Juu elikkä oisko kellään hyviä juoksuohjelmia et cooperissa menis 4000m. Mitään urheilua en oikeen harrasta ja meni cooperissa 3000m. Olen 15 vuotias ja en tahdo mennä seuroihin.
Juoksuohjelma 4000m cooper
21
4103
Vastaukset
seuroihin en mee henk. kohtasista syistä.
- iuh iuerg
Jos et kerran mitään urheilua ole harrastanut, niin ei sinusta ole siihen harjoitteluun tulevaisuudessakaan. Näin veikkaan, mutta voithan innostuakin, kuka sen tietää. 4km vaatii kuitenkin erilaisia henkisiä ominaisuuksia, varsinkin kun et kylmiltään tuon lähemmäs 4km juokse. Mutta kuukleta vaikka porin kuntoilijat ja napsaa sieltä harjoittelu, jos vaikka yllättäisit kaikki ja onnistuisit. Varaa projektiin kuitenkin aikaa 3 vuotta vähintään ja vapaa-aikaa sen verran, että ehdit juosta 150km/viikko seuraavien kuukausien ja vuosien jokaisena viikkona.
- lkurtr
iuh iuerg kirjoitti:
Jos et kerran mitään urheilua ole harrastanut, niin ei sinusta ole siihen harjoitteluun tulevaisuudessakaan. Näin veikkaan, mutta voithan innostuakin, kuka sen tietää. 4km vaatii kuitenkin erilaisia henkisiä ominaisuuksia, varsinkin kun et kylmiltään tuon lähemmäs 4km juokse. Mutta kuukleta vaikka porin kuntoilijat ja napsaa sieltä harjoittelu, jos vaikka yllättäisit kaikki ja onnistuisit. Varaa projektiin kuitenkin aikaa 3 vuotta vähintään ja vapaa-aikaa sen verran, että ehdit juosta 150km/viikko seuraavien kuukausien ja vuosien jokaisena viikkona.
Aloittelija kolme vuotta putkeen tuota ohjelmaa? Joko tämä on vitsi tai sitten erittäin tyhmä neuvo:
"Varaa projektiin kuitenkin aikaa 3 vuotta vähintään ja vapaa-aikaa sen verran, että ehdit juosta 150km/viikko seuraavien kuukausien ja vuosien jokaisena viikkona."
Kilometrimäärät ovat yksilöllisiä, edes kaikki huiput eivät tuollaisia määriä kestä tai muusta syystä juokse ja jokatapauksessa ei ainakaan vuoden ympäri mennä samalla määrällä. Ylimenokausi saattaa jonkun mielestä olla turhaa mutta he yleensä oppivat sen tärkeyden sitten aikanaan kantapään kautta.
- hehhih
4000m ei hetkeen jos koskaan mene todennäköisesti edes maailman parhaalla valmennuksella, on se niin eri tavoite pudottaa MINUUTTI kilsavauhdista pois. Mutta alkuun alat harrastamaan juoksemista niin siitä se lähtee, eli ulos ja lenkille!
- hehhih
Muuten, itsellänikin meni 15 ikäisenä 3000m ja 4000m ei ole vieläkään toteutunut kovasta yrityksestä huolimatta. Lahjakkuus auttaa paljon, oikea valmennus viimeistelee homman.
hehhih kirjoitti:
Muuten, itsellänikin meni 15 ikäisenä 3000m ja 4000m ei ole vieläkään toteutunut kovasta yrityksestä huolimatta. Lahjakkuus auttaa paljon, oikea valmennus viimeistelee homman.
Kyllä tuntuisi että jotain lahjakkuutta voisi olla. Kroppa on aika slim ja keuhkotkin on aika isot.
Miksi 4000m ei menisi koskaan. Mielestäni sinne pääsee kovalla työllä ja sillä että todellakin on tunne siihen että juoksu on se juttu joka on hyvä. Tykkään todella paljon juoksusta mutta nyt innostuin enemmän, koska ei ole mitään harrastusta sinänsä ja juoksu voisi olla erinomainen vaihtoehto.
- hehhih
omnikonni kirjoitti:
Miksi 4000m ei menisi koskaan. Mielestäni sinne pääsee kovalla työllä ja sillä että todellakin on tunne siihen että juoksu on se juttu joka on hyvä. Tykkään todella paljon juoksusta mutta nyt innostuin enemmän, koska ei ole mitään harrastusta sinänsä ja juoksu voisi olla erinomainen vaihtoehto.
Itse kullakin on lahjakkuustasonsa. Harjoittelemalla tuloksia on mahdollista parantaa vain tiettyyn rajaan saakka vaikka tekisi kuinka kovaa työtä. Ei voida sanoa että kun teet tämän ja tämän ohjelman niin juokset tämän ajan...
- omninn
hehhih kirjoitti:
Itse kullakin on lahjakkuustasonsa. Harjoittelemalla tuloksia on mahdollista parantaa vain tiettyyn rajaan saakka vaikka tekisi kuinka kovaa työtä. Ei voida sanoa että kun teet tämän ja tämän ohjelman niin juokset tämän ajan...
Mielestäni kovalla työllä,treenauksella,ajalla,lahjakkuuella,henkisillä ominaisuuksilla ja sillä että jos on valmis yrittämään eikä luovuta vaikka ei jaksa metriäkään on mahdollista päästä hyviin tuloksiin.
- hehhih
omninn kirjoitti:
Mielestäni kovalla työllä,treenauksella,ajalla,lahjakkuuella,henkisillä ominaisuuksilla ja sillä että jos on valmis yrittämään eikä luovuta vaikka ei jaksa metriäkään on mahdollista päästä hyviin tuloksiin.
Niin, hyviin tuloksiin suhteessa omiin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Olen siis samaa mieltä!
hehhih kirjoitti:
Niin, hyviin tuloksiin suhteessa omiin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Olen siis samaa mieltä!
Kaikki on mahdollista. "En harrasta juuri mitään liikuntaa ja juoksen 3000 cooperissa." :-D älkää nyt viitsikö. Varmasti olet ainakin harraste mielessä nuorempana liikkunut ja urheillut niin että on hyvä pohjakunto. Nykyajan nuorilla kun vissiin jo 2500 lasketaan hyväksi ja 3000 kiitettävä tai jotain.
Ite oon 200 kiloinen ja juoksen cooperissa 3200 miten pääsisin 4000, ikinä en oo mitään harrastanu.sfinski80 kirjoitti:
Kaikki on mahdollista. "En harrasta juuri mitään liikuntaa ja juoksen 3000 cooperissa." :-D älkää nyt viitsikö. Varmasti olet ainakin harraste mielessä nuorempana liikkunut ja urheillut niin että on hyvä pohjakunto. Nykyajan nuorilla kun vissiin jo 2500 lasketaan hyväksi ja 3000 kiitettävä tai jotain.
Ite oon 200 kiloinen ja juoksen cooperissa 3200 miten pääsisin 4000, ikinä en oo mitään harrastanu.No sen verran voin kertoa että 9 vuotiaana harrastin yleisurheilua noin pari kuukautta ja muuta liikuntaa en ole harrastanut paitsi koululiikunta ja kouluun 3km pyöräily. Kyllä se 3000m menee sisulla!! Ja pohjakunto on kai ihan hyvä sitten kun en ole ylipainoinen vaan ehkä hieman alipainoinen. ja tuskin 200 kilosena juostaan 3200. Ja olen alkanut treenata jo juoksemista. 3200 ois seuraavaan cooperiin tavote.
- joo-ooosuatana
sfinski80 kirjoitti:
Ite oon 200 kiloinen ja juoksen cooperissa 3200 miten pääsisin 4000, ikinä en oo mitään harrastanu.Ei kaikki ole mahdollista. Jokaisella on rajansa. Sitä missä ne rajat on ei löydy kuin kokeilemalla.
- Jappeliino
Avainsana on nopeus. Kun juokset minuutissa 333,33 metriä, niin 4000 metriä menee kummasti 12 minuutissa.
- m34pohj
Happi loppuu pierettää, auttakkee..sellaiset ajatukset alkavat pyöriä mielessä kun alun helppo meininki on ohi, ja alkaa varsinainen työnteko kohti tuota 4000 m tulosta. Sitten käy se maanpinnalle palautus-ilmiö, ja tulokseksi tulee "vaivaiset" 3500 m kuoleman kielissä kouristellen. Ei muuta kuin ulkoilemaan vaan, hyvinkin yksinkertainen resepti muuten, kolmen vuoden päästä 4000 voi olla realismia.
- Anonyymi
Kestävyydestä se on kiinni lopulta. Kovinkaan ihmeellisiin tuloksiin ei pysty pelkällä vauhtikestävyys ja nopeus harjoittelulla, jos peruskestävyydessä on puutteita.
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta kyselen että menikö tuo 4000m? Ja jos meni millä harjoittelulla?
- Anonyymi
Molarin valmennukseen vaan, niin kyllä menee.
- Anonyymi
Ei hän ehdi valmentamaan, kun aika menee Reformi Studion kavereiden jeesailuun. Twitterissä ihmettelee: "Olen infosodan rintamakarkuri. Minut leimataan leireihin, en suostu". Lopettaisi päivittäiset poliittiset yksipuoliset kirjoittelut niin kukaan ei leimaisi. Sit ehtis paremmin juoksemaan ja valmentamaan.
- Anonyymi
Kymmenen vuotta kulunut. Kun havittelit tuota 4000m rajaa. Nyt minä olen 15 ja juossut cooperissa 3200m. Mitä vinkkejä voisit antaa sillä nämä täällä eivät kovin kannustavia ole.
- Anonyymi
Moljakoljan valmennukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872