miten saa sokerikuorrutteesta tasaisen kakun päällä, alle varmaan kermavaahtoa ja sitten sokerimassa, mutta kun se massa jää aina kuprulle =(
kakkuja
5
516
Vastaukset
- leipuri007
Terkoittanet sokerikuorrutteella sokerimassaa. Sokerimassan alle kannattaa laittaa kreemi, joka estää kakun kosteuden pääsyn sokerimassaan. Näin päälinen pysyy kauniina pidempään.
Massasta kannattaa kaulia riittävän suuri ja riittävän paksu levy. Levy nostetaan kaulimen avulla kakun päälle. Sitten lähdetäänkin kämmenillä siloittamaan kakun päälystää. Ensin pääliosa, sitten reunat. Hyvää neuvoa löytyy leivontafoorumista löytyvästä tutoriaalista! Sen avulla varmasti onnistuu! - Tige
http://tigenkeittio.blogspot.com/2010/02/sokerikreemi.html
Tässä käyttämäni sokerikreemi-ohje, eli kermavaahdon sijaan sokerikreemiä kakun ja kuorrutteen väliin. Ylempänä saitkin jo hyvät neuvot kakun tasoittamisesta.- prinsessakakku
Itse en ikinä syö prinsessakakkua, jonka tekemiseen on käytetty sokerikreemiä. Aidossa kakussa on välissä ja päällä kermavaahdon ja paksun vaniljakiisselin tai vanukkaan seosta. Eikä mitään hilloa.
Varmistan aina konditoriasta, miten leivos tai kakku on tehty, useimmiten teen kakun itse. Ei se marsipaanikuorrute halkeile, kun kaulitsee sen sopivan paksuksi, ei sen läpi tarvitse nähdä. Prisessakakun päällinen on tarkoitus olla kupumainen/puolipallo, eikä haittaa vaikka ei ole ihan täysin tasainen.
Ehkä sitten on eri juttu, jos tehdään kakkua, johon halutaan tasainen pinta, kuin hattussa. Silloin reunoihinkin tulee valitettavasti vekkejä. - leipuri007
prinsessakakku kirjoitti:
Itse en ikinä syö prinsessakakkua, jonka tekemiseen on käytetty sokerikreemiä. Aidossa kakussa on välissä ja päällä kermavaahdon ja paksun vaniljakiisselin tai vanukkaan seosta. Eikä mitään hilloa.
Varmistan aina konditoriasta, miten leivos tai kakku on tehty, useimmiten teen kakun itse. Ei se marsipaanikuorrute halkeile, kun kaulitsee sen sopivan paksuksi, ei sen läpi tarvitse nähdä. Prisessakakun päällinen on tarkoitus olla kupumainen/puolipallo, eikä haittaa vaikka ei ole ihan täysin tasainen.
Ehkä sitten on eri juttu, jos tehdään kakkua, johon halutaan tasainen pinta, kuin hattussa. Silloin reunoihinkin tulee valitettavasti vekkejä.Oikein ja taidolla tehtynä marsipaanipäälliseen ei tule vekkejä edes tuollaiseen "hatun" malliseen kakkuun. Voin vaikka näyttää jos et usko ;D
- prinsessakakku
leipuri007 kirjoitti:
Oikein ja taidolla tehtynä marsipaanipäälliseen ei tule vekkejä edes tuollaiseen "hatun" malliseen kakkuun. Voin vaikka näyttää jos et usko ;D
maailma on youtube-pätkiä pullollaan, jos laitat otsikoksi prinsessakakku, niin löydän sen helposti, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232