Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kikherneiden idätys ei onnistu.

happamat herneet

Yritin rekisteröityä eläinoikeusfoorumille kysymään tätä, mutta ei se onnistunu näköjään joten kysynpä täältä vaikkei tätä palstaa kukaan taida lukea.

Eli miksi minulla ei onnistu kikherneiden idätys? Yritän lasipurkissa tiskikaapissa idättää niitä. Aiemmin oon idättäny samalla menetelmällä mung-papuja sekä sinimailasta. Nuo kikherneet kuitenkaan eivät ala itää ja sitten ne alkavat haista ihan happamalle ja muuttuvat limaisiksi. Viimeksi yksi ainoa taisi olla itänyt kun ne oli olleet itämässä pari päivää ja oli pakko sitten nakata ne menemään kun haisivat niin pahalle. Nyt uude on olleet taas tuolla puolitoista vuorokautta itämässä eikä mitään ja sama hapan haju alkaa levitä niihinkin. Pesin kyllä tuon lasipurkinkin tosi hyvin ennen kun laitoin nuo uudet ja huuhtelin vielä kiehuvalla vedelläkin ja laitoin uuden harson. Nuo on Go Green -merkkisiä. Ei oo vanhenneita tai mitään. Liotinko liian kauan jos liotin 12 tuntia suurinpiirtein?

6

3881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • aloittaja

        Kiitos linkeistä, vaikka useimmat noista olen jo lukenutkin aiemmin.


    • hupikkaat

      Kyllä ne ovat sitten viallisia. Katsoitko, mitä pussissa sanottiin, mitä ennen parasta, tai eihän siihenkään ole luottamista, voivat pussittaa uudelleen. Tiedän sellaistakin tapahtuneen.

      Niin, ovat joko vanhoja, tai sitten sädetettyjä.

      Kikherne on helppo idättää, itää väkisinnkin. Ei tuo 12 tunnin liotos ole liikaa, ihan sopiva aika on. Herneissä on ollut vika. Voisit kysellä myyjäliikkeestä, että mitähän vikaa nissä mahtoi olla, kun eivät itäneet.

      • aloittaja

        Euromarketista nuo ostin ja päiväystä on ensi vuoden elokuuhun saakka. Kai noita sitten voi edes syödä keitettynä jos eivät idä kerta? Sädetys kuulostaa pelottavalta... Onkohan kukaan muu täällä yrittänyt idättää Gogreen-merkkisiä? Samaa merkkiä mulla on nuo mung-pavutkin ja itää tosi hyvin.


      • ~u
        aloittaja kirjoitti:

        Euromarketista nuo ostin ja päiväystä on ensi vuoden elokuuhun saakka. Kai noita sitten voi edes syödä keitettynä jos eivät idä kerta? Sädetys kuulostaa pelottavalta... Onkohan kukaan muu täällä yrittänyt idättää Gogreen-merkkisiä? Samaa merkkiä mulla on nuo mung-pavutkin ja itää tosi hyvin.

        olen idättänyt Gogreen merkkisiä kikherneitä ja ihan hyvin on itäneet. Liotus jotain 12 tuntia ja yhdessä vuorokaudessa on jo puolen sentin idut. Noin 3 kertaa vuorokaudessa huuhtelin ettei kuivuisi.. Kaikki pavut eivat itäneet kuitenkaan, poistin ne ja keitin 10 minsaa, ai että oli herkkua!!! =) Idätin sitten luomukikherneitä ja niissä ei ole montaakaan itämätöntä hernettä, laatu siis parempi ainakin idätykseen!


      • aloittajaa
        ~u kirjoitti:

        olen idättänyt Gogreen merkkisiä kikherneitä ja ihan hyvin on itäneet. Liotus jotain 12 tuntia ja yhdessä vuorokaudessa on jo puolen sentin idut. Noin 3 kertaa vuorokaudessa huuhtelin ettei kuivuisi.. Kaikki pavut eivat itäneet kuitenkaan, poistin ne ja keitin 10 minsaa, ai että oli herkkua!!! =) Idätin sitten luomukikherneitä ja niissä ei ole montaakaan itämätöntä hernettä, laatu siis parempi ainakin idätykseen!

        Ostin vielä toisen merkkisiäkin kikherneitä (Risenta) ja kokeilin idättää niitä mutta niistäkin vain kolmasosa iti, loput alkoi taas haisemaan joten laitoin ne roskiin. Sitten kokeilin myös vihreiden linssien idätystä ja niistäkin iti vain kolmasosa ja loput alkoi haista ja nekin meni sitten roskiin. En uskaltanu erotella mitään kun ajattelin että niistä voi silti saada ruokamyrkytyksen. Näköjään minulta onnistuu parhaiten vain mung-papujen ja sinimailasen idätys. Ehkä pitäydyn sitten niissä. Oiskohan jotain muita idätettäviä, jotka ois yhtä varmoja kuin nuo kaksi? Ois kyllä kiva kokeilla idättää vielä vehnää, mutta en tiedä mistä sellaisia sopivia jyviä saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe