Perus kasvisruoka ohjeita?

Porkkana :)

Heippa ajattelin alkaa syömään vähän terveellisemmin nyt raskausaikana kun kasviksiakin suositeltaisiin paljon enemmän nyt mutta en oikein tiedä mitään perus kasvisruoka ohejita joten ajattelin jos joku voisi laittaa edes jotain tänne kun yleensä teen perus kylmää salaattia tai uunikasviksia vain mutta olisi kiva tehdä esim. jotain pataa tai keittoakin.

7

1125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaalikaalitto

Kaalilaatikko

1,5 kg:n keräkaali
      (liperiä)
      soijakastiketta
      musta- tai valkopippuria
      2 dl rikottuja ohrasuurimoita
      2 dl soijarouhetta
      1 prk (70 g) tomaattipuretta
      meiramia
      paprikajauhetta
      3 sipulia kuullotettuna
      2 dl kermaa
      2 - 3 rkl siirappia
      öljyä

• Tarkkana ruuasta

Mutta olen ihmetellyt mihin kategoriaan kuulvat lihapullat, joissa on 15% lihaa, voiko niillä pilata hyvän kaalilaatikkoaterian. Rosson buffetissa oli nimittäin sellaisia, punajuuret olivat kyllä erinomaisia.

• nami nami

Maku-Lehden resepti arkistosta löytyy ihania kasvisruokia. Sieltä on kätevä valita myös raaka-aine jota ohjessa ainakin on ja valmistustapa. Täll'ätavalla välttyy inhokki kasviksilta ja rasvaisilta kasvisruuilta. Tämä on minun suosikkini. Toki soijarouheen voi korvata jauhelihalla. niin muu perhekin tykkää... Jauheliha kannattaa murskata mahdollisimman hienoksi.

Soijarouheiset kesäkurpitsarullat olkaa hyvä

http://www.maku.fi/reseptit/resepti/Soijarouheiset%20kes%E4kurpitsarullat/2548.html

• nka

Jos tahdot syödä nimenomaan terveellistä kasvisruokaa, niin älä alistu noihin kaikkiin aloittelevien kasvissyöjien juustokuorrutetouhotuksiin, kuten täytetyt kesäkurpitsat (ihan kivoja, jos sinne ei änge liikaa sitä juustoa).

Kasvissosekeittojahan saa tehtyä melkein mistä vaan ja on samalla hyvää harjoitusta ajatellen lapsen ruokiakin, jos niitä joskus aikoo tehdä itse :)

Voit tuunata melkein mistä tahansa herkullisesta liharuoasta kasvisversiosi! (Ravintolapihviä nyt en lähtisi kasaamaan)

Voit tehdä ihan tavallista wokkia erilaisista kasviksista, et uskokaan miten moni peruskasvis maistuu hyvältä paistettuna. Porkkanan maku pääsee oikeuksiinsa kun se heitetään raakana (esim. viipaloituna) pannulle, eikä sitä keitetä tai höyrytetä. Kannattaa opetella käyttämään sipulia, se maistuu loistavalta erilaisissa kastikkeissa isoinakin paloina =)

Viime aikoina minulle tarjottiin leivitettyä punajuurta, ne oli ensin keitetty, sitten muna-ruokakermaseokseen kastettu ja pyöritelty maustetussa jauhoseoksessa (esim. suolaa, pippuria, sesaminsiemeniä). Kaveriksi yksinkertainen kastike, vaikkapa kermaviiliä tuoretta persiljaa/ruohosipulia, kuten minulle tarjottiin ja kaveriksi perunamuusia.

Mielikuvitus käyttöön ja herkullista ruokaa tulemaan! :)

• nka

punajuuret eivät olleet kokonaisia, vaan sopivia viipaloituja suupaloja

• nka
        nka kirjoitti:

punajuuret eivät olleet kokonaisia, vaan sopivia viipaloituja suupaloja

:D ja tuossa jauhoseoksessakin oli muuta kuin mausteita, kannattaa googlettaa se erikseen

• Kasviksilla fitnes

Helppo ruoka ja Halpa!!

Leikkaa porkkanoita siivuiksi ja pätkiksi. Laita paistinpannu täysille, paista siinä rypsiöljyssä, ripaus suolaa ja yksi valkosipulin kynsi. Lopuksi hieman mustaa pippuria.

Paista niin että porkkanoista alkaa hieman tulla mehua ulos ja rapeita kohtia.

Syö vaikka puuroriisin kanssa, saat siitä tahi riisiä kun huuhtasen vedessä keittämisen jälkeen.

Nam!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1746
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1452
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1012
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1000
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      851
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe