Heippa!
Aloitin paaston tämän viikon Tiistaina. Tarkoitus on jatkaa oman olon mukaan 5-21 päivää. Olen paastonnut muutaman kerran 5 päivän paaston, mutta en ikinä pidempää. Tällä kertaa olen laskeutunut paastoon edellisiä paremmin ja alku onkin mennyt helpommin; päänsärkyä ei ole ollut ollenkaan, eikä heikosta olosta johtuvaa huippausta. Nälkä on edelleen ajoittain kova. Mutta toisin kuin monella muulla, mulla tuo nälkä ei ole vähentänyt unen määrä, päin vastoin, olen tosi huono nukkumaan normaalisti, nukun muutamaa tuntia yössä, mutta paaston alettua olen nukkunut 10-12 tuntia. En ole vielä mitenkään rajottanut unta, koska huomaan, että univaje on vaikuttanut koko olemukseen ja uskonkin ton unenmäärän jossain vaiheessa laskevan ihan itsestään.
Olen liikkunut kohtalaisesti joka päivä n. puolitoista tuntia tehokasta pyöräilyä ja fiiliksen mukaan kevyttä venyttelyä. Paino on laskenut pari kiloa. Lähtömitat 68/168.
Paaston olisi tarkoitus toimia starttina laihdutuskuurille ja auttamaan parempiin elämäntapoihin. Olin koko lapsuuteni tosi ylipainoinen, paino on pysynyt hyvin kurissa noin viiden vuoden ajan, mutta repsahdin aika yhtäkkiä ja paino nousi puolessa vuodessa melkosesti pahempiin lukemiin, siksi luulenkin, että tämä ois hyvä tapa palauttaa terveempi suhde ruokaan, ennen kuin laihdutettavat kilot on huomattavasti suurempia.
Toivoisin tämän paaston jatkuvan riittävän pitkään, että ehtisin saavuttaa myös paaston hyvät puolet (muutkin kun tuon painonlaskun). Mutta toistaiseksi itsekuri ei ole riittänyt ja olen lopettanut jo tohon viiteen päivään. Olisikin siis kiva vaihtaa kuulumisia jonkun toisen itsekurin kanssa taistelevan kanssa, jotta voitaisiin yhdessä vaihtaa kuulumisia ja kannustaa toisiamme eteenpäin. :)
Muita paaston aloittelijoita?
2
435
Vastaukset
- minäkihaluun
Olisin ite kiinnostunut alottamaan paaston mutta en ole saanut aikaiseksi ilman paastokaveria. Tiedän ettei mun itsekurini riittäisi siihen. En hae sillä niinkään painonlaskua (mitat 158cm/52kg/ikä 26) vaan sitä hyvää oloa minkä siitä saa. Laitahan mulle sähköpostiosoitteesi tänne jos tykkäät tutustua :D
- Hillurihei
Mukana ollaan.. Aijon mennä ihan tollatteen reippaan 21 päivää kestävän paaston.
Onko terveellistä jos ei syö aamupalaa koulussa vähän pienen välipalan ja iltapalaksi porkkanan tai muun hedelmän/vihanneksen ? Lasketaanko paastoksi ? Zumbaa menisin noin 2-3 tuntia päivässä ja veisin koiraa =)
Alku mittani 161cm/70kg/18
Koska eka punnitus ? =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851838- 821680
- 501339
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471275Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481182- 1171153
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23952- 39935
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59932Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket23903