Olemme antaneet 6 viikkoiselle lapsellemme toisinaan huoneenlämpöistä korviketta tilanteessa jossa avaamme huoneenlämmössä säilytetyn NAN-korvikepurkin. Lapsen mummo, minun äitini kuullessa asian laidan, hän ihan hätääntyi ja sanoi ettei lapselle saa antaa kylmää korviketta!
Nolostuin ja harmistuin asiasta. Olemme lämmittäneet korvikkeen sopivan lämpöiseksi aina silloin, kun se on ollut jääkaappikylmää ja olemme yrittäneet toimia lapsemme parhaaksi.
Koenkin nyt huonoa omaatuntoa asian suhteen ja haluaisin tietää miten muut ovat toimineet? Onko mahdollista, että olisin aiheuttanut "huolimattomuudellani" jotain harmia vauvalleni kun olen tarjonnut huoneenlämpöistä korviketta? Kaipaisin asiaan mielipiteitä..
Korvikkeen lämmitys
7
1341
Vastaukset
- 3 lasta meillä.
nyt tunne mitään huonoa omaatuntoa!! Vauva olisi kyllä itse ilmoittanut jos maidossa olisi jokin pahasti vikana, olisi ollut juomatta tai itkenyt :D Maitoa pitää vähän lämmittää kun huoneen lämpötila on vain 20 astetta ja kikkimaitohan on ruumiinlämpöistä, 37 astetta. Kai se viileä maito voi ottaa kurkkuun, en ihan varmasti tiedä. Kesällä annoin välillä huoneenlämpöistä maitoa kun muuten oli kuuma. Viileästä maidosta olen huomannut että se virkistää, joten nukkumaan mennessä sitä kannattaa lämmittää!
Minä olen lämmittänyt maidon mikrossa ja kikkimaidon vesihauteessa.
Kurja että että pahoitit mielesi sellaisen henkilön kommentista jonka pitäisi olla parhaana tukena, mummut on vähän sellaisia. Eihän niitä asioita voi tietää valmiiksi! Mutta jatkossa, vauva kyllä ilmoittaa jos teet jotakin väärin, luota itseesi ja vaistoosi, se sinulla on valmiiksi. Sanojia tulee olemaan paljon - ja kyseenalaista myös neuvolankin ohjeita. Sinä ja miehesi päätätte mikä on teidän lapselle parasta, te hänet tunnette!!- häh???
Mikä ihmeen KIKKIMAITO?????????????????????????????????
- 3 lasta meillä
häh??? kirjoitti:
Mikä ihmeen KIKKIMAITO?????????????????????????????????
kikkimaito on sitä maitoa joka tulee äidin rinnasta kun vauva imee sitä rintaa! Senkin tietämätön häh??? :D
- dfhhfd
itse olen aina antanut ja annan edelleen huoneenlämpöisen maidon sellaisenaan sitä erikseen lämmittämättä. Jääkaapissa olleen maidon lämmitän mikrossa. Ihan hyvin on nyt puolivuotiaalle pojalle maistunut. Siinä myös säästää rahaa koska kerran lämmitetty maito pitää heittää pois eikä meillä ainakaan joka kerran juoda koko purkkia tyhjäksi.
- mievaan....
on sen verran tempperamenttinen vauva että ruokaa pitää saada heti. Eikä sitäpaitsi jokapaikassa ole mahdollista lämmittää maitoa. Kotona ollessa lämmitän maidon aina, mutta kävelylle ja ostoksille mennessä en. Kotoa pois lähtiessä pistän maitoa valmiiksi pulloon ja vaunuihin että pysyisi ainakin huoneen lämpöisenä taikka otan avaamattoman purkin mukaan.
Nuo lapsen isovanhemmat antavat välillä todella typeriä ohjeita ja moittivat asioista joilla ei ole mitään merkitystä lapsen elämään. Kyllä vauva itse ilmoittaa kun jokin on vialla.- Huono äiti
Kiitos vastauksista! Jospa taas saisin vähitellen "itsetuntoni" lapsen hoidon suhteen paremmaksi. En ole vielä tottunut ja ns. "karaistunut" kestämään toisten ihmisten kommentteja. Ja nololtahan se tuntui kun nuin "perusasiasta" minulle huomautettiin joka pitäisi olla itsestäänselvyys.
- iskitir
Huono äiti kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Jospa taas saisin vähitellen "itsetuntoni" lapsen hoidon suhteen paremmaksi. En ole vielä tottunut ja ns. "karaistunut" kestämään toisten ihmisten kommentteja. Ja nololtahan se tuntui kun nuin "perusasiasta" minulle huomautettiin joka pitäisi olla itsestäänselvyys.
Jos äiti pumppaillut maitoa tissistä ja tiedän että syötän kohta pullosta n.0-2h sisään annan olla äidinmaidon lämpösessä ja lisään sitten joukkoon noin fifty-fifty korviketta ja ihan vähän lämmitän mikrossa. Jos syönnin j'älkeen jää jäljelle annan olla pöydällä ja syötän sitten uudestaan ilman lämmittelyjä jos nälkä yllättää parin tunnin päästä.
Pakkasesta otetun sulatan kuumassa vedessä lisään korviketta ja lämmitän hieman enemmän. Jääkaapissa olleelle sama juttu. Ihan hyvin on maittanut.
Joskus yöllä syötellyt samasta pullosta melkein koko yön ja syöttöjen välillä ollut pullo yöpöydällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854012
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353041Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992253Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312008Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271801- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell651743Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501