Ostin kilon pussin nauriita. Joskus olen syönyt hyviä nauriita, mutta nämä nauriit maistuvatkin kitkeriltä. Voiko näistä saada jotain syötävää aikaiseksi vai pitäisikö vain heittää roskiin?
Kitkeriä nauriita
2
2642
Vastaukset
- Vanha kokki
Löytyy harvemmin makeita nauriita. Nauris on sesonkituote ja parhaimmillaan kesällä satokauden aikana.
Nauriit tarvitsevat paljon vettä kasvaessaan ja ne ovat parhaimmillaan pienehköinä suoraan maasta nostettuina.
Nauris ei oikein siedä säilyttämistä pitkiä aikoja, vaan muuttuu kitkeräksi, etenkin isokokoisena.
Kitkerät nauriit voi käyttää keitoissa muiden juuresten tapaan.
Myös eräiden hivenaineiden puute saattaa aiheuttaa kitkeröitymistä. Yksi niistä on boori. - Anonyymi
Hei, kuulin tiedon vanhasta keittokirjasta, jossa oli neuvottu jättämään nauriiseen häntä. Jos sen leikkaa pois, niin nauriista tulee kitkerä. Eli kaupassa kannattaa katsoa, että nauriissa on häntä jäljellä! T. Herkuttelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086