miksi teollisia ruokia?

heidi69

Kerroppa minulle, jos hyllyssä on vierekkäin teollinen kääretorttu, esimerkiksi boströmmiä ja oman keittiön kääretorttu voipaperiin pakattuna.
Miksi suurin osa ihmisistä valitsee sen teollisen kestokääretortun kuin valitsisi hyvän kotitekoisen?
Hinta eroa ei olisi.

Samoin kanamunat...jos on häkkikanalan tai vaapaankanalan maalaismunat.....häkkimunat loppuu ensin....

Mikä ihmisiä vaivaa?

3

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angelita negra

      Ja höpö höpö, ihmiset valitsee tasan tarkkaan sen voipaperiin käärityn tortun ja vapaan kanalan munat JOS ne on samanhintasia.

      Ite käyn melkeen joka päivä ruokaostoksilla ja senttipeliä se on, tiedän kyllä mitä munat ja leipomotuotteet ja tuoreet kalat ja lihat tiskiltä maksaa < > halvat einekset ja monissa prosenttialennus. Turha väittää muuta.

      Tosin nykyisenä melko vapaan hintapolitiikan aikana kaupoissa on yllättäviä hintaheittoja ja tekee löytöjä, jossain saattaa esim tiskiltä ostetut porsaanleikkeitä saada tosi halvalla mutta esim kalatiskien tuoreet kalafileet on aina melko hintavia.

      Tuoreissa vihanneksissa ja marjoissa tällasta hintavertailua ei pysty juuri lainkaan edes tekemään.

    • Ihminen toimii yhtä fiksusti kaupassa kuin Pavlovin koirat ja valitsee sen tutun tuotteen, koska on tottunut että siitä saa sen tutun herkkupalan. Totuttuja tapoja ei vain pysty kovin helposti muuttamaan. Ei varsinkaan nälkäisenä tai väsyneenä.

      Ikävä asiahan tämä on siinä mielessä että olen nähnyt monen hyvän tuotteen häviävän kaupasta vain parissa kuukaudessa, koska sitä ei ole mainostettu missään. Suurinpaan osaan näistä olen itsekkin vasta tutustunut (jos ollenkaan) vasta pitkän harkinnan jälkeen, ja sen jälkeen huomannut niiden hävinneen valikoimasta. Usein näissä on käynyt niin että monet tututkin ovat samoihin aikoihin huomanneet kyseisen tuotteen..

      Lähinnä käsittämättömin einesruoka tänäpäivänä taitaa olla lihapyörykät: 16% lihaa ja lihaan verrattavia aineksia (muistaakseni). Eli 400gr paketti lihapyöryköitä on tehty 62gr:sta lihaa.

      • Pavlovin kissa

        joo ja ne lihapyörykät on sikahalpoja. Sen takia ne pärjää niin hyvin. Kyllä sä sen tiesit...
        Paella-pakastetta en oo nähny omissa kaupoissani aikoihin,niitä on ikävä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe