Muita paaston aloittelijoita?

24

Heippa!

Aloitin paaston tämän viikon Tiistaina. Tarkoitus on jatkaa oman olon mukaan 5-21 päivää. Olen paastonnut muutaman kerran 5 päivän paaston, mutta en ikinä pidempää. Tällä kertaa olen laskeutunut paastoon edellisiä paremmin ja alku onkin mennyt helpommin; päänsärkyä ei ole ollut ollenkaan, eikä heikosta olosta johtuvaa huippausta. Nälkä on edelleen ajoittain kova. Mutta toisin kuin monella muulla, mulla tuo nälkä ei ole vähentänyt unen määrä, päin vastoin, olen tosi huono nukkumaan normaalisti, nukun muutamaa tuntia yössä, mutta paaston alettua olen nukkunut 10-12 tuntia. En ole vielä mitenkään rajottanut unta, koska huomaan, että univaje on vaikuttanut koko olemukseen ja uskonkin ton unenmäärän jossain vaiheessa laskevan ihan itsestään.

Olen liikkunut kohtalaisesti joka päivä n. puolitoista tuntia tehokasta pyöräilyä ja fiiliksen mukaan kevyttä venyttelyä. Paino on laskenut pari kiloa. Lähtömitat 68/168.

Paaston olisi tarkoitus toimia starttina laihdutuskuurille ja auttamaan parempiin elämäntapoihin. Olin koko lapsuuteni tosi ylipainoinen, paino on pysynyt hyvin kurissa noin viiden vuoden ajan, mutta repsahdin aika yhtäkkiä ja paino nousi puolessa vuodessa melkosesti pahempiin lukemiin, siksi luulenkin, että tämä ois hyvä tapa palauttaa terveempi suhde ruokaan, ennen kuin laihdutettavat kilot on huomattavasti suurempia.

Toivoisin tämän paaston jatkuvan riittävän pitkään, että ehtisin saavuttaa myös paaston hyvät puolet (muutkin kun tuon painonlaskun). Mutta toistaiseksi itsekuri ei ole riittänyt ja olen lopettanut jo tohon viiteen päivään. Olisikin siis kiva vaihtaa kuulumisia jonkun toisen itsekurin kanssa taistelevan kanssa, jotta voitaisiin yhdessä vaihtaa kuulumisia ja kannustaa toisiamme eteenpäin. :)

2

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkihaluun

Olisin ite kiinnostunut alottamaan paaston mutta en ole saanut aikaiseksi ilman paastokaveria. Tiedän ettei mun itsekurini riittäisi siihen. En hae sillä niinkään painonlaskua (mitat 158cm/52kg/ikä 26) vaan sitä hyvää oloa minkä siitä saa. Laitahan mulle sähköpostiosoitteesi tänne jos tykkäät tutustua :D

• Hillurihei

Mukana ollaan.. Aijon mennä ihan tollatteen reippaan 21 päivää kestävän paaston.
        Onko terveellistä jos ei syö aamupalaa koulussa vähän pienen välipalan ja iltapalaksi porkkanan tai muun hedelmän/vihanneksen ? Lasketaanko paastoksi ? Zumbaa menisin noin 2-3 tuntia päivässä ja veisin koiraa =)
        Alku mittani 161cm/70kg/18

Koska eka punnitus ? =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4135
    2. Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.

Tämä asia ihmetyttää suuresti.
      Maailman menoa
      66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3044
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2519
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2095
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2041
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      840
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      746
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      735
    Aihe