikä kannata heti mistään megatähkä-lavasta ruveta vääntämään. Pihamaila riittää aluksi ja jos rupeet tykkäämään oikee tosissaan nii sitte ehkä joku vähän parempi.


      En ole itse mikään mestari (vielä)

      • Mr.Larzo

        No mun eka maila oli kyl mega-tähkä koska olin harjotellu jo serkun (ExelPoju15) mailalla


    • Mr.Larzo
      • ExelPoju15

        Kuumailma puhallin päälle ja kuumenna sillä lapaa ja sit paina pallolla siihen lapaan helppoo mullaki on oma veivimaila ja osaan veivata hyvi ja oon harjotellu joulukuun alusta asti! (veivauksee tarvii kyl harjotella aika kauan)


      • Mr.Larzo
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Kuumailma puhallin päälle ja kuumenna sillä lapaa ja sit paina pallolla siihen lapaan helppoo mullaki on oma veivimaila ja osaan veivata hyvi ja oon harjotellu joulukuun alusta asti! (veivauksee tarvii kyl harjotella aika kauan)

        Totta on! Määki oon harjotellu tammikuun 14 päivästä asti ja osaan yhtä hyvi ku ExelPoju15 ja me vedetää yleensä toisen kotona jotai kamalaa freestylee ja gang langia koska me ollaan serkkuja ja meitin veivikamuihin kuuluu: Mr.Larzo, ExelPoju15, Erkki-97, TurtsuPoika16,TappiZorro ja Zero-Zorro


      • ExelPoju15
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Kuumailma puhallin päälle ja kuumenna sillä lapaa ja sit paina pallolla siihen lapaan helppoo mullaki on oma veivimaila ja osaan veivata hyvi ja oon harjotellu joulukuun alusta asti! (veivauksee tarvii kyl harjotella aika kauan)

        Parhaita mailoja veiviin on: Mega-Tähkä,Unihoc evo 3hook ja fatpipe hole ja peliin on exel doublecurve tai exel chill (mutta itselläni on pelimailana canadien acer) veivimailoina:Tähkä,evo 3hook,elastick mutta toi on vaa piäni ohje xD on niitä MUITAKI xD xD


      • ExelPoju15
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Parhaita mailoja veiviin on: Mega-Tähkä,Unihoc evo 3hook ja fatpipe hole ja peliin on exel doublecurve tai exel chill (mutta itselläni on pelimailana canadien acer) veivimailoina:Tähkä,evo 3hook,elastick mutta toi on vaa piäni ohje xD on niitä MUITAKI xD xD

        Määki osaan veivata suoralla lavalla maalin takaa maaliin mutta yleensä vedän freestylee mun tähkällä ja sit unihoc evo 3hookki on niinku semmonen no semmonen jännä maila ja pelimailana canadien acer mut mun isovelillä on kans tähkä mut se ei veivaa mut kuppi kannattaa tehä kuumailma puhaltimella 1.lämmitä lapaa 2. hae joku pallo mikä ei sula ja paina sillä siihe lapaa joku 28mm kuppi 3.kylmennä lapa kylmällä vedellä 4. kuivata lapa ja ala veivaan jos haluut VEIVImailan nii kannatais tehä tollee tai sit ton Mr.Larzon tyylillä mut lavan voi lämittää yleensä kuumalla vedellä ja hellalla jne niihi on eri tapoja


      • Mr.Larzo
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Määki osaan veivata suoralla lavalla maalin takaa maaliin mutta yleensä vedän freestylee mun tähkällä ja sit unihoc evo 3hookki on niinku semmonen no semmonen jännä maila ja pelimailana canadien acer mut mun isovelillä on kans tähkä mut se ei veivaa mut kuppi kannattaa tehä kuumailma puhaltimella 1.lämmitä lapaa 2. hae joku pallo mikä ei sula ja paina sillä siihe lapaa joku 28mm kuppi 3.kylmennä lapa kylmällä vedellä 4. kuivata lapa ja ala veivaan jos haluut VEIVImailan nii kannatais tehä tollee tai sit ton Mr.Larzon tyylillä mut lavan voi lämittää yleensä kuumalla vedellä ja hellalla jne niihi on eri tapoja

        Joo että mä äaattelin tehä ton ExelPoju15 kans sellasen: HalfYeraAirhooking - ExelPoju15 & Mr.Larzo koska me ollaan jo sen verran hyviä, että osataan veivata ihan laillisella kupilla joka tarkottaa sitä mailaa olla sais ihan pelatakkin oikeessa pelissä. Ja sitten tehää ens tammikuussa sellanen OneYearAirhooking - ExelPoju15 & Mr.Larzo! :)


      • Mr.Larzo
        Mr.Larzo kirjoitti:

        Joo että mä äaattelin tehä ton ExelPoju15 kans sellasen: HalfYeraAirhooking - ExelPoju15 & Mr.Larzo koska me ollaan jo sen verran hyviä, että osataan veivata ihan laillisella kupilla joka tarkottaa sitä mailaa olla sais ihan pelatakkin oikeessa pelissä. Ja sitten tehää ens tammikuussa sellanen OneYearAirhooking - ExelPoju15 & Mr.Larzo! :)

        Mut en viä tiiä siitä yhestä esityksestä...


























        MEINAA KEVÄTJUHLAESITYKSESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        mää, ExelPoju15, Erkki-97, TurtsuPoika16 ja Zero-Zorro aateltii tehä kevätjuhlaan esitys veivistä


      • januliz
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Määki osaan veivata suoralla lavalla maalin takaa maaliin mutta yleensä vedän freestylee mun tähkällä ja sit unihoc evo 3hookki on niinku semmonen no semmonen jännä maila ja pelimailana canadien acer mut mun isovelillä on kans tähkä mut se ei veivaa mut kuppi kannattaa tehä kuumailma puhaltimella 1.lämmitä lapaa 2. hae joku pallo mikä ei sula ja paina sillä siihe lapaa joku 28mm kuppi 3.kylmennä lapa kylmällä vedellä 4. kuivata lapa ja ala veivaan jos haluut VEIVImailan nii kannatais tehä tollee tai sit ton Mr.Larzon tyylillä mut lavan voi lämittää yleensä kuumalla vedellä ja hellalla jne niihi on eri tapoja

        Mul on ois ongelma, ku kuumennan mun lavan kuumassavedessä, nii ja sit teen mun holen kupista sopivan, sit ku oon tehnyt pistän sen kylmään veteen! ja sit otan pois! Seuraavan päivänä se kuppi on taas suora! ELI ONGELMA ON SE: ku en saa kuppii pysyy taivutettuna? : O auttakaa jos tiedätte! KIITOS!


      • janulii
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Määki osaan veivata suoralla lavalla maalin takaa maaliin mutta yleensä vedän freestylee mun tähkällä ja sit unihoc evo 3hookki on niinku semmonen no semmonen jännä maila ja pelimailana canadien acer mut mun isovelillä on kans tähkä mut se ei veivaa mut kuppi kannattaa tehä kuumailma puhaltimella 1.lämmitä lapaa 2. hae joku pallo mikä ei sula ja paina sillä siihe lapaa joku 28mm kuppi 3.kylmennä lapa kylmällä vedellä 4. kuivata lapa ja ala veivaan jos haluut VEIVImailan nii kannatais tehä tollee tai sit ton Mr.Larzon tyylillä mut lavan voi lämittää yleensä kuumalla vedellä ja hellalla jne niihi on eri tapoja

        Nii... Mä kuumennan mun holen lavan vedes, ja sit teen siit kupist sopivan : ) ja pistän kylmään veteen sen jälkeen! JA SIT se kuppi on hyvä, ja Aamulla tai päivän pääst se kuppi on taas suora... eli se käyristys ei pysy! jos joku haluu auttaa, nii kiitos! jos tiiätte kertokaa ihmeess...


      • Mr.Larzo
        Mr.Larzo kirjoitti:

        Mut en viä tiiä siitä yhestä esityksestä...


























        MEINAA KEVÄTJUHLAESITYKSESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        mää, ExelPoju15, Erkki-97, TurtsuPoika16 ja Zero-Zorro aateltii tehä kevätjuhlaan esitys veivistä


      • Mr.Larzo
        janulii kirjoitti:

        Nii... Mä kuumennan mun holen lavan vedes, ja sit teen siit kupist sopivan : ) ja pistän kylmään veteen sen jälkeen! JA SIT se kuppi on hyvä, ja Aamulla tai päivän pääst se kuppi on taas suora... eli se käyristys ei pysy! jos joku haluu auttaa, nii kiitos! jos tiiätte kertokaa ihmeess...

        .


      • janulii kirjoitti:

        Nii... Mä kuumennan mun holen lavan vedes, ja sit teen siit kupist sopivan : ) ja pistän kylmään veteen sen jälkeen! JA SIT se kuppi on hyvä, ja Aamulla tai päivän pääst se kuppi on taas suora... eli se käyristys ei pysy! jos joku haluu auttaa, nii kiitos! jos tiiätte kertokaa ihmeess...


      • Mr.Larzo kirjoitti:

        .


      • säbäri veivari
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Parhaita mailoja veiviin on: Mega-Tähkä,Unihoc evo 3hook ja fatpipe hole ja peliin on exel doublecurve tai exel chill (mutta itselläni on pelimailana canadien acer) veivimailoina:Tähkä,evo 3hook,elastick mutta toi on vaa piäni ohje xD on niitä MUITAKI xD xD

        veivii:
        megalomaniac
        tähkä
        evo2 hook
        evo3 hook
        canadien shark
        fätärin wiz
        noi on parhaat.. ite suosin megaloo ja evo3


      • keikkuli veivaaja
        janulii kirjoitti:

        Nii... Mä kuumennan mun holen lavan vedes, ja sit teen siit kupist sopivan : ) ja pistän kylmään veteen sen jälkeen! JA SIT se kuppi on hyvä, ja Aamulla tai päivän pääst se kuppi on taas suora... eli se käyristys ei pysy! jos joku haluu auttaa, nii kiitos! jos tiiätte kertokaa ihmeess...

        kuumenna lapaa hellan päällä tai kuumailma pistoolilla...
        muotoile vasta kun lapa on pehmeä ja sitten kylmään veteen...


      • vei_vi
        ExelPoju15 kirjoitti:

        Parhaita mailoja veiviin on: Mega-Tähkä,Unihoc evo 3hook ja fatpipe hole ja peliin on exel doublecurve tai exel chill (mutta itselläni on pelimailana canadien acer) veivimailoina:Tähkä,evo 3hook,elastick mutta toi on vaa piäni ohje xD on niitä MUITAKI xD xD

        no mul on pelimailana chill , veivimailana hole ja evo3


    • doonoo

      kato netist youtube ja sielt käyttäjä zone93 se on joona leppälä joka oli talentis nii sen videis voit kattoo mallii ja tee kuppi sen kokoseks et pallo pysyy siin

      • Veivaaja

        Paras veivi varsi on Screami ja lapa esim karhun joku softi


      • ZorroNiko
        Veivaaja kirjoitti:

        Paras veivi varsi on Screami ja lapa esim karhun joku softi

        Joo, Eli oon ite kans veivaaja ja oon veivannu pian vuaden ja osaan jo melkein kaikki temput mut se vaan potuttaa kun kamera ei toimi nii en saa kuvattua mitään =(


      • ezkaa
        ZorroNiko kirjoitti:

        Joo, Eli oon ite kans veivaaja ja oon veivannu pian vuaden ja osaan jo melkein kaikki temput mut se vaan potuttaa kun kamera ei toimi nii en saa kuvattua mitään =(

        ookko varma et osaat KAIKKI temput? :D


      • ezkaa
        ZorroNiko kirjoitti:

        Joo, Eli oon ite kans veivaaja ja oon veivannu pian vuaden ja osaan jo melkein kaikki temput mut se vaan potuttaa kun kamera ei toimi nii en saa kuvattua mitään =(

        Miten voit osata melkein kaikki temput vuojessa????


    • säbä säbä säbä

      osaan ilmaveivissä melkeen kaikki tamput suoralla ja taivutetulla mailalla eniten käytän exelin mailoja ku niillä voi veivata parhaiten

      • veivi man

        nii se on iha paras se exelin maila


      • ezkaa

        kauanko oot veivannu?


    • ukko66

      ei se ilmaveivi ollut uus juttu lätkäpelissä! oli aivan turha tehä siitä omaa postimerkkii! ei se granlund sitä keksinyt!!

    • vastatkaa kysymyksee

      hei ei täs kysytty parasta mailaa, vaan miten ilmaveivi tehdään, käyristystä ja kuinka kauan harjoitusta

    • veivi poika

      lavan liikettä ei saa katkaista pidät lavan vauhdissa ja veivailet

    • Se joka tietää

      Näin teet kupin mailaasi :1.Kuumenna lapa hellalla tai kuumailma puhltimella. 2. Laita pallo lapaan kiinni ja muotoile lapa haluamaasi muotoon. 3.Laita lapa kylmään veteen. Nyt sinula pitäisi olla hieno veivikuppi. Ja sitten vain veivailemaan !

    • THtyppi

      heittin eilen pois mun vanhan lavan jonka vänssin jaa sill lähti hyvin

    • kannattaa

      kannattaa ostaa eka halvempi maila sillä ei kannatta turhaan hyviä mailoja alkaa pilaan käyristyksellä. sain kympil ihan ok mailan ja nyt onnistuu veivi

    • 9876543210

      miten säbämailaan tehään kuppi ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

      • ezkaa

        Lämmitä lavan sitä kohtaa johon haluat kupin. Sitten paina jollain kovalla pallolla siihen (esim. krokettipallo tai betankkipallo) . Laita lapa kylmään veteen ja paina palloa edelleen siihen kuppikohtaan. Jos et ole yli 18 vuotias, käytä sitä millä lämmität lapaa yli 18 vuotiaan valvonnassa!!


      • veivi
        ezkaa kirjoitti:

        Lämmitä lavan sitä kohtaa johon haluat kupin. Sitten paina jollain kovalla pallolla siihen (esim. krokettipallo tai betankkipallo) . Laita lapa kylmään veteen ja paina palloa edelleen siihen kuppikohtaan. Jos et ole yli 18 vuotias, käytä sitä millä lämmität lapaa yli 18 vuotiaan valvonnassa!!

        Miksi valvontaa! ?!


    • veiviä vuodesta 92

      Ettei torppa pala kun es jonnet suhraa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe