Täytekakku

Enni

NYT kuulkaas on pakko saada HYVÄN täytekakun resepti.
se ei saa olla tavallinen kermavaahto-mansikkahillo.
tahdon jotain uutta.
valion yms. sivuilta oon löytänyt ihan kivoja juttuja, mutta onko teillä jotai iha special.
TODELLA hyvää täytekakun ohjetta?
miten koristelisin kakun jonka väliin tulee mansikkarahkaa, kun ei mansikoista ole koristelukuntoon.
kiwit ei käy, eikä nonparellit ja karkit.. siis?

9

8758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sottapytty

      siihen olisi ehdotus raastettu suklaa. ensin koristelet kermavaahdolla kakun niinkuin haluat ja joko raastat vapaasti suoraan päälle suklaata, tai ripottelet suklaaraastetta käsin.
      persikat ovat myös kivoja kakun päällä, siis ihan säilykepersikat.

    • Enni

      elikkä aattelin nyt vaan kertoa että millaista kakkua meinaan väsätä.
      eli:
      tavallinen sokerikakku pohja.
      alimmaiseen väliin teen rahkaseoksen johon sekoitan liivatetta ja suklaarouhetta/pätkistä tai marianne karkkeja.
      seuraavaan väliin liivatteella jämäköityä mansikka jogurttia TAI mansikkarahkaa.
      päälle tulee mehukuorrutus, kermavaahto reunoille ja n. 1-2 vielä mehukuorrutuksen päälle.
      sitten suklaarouhetta.
      onnistuiskoha?

      • Titta

        Eihän sitä ole kuin mielikuvitus rajana, niin leivonnassa kuin ruuanlaitossakin :)

        Jos kuitenkin ajattelit laittaa noita liivatejuttuja kerrosten väliin hiukan runsaammin, niin suosittelen kakun kokoamista vuoassa. Silloin ei tule ylipursuamista ja voit täyttää kerrokset huoletta reunoille saakka.

        Voit tehdä myös sen "kiisselin" päälle vuoassa.

        Kaikki saavat hyytyä rauhassa jääkaapissa ja sitten vasta otat kauniin kakkusi pois vuoasta ja teet loppusilauksen.

        Nautinnollisia kakkuhetkiä :)


      • Enni
        Titta kirjoitti:

        Eihän sitä ole kuin mielikuvitus rajana, niin leivonnassa kuin ruuanlaitossakin :)

        Jos kuitenkin ajattelit laittaa noita liivatejuttuja kerrosten väliin hiukan runsaammin, niin suosittelen kakun kokoamista vuoassa. Silloin ei tule ylipursuamista ja voit täyttää kerrokset huoletta reunoille saakka.

        Voit tehdä myös sen "kiisselin" päälle vuoassa.

        Kaikki saavat hyytyä rauhassa jääkaapissa ja sitten vasta otat kauniin kakkusi pois vuoasta ja teet loppusilauksen.

        Nautinnollisia kakkuhetkiä :)

        juu niin aattelinkin. tosin mietityttää, miten hyvin se sieltä irtoaa, on kyllä semmonen teflon vuoka (?) no semmoinen ''liukas''. onko sulla kokemusta?
        ja jätän sen suklaan pois ja pistänkin kuningatarhilloa:)


      • Titta
        Enni kirjoitti:

        juu niin aattelinkin. tosin mietityttää, miten hyvin se sieltä irtoaa, on kyllä semmonen teflon vuoka (?) no semmoinen ''liukas''. onko sulla kokemusta?
        ja jätän sen suklaan pois ja pistänkin kuningatarhilloa:)

        Irtopohjavuoka kai olisi paras, mutta itse olen kyllä käyttänyt ihan tavallista pyöreätä kakkuvuokaa. Eikä sen tarvitse välttämättä olla edes kakkuvuoka, muukin "kippo" käy.

        Olen vuorannut vuuan ensin voipaperilla niin, että sitä tulee reilusti reunojen yli, jotta kakun voi sitten nostaa pois.

        Voipaperin päälle sitten kelmua, jonka päälle kakku kootaan.

        Ei tämän vaikeampaa.

        Kuningatarhillo on hyvä valinta.

        Onnea kakun tekoon :)


    • kondiittoripoika

      Moikka! pidän itse paljon erinlaisista ns.hyytelökakuista, joita voi maustaa mielikuvituksen mukaan.Ne ovat aika helppoja tehdä kun on vaan huolellinen ja ohjeitakin löytyy paljon. Koristelu on kyllä hankalaa mansikoilla näin talviaikaan, mut erinlaisia hedelmiä löytyy kyl paljon ja pakaste vadelmatkin on hyviä kun laittaa vaan kiilteen päälle esim.hyytelösokerista.Hyytelökakkuihin saa kivav pinnan kun tekee liivatelehdestä ja mehusta kirkkaan kiilteen ja hyydyttää sen...nam!

    • Anne

      Tämäkin on osittain jostain lehdestä mutta...
      Paistat ensinnäkin sen kakkupohjan uunipellillä (itse kahdella).
      Sitte täytteet (itse käytän vadelmahilloa ja rahkaa jossa sokeria ja ruklaarouhetta) ja sitten leikkaat pitkiä suikaleita (sen paksuisia miten tahdot kakun olevan korkea) ja sitten pyörität rullalle. Ja näin voit jatkaa kunnes kakku on sopivan suuri...
      Jos täytettä jäi yli voit tasoittaa kakun pinnan sillä. Sitten vaan marsipaani kuorrutukseksi. Onhan sitä työläs kaaviloida mutta... =) Ja koristeeksi riittää ruusu tai kaksi (jotka nekin askartelen marengista itse. Ja sulatetulla suklaalla jokin kiva kuvio... siinä se!

    • Anonyymi

      Juusto kakku Ilmari Pihtipudas nämä hullut Tuoriniemi lehtiä pyörittää alushousuja ja mekko

    • Anonyymi

      Voileipäkakkua ei ole tullutkaan tehtyä pitkään aikaan, nyt täytyy tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe