Tämä jäi eräältä aktiiviselta kirjoittajalta ("Tode") vastaamatta edempänä:
Etkö usko ruumiin ylösnousemukseen? - Tuo ruumis ei tietenkään ole samanlainen kuin tämä nykyinen, sillä se on kuolematon, mutta luuta ja lihaa se on.
Luuk. 24:39
Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
Sellaisena Kristus otettiin taivaaseen ja sellaisena Hän on palaava:
Ap.t. 1
9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään. [Mark. 16:19; Luuk. 24:51]
10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä. [Luuk. 24:4]
11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
Uskotteko ruumiin ylösnousemuseen?
92
418
Vastaukset
- todé*
ruumiin ylösnousemukseen, ja uskotaan myös taivaaseen astuneeseen Herraan Jeesukseen, joka on Jumala, joka on henki.
Uskotko, että Kristus nousi taivaaseen kuolemattomassa ruumiissaan? Aikaisemmin olet sanonut, että hänen ruumiinsa ei ollut sellainen, jollainen Hänellä oli ilmestyessään apostoleille ja antaessaan heidän koskettaa käsiään ja kylkeään.
- todé*
Tapani1 kirjoitti:
Uskotko, että Kristus nousi taivaaseen kuolemattomassa ruumiissaan? Aikaisemmin olet sanonut, että hänen ruumiinsa ei ollut sellainen, jollainen Hänellä oli ilmestyessään apostoleille ja antaessaan heidän koskettaa käsiään ja kylkeään.
en usko, että Jeesus nousi taivaaseen ihmisruumiissa. Hänhän on Jumala.
todé* kirjoitti:
ei Jeesus ole Jumala vaan yksin Isä on Jumala.
Uskot jonkinlaisen ruumiin ylösnousemukseen, mutta et sellaisen, jollaisena Kristus ilmestyi apostoleilleen, koska kirjoitit: "...en usko, että Jeesus nousi taivaaseen ihmisruumiissa. Hänhän on Jumala." Toisessa kohtaa sanot, että Kristus on henki. - Eikö siis ruumis enää lainkaan? Hengelläkin on henkiruumis, mutta nyt on kysymys siitä ruumiista, joka Kristuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen. Muuttuiko Kristus takaisin hengeksi eli kuoli uudelleen? - Johdonmukaisuus on pahasti hukassa, jos uskot että Kristus nousi kuolleista, mutta että Hänellä ei ole taivaassa enää ylösnoussutta ruumistaan.
Entä millaisen ruumiin uskot ihmisten saavan ylösnousemuksessa? Eikö sekään ole lihaa ja luuta, kuten Kristuksella ylösnousemuksen jälkeen?
Lue 1. Kor. 15. Se kertoo ylösnousemuksesta.- todé*
Tapani1 kirjoitti:
Uskot jonkinlaisen ruumiin ylösnousemukseen, mutta et sellaisen, jollaisena Kristus ilmestyi apostoleilleen, koska kirjoitit: "...en usko, että Jeesus nousi taivaaseen ihmisruumiissa. Hänhän on Jumala." Toisessa kohtaa sanot, että Kristus on henki. - Eikö siis ruumis enää lainkaan? Hengelläkin on henkiruumis, mutta nyt on kysymys siitä ruumiista, joka Kristuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen. Muuttuiko Kristus takaisin hengeksi eli kuoli uudelleen? - Johdonmukaisuus on pahasti hukassa, jos uskot että Kristus nousi kuolleista, mutta että Hänellä ei ole taivaassa enää ylösnoussutta ruumistaan.
Entä millaisen ruumiin uskot ihmisten saavan ylösnousemuksessa? Eikö sekään ole lihaa ja luuta, kuten Kristuksella ylösnousemuksen jälkeen?
Lue 1. Kor. 15. Se kertoo ylösnousemuksesta.ja se tarkoittaa jumalallista johdonmukaisuutta, jota me emme pysty ymmärtämään ja selittämään. Raamattu kertoo, että Jumala tuli Jeesuksessa Kristuksessa alas maailmaan eli syntyi ihmiseksi, ihmisruumiiseen.
Uskon, että Jeesus on tosi Jumala, joka ihmisenä kuollessaan nousi ylös haudastaan, ja nousi ylös taivaaseen, jossa ei Raamatun mukaan vallitse "lihan ja veren laki". Jumalan olemus ei ole ihmisen kaltainen luu-liharuumis, senhän jo tiedätkin.
Äläkä nyt taas sano, että tämä on minun omaa oppiani! todé* kirjoitti:
* Kyllä Jeesus nousi taivaaseen ihan IHMISENÄ, samssa ruumiissaan, kuin eli maanpäällä, Hän kuoli ristillä, Hänet haudattiin kalliohautaan, pääsisäis aamuna Hän astui ulos haudastaan, vain käärinliinat jäivät kivipaasille, jossa lepsi ne kolme päivää, jona aikana ei ollut kuitenkaan toimeton, vaan kävi tuonelassa vapauttamassa vankeja, uskossa nukkuneiden pyhien henget, ja heistä monet nousi kuolleista, kun elämän Herra Jeesus kävi heidät vapauttamassa kuoleman otteesta.
*Jeesus nousi muuttuneessa ruumiissa, sama ruumis, mutta kirkastettuna, siinä iankaikkisuus ruumiissaan, kun esm. Tuomas Häntä sai kosketella, ja mitä Jeesus sanoikaan, "Ei aaveilla ole luita niinkuin näette minulla olevan!" Hänellä oli siis aivan aineellinen, lihat ja luut vaan olivat saaneet uuden muodon aivan uudesta aineesta, kuolemattomasta, taivaallisesta, hengellisen, mutta todellisen. * Ja samanlaisen saamme mekin, kun Jeesus tulee meidät aikanaan noutamaan, siinä tempauksessa, josta Paavali kirjoittaa 1Tess.4:13-18. Siinä se on kerottu aivan yksikertaisella tavalla. Ei pidä uskoa niitä, jotka opettavat jotain muuta, kuin mitä Paavali julisti, samoin hän kertoo asian 1Kor.15:50-52.
* Älkää antako viisatelijain eksyttää, he jopa voivat väittää, että olsimme jo, nousseet silloin kulemasta kun Jeesus nousi ylös, joka on hirvittävää Sanan väärsitelyä ja harhaan johtavaa. Uskokaa vaan Paavalia, niin hyvin käy!todé* kirjoitti:
ja se tarkoittaa jumalallista johdonmukaisuutta, jota me emme pysty ymmärtämään ja selittämään. Raamattu kertoo, että Jumala tuli Jeesuksessa Kristuksessa alas maailmaan eli syntyi ihmiseksi, ihmisruumiiseen.
Uskon, että Jeesus on tosi Jumala, joka ihmisenä kuollessaan nousi ylös haudastaan, ja nousi ylös taivaaseen, jossa ei Raamatun mukaan vallitse "lihan ja veren laki". Jumalan olemus ei ole ihmisen kaltainen luu-liharuumis, senhän jo tiedätkin.
Äläkä nyt taas sano, että tämä on minun omaa oppiani!Jumalan vain kolminaisuuteen? Raamattu todistaa Jumalan olevan "kaikki kaikissa", jonka kolminaisuusoppi kieltää ja pitää areiolaisena harhaoppina!
1. Korinttolaiskirje 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että - J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."
Todè, sinun ja useiden helluntailaisten uskon perustuksena on kolminaisuusoppi eikä Jumalan sana, joka todistaa Jumalan olevan paljon enemmän kuin kaikkinaisuus, eikä vain ja kaikkein vähiten kolmeksi rajoitettu olemus;
1. Kuningasten kirja 8:27
"Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!" [2.Aik. 2:6; 2.Aik. 6:18]
´Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä Jeesus nousi taivaaseen ihan IHMISENÄ, samssa ruumiissaan, kuin eli maanpäällä, Hän kuoli ristillä, Hänet haudattiin kalliohautaan, pääsisäis aamuna Hän astui ulos haudastaan, vain käärinliinat jäivät kivipaasille, jossa lepsi ne kolme päivää, jona aikana ei ollut kuitenkaan toimeton, vaan kävi tuonelassa vapauttamassa vankeja, uskossa nukkuneiden pyhien henget, ja heistä monet nousi kuolleista, kun elämän Herra Jeesus kävi heidät vapauttamassa kuoleman otteesta.
*Jeesus nousi muuttuneessa ruumiissa, sama ruumis, mutta kirkastettuna, siinä iankaikkisuus ruumiissaan, kun esm. Tuomas Häntä sai kosketella, ja mitä Jeesus sanoikaan, "Ei aaveilla ole luita niinkuin näette minulla olevan!" Hänellä oli siis aivan aineellinen, lihat ja luut vaan olivat saaneet uuden muodon aivan uudesta aineesta, kuolemattomasta, taivaallisesta, hengellisen, mutta todellisen. * Ja samanlaisen saamme mekin, kun Jeesus tulee meidät aikanaan noutamaan, siinä tempauksessa, josta Paavali kirjoittaa 1Tess.4:13-18. Siinä se on kerottu aivan yksikertaisella tavalla. Ei pidä uskoa niitä, jotka opettavat jotain muuta, kuin mitä Paavali julisti, samoin hän kertoo asian 1Kor.15:50-52.
* Älkää antako viisatelijain eksyttää, he jopa voivat väittää, että olsimme jo, nousseet silloin kulemasta kun Jeesus nousi ylös, joka on hirvittävää Sanan väärsitelyä ja harhaan johtavaa. Uskokaa vaan Paavalia, niin hyvin käy!Paavali todistivat kirjeissään Kristuksen ylösnousemusruumiin olleen hengellinen eikä lihallinen;
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 j o s s a - h ä n m y ö s - m e n i - p o i s- ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
´- on kieltänyt
ekivaari kirjoitti:
Jumalan vain kolminaisuuteen? Raamattu todistaa Jumalan olevan "kaikki kaikissa", jonka kolminaisuusoppi kieltää ja pitää areiolaisena harhaoppina!
1. Korinttolaiskirje 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että - J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."
Todè, sinun ja useiden helluntailaisten uskon perustuksena on kolminaisuusoppi eikä Jumalan sana, joka todistaa Jumalan olevan paljon enemmän kuin kaikkinaisuus, eikä vain ja kaikkein vähiten kolmeksi rajoitettu olemus;
1. Kuningasten kirja 8:27
"Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!" [2.Aik. 2:6; 2.Aik. 6:18]
´koko kolminaisuusopin, kuitenkin pyhä kolminaisuus on hänen mukaan uskon perusta. Omituista tuo Todeismi.
ekivaari kirjoitti:
Paavali todistivat kirjeissään Kristuksen ylösnousemusruumiin olleen hengellinen eikä lihallinen;
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 j o s s a - h ä n m y ö s - m e n i - p o i s- ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
´* "< Paavali todistivat kirjeissään Kristuksen ylösnousemusruumiin olleen hengellinen eikä lihallinen; >" ?
* Kun Jeesus nousi haudastaan, Hänen lihallinen ruumiinsa muutettiin HENGELLISEKSI ruumiiksi, mutta ei miksikään aaveeksi eikä tuulenhenkäykseksi, vaan hengellistä, taivaallista, ianakaikkusuus , kuolemattomaksi, kirkastetuksi, näinhän Raamattu asian ilmoittaa, se pitää uskoa niinkuin se kirjoitettu, eikä spekuloida Raamatulla asioita sekaisin.
* Paavali opettaa aivan selkeästi, että KAKKI me muutumme selaiseksi kuin Hän on. Ja Jumalan voimasta Jeesus nousi ylös kuolleista, hautaan jäi ainoastaan käärinliinat, muuten Hänen hautansa jäi tyhjäksi, ja on edelleen, koska Jeesus elää, mutta kirkastetussa iankaikkisuus rruumissa, jollaiseksi Jumala Hänet muutti. Ja niin muttaa meidätkin, niikuin vain Herra voi muuttaa. 1Tess.4:13-18, sekä 1Kor.15:20-22. Ja asia kyllä seviää monissa muissakin Raamatun kohdissa, näiden mainittujen lisäksi!todé* kirjoitti:
ja se tarkoittaa jumalallista johdonmukaisuutta, jota me emme pysty ymmärtämään ja selittämään. Raamattu kertoo, että Jumala tuli Jeesuksessa Kristuksessa alas maailmaan eli syntyi ihmiseksi, ihmisruumiiseen.
Äläkä nyt taas sano, että tämä on minun omaa oppiani!sinun omaa päättelyäsi!
* Kristuksella on kaksi Persoonaa, Jumalana Hän on Poika , toinen persoona Isän jälkeen, kolmas on Pyhä Henki.
* Tämä Isä Poika ja Pyhä Henki, ei ole koskaan eikä milloinkaa erkanut toisitaan, ei edes sillinkaan, kun Jeesus oli ihmisenä maanpäälä. Poika oli Isän vierellä Pyhän Hengen kanssa silloinkin, kun Jeesus riippui ristillään. Tälle Pojalle Jumala valmisti ruumiin, uhratakseen sen koko maailman syntien edestä. Ihmisenä Hän kuoli, ihmisenä Hän nousi kuolleista Jumalan voimasta,ihmisenä astui ylös taivaaseen, ihmisenä on yhä taivassa, eikä koskaan tule inakikkisuuksiin asti muuksi muutumaan. Hän on vanhin veli seurakunta ruumissa, ja pysyy kaikessa ensimmäisenä .
* Hänet Jumala muuti kuolevaisesta ruumiista HENGELLISEKSI, mutta aineelliseksi, kuolemattomaksi, mutta aineeksi, joka ei enää koskaan kuole eikä muutu, niinkuin meidätkin kerran muutetaan Hänen KALTAISEKSEEN. Niinkuin vain muuttaa Herra. Tämä on sataprosenttista Raamatun totuutta, siihen ei pidä lisätä mitään eikä myöskään ottaa mitään pois! Niin varma aon tämä Sana, joka on vastaanottamisen arvoinen jokaiselle, joka tahtoo uskoa ja pelastua!Mohikaani_27 kirjoitti:
sinun omaa päättelyäsi!
* Kristuksella on kaksi Persoonaa, Jumalana Hän on Poika , toinen persoona Isän jälkeen, kolmas on Pyhä Henki.
* Tämä Isä Poika ja Pyhä Henki, ei ole koskaan eikä milloinkaa erkanut toisitaan, ei edes sillinkaan, kun Jeesus oli ihmisenä maanpäälä. Poika oli Isän vierellä Pyhän Hengen kanssa silloinkin, kun Jeesus riippui ristillään. Tälle Pojalle Jumala valmisti ruumiin, uhratakseen sen koko maailman syntien edestä. Ihmisenä Hän kuoli, ihmisenä Hän nousi kuolleista Jumalan voimasta,ihmisenä astui ylös taivaaseen, ihmisenä on yhä taivassa, eikä koskaan tule inakikkisuuksiin asti muuksi muutumaan. Hän on vanhin veli seurakunta ruumissa, ja pysyy kaikessa ensimmäisenä .
* Hänet Jumala muuti kuolevaisesta ruumiista HENGELLISEKSI, mutta aineelliseksi, kuolemattomaksi, mutta aineeksi, joka ei enää koskaan kuole eikä muutu, niinkuin meidätkin kerran muutetaan Hänen KALTAISEKSEEN. Niinkuin vain muuttaa Herra. Tämä on sataprosenttista Raamatun totuutta, siihen ei pidä lisätä mitään eikä myöskään ottaa mitään pois! Niin varma aon tämä Sana, joka on vastaanottamisen arvoinen jokaiselle, joka tahtoo uskoa ja pelastua!kukaan eikä mikään, koska Isä on iätön, ajaton, aluton, loputon, rajaton ja ääretön, jonka ulkopuolella ei voi kukaan olla! [Ps.139:1-18; Ap.t.17:27-30]
´- ex-hirvas
todé* kirjoitti:
Äläkä nyt taas sano, että tämä on minun omaa oppiani!Konstantinopolin kirkolliskokouksen päätös vuodelta 381. Ei kukaan väitäkään, että se olisi tode* sinun oppiasi, vaan kirkolliskokouksen päättämä oppi, johon sinäkin taidat uskoa. Silloin sinun jumalasi on ihminen, joka on tehnyt päätöksen Jumalan olemuksesta, ja sinä uskot siihen.
- todé*
Mohikaani_27 kirjoitti:
sinun omaa päättelyäsi!
* Hänet Jumala muuti kuolevaisesta ruumiista HENGELLISEKSI, mutta aineelliseksi, kuolemattomaksi, mutta aineeksi, joka ei enää koskaan kuole eikä muutu, niinkuin meidätkin kerran muutetaan Hänen KALTAISEKSEEN. Niinkuin vain muuttaa Herra. Tämä on sataprosenttista Raamatun totuutta, siihen ei pidä lisätä mitään eikä myöskään ottaa mitään pois! Niin varma aon tämä Sana, joka on vastaanottamisen arvoinen jokaiselle, joka tahtoo uskoa ja pelastua!ajattelen, enkä siis erota Jumalaa silloinkaan, kun Hän syntyi tänne Jeesuksessa Kristuksessa. Sehän on juuri sitä hänen Pyhää Kolminaisuuttaan, ihteeän kolminaisuusoppia, jota joku jääräpää väittää minun vierastavan.
- vihdoin,
todé* kirjoitti:
ajattelen, enkä siis erota Jumalaa silloinkaan, kun Hän syntyi tänne Jeesuksessa Kristuksessa. Sehän on juuri sitä hänen Pyhää Kolminaisuuttaan, ihteeän kolminaisuusoppia, jota joku jääräpää väittää minun vierastavan.
kuinka et usko kolminaisuusoppiin, mutta uskot pyhään kolminaisuuteen? Se kun on mahdoton yhtälö!! Itse olet asian kirjoittanut, ei kukaan muu.
- Heh,
on kieltänyt kirjoitti:
koko kolminaisuusopin, kuitenkin pyhä kolminaisuus on hänen mukaan uskon perusta. Omituista tuo Todeismi.
kolmas haara, kristillisyys, helluntalaisuus ja todeismi. Lahko, lahkompi ja lahkoin..
- todé*
vihdoin, kirjoitti:
kuinka et usko kolminaisuusoppiin, mutta uskot pyhään kolminaisuuteen? Se kun on mahdoton yhtälö!! Itse olet asian kirjoittanut, ei kukaan muu.
elämäsi jäi jumiin, kun joskus kirjoitin, että oppi sinänsä ei ole uskon perusta, vaan sitä on itse opin kohde, Kolmiyhteinen Jumala? Oppi selittää Jumalan olemusta, mutta ei ole uskon perusta.
- noin,
todé* kirjoitti:
elämäsi jäi jumiin, kun joskus kirjoitin, että oppi sinänsä ei ole uskon perusta, vaan sitä on itse opin kohde, Kolmiyhteinen Jumala? Oppi selittää Jumalan olemusta, mutta ei ole uskon perusta.
kirjoittanut vaan että kolminaisuusoppi ei ole yhtään tärkeää, ei siis puhuttu uskon perustasta. Etkö ymmärrä että ilman oppia et voisi uskoa kolmiyhteiseen Jumalaankaan, raamatusta ei löydy kolminaisuutta, se tulee ihan ulkopuolelta. Yritä muistaa mitä kirjoitat, niin keskustelukin voisi sujua, vai kuuluuko hetkittäinen muistamattomuus Todeismiin?
- todé*
noin, kirjoitti:
kirjoittanut vaan että kolminaisuusoppi ei ole yhtään tärkeää, ei siis puhuttu uskon perustasta. Etkö ymmärrä että ilman oppia et voisi uskoa kolmiyhteiseen Jumalaankaan, raamatusta ei löydy kolminaisuutta, se tulee ihan ulkopuolelta. Yritä muistaa mitä kirjoitat, niin keskustelukin voisi sujua, vai kuuluuko hetkittäinen muistamattomuus Todeismiin?
on mahdotonta uskoa Raamatun sanaan ilman oppikirjoja, niin älä yleistä sitä minun kohdalleni.
Kolmiyhteydestä on varmasti puhuttu täällä monessakin ketjussa, mutta minä olen kirjoittanut aiheesta ketjuun, jossa puhuttiin juuri uskon perustasta, joksi joku (sinä?) tarjosi minulle kolminaisuusoppia.
Uskoni perusta on Kolmiyhteinen Jumala, jonka olemusta kolminaisuusoppi selittää. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää??? Siksikö et halua tajuta, kun et itse usko Jumalaan, joka on kolmiyhteinen? - Toisaalta,
todé* kirjoitti:
on mahdotonta uskoa Raamatun sanaan ilman oppikirjoja, niin älä yleistä sitä minun kohdalleni.
Kolmiyhteydestä on varmasti puhuttu täällä monessakin ketjussa, mutta minä olen kirjoittanut aiheesta ketjuun, jossa puhuttiin juuri uskon perustasta, joksi joku (sinä?) tarjosi minulle kolminaisuusoppia.
Uskoni perusta on Kolmiyhteinen Jumala, jonka olemusta kolminaisuusoppi selittää. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää??? Siksikö et halua tajuta, kun et itse usko Jumalaan, joka on kolmiyhteinen?puhut että Raamattuun pitää uskoa ilman oppikirjoja, mistä sitten sait kolmiyhteisen Jumalan jos et juuri tuosta "oppikirjasta" eli kolminaisuusopista. Ihan turhaan saivartelet asiasta. Seuraavaksi varmaan kerrot keksineesi sen ihan itse. Erikoista on tuo Todeismi.
- todé*
Toisaalta, kirjoitti:
puhut että Raamattuun pitää uskoa ilman oppikirjoja, mistä sitten sait kolmiyhteisen Jumalan jos et juuri tuosta "oppikirjasta" eli kolminaisuusopista. Ihan turhaan saivartelet asiasta. Seuraavaksi varmaan kerrot keksineesi sen ihan itse. Erikoista on tuo Todeismi.
miksi olet ottanut kaikista kristinuskoisista juuri minut hampaisiisi? Tiedät kyllä varsin hyvin, että kolminaisuusoppi selitetään Raamatun Sanan pohjalta. Olenko joskus loukannut sinua, vai mistä vihamielisyytesi on peräisin?
todé* kirjoitti:
miksi olet ottanut kaikista kristinuskoisista juuri minut hampaisiisi? Tiedät kyllä varsin hyvin, että kolminaisuusoppi selitetään Raamatun Sanan pohjalta. Olenko joskus loukannut sinua, vai mistä vihamielisyytesi on peräisin?
Raamatun perusteella ei voi selkeästi perustella kolminaisuusoppia. Siitä on tehty oppi Athanasiuksen uskontunnustuksessa, mutta Raamatun mukainen tuo oppi ei ole.
- mistään
todé* kirjoitti:
loukkaantumisesta kyse, ja toivottavasti en ole loukannut sinuakaan. En ole montaa kysymystä sinulle osoittanut ja nyt jo hermostuit, ihan suotta. Minua vaan kiinnostaa tietää ajatuksiasi kun ne ovat kuitenkin usein sinulle ominaisia, eikä välttämättä samoja kuin suurella kristikunnalla johon kuitenkin haluaisit kuulua.
- ovat herkkähipiäistä
mistään kirjoitti:
loukkaantumisesta kyse, ja toivottavasti en ole loukannut sinuakaan. En ole montaa kysymystä sinulle osoittanut ja nyt jo hermostuit, ihan suotta. Minua vaan kiinnostaa tietää ajatuksiasi kun ne ovat kuitenkin usein sinulle ominaisia, eikä välttämättä samoja kuin suurella kristikunnalla johon kuitenkin haluaisit kuulua.
porukkaa, he saa muita tuomita ja arvostella vaikka kuinka, mutta homma toimii vain yhteensuuntaan, heitä ei saa kyseenalaistaa!
selkeä vastaus, jota kuitenkaan et ilmeisesti hae, vaikka se on oikea vastaus.
Ruumiin lähitulevaisuus kokee osittaisen ylösnousemuksen (maan pinnalta katsoen ylöspäin, siten kuin me sen ymmärrämme).
Ja laskeutuu välillä alas ja nousee uudelleen ylös ja liikkuu tuulten mukana ja miten suuri osa nousee, niin se riippuu pääosin hautaustavasta :))- PakaNainen
noita hukkuneiden merimiesten ruumiita, missä ilmiasussa nousevat ja mistä päin maailmaa? Jos esimerkiksi on hukkunut Kongojokeen niin voikin ylösnousta Utö:n saaren kupeelta edellyttäen, että merimies uskoi Jeesukseen.
Merimiehiä tuskin paljon nousee pintaan. Stereotyyppisesti ajateltuna, merimiehillä on Bermudab-kolmio joka satamassa. - PakaNainen
PakaNainen kirjoitti:
noita hukkuneiden merimiesten ruumiita, missä ilmiasussa nousevat ja mistä päin maailmaa? Jos esimerkiksi on hukkunut Kongojokeen niin voikin ylösnousta Utö:n saaren kupeelta edellyttäen, että merimies uskoi Jeesukseen.
Merimiehiä tuskin paljon nousee pintaan. Stereotyyppisesti ajateltuna, merimiehillä on Bermudab-kolmio joka satamassa.korjaus vain...
PakaNainen kirjoitti:
Merimiehiä tuskin paljon nousee pintaan. Stereotyyppisesti ajateltuna, merimiehillä on Bermudab-kolmio joka satamassa.Omassa viestissäni tarkoitin että ihmisruumiissa oleva vesi jota on noin 2/3-osaa, alkaa ajan myötä kiertämään luonnossa ja nousten välillä taivaisiin, sataakseen taas alas ja monet ruumiissa olevat muutkin aineet nousevat ainakin koiranputken latvaan saakka.
Jos haluaa kuoltuaan nousta mahdollisimman täydellisesti ja nopeasti ylös niin kannattaa valita polttohautaus, jolloin maanpäälle ei jää kuin kopallinen tuhkaa.- PakaNainen
Pe.ku kirjoitti:
Omassa viestissäni tarkoitin että ihmisruumiissa oleva vesi jota on noin 2/3-osaa, alkaa ajan myötä kiertämään luonnossa ja nousten välillä taivaisiin, sataakseen taas alas ja monet ruumiissa olevat muutkin aineet nousevat ainakin koiranputken latvaan saakka.
Jos haluaa kuoltuaan nousta mahdollisimman täydellisesti ja nopeasti ylös niin kannattaa valita polttohautaus, jolloin maanpäälle ei jää kuin kopallinen tuhkaa.pohjavesiin asti, saattaa olla syynä myös järvien rehevöitymisiin. Mitenköhän tuo tuhkaus nimettömien hautausmaalla, kun tuhkat ovat siellä sikin sokin, niin kirkastettu ruumis joka nousee Herran luokse pitäisi saada elävänä olleen hahmonmuoto, kukahan niitä anonyyminen tuhkia setvii, kun Jeesus tulee hakemaan tuhkattuja anonyymejä pois. Nythän Hänen on helppo valita, kun on hautakivessä nimi.
Tai meillähän sotien jälkeen ympäri ämpäri maata luurankoja ainakin Karjalan laulumailla. Siinäkin on koko urakka setviä kuka oli uskova kuka ei. PakaNainen kirjoitti:
pohjavesiin asti, saattaa olla syynä myös järvien rehevöitymisiin. Mitenköhän tuo tuhkaus nimettömien hautausmaalla, kun tuhkat ovat siellä sikin sokin, niin kirkastettu ruumis joka nousee Herran luokse pitäisi saada elävänä olleen hahmonmuoto, kukahan niitä anonyyminen tuhkia setvii, kun Jeesus tulee hakemaan tuhkattuja anonyymejä pois. Nythän Hänen on helppo valita, kun on hautakivessä nimi.
Tai meillähän sotien jälkeen ympäri ämpäri maata luurankoja ainakin Karjalan laulumailla. Siinäkin on koko urakka setviä kuka oli uskova kuka ei.joku viitsii pohtia näitä käytännön asioita erilaisista tilanteis ja tuossakin tuli tosiaan monta käytännön asiaa, jotka uskovaisien tulisi pähkäillä kuntoon.
Annat heille kyllä hyvää konsultointiapua.
Itse laittaisin uskovaisena hautakiveeni nimen heprean kielellä, jotta Jumala ymmärtäisi sen ja myös jonkin Israelin heimon tunnuksen osoittamaan syntyperäisyyteni.PakaNainen kirjoitti:
pohjavesiin asti, saattaa olla syynä myös järvien rehevöitymisiin. Mitenköhän tuo tuhkaus nimettömien hautausmaalla, kun tuhkat ovat siellä sikin sokin, niin kirkastettu ruumis joka nousee Herran luokse pitäisi saada elävänä olleen hahmonmuoto, kukahan niitä anonyyminen tuhkia setvii, kun Jeesus tulee hakemaan tuhkattuja anonyymejä pois. Nythän Hänen on helppo valita, kun on hautakivessä nimi.
Tai meillähän sotien jälkeen ympäri ämpäri maata luurankoja ainakin Karjalan laulumailla. Siinäkin on koko urakka setviä kuka oli uskova kuka ei.kokoa maallisten majojemme tomua ja nesteitä, sillä ne ovat hyödyttömiä [Joh. 6:63; 1.Kor.15:50]
Jumala etsii vain ja ainoastaan sitä, mikä on Jumalasta;
Jaakobin kirje 4:5
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän tahtoo omakseen henkeä, jonka on meihin pannut«? [2. Moos. 34:14; Gal. 5:17] .
Ainoastaan lihaansa mielistyneet ulkokultaiset fariseukset pyrkivät puoliväkisin pelastamaan myös katoamaan tuomitun lihansakin, [Luuk. 13:24].
´- PakaNainen
ekivaari kirjoitti:
kokoa maallisten majojemme tomua ja nesteitä, sillä ne ovat hyödyttömiä [Joh. 6:63; 1.Kor.15:50]
Jumala etsii vain ja ainoastaan sitä, mikä on Jumalasta;
Jaakobin kirje 4:5
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän tahtoo omakseen henkeä, jonka on meihin pannut«? [2. Moos. 34:14; Gal. 5:17] .
Ainoastaan lihaansa mielistyneet ulkokultaiset fariseukset pyrkivät puoliväkisin pelastamaan myös katoamaan tuomitun lihansakin, [Luuk. 13:24].
´nuo henkisielut jotain, kun nousevat ylös? Onko Raamatussa sellaista mainintaan? Tiedostavatko nämä kuolleet sielut Jeesuksen toisen tulemisen?
Kaipaako sielu mitään kun odottaa taivaaseen astumista Tuonelassa? Ovatko he niin kuin taivaan pilvet tai hattarat ihmisenmuotoisessa hahmossa noustessaan ylös taivaisiin?
Kun uskomattoman henkisielu laitetaan helvettiin, niin miten se henkisielu voi kärsiä koska hengellä ei ole enää hermoja. PakaNainen kirjoitti:
nuo henkisielut jotain, kun nousevat ylös? Onko Raamatussa sellaista mainintaan? Tiedostavatko nämä kuolleet sielut Jeesuksen toisen tulemisen?
Kaipaako sielu mitään kun odottaa taivaaseen astumista Tuonelassa? Ovatko he niin kuin taivaan pilvet tai hattarat ihmisenmuotoisessa hahmossa noustessaan ylös taivaisiin?
Kun uskomattoman henkisielu laitetaan helvettiin, niin miten se henkisielu voi kärsiä koska hengellä ei ole enää hermoja.selittää ymmärrettäväksi? Usein kun ajatuksiani yritän pukea sanoiksi, ne näyttävät lässähtävän kuin puolikypsä kakku uunista oton jälkeen. Johtunee siitä kun pelkät sanat ovat vain kömpelöitä palikoita hengellisten asioiden ilmaisuun. Parhaiten kaikki ymmärtää itsensä kaltaista. Otetaan esimerkki;
Psalmit 19
1 "Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
(19:2) Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
2 (19:3) Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
3 (19:4) Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi."
Mitä tuohon tiedostamiseen tulee, niin tämä maallinen majani on ikään kuin hengellisen minäni silmäluomet, (hirsi silmässä) joka estää täydellisen näkemiseni. Pyydän sinua lukemaan 1. Korinttolaiskirjeen 13. luku! Siinä on myös 13 jaetta.
On siis toivoa tuonpuoleisesta paremmasta näkemisestä, kuten jo Job totesi;
Jobin kirja 19:26
"Ja sitten kuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan."
Täydellisyyden näkeminen on luvattu vain puhtaalle sydämelle, ei kenenkään lihalle ja verelle;
Matteus 5:8
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
Ymmärrän Paavalin tarkoittaneen "Herran tulemuksella" sitä hetkeä kun ihmisen sielu pääsee vapaaksi tästä "viheliäisestä kuoleman ruumiista";
1. Tessalonikalaiskirje 4
15 "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
´- tempauksessa
PakaNainen kirjoitti:
korjaus vain...
Ihmisen on turha pohtia millainen on ylösnousemusruumis, mutta jotakin käsitystä saa Raamatusta. Siellä sanottiin Jeesuksen tulleen huoneeseen seinien lävitse ja häntä saattoi koskettaa. Tempaus koskee uskovia. Kaikki kuitenkin nousevat jossakin ruumiissa viimeiselle tuomiolle.
---------------
Tapanin taivaassa on kolme tasoa. Niissä asuvista ja niitten ruumista ei saa selvää eikä taida välittääkään muut kuin heikäläiset. Mormooneilla on selityksiä ilmeisesti tilanteen tai omien kirjojensa mukaan
MORMONISMISSA ON MONTA JUMALAA
"Alussa Jumalien pääjumala kutsui kokoon Jumalien neuvoston; ja he kokoontuivat ja kehittivät suunnitelman maailman luomiseksi ja kansoittamiseksi - kaikissa tilaisuuksissa, joissa olen puhunut Jumalasta, olen aina opettanut monijumalaisuutta." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, sivut 308,474,engl.kielinen teos)
"... Olipa sitten olemassa yksi Jumala tai monta Jumalaa, heidät tullaan ilmoittamaan... sen mukaan, mikä säädettiin kaikkien muiden jumalien iankaikkisen Jumalan neuvostossa, ennen kuin tätä maailmaa oli..." (Opin ja liittojen kirja 121:28,32, Smithin ilmoitus Libertyn vankilassa 20.3.1839)
"Taivaassa, jossa meidän henkemme ovat syntyneet, on monia Jumalia, joista kullakin on oma vaimonsa tai omia vaimojaan, jotka hänelle on annettu ennen hänen lunastustaan, hänen vielä ollessaan kuolevaisessa tilassa." (Orson Pratt / The Seer I, 37, EA. 13)
Ja sitten ei olekaan kuin yksi Jumala (!!!!):
>>>Ja Seesrom sanoi hänelle: Sinä sanot, että on olemassa totinen ja elävä Jumalaa? Ja Amulek sanoi: Niin on olemassa totinen ja elävä Jumala. Niin Seesrom sanoi: Onko olemassa useampia kuin yksi Jumala? Ja hän vastasi: Ei ole. (Alma 11:26-29)> "Jumala itse oli kerran kuten me olemme nyt, ja hän on korotettu ihminen - minä sanon teille, että jos näkisitte hänet ihmisen muodossa - kuten itse olette, kaikessa mielessä ja muodossa hän on kuin ihminen - Hän oli kerran ihminen kuten me olemme; totisesti Jumala, meidän kaikkien Isä, asui maan päällä." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, s. 305, engl.kielinen teos)
"Millainen ihminen on, sellainen Jumala kerran oli, millainen Jumala on, sellainen ihmisestä voi tulla." (James Talmage: Articles of faith, s.430)
"Kun Aadam tuli Eedenin paratiisiin, hän tuli sinne taivaallisessa ruumiissa ja toi mukanaan Eevan, erään vaimoistaan. Hän auttoi tämän maailman tekemisessä ja järjestämisessä. Hän on Isämme ja Jumalamme ja ainoa jumala, jonka kanssa meillä on tekemistä." (Seuran 2. presidentin, Brigham Youngin lausunto / Journal of Discourses VI, 50, EA./ 13, WEB.33,EHK.381)
"Isällä on ruumis lihaa ja luuta, samalla tavalla kosketeltava kuin ihmisellä; niin on myös Pojalla..." (Opin ja liittojen kirja: 130:22, Smithin ilmoitus 2.4.1843)
"Taivaassa, jossa meidän henkemme ovat syntyneet, on monia Jumalia, joista kullakin on oma vaimonsa tai omia vaimojaan, jotka hänelle on annettu ennen hänen lunastustaan, hänen vielä ollessaan kuolevaisessa tilassa." (Orson Pratt, The Seer I, 37, EA, 13)
"Ihmiset kulkevat ohi enkelien ja Jumalien... korotukseensa ja kirkkauteensa kaikessa,... ja tämä kirkkaus on oleva jälkeläisten täyteys ja jatkuminen aina ja iankaikkisesti. Silloin he tulevat olemaan Jumalia, koska heillä ei ole loppua... silloin he tulevat olemaan kaiken yläpuolella, koska kaikki on heille alamaista. Silloin he tulevat olemaan Jumalia, koska heillä on kaikki valta, ja enkelit ovat heille alamaisia." (Opin ja liittojen kirja 132:19,20, Smithin ilmoitus 12.7.1843)
"Ne, jotka ovat totelleet evankeliumin lakeja, ottaneet vastaan Pyhän Hengen, saaneet pappeuden ja pitäneet sitä kunniassa ja eläneet vanhurskaasti, päästetään taivaallisen kirkkauteen. Siellä heillä on valtaistuimia, hallitusvalta ja loputon lisääntyminen; he tulevat olemaan Jumalia, jotka luovat ja hallitsevat maailmoja ja kansoittavat niitä jälkeläisillään (Manual 1901-1902, I, 52, WEB. 365.)
------------------------
Ps.
Pakanainen muistelee merimiesromantiikkaa puhuessaan Bermudan kolmioista joka satamassa. Se on ihan ymmärrettävää pitkän merellä olemisen jälkeen, että kaipaa tutkimaan Bermudan kolmion salaisuuksia. :)) - PakaNainen
ekivaari kirjoitti:
selittää ymmärrettäväksi? Usein kun ajatuksiani yritän pukea sanoiksi, ne näyttävät lässähtävän kuin puolikypsä kakku uunista oton jälkeen. Johtunee siitä kun pelkät sanat ovat vain kömpelöitä palikoita hengellisten asioiden ilmaisuun. Parhaiten kaikki ymmärtää itsensä kaltaista. Otetaan esimerkki;
Psalmit 19
1 "Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
(19:2) Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
2 (19:3) Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
3 (19:4) Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi."
Mitä tuohon tiedostamiseen tulee, niin tämä maallinen majani on ikään kuin hengellisen minäni silmäluomet, (hirsi silmässä) joka estää täydellisen näkemiseni. Pyydän sinua lukemaan 1. Korinttolaiskirjeen 13. luku! Siinä on myös 13 jaetta.
On siis toivoa tuonpuoleisesta paremmasta näkemisestä, kuten jo Job totesi;
Jobin kirja 19:26
"Ja sitten kuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan."
Täydellisyyden näkeminen on luvattu vain puhtaalle sydämelle, ei kenenkään lihalle ja verelle;
Matteus 5:8
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
Ymmärrän Paavalin tarkoittaneen "Herran tulemuksella" sitä hetkeä kun ihmisen sielu pääsee vapaaksi tästä "viheliäisestä kuoleman ruumiista";
1. Tessalonikalaiskirje 4
15 "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
´ekivaari niin, että vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta Raamatun Sanaa uskomattomalle, niin ei sitä ymmärrä. Jokaiselle se kai avautuu sitten omia aikojaan, jos on avautuakseen.
- avautuakaan.
PakaNainen kirjoitti:
ekivaari niin, että vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta Raamatun Sanaa uskomattomalle, niin ei sitä ymmärrä. Jokaiselle se kai avautuu sitten omia aikojaan, jos on avautuakseen.
Uskovia varten ekivaarin ei tarvitse vaivautua, he kyllä tietävät, sillä Raamattu kertoo totuuden.
Näyttää siltä, että ekivaari on poikennut ketjuun ja pistänyt puppugeneraattorin käyntiin! :) - -PakaNainen-
tempauksessa kirjoitti:
Ihmisen on turha pohtia millainen on ylösnousemusruumis, mutta jotakin käsitystä saa Raamatusta. Siellä sanottiin Jeesuksen tulleen huoneeseen seinien lävitse ja häntä saattoi koskettaa. Tempaus koskee uskovia. Kaikki kuitenkin nousevat jossakin ruumiissa viimeiselle tuomiolle.
---------------
Tapanin taivaassa on kolme tasoa. Niissä asuvista ja niitten ruumista ei saa selvää eikä taida välittääkään muut kuin heikäläiset. Mormooneilla on selityksiä ilmeisesti tilanteen tai omien kirjojensa mukaan
MORMONISMISSA ON MONTA JUMALAA
"Alussa Jumalien pääjumala kutsui kokoon Jumalien neuvoston; ja he kokoontuivat ja kehittivät suunnitelman maailman luomiseksi ja kansoittamiseksi - kaikissa tilaisuuksissa, joissa olen puhunut Jumalasta, olen aina opettanut monijumalaisuutta." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, sivut 308,474,engl.kielinen teos)
"... Olipa sitten olemassa yksi Jumala tai monta Jumalaa, heidät tullaan ilmoittamaan... sen mukaan, mikä säädettiin kaikkien muiden jumalien iankaikkisen Jumalan neuvostossa, ennen kuin tätä maailmaa oli..." (Opin ja liittojen kirja 121:28,32, Smithin ilmoitus Libertyn vankilassa 20.3.1839)
"Taivaassa, jossa meidän henkemme ovat syntyneet, on monia Jumalia, joista kullakin on oma vaimonsa tai omia vaimojaan, jotka hänelle on annettu ennen hänen lunastustaan, hänen vielä ollessaan kuolevaisessa tilassa." (Orson Pratt / The Seer I, 37, EA. 13)
Ja sitten ei olekaan kuin yksi Jumala (!!!!):
>>>Ja Seesrom sanoi hänelle: Sinä sanot, että on olemassa totinen ja elävä Jumalaa? Ja Amulek sanoi: Niin on olemassa totinen ja elävä Jumala. Niin Seesrom sanoi: Onko olemassa useampia kuin yksi Jumala? Ja hän vastasi: Ei ole. (Alma 11:26-29)> "Jumala itse oli kerran kuten me olemme nyt, ja hän on korotettu ihminen - minä sanon teille, että jos näkisitte hänet ihmisen muodossa - kuten itse olette, kaikessa mielessä ja muodossa hän on kuin ihminen - Hän oli kerran ihminen kuten me olemme; totisesti Jumala, meidän kaikkien Isä, asui maan päällä." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, s. 305, engl.kielinen teos)
"Millainen ihminen on, sellainen Jumala kerran oli, millainen Jumala on, sellainen ihmisestä voi tulla." (James Talmage: Articles of faith, s.430)
"Kun Aadam tuli Eedenin paratiisiin, hän tuli sinne taivaallisessa ruumiissa ja toi mukanaan Eevan, erään vaimoistaan. Hän auttoi tämän maailman tekemisessä ja järjestämisessä. Hän on Isämme ja Jumalamme ja ainoa jumala, jonka kanssa meillä on tekemistä." (Seuran 2. presidentin, Brigham Youngin lausunto / Journal of Discourses VI, 50, EA./ 13, WEB.33,EHK.381)
"Isällä on ruumis lihaa ja luuta, samalla tavalla kosketeltava kuin ihmisellä; niin on myös Pojalla..." (Opin ja liittojen kirja: 130:22, Smithin ilmoitus 2.4.1843)
"Taivaassa, jossa meidän henkemme ovat syntyneet, on monia Jumalia, joista kullakin on oma vaimonsa tai omia vaimojaan, jotka hänelle on annettu ennen hänen lunastustaan, hänen vielä ollessaan kuolevaisessa tilassa." (Orson Pratt, The Seer I, 37, EA, 13)
"Ihmiset kulkevat ohi enkelien ja Jumalien... korotukseensa ja kirkkauteensa kaikessa,... ja tämä kirkkaus on oleva jälkeläisten täyteys ja jatkuminen aina ja iankaikkisesti. Silloin he tulevat olemaan Jumalia, koska heillä ei ole loppua... silloin he tulevat olemaan kaiken yläpuolella, koska kaikki on heille alamaista. Silloin he tulevat olemaan Jumalia, koska heillä on kaikki valta, ja enkelit ovat heille alamaisia." (Opin ja liittojen kirja 132:19,20, Smithin ilmoitus 12.7.1843)
"Ne, jotka ovat totelleet evankeliumin lakeja, ottaneet vastaan Pyhän Hengen, saaneet pappeuden ja pitäneet sitä kunniassa ja eläneet vanhurskaasti, päästetään taivaallisen kirkkauteen. Siellä heillä on valtaistuimia, hallitusvalta ja loputon lisääntyminen; he tulevat olemaan Jumalia, jotka luovat ja hallitsevat maailmoja ja kansoittavat niitä jälkeläisillään (Manual 1901-1902, I, 52, WEB. 365.)
------------------------
Ps.
Pakanainen muistelee merimiesromantiikkaa puhuessaan Bermudan kolmioista joka satamassa. Se on ihan ymmärrettävää pitkän merellä olemisen jälkeen, että kaipaa tutkimaan Bermudan kolmion salaisuuksia. :))heräsi vain kysymys tuosta
""Taivaassa, jossa meidän henkemme ovat syntyneet, on monia Jumalia, joista kullakin on oma vaimonsa tai omia vaimojaan, jotka hänelle on annettu ennen hänen lunastustaan, hänen vielä ollessaan kuolevaisessa tilassa." (Orson Pratt, The Seer I, 37, EA, 13)"
Oliko noilla Jumalilla (miehiä tietty!) ja vaimoilla sellaisia jälkeläisiä, jotka olisivat olleet serkuksia ja pilluserkkuja keskenään. Onko serkuista mainintaa Mormoonien taivaassa?
Ps Mutta hyvänen aika, eikö olekin merkillinen tuo Bermudan kolmio, sieltä ei ole kukaan vielä tullut pois, pohjaimun täytyy olla valtava...:) - PakaNainen
avautuakaan. kirjoitti:
Uskovia varten ekivaarin ei tarvitse vaivautua, he kyllä tietävät, sillä Raamattu kertoo totuuden.
Näyttää siltä, että ekivaari on poikennut ketjuun ja pistänyt puppugeneraattorin käyntiin! :)"avautukaa", olen avautunut ennakkoluuttomasti silmäämään kaikkien uskovien ja uskomattomien kirjoituksia, mieli avoin niin ei kasva puppua korvista ulos.
- PakaNainen
luuta ja lihaa, joka nousee ylös. Se on kirkastettu/ henkiruumis, joka nousee ylös taivaaseen. (raamatullisesti katsoen).
Jeesus käveli kuoltuaan ja jälleenheräämisen jälkeen läpi seinien ja ilmetyi ns. ektoplasma- hahmossa ihmisille ennekuin nousi taivaan valtakuntaan.- kristian a
on poikkeus. Hänhän käveli vetten päällä, eli ei mistään normaalista ollut kyse. Jumalahan hänen oikea Isänsä oli tosin äitinsä kautta lihassa oleva.
Muistaakseni Pietarinkirjeissä tuodaan esille se ettei katoamaton voi periä Katoamattomuutta eikä Jumalantaivaan valtakuntaa, kun viimeinen pasuuna soi Yeshua kirjaan kirjoitetut ja PyhänHengen sinetin saaneet muuttuvat silmänräpäyksessä ja maallinen ruumis vaihtuu kirkastusruumiiseen.
Kristinusko on ylösnousemusoppi johon lihallisella ruumiilla ei ole osuutta - PakaNainen
kristian a kirjoitti:
on poikkeus. Hänhän käveli vetten päällä, eli ei mistään normaalista ollut kyse. Jumalahan hänen oikea Isänsä oli tosin äitinsä kautta lihassa oleva.
Muistaakseni Pietarinkirjeissä tuodaan esille se ettei katoamaton voi periä Katoamattomuutta eikä Jumalantaivaan valtakuntaa, kun viimeinen pasuuna soi Yeshua kirjaan kirjoitetut ja PyhänHengen sinetin saaneet muuttuvat silmänräpäyksessä ja maallinen ruumis vaihtuu kirkastusruumiiseen.
Kristinusko on ylösnousemusoppi johon lihallisella ruumiilla ei ole osuuttakäveleminenkin on tutkittu juttu. Apostolit olivat veden alla ja pitivät kämmeniä ylöspäin jolloin Jeesus asteli apostolien käsien päällä.Vaikutelmana oli se, että Jeesus olisi kävellyt veden päällä.
Nykyään samaa konstia käytetään taitouintilajissa:) - kristian a
kristian a kirjoitti:
Kristinusko on ylösnousemusoppi johon lihallisella ruumiilla ei ole osuuttakatoavaisuuden lakiean alle langetettu voi periä katoamattomuutta.
Yeshua käveli vetten päällä Gineretin järvellä, piste. Hän myös nuhteli myrskyä ja se tyyntyi. Jumala vastasi Poikansa rukoukseen ja Herätti mädäntyneen Lasaruksen eloon, kuolevaiseen ruumiiseensa ja ruumis parani silmänräpäyksessä.
Yeshua teki asioita joihin kukaan muu koskaan ei ole kyennyt.
Älkää pitäkö halpana Jumalan Sanaa
että on olemassa sellaisia ruumiita, jotka Herra tunnustaa omaksi ruumiikseen ja nämä ovat niitä hengellisiä ruumiita jotka nousevat ylös;
Jesaja 26:19
"Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille."
Tämä maallinen majamme on tomua ja tuhkaa Jumalalle, mutta siinä tomussa lepää myös se Jumalasta syntynyt uusi luomus, joka on hengellinen;
1. Korinttolaiskirje 15:44
"kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
Raamatun tutkijat sanovat Paavalin opetuksen olevan jyrkässä ristiriidassa Luukas 24:39 jakeen kanssa, ja he epäilevätkin viimeksi mainittua jaetta myöhemmin lisätyksi tai ainakin muunnelluksi
Matteus 26:26
"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; - t ä m ä - o n - m i n u n - r u u m i i n i".
[Siis Jumalan tahtoa noudattava oikeamielisyys on sama kuin Kristuksen hengellinen ruumis, Joh. 4:34]
Raamattu todistaa että on olemassa myös sellaisia ruumiita jotka eivät herää eivätkä nouse ylös;
Jesaja 26:14
"Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa."
Tämän jakeen kanssa käy hyvin yksiin Paavalin ja Pietarin samanlainen opetus maallisesta majasta, joka "hajotetaan maahan" ja "pannaan pois", [2.Kor.5:1; 2.Piet.1:14 ]
´todisti itse kirjeissään Kristuksen ylösnousemusruumiin olleen hengellinen eikä lihallinen;
1. Pietarin kirje 3
´- lutukka1
ekivaari kirjoitti:
todisti itse kirjeissään Kristuksen ylösnousemusruumiin olleen hengellinen eikä lihallinen;
1. Pietarin kirje 3
´Jeesus meni tuonelaan hengessä ja julisti kuolleillekin evankeliumia,
että kaikki jotka ikinä olivat eläneet, sen olisivat kuulleet.
Uskovat Hän vei tuonelasta paratiisiin, jonne ryövärikin ristiltä pääsi
kun Jeesukselta pyysi muistamaan itseään....
Kyllä ylösnousemusruumis on muuta kuin pelkkää henkeä...
Kerrotaanhan Raamatussa että juutalaisetkin tunnistavat Jeesuksen siksi,
jonka olivat ristiinnaulinneet...kun Jeesus tulee kolmannen kerran ja silloin Öljymäelle
niin että se halkeaa kahtia,,,ja alkaa perustamaan tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa
sidottuaan saatanan.....
Taivaassa on nyt Jeesus, jolla on arvet kehossaan,,,,,
Stefanuskin näki Jeesuksen Jumalan oikealla puolella ennenkuin hänet kivitettiin,,,
ei hän nähnyt henkeä, vaan ruumiin, jonka koostumusta emme nyt tiedä.
Jokatapauksessa kuolemalla ja synnillä ei ole meidänkään kohdalla uudessa, kirkastetussa ruumiissa
sijaa... Niinkuin Aadam ja Eeva olivat ennen lankeemusta... siinä on ehkä
tämä Jeesuksen kaiken ennalleen asettamisen salaisuus.
Näemme sen sitten kun perille menemme, mutta tärkeintä on uskoa
Raamatun ilmoituksen mukaisesti; ruumiin ylösnousemiseen,,,
olipa se sitten millainen tahansa koostumukseltaan.
Laittamasi Raamatunkohdat viittaavat siihen, että kun synnyimme elämään, olimme sielullisia, langenneiden vanhempien lapsia.
Kun synnyimme uskoontulossa Jumalan lapsiksi, saimme hengellisen ihmisen itseemme ja meistä tuli Jumalan asumuksia hengessä...
Kuolema lakkaa, synti katoaa, tieto katoaa,,,, eikö olisi viisainta jättää ylösnousemusruumiimme koostumus Hänen käsiinsä, joka sen on jo valmiiksi suunnitellut ja toteutus odottaa
Jumalan aikaa ja hetkeä. lutukka1 kirjoitti:
Jeesus meni tuonelaan hengessä ja julisti kuolleillekin evankeliumia,
että kaikki jotka ikinä olivat eläneet, sen olisivat kuulleet.
Uskovat Hän vei tuonelasta paratiisiin, jonne ryövärikin ristiltä pääsi
kun Jeesukselta pyysi muistamaan itseään....
Kyllä ylösnousemusruumis on muuta kuin pelkkää henkeä...
Kerrotaanhan Raamatussa että juutalaisetkin tunnistavat Jeesuksen siksi,
jonka olivat ristiinnaulinneet...kun Jeesus tulee kolmannen kerran ja silloin Öljymäelle
niin että se halkeaa kahtia,,,ja alkaa perustamaan tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa
sidottuaan saatanan.....
Taivaassa on nyt Jeesus, jolla on arvet kehossaan,,,,,
Stefanuskin näki Jeesuksen Jumalan oikealla puolella ennenkuin hänet kivitettiin,,,
ei hän nähnyt henkeä, vaan ruumiin, jonka koostumusta emme nyt tiedä.
Jokatapauksessa kuolemalla ja synnillä ei ole meidänkään kohdalla uudessa, kirkastetussa ruumiissa
sijaa... Niinkuin Aadam ja Eeva olivat ennen lankeemusta... siinä on ehkä
tämä Jeesuksen kaiken ennalleen asettamisen salaisuus.
Näemme sen sitten kun perille menemme, mutta tärkeintä on uskoa
Raamatun ilmoituksen mukaisesti; ruumiin ylösnousemiseen,,,
olipa se sitten millainen tahansa koostumukseltaan.
Laittamasi Raamatunkohdat viittaavat siihen, että kun synnyimme elämään, olimme sielullisia, langenneiden vanhempien lapsia.
Kun synnyimme uskoontulossa Jumalan lapsiksi, saimme hengellisen ihmisen itseemme ja meistä tuli Jumalan asumuksia hengessä...
Kuolema lakkaa, synti katoaa, tieto katoaa,,,, eikö olisi viisainta jättää ylösnousemusruumiimme koostumus Hänen käsiinsä, joka sen on jo valmiiksi suunnitellut ja toteutus odottaa
Jumalan aikaa ja hetkeä.elämään, olimme sielullisia, langenneiden vanhempien lapsia", ... joissa oli Isän asettama "Jumalan siemen", joka on orjaan verrattavissa niin kauan, kunnes on kasvanut täysi-ikäiseksi, [Gal. 4:1; Hepr. 5:9] Vasta täysi-ikäisyyden saavutettuansa lapsi pääsee irti holhoojien alaisuudesta!
Ylösnousemusruumiin koostumuksesta muistutin vain siitä, mitä apostolit siitä opettivat, en yhtään enempää.
´
- vanhaisäntä.
varmasti, taivaasta liukuvaa karvanaamaa saatte odotella ijäisyyksien tappiin saakka.
- lutukka1
Jumalan eteen polvistumaan viimeisellä tuomiolla,
vaikka ei uskoisi Jumalan olevan olemassakaan...
ja tämän polvistumisen tunnustus on,,,että Jeesus Kristus on Herra!
Tämä Sana on varma ja luotettava.
Uskoitpa tai et.
Nyt on sinullakin vielä armon päivä.
Etkö tahtoisi tarttua siihen pelastukseen ja ikuiseen elämään,
joka Jeesuksessa odottaa sitä joka Häneen uskoo?!!!
- Jumalan armosta
Jeesuksellä oli ylösnoustua yliluonnollinen ylösnousemusruumis, kulki seinän läpi, ilmestyi yllättäen, söi heidän nähtensä, ja sanoi Tuomaalle
- Jatkuu <<ojenna
kätesi ja pistä se minun kylkeeni jne. Hauta oli tyhjä ja sellaisena hän myös nousi taivaaseen, ja sellaisena Kristuksen omat nousevat häntä vastaan.
- lutukka1
ruumis koostumukseltaan,,koska liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa...
ja koska Jeesuskin pystyi kulkemaan ovien ja seinien läpi.
Ihmeellinen voima kosketti Filippustakin, kun lennätti hänet Gazan tieltä Asdodiin yhdessä hetkessä...
Taivaassa meidät tunnistetaan, tunnemme toisemme, jotka olemme täällä tunteneet.
Kirkastettu ylösnousemusruumis, mekin saamme sen kun Jeesus tulee tuulissa
ja pilvissä meidät hakemaan karitsan häihin...
siihen asti; näkemisiin...- ex-hirvas
ihmellinen tuo Jeesus, joka sanoi.
Matt.22.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. ex-hirvas kirjoitti:
ihmellinen tuo Jeesus, joka sanoi.
Matt.22.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.Niin, sillä avioliitto on solmittava ennen ylösnousemusta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saadaan kaikki kohdalleen. Ylösnousemuksen aamu on tuhatvuotisvaltakunnan alussa, mutta koko tuona aikana tapahtuu ylösnousemisia. Viimeisenä on "vääräin" eli toinen ylösnousemus. Kaikki ihmiset tulevat saamaan kuolemattoman ruumiin
- ex-hirvas
Tapani1 kirjoitti:
Niin, sillä avioliitto on solmittava ennen ylösnousemusta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saadaan kaikki kohdalleen. Ylösnousemuksen aamu on tuhatvuotisvaltakunnan alussa, mutta koko tuona aikana tapahtuu ylösnousemisia. Viimeisenä on "vääräin" eli toinen ylösnousemus. Kaikki ihmiset tulevat saamaan kuolemattoman ruumiin
joiden nimi ei ole elämän kirjassa, heidät tuomitaan kadotukseen.
- lutukka1
Tapani1 kirjoitti:
Niin, sillä avioliitto on solmittava ennen ylösnousemusta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saadaan kaikki kohdalleen. Ylösnousemuksen aamu on tuhatvuotisvaltakunnan alussa, mutta koko tuona aikana tapahtuu ylösnousemisia. Viimeisenä on "vääräin" eli toinen ylösnousemus. Kaikki ihmiset tulevat saamaan kuolemattoman ruumiin
muista että Jumala asetti iankaikkisuuden ihmisen sisimpään jo luomisessa...ja meissä kaikissa on
se iankaikkinen sielu, jonka Jeesus tuli pelastamaan joutumasta ikuiseen kadotukseen, tulijärveen,
jonne tuomitaan kaikki ei uskovat saatanan, vääränprofeetan jne kanssa.
Kaikki ne jotka eivät ottaneet vastaan pelastusta Jeesuksessa, voidaksensa pelastua.
He rakastivat enempi vääryyden palkkaa.
Uskovat saavat iäisesti olla uudessa taivaassa ja uudessa maassa.
Tämä maa on talletettu tulelle ja maa ja kaikki mitä siihen on tehty,
palavat viimeisen tuomion yhteydessä.
Jumala on luonut uuden taivaan ja uuden maan jossa vanhurskaus asuu....
ei ole syntiä ei itkua ei kuolemaa....on täydellisyys ja jokaisella
tämän elämän aikana ansaittu osa sen mukaan, kuinka uskollisesti on
Herraansa palvellut...
Kaikkien uskovien sama palkka on sielun pelastus.
Kukaan ei koe vajavaisuutta ei tyytymättömyyttä, vaan kokee saavansa palvella
täysivaltaisesti kaikella sillä kapasiteetilla mitä on osakseen armosta saanut.
Kannattaa tutkia Raamatusta näitä asioita, niin oikeat vastaukset löytyvät. - ex-hirvas
lutukka1 kirjoitti:
muista että Jumala asetti iankaikkisuuden ihmisen sisimpään jo luomisessa...ja meissä kaikissa on
se iankaikkinen sielu, jonka Jeesus tuli pelastamaan joutumasta ikuiseen kadotukseen, tulijärveen,
Kaikki ne jotka eivät ottaneet vastaan pelastusta Jeesuksessa, voidaksensa pelastua.
Herraansa palvellut...
Kannattaa tutkia Raamatusta näitä asioita, niin oikeat vastaukset löytyvät.tutkia ja löytää totuus Raamatusta, joka on ainoa oikea uskon perusta.
Sanot, että kaikkien uskovien sama palkka on pelastus. Olen siitä hieman eri mieltä, sillä ei uskolla kuin uskolla pelastu. Maailmassa on kymmeniä tuhansia erilaisia uskoja, jotka perustuvat uskonnollisuuteen, muttei puhtaaseen evankeliumiin.
Siksipä vain harvat pelastuvat, ja he ovat niitä, jotka eivät ole katsoneet ylen Jeesuksen sanaa ja opetusta.
Mikäli ihminen ei itse etsi ja tutki Jumalan sanaa ja tahtoa, vaan valitsee totuuden sijasta uskonnollisuuden, se tie vie kadotukseen. Valitettavasti se on niin. ex-hirvas kirjoitti:
joiden nimi ei ole elämän kirjassa, heidät tuomitaan kadotukseen.
Kaikki maan päällä eläneet ihmiset nousevat kuolleista ilman poikkeusta. Jotkut saattavat toivoa häviävänsä olemattomiin, mutta eivät voi, sillä ikuisesti olemassa oleva ei voi lakata olemasta. Meissä kaikissa on jotain ikuista eli aina ollutta ja aina olevaa. Olemme vastuussa mitä sillä teemme.
lutukka1 kirjoitti:
Herraansa palvellut...
Kannattaa tutkia Raamatusta näitä asioita, niin oikeat vastaukset löytyvät.Olen samaa mieltä tästä ja muistan sen oikein hyvin: "...muista että Jumala asetti iankaikkisuuden ihmisen sisimpään jo luomisessa...ja meissä kaikissa on se iankaikkinen sielu..." Sanon tuota iankaikkista aina ollutta osuutta meissä älyksi, jota ei ole luotu eikä tehty. Tuo äly on tullut jotenkin Isän henkilapseksi ja sillä on mahdollisuus kehittyä sellaiseksi kuin Isä, sillä Hän loi meidät kuvakseen ja tulemaan kaltaisekseen.
ex-hirvas kirjoitti:
tutkia ja löytää totuus Raamatusta, joka on ainoa oikea uskon perusta.
Sanot, että kaikkien uskovien sama palkka on pelastus. Olen siitä hieman eri mieltä, sillä ei uskolla kuin uskolla pelastu. Maailmassa on kymmeniä tuhansia erilaisia uskoja, jotka perustuvat uskonnollisuuteen, muttei puhtaaseen evankeliumiin.
Siksipä vain harvat pelastuvat, ja he ovat niitä, jotka eivät ole katsoneet ylen Jeesuksen sanaa ja opetusta.
Mikäli ihminen ei itse etsi ja tutki Jumalan sanaa ja tahtoa, vaan valitsee totuuden sijasta uskonnollisuuden, se tie vie kadotukseen. Valitettavasti se on niin.Pelastusta on usean asteista.
Tapani1 kirjoitti:
Kaikki maan päällä eläneet ihmiset nousevat kuolleista ilman poikkeusta. Jotkut saattavat toivoa häviävänsä olemattomiin, mutta eivät voi, sillä ikuisesti olemassa oleva ei voi lakata olemasta. Meissä kaikissa on jotain ikuista eli aina ollutta ja aina olevaa. Olemme vastuussa mitä sillä teemme.
Jumalasta, "nousee" Jumalan luo, ja kaikki se, mikä on maasta painuu maahan ja maaksi; [2.Kor. 5:1]
Jesaja 26
14 "K u o l l e e t - e i v ä t - v i r k o a - e l o o n, - v a i n a j a t - e i v ä t - n o u s e: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa. ... ...
19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, - m i n u n - r u u m i i n i - n o u s e v a t - y l ö s. - Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
21 Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan - k o s t a m a a n - m a a n - a s u k k a i l l e - heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä." [Joh. 17:14,16]
Jeremia 45:5
"Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, - m i n ä - t u o t a n - o n n e t t o m u u d e n
k a i k e l l e - l i h a l l e, - sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."
´
Minkä ikäisenä ruumiin ylösnousemus mielestänne voi tapahtua? Jos joku vauva tai pitäisikö sanoa sikiö. kuolee ennen synnytystä, nouseeko hän sikiönä ylös vai onko hän jollain tavalla kasvanut ja kehittynyt kuolleena ollessaan siten, että hän nousee ylös peräti aikuisena?
Tai entä tapauksissa, joissa lapsi kuolee. Nouseeko hän lapsena ylös ja sitten ylösnousemuksensa jälkeen kasvaa aikuiseksi vai jääkö hän pienesi piltiksi iankaikkisesta iankaikkiseen?- merihukka
Uutta maata ja taivasta ei vielä ole. Jeesuksen täytyy aloittaa ensin sota pakanoita vastaan ja tuhota tämä olevainen maapallo. Sitten on tuhatvuotista valtakuntaa ja muita juttuja. Vasta toisen tuomion jälkeen uusi maa ja taivas laskeutuvat täsmälleen nykyisen Jerusalemin kohdalle ollen sitä huomattavsti laajempi. Se on oikeastaan suuri kullalla ja jalokivillä silattu kaupunki.
Uskolla ei pääse taivaaseen vastoin Ilmestyskirjan ulkopuolella olevia lausuntoja. Vain ne kutsutaan, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
(lähde: Ilmestyskirja) - vanhaisäntä.
merihukka kirjoitti:
Uutta maata ja taivasta ei vielä ole. Jeesuksen täytyy aloittaa ensin sota pakanoita vastaan ja tuhota tämä olevainen maapallo. Sitten on tuhatvuotista valtakuntaa ja muita juttuja. Vasta toisen tuomion jälkeen uusi maa ja taivas laskeutuvat täsmälleen nykyisen Jerusalemin kohdalle ollen sitä huomattavsti laajempi. Se on oikeastaan suuri kullalla ja jalokivillä silattu kaupunki.
Uskolla ei pääse taivaaseen vastoin Ilmestyskirjan ulkopuolella olevia lausuntoja. Vain ne kutsutaan, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
(lähde: Ilmestyskirja)Tämä luonnon erehtymätön muistikirja,
siellä on kaikki tekomme tarkkaan merkattuna, se on menneiden elämiemme muisti.
Mutta se ei ole sellainen kirja kuin kirjahyllyissä näkee. Nousemme ylös sellaisina kuin olimme kuollessamme, mutta ruumiimme ovat silloin täydellisiä. Lapsena kuolleet nousevat lapsina, mutta kasvavat täyteen mittaansa tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Emme tiedä, minkä ikäisenä kuolleen katsotaan olevan sellainen, että hän voi saada ylös nousevan ruumiin. Yksi mahdollisuus on ajatella, että kaikki elävänä syntyneet ovat sellaisia.
Tapani1 kirjoitti:
Nousemme ylös sellaisina kuin olimme kuollessamme, mutta ruumiimme ovat silloin täydellisiä. Lapsena kuolleet nousevat lapsina, mutta kasvavat täyteen mittaansa tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Emme tiedä, minkä ikäisenä kuolleen katsotaan olevan sellainen, että hän voi saada ylös nousevan ruumiin. Yksi mahdollisuus on ajatella, että kaikki elävänä syntyneet ovat sellaisia.
toiveitasi, et Jumalan sanaa,joka opettaa;
2. Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
"Me muutumme, Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi, ei meidän "maallinen majamme"!
´ekivaari kirjoitti:
toiveitasi, et Jumalan sanaa,joka opettaa;
2. Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
"Me muutumme, Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi, ei meidän "maallinen majamme"!
´Ylös nousseissa ruumiissa on erilaisia kirkkauden asteita:
1. Kor. 15
40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. [Matt. 13:43]
41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.
42 Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana.
43 Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. [Fil. 3:21]
44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.- ex-hirvas
Tapani1 kirjoitti:
Ylös nousseissa ruumiissa on erilaisia kirkkauden asteita:
1. Kor. 15
40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. [Matt. 13:43]
41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.
42 Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana.
43 Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. [Fil. 3:21]
44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.sillä on vain taivaallinen loisto, joka on tasa-arvoinen kaikille, jotka ovat ylittäneet riman. Sen kirkkauden on heille antanut Jeesus itse.
Joh.17.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä,
23 minä heissä, ja sinä minussa, että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. - Taivasoppia!
Tapani1 kirjoitti:
Ylös nousseissa ruumiissa on erilaisia kirkkauden asteita:
1. Kor. 15
44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.>> Ylös nousseissa ruumiissa on erilaisia kirkkauden asteita > Jumala itse oli kerran kuten me olemme nyt, ja hän on korotettu ihminen - minä sanon teille, että jos näkisitte hänet ihmisen muodossa - kuten itse olette, kaikessa mielessä ja muodossa hän on kuin ihminen - Hän oli kerran ihminen kuten me olemme; totisesti Jumala, meidän kaikkien Isä, asui maan päällä." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, s. 305, engl.kielinen teos)
"Ne, jotka ovat totelleet evankeliumin lakeja, ottaneet vastaan Pyhän Hengen, saaneet pappeuden ja pitäneet sitä kunniassa ja eläneet vanhurskaasti, päästetään taivaallisen kirkkauteen. Siellä heillä on valtaistuimia, hallitusvalta ja loputon lisääntyminen; he tulevat olemaan Jumalia, jotka luovat ja hallitsevat maailmoja ja kansoittavat niitä jälkeläisillään (Manual 1901-1902, I, 52, WEB. 365.) Taivasoppia! kirjoitti:
>> Ylös nousseissa ruumiissa on erilaisia kirkkauden asteita > Jumala itse oli kerran kuten me olemme nyt, ja hän on korotettu ihminen - minä sanon teille, että jos näkisitte hänet ihmisen muodossa - kuten itse olette, kaikessa mielessä ja muodossa hän on kuin ihminen - Hän oli kerran ihminen kuten me olemme; totisesti Jumala, meidän kaikkien Isä, asui maan päällä." (Joseph Smith, History of the Church, VI osa, s. 305, engl.kielinen teos)
"Ne, jotka ovat totelleet evankeliumin lakeja, ottaneet vastaan Pyhän Hengen, saaneet pappeuden ja pitäneet sitä kunniassa ja eläneet vanhurskaasti, päästetään taivaallisen kirkkauteen. Siellä heillä on valtaistuimia, hallitusvalta ja loputon lisääntyminen; he tulevat olemaan Jumalia, jotka luovat ja hallitsevat maailmoja ja kansoittavat niitä jälkeläisillään (Manual 1901-1902, I, 52, WEB. 365.)Mitä sinusta tämä tarkoittaa:
1. Moos. 1
26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]
Koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, on siitä oikeutettua päätellä aika paljon siitä, miltä Jumala näyttää ja millaisiksi ihmisen on tarkoitus tulla.ex-hirvas kirjoitti:
sillä on vain taivaallinen loisto, joka on tasa-arvoinen kaikille, jotka ovat ylittäneet riman. Sen kirkkauden on heille antanut Jeesus itse.
Joh.17.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä,
23 minä heissä, ja sinä minussa, että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.Tuo sanottiin kirkon jäsenille. Jäsenillä on mahdollisuus saada samanlainen kirkkaus kuin Isällä ja Pojalla, mutta se ei ole itsestään selvää. Meidät tuomitaan tekojemme mukaan.
- mutta mitä!
Tapani1 kirjoitti:
Mitä sinusta tämä tarkoittaa:
1. Moos. 1
26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]
Koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, on siitä oikeutettua päätellä aika paljon siitä, miltä Jumala näyttää ja millaisiksi ihmisen on tarkoitus tulla.Vieläpä lainaa Raamatusta jakeita, vaikka mormoonit ovat nostaneet Raamatun rinnalle ja yli niitä omia okkultis-harhaisia kirjojaan.
Jos tarkoitit sanoa jotakin Jumalasta, niin tuntisit Hänet, niin kuin Hän ilmoittaa Sanassaan. Raamatussa on totuus, joten unohda kokonaan mormoonien kirjat ja niiden valheet. Jumala on Kaikkivaltias, kaikkialla läsnä oleva, mutta ihminen ei käsitä Hänen suuruuttaan eikä kestäisi edes kaiken poroksi polttavan pyhyyden edessä edes nähdä Häntä.
Sinun harhaoppinen uskontosi puhuu aivan muuta satukirjoissaan, joista edellisen viestini lainaukset ovat. Myöskään ihmisestä ei kehity edes teikäläisten ”taivaassa” mitään jumala-laumoja, jotka jälkeläisillään ”kansoittavat maailmoja.”
Sanoudu siis irti noista Smithin ja muiden ihmisoppisepustuksista, niin voidaan keskustella Raamatusta ja siinä ilmoitetusta pelastavasta evankeliumista - ex-hirvas
Tapani1 kirjoitti:
Tuo sanottiin kirkon jäsenille. Jäsenillä on mahdollisuus saada samanlainen kirkkaus kuin Isällä ja Pojalla, mutta se ei ole itsestään selvää. Meidät tuomitaan tekojemme mukaan.
kirkko ollut olemassakaan, kun Jeesus lausui nuo sanat. Ja sitten Jeesus sanoi vielä näin.
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mitäpäs tuumaa Tapani 1 siitä? ex-hirvas kirjoitti:
kirkko ollut olemassakaan, kun Jeesus lausui nuo sanat. Ja sitten Jeesus sanoi vielä näin.
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mitäpäs tuumaa Tapani 1 siitä?Kirkko oli olemassa, mutta on kysymys kirkon määrittelystä. Oikea kirkko on organisaatio, jonka Kristus perusti. Se syntyi silloin, kun Kristus kutsui ja asetti apostolinsa. Myöhemmin tuota organisaatiota täydennettiin seitsenkymmenillä ja muilla pappeuteen kuuluvilla viroilla. Kristus perusti kirkkonsa todistuksen kalliolle:
Matt. 16
15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]mutta mitä! kirjoitti:
Vieläpä lainaa Raamatusta jakeita, vaikka mormoonit ovat nostaneet Raamatun rinnalle ja yli niitä omia okkultis-harhaisia kirjojaan.
Jos tarkoitit sanoa jotakin Jumalasta, niin tuntisit Hänet, niin kuin Hän ilmoittaa Sanassaan. Raamatussa on totuus, joten unohda kokonaan mormoonien kirjat ja niiden valheet. Jumala on Kaikkivaltias, kaikkialla läsnä oleva, mutta ihminen ei käsitä Hänen suuruuttaan eikä kestäisi edes kaiken poroksi polttavan pyhyyden edessä edes nähdä Häntä.
Sinun harhaoppinen uskontosi puhuu aivan muuta satukirjoissaan, joista edellisen viestini lainaukset ovat. Myöskään ihmisestä ei kehity edes teikäläisten ”taivaassa” mitään jumala-laumoja, jotka jälkeläisillään ”kansoittavat maailmoja.”
Sanoudu siis irti noista Smithin ja muiden ihmisoppisepustuksista, niin voidaan keskustella Raamatusta ja siinä ilmoitetusta pelastavasta evankeliumistaEt vastannut mitään siihen, mitä kysyin! - Miksihän? Kysyin, mitä tämä sinulle tarkoittaa:
1. Moos. 1
Millainen Jumala on, jos olemme luotu Hänen kuvansa mukaan? Millaisiksi meidät on luotu tulemaan?- lukutaitosi?
Tapani1 kirjoitti:
Et vastannut mitään siihen, mitä kysyin! - Miksihän? Kysyin, mitä tämä sinulle tarkoittaa:
1. Moos. 1
Millainen Jumala on, jos olemme luotu Hänen kuvansa mukaan? Millaisiksi meidät on luotu tulemaan?Lue nyt uudestaan pari viimeistä viestiäni, oikein ajatuksella ja mieti mitä vastaat kysymyksiini!
Vai oletko niin sokeana ja täynnä omia ihmisoppejasi, ettet näe mitään muuta? lukutaitosi? kirjoitti:
Lue nyt uudestaan pari viimeistä viestiäni, oikein ajatuksella ja mieti mitä vastaat kysymyksiini!
Vai oletko niin sokeana ja täynnä omia ihmisoppejasi, ettet näe mitään muuta?Et siis halua vai etkö osaa vastata, vaan kierrät asiaa?
- en halua.
Tapani1 kirjoitti:
Et siis halua vai etkö osaa vastata, vaan kierrät asiaa?
Ei kiinnosta yrittää keskustella (tai siis alentua harhaoppiseen maailmaasi) sellaisen kanssa, joka vastaa kysymyksillä kysymyksiini. Joka alkaa jankuttamaan, kun huomaa joutuvansa vaikeuksiin oppiensa takia.
Mormoonien varsinainen oppi on selitettynä muissa kirjoissa, jotka ovat koomillisia noituuden harrastaja ja rohveetta Smithin mielikuvituksen tuotteita ja hurmoksellisia ilmestyksiä, joihin porukalla keksittiin lisää sanomia "Jumalalta."
Tiedän ja tunnen tarpeeksi hyvin millainen ihmislähtöinen, julma, vapaamuurarien kanssa yhteistyötä tekevä ja ei-kristillinen on sinun "ennallistettu" uskontosi ja siihen harhaopilliseen riettauden lammikkoon en hyppää kanssasi!
Teikäläisten opin saatanallisuutta kuvaa se okkulttinen "kaikkinäkevä silmä" Utahin mormoonikatedraalin huipulla ja muidenkin teikäläisten rakennelmien katolla komeilee ilmeisesti joku riivajahenkeä kuvaava olento.
Kristittyjen kirkkojen huipulla on risti. Tiedätkö mikä on risti? Tarkoittaa ristin sovitustyötä ja yhdistää Jeesukseen uskovat, mutta erottaa valhehenget. Raamattu on mormooneille vain keppihevonen, jolla ne ratsastavat "keskustelemaan" ja käännyttämään kristittyjä uskontoonsa. Tapani1 kirjoitti:
Mitä sinusta tämä tarkoittaa:
1. Moos. 1
Koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, on siitä oikeutettua päätellä aika paljon siitä, miltä Jumala näyttää ja millaisiksi ihmisen on tarkoitus tulla.ymmärtää jumalakuvaa katoavan ihmisen kaltaisena, vaan luonnekuvana; armahtavaisuus, laupeus, pitkämielisyys, j.n.e. ovat todellista jumalakuvaa, [Room.1:23]
Luukas 6:36
"Olkaa - a r m a h t a v a i s e t, - niin kuin teidän - I s ä n n e - o n - a r m a h t a v a i n e n."
Tämä jumalallinen luonnekuva on se todellinen jumalakuva, [2.Piet. 1:4]
`Tapani1 kirjoitti:
Nousemme ylös sellaisina kuin olimme kuollessamme, mutta ruumiimme ovat silloin täydellisiä. Lapsena kuolleet nousevat lapsina, mutta kasvavat täyteen mittaansa tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Emme tiedä, minkä ikäisenä kuolleen katsotaan olevan sellainen, että hän voi saada ylös nousevan ruumiin. Yksi mahdollisuus on ajatella, että kaikki elävänä syntyneet ovat sellaisia.
kuin kuollessaan oli? Siispä: jos raskaana oleva nainen kuolee juuri ennen synnytytstä ja vielä syntymätön sikiö hänen kohdussaan siin synnyttääkö hän sitten heti ylösnoustuaan tämän lapsen? Jos synnyttää niin eikö silloin tämä lapsi ole "syntynyt" tavallaan kahdesti tuohon uuteen ylösnousemuselämään?
- yksi typerimmistä
en halua. kirjoitti:
Ei kiinnosta yrittää keskustella (tai siis alentua harhaoppiseen maailmaasi) sellaisen kanssa, joka vastaa kysymyksillä kysymyksiini. Joka alkaa jankuttamaan, kun huomaa joutuvansa vaikeuksiin oppiensa takia.
Mormoonien varsinainen oppi on selitettynä muissa kirjoissa, jotka ovat koomillisia noituuden harrastaja ja rohveetta Smithin mielikuvituksen tuotteita ja hurmoksellisia ilmestyksiä, joihin porukalla keksittiin lisää sanomia "Jumalalta."
Tiedän ja tunnen tarpeeksi hyvin millainen ihmislähtöinen, julma, vapaamuurarien kanssa yhteistyötä tekevä ja ei-kristillinen on sinun "ennallistettu" uskontosi ja siihen harhaopilliseen riettauden lammikkoon en hyppää kanssasi!
Teikäläisten opin saatanallisuutta kuvaa se okkulttinen "kaikkinäkevä silmä" Utahin mormoonikatedraalin huipulla ja muidenkin teikäläisten rakennelmien katolla komeilee ilmeisesti joku riivajahenkeä kuvaava olento.
Kristittyjen kirkkojen huipulla on risti. Tiedätkö mikä on risti? Tarkoittaa ristin sovitustyötä ja yhdistää Jeesukseen uskovat, mutta erottaa valhehenget. Raamattu on mormooneille vain keppihevonen, jolla ne ratsastavat "keskustelemaan" ja käännyttämään kristittyjä uskontoonsa.ja uskonnollista rasismia pursuavimmista viesteistä jonka täällä on saanut lukea. "En aio alentua keskustelemaan kanssasi tyyliin!!" Mutta kun tämä on keskustelupalsta ei oman uskon toitottamisfoorumi.
Se että kirjoitus on valheita pursuava se on on myös täysin epäkristillinen ja Raamatun vastainen.
Tyypillinen helluntalais hihhulin ylemmyystunnossa kirjoittama lapsellinen sepostus, jonka oikea paikka on roskakori. Epiktetos kirjoitti:
kuin kuollessaan oli? Siispä: jos raskaana oleva nainen kuolee juuri ennen synnytytstä ja vielä syntymätön sikiö hänen kohdussaan siin synnyttääkö hän sitten heti ylösnoustuaan tämän lapsen? Jos synnyttää niin eikö silloin tämä lapsi ole "syntynyt" tavallaan kahdesti tuohon uuteen ylösnousemuselämään?
Emme tiedä, miten yksittäisissä tapauksissa käy, mutta voimme luottaa, että Kristus osaa järjestää kaikki parhain päin.
ekivaari kirjoitti:
ymmärtää jumalakuvaa katoavan ihmisen kaltaisena, vaan luonnekuvana; armahtavaisuus, laupeus, pitkämielisyys, j.n.e. ovat todellista jumalakuvaa, [Room.1:23]
Luukas 6:36
"Olkaa - a r m a h t a v a i s e t, - niin kuin teidän - I s ä n n e - o n - a r m a h t a v a i n e n."
Tämä jumalallinen luonnekuva on se todellinen jumalakuva, [2.Piet. 1:4]
`Jumalan kaltaisuuteen kuuluu muutakin kuin täydellinen luonne. Sellainen ihminen ei todellakaan ole, mutta sellaiseksi meidän tulee koettaa kehittyä eli tulla Kristuksen kaltaisiksi. Kristus oli Jumalan Poika. Eikö Hän silloin ulkomuodoltaankin muistuta Isäänsä. Näin on ainakin mukaan:
Joh. 14
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. [Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20]
7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet." [Joh. 8:19]
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]
10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. [Joh. 7:16 ]
11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,
Tuossa sanotaan, että Isä ja Poika ovat saman näköisiä. Yksi ja sama He eivät ole muuta kuin Jumaluutensa puolesta.Tapani1 kirjoitti:
Jumalan kaltaisuuteen kuuluu muutakin kuin täydellinen luonne. Sellainen ihminen ei todellakaan ole, mutta sellaiseksi meidän tulee koettaa kehittyä eli tulla Kristuksen kaltaisiksi. Kristus oli Jumalan Poika. Eikö Hän silloin ulkomuodoltaankin muistuta Isäänsä. Näin on ainakin mukaan:
Joh. 14
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. [Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20]
7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet." [Joh. 8:19]
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]
10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. [Joh. 7:16 ]
11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,
Tuossa sanotaan, että Isä ja Poika ovat saman näköisiä. Yksi ja sama He eivät ole muuta kuin Jumaluutensa puolesta.kuolleet pois syntielämästä;
2. Korinttolaiskirje 5
14 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sen tähden me - e m m e - tästä lähtien -t u n n e - k e t ä ä n - l i h a n - m u k a a n; - jos olemmekin tunteneet - K r i s t u k s e n - l i h a n m u k a a n, - e m m e - kuitenkaan n y t - e n ä ä - t u n n e."
`Epiktetos kirjoitti:
jumalalliseen tietoon ja Jumalan tuntemiseen pääsemistä eikä avaruuskoordinaatistossa johonkin suuntaan, ylös tai alas menemistä, sillä Raamatussa "syvyys" ja "pimeys" kuvaavat tietämättömyyttä ja korkeus tietoa, valkeutta ja tuntemista, ymmärryksen valoa, [1.Kor.1:30; Ef.1:8; Kol.3:10]
'2. Korinttolaiskirje 4:6
"Sillä Jumala, joka sanoi: »Loistakoon valkeus pimeydestä«, on se (valkeus), joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
`Tapani1 kirjoitti:
Emme tiedä, miten yksittäisissä tapauksissa käy, mutta voimme luottaa, että Kristus osaa järjestää kaikki parhain päin.
päätelmä! Me ihmiset saatamme kirjoituksia uskoa, uskotella ja luulla useilla eri tavoilla, mutta Jumala toteuttaa Kristuksessa kaikki suunnitelmansa oman hyvän tahtonsa mukaan, meiltä neuvoja tahi mielipiteitämme kysymättä.
`ekivaari kirjoitti:
jumalalliseen tietoon ja Jumalan tuntemiseen pääsemistä eikä avaruuskoordinaatistossa johonkin suuntaan, ylös tai alas menemistä, sillä Raamatussa "syvyys" ja "pimeys" kuvaavat tietämättömyyttä ja korkeus tietoa, valkeutta ja tuntemista, ymmärryksen valoa, [1.Kor.1:30; Ef.1:8; Kol.3:10]
'2. Korinttolaiskirje 4:6
"Sillä Jumala, joka sanoi: »Loistakoon valkeus pimeydestä«, on se (valkeus), joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
`>>jumalalliseen tietoon ja Jumalan tuntemiseen pääsemistä eikä avaruuskoordinaatistossa johonkin suuntaan, ylös tai alas menemistä, sillä Raamatussa "syvyys" ja "pimeys" kuvaavat tietämättömyyttä ja korkeus tietoa, valkeutta ja tuntemista, ymmärryksen valoa, [1.Kor.1:30; Ef.1:8; Kol.3:10] >>
Täysinkö väärin ole sitten ylösnousemuksen ymmärtänyt kuvitellessani tälläkin palstalla monen "totuuden torvensoittajan " ylösnousemusta julistaessaan puhuvan juuri "avaruuskoordinaatistossa" tapahtuvasta ylösnousemuksesta, jolloin haudat aukenevat, multä pölisee ja luut kolisevat; lentokoneet tippuvat alas, uskovaisen lentäjän kadotessa taivaan tuuliin, jne.Epiktetos kirjoitti:
>>jumalalliseen tietoon ja Jumalan tuntemiseen pääsemistä eikä avaruuskoordinaatistossa johonkin suuntaan, ylös tai alas menemistä, sillä Raamatussa "syvyys" ja "pimeys" kuvaavat tietämättömyyttä ja korkeus tietoa, valkeutta ja tuntemista, ymmärryksen valoa, [1.Kor.1:30; Ef.1:8; Kol.3:10] >>
Täysinkö väärin ole sitten ylösnousemuksen ymmärtänyt kuvitellessani tälläkin palstalla monen "totuuden torvensoittajan " ylösnousemusta julistaessaan puhuvan juuri "avaruuskoordinaatistossa" tapahtuvasta ylösnousemuksesta, jolloin haudat aukenevat, multä pölisee ja luut kolisevat; lentokoneet tippuvat alas, uskovaisen lentäjän kadotessa taivaan tuuliin, jne.jos ylösnousemus olisi vain avaruuskoordinaatistolla määriteltävä nousu johonkin avaruuspisteeseen, niin tuskin apostoli Paavalin olisi tarvinnut tehdä esimerkiksi tätä sivuhuomautusta;
Efesolaiskirje 3:
18 "niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."
Jumalan "Pyhälle vuorelle" nouseminen ei näytä olevan kirjaimellista vuorikiipeilyä, vaan sydämen tila; ponnistelua omia lihallisia paheita vastaan; [Psalmit 15. ja 24:3 —> ]
`ekivaari kirjoitti:
kuolleet pois syntielämästä;
2. Korinttolaiskirje 5
14 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sen tähden me - e m m e - tästä lähtien -t u n n e - k e t ä ä n - l i h a n - m u k a a n; - jos olemmekin tunteneet - K r i s t u k s e n - l i h a n m u k a a n, - e m m e - kuitenkaan n y t - e n ä ä - t u n n e."
`Mitä halusit tuolla sanoa? - Tietenkin on niin, että Kristus on PALJON enemmän kuin Hänen maallinen ruumiinsa!
Tapani1 kirjoitti:
Mitä halusit tuolla sanoa? - Tietenkin on niin, että Kristus on PALJON enemmän kuin Hänen maallinen ruumiinsa!
apostoli Paavali noilla edellä lainaamillani jakeilla opetti!
`
- Sam Andreevitsh
Paavali mm. kirjoitti meidän muuttumisestamme silloin, kun Jeesus tulee takaisin. Kirjoitti myös siitä, että taivaallisen ruumiin kirkkaus on toisenlainen kuin maallisen ruumiin kirkkaus. Johannes kirjoitti, ettei vielä ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee, mutta että tiedämme tulevamme [Kristuksen] kaltaisiksi, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Ei ole mitään erityistä helluntailaista käsitystä ruumiin ylösnousemuksesta. On Raamattu, jossa (tästäkin) asiasta on kerrottu, ja sen mukaan sitten uskotaan. Joistain merkityksettömämmistä kohdista voi sitten olla keskenään poikkeaviakin käsityksiä. Kirjoittaahan jo Paavali Rooman seurakunnalle siitä, kuinka oli joistain asioista erilaisia tulkintoja. Jumalan seurakunnan periaate erilaisissa näkemyksissä, jotka eivät ole ydinasioita, on sellainen, että säilytetään silti yhteys Pyhässä Hengessä.nimenomaan että "me" muutumme, ja tämä maallinen majamme hajotetaan maahan. Ei Paavali eikä Pietarikaan sanoneet taivaallisen kuvaksi muuttuvaksi ylösnousemusruumiiksi maallista majaansa, joka "pannaan pois" ja "hajotetaan maahan", [Vertaa Jesaja 26:14 ja 19 jakeita, sekä Jes. 38:12; 2.Piet. 1:14]!
2. Korinttolaiskirje 5:1
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
Näiden jakeiden perusteella on aiheellista loogisesti päätellä, että Jumala valitsee kahdesta ylösnousemukseen tarjolla olevasta ruumiista, [1.Kor.15:44; Fil.3:21] sen "sisällisen ihmisen", joka ilolla yhtyy Jumalan lakiin,
[Room. 7:22].
`
`
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295534Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144114Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871372Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601229
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2191134