Olen kokenut hirveän vääryydeen ja ollut uhrina tilanteessa. Saa toki mainita jos olen väärässä keskustelussa, minne tämä kuuluisi?
Tunsin vuosia erittäin taitavan manipuloijan ja psykopaatin piirteitäkin miehestä löytyi. Hän on manipuloimisessa niin taitava että saa niin ystävät, vieraat ihmiset, perheen kuin työkaveritkin uskomaan itseensä ja osaa näytellä hyvinkin viatonta muiden silmissä.
Hyväksikäyttöön liittyen mies raiskasi minut, jos niin voi sanoa pakotetusta anaaliyhdynnästä, en ole tästä missään muualla koskaan kertonut manipuloinnin ja senkään takia ettei Suomessa raiskauksia tunnuta ottavan kovin vakavasti, usein henkiset traumat on pahemmat kuin tuomio. Mies oli taitava manipuloija ja osasi kyllä puhumiset, niin hänen mielestään sen kuuluikin sattua ja tuntua, mikä näin jälkeenpäin ja vanhempana tuntuu yhä kamalalta.
Mies lopulta osasi päästää irti ja jätti minut, tajusi kai itsekin voivansa pilata sekä perheensä että uransa tekojensa takia.
Mutta minun mielestäni mies ei saisi päästä näin vähällä!
epäilen myös miehen jatkavan touhujaan toisten naisten ja tyttöjen kanssa, ellei hänelle tule jossain vaiheessa seinä vastaan. Liikaa on meitä kilttejä jotka alistuvat manipuloinnin kohteeksi aidon rakkauden toivossa hyvään sydämeen luottaen..
Mies on pidetty työpaikallaan ja hyvä työntekijä ainakin niin kauan kuin silmä välttää alkaa laiskottelu. Ihmisten ja työtovereiden silmien edessä mies esiintyy reippaana, ylikohteliaana ja mukavana. Mies on töissä sosiaalialaankin liittyvässä työssä johon kuuluu ihmisten auttaminen ja neuvominen, sekin tuntuu kamalalta miten hän voisi ketään auttaa kun on halunnut pilata syyttömän naisen (minun) maineeni ja elämäni. Mietin miten saisin miehen työpaikan tietoon tapauksen? lisäksi epäilen vahvasti hänen etsivän työnsä kautta heikkoja ja luottavaisia naisia joille voi syöttää palturia, ehkä käyttää hyväksi ja manipuloida kuten minua. Työpaikkaan tämä liitty myös siinä mielessä että mies on häiriköinyt minua useasti työajallaan ja työpaikassaan ollessa.
Mutta jos lähden tästä kertomaan esim. hänen pomolleen, pelkään mitkä on seuraukset minulle?
kuten kirjoitin mies on hyvin manipuloiva ja ovela, ei tyhmä tapaus. Hänhän voisi vaikka syyttää minua herjauksesta tai väärän totuuden julkituomisesta eikö? eikö kuka vaan periaatteessa voisi noin sanoa ja tehdä syyttömästä uhrista syytetyn??
juuri tuota pelkään enkä ole uskaltanut ainakaan vielä tehdä miehestä ilmoitusta minnekään. Olisi kumminkin hyväksi ei pelkästään minulle vaan myös hänen perheelleen ja mahdollisille nykyisille naisystäville saada tietoonsa minkälainen huijari on kyseessä ettei hän enää saisi jatkaa toisten loukkaamista. Vain minä en kärsi vaan moni muukin.
Taitava manipuloija & hyväksikäyttötapaus
25
1477
Vastaukset
- huhuhuhuhuhuhuhhhh
siis jokaisen oma asia. tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. jos sulla ei ole siunaantunut pienintäkään ihmistuntemus-taitoa ni voi voi. se ei ole kuitenkaan sua pakottanut mihinkään vaan kuten sanoit manipuloi. en todellakaan tarkoita, että hyväksyn tämän mitä hän on sinulle tehnyt tai muutenkaan arvosta evoluutiota (tarkoittaa siis että vahvat yksilöt selviävät ja heikot kärsivät. näin elämä karsii ylimääräiset "heikot" yksilöt) ei, ei, ei. tottakai meillä on jokaisella (ainakin älykkäillä) moraali ja erotamme oikean väärästä. mutta valitettavasti emme voi alkaa kantaa kaikkea "vääryyttä" harteilamme. se nyt vain valitettavasti on niin, että meidän täytyy oppia. elämä on koulu ja mikä ei tapa vahvistaa. älä jää pullamössönä valittamaan kohtaloasi (ja vaatimaan, että VALTIO hoitaa, tässä tapauksessa esim. sinun mielestäsi mies raiskas sinut...)vaan opi siitä, kasva itse ihmisenä, opi miltä tuntuu kun toista epäkunnioittaa itsekkäiden omien tarpeiden tyydyttämiseksi. opi, miltä sinusta tuntuu nyt jälkeenpäin, et varmasti enää ikinä halua miestä, joka kohtelee sinua noin, sinusta tuntuu pahalta, et nauti. minulla olisi vaikka kuinka paljon kirjoitettavaa, mutta en jaksa. PÄÄPOINTTINI ON, ETTÄ ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OLKO NIIN AVUTTOMIA, ETTÄ ODOTATTE VAIN VALTION TEKEVÄN KAIKKI PÄÄTÖKSET PUOLESTANNE. ei, teidän tehtävänne on kehittyä ja elää onnelinen elämä ja mitä viisaampi sen onnelisempi
- M30wee
toimi samoin. Kun muutin erilleen samasta taloudestamme alkoi kiusaaminen, uhkailu, haukkuminen, huutaminen, omien sukulaistensa ajaminen minua vastaan ja minun sukulaisten ja kavereiden haukkuminen.
Kaikki tämä katkeruudesta ja jos vähääkään ymmärrän viestisi sivulauseita olet katkera, vihainen ja haluaisit pilata ukkos loppu elämän.
Miksi? Lähde menemään ja unohda tuo turha kiusaaminen sillä itse koin niin kovaa herjausta ja kunnianloukkauksia että pistin exän maksamaan tekonsa oikeudessa. Sillä ja lähestymiskiellolla se loppu.
Teillä naisilla on muutenkin helppoa. Luulette että kaikki valheenne uskotaan kun olette ns heikompi sukupuoli.
Tämä heikko sukupuoli myös löi ainakun hänestä siltä tuntui ja oikeudessa väitti että minä hakkaan häntä vaikka tasan tiesi mitä oli tehnyt. Lääkärinlausunnoilla jäi hän siitäkin kiinni.
Ei pahalla mutta se manipuloija taidat olla sinä.
Mene istumaan jalat ristissä baariin ja hae uus kohde itselles. - Luonne....
Sivusto netissä
www.narsistienuhrientuki.info
Kirjat
Sata tapaa tappaa sielu
Naimisissa narsistin kanssa
Rakastuin narsistiin
Jne.... - kuka on ?
Suomea tämä ihminen on ? minkä ikäinen ? Mikä ammatiltaan ? Ei se ole mikään syy olla kertomatta jos henkilö on johtavasa asemassa. Narsisitit haluavat juuri työhön missä saa "loistaa " Vaikka oikeasti työt tekee muut .
- Kyllästynyt!
ei toimi on ukko narsisti. Justjoo aina sama laulu. Miettikää mitä itse teette suhteessa ennenkuin keksitte aina nämä iänikuiset narsisti väitteet. Aina ei saa mitä haluaa ja myös miehellä on suhteessa oikeus olla erimieltä asioista tarkoittamatta että heti leimataan narsistiksi. Katsokaa peiliin pikku diivat!
- aloittaja
Kyllästynyt! kirjoitti:
ei toimi on ukko narsisti. Justjoo aina sama laulu. Miettikää mitä itse teette suhteessa ennenkuin keksitte aina nämä iänikuiset narsisti väitteet. Aina ei saa mitä haluaa ja myös miehellä on suhteessa oikeus olla erimieltä asioista tarkoittamatta että heti leimataan narsistiksi. Katsokaa peiliin pikku diivat!
huomaa että on miehiä koneen äärellä kun tulee näin kauheita vastauksia!
siis nuorena naisena vika on ollut minussa, kun etsin aitoa rakkautta ja uskoin mädästä sydämestä vain hyvää ja tulin pakotetuksi seksiin niin vika minussa justjoo
tänne en kirjoita enää koskaan.
Mies oli hyvin taitava valehtelija hän mm. asui kahdessa tai kolmessa eri asunnossa joten perheestäkään en tiennyt yhtään mitään.
"Mikä ammatiltaan ? Ei se ole mikään syy olla kertomatta jos henkilö on johtavasa asemassa. "
On eräässä työssä jossa palvellaan ihmisiä ja autetaan mm. ulkomaalaisia vaikka hän on tuonut selvät mielipiteensä esiin ja kertonut inhoavansa tietyistä maista tulevia ihmisiä joten sekin sotii ammattia vastaan. Mutta pelkään saavani tästä vain itselleni ongelmia jos tästä mainitsisin enemmän mutta pakko kai on yrittää. - sanon suoraan:PÖPI
aloittaja kirjoitti:
huomaa että on miehiä koneen äärellä kun tulee näin kauheita vastauksia!
siis nuorena naisena vika on ollut minussa, kun etsin aitoa rakkautta ja uskoin mädästä sydämestä vain hyvää ja tulin pakotetuksi seksiin niin vika minussa justjoo
tänne en kirjoita enää koskaan.
Mies oli hyvin taitava valehtelija hän mm. asui kahdessa tai kolmessa eri asunnossa joten perheestäkään en tiennyt yhtään mitään.
"Mikä ammatiltaan ? Ei se ole mikään syy olla kertomatta jos henkilö on johtavasa asemassa. "
On eräässä työssä jossa palvellaan ihmisiä ja autetaan mm. ulkomaalaisia vaikka hän on tuonut selvät mielipiteensä esiin ja kertonut inhoavansa tietyistä maista tulevia ihmisiä joten sekin sotii ammattia vastaan. Mutta pelkään saavani tästä vain itselleni ongelmia jos tästä mainitsisin enemmän mutta pakko kai on yrittää.Sulla on aivan sairas mieli!!
Hakeudu hoitoon ja lopeta tuollainen mielivaltainen käytöksesi!
Kuulostat aivan mielipuolelta!
Oikea uhri ei ole tuollainen pahansuopa ilkeilijä,joka yrittää tehdä kaikkensa mustamaalatakseen exänsä!
Höpötät siinä kuin joku hullu höpinöitäs!
Ja minä olen nainen,joten turhaan miehiä siinä moitit!
Huomaa heti,että tarviit psykiatria!! ja kiireesti!!! - etkö ite huomaa!!
sanon suoraan:PÖPI kirjoitti:
Sulla on aivan sairas mieli!!
Hakeudu hoitoon ja lopeta tuollainen mielivaltainen käytöksesi!
Kuulostat aivan mielipuolelta!
Oikea uhri ei ole tuollainen pahansuopa ilkeilijä,joka yrittää tehdä kaikkensa mustamaalatakseen exänsä!
Höpötät siinä kuin joku hullu höpinöitäs!
Ja minä olen nainen,joten turhaan miehiä siinä moitit!
Huomaa heti,että tarviit psykiatria!! ja kiireesti!!!samaa mieltä!! Nyt haet hoitoo itelle!!
- trionaog
Kuinka kauan tapahtumasta on?
Onko sinulla todisteita? (mies kertoo, miten sen pitikin sattua, jne.)
Pystytkö hankkimaan todisteita jälkikäteen?
Sitten ilmoitus poliisille ja tarvittaessa sosiaalialan työntekijöitä (virkamiehiä) valvoville tahoille.
Tutkinnassa voisi tulla lisääkin uhreja tietoon, jonkun pitäisi vain osata kysyä.
Mielestäni on arvostettavaa, että vaikka itse olet kokenut kovia ja tie ei ole helppo, toimit niin, että muut eivät tulisi kärsimään saman miehen tekosista.
Uhrien tukiyhdistyksestä saat varmasti apua :)- Juonit vaan..
Et kyllä vaikuta uhrilta,vaan kierolta asioiden keksijältä?
Onkohan sulla nyt itellä päässä joku viirannut?
Ei uhri käyttäydy noin..taidat itse olla aikamoinen manipuloija..ja päättänyt kostaa jättäjällesi? - "narsistiko???"
Juonit vaan.. kirjoitti:
Et kyllä vaikuta uhrilta,vaan kierolta asioiden keksijältä?
Onkohan sulla nyt itellä päässä joku viirannut?
Ei uhri käyttäydy noin..taidat itse olla aikamoinen manipuloija..ja päättänyt kostaa jättäjällesi?teki ihan samaa. Haukkui narsistiksi ja itki kaikille kuinka ilkeä olen jne. Kotona hän oli hirveä noita akka. Jos ei hommat menny kuin hän halusi alkoi hirveä tikusta asian vääntäminen ja tarpeeksi kovan riidan päätteeksi äitille (anopille) soitto kuinka paha ihminen olen.
Uhkailut millon milläkin poliisilla sai mut eroamaan ja nyt hän vuorostaan totuuden tultua ilmi itkee takas.
Muistakaa että vaikka kuinka haukutte puolisoanne perättömistä syistä luonnon laki on se että sitä saa mitä tilaa. - On hirveetä!!
"narsistiko???" kirjoitti:
teki ihan samaa. Haukkui narsistiksi ja itki kaikille kuinka ilkeä olen jne. Kotona hän oli hirveä noita akka. Jos ei hommat menny kuin hän halusi alkoi hirveä tikusta asian vääntäminen ja tarpeeksi kovan riidan päätteeksi äitille (anopille) soitto kuinka paha ihminen olen.
Uhkailut millon milläkin poliisilla sai mut eroamaan ja nyt hän vuorostaan totuuden tultua ilmi itkee takas.
Muistakaa että vaikka kuinka haukutte puolisoanne perättömistä syistä luonnon laki on se että sitä saa mitä tilaa.vaikuttaa kyllä vähän erinlaiselta tapaukselta kuin oikea uhri..
Tuntuu tärkeeltä vaan saada mies mustamaalattua kaikkien silmissä ja pilata sen elämä..
Oiskohan tässä tosiaan nyt sellainen "narsu",josta täälläkin on jotkut puhuneet,mutta jonkalaiseen en ole itse koskaan törmännyt..!!
Kirjoottelee,kuin papupata ja haukkuu ja moittii ja miettii vaan toiselle pahaa..kamala akka.
Tuo"mies ei saa päästä näin vähällä" kertoo,että nainen on kostonhimoinen ja ilkeä!!
Siis..kamala ihminen !!!..voi teitä poloisia,jos tuollainen lapsillakin kiristää!!
Luulisi viranomaisenkin kuitenkin tuollaisen tunnistavan sairaaksi?
Kun itsekkin heti tuon luettuani tajusin,et nyt ei oo normaali ihminen kyseessä! - aloittaja
On hirveetä!! kirjoitti:
vaikuttaa kyllä vähän erinlaiselta tapaukselta kuin oikea uhri..
Tuntuu tärkeeltä vaan saada mies mustamaalattua kaikkien silmissä ja pilata sen elämä..
Oiskohan tässä tosiaan nyt sellainen "narsu",josta täälläkin on jotkut puhuneet,mutta jonkalaiseen en ole itse koskaan törmännyt..!!
Kirjoottelee,kuin papupata ja haukkuu ja moittii ja miettii vaan toiselle pahaa..kamala akka.
Tuo"mies ei saa päästä näin vähällä" kertoo,että nainen on kostonhimoinen ja ilkeä!!
Siis..kamala ihminen !!!..voi teitä poloisia,jos tuollainen lapsillakin kiristää!!
Luulisi viranomaisenkin kuitenkin tuollaisen tunnistavan sairaaksi?
Kun itsekkin heti tuon luettuani tajusin,et nyt ei oo normaali ihminen kyseessä!tarkoitukseni ei ole mustamaalata miestä syyttä tai turhaan ja minulla käy kovin sääliksi hänen perheensä, hänhän ei siis edes asu perheensä kanssa vakituisesti vaikka naimisissa onkin, pettää ja juoksentelee vieraissa sen kun ehtii näin sanoo myös exä. Ihme että joku voi tälläistä puolustaa täällä! vaimo on ulkomaalainen ja jaksaa katsella miestä sen takia koska mies tuo työstä rahaa perheelle..
"Kuinka kauan tapahtumasta on?
Pystytkö hankkimaan todisteita jälkikäteen? "
se raiskaustapaus oli 2 vuotta sitten. Ei minulla ole muuta todisteita kuin nämä omat sanani, se tapahtui vielä ulkona pakottaen, joten mielestäni tässä ei ole mitään puolusteltavaa.
Minkälaisia todisteita pitäisi olla? tunnen miehen erään "tuttavan" (sanotaan niin) joka on joutunut kokemaan hänen osaltaan myös valehtelua yms. joten en ole ainoa.
Mies on sitä paitsi tämän lisäksi itse uhkaillut minua useita kertoja mm. välien poikki laittamisella ja kieltänyt minua liikkumasta eräässä julkisessa tilassa ja muutamia kertoja uhannut väkivallalla. - hoitajatar Minna
aloittaja kirjoitti:
tarkoitukseni ei ole mustamaalata miestä syyttä tai turhaan ja minulla käy kovin sääliksi hänen perheensä, hänhän ei siis edes asu perheensä kanssa vakituisesti vaikka naimisissa onkin, pettää ja juoksentelee vieraissa sen kun ehtii näin sanoo myös exä. Ihme että joku voi tälläistä puolustaa täällä! vaimo on ulkomaalainen ja jaksaa katsella miestä sen takia koska mies tuo työstä rahaa perheelle..
"Kuinka kauan tapahtumasta on?
Pystytkö hankkimaan todisteita jälkikäteen? "
se raiskaustapaus oli 2 vuotta sitten. Ei minulla ole muuta todisteita kuin nämä omat sanani, se tapahtui vielä ulkona pakottaen, joten mielestäni tässä ei ole mitään puolusteltavaa.
Minkälaisia todisteita pitäisi olla? tunnen miehen erään "tuttavan" (sanotaan niin) joka on joutunut kokemaan hänen osaltaan myös valehtelua yms. joten en ole ainoa.
Mies on sitä paitsi tämän lisäksi itse uhkaillut minua useita kertoja mm. välien poikki laittamisella ja kieltänyt minua liikkumasta eräässä julkisessa tilassa ja muutamia kertoja uhannut väkivallalla.hei hei!! KUULUUKO??
Nyt sulla on palikat sekaisin!! Oot ihan kipee!!
NYT SOITAT HETI HUOMENAAMULLA TUKIHENKILÖLLES!!!
Tunnen tapauksesi..nyt on jäänyt lääkkeet väliin..
ON AIKA OTTAA PILLERI!!! OTA PILLERI!!
HUOMENNA TUNTUU PAREMMALTA!! tiedän,että olet avokki.
SOITA NUMEROON;JOKA ON ISOLLA PUHELIMESSASI!!! - aloittaja
viesteistänne ja provoiluistanne on nyt tehty ilmoitus! en yhtään tiedä mistä tai kenestä puhutte, ettekö te tajua kuinka paljon ihmisiä täällä käy miten kaikki voisivat olla yksi ja sama ihminen?
joka palstalla ihan sama kotkotus, tämä oli ensimmäinen kerta kun tänne osioon kirjoitin ja takuulla viimeinen!
tämä ei ole satua vaan tositapahtuma, olin tapahtumahetkellä 17 vuotias. - suru.
aloittaja kirjoitti:
viesteistänne ja provoiluistanne on nyt tehty ilmoitus! en yhtään tiedä mistä tai kenestä puhutte, ettekö te tajua kuinka paljon ihmisiä täällä käy miten kaikki voisivat olla yksi ja sama ihminen?
joka palstalla ihan sama kotkotus, tämä oli ensimmäinen kerta kun tänne osioon kirjoitin ja takuulla viimeinen!
tämä ei ole satua vaan tositapahtuma, olin tapahtumahetkellä 17 vuotias.Oletpa saanut kauheita vastauksia, ei varmaan kannata lukea niitä enempää. Missä ovat asialliset vastaukset nykyään palstoilla.
Mies teki väärin, onneksi pääsit eroon. Miten joku voi noin satuttaa toista ihmistä. :( Jaksamista sinulle, ja miehelle tulee vielä karma aikanaan luulen, jos ei muuta. - Kettuuntunut
aloittaja kirjoitti:
tämä ei ole satua vaan tositapahtuma, olin tapahtumahetkellä 17 vuotias.et ole saanut provo viestejä. Muista että itse aloitit kirjoituksen ja halusit mielipiteitä siihen ei ilmoitukset auta vaikka kuinka itkettäis. Narsisti haluaa vain palvontaa ja sääliä itselleen joten nyt on syytä katsoa peiliin.
- höpöhöpö taas!!
Kettuuntunut kirjoitti:
et ole saanut provo viestejä. Muista että itse aloitit kirjoituksen ja halusit mielipiteitä siihen ei ilmoitukset auta vaikka kuinka itkettäis. Narsisti haluaa vain palvontaa ja sääliä itselleen joten nyt on syytä katsoa peiliin.
Aivan sairas tyyppi..keksii juttuja ihan omasta päästä! kahjo!!
- terapiaa
Hei!
Melkein tekstiä lukiessa tulee mieleen, että taitaa olla kyse jonkinlaisesta perheterapeutti/ muusta terapeutti miehestä ja tulee heti mieleen jokunen joka tähän kuvaukseen sopii. Monesti ihmiset, jotka ovat jotenkin itse vinksallaan hankkiutuvat tämmöisiin terapautin töhin ja niin kuin kerroit etsivät sieltä itselleen sopivia uhreja ja niin kuin kerroit olet tämmöisen luottamuksellisen aseman väärinkäyttäjän uhriksi joutunut. Ja jos on henkilö, josta ei monet tiedät ja niin kuin sanoit ihminen, joka osaa olla hurmaava muita kohtaan, niin todistaminen on todella vaikeaa. Monesti kyllä vaimolla on tämmöisestä miehestä jo ennestään tieto, vaikka hän ei välttämättä usko. On niin helppo sanoa, että varsinkin nuoret tytöt ihastuvat tämmöisiin miehiin ja vedota siihen, että kahjo tyttö, vaikka se kahjo onkin itse tämä mies.
Hankala ja surullinen tapaus ja sinun pitäisi löytää joku hyvä ja luotettava henkilö, psykologi tai muu, jolle voisit asiaasi kertoa. Paljon outoja ohjeita tälle sivulle on tullut ja melkein tuntuu, että henkilöiltä, joilla itsellään taitaa olla likaiset jauhot pussissa.- kolisee kolisee..
joopa joo..kumma että löytyy tuollaisia jeesustelijoita aina,vaikka aivan selvästi tuoki aloittaja on keksinyt koko jutun!! Kosto vaan mielessä suhisee niin että muu asia jää jalkoihin!!
Jätetyn höppänän satuilua koko paska!!
- itsekin ex-uhri
päästä irti. Se on vaikeaa ja vie aikaa, mutta loppujen lopuksi sinulla ei ole muuta keinoa. Et voita yhtään mitään kostamalla kokemuksiasi kertomalla miehen työpaikalla, sukulaisille yms. Ne ovat totta, sitä en kiellä, mutta narsisti osaa valehdella ja hänellä on hovinsa puolellaan. Sinä olet vain entistä hullumpi, hän saa vain vettä myllyynsä, jos menet häntä haukkumaan. Jos sinulla on vedenpitävät todisteet, tee rikosilmoitus, jos vähääkään epäilet, ei kannata. Tiedäthän sen itsekin, että hän se puhuu vaikka lapselta tikkarin.... Siispä poliisi ja oikeuslaitos ei ole mikään ongelma, hän tekee sinusta vain mielipuolen, joka häntä ahdistelee, jos sinulla ei ole kertakaikkiaan vedenpitäviä todisteita/todistajia.
Mene terapiaan, liity tukiryhmään, käsittele asiat, sure, itke, huuda, raivoa, kirjoita päiväkirjaan ja/tai jo aiemmin mainittuun narsistien uhrien tuki ry:n sivuille foorumiin. Älä jää kaunasi kanssa yksin, tuo se ulos. Ja ennenkaikkea, keskity omaan elämääsi, itsesi eheyttämiseen! Jonakin päivänä toivottavasti huomaat, että narsisti on sinulle yhdentekevä. Niin kauan, kuin hänet päästät ajatuksiisi, hän hallitsee sinua edelleen, tietämättään. Älä anna elämääsi hänelle enää sekuntiakaan!!!!!
Älä yritä häntä ymmärtää, et pysty siihen, koska narsun mieli toimi kuten ns. normaalin ihmisen. Keskity itseesi, ihan hyvällä omalla tunnolla. Olet kärsinyt vääryyttä, mutta... elämä on, epäreilua. Monestikin. Mieti, mitä suhteesta opit? Minua auttoi, kun aloin ymmärtää, että narsun "ansiosta" opin pitämään puoleni, nyt minua ei manipuloi eikä ympäripuhu yksikään ihminen mihinkään, mitä en oikeasti itse halua tehdä. Opin, että jos tuntuu, että toinen ei puhu totta, se hyvin usein ei ole totta. Opin, että tiukan paikan tullen haluan vierelleni ihmisen, joka ei jätä minua yksin kuolemaan, vaan pitää minusta huolen. opin, että olen PALJON enemmän arvoinen, kuin olin itseäni pitänyt.
Minulla tämä prosessi vei kaiken kaikkiaan reilut kolme vuotta. Kävin terapeutilla säännöllisesti, pidin päiväkirjaa, vuodatin netissä ja äidilleni; lähes kaikki ystävyyssuhteeni narsu ehti tukahduttaa....
Ja nyt... olen vapaa. Narsu yrittää edelleen joskus minua uhkailla, alistaa, halveksia (meillä on yhteiset lapset, jonka takia olen tekemisissä ajoittain narsun kanssa, muuten en olisi) kuten ennenkin ja siitäpä sitten tiedän, että taas menee nykyisen tyttöystävän (vaihtuu vähintään kerran vuodessa...ehkä heitä on useampia edelleen, oli minun aikananikin...) kanssa huonosti... Ja tunnen sääliä, aitoa pahaa mieltä, että hän ei ole löytänyt elämäänsä onnea. Enkä oikeastaan usko, että ikinä löytääkään. Mutta olen niin kiitollinen siitä, että pystyn nykyään toivomaan hänelle kaikkea hyvää, huolimatta siitä, että hän toivottaa säännöllisin väliajoin minulle kaikenlaista ei-niin-hyvää... (Esim. viimeksi siksi, että minun olisi pitänyt tietää, että hän ei ollut saanut kirjettä, (liittyen lapsiimme) jonka oli lähettänyt joku muu ja minun olisi pitänyt tarkistaa hänen osoitteensa (jota olen kysynyt, eikä kerro...), johon se oli lähetetty... Siis ihan hämärää... :D ja sitä niin valitettavan tuttua yhdessäoloajaltamme...)
Anna siis olla. Jos mies häiriköi sinua, hae lähestymiskielto. Jokainen vastaa itsestään, olisitko itse uskonut, jos miehen "pimeä, sekopäinen" ex olisi tullut sinulle suhteenne alkuvaiheessa kertomaan "totuuksia" ("se on niin katkera jostain syystä, vaikka mä en tajua miks..." sanoisi narsu...)... minä en ainakaan olisi. Yhtä tyttöystävää yritin varoittaa, mutta minusta tehtiin se "pimeä ja sekopäinen ex-akka"... alkoi kuulostaa niin tutulta, että mietin, missä olen kuullut.... Ja niinhän se narsu oli kertonut exästään, joka soitteli hänelle suhteemme alkuvaiheessa, rahojensa perään. Ja samalla lailla hän puhuu nyt tästä tytöstä, jolle minut mustamaalattiin, jota siis yritin varoittaa...
Et voi muuttaa kuin itseäsi. Ja vain sinä voit pitää huolen itsestäsi. Kaikki me saamme ansiomme mukaan, niin hyvässä kuin pahassa. Toivon Valoa elämääsi ja kaikkea hyvää!- tukaanitöyhtö
Tämä suomi24 on aika turha paikka odottaa asiallisia vastauksia.
Mä uskon että sun hätäsi on aito,mutta suosittelen että menet tonne
www.narsistienuhrientuki.info
siellä on ainakin ihmisiä jotka sua tajuaa ja auttaa.
onnea
- trionaog
> se raiskaustapaus oli 2 vuotta sitten.
Luulisi, että on vielä aikaa nostaa syyte, en ole varma.
> Ei minulla ole muuta todisteita kuin nämä omat sanani, se tapahtui vielä ulkona pakottaen, joten mielestäni tässä ei ole mitään puolusteltavaa.
Joku jo kirjoittikin, että jos ei ole vedenpitäviä todisteita, juttu voi olla vaikea. Pitäisi löytää ainakin toinen ihminen, jolle on käynyt samalla tavalla.
Oliko hän vain suhteessa sinuun vai tutustuitteko hänen työn kautta. Onko hän käyttänyt työtään tai asemaansa hyväkseen, jotta on voinut tehdä, mitä teki? Juuri poliisi sai syytteen, kun oli virkamerkin turvin houkutellut nuoren tytön kotiinsa.
> Minkälaisia todisteita pitäisi olla? tunnen miehen erään "tuttavan" (sanotaan niin) joka on joutunut kokemaan hänen osaltaan myös valehtelua yms. joten en ole ainoa.
Valehtelu ei ole rikos.
Raiskaus on.
Tarkoitan vedenpitäviä todisteita, jotta ei olisi vain sinun sanasi tekijän sanaa vastaan.
Olisiko joku voinut nähdä? Turvakameroita lähellä?
Äänitä keskustelu aiheesta (missä miehen kanssa puhutte siitä mitä mies teki)
Onko sähköpostiviestejä tallella, jne.
Sellaisia todisteita, mitä ei voi kumota kauniilla puheella jälkikäteen.
> Mies on sitä paitsi tämän lisäksi itse uhkaillut minua useita kertoja mm. välien poikki laittamisella ja kieltänyt minua liikkumasta eräässä julkisessa tilassa ja muutamia kertoja uhannut väkivallalla.
Onko väkivaltaisuuksista todisteita? Kerää niitä.
Miksi kaiken jälkeen haluat pitää häneen yhteyksiä? Sinun itse kannattaa ne katkaista, saatuasi todisteet kasaan.
Ei välien poikkilaittamisella uhkailu ole rikosmielessä ollenkaan rangaistava teko. Kenenkään ei tarvitse olla yhteyksissä henkilöön, jos ei halua, olipa syy mikä tahansa.
Mitä sinä vielä odotat mieheltä saavasi ?
> tämä ei ole satua vaan tositapahtuma, olin tapahtumahetkellä 17 vuotias.
Varsinkin tästä syystä tarvitset tukijoukkoja ja olisi hyvä, että asia saataisiin selvitettyä.- ...
"Miksi kaiken jälkeen haluat pitää häneen yhteyksiä?"
Tuskin aloittaja haluaa mitään yhteyksiä pitää. Missä niin lukee, en ainakaan näe missään. Kannattaisiko olla tarkempi.. - trionaog
... kirjoitti:
"Miksi kaiken jälkeen haluat pitää häneen yhteyksiä?"
Tuskin aloittaja haluaa mitään yhteyksiä pitää. Missä niin lukee, en ainakaan näe missään. Kannattaisiko olla tarkempi..AP:n keskustelussa ollut viesti:
"Mies on sitä paitsi tämän lisäksi itse uhkaillut minua useita kertoja mm. välien poikki laittamisella "
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505157Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672935Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2831448Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok761069- 1291062
- 1701038
- 49924