Olen Pyrkyri

duuni,.,

Paljon on keskusteltu työpaikkojemme työilmapiiristä. Oli sitten kyseessä pieni tahi isokin työpaikka niin samat lainalaisuudet koskevat kaikkia. Puheet huonosta työilmapiiristä ovat varmaankin totta ja kuinka paljon onkin uhrattu työtunteja koulutusta ja yhteiskunnan rahaa huonon työilmapiirin parantamiseksi. Omasta työkokemuksestani joka on kymmeniä vuosia niin sen tuomasta kokemuksesta voinen kertoa jotain. Ehkä suurin huonoon työilmapiiriin työntekijöiden osalta johtuva seikka on juuri Pyrkyri asentoitunut työntekijä. Toki on myöskin esimiehissäkin aihetta peilin katsomiseen mutta itse olen kokenut noin yleisimmin seikan joka mielestäni johtuu ennenkaikkea työntekijä lähtökohdasta. Takana tuhumiset joetain työntekijästä ja panettelu jopa valheenkin keksiminen ovat ehkä yleisimpiä Pyrkyrimäisen henkilön taktiikkoja. Kun työyhteisöissä lähtee liikkeelle jokin juoru tahi panettelu jostain työntekijästä niin kun asia tulee johdon siis esimiesten korviin niin olisi syytä aina selvittää panettelun lähtöpiste. Yleensäkin lähtöpisteenä on se sama Pyrkyrihenkilö. Entä miksi ja kuka hyötyy huonosta työilmapiiristä. Siitä hyötyy ensisijaisesti Pyrkyrihenkilö . Lähtökohtana panetteluille ja työilmapiirin huononemisen tavoitteena yleensä on Pyrkyrihenkilön jopa sairaalloinen halu edetä mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman ylös. Yleensä Pyrkyri päästäkseen tavoitukseensa mollaa toisia työntekijöita . Esittää toiset tahi hänen käsityksensä mukaan pahimmat kilpailijansa muille että he olisivat jotenkin epäluotettavia. Kun tapahtuu jotain asioita niin helposti Pyrkyri kertoo että hän kuuli salassapidettävän asian kilpailevalta mollattavalta työntekijältä. Kun tämä mollaaminen on Pyrkyrin osalta pitkäaikaista ja kun varsinkin Pyrkyrit on sitten oikeenkin tunnonnollisia työntekijöitä joita yleensäkin arvostetaan uutteruudestaan niin ei ole ihme että Pyrkyriä kuunnellaan varsin herkällä korvalla. Terveen työyhteison johdon onkin tässä asiassa terästäydyttävä ettei hyvästä työyhteisösta tulekkin huonon työilmapiirin tyyssija. Kun työyhteisöissä tapahtuu toisien työntekijöiden toistuvaa mollaamista ja seläntakana puhumista olisi aina selvitettävä juorun tai huhun lähde. Ja varsinkin olisi kyseenalaistettava myöskin ns. uutterien työntekijöiden rehellisyys. Olisi varmaankin työyhteisöissä keskusteltava yleensäkin seikoista mitkä parantavat työyhteisöä ja mitkä seikat huonontavat. Myöskin johdolla olisi syytä hälytyskellojen soida mikäli toistuvasti joku tahi jotkut työntekijät esiintyvät mielin kielin. Ovela Pyrkyri onnistuu jotenkin keplottelemaan itselleen muita paremmat edut tahi työvuorot jotka jo sinänsä aiheuttavat huonon työilmapiirin kehitystä. Kaikkia työntekijöitä täytyy kohdella samalla tavalla vaikka toiset onnistuvat esiintymään Mielin ,Kielin.

1

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää kyllä

      Teoriassa näinhän se menee,mutta käytännössä ei.
      Itse olen reilun 4000 ihmisen yrityksessä ja sieltä ei
      löydy niin pientä rappusta jolle ei nuoleskelu kelpaa.

      Että näin maanpinnalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe