Sushi !

DuDDu

olen ostanu huomiseksi sushia mulle ja poikaystävälleni mutta en tiedä mitä meidän kannattaisi juoda sen kanssa :o kuullemma sakea tai vihreätä teetä, sakea en tähän hätään saa ja en itse tykkää vihreästä teestä. valkoviiniä ei voida juoda koska ollaan vasta 16 vuotiaita :S
Kuka tietää mitä kannttaisi juoda meidän ikäisten sushin kanssa?

8

864

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maki-sushi

Vesi on parasta, ei peitä suhin makuja eikä aiheuta hankkiminenkaan ongelmia.
      Voit maustaa veden esim. sitruunanmehulla tai ostaa vähähiilihappoista valmiiksi maustettua.

Viimeisen lauseen tahattomaan komiikkaan sanoisin, ettei 16 vuotiasta sushia kannata syödä :)

• Sotis...

Minusta se viimeinen lause oli ihan ymmärrettävä, joskin sanajärjestys olisi voinut olla toinen... Siis "meidän ikäisten...".
        Kyllä vaan, vesi on poikaa ja se sitruunasuositus oli hyvä. Oma suosikkini on Novellen sitruunaversio.

Itse vähän vanhempana valitsisin tietysti valko- tai roseviinin kalaruuan kanssa. Sushit ovat minulle ns. pakollista ruokaa. Jos itse tilaan/teen se herkku jää kyllä väliin.

• Anonyymi
        Sotis... kirjoitti:

Minusta se viimeinen lause oli ihan ymmärrettävä, joskin sanajärjestys olisi voinut olla toinen... Siis "meidän ikäisten...".
        Kyllä vaan, vesi on poikaa ja se sitruunasuositus oli hyvä. Oma suosikkini on Novellen sitruunaversio.

Itse vähän vanhempana valitsisin tietysti valko- tai roseviinin kalaruuan kanssa. Sushit ovat minulle ns. pakollista ruokaa. Jos itse tilaan/teen se herkku jää kyllä väliin.

No nyt viranomaiset testasi sushit monesta löytyi huonolaatuista tuotetta. Hygienia on tosi huonoa. Kun kerran saa ruokamyrkytyksen niin loppuu paskaruuan syönti. Lihavat pääasiassa syövät kun sushi on niin kaloripitoista. Pääasiassa mamujen tekemää ruokaa ei kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt viranomaiset testasi sushit monesta löytyi huonolaatuista tuotetta. Hygienia on tosi huonoa. Kun kerran saa ruokamyrkytyksen niin loppuu paskaruuan syönti. Lihavat pääasiassa syövät kun sushi on niin kaloripitoista. Pääasiassa mamujen tekemää ruokaa ei kelpaa.

Noissahan oli seuraavia bakteereja:

-Iholla ja limakalvoilla elelevä Staphylococcus aureus bakteeri, joka ei liity sushiin ja kalaan vaan kokin huonoon hygieniaan

-Kasveissa piileskelevä Bacillus cereus -bakteeri, joka ei liity kalaan vaan kasviksiin

-Listeria monocytogenes -bakteeri, jota oli muutamassa näytteessä mutta raja-arvot alittaen

Ihminen on turvassa ruokamyrkytyksiltä kun pitää mielessä, että yleisin ruokamyrkytyksen lähde on kasvikset.

”Bacillus cereus -bakteerin määrä kuvaa muun muassa kasvisten pesun huolellisuutta ja jäähdytyksen onnistumista ja Staphylococcus aureuksen määrä käsihygienian laatua.”

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6487178

• Sushi on sellaista ruokaa, joka tehdään nyt ja syödään aivan kohta et sillei hei! Kukaan ei voi ostaa sushia huomiseksi. Teppo valmisti tänään jälleen sushia, ja täytyy sanoa, että joka kerta moinen homma sujuu hieman paremmin. Tänään sushit näyttivät jo taideteoksilta.

• öööööööh!

Heti klo 24:n jälkeen? Omituiset on sinulla nuo ruokailuajat, mutta omituinenhan olet kyllä itsekin!

• Lehtori!

Ja loistavan sanankäyttäjän maailma onkaan sinussa menettänyt, kun vain vaatimattomuuttasi ainoastaan näillä palstoilla tuot tuon moni vivahteikkaan ilmaisukykysi noin loistavasti esille!
        Nautinto lukea tekstiäsi, kiitos lämpimästi bxbghxdf:lle!
        Olet varmaan täyden 10 ainekirjoittaja opinahjossasi?

• Hannele Hört

Te ette ikänne puolesta saa juoda sakeakaan, vaikka sitä jostain saisitte.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      242
      5808
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3842
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      32
      3218
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      59
      3111
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      160
      2934
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      38
      2761
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      90
      2730
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      73
      2419
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      74
      2060
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      192
      2030
    Aihe